Știți ce e mișto cu accidentele astea în lanț?

În dimineața asta, iar carambol pe autostradă, de la gheață pe jos și șoferi imbecili.

Mai multe tamponări s-au produs, în această dimineaţă, pe Autostrada Soarelui, dar şi pe Centura Ocolitoare a Capitalei, din cauza depunerii de polei. 17 mașini au fost implicate în două accidente rutiere, care au avul loc pe A2 pe ambele sensuri. În urma evaluării a 22 de persoane, patru oameni au fost transportați la spital.

Dar știți ce e cu adevărat mișto? Că firmele de asigurări vor putea refuza despăgubiri pentru lipsă anvelope iarnă. În felul ăsta, o serie de idioți vor fi scoși de pe șosea, iar alții vor deveni foarte conștiincioși.

 

iarna-zapada-24

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

49 comentarii

  1. Știi bine ca nimic nu.i responsabilizeaza pe români. Urmează o iarna lunga și multe astfel de evenimente. Va creste doar mândria celor care au scăpat: ”soferul contează ”
    Multi cred ca diferența dintre anvelopele de vara și cele de iarna e forma profilului

    00
  2. Titi Aur declara azi dimineață. Principala cauză – lipsa de educație.

    00
    • Asa este, ai punctat foarte bine. Lipsa de educatie si marlanismul se manifesta nu doar la volan ci peste tot. Uitati-va in jurul vostru si o sa vedeti tot mai multi oameni agresivi, necivilizati si lipsiti de o minima inteligenta…

      00
    • si de creier, as completa eu. de altfel cele 2 merg la pachet de cele mai multe ori.

      00
    • titi haur zis si șumahăr al romaniei. Asta o fi participat la vreun concurs pe afara?

      00
    • @ nicu – nu cred, fraeru asta e paralel cu condusu’, oricare din gasca aia de baeti cu masini marfa Midnight Racers i-o trage pe Magheru (R.I.P. Micutzu ). Cre’ ca n-are nici cont pe 4tuning.ro, ce sa vrei de la el?

      00
  3. Ar fi tare daca Politia ar da amenzi la fata locului pentru toti care nu au gumele de iarna puse. Asa, ca bonus de Black Friday.

    00
  4. Stii ce e cu adevarat misto? Ca pe polei poti sa ai si mama cauciucurilor, tot sanie se duce. Insa da, asta poate fi folosita de companiile de asigurari pentru a refuza acoperirea daunelor :)

    00
    • Boss, daca ai Tigar la 100 lei* bucata normal ca nu prea tine pe gheata. Ia pune matale niste Conti, Michelin, Nokian si ai sa vezi cum e treaba. Numa ca astea costa 250-300 lei * bucata. Nu va mai prostiti atat ca nu’s eficiente, a se vedea filmul postat de Zorro.

      * pt. dimensiune 185

      00
    • Asa zic si unii motociclisti, ce sa mai port echipament, in caz de accident tot mor…

      00
    • poti sa ai Anvelope cu crampoane (tinte/tepi/cuie) speciale pentru gheata sau polei. Sunt utilizate in tarile nordice. Garanteaza 100 km/h pe autostrada si 80 km/h pe drumuri nationale.

      00
    • Repeta-ti asta pana mori. Și spune și prietenilor tai. Intre timp în lumea ateilor oamenii vin cu dovezi. https://www.youtube.com/watch?v=GlYEMH10Z4s&feature=youtu.be

      00
    • Sunt cauciucuri de iarna NU de polei….

      00
    • @Zorro: ala in clip spune ca anvelopele pun presiune pe ABS dar eu vad rotile blocate pe franare in toate testele. Deci, ce facem aici, experimente stiintifice sau regie?

      00
    • NOU
      #20

      @CR sunt ilegale in Romania

      00
    • @Zorro, Sfatuitoru
      Inainte sa o sugeti gratios, n-ati vrea voi sa cititi si articolul? Carambol pe autostrada, crezi ca aia erau in mediu de test, cu best of in materie de cauciucuri, mergand cu 20 km/h? La 80-100 km/h pe polei crezi ca mai conteaza ce tipuri de cauciucuri ai cand intri in ala din fata ta?

      Si de ce v-am invitat sa o sugeti gratios. Faceti niste presupuneri aiurea, nu am blamat folosirea cauciucurilor de iarna, cu atat mai putin a celor proaste. O marca buna se comporta excelent pe zapada si exista o diferenta foarte mare fata de restul (vara, all season, no name).

      00
    • „Asa zic si unii motociclisti, ce sa mai port echipament, in caz de accident tot mor…”
      echipamentul de protectie e bun la motociclisti. macar nu trebuie sa vina cu un faras sa te adune de pe strada. costumul ala tine mainile legate de corp :)

      00
  5. Hehe, nu ne mai bagam unde nu stim. Am citit, am invatat, mergem mai departe cu atentie.

    00
  6. refuza la cel vinovat …despagubirea, la fel cum e la betivi. dar daca ala lovit (nevinovat) nu are cauciucuri de iarna nu prea are treaba ca nu el a fost cauza. similar daca o masina loveste un pieton nu poti obliga pietonul sa aiba „cauciucuri” de iarna ;)

    in teorie la un accident de genul asta se gaseste un vinovat si aia e tot, toti trag de la asiguratorul ala

    00
    • NOU
      #25

      Nu, refuza despagubirea si punct. E aceeasi situatie ca aceea in care ai baut o bere, te sui la volan, mergi regulamentar si te loveste unu care a trecut pe rosu. Tu nu primesti nimic de la asiguratorul tau sau al lui si bonus iei si amenda si retinere permis. Aici, cei care nu aveau gume de iarna vor lua bonus amenda si retinere talon. Ceea ce si merita cu prisosinta.

      00
    • Asiguratorul nu refuza despagubirea pentru polite RCA. Nu are voie. Ce are voie sa faca este sa se intoarca impotriva vinovatului in cazul in care acesta a savarsit o infractiune. Infractiune nu contraventie! Nu stiu de unde scoateti povestile astea.

      00
    • @Radu – chestia de care zici se aplica doar la CASCO din cate stiu.

      de reparat pe RCA eu cred (nu stiu sigur, de-asta fac mentiunea) ca se repara, ca primesti un bonus de la politie dupa ca nu le aveai e alta :)

      @Dima Mihai – ceva de genul stiam si eu

      00
    • Si ca sa o lamurim si pe casco, in cazul in care conducatorul auto era sub influenta alcoolului sau a refuzat prelevarea de probe nu se despagubeste (Omniasig, Allianz, Generali, Groupama, Gothaer), iar in cazul in care nu avea anvelope de iarna pe drum acoperit cu gheata, zapada, polei nu despagubesc Allianz si Groupama, iar Omniasig, Gothaer si Generali aplica o fransiza de 25-30% din valoarea daunei, dar nu mai mica decat fransiza specificata in polita la sectiunea avarii.

      00
  7. Stiu pe cineva care mergea incet (4-50 la ora), intr-un sat, avand cauciucuri de iarna. A prins o portiune mica de polei intr-o curba si de acolo a pierdut total controlul masinii, fiind la un pas sa fie aruncat intr-un rau care trecea paralel cu drumul. Cateodata, nici precautia nici cauciurile de iarna nu te ajuta.

    00
  8. n-o sa-i responsabilizeze nimic mah. in weekend vorbeam cu un mester care are o dacie papuc si tocmai provocase un accident intr-un giratoriu ca el nu-si face RCA ca foloseste masina doar in cartier si de 2-3 ori la cateva luni cand pleaca la tara. acum la accident se intelesese cu respectivul cu 500 lei si gata. n-avea nici o apasare, lucru care m-a socat, si nici nu avea de gand sa-si faca rca

    00
  9. La stiri am auzit ca nu s-a intervenit cu antiderapant ca nu stiu ce institutie nu a anuntat ca se formeaza polei. Ei asteptau sa le spuna cineva ca la -2 grade se formeaza polei, trist :(

    00
  10. De vina sunt cei de la TNR care nu au scris un articol despre formarea poleiului pe poduri.

    00
  11. am niste semislick-uri de vara cu care merg si iarna fiindca n-are ce sa mi se intample, daca e polei nu conteaza ce cauciucuri ai…

    00
  12. Cand aluneca pe jos din cauza de gheata/polei nu prea te ajuta cauciucurile. Nu exista frecare – prin urmare poti sa ai mama cauciucului.
    Dar nu asta este important atunci cand sunt portiuni alunecoase ci modul in care conduci masina.
    Regula de baza – nu o bruschezi. Fara frane bruste, fara tras de volan brusc etc.
    Poti sa conduci asa – atunci poti sa mergi si cu 100 km/h, atata timp cat iti tii banda, nu te bagi in scurt, nu intri la intimidare, nu te apropii prea tare de cel din fata etc.
    Despre asta este vb cand conduti pe polei/gheata ( si zapada as adauga eu – dar acolo franele tin mai bine decat pe polei).

    Prin urmare, educatia rutiera – cum se merge in conditii de ianra – este cea care ne lipseste…

    00
    • Foarte corect ce zici, dar ce te faci cand mergi tu asa fain pe autostrada cu 100km/h si iti tii banda si nu faci manevre de berbece si ti se baga vreun maimutoidian sau vreun schumacherian in fata brusc.
      Iti zic eu ce faci, te sperii ca doar n-ai valoarea si stapanirea de sine a lu Titishor Haur si o pisti indeajuns cat sa-l pupi in fund pe-ala din fata.
      Urmatorul sa zicem ca e d-asta cu cauciucurile ca creierul, slick-uri fara pic de striatii si vine si el la petrecere, urmatorul are ochi-n telefon si tot asa strangi de vreo 22 de panarame.

      Concluzia mea e asa:
      0) Daca poti sa nu te duci cand se anunta urgii albe, cu atat mai bine, tocmai ai castigat un stat acasa LA CALDURA. Asa spune la Stirile ProstTV.
      1) Iti iei ‘ciucuri de iarna pentru ca sa ai cea mai mica distanta de oprire posibila dupa cum urla toate review-urile
      2) Mergi ca o fata mare cu sfiala si nu te bagi in curu’ aluia din fata si de-asemenea n-o bruschezi ca poate se rupe*, dupa cum ai zis si tu.
      3) Poate ii bagi si lu’ nea Titi de-o ciorba sa te-nvete cum sa controlezi masina scapata de sub control (cica el si cu unu cu porci/tauri sunt ca niste Crocodile Dundee cu masinile)
      Ideea aici e cu cat ai mai multa experienta in situatii limita (derapaje controlate), cu atat vei stii cum sa te comporti si nu-ti va da adrenalina pe nas**
      4) Te rogi la inger, ingerasul meu(sau al tau) sa te scape de belele ca de cauciucuri, educatie rutiera si nea Titi te ocupi tu.

      * aderenta, ce credeai?
      ** impreuna cu sange, organe si alte fluide

      00
  13. „Dar știți ce e cu adevărat mișto? Că firmele de asigurări vor putea refuza despăgubiri pentru lipsă anvelope iarnă. În felul ăsta, o serie de idioți vor fi scoși de pe șosea, iar alții vor deveni foarte conștiincioși.”

    Gresit! Nu subestima, romanii sunt inventivi. Vor circula si vara cu cauciuc de iarna.

    00
  14. NOU
    #43

    Treaba asta cu „pana si Titi Aur a spus ca … ” este o ipocrizie . As vrea sa-l vad si eu pe maestrul Titi cu un logan de serie, cu cauciucuri de iarna noi dar de calitate 2 sau 3, cum reuseste sa zicem la 90 de km/ h, odata intrat pe o portiune de autostrada acoperita de polei pe o distanta de 1 km, cum face sa nu intre in parapeti mai ales daca in fata mai exista si alte masini ciocnite …

    dar de faptul ca nimeni nu te avertizeaza la intrarea pe autostrada ca este polei zice cineva ceva ?
    dar de faptul ca politia o suge la vanatoare de vitezomani prin boscheti si pe sub poduri indiferent ca pe autostada si 35 de m de zapada inaltime si 255 de m de gheata zice cineva ceva
    dar de lipsa avertizoarelor pe autostrada zice cineva ceva ?

    sau poate stau niste hostese sexy la fiecare intrare pe autosrada sa imparta pliante cu ” Titi Aur a declarat ca … „

    00
    • @dar de faptul ca nimeni nu te avertizeaza la intrarea pe autostrada ca este polei zice cineva ceva ?
      Parerea mea e ca nu tre sa fi sofer sa-ti dai seama de starea carosabilului pe care rulezi. E adevarat ca se poate sa dai si de surprize pe drum dar chiar daca nu ai masina desteapta de iti arata fulgul cand e frig afara cred ca logica elementara poate ajuta la anticiparea unor portiuni alunecoase. Si pt asta sunt cateva semne :1. ai stat 20j de minute sa cureti parbrizu( cu consoarta dardaind langa masina) 2.Daca dai drumul la spalarea parbrizului vezi ca surplusul de lichid de pe margine incepe sa inghete. 3La schimbarea directiei de mers , la franare sau accelerare observi ca masina se comporta diferit(cum spunea dl Basescu: Iarna nu-i ca vara). Asta ar trebui sa-ti aprinda un beculet undeva(nu neaparat pe bordul masinii) si sa te faca sa mergi mai responsabil. Chiar daca ai cele mai smechere anvelope si cea mai full de full masina de la tine de pe strada. Pt ca daca inertia e o curva atunci aderenta e pestele ei. Si oricum ai da-o sigur la final ramai cu banii luati.
      Si nu mi se pare nimic misto la accidentele astea in lant(ref la titlul articolului). Unii nu au inteles ca iarna nu-i ca vara.Au dat cu masina in altii mai putin norocosi.Smurdu-ul isi face datoria. Astia la asigurari vor cauta nod in papura ca sa nu plateasca. Politia imparte niste amenzi(Ca atat ii duce capul) . Stirile fac tam tam sa faca audienta. Cine vrea sa invete ceva din asta invata cine nu….mai are timp sa apara la urmatoarele stiri.
      O intrebare de om nebun am la voi: Daca cei de la asigurari refuza decontarea unei reparatii pe motiv ca unul din autovehiculele implicate nu era echipat de iarna oare nu ar fi interesant daca in cazul unui accident ar incerca recuperarea daunelor de la cel care trebuia sa aiba grija de sectorul ala de drum?
      La final imi cer scuze daca suparat pe cineva.Am vb la pers a2a referindu-ma la oricine citeste asta si nu doar la dl vlad_tiran_din_vitan.

      00
  15. Din experienta personala: prima masina a fost un logan cu cauciucurile de Montana de 185/65/15. Cele mai penale cauciucuri care au fost puse vreodata pe o masina, probabil. Le foloseam iarna de iarna fara a avea probleme cu derapatul sau aderenta. O data, chiar am reusit sa urc un deal inzapezit si cu strat de gheata superficial, care cred ca era ceea ce numim black ice (pentru cei din iasi, cum mergi din podul de fier spre Eternitatea).

    La urmatoarea masina am avut cauciucuri 225/45/17. La prima ninsoare, cu un strat foarte subtire de zapada afanata, la o curba la 90 de grade intre blocuri si cu 20 la ora, masina s-a dus in toate directiile, mai putin inainte. Cu vechiul logan nu as fi patit asta.

    Ideea este ca un cauciuc de vara ingust poate fi folosit uneori pe timp de iarna, chiar cu zapada sau gheata, deoarece greutatea masinii este repartizata pe o suprafata mai mica, deci apasarea este mai mare. La un cauciuc mai lat este exact invers. De aceea se recomanda punerea de cauciuri de iarna mai inguste decat cele de vara indicate in certificat. Un cauciuc de iarna de 225 va fi intotdeauna mai putin eficient ca un cauciuc de iarna de 205 sau 195.

    Acum, iarna folosesc cauciucuri 205/16 si nu am avut niciodata probleme.

    00
  16. No bine, avem soferi marlani cu educatie rutiera ce tinde spre zero, care mai au si obiceiul prost sa mearga pe autostrada bara-la-bara. O stiu soferii constienti, o stiu marlanii, o stie si politia. Dar face ceva?

    Cate autostrazi avem noi? Gasim 4 masini de politie / autostrada? Doar ca sa circule in timpul conditiilor meteo nefavorabile cu girofarele pornite si sa reduca pofta vitezomanilor? Sau politia rutiera se pricepe sa stea doar prin boscheti cu radarul? De masuri de preventie a auzit careva?

    00
    • Pai, politia are cauciucuri de vara, vrei ca la fiecare incident de genul sa apara cate o masina de politie in accident? :))

      00
  17. Dar știți ce e cu adevărat mișto? Că firmele de asigurări vor putea refuza despăgubiri pentru lipsă anvelope iarnă.

    Trolezi?
    Sau, poate doar pe CASCO.
    Altfel, ai ceva referinta din vreun articol de lege pentru asta ?
    Tot ce stiu eu e asta:

    „Legea nr. 136/1995 stipuleaza faptul ca asiguratorul recupereaza sumele platite drept despagubiri de la persoana raspunzatoare de producerea pagubei daca „accidentul a fost produs in timpul comiterii unor fapte incriminate de dispozitiile legale privind circulatia pe drumurile publice ca infractiuni savarsite cu intentie”

    Conducerea fara cauciucuri de iarna se poate numi ca fiind cu intentie , dar nu e infractiune.
    Chiar si asa, despagubirile se platesc catre pagubit, in cel mai rau caz daunele se recupereaza de la vinovat.

    Bine , firmele de asigurari refuza oricum sa plateasca despagubiri fara motiv , sau pe motiv ca nu au bani, dar asta e alta discutie.

    00
  18. In fine… banuiesc ca abia astepti sa vezi cum fac aia drift’uri in Fast 8.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube