Subaru XV 2013 testdrive

Motorizare 2.0 benzină, cutie CVT, 150CP. Mi-a lipsit sunetul ăla mișto al unui motor pe benzină, care toarce domol și plăcut… Motorizarea are ceva zvâc, dar adio depășiri din scurt sau accelerări bruște.

The good

  • Se conduce extrem de ușor, la fel ca un hatchback. Cutia CVT nu are viteze, ceea ce o face foarte mișto pe șosea sau prin oraș.
  • Pe șosea e o simfonie de stabilitate, pentru că 4×4 permanent. Am bruscat-o de câteva ori doar ca să simt cum începe spatele să corecteze lucrurile. Pe offroad e o încântare, pentru că 4×4 și 21cm gardă la sol. Suspensiile sunt un pic mai tari decât la Passat, dar nu deranjant de tari.
  • Are fucking ștergătoare încălzite!!! Adică atunci când dai drumul la încălzirea parbrizului, pornește și un circuit care se află pe parbriz, sub ștergătoare, ca să topească mai repede gheața de acolo, pentru că degeaba ai lichid -20 grade dacă ștergătoarele sunt înghețate sau dacă toată gheața care se topește de pe parbriz se oprește acolo. Aveam și pe Forester asta, și era mașină din 2006, dar nu aveam la Passat 2009.
  • Boxe puternice, dar unitate multimedia urâtă, cu AUX IN, USB și Bluetooth (n-am reușit să conectez iPhone-ul la el, dar Cetin a conectat un Smsng). Caut un motiv să o schimb.
  • Oglinzi laterale mari, încălzite și rabatabile electric. Parasolare mari pentru șofer și pasager.
  • Butoane solide, butucănoase, nu se simt ca un plastic ieftin.
  • Are un mecanism de siguranță amuzant, dacă ești în viteză și decuplezi centura și apoi deschizi ușa, motorul se oprește.
  • Ușile culisează foarte ușor. Pe Passat am avut o vreme impresia că ușa de la șofer fusese lovită și din cauza asta culisa foarte greu, dar nu, așa erau toate.

The bad

  • Nu are autohold, dar are start/stop. Complet stupid să mi se oprească motorul la semafor, dar să fiu nevoit să stau cu piciorul pe frână, pentru că atunci când îl iau, pornește motorul iar. Măcar să fi pornit start/stop-ul la accelerație (deși îmi dau seama că unii ar parca, ar pune frână, s-ar opri motorul și ar crede că au oprit ei, dar dacă nu poți scoate cheia din contact cât timp mașina e în viteză, problema asta s-ar rezolvat ușor).
  • Nu are semnalizator secvențial. Asta și autohold-ul îmi lipsesc cel mai mult.
  • Nu are senzori parcare, dar are cameră marșarier care nu bipăie când te apropii de obstacol.
  • Nu există consolă între scaunele din spate. Nu-mi dau seama la ce s-au gândit când au decis să nu pună asta. Dacă aveți vreo idee, ceva de pus acolo, let me know.
  • Oglinda retrovizoare nu are antiorbire, dar oglinzile laterale au.
  • Nu are casetă  de monede (coin tray). Am cumpărat ceva de pe AliEX, unde sunt zeci de din astea, pentru că e aiurea să îți tot zdrăngăne monedele prin mașină.
  • Parbriz înclinat parcă prea mult, trebuie să îl dau cu ceva soluție ca să se scurgă ploaia mai repede.
  • Nu are suport ochelari. Cotiera e mare, adâncă, încap multe în ea, dar e ciudat să nu aibă suport de ochelari.

Consumul

Depinde cum merg.

6,5% pe autostradă la 130-150km/h, 6.9% București-Brașov și retur mers liniștit, 7,5% mers sportiv, 9% în oraș.

Final

Ce e dubios la ea e colajul de opțiuni aflate pe versiunea de echipare premium, precum și chestiile care lipsesc complet (semnalizatorul secvențial, despărțitorul de banchetă, antiorbirea la retrovizoare).

M-a costat 1.200€ adusul (avion last minute, benzină, dormit, acte), mă mai costă încă ~1.500€ niște reparații (niște bucșe, vopsit capota, o planetară, anvelope de iarnă, plăcuțe de frână) și, per total, ies cu vreo 4.000€ mai ieftin decât dacă aș fi luat una mai bine întreținută (care poate nu ar fi avut nevoie de reparațiile astea).

Funfact: pentru că pe acte scria încă numele proprietarului (am luat-o de la un autohaus) și eram curios dacă chiar e doctor (dubios să scrie pe talon DR. Popescu Ion), am pus internetul la lucru, l-am găsit pe om, am văzut mașina în fața casei și în curtea spitalului, am văzut unde ținea conferințe și așa mai departe. Deci da, am luat-o de la un doctor care mergea cu ea la piață, la spital și la conferințe la Berlin.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

169 comentarii

  1. Lipsește toporul din portbagaj.

    00
  2. Treaba asta cu parbriz cu incalzire in zona stergatoarelor mi se pare si mie super tare – prima oara am vazut-o pe o Impreza din 2009 si nu stiu de ce nu o folosesc toti.

    Am mers si eu putin cu a unui coleg, la interior mi se par clasicele plastice de Subaru, ieftin si long lasting.

    Sa o folosesti cu placere.

    00
  3. Sunt curios cati o sa inceapa sa caute Dr. Popescu Ion pe FB sau pe Google :D

    00
  4. portbagajul pare cam neincapator, cred ca e diferenta de la cer la pamant fata de Passat-ul break.

    Ce anume nu e intretinut la masina asta? Din poze arata chiar ok, nici capota nu pare sa aiba ceva.

    00
  5. Sunt curios cand o sa inceapa Dr. Popescu Ion sa isi caute masina, în fața casei nu e, în curtea spitalului nu e…

    00
  6. „Are un mecanism de siguranță amuzant, dacă ești în viteză și decuplezi centura și apoi deschizi ușa, motorul se oprește.”

    Adică nu mai putem să facem dansul ăla în timp ce ne dăm jos din mers? :D

    00
  7. 1. Cat te-a costat?
    2. La cati km ai luat-o?
    3. Stiai de la autohaus ce aveai de schimbat la ea si cat costa? Ai aflat dupa ce ai ajuns in Ro?
    4. Are EyeSight?

    00
    • 1. nu contează.
      2. vezi 1.
      3. mi-a zis telefonic că nu e in stare grozavă și că are nevoie de investiții.
      4. nu. dacă avea eyesight nu o luam.

    • Ah acum am vazut ca nu e review de Guest. Felicitari pentru achizitie!!!!

      00
    • Are loc o roata de rezerva de iarna in locul celei subtiri cu care vine din fabrica? Are loc sau deformeaza podeaua portbagajului?

      00
    • nu, nu are. n-are roată de rezervă, are kit de pană.

    • Imi bag tot ce am in departamentele de finante ale producatorilor de autovehicole care au inceput sa inlocuieasca rotile de rezerva cu kiturile de pana.

      00
    • am făcut pana o dată in 1999, o data în 2010. sper să nu fac acum, când n-am rezervă :(

    • Singura pana in vreo 10 ani am facut-o anul asta, in sambata de pasti, pe la 2-3pm in afara orasului. Am dat intr-o groapa => cauciuc varza. Cu multa bafta am reusit sa rezolv totul in cateva ore.

      00
    • In mai am avut doua una dupa alta la interval de 2 saptamani.

      La prima nu stiam cum sa folosesc rahatul, am citit 10 min. niste fonturi ciudate schrise cu 6pt, am scos ventilul, am umplut rahatul, am conectat compresorul roata s-a umflat dar si dezumflat ptr. ca surubul care-mi intrase in cauciucbea unul de 8…

      Injurat, sunat sotia, injurat, sotia a venit co o roata de iarna… Terminat schimbatul in 10 min.

      A doua oara, aceeasi roata insa aveam roata de iarna inca in portbagaj dupa ce o inlocuisem pe cea de sparta.

      De atunci am o roata in portbagaj cand fac drumuri lungi peste weekend si folosesc compresorul sa umflu rotile de bicicletele familiei primavara…

      00
    • Cateodata, rotile astea sunt intzepenite si le dau foarte greu jos si la vulcanizare. Poate e mai bine ca vine cu kit in loc de roata de rezerva.

      Oricum, faina varianta astora de la bmw cu runflat…

      00
  8. Imi place cum arata fara bare pe plafon.

    Caldura cum baga? Tot ca Passatul? :)

    00
  9. Sa fie intr-un ceas bun. In mod cert nu e ca PASSATUUU ! :) si in mod cert nu e CX-5 (gen alea patru roti chiar se misca)

    00
  10. din ce m-am uitat si eu pe net pare ca cvt-ul e solutia ideala pentru o cutie automata, din pacate nu sunt multe modele care folosesc cvt.
    e adevarat ca sunetul motorului este diferit si ciudat fata de manuala/automat clasic si trebuie timp sa te obisnuiesti?
    extra info: https://www.youtube.com/watch?v=HSxg97m8lLA :)

    00
    • e adevarat ca sunetul motorului este diferit si ciudat fata de manuala/automat clasic si trebuie timp sa te obisnuiesti?

      e un pic ciudat că e liniștit. toarce, dar liniștit, nu zgomotos, ca la passat.

      clipul ăla e făcut pentru retardați și americani.

  11. Nu mai tin minte daca ai facut (daca da, scuze), dar daca poti face un mic ghid cum sa aduci o masnia din Germania, cred ca eu si alti cativa ti-am fi recunoscatori

    00
    • urmează să vină săptămâna viitoare.

    • Ok, asteptam.
      Mi-a zis la un moment dat cineva, care cica se pricepe la masini, ca masinile fabricate pentru piata din Europa de Est ar fi mai slabe calitativ decat cele fabricate pentru Europa de Vest. Daca e cineva care ar putea confirma sau infirma acest zvon ar fi binevenit

      00
    • am râs irl. mane, mașinile produc acum în 3-4 țări, nu mai contează unde se asamblează. cutiile de viteze de pe bmw se fac în românia, crezi că trag o linie de cutii mai proaste pentru românia?

    • Parerea asta venea de la cineva care face verificari de masini.
      Am zis si io sa aud si de la altii confirmarea asta

      00
    • Por sa îți confirm eu. Fratele
      Meu lucrează la un producător cunoscut worldwide și furnizează materiale pentru industria auto. Se fac diferite “stanțe” pentru diferite tari și se livrează ca atare.difera plasticele, adezivi și fel și fel de nebunii. Da, se fac in diferite tari însă se tine cont către ce piața de îndreaptă fiecare piesa.

      00
    • Iei un avion pina in Hamburg sau Bremen, te cazezi o noapte acolo, apoi iei trenul pina in Rottenburg (Wume) si de acolo un taxi pina la autohaus (18e). Iei 3 chei, umbli si testezi, schimbi si patrezi o cheie daca-ti place ceva, masinile au pe parbriz toata echiparea (plus pe net). Drumul inapoi cam 30 de ore, acum si pe Waze sau Maps-me. https://www.autohus.de/
      Da, nemtii intreaba si in ce zi a saptaminii a fost fabricata masina (noua nu SH) din cauza de randament al muncitorului de la banda de montaj.

      00
    • Eu lucrez in R&D in domeniul auto, pe software si electronica. Nu e nici o diferenta. Motoare electrice, beculete, senzori, componente electronice, modu de fabricare e acelasi. Ba chiar daca le-am face diferit ar creste costul componentei finale.

      00
    • sfătuitoru, NU MAI MINȚI!!! se știe că pentru europa de est se fac mai proaste! de aia au fabricile aici!!!

    • Există niște standarde cum ar fi ISO TS 16949, toți producătorii sunt obligați să respecte standardele.
      Dacă vine auditul și găsesc ceva se închide fabrica.
      Și oricum, toate mașinile nemțești sunt produse în România, muncitorii români sunt foarte conștiincioși, nu dorm noaptea dacă fac ceva de slabă calitate. :)

      00
    • Si mie mi se pare o prostie ipoteza asta ca ar fi calitati diferite pentru piete diferite. Totusi, la o decodare de VIN acum cativa ani pentru un Opel Astra H, unul dintre coduri insemna „Fabricat pentru Germania”. Plm, inteleg pt Anglia (volanul pe dreapta), pentru tarile nodice (am inteles ca unele masini au o incalzire suplimentara care se baga in priza), pentru tarile mediteranene (un strat in plus de vopsea sau grund sau whatever pentru a le proteja mak bine de rugina) dar de ce Germania? De ce nu are zice Europa centrala? Separat, un alt VIN la aceeasi marca zicea „fabricat pentru Franta”

      00
    • man, nu ai cum să le schimbi oamenilor părerea, mai ales dacă în ecuație intră și vărul gigel, care stie el sigur că așa e. e pierdere de energie să mai încerci.

    • N-as fi chiar atat de sigur ca nu difera functie de piata. De ex intr-o industrie f apropiata de cea auto, cine are acces la doc tehnica de service observa ca aceeasi componenta are coduri diferite ( sa presupunem turbina ). Cea pt europa de est, este produsa de o companie europeana la fabrica din china, cea pt vest este produsa tot de o companie europeana dar in europa.

      00
    • Despre calitate diferită la piese nu mă pronunț dar nivele de echipari diferite, mai slabe calitative pentru est sigur fac. Am pățit-o eu in Germania acum 4 ani cand am vrut sa-mi dau Opelul Astra Classic la buy back pt o masina noua. Am mers la dealer si au urcat masina pe elevator primul lucru care m-a intrebat mecanicul cand era sub ea e daca e luata din estul Europei.Am ras si sm intrebat de ce. Mi-a zis ca masina aia s-a vandut in Germania numai cu discuri de frana si pe spate. A mea avea tamburi.

      00
    • Avand in vedere ca UE a recunoscut in fata evidentelor ca exista standarde duble in ceea ce priveste calitatea alimentelor livrate catre Europa de Est, n-ar fi mare mirare ca standardele duble sa fie si in domeniul auto.

      00
    • @Iuli opel astra h a fost prima mea masina, cumparata noua din Ro in 2007. Se vindea si la noi cu discuri pe spate standard, in functie de motorizare. Nu mai stiu daca era sau nu optionala pe celelalte motorizari.

      00
    • Si dupa ce o aduci urmeaza distractia inamtricularii in Romania care are nevoie de ghid separat. Eu am o lista la zi cu ordinea cronologica pentru suv-ul nostru neaos.

      00
    • Si eu ma certam cu toata lumea pe subiectul asta, spunand ca e o prostie sa crezi ca exista dublu standard.
      Dar am vorbit cu un amic din Craiova, care lucreaza la fabrica Ford, si mi-a spus ca la ei se practica.
      Nu neaparat linii diferite, dar componentele nu chiar conforme vin pe masinile pt est, sau Ro, nu mai stiu exact cum s-a exprimat.

      00
    • @mm – era Opel Astra G. Cred ca H-ul era Classic II. Eu am luat-o noua in 2008 din RO si din ce stiu s-a fabricat până in 2009.

      00
  12. Cotet japonez, nu se compara cu superbele veveuri

    00
  13. OnePlus5T, nu Samsung:)

  14. nu trage fiindca cuplu de 200 Nm si CVT :) cum de ai ales o masina mai domoala decat Passat-ul?

    00
  15. Suportul ala de parbriz l am luat si eu dupa ce l ai recomandat pe site acum vreo 3 ani. Vad ca si tu il mai ai. E absolut incredibil

    00
    • n-are ce să se strice la el, pot doar să pierd magnetul ăla din husă la un moment dat când scot husa să bag telefonul intr-o baterie mophie.

  16. Felicitari pentru masina si pentru poze, cu ce sunt facute?

    00
  17. Chiar ca unitatea aceea audio e urata. Pare ceva rămas de prin anii 90.
    Partea buna este ca lăcașul pare 2 DIN, ceea ce înseamnă că se poate schimba cu ceva mai modern fără a folosi rame adaptoare.

    00
    • da, mă gândeam să o schimb, dar după aia am descoperit că în cotieră am aux in și usb stick reader, și acum sunt indecis. pe de-o parte e urâtă, pe de alta n-am motiv…

  18. Si masina mea a fost a unei tanti din Germania care mergea cu ea doar la piata. Am fost curios daca numele si adresa de pe cartea tehnica e real, asa ca am cautat-o pe FB. Tanti e reala, locuiesti in orasul care scrie si pe carte.

    PS: aceeasi geanta de portbagaj o am si eu. Ii foarte OK.

    00
  19. Japoneza ~ 50 comentarii .Daca era Vag sau Bembeu 100+ comenturi :))

    00
  20. Bine boss! Drumuri lungi, frumoase și fără evenimente! Drăguță roșcata

    00
  21. Gugăl returnează bmw x5 la căutare.
    După subari 25 returnează rover 25.
    Ți-ai luat o mașină din viitor? :)

    00
  22. Vali – daca merge asta, trimite o palinca pana in Canada :)

    Pentru telefon incearca sa stergi toate numerele din memorie folosind consola centrala si meniul de acolo. Cand iti scrie ca nu mai e nimic stocat, scoate manualul si configureaza telfonul de pe volan folosind butonul din dreapta celui cu Mode (are o fata sau ceva pe el).

    Speakuieste cat de bine poti in Engleza si ar trebui sa mearga.

    Outbackul meu se tampise la fel cand am schimbat telefonul, am sters tot, am facut-o de pe volan si acum nu mai chitaie.

    00
  23. Dece in titlu scrie „testdrive” daca ai si cumparat masina ?
    Cati kilometri are masina ? reali ?
    Parca motorul de 2.0 e boxer ?
    Masina are bine pe exterior, dar interiorul lasa de dorit.
    Vezi ca si prietenul tau ’99 vehicles tv’ a cumparat un subaru 2.0 boxer si se plangea ca piesele oem is cam scumpe.

    00
    • încearcă să îți dai seama că ai un mod extrem de mizerabil de a pune problema. ieri la ford erai prost cu „sunt mașini sh, cumpărate cu sute de mii de kilometri”, după care n-ai mai revenit să admiți ca ai fost idiot. hai să fie ultima oară când mai folosești tonul ăsta la mine pe blog.

      Dece in titlu scrie “testdrive” daca ai si cumparat masina ?

      așa.

      Cati kilometri are masina ? reali ?

      nu, coae, nu sunt reali, m-am dus în germania și am cumpărat o mașină cu kilometri mânăriți. e plin netul de povești cu mașini subaru cu kilometri dați înapoi.

      Parca motorul de 2.0 e boxer ?

      nu, coae, subaru face și alte motoare, nu doar boxer. glumesc, toate motoarele lor sunt boxer, întrebarea e imbecilă.

      Masina are bine pe exterior, dar interiorul lasa de dorit.

      dont care.

      Vezi ca si prietenul tau ’99 vehicles tv’ a cumparat un subaru 2.0 boxer si se plangea ca piesele oem is cam scumpe.

      prietenul 99 vehicles a pus anvelope tigar pe mașină și pretinde că sunt michelin, nu poți să-i ceri prea multe.

  24. Am condus o singură dată CVT si aveam senzația ca nenorocesc motorul ăla. E varianta care macar simulează niște schimbări de trepte sau e CVT clasic?

    Cred ca m-as obișnui, dar trecerea e mai grea decât la cutie automată de la manuală.

    00
    • am padele pe volan, le-am folosit o dată (am mașina de o lună) și le-am lăsat în pace. inclusiv la dealuri măricele știe singură ce are de făcut.

    • Le-am folosit eu la al meu de 4 ori in 2 ani. Sunt ok cand vrei sa ramana la o turatie specifica, (sa zicem viteza a 3 a simulata la 4000 de ture) pentru a te pregati de o depasire mai riscanta). In rest o las in pace pentru ca stie cutia ce are de facut si nu sunt fan de jucat nfs cu volanul

      00
    • Ar putea cineva sa scrie un articol despre cutiile de viteza automate ? CVT -ul e nebuloasa pentru mine, aud și de bine și de rău.

      00
    • cutiile automate sunt de 3 tipuri:
      1. cele care smucesc când schimbă, de obicei pe mașini ieftine (smucesc = simți când schimbă vitezele)
      2. cele bune, pe japoneze ieftine și nemțești premium, pe care nu le simți.
      3. dsg-ul, care sunt cum ți-e norocul și pe care nu le cumperi până nu piepteni iutub bine

      cu CVT au fost niște probleme între 2009-2015, unele stricându-se la 5 sau 15.000km (alții la 90.000km). stricându-se însemnând că cârâiau pe loc și la pornit. procentul a fost cam de 10%, unii raportând însă și 350.000km cu același model de CVT fără probleme. asta în sua și australia, prin europa n-am citit să fie probleme (prin românia nici nu cred că sunt mulți subaru cu CVT, manuala fiind în continuare regină)

  25. Felicitari pentru lesbaru.

    00
  26. Sunt și eu curios câte muieri citesc blogul ăsta de a fost nevoie de o poză cu verigheta la mână…

    00
  27. Toate ca toate, interiorul e spartan rău, caracteristica generala la Subaru. Dar ce ma mira la boxer-ul de 2l ca are un consum mai mult decât decent, benzina și boxer fiind. Nice to have…

    00
  28. Poti face o comparatie la modul cum se sta in fata/volan? Cat de comode sunt scaunele la drum lung? Se compara cu cele din Passat? Mersi

    00
    • scaunele sunt mai comode decât pe passat (mie mi se păreau destul de plate), dar suportul lombar e făcut pentru oameni mai grași. mi-am luat ăsta pentru spate, e senzațional pentru mine.

      și poziția e mai bună, passatul e făcut pentru ăia cărora le place să stea tolăniți, mie imi place să stau drept.

  29. Subaru + Auto Kino + Nokian wrd4 ??+ zoso = gangbang 😋

    Să-l stăpâniți sănătoși!

    00
  30. Drumuri bune fară probleme! Felicitari pentru alegere.
    Cât despre partea cu masini fabricate pentru anumite piețe, este si nu prea este adevarată. Mașina are multe componente și in unele cazuri impune legea din statul respectiv standarde usor diferite. Apoi masinile nu mai sunt ca acum 20-30 ani, sunt pline de electronică, orice sistem are ECU, softul este facut intr-o țară, componenta fizic in alta, etc. Schimbarile apar mai ales cand un furnizor nu mai face față cu productia, se întâmplă mai des decât ați crede.
    Mai pe scurt, standardele diferite există, dar nu neapărat din motivele pe care le credem noi.

    00
  31. Inteleg de ce Subaru si de ce benzina (am si eu la fel) dar de ce CVT? Sa fie varsta?

    00
  32. Felicitări, mie mi s-a părut zgomotoasă rău la viteze mari .

    00
  33. Volanul îmi place tare, arată foarte bine.

    00
  34. pt parbriz poti incerca aquapel. e f bun si nu lasa urme ca solutiile ce se pun in rezervorul cu lichid de parbriz.

    00
    • faza cu aquapel e cam așa, cred eu: cineva a dat cu ceva asemănător înainte, că am o peliculă care nu se duce cu nimic pe parbriz. aștept ștergătoarele noi și apoi dau un verdict sigur. n-aș da cu aquapel, aș da cu ceva gen nanowet, sau mai simplu, care se duce in 3-4 săptămâni, pentru că ceva „mai rezistent/permanent” fute parbrizul în momentul când nu mai funcționează bine și până se ia.

    • Vali, se curata cu Alcool izopropilic (IPA)

      00
    • bun de știut, încerc, mulțumesc.

    • Nu o sa curate de tot. Pasta aia e extrem de greu de inlaturat. Daca nu esti multumit de rezultat, poti folosi apoi un clay bar (argila) cu granulatie medie.

      00
    • de unde cumpăr burete din ăla, te rog?

    • Vali, daca te referi la argila: nu e un burete. E un soi de plastilina. Se foloseste cu un lubrefiant pentru a curata impuritatile de pe vopsea inainte de a aplica ceara. Se face practic o degresare a caroseriei. Sunt 3 feluri de granulatii in functie de nivelul de impuritati ce trebuiesc curatate. Iti scoate orice tratament aplicat pe parbriz daca iei o granulatie medie. Nu sunt foarte ieftine si le gasesti la orice magazin de detailing auto, cam 100 lei impreuna cu lubrefiantul. Daca nu il folosesti si la caroserie e pacat sa dai atatia bani.
      Mai e o solutie, cea mai ieftina si rapida si inlatura 100%. Sano forte pt aragaz. Nu e gluma! Sano forte pt aragaz.

      00
    • sano am. merci.

  35. Felicitari,excelenta alegere,sa o stapanesti sanatos. Si eu m-am gandit mult la Subaru dar pana la urma mi-am luat un Land Rover Defender. Daca nu luam Defenderul atunci masina mea era sigur Subaru.

    00
  36. Ma bate si pe mine gandul dar un amic mecanic zice ca motoarele boxer se strica… sa fie asa ?

    00
    • Amicul tau are dreptate.
      Volkswagen a pus timp de 50 de ani acelasi motor boxer pe masinile lor si, in cele din urma, se strica. :)
      De aceea nici nu prea s-au cumparat (gargarita si van-ul). :)

      00
    • E celebra problemă de la boxer diesel, da e adevărat, dar benzinarele boxer sunt nemuritoare. Am 2 subaru forester și cel mai vechi (SG) are cum 270k și motorul sună impecabil, am poză de vara asta cu 210 pe autostradă. Și pentru cârcotași, e pe jepele..

      00
    • mie jepeleul mi-a cam futut motoru. m-a costat vreo 7000lei reparatia. E dificila si cica la 50k se strica din nou.
      pe de alta parte am economisit, cu jepeleul, vreo 2000e (dupa ce am dat astia 7k si aia 3000lei instalatia).

      momentan nu mai folosesc jepeleul. Sper sa nu se busheasca ceva ca am mereu rezervorul gol :D

      00
    • Trebuia sa o vinzi la 45.000km :)

    • pai dece? planul era ca la 50k economiseam vreo 4000, dadeam 2000 inapoi. :D
      Acum nu mai e planu asta. Bag benzina.

      00
    • 4000€ la valoarea ta…

    • evident. Oricum, io il mai tin un an. Din 2020 ar trebui sa ii fac itp la an si asta ar insemna ori sa il inmatriculez aici ori sa fac un Romania anual….Brrr

      00
  37. Să o stăpâniți sănătoși și fără incidente!
    Toate cele bune!
    SteM.

    00
  38. Mai sunt unii la care inginerii nu au aflat ca boxerele se tot strica. Ferrari si Porsche.

    00
  39. Japoneza+ motor de (cel putin) 2.0 L + benzina= perfect.

    Felicitari pentru achizitie, sa iti fie de bine!

    00
  40. Vali, masina este splendida. Te felicit pt alegere. Conduc Subaru XV din 2014, 2.0 benzina, 150 CP insa cutie manuala. O am de 4.5 ani. Nu m-am plictisit o secunda de ea. Maine daca ar fi sa iau alta mai noua, as lua tot Subaru XV, modelul nou.
    Ar mai fi cateva lucruri de mentionat:
    Subaru in Romania este foarte slab reprezentat. Avem Subaru Motors la Bucuresti, Autochino la Brasov si ceva parca pe la Constanta.
    Masinile cu 4×4 mecanic permanent nu sunt masini de dus la service multibrand unde mecanicul a vazut un Subaru poate o data pe an. E o masina care trebuie reparata exclusiv la un service Subaru. Ehh, si aici intervine distractia. La Subaru Motors in Bucuresti piesele vin extrem de greu. Ai zice ca le cara un melc in spate tocmai din Japonia. Si cand spun greu, spun minim 2 luni de asteptare.
    Prima oara am zis ca poate e o intamplare. La cateva luni dupa ce am luat-o „mi-a disparut” jumatatea superioara de capac oglinda dreapta. Pe Pantelimon ce-i drept. Dosar casco, comandat piesa,etc. Am mers cu masina asa aproape 3 luni.
    Anul trecut, dupa ce s-au strans suficiente zgarieturi pe toate partile astfel incat sa merite efortul am hotarat sa o vopsesc integral + schimbat bara fata. Dosarul de asigurare a durat 1h. Masina a stat la Subaru 4 saptamani. Stai ca nu a venit inca bara, stai ca am avut o problema la tinichigerie si ne-a plecat niste oameni, d-astea.
    Repet, masina este o minunatie, nu as schimba-o pe nimic altceva decat un alt model XV mai nou insa sa nu ai treaba pe la Subaru MOTORS cu ea, ca te-a vazut Dumnezeu.

    00
    • e subaru și la iași și la cluj.

      cu piesele e complicat, in sensul că ei au pe stoc in uk ce se strică mai des. dacă vrei ceva mai special, da, ai de așteptat. eu am termen 10 zile la planetară.

    • Întrețin de ani de zile subaru la Suceava fără reprezentanță, piesele originale ajung și aici după 2 săptămâni și totul e să fii pasionat de mașini și să găsești un mecanic foarte bun și un electrician și mai bun. Consider că reparatul ”exclusiv” la service Subaru NU este obligatoriu, subarul meu a făcut exact 100.000 km în 2 ani și nu am nici o problemă nerezolvată la el, dar este adevărat că am o obsesie legată întreținere și service.

      Din cauza lui Zoso am subaru (mama lui de influencer, îl prind eu până la urmă), anul ăsta l-am luat și pe al doilea mai nouț, azi mă duc la cabana Giumalău cu el, hai pa și Zoso sper să ne vedem pe coclauri.. ;)

      00
    • una de azi pentru pasionați, am ajuns în vârf cu mașina

      https://imgur.com/n08Yoqb

      00
  41. @zoso: sunt ceva probleme cunoscute ale acestui model?

    00
  42. Ce gume de iarna ii pui?

    00
    • nokian, continental, goodyear, toate mărcile bune.

    • Câte o marcă de anvelopă pe fiecare roată? Și pe rezervă? Ahhh n-are 😋

      00
    • NOKIAN WR D4 102H XL TL sunt super. Pret mai mic decat alte marci premium, calitate mai mare, facute in mama Rusia. Clasa A (!) la franare pe umed (cele de iarna). Cele XL TL au ranforsare laterala sa poti urca fara riscuri pe bordura :D

      00
    • Pe principiul nu tot ce zboară se mănâncă, așa e și cu anvelopele Nokian wr D4. Sunt ele bune, am avut set nou, dar sunt prea moi pentru clima noastră, ele se pretează mai mult pentru Finlanda, nordul Rusiei.
      La noi după prima „iarna”, o lună zăpadă și două ba, au sărit flancurile de pe anvelope, fără excepție la toate 4, pe când la cele Continental de pe altă mașină totul ok.
      Iarna asta am luat BF Goodrich catalogate consum/aderență B/B care în testele ADAC au ieșit pe locul 2, peste Michelin, Continental, Nokian..
      (BF Goodrich este renumit pentru anvelope de off-road)

      00
  43. Felicitari, sa o stapanesti sanatos!
    Vad ca ai o geanta bine organizata de scule (din cat se vede), Ai o recomandare? Caut ceva ok compartimentat, sa nu mai zdrangane topoarele in portbagaj.

    00
    • aia pe care o vezi acolo e cea mai bună. eventual și o chingă elastică pentru a o fixa mai strâns (dacă ai urechi de prindere în portbagaj).

  44. Ai mai avut Subaru parcă, nu?!

    00
  45. Imi pare rau ca am vazut Postul asta asa tarziu.

    Masinile japoneze au ajuns sa inlocuiasca masinile nemtesti de acum 15-20 de ani.
    Adica n-au nimic special,nimic frumos,nimic de care sa te bucuri.Sunt de o banalitate crunta si totodata foarte fiabile.

    E a ta e ingrijita si iti doresc sa te bucuri de ea ,dar eu personal daca as avea o asa masina parca nu as simtii nici o bucurie cand o vad in parcare.

    Si ca sa o zic dinainte,sunt commenturi la care mi se rupe de downvote,printre care si acesta .

    00
  46. Nu sunt pe gustul meu masinile japoneze, dar daca tie iti place aia e important, sa o stapanesti fara incidente.

    00
  47. Recunosc ca nu prea imi plac masinile produse de subaru. Stiu ca sunt tari la mecanica dar la dizain nu-s pe gustul meu.Cand am vazut xv-ul am zis ca …..laser frate.Mi se pare foarte tare.Sa o stapanesti sanatos si la multi km fara evenimente.

    00
  48. nu ma pricep la masini, iti zic doar sa o conduci sanatos, fara incidente!

    00
  49. Știu ca suna clișeu dar sa o conduci cu placere și fără probleme.

    00
  50. Felicitări pentru japoneză. Apropo de unitatea multimedia, aruncă o privire peste cea mai ieftină unitate cu CarPlay făcută de Sony (aici). E printre puținele unități care păstrează butonul rotativ pentru volum. Plus că de acum ai și Google Maps, și Waze, și Sygic pe CarPlay.

    00
  51. cam varza, sa nu ai tu un diesel acolo, sa traga, sa simti cuplu adevarat. asa, pe langa ca e benzina, mai are si CVT (aka. cutia pensionarului) feedback 0, senzatii 0, moartea pasiunii. bos, iei un 2 litri TDI, 170 de cai, DSG7 abea de acolo incepe o masina adevarata. Restul e tacere.

    00
  52. Ai observat sa consume ulei? Am citit ca motorul FB20 din 2013 ar consuma ulei. Problema pare sa fie rezolvata din 2014. Multumesc

    00
  53. NOU
    #166

    Permite-mi sa comentez.

    Felicitari pentru achizitie, sper sa te convingi (daca nu stiai deja) de ce este in stare un Subaru.
    Stiu ca o sa ma faci retrograd, dar cutia automata de tip CVT de la Subaru este foarte inceata. Daca ai 2.0 benzina de 150CP, cum am si eu, e diferenta de vreo 2 secunde de la 0 la 100km/h intre manuala si automata. Probabil nu te intereseaza asta, stiu.
    Padelele si modul „Manual” la CVT sunt „simulate”. Efectiv, ai o singura treapta cu raport de angrenare infinit (CVT = continuous variable transmission). Padelele alea te fac sa te „simti” diferit, dar nu schimba nicio treapta.
    La cum vorbesti de saraci, saracie, de audienta mea, de puterea de cumparare, bla bla. Observ ca nu ti-ai cumparat o masina prea scumpa, ba chiar te-ai dus prin afara sa faci economii, si te mandresti cu asta. Adevarul este ca nu prea sunt Subaru XV de vanzare in Romania, dar la cum critici, ma asteptam sa ti-l iei direct nou. Nevermind.
    Consumul la Subaru. Motorul boxer nu a fost conceput pentru economie. Este chiar ineficient. Dar suna bine. Bine de tot. Mai ales la 6500rpm. Sub 7L/100km nu am scos niciodata. Pe A1 scot 9L/100km (mers legal), in oras – 14-16L/100km, mixt 10.2 pe ultimii 6000km (o am din octombrie).
    Preturile la piese – cam piperate, dar nu le schimbi in fiecare zi. Am dat 4700 lei pe:

    – kit distributie
    – bujii OEM Subaru Iridium
    – placute de frana fata + spate
    – polish faruri
    – ulei + filtre (Motul 0W30 si 5W40 – da, am schimbat de 2 ori masina, imi permit, ce p**a mea).
    – bielete antiruliu fata + spate
    – bucse la bara fata + spate
    – anvelopele tale preferate Tigar, facute de Michelin, care au fost 174 lei bucata (pret achizitie service). Deci da, am dat sub 800 lei pe 4 anvelope, dar am facut misto de un Haldex cu 4 x Michelin. And by the way, nu ma laud cu ele, dar isi fac treaba, in special iarna. La vara imi iau anvelope premium, promit. Noi. Nu de alta, dar sa nu mai faci misto de mine.

    Sa o stapanesti sanatos, ai zis ca stam la o bere ca intre „subaristi”
    Offtopic – retrograzii aia saraci (vorbesc de postul ala cu „gioarsa iarna”) imi aduc destui bani. Nu vreau sa discut public despre asta, dar suficient de multi. Si crede-ma, au putere de cumparare. Iti arat niste cifre daca esti curios. Face to face, desigur.
    Spor!

    00
  54. Am 1 xv din 2012, cvt, 64000km adus din germania. La cat se schimba distributia, uleiul la cutie si la diferentiale

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube