Știți că roata de rezervă se pune pe spate, da?

Mă uitam pe SP și era acolo o discuție despre gogoșici (roțile alea de rezervă înguste) și am zis să las și eu un comentariu că poate ajută pe cineva. Și am zis asta, că sper că toată lumea știe că rezerva se pune pe spate, mai ales dacă ești la drum, nu prin oraș. Normal că m-au contrazis repede câțiva, că merge și pe față fără probleme.

Faza e așa: merge pusă și pe față, dar nu e recomandabil să o pui pe față, nici gogoșica, nici rezerva normală. Pentru că, de obicei, e alt tip de anvelopă acolo, și nu vrei să ai anvelope diferite pe roțile pe care ai tracțiune. E minimă logică. Dacă ești în oraș și mergi cu 30-50-60, da, e ok, dar la drum scoți roata de pe spate, pui gogoșica/rezerva acolo și roata scoasă pe pui pe fața, unde ai pană/cauciuc explodat.

Sau îți iei runflat-uri.

ps: ofc că astea nu se aplică la beamveuri, acolo merge șmecheria nativă

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

155 comentarii

  1. Thanks! Are sens. Nu m-am gandit niciodata la asa ceva, probabil as fi gresit.

    10
    • Roata de rezervă de obicei are pană, așa că nu contează unde ți-o pui și cu cine.. :)

      00
    • Si are intotdeauna presiune mai mare decat restul rotilor!!!

      Undeva intre 4 si 4.5 bar insa scrie pe ea la ce valoare trebuie umflata. Mai mult ca toate rotile poate sa rasufle deci e indicat sa ii verifici si aleia din cand in cand presiunea si sa o aduci in parametri.

      00
  2. Acum, haterii vor spune ca se refereau la masinile cu propulsie.

    00
    • Propulsie fata sau spate? Ca sa ne intelegem :P

      00
    • Cee drept, la masinile cu propulsie/tractiune spate, nu prea ai roata de rezerva pentru ca cardan.
      Eu am manualele la ambele masini (una tractiune spate, una fata) si nu scrie nimic legat de pozitia rotii de rezerva. La cea cu tractiune spate, explica cum se foliseste kitul de pana, iar la cea cu tractiune fata am diar informatiilenstandard despre uzura, presiune etc.

      00
  3. La BMW, si tractiune spate in general, vad o problema cu gogoasa. Ai practic de ales intre tractiune f***ta sau directie f***ta …

    00
  4. Roata de rezervă se pune pe oricare punte ai nevoie. Dacă faci până și ai o distanță mare de parcurs până la cel mai apropiat service sau acasă, mai degrabă chemi tractarea.

    00
  5. Ai dreptate dar niciodată nu am folosit rezerva pentru altceva în afară de a ajunge la cea mai apropiată vulcanizare non stop, și atunci o pun rapid unde e paguba și merg cu viteză mică. Chiar și dacă e rezervă full.

    00
  6. Eu am făcut așa la furgon, deși a însemnat o jumătate de oră de muncă în plus
    Nu vrei să-ți bubuie roata de pe față la 130km/h……

    00
    • chiar și pusă pe spate… ai mers cu gogoașa la 130 km/h? wow.

      00
    • Tu crezi că furgoanele au gogoașă?
      Nu, au roată normală, dar de obicei e o vechitură care deși nu a văzut-o soarele, nu e indicat să o pui pe față.
      Cum zice și autorul, pe tracțiune față este de preferat (imperativ aș zice eu) să ai cauciucuri bune și la fel, același DOT, deoarece sunt foarte solicitate, nu atât la tracțiune, cât pentru direcție și mai ales frânare!

      00
    • E interesant cum unii cred că un autovehicul cargo (furgon, camion, remorcă, etc) ar avea o roată de rezervă mai mică decât minimul recomandat de producător pentru utilizare normală (adică NU când ai până).

      Dacă furgonul este încărcat la capacitate maximă, voi ați pune gluma aia de „gogosică”, indeferent pe ce axă?

      De ce nu ai merge cu o roată de rezervă normală (aceeași dimensiune cu cele deja existente pe vehicul), cu viteza maximă permisă de codul rutier?

      Prea mulți presupun prea multe lucruri, multe neadevărate, și mulțumiți patronului de aici că vă dă ocazia să învățați și lucruri din afara bulei voastre.

      P. S. : mă frapează și sperie în același timp, că cineva crede că alții merg cu „gogosica” cu 130km/h și se mai și laudă cu asta! Dar csf, ncsf…..

      00
  7. la diesel sau la benzina?

    00
  8. Pai si nu exista riscul sa pierzi aderenta pe spate? Pe fata mai cotestti stinga/dreapta, ai sanse s-o redresezi, dar pe spate?

    00
    • man, nu ai gândit deloc comentariul ăsta. deloc.

    • Daca inainte sa faci pana mergeai ca prostu’, dupa ce pui rezerva nu mai mergi ca prostu’ si nu vei avea probleme cu aderenta spate!!!

      10
    • captain obvious here
      ok, nu-ti mai fuge spatele dar cand intorci de volan masina nu i-a virajul dorit din lipsa aderentei, ce faci ? o redresezi cu ajutorul rotilor din spate ? cum?
      volanul(impreuna cu rotile din fata), frana si acceleratia sunt singurele lucruri pe care le mai poti controla atunci cand vrei sa te redresezi dintr-un derapaj

      00
    • Ca sa nu va mai certati, las asta aici:
      https://www.youtube.com/watch?v=A5aMnmekA38

      Cand cumparati anvelope, intotdeaua cate 4. „N-am bani de 4” nu e o scuza pe care sa o pun in balanta cu viata familiei mele.

      00
    • Ca sa nu va certati pe partea asta cu aderenta fata/spate, las asta aici:
      https://www.youtube.com/watch?v=A5aMnmekA38

      Anvelopele se pun in set de 4. Nu cate doua, nu cate unul, nu doua de vara doua de iarna, etc.
      Sunt singurul contact cu pamantul cand zburam unde avem nevoie. Cu suprafata a patru carti postale…

      00
    • @Sebi, videoul tau e despre mix de anvelope iarna-vara

      00
  9. Ce e cu tendinta de a utiliza diminutive?
    „Va dau o punguță?”
    Uitati aici bănuții”
    Etc etc
    Daca mai adaugi si un mic sau micuț, e brici.
    Prefer un sincer si curat dezacord.

    00
    • așa se numește, când ai văzut tu tendința asta la mine pe blog?

    • La vlog ai tendinta asta.

      00
    • Ma refeream in general. Lumea foloseste des si eu o mare problema cu asa ceva si reactionez.

      Cum naiba sa se numeasca gogoşică? E drept ca prin Iuesei se spunea „donut”. Insa nu little donut, sau mini donut- a nu se confunda cu munchkins.

      In fine, im pulling your leg (pot sa ti zic te trag de picior?:)).

      Revenind la subiect, am folosit o pe fața ca era in miez de noapte si calatoream. Dar cred ca se pune pe spate, nu mai tin minte exact.
      Mers cu 40 la ora de am facut 6 ore. Bine, partea buna e ca am prins un rasarit misto.

      00
  10. Argumentul ăsta nu stă în picioare dacă ai „tracțiune” pe spate, desigur. Și nici aia cu muți din spate pe fată și pui rezerva pe spate pentru că alea trag, atunci cînd în spate ai roți mai late decît pe față. Deci pui rezerva unde ai pană, și mergi tiptil pînă la prima vulcanizare. Asta e cel mai important: ești conștient că ești pe modul avarie cît ești cu rezerva (de orice fel ar fi ea), și mergi încet și cu grijă. Mai grav dacă ai tăiat/distrus cauciucul, eventual ai spart și janta, că atunci mergi tiptil acasă, și aștepți minim o săptămînă pînă îți vine cauciucul/janta pe comandă. Numa’ zic.

    Fun fact, am făcut pană acum două weekenduri. Pe spate. Noaptea. Rezervă full size, dar cît alea din față, în spate am mai late. Am pus rezerva, deci. Pirelli nou nouț, niciodata folosit. Era pe pană (dezumflată) și aia. Dot din februarie. Februarie 2000, mai exact.

    00
  11. Dacă ai cutie manuală pui rezerva pe față ca să simți mai bine mașina.

    00
  12. De aia la mașinile noi nu-ți mai dau nimic. Să nu greșești.

    00
    • corect, la mașinile noi îți dau un contract și un număr de telefon să suni la asistență rutieră. În funcție de situație ori vine un atelier de vulcanizare mobilă, ori o mașină tip platformă.

      00
    • Toate mașinile noi vin de cele mai multe ori cu kit de pană sau roată mică de rezervă. Când am căutat mașină anul trecut majoritatea dealerilor comandase opțional roată de rezervă normală.

      00
  13. Problema e alta: pleci în vacanță, masina e plina, faci pana si schimb de exemplu roata pe spate cu cea de rezerva care e din aia mică și îngustă ; unde plm bag roata avariata de 285/30/19 in mașină?

    00
  14. Dacă ai rezervă de dimensiuni normale bănuiesc că nu prea contează, poate puțin din cauza diferenței de uzură (adică mergi cu maxim 100km/h)

    Legat de mașini, pandemia asta a mai adus o schimbare majoră: știți că mulți își atârnă de oglinda retrovizoare ba o cruciuliță, ba o icoană mică, ba un CD. Ei, din ce am văzut prin oraș, gata, acum se atârnă măști.

    00
    • pe megane aveam pe față goodyear w și rezervă ceva continental T. am pus-o pe față și, fiind nefolosită, se comporta ciudat, mașina tot trăgea dreapta (unde era rezerva). bine, și eu mă grăbeam, pierdeam avionul. dar la întoarcere am rotit și am pus rezerva pe spate și a fost ok.

    • Păi, da, bănuiesc că o uzură de 5+ mm e destul de comună. Aia de rezervă de obicei e ca nouă. Așa o diferență probabil se simte binișor pe partea cu tracțiunea.

      00
    • gândește-te că rezerva stă acolo 2-3-4 ani până să o folosești.

    • Trăgea dreapta (către unde era rezerva) cel mai probabil pentru că rezerva avea presiunea mai mică, nu din cauză că avea cu 2 mm mai multă carne.

      La mine a stat rezerva 20 de ani în portbagaj. Anul ăsta, după ce am făcut pană, am aruncat cauciucul ăla. Deși arăta perfect, era copt.

      00
    • Intr-o iarna am avut pana la o roata din spate si am inlocuit-o cu cea de rezerva care era full si de vara, nu am simtit nimic deosebit mai ales ca eram in oras si aveam viteza mica dar masina a sesizat ca exista o diferenta de tractiune si m-a avertizat ca e posibil sa fie dezumflata cu toate ca presiunea era cea normala.
      Am fost la vulcanizare si am cumparat alta(cea cu pana nu se mai putea salva), acelasi model dar mai uzata cu 2-3 mm, la viteze de peste 90km/h masina ma avertiza iar ca e presiunea nu e corecta cu toate ca era identica cu restul
      E adevarat ca nu simteam ca se misca altfel dar intr-o situatie de urgenta daca trebuia sa evit un obstacol sau la o frana brusca diferenta aia era importanta

      00
    • @lupy Aș putea pune pariu că în manualul mașinii tale (să-l citească tocilarii, tu ești bărbat adevărat) scrie negru pe alb că de fiecare dată cînd faci orice la cauciucuri, ar fi bine să verifici presiunea în ele, să te asiguri că-s la fel stînga-dreapta (pot fi diferite pe axe), apoi să-i zici și mașinii (reset) că presiunile de acum sînt alea bune. Că proasta de mașină știe cu ce viteză ar trebui să se rotească fiecare roată (i s-a zic la ultimul reset), și dacă începe să difere de ce știe ea (ai pus rezerva sau ai înlocuit un cauciuc, adică altă presiune pe roata aia), o să te avertizeze.

      00
    • @L
      iti place sa citesti printre randuri/in diagonala?
      am scris de 2 ori ca presiunea era corecta
      *cu toate ca presiunea era cea normala.*
      *ma avertiza iar ca e presiunea nu e corecta cu toate ca era identica cu restul*
      era 2.2 asa cum este recomandat pe usita de la combustibil si evident ca ii dadeam de fiecare data reset dar continua sa ma avertizeze

      00
    • @L
      Îți place să citești printre rânduri
      Am scris de 2 ori că aveam presiunea corectă și nu că așa credeam eu, verificat cu manometru plus reset de fiecare dată

      00
    • @vali W sau T se refera la limita de incarcare si viteza cu care poti exploata roata, insa nu afecteaza directia. Fiind nefolosita, roata poate avea nevoie de aliniere aka unghi de fuga. Celalalt efect al unei roti nefolosite este trepidatia in volan sau caseta de directie, din cauza lipsei de balans.

      00
    • @lupy recitește ce am scris. nu am zis că presiunea nu era corectă. ci că, cel mai probabil, ai uitat să-i spui și mașinii că presiunea aia e cea corectă.

      00
  15. Sa stii ca mi-am pus de multe ori intrebarea asta. Nu ma pricep la domeniu, dar asta nu m-a oprit sa ma gandesc unde ar fi mai bine sa pui roata aia ingusta sau uzata si care sunt riscurile. De fapt plecase de la ideea – La o masina cu tractiune pe fata ai un set de anvelope de 3 ani – daca sunt de calitate, e prea devreme sa le arunci, insa cele de pe fata se uzeaza mai mult decat cele de pe spate, e o idee buna sa le muti pe cele din fata in spate si invers? Ma gandeam ca daca iti explodeaza o anvelopa pe fata, totusi ai control asupra lor cu volanul, insa daca iti explodeaza pe spate si ai plecat in derapaj, doar norocul te poate ajuta sau indemanarea si prezenta de spirit. Oricum cu „gogosica” nu e recomandat sa mergi peste 80 KM/h, scrie si pe ea. Voi ce parere aveti?

    00
    • S-ar putea sa ma insel, dar anvelopele fara camera nu „explodeaza”, doar alea cu camera fac asta, de aia nici nu prea se mai folosesc. Insa e mult mai periculos sa se intample ceva pe puntea fata, comparativ de puntea spate. Doar daca ai DIRAVI, atunci te doare la basca unde ce bubuie. :D

      00
    • Perechea mai buna de anvelope se monteaza intotdeauna pe puntea spate, indiferent care punte e cea cu tractiune. Adica ai doua variante: muti cele mai putin uzate pe fata si pui unele noi pe spate sau iei un set nou.

      Cat despre unde montezi rezerva de dimensiuni reduse: in general eviti puntea cu tractiune. Daca e iarna si rezerva de dimensiuni reduse nu are anvelopa de iarna, e musai sa eviti puntea cu tractiune. Altfel, rezerva e oricum o solutie de urgenta si temporara, pana ajungi in primul service.

      00
    • Stefan a zis un lucru mare!!!

      Daca e iarna si rezerva de dimensiuni reduse nu are anvelopa de iarna, e musai sa eviti puntea cu tractiune.

      Altfel, 10-20km cu morcovu’ si maxim 80km/h poti sa mergi si cu aia mica pe fata.

      00
  16. daca intrebi la service-uri, jumatate iti spun ca anvelopele bune se pun pe puntea cu tractiune, majoritatea fata adica, iar cealalta jumatate de service-uri iti spun ca anvelopele bune se pun pe spate ca sa nu-ti fuga fundul.
    iar cu rahatul ala de roata ingusta oricum nu m-as risca sa merg mai tare de 50/h, nu ca n-ai putea muri si la viteza aia.
    intrebarea de baraj e alta: aveti rezerva de vara si rezerva de iarna?

    00
    • aveti rezerva de vara si rezerva de iarna?

      esac de aia pui rezerva pe spate.

    • Daca intrebi pe aia care au treaba cu motorsportul, iti vor spune ca gumele bune, la masini cu tractiune pe o singura punte, se pun pe puntea fata.

      00
    • Rezerva e bine sa fie de iarna/all-season, pentru ca daca te opreste politia iarna, iti iei amenda babana.
      Asa ca, in pur stil romanesc, eu am rezerva de vara.

      00
  17. Desi nu are roata de rezerva, eu am renuntat la run flat-uri pe cocamobilul meu. Mi-am facut contract de asistenta rutiera si am in portbagaj atat solutie din aia Slime, cat si kit reparatie pana. Totusi, sper sa nu fie cazul :-).

    00
    • care a fost mtivul pt care ai renuntat la runflat?
      kitul ala de reparatie mi se pare asa o mizerie….

      00
    • Pentru ca run-flat e cam de unica folosinta. Adica daca ai norocul sa se intepe cand nu esti in oras (sau aproape) pai trebuie sa ai un pic de noroc sa gasesti o vulcanizare in aia (teoretic) 50 km cat rezista run-flatul. Daca se intampla asta noaptea, pai trebuie si mai mult noroc sa gasesti una deschisa. Pe cand cu kit dinala, ai sanse sa astupe gaura si sa umfle roata.

      00
    • @maxp: pentru ca anvelopele run flat mi s-au parut foarte rigide – confort mai mic pentru pasageri, dar si uzura mai mare pe partea de suspensie.
      Mai mult, diferenta de pret intre cele normale si run flat acopera costul asistentei rutiere, compresorului decent, solutiei pana (Slime) si kitului de pana (din ala cu snur de cauciuc, cum se foloseste la vulcanizare). Nu am luat kit de reparatie de la producator (compresor basic + un pic de solutie), care mi se pare si mie slabut :-).

      00
    • daca ai grija sa ai cauciucuri bune si ne-coapte tot timpul sunt sanse slabe sa faci pana.

      00
    • @Sabotor Am mers cu un runflat pe pană și 200 km, condiția e să înțelegi că ești pe avarie și să mergi încet (~60 km/h). Și aveam o gaură în laterala cauciucului de puteai băga pumnul în cauciuc.

      Dacă mergi încet, poți „scăpa” fără să înlocuiești cauciucul și dacă mergi cu el pe pană cîteva zeci de km. Dacă mergi mai mult sau tare, cauciucul se distruge, va fi plin de „rumeguș” de cauciuc în interior, se macină pur și simplu. În princiuiu de la flexările lateralei de oțel, pe masură ce se rotește roata tot pui greutatea pe alt punct din laterală, adică un anume punct de pe laterală se tot flexează, cu atît mai des cu cît e viteza mai mare.

      Cea mai mare problemă e că doar la noi (și mai nou și la noi au început să apară vulcanizări decente care refuză) poți repara un cauciuc runflat. Dacă e orice problemă pe laterală, ar trebui să fie la mintea cocoșului că nu ai ce repara la el, dar unii încearcă totuși. Chiar și la un cui în suprafața de rulare, care merge reparat cu un petec pe interior sau un șnur, mie mi s-a refuzat reparația prin vest. Motivul ce mi s-a servit a fost că „nu reparăm runflat, domnu”, dar maidegrabă cred că nu repară cauciucuri cu indice de viteză W, Z, Y și asemenea, că apoi o să mergi cu el la așa viteze, unde greutatea unui petec are efecte catastrofale, forțele și temperaturile sînt extreme, faci pană la vitezele alea, mori, apoi ei îs buni de pușcărie. Deh, țări civilizate, zic.

      Ah, și și kitul ăla de smegmă e tot de unică folosință. Odată băgată mizeria aia în cauciuc, acel cauciuc moare pe janta aia. Cînd îl dai jos, îl arunci. Adio schimbat cauciucuri iarnă/vară pe janta aia. Și o să înjuri de toți m’nezăii cînd o să vezi ce mizerie scîrboasă e înăuntru, ce dezastru ai făcut pe janta aia. Plus trebuie valvă nouă. Popcorn time pentru vecini și bystanders.

      00
    • Am mers cu un runflat pe pană și 200 km

      Hai ma, n-o mai da de gard ca-i absurd.

      Ah, și și kitul ăla de smegmă e tot de unică folosință. Odată băgată mizeria aia în cauciuc, acel cauciuc moare pe janta aia. Cînd îl dai jos, îl arunci. Adio schimbat cauciucuri iarnă/vară pe janta aia

      Moare o pula. Il folosesti, umfli roata si la prima vulcanizare te duci sa faci pana, nu mergi ca cretinu’ bazandu-te ca ai reparat pana cu kitul ala; scrie-n pula mea si pe instructiunile kitului. Diferenta e ca te tine mai mult decat aia 30-50 de km cu run-flat.

      00
    • @Sabotor Dacă mi-ar păsa ce crede nimeni de pe interneț, aș pune poze. Iar dacă s-a înțeles că deși ai ditamai gaura în peretele cauciucului poți lejer să faci sute de km, nu asta am vrut să transmit. Am avut o zi foarte proastă în duminica aia cînd am făcut ultimii circa 200 km pînă acasă, cu pana aia. Am mers foooarte încet, cu avariile puse, cu opriri dese și verificat cît de cald e cauciucul, dacă dă semne să se deșire, etc. Dar se poate. Sau poate am avut eu noroc. Ce am spus în nuș’care alt post că 60-70-80 km/h oră e OK cu un cauciuc runflat pe pană se referea la unul care e oarecum întreg după ce faci/descoperi pana.

      00
  18. cum se procedează la mașinile care nu au roată de rezervă, doar compresor cu spray cu spumă ?

    00
    • cumperi runflat sau carte de rugăciuni.

    • Le pui in porbagaj in asa fel incat sa le scoti usor daca ai porbagajul plin cand ai nevoie de ele. Si citesti instructiunile in prealabil pt ca nu ai decat un singur tub cu solutie.

      00
    • iti cumperi macar o roata d-aia slim.
      asa am primit si eu spuma d-aia, nu m-as baza pe ea. sunt convins ca nici nu mi-ar iesi din prima „reparatia” si atunci ce rahat fac?
      la masina noua, din motive de spate paradit, am renuntat la anvelope dedicate si am luat crossclimate ca sa nu-mi mai bat capul si mi-am cumparat de pe olx si o roata slim si un cric.
      la masina veche, in 12 ani n-am facut nici o pana. dupa ce am luat crossclimate la asta noua, dupa 100km de rulat, bang mi s-a infipt o negresa d-aia de rigips, lucru care m-a cam pus pe ganduri: credeam ca sunt mai groase/tepene crossclimaturile. acum am un snur peste care am pus si un petec

      00
    • @ionut in ultimii 4 ani si 110 mii de km am facut 2 pene, avand doar „kit de pana cu solutie”. Una a fost la 300 de m de o vulcanizare iar alta a fost o pana mai light, in sensul ca roata se dezumfla in cateva ore deci nu a fost nevoie sa folosesc acea solutie. Cel mai bine e sa ai roata de rezerva iar inainte de a lua runflat-uri e bine sa faci un test drive daca poti, cu aceeasi masina, echipata cu runflat-uri pt. ca s-ar putea sa nu-ti placa (masina devine mult mai rigid).

      O alta solutie in lipsa rotii de rezerva ar fi kiturile de pana cu snur (sunt tot temporare dar cred ca sunt mai bune decat acea spuma/solutie). Ceva de genul: https://www.amazon.co.uk/femor-Puncture-Repair-Tubeless-Carrying/dp/B01M2Z5VR1/ref=sr_1_12?crid=RXVU7022K8KC&dchild=1&th=1

      00
    • am roată de rezervă slim la mașină, doar am observat la altele mai noi că nu au loc nici să pui una slim, nu e prevăzut loc pentru așa ceva nici în portbagaj nici sub el.
      am și kit cu snur, l-am cumpărat după ce am făcut o pană pe spate fix la granița între județele sibiu și brasov.

      00
    • Nimeni întreg la minte nu pune runflat pe o mașină care nu a fost proiectată pentru asta. Cele minim 3 kile în plus la fiecare cauciuc vor face ravagii pe elementele suspensiei.

      00
    • NOU
      #91

      Pam pam – simt ca este o intrebare servita – caci importam si distribuim (printre altele) kit-uri de roti de rezerva de dimensiuni reduse – aftermarket!!! (kit-ul include cric, cheia, bineinteles roata completa cat si o geanta in care stau toate frumusel)
      O roata rezerva are utilitatea si functionalitatea provizorie in exploatare la viteze mci sub 80 km/h – asadar, recomandam montarea pe alta axa decat cea viratoare.

      00
    • @L
      Pe masina de acasa echipata cu runflat din fabrica nu le folosesc, masina de 1.5t, adica proiectata pentru runflat, pe masina care o am aici(unde imi castig traiul) pun de obicei XL pe masina(are 2t) pe asta nu am facut niciodata pana, pe cea de acasa am gasito intr-o dimineata pe janta doar in 9 ani

      00
    • @ionut Am avut o pana din cauza unui surub destul de gros, iar singura solutie a fost sa folosesc spuma din dotare. Am incarcat un cauciuc cu un tub intreg, mers 5 minute la 60 km/h pentru a se intinde spuma cum trebuie in tot cauciucul si gata.
      Am inlocuit cauciucul la 2 saptamani dupa eveniment, pana atunci insa cauciucul nu a mai scapat aer.

      00
  19. Pretty off-topic : daca nu am apucat sa schimb cauciucurile de iarna cu cele de vara si acum mi-e prea lene :) , are ceva daca merg cu ele tot anul ? adica sunt sanse sa se deterioreze sau ceva,are vreun efect negativ? mai ales ca am si un drum spre Grecia programat. Multumesc!

    00
    • Da, cauciucurile de iarna se uzeaza foarte repede pe timp de vara. Iar pe ploaie vara, cu alea de iarna risti sa mori in prima curba luata mai cu avant sau la prima franare mai violenta. Nu face asta!

      00
    • Lasand la o parte faptul ca nu mai prezinta siguranta ca cele de vara, cauciucurile de iarna o sa se toceasca mai repede in sezonul cald decat iarna.

      00
    • se uzează mai repede și frânezi mai greu, în rest nimic.

    • consum mai mare, mai mult zgomot in masina, se uzeaza rapid, nesigure pe ud.

      00
    • Bai, iarasi discutia cauciucuri de iarna pe timp de vara.

      Uzura: in teorie, da, se uzeaza mai repede. In practica…. cauciucurile de iarna folosite tot timpul anului m-au tinut 4 ani si 60k km. Dupa 4 ani cauciucul devine friabil, chiar daca e in limitele de uzura, poti sa-l arunci. Asa ca daca ai 2 seturi, unul de iarna si unul de vara, pe jumatate uzate, ca practic ai facut 30k cu un set si 30k cu altul, tot le arunci ca vor fi deja proaste.

      Aderenta: bai, cauciucurile de iarna pe timp de vara nu se comporta ca cele de vara pe zapada. Tot la zoso, la un articol de acu cativa ani am pus niste date, cautati; la 100 de km/h distanta de franare cu cauciucuri de iarna era mai mare cu 1.5 m fata de cele de vara; totodata niste cauciucuri de vara mai proaste aveau distanta de franare mai mare cu mai mult decat aia 1.5 metri care au fost in plus la cauciucurile de iarna. Asa ca da, pe hartie au performante mai proaste vara, dar depinde cu ce le compari. Le compari cu top cauciucurilor de vara? Franeaza mai prost. Le compari cu Debica? Pai sunt epice pe langa Debica.

      00
    • @John, mi-am facut si eu un calcul de inginer ce sunt, ca de ce sa mai pun rotile de vara in iunie ca oricum in octombrie le schimb din nou. Si de lenes ce sunt.

      Ei bine, cand a venit caldura in Brasov, mi-a crescut consumul vizibil, dar cel mai nasol a fost la franare. A crescut distanta de franare. Am pus o frana mai brusca la 80km/h si m-am speriat. Si se si uzeaza in draci.

      Asa ca pe 5 iunie am dat fuga la vulcanizare si mi-am pus rotile de vara.

      00
    • @John @Costi in B prin februarie erau vreo 20+ grade pe la 3pm. Dupa ce am „f*ut” o frana la o trecere (aveam vreo 30-35 la ora in zona ca stiu ca e plin de pietonti care care sar dintre masini fara a se uita in stanga pentru ca zebra e înconjurată de un zid invizibil) si m-am oprit pe la jumătatea ei cu un scârțâit de tramvai in curba… M-am oprit la service si am pus rotile de vara.

      00
    • – distanta de franare creste cu cel pun 10% pe carosabil uscat si peste 25% pe cel umed, in cazul unei franari de urgenta eu zic ca este important orice.
      – uzura mai rapida
      – consum mai mare

      mai bine iti iei all seasons dar cu acel fulg si M+S pe ele daca vrei sa fii acoperit legal, cred ca michelin crossclimate intra in categoria asta

      00
    • @Sabotor. Ai dreptate. Doar că… :)

      Tu zici acolo că e greșit să compari cuciucuri de iarnă premuim cu niște căzături de cauciucuri de vară, că tot alea de iarnă îs mai bune. Dar de ce crezi că cine are doar bani de căzături de cauciucri de vară ar avea Michelinuri (relativ) noi ca și cauciucuri de iarnă?

      Apoi, testele la care faci tu referire, s-au făcut la niște temperaturi decente. 20 și ceva grade. Cind în București între betoane sînt 40 de grade în aer, iar asfaltul a trecut de 50 și a început să curgă, treaba se schimbă. Dacă îți iei avînt cu nisțe gume de iarnă în condițiile astea și pui o frînă sănătosă…. știi cum e să întinzi niște unt din ăla topit pe o pîine? Cam așa o să îți lași jumătate din carnea de pe cauciucuri pe carosabil. Din două frîne din astea ești cu sîrmele ieșite din gume.

      00
    • @L
      testele erau facute la 30 de grade, parca.

      Dacă îți iei avînt cu nisțe gume de iarnă în condițiile astea și pui o frînă sănătosă…. știi cum e să întinzi niște unt din ăla topit pe o pîine? Cam așa o să îți lași jumătate din carnea de pe cauciucuri pe carosabil. Din două frîne din astea ești cu sîrmele ieșite din gume.

      Tu care parte din „am facut 60k km in 4 ani cu cauciucuri de iarna, folosindu-le inclusiv vara” n-ai inteles-o?

      00
    • Hai mă, mai lasă-ne cu poveștile astea. Faptul că tu mergi 60 de mii de km cu un cauciuc de iarnă vara nu face decît să confirme că erau niște căzături de cauciucuri, tari ca bachelita, indiferent că e iarnă sau vară. Și cel mai probabil ai umblat doar duminicile, pînă la piată, ca băbuța aia faimoasă din Germania. Cauciucurile de vară pe mașina mea (și nu cred că am eu așa mașină ieșită din comun), se duc (pînă la marcajul dintre șanțuri) în 20-25 de mii de km. Iar alea de iarnă, în 2 mii (un drum de Germania, dus întors). Pe care drum, dacă-s 30+ grade și frînezi pe autostradă la 200 km/h (că deh, ești viteaz și cuaciucul e marcat cu indice de vitea H), nu-i sigur că scapi cu viață.

      Și ca să terminăm cu subiectul ăsta, tu vorbești din auzite și din ce-ai citit pe net, după cum comentezi (și după limbaj), iar eu fac 50 de mii de km pe an, relatez ce am pățit pe propria-mi piele, am peste 1 mil km conduși din vestul țării către țări cu autostrăzi, și în fiecare sezon de vară îmi trebuie gume de vară noi. Nu, nu-s șofer profesionist :)

      00
    • @L
      Continental Wintercontact TS830. Da, niste cazaturi care tot timpul sunt pe primul loc in topul cauciucurilor de iarna. Pula mea, ma.

      00
    • Și ca să terminăm cu subiectul ăsta, tu vorbești din auzite și din ce-ai citit pe net, după cum comentezi (și după limbaj), iar eu fac 50 de mii de km pe an, relatez ce am pățit pe propria-mi piele, am peste 1 mil km conduși din vestul țării către țări cu autostrăzi, și în fiecare sezon de vară îmi trebuie gume de vară noi.

      Dar vai, ce m-ai citit, dar vai, poate descoperi si ca n-am carnet si nici n-am condus in viata mea un metru. Bine boss, baga mare, e ok, eu nu incerc sa te conving sa nu schimbi cauciucurile, schimba-le daca vrei si de 3 ori pe an din partea mea. Dar nici tu nu incerca sa ma convingi cum sta treaba cu uzura, ca am mai mare incredere in ce am observat in ultimii 10 ani decat in basmele lu’ L de pe net, stii ce zic?

      Dar nu trebuie sa ma crezi doar pe mine, uite ce zic si altii.

      00
    • Acum multi ani, am avut așa ceva și erau superbe. Ultimele două încercări însă (în 2013 de la cauciucuridirect.ro și 2016 nu mai știu de la cine) s-au terminat cu returnat cauciucurile după <500 km, scandal la cei ce le-au livrat, stați domnu că nu vă putem returna banii că tre' să vedem dacă fabricantu' este de acord. Mi-am luat banii înapoi după multe luni de zile, timp în care mi-am luat cauciucuri bune. Ah, și motivul pentru care le-am returnat? Deși erau marcate de iarnă, erau atît de tari la cîteva grade peste 0, încît derapam pe asfalt uscat, în sensuri giratorii. Ca plasticul, zic. Brandul ăsta este un rahat, din punctul meu de vedere (din cauză că nu-s consistenți). Nu am avut niciodată probleme cu cauciucuri Dunlop sau Michelin (asta am și acum), ce cumperi aia primești. De fiecare dată. Din nou, poate am fost eu ghinionist. Dar după cum zici că pe tine te-au "ținut" patru sezoane și 60 de mii de km (și) vara, e cum zic eu. Cu cauciucuri la care poți apăsa/deforma ușor, iarna la < 0 grade, cu mîna, zimții de pe suprafața de rulare, o să îți facă vara cum zic eu.

      00
    • De fapt, eu am avut de-a face cu TS850, că ce ai zis tu nu există pe dimensiunea ce-mi trebue mie.

      00
    • Pai Continental scoate modele noi odata la un an-doi. TS830 erau acu…. 6 ani… modelul actual e TS860, n-as recomanda sa iei TS830, ca sunt deja vechi.

      00
  20. Anvelopele mai bune se pun tot timpul pe spatei diferența de tracțiune, o chestie învățată la training ADAC.
    Roata de rezervă dacă e normală și nu e super uzată sau veche eu aș pune-o unde e roata cu probleme și aia e, mergi cu ea cât ai nevoie sau până la prima vulcanizare după caz și nevoie.
    Acum întrebare de baraj, dacă tu ai pană pe față și vrei să pui rezerva pe spate, cum faci că trebuie să ridici mașina de 2 ori cu cricul ăla killer.

    00
    • Prima data pui rezerva la roata din spate.

      00
    • Ce spuneti voi aici sunt avioane….sa te prinda o pana cine stie pe unde pe ploaie….sau iarna ca sta sulea spataru sa le invarta rasuceasca. Ori chemi sa te ia ori daca ai posiblitatea pui rezerva asa cum poti (daca poti) pana la cea mai apropiata vulcanizare.

      Eu am patit caz sa nu pot da janta jos dupa butuc….si voi ziceti sa le invartim rasucim…da asa e ideal…dar cateodata nu poti schimba o roata apai doua…daca mai e si femeie…nici nu vreau sa ma gandesc.

      00
    • sa te prinda o pana cine stie pe unde pe ploaie….sau iarna

      oamenii normali au o pereche de mănuși, o frontală și o pelerină sau o geacă de ploaie în mașină.

  21. Si daca ai Symmetrical AWD? :))

    00
    • nu vrei să știi. daca ai gogoșică din aia trebuie să umbli la tabloul de siguranțe ca să dezactivezi 4×4, că urlă tot bordul.

    • Gogoșică sau rezervă full size, nu ar trebui să aibă aceeași circumferință ca cele de le ai în mod normal pe mașină? Sau îs toate rezervele astea de bicicletă mărime universală? Întreb pentru un prieten.

      00
  22. Deci, ideea e sa faci pana doar pe spate, like a bo$$.

    00
  23. n-am vazut nici un bmw cu gogoasa vreodata. in schimb vin cu run flat din fabrica si masinile sunt pregatite pt asa ceva. e smekera nativ masina cum ar veni :)

    00
  24. Dar am si eu o intrebare: nu ar fi normal ca informatia asta sa se gaseasca in manualul masinii? Adica sa zica acolo clar unde trebuie pusa rezerva de dimensiuni reduse, iar daca nu scrie sa presupunem ca poate fi pusa oriunde?

    00
    • Cine mai are timp de citit manualul în zilele noastre? Nu vezi că se bat toți netflicșii, amazonii si cancanii pe atenția noastră?

      00
    • Detaliile tehnice sunt specificate pe roata de rezerva, cum ar fi viteza maxima de rulare. Poti presupune corect ca roata se monteaza oriunde.

      00
  25. Sper sa nu fac pana diseara, ca merg la Campulung prin Rucar-Bran si cam ploua.
    Am rezerva normala pe 15, nou nouta, nu am facut pana niciodata in 6 ani dar am avut grija sa o tin umflata.

    Am luat odata o ”negresa” dar au rezolvat baietii fara sa dea roata jos.

    Cred ca am afinitate la ”negrese”, am mai venit odata cand aveam Solenza, cu o ”negresa” tocmai de pe Transalpina.

    00
  26. Ce spui in aceasta postare este absolut corect si logic. Stiam lucrul acesta si totusi nicodata din pacate nu l-am aplicat cand am avut pana pe fata.
    Problema este cu psihologia soferului care tocmai are o pana (vorbesc pentru mine, altii pot fi diferiti).
    Deci mergi frumos la drum, vesel si fara griji, cand deodata in bord urla chestia aia ca iti scade presiunea din o roata. Te dai jos si constati ca ai pana , incepi deja sa fii nervos. Daca mai si ploua un pic sau e deja noapte, mai adauga un 90% la nervii deja existenti. Trebuie sa ajungi la timp undeva etc si te uiti la ceas cum trece timpul…. Ei, ce faci in situatia asta ? Schimbi 2 roti cum ar trebui (pui de 2 ori cricul ala slab pe care il are masina mea etc etc etc) sau te gandesti un pic si spui ” Asta e, merg cu 30 foarte foarte atent dar schimb doar o roata…” . Din pacate, din cate imi aduc aminte. tot timpul am optat pentru varianta 2 desi stiu ca e complet gresit, tot timpul imi spun ca data viitoare etc etc – penele sunt insa rare (cam una la 6 luni la mine) si pana data viitoare uit ce-am promis….

    00
    • Geez…una la sase luni? Dar ghinionist mai esti, bro!
      Eu, in vreo 250k km si 20 de ani de condus, am avut pana acum 2 pene. Sa joc la loto?

      00
    • 15 ani – 90.000km pe asta si inca vreo 30.000km pe-o SuperNova.
      Eu mai tin minte vreo 6 pene.

      Locul1:
      Pe pod la Basarab. Iarna, zloata pe jos, ora 18-19, trafic, dadea lapovita.

      Locul2:
      Sub pod la Campina. Masina loaded 150%. Copiii urlau.

      00
    • E clar, voi aveti noroc in dragoste.

      00
  27. Faci pana. Scoti rezerva, scoti roata cu pana. Cine cacat se mai apuca, dupa atata transpiratie, sa mai scoata inca o roata, sa le mute intre ele…

    00
  28. Pt cei mai comozi si fara km f multi anual mai ales pe zapada, din experienta de 5 ani, va spun ca niste cauciucuri decente allseason se comporta bine din toate punctele de vedere

    00
    • Sacrilegiu!!!! Toti merg cu zr-uri, la viteze de peste 275 km/h si musai indicele de sarcina exploatat la maxim. Doar la fraierul de taica-meu i-am luat crossclimate si dupa ce se uzează și unul di seturile mele ma prostesc si eu.

      00
  29. Jeez, conduc de 10+ ani si nici o pana. What’s wrong with me?

    00
  30. Stai asa, am roata de rezerva normala, guma aceeasi marca, noua si trebuie s-o pun pe spate? Unde scrie? Nu cumva se pune in locul unde ai pana sau BLM ne-a zapacit pe toti?

    00
    • NOU
      #142

      Chiar daca e aceeasi marca, cred ca e posibil ca gradul diferit de uzura sa isi spuna cuvantul. Articolul era despre anvelope de dimensiune redusa. That said, mie nici nu mi-a trecut prin cap, norocul meu e ca mi-a trebuit gogosica pe spate :)

      00
  31. eu nu folosesc roata de rezerva!

    00
  32. adevaratii eroi stau cu roata de rezerva cel putin o luna, incearca senzatii tari: 160 km/h pe autostrada

    00
    • Adevărații eroi au mașinile linie, cap coadă, cu tot schimbat la timp și dpdv mecanic jucăriile lor sunt țiplă. Erou e să-ți pese, nu să mergi la risc, făcând cruce cu limba, că poate n-o sugi azi, dar mâine clanța e din partea casei.

      00
  33. da la 4×4…roata de rezerva cu dimensiuni normale… unde se pune rezerva ? :))))

    00
  34. si la 4 x 4 ce faci? O pui in loc de volan?
    Nu ca e cazu, ca am acum numa spuma. Oare sa ii pun, pentru vacanta, roata de la forester? Ca parca au aceeasi marime (nu dati, nu m-am uitat :D)

    00
  35. astuia cum drac i-a sarit cauciucul ?
    https://youtu.be/HI8_TUqW87c?t=106

    00
  36. „Adică, întâi scoateți o roată de pe spate, o puneți pe față, după care puneți rezerva pe spate.”
    cred ca ai vrut sa spui ca daca ai o pana pe fata, scoti reserva, dai o roata jos de pe spate si pui rezerva, apoi dai jos roata de pe fata si pui roata de pe spate,iar roata de pe fata o pui in masina.

    00
  37. Jur ca tocmai ce am invatat ca roata de rezerva subtire se chema gogosica :) Era roata de rezerva si atat pentru mine. Sa o pun fata sau spate deja intram in fineturi.

    00
  38. Eu am rezerva cu acelasi cauciuc ca pe rotile normale, si am doua, una de iarna una de vara. Beat that. Cand a venit masina a venit cu kit de pana. Saracie din aia de spray si compresor. Am avut odata o problema cu o pana cu o masina echipata similar si nu face fata sa repari o pana adevarata iar compresorul nu e bun de nimic. Cateva sute de lei nu sunt gaura in cer si macar stau linistit in privinta asta. Sunt mai ieftine decat o platforma sau cine stie ce alte evenimente nasoale din cauza unei roti.

    00
  39. Am facut pana pe fata, am pus rezerva, am umflat-o (am rezerva care din cauza dimensiunii are un cauciuc care in mod normal e desumflat si pliat, sa incapa in locasul rotii de rezerva) si am plecat mai departe cu 60 la ora. La 60 la ora, poti pune roata unde vrei tu, fata, spate, stanga, dreapta, e irelevant. Masina se comporta ok, cat timp nu esti idiot, tii mereu in minte ca esti pe avarie si nu te apuci sa faci liniute. Cam asta e situatia. Daca vrei sa faci liniute cu roata de rezerva, sa conteze unde exact pui roata, poate n-ar trebui sa mai ai permis de conducere. Numa zic.

    00
  40. NOU
    #155

    Eu nu am fost niciodata de acord cu anvelopele run flat. Din cauza lateralelor intarite, nu se pot deforma ca o anvelopa normala si astfel nu absorb socurile la fel de bine. Pe langa ca te scutura mai tare decat daca ai folosi o anvelopa normala, in timp iti face franjuri suspensiile, mult mai repede decat daca ai folosi anvelope normale. Dar na, daca esti o pisi care merge cu masina de la iubi la coafor si inapoi, sunt exceptionale :-)

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube