Subaru Outback este un monstru de mașină. Făcută pentru drumuri grele și vreme rea, e fix genul ăla de mașină care la prima vedere nu excelează la ceva anume, dar cu care îți faci treaba. Preferată de americani și australieni pentru fiabilitate, în Europa e prea puțin folosită, pentru că, poate, până acum nu au fost motoare mai umane. Din 2014, de la generația a șasea, Outback are și motorizare 2.0 diesel, pentru europeni.
Pe puncte:
- mai mare decât Forester. mai lungă, mai încăpătoare, portbagaj mai mare. și prea bărcoasă pentru gustul meu.
- suspensiile sunt bestiale, mașina merge extrem de lin și pe șosea și pe offroad.
- într-o lume a SUV-urilor 4×2, un 4×4 permanent e un deliciu la drum lung.
- motorul de doi litri diesel e blând și competent. mi-aș fi dorit un pic de putere doar în unele depășiri, dar pentru circulat fără impulsuri e foarte potrivit. consumă 7% la drum și 8% combinat cu oraș. motorul e silențios pentru un diesel.
- trapa e mică, venind de pe Forester. a mea e de trei ori mai mare.
- cutia de viteze CVT e îmbunătățită, lipsa vitezelor este pur și simplu bestială. am citit undeva că, dacă nu tractezi nimic cu ea, are garanție pe viață.
- dezavantajul cu keyless entry e că tu ai cheia în buzunar și nevasta vrea să intre în mașină și nu îi poți deschide tu ușa, trebuie să te apropii de mașină.
- spațiu destul pentru pasagerii din spate.
- volanul e multifuncțional. prea multifuncțional pentru gustul meu.
- două porturi usb în bord, pentru că suntem în 2016.
- modelul diesel manual e 35.000€, cel automat între 38 și 42.000€, în funcție de dotări.
Și video walkaround cu oi:
da’ cu iarba ce ati avut?
boss, nu-i adaptiv cruise controlu’ ala? )
a doua, puteai sa tai la montaj concluzia de final.
Cate oi intra in portbagaj?
Oi? Nu stiu, da’ 3 saci de porumb si un carut de varza intra …
Deci arata bestial. Si exterior si mai ales interior. Bordul e perfect, volanul e perfect, cotiera si partea mediana e perfecta. M-am indragostit.
Bine, 40.000 euro e cam mult, dar la mana a doua la 18-20.000 m-as baga cu ochii inchisi. Cand o sa imi schimb nemteasca asta e prima la care o sa ma uit.
La ce ofera Subaru cu masina asta 35-40.000 e un pret mai mult decat corect. Una germana te duce la peste 50.000!
52.000€ mai exact https://imgur.com/EnKSXAN.png
Acum în funcție de nevasta, insa unele sunt capabile sa tina cheia de rezerva în poșetă. Nu mai zic ca altele pot chiar conduce masina după o petrecere.
blocurile optice seamana cu cele de pe insignia si par prea mici pentru masina asta. cum sunt scaunele pentru drum lung?
7% la drum lung? Daca mergi frumos si nu depasesti mai nimic.
nu. la drum lung, mergând destul de tare.
Consuma de zici ca’i autobuz
nu e 2.5 benzină, nu mai fiți blonde
La pct 7, nu are si butoane de deschis/inchis fix pentru chestia asta?
Ăsta e Audi Allroad ?
p.s pe imaș, mergi si cu loganul
subaru q7
Din cate stiu, service-ul se face la 6 luni la Subaru Outback 2016, si Subaru nu are service ieftin.
am râs.
schimb de ulei si filtru la 6 luni: http://www.cars101.com/subaru/maintenance-2016.html
„Service” nu e totuna cu „schimbat ulei si filtru la 6 luni”. Vezi si celelalte consumabile cand se schimba.
wow, deci din maintenance schedule citat mai sus, rezulta:
1 – basically any kind of urban driving is „severe driving”. also, any other driving (rough, muddy, dusty, wet, humid, cold, mountainous) is „severe driving” as well.
2 – in conditiile de severe driving, replace:
– oil and filter every 3000 miles or 3 months
– differential fluid every 15000 miles or 15 months
– CVT oil every 24855 miles
– brake and steering system inspection every 6000 miles or 6 months
nu e pretentioasa de loc, e absolut normal sa tot mergi in 2016 cu masina noua la 3 luni in service.
partea cu „severe driving” ai sarit-o intentionat sau nu ti-a pasat?
Oa! Si animalu, si tedoiu au dreptate. Practic pentru Subaru „severe driving” (care ar insemna in traducere libera „in conditii grele” banuiesc) e orice drum: prin oras / pe drum de tara sau accidentat (cunoscut sub denumirea de DN in Romania) / noroi / praf / ploaie / umiditate / frig / munte / mare / cu rulota.
Si la condusul asta „sever” filtrul si uleiul se schimba la fiecare 5.000km sau 3 luni.
Pretentioasa masina.
pentru a vedea daca este au ba „pretentioasa” trebuie vazut regimul de service si la alte rable in aceleasi conditii
si da: la smt ii scump
Din pacate observ din poze ca trebuie sa tii conectata oglinda la incarcator.
Vazand imaginile, mi se confirma, ca japonezii pot face design frumos doar la combine audio. La masini sunt praf.
Din pacate asa e… Chiar si brandurile de lux sunt urate cu spume!
da, asa urate si nedorite ca sunt doar 3 branduri japoneze in top 5 branduri auto vandute in US.
poate ai tu alte gusturi, Zsolt. de femei ce parere ai?
Tot mai bun Foresteru’ tau SH la 5000e.
nu e SH, e SG.
Astea’s detalii vali…La capitolul impactul cu plopi cum sta?
N-auzi ba, ca are camere ce detecteaza obstacole si opresc masina?!
Dan Condrea likes this.
Dan Condrea would have liked this.
sri doesn’t like this
Plop doesn’t give a shit.
Ce inseamna „prea barcoasa”? Are tangajul prea mare, sau are forma de barca?
„mare și greu de manevrat prin parcări și alte spații strâmte”.
Nu imi dau seama la ce s-ar incadra masina asta. E greu de manevrat in oras, are 4×4, dar garda la sol e cam prea mica pentru offroad.
e o mașină pentru familiile active sau pentru oamenii care au nevoie de ceva trainic. sunt populare prin australia pentru oamenii care au mult de mers pe drumuri forestiere, pentru americanii din statele unde ninge și printre nemții care locuiesc în apropierea orașelor.
publicul e același cu audi allroad, octavia scout și tot genul ăsta de breakuri înălțate/rugged.
Adica un segment care la noi e slab spre deloc dezvoltat.
Uită-te că sunt ceva Allroaduri pe șosea și din ce în ce mai mulți oameni descoperă segmentul și utilitatea unei asemenea mașini.
Stii ce ma cam deranjeaza la Japoneze: parca nu au facut si ei un alt model de butoane pentru geamurile electrice sau cele care se gasesc in stanga bordului si sunt tot aceleasi ca la Cielo. Probabil te obisnuiesti cu ele dar la prima vedere nu se compara cu interiorul unei masini europene. O fi si asta o chestie: nu se strica, nu scartaie nu le schimbam ca is bune.
Bordul e de qashqai.
Nu as fi asa entuziasmat. Interior de acum 20 de ani, trist, design la comenzi geam idem, nu mai sunt multe de spus… CVT, moartea pasiunii, nu va suparati, ce faci cu garantia pe viata dcaa n-are nici un pic de nerv.
Dar, fiecare cu pararea lui.
Bot de Audi, faruri+stopuri Opel, interior trist, 4×4, automata, 2L diesel, fiabilitate Subaru….SHUT-UP AND TAKE MY MONEY!!!
*si totusi, chiar nu are butoane pe cheie???
„dezavantajul cu keyless entry e că tu ai cheia în buzunar și nevasta vrea să intre în mașină și nu îi poți deschide tu ușa, trebuie să te apropii de mașină.”
Pai ce, n-are si butoane pe ea?
Sistemul e de fapt un wifeless entry.
bun
1. a 5a generatie de outback arata in sfarsit mai bine
2. concurenta ( nissan murano, toyota venza, ford edge ) sta mai prost la capitolul calitati off road ( chiar si toyota venza )
3. concurenta sta mai prost si la capitolul design interior ( la venza schimbatorul e ca la autobuz )
4. pozitia de condus superioara concurentei
5. scaunele din spate se pot lasa pe spate ceea ce e tare ( la unele versiuni ) si se pot rabata din portbagaj prin simpla actionare a unei manetute
6. in sfarsit consum decent pentru subaru
7. spatiu interior mai mare decat la concurenta
8. cu exceptia bordului imprumutat de la o sora mai mica, genratia 5 de outback nu arata ca o masina facuta din alte masini asa cum sunt cele concurente
rau
1. portbagajul in stare normala este mai mic decat la concureta
2. interiorul este fix ca cel de legacy ( deci invechit nimic nou )
3. e un picut cam masiva pentru categoria ei
concluzie :
– masina aproape perfecta pentru familii active, cu 1-2 copii
– genul de masina pe care sa nu o bibilesti in fiecare weekend in fata blocului
– nu starneste invidia nimanui poate doar a altei familii active cu 1-2 copii detinatoare de dacia dokker
– buna de mers la ski, la pescuit, la tara dar si suficient de aratoasa cat sa mergi la discoteca
– de pastrat 10 ani lejer
P.S. : trebuie vazut peste 3-4 ani valoarea unui SH plus valoare intretinere si uzura …
prima versiune, 2014, e 20.000€.
N-as zice ca portbagajul e chiar mic. E mai mic fata de alte masini fara 4×4, da.
Dar per total sint de acord cu tine. Si sincer imi place interiorul. Desi se putea mai putin argintiu pe acolo. Dotari de bun simt si masina oricum arata foarte misto.
Si pentru aia mari soferi care zic ca revizia se face la sase luni. Revizia se poate face si la o luna daca faci kilometrii necesari. Sau daca faci 10k pe an o faci o data pe an. Ca aveti dificultati in a intelege un manual care spune la fiecare 15k km sau un an.
Jules, daca scrie „sau 6 luni” si tu o faci la 1 an ca nu ai facut nr de km, ai perfecta dreptate, masina nu are nimic, dar nici garantie nu mai are.
6 luni sau ~ 10.000km, care se intampla prima. Cine n-a inteles?
nu îți bate capul, n-ai cu cine.
Vali, explica-mi te rog care e diferenta intre 4×2 si 4×4 la drum lung, banuiesc ca te referi la drum uscat cu aderenta,
în toate situațiile (uscat, umed, zăpadă) mașina stă mai bine pe șosea când trag toate 4 roțile. ca idee, am putut intra cu 160km/h în curbe cu un audi a4 cu quattro (ăla care apare atunci când ai nevoie de el) și a stat pe banda lui fără să comenteze. cu megane-ul meu, pe care îl știam mai bine și de mai mult timp, nu am putut face asta.
teoria (si reclama lu subaru) e http://imgur.com/S4nX1Pw
” a mea e de trei ori mai mare.”
era un banc celebru: dar de grosime nu zici nimic?
Betivul se pisa pe gard, trece o doamna simandicoasa:
– Vai, domnule, ce grosalanie!!
– Dar de lungime ce parere ai, cucoana? Hac!
Ti-ai cumpara-o? Binenteles dupa ce vinzi SG-ul cuiva din Pantelimon
aș prefera XV-ul dacă ar fi cazul să vând SGul. e mai compact. nu imi plac astea prea mari (mie și audi a4 mi se pare mare).
in poza 17, pe langa doua usb si un aux ce mai e?
bricheta.
exista 2.0 diesel si pe versdiunea anterioara
Lipsa succesului in Europa nu este legata neaparat de motorizare, pretul si retea de service au mai mult de spus. In plus, Outback se fabrica de prin 2003, oficial in Europa se vinde doar de prin 2013-14. In UK majoritatea acestor modele sunt import SH din Japonia. La 35-40 k un european prefera un Audi Allroad sau un Volvo V70 pe acest segment. Modelul nou e pocit rau, i-au luat agresivitatea si au facut-o de „oras” sa nu zic de gospodine. Dar asta e trendul, vezi noul Forester, Rav 4, Vitarra, Allroad…
Asa arata in vremurile de glorie :
1. M-am plimbat 10 minute pe site-ul ala, nu am dat de preturi, inclusiv rasfoind rapid. Nici o problema, am gasit din fix 2 click-uri la cei din Bucuresti: .
2. Interiorul este odios. Seamana cu cel de la Lancerul meu, de 6 ani (care si ala era invechit atunci).
3. 40k+ euro? E o gluma? Tata a dat un pic mai putin pe un X-Trail cu dotari foarte similare acum 2 ani (inclusiv floricele gen sunet Bose etc), si e clasa superioara cotata mai bine in termeni de cifre.
2. asta vrea publicul. vrei pom de crăciun, ia audi
3. nu. nu e.
xtrail clasa superioara subarului outlook? WTF?
nu te agita, avionaru a umblat mult fără centură, cine știe de câte ori a dat cu capul de parbriz
pe roz au?
cu picatele albe.
Si are grila de Hyundai
Bullshit. Mașina asta merge „pe offroad” cînd o face porcii loopinguri. E un rahat de masina de oraș înălțată. Iar un 4×4 permanent e bun la drum lung ca niște cărămizi lovite de coaie. Cari după tine ditai agregatu’ 4×4, consum mai mare, zgomot mai mare și uzură ampulea la chestii de care ai nevoie de trei ori pe an. Cenți mei amîndoi.
ești special cu totul.
astept sa ne zica cum ca nici foresterul nu merge pe offroad
foresterul cam nu prea merge in offroad, e o mașină tristă.
Depinde ce intelegi prin offroad. Eu am bagat-o pe coclauri si da…merge mai prost decat o masina dedicata, dar ajungi acolo. Incet. mai cu morcov. Dar urca.
Ideea e sa nu ai santuri si pietre mari.
deci rușii ăia care le bagă peste tot mint?!?!?!
hehe. taci ma ca vine acum unu si ne spune cum a ajuns cu dacia unde s-a impotmolit foresteru
Iar 7 e dezavantaj doar dacă ești cocalar prost și răsfățat. Altfel oricum mergi să deschizi ușa fetii, iar dacă nu, poți băga mîna aia în buzunar să apeși pe buton.
ejti idiot. http://www.cars101.com/subaru/outback/outback15-keys3.jpg
Serios? Vrei tu să spui că nu se poate deschide ușa cu cheia aia de la distanță?!?
nu am 40k. Acum ca am stabilit asta, unii or sa zica ca struguri-s acri. Poate. Dar nu e pe gustul meu. Nu zic ca x(fara vreo aluzie la bmw) e mai tare sau y e mai smecher. Nu stiu ce as lua daca as dispune de suma asta dar in mod sigur asta nu. Chestie de gust.
Gresit pretenas cu motorul. Eu am diesel pe outback din 2010