…bloggerilor în special, dar nici nu noii jurnaliști auto nu mi-e rușine, asigurați-vă că ați explicat și s-a înțeles:
- în ce clasă se încadrează mașină: mid-size, executive, compactă, suv, cuv etc. eventual explicați și ce înseamnă asta și cu ce mașini din aceeași clasă concurează. sigur, informațiile astea există pe wikipedia, dar poate cel care testează mașina nu știe a citi.
- explicați echiparea. un Golf, de pildă, e în aceeași clasă cu Fiesta sau cu Audi A3, dar un GTi trebuie comparat doar cu un ST sau cu un S3.
- explicați motorul și caii putere în raport cu greutatea mașinii. evitați astfel idioții care citează specificații fără a ține cont de ce au sub capotă sau ce greutate. de exemplu, un Megane de 1,3 tone și 130 cai va fi mereu mai rapid decât un Ranger de 2 tone și 150 cai.
- explicați tehnologiile din mașină. tehnologia stop-start la semafor nu e nouă, dar poate unora li se va părea ciudată. cutia de viteze automată poate fi un mister pentru cei abia coborâți din Dacie, la fel și sistemul sport pentru cutia automată.
Veți evita astfel teste auto de acest gen.
O tanti de aici din Brasov, directoare de marketing, nu stia ce motor avea masina ce mi-o dadea. Deci, te miri?
Ai mare dreptate, cu siguranta Golf este in aceeasi clasa cu Fiesta, iar Fiesta in aceasi clasa cu Audi A3. Noroc ca tu citesti!
Păi dacă trebuie să-i explice chestiile astea unuia care are pretenţia că testează o maşină, ar putea la fel de bine să-i explice şi de ce are maşina patru roţi, volan şi pedale. Sau de ce are uşi. O fi timpu’ să facem diferenţa între test şi plimbare…
Am o amică, contabilă. Şi-a trimis soţul din dotare să-i cumpere maşină. I-a zis doar atât: să aibă 4 roţi, volan şi… să fie roşie. Ce motoare, cutii de viteze, opţionale…
Na, poţi să te kk în gustul omului?
Dap, f important, si cineva sa explice cuiva ca Golf si Fiesta nu sunt in aceeasi clasa, lucru evident doar prin existenta modelului Polo, nu-i nevoie nici macar de wikipedia
hai că vă liniștiți voi cu comparația dintre audi și vw și prindeti esența.
Pai nu ai inteles. Ce te intereseaza pe tine la masina pe o femeie o lasa rece. Nevasta-mea este foarte incantata de masina ei pentru ca e mica, rosie si rotunda(Citroen C1). Nu o intereseaza caii putere, tehnologii si alte cacaturi. Daca ea ar fi blogerita si ar scrie despre masina aia ca e rosie, rotunda si se parcheaza usor pt ca e mica adica tot ce ii trebuie ei tie ti s-ar rupe, dar pe femei probabil le-ar interesa pt ca majoritatea gandesc la fel.
Golf e în aceeași clasă cu Focus, nu cu Fiesta. Comparația cu Audi A3 nu își are rostul: Audi e premium, VW nu
Nu am inteles sensul frazei: „evitați astfel idioți care specificații fără a ține cont de ce au sub capotă sau ce greutate. „
@Florinake: a scris un blogger specialist că ranger e o mașină zveltă
Multi dintre cei care fac testele astea habar n-au nici sa conduca
Vorba lui Florin Ruşanu, daca trebuie sa ii explice toate astea, care mai e sensul testului? O sa isi cumpere cineva masina respectiva, doar pentru ca a testato zoso, cabral sau w/e si a zis ca e faina? Mai bine ar face un scenariu ceva, l-ar da unui blogger si gata, zice ala doar ce vrea compania respectiva si s-a rezolvat. Daca vrei un test adevarat, daio unuia care stie ce face.
https://www.tesla.com/blog/most-peculiar-test-drive
Asta ar fi fost mai bine sa fie un articol platit, zic si eu.
„GTI trebuie comparat cu ST sau S3” tu ti cont de de caii putere in raport cu greutatea, de ce au sub capotă sau ce greutate?
@Vali – sunt p-aci niste comentatori… mi-am adus aminte de postul asta al tau – https://zoso.ro/mai-mult-sau-mai-putin/ unde tot vorbeau de Skoda vs Renault da’ sareau peste esential. Si acum, A3 e in aceeasi clasa cu Fiesta pentru marea majoritate a lumii, si SUV-ul nu e in aceeasi clasa cu o limuzina tot pentru marea majoritate a lumii, da’ lor le scapa.
@didi – d-aia mi-e mie frica de masinile mici si rosii, e clar ca proprietara a luat-o doar pentru ca e mica si rosie si se rupe de tot ce inseamna condus :).
Mai degraba ar face un scurt test drive cu respectivul inainte sa-i dea masina. Cel putin asta se face la o firma cu vanzari in top10 cu masinile de presa. Un test scurt sa vada aptitudinile celui care face review-ul. Cei mai multi inteleg si nu e nici o problema, dar mai dai de specimene, ca domnisoara din clip. A fost una care s-a intors cu masina dupa 2 ore, ca nu intra bine in viteze. Baietii au dat o tura sa vada, masina n-avea probleme, asa ca au pus maimuta sa conduca. Femeia apasa ambreiajul prea putin si forta cutia. Ea asa stia sa conduca. A mai si facut circ, ca cine e ea si ce le poate face. E natura rromanului, nu ai cum sa-l schimbi.
“evitați astfel idioți care [citeaza] specificații…”
Am citit de 3 ori pana sa inteleg. Fa si tu corectura.
@tudor: merci.
„… dar nici nu noii jurnaliști auto nu mi-e rușine,…”
In alta ordine de idei poate ca nici nu-i intereseaza calitatea testului pentru ca vor doar un articol si un link.
A mea a zis de Craciun „Volan, pedale, 4roti, ROSIE si…japoneza” Mie mi-a placut Toyota dar NOUA ne-a placut Mazda
Acum, serios vorbind: stilul, experienta, acuratetea la volan influenteaza decisiv performantele oricarei masini. Dupa ce a alergat saptamana trecuta un amic cu Cayenne S dupa RX-ul meu pret de un ceas, am facut schimb de volane si l-am pierdut in spate. Nu intelegeam (bine, si nu m-am lamurit ) cum gafaia dupa mine cu o masina superioara ca performante fata de Lexus …
@Horatiu: bre, depinde și de stil, dar e aiurea să faci gafe stupide când testezi mașini.
Iar te oftici da-te dreq de avorton ca unii globări primesc masini in teste si tu nu primesti decat pixuri si brichete. Apropo: de ce nu iti publici traficul de pe cacatul de blog? Ca sa poti minti linistit ca ai 19 miliarde de „unici” cand defapt te citesc doar gasca ta de globări flamanzi?
@Hussaro Ungaro: crezi că dacă imi fac eu traficul public schimbă cu ceva faptul că mă-ta are un copil imbecil?
De ce nu putem da like și la comentariile tale?