Cel mai prost din curtea şcolii…

badea_masina_1 badea_masina_2

E prostul care se laudă că el n-are nevoie de cauciucuri de iarnă, pentru că sunt o prostie, şi apoi are nevoie de ajutor ca să plece de pe loc, că patinează. Click, cu o directă din voleu direct în freza de gigolo ratat a şpagatistului. Felicitarile mele, Totoya, v-ati asociat brandul cu cine trebuia!

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

78 comentarii

  1. Astia de la Click îs slugile lui Badea cumva sau aveau ceva poliţe de plătit, de au sărit aşa de repede să-i deszăpezească maşina. Cred că şi-au greşit vocaţia, în intersecţie erau buni.

    00
  2. La noi inca nu ne obliga asiguratorii sa avem cauciucuri de iarna ?

    00
  3. Mie imi place Badea pentru ca ma amuza la greu. Da, stiu ca greseste de multe ori, dar le spune direct si pe fata. Credeti ca daca nu se lega de cauciucurile de iarna ii mai scoteau aia masina din zapada? L-or fi injurind oamenii, dar la faza asta tot el a cistigat. :D

    PS Pe de alta parte, nu e tocmai usor sa vorbesti de unul singur de aproape o ora de 5-6 ori pe saptamina in fata camerei.

    00
  4. Revenge of the zoso :-)) oare ce explicatie chinuita va aduce omul-spagat pe tema asta, ma intreb

    00
  5. Te frustreaza rau viata “astuia”.

    00
  6. Hater, hater. Dar totuși e clar că e typo.
    Cât despre badea. El e “inteligentul” țării, un adevărat model. El le știe pe toate. Nu a avut nevoie de ajutor pentru că patina. Doar voia să arate că are fani care îl împing dacă are nevoie :))

    00
  7. Nici eu nu-l inghit pe Badea,si de multe ori sunt de acord cu zici despre el,dar acum esti pur si simplu IDIOT!Eu am un VW Passat(cu cauciucuri de iarna) si m-am gasit in aceeasi situatie azi.
    Incep sa cred ca daca ai afla maine ca Badea sufera de vreo 2 boli incurabile ai sari in sus de bucurie.

    00
  8. Acum sa vina DIICOT-ul sa te forteze sa divulgi sursele care ti-au trimis pozele acestea.

    00
  9. Cauciucurile de iarna sunt diferenta dintre a avea masina si a nu avea. Ma uit cu superioritate la vecinii mei shmecheri, ce nu dau banii pe prostii (gen cauciucuri de iarna), dar nici mancare la copii nu iau. Eu plec din parcare cand vreau, dintre nameti, ei dau la lopata un sfert de ora sa poata muta tabla doi metri, apoi mai fac baietii vreo 10 minute pana ating bulevardul. Prostia se plateste, ori cu bani, ori cu timp (care tot bani inseamna), ori cu spitalizari sau blocaj in nameti la dracu in praznic. Ca ninge sau nu, in Romania clima e temperat continentala, cu frig iarna si caldura vara. Gumele de iarna de aia se fac, pentru iarna. Exista si exceptii. Am fost in Italia de sarbatori si am inchiriat masina, care avea cauciucuri de vara. Era destul de cald, ceata si ploaie, nici urma de zapada. Autostrazile curate ca-n palma. Probabil asa e norma, mare imprejur si cald.

    00
  10. Erau misto de tot pozele din Click-ul de azi cu reporterii ce au facut fapta cea buna si i-au dezapazit masina…. cu matura de paie pe plafon, asa cadou ;))

    00
  11. Sa inteleg ca de avea cauciucuri de iarna sigur pleca singur?

    00
  12. Masina patina si cu cauciuri de iarna, si fara ele.

    00
  13. s-a descoperit intre timp ca daca ai cauciucuri de iarna nu se mai pune zapada pe masina ta?sau a lui? si daca avea lanturi pe cauciucuri tot asa ramanea situatia…dupa 2 zile masina era varza in zapada

    00
  14. e tara de cacat, ma, masina si soferul sunt ok :D

    00
  15. chiar esti hater acum ba :)) eu inteleg ca alai prost si plm, da au ramas multi cu multe masini ampulea, cu cauciucri de iarna cu tot

    00
    • @victor: nu sunt hater, dar cand spui ca nu te ajuta cu nimic cauciuruile si doua zile mai incolo nu mai poti porni de pe loc, sunt sanse sa fii prost. el tocmai a dovedit ca e.

  16. E chestia ca pe nenea asta il vede o gramada de lume. Si e inconstienta sa zici pe post ca iarna nu trebuie caucicucuri de iarna. Lui i se rupe,nu poate porni, merge cu alta masina daca are probleme. Dar cati alti prosti care s-au luat dupa el, au pornit la drum si si-au sifonat masinile sau au murit sau au omorat pe altii? La faza asta chiar o fost prost si isi mentine incapatanat pozitia, ca nu are coaie sa recunoasca ca a gresit. Personal as fi vrut sa isi fi facut masina varza nu numai sa nu poata porni de pe loc

    La partea cu soferii care nu pot porni de pe loc nici cu cauciucuri de iarna, deh, sunt situatii si situatii. Dar pe zapada proaspat cazuta si care nu trece in inaltime garda masinii, de obicei problema e undeva intre volan si scaun.

    00
  17. El e prost da’ tu… doamne fereşte să pierzi o băşină… Lasă frate că proştii mor pe limba lor. Dar la faza cu Iliescu… eşti ca din poveste, dacă faci partidul “Moarte lui Iliescu” io sînt printre membrii fondatori. :)

    00
  18. zoso dragule aici ai dat-o n gard … detin un bmw 320d coupe cu tot cu cauciucuri de iarna si guess what ? nu am putut sa plec cu el de pe loc din parcare … a nins, am lasat-o si eu 2 zile pana a trecut vijelia si a trebit sa fiu impins … si DA cauciucurile de iarna sunt bune pentru suprafete acoperite cu zapada … pentru gheata, polei sau drumuri umede sunt pur si simplu MOARTEA pentru ca aderenta este apraope inexistenta iar distanta de franare creste ingrozitor de mult … si daca stai si te gandesti ca in general in orasele mari cum este bucurestiul, in 2 zile ai artelerele pricipale curatate, atunci chiar nu merita investitia !!! ( daca ai rabsare 2 zile si daca nu pleci din oras cine stie pe unde ) … dar retine ideea : si cu cauciucuri de iarna ti’o poti lua lejer in freza … like me ( da stiu tractiune pe spate, portbagajul usor bla bla bla … jentile’s de tabla, cuciucurile mai inguste + talon mai inalt + doua borduri in portbagaj si … nimic ) …

    00
    • @mihai: tovarase, eu am plecat cu masina (un jaf de megane, ma scuzi ca il descriu ca masina, pe langa a dvs e nimic) miercuri dimineata. stii tu, dupa ce a nins. am facut 170km (bucuresti-brasov) pe portiuni curatate, pe portiuni cu gheata, pe portiuni cu zapada. mici probleme. dar nu s-a intamplat sa nu pot porni de pe loc. cred ca un sofer experimentat, asa ca tine, nu foloseste scuza cu “tractiune pe spate” intr-o discutie despre cauciuce. e jenant.

  19. Foarte misto ca jurnalistii din Romania se ocupa de dezapeziri…sa vina in basca mea de comunist sa-mi curete si mie masina daca tot sunt asa draguti.

    Stii ce e trist? E ca in loc sa ne comportam ca societate civila(bloggeri+presa) ne scaldam in cacatu’ romanesc de a ne asteptam la colt si de a ne da cu paru’ in cap.

    Sa nu-mi mai povestiti ce frumos e in Germania, Anglia, America etc. pana cand n-o sa invatati si tu si Badea si restu care se aliniaza la oricare dintre voi ca politica lui “ba p’a ma-tii!” nu o sa ne civilizeze in veci.

    00
  20. :))) I-ai dat-o sus rau de tot. Cu siguranta iti va da o replica in minunata lui emisiune unde nu il poate contrazice nimeni. Bravo!
    PS De acord cu faptul ca se distruge singur!

    00
  21. Astia de la tabloide incearca sa isi spele pacatele sau mi se pare mie.

    00
  22. zoso are dreptate, cu cauciucuri de iarna e aproape imposibil sa nu poti circula prin oras chiar si cand e zapada sanatoasa. Am tinut trei ani masina fara pneuri de iarna si ma chinuiam ca prostu pe orice straduta cu putina rampa. Acum am 3 ani cu cele de iarna si nu am mai ramas inzapezit NICI MACAR O DATA, si am facut si mult mai multe drumuri in-afara orasului. Nu sufera comparatie, singura situatie in care nu sunt foarte eficiente pneurile de iarna e cand pe strada s-a format gheata (pe sub zapada) sau polei, dar oricum e mai controlabila masina decat cu cele de vara.

    Badea nu e prost dar ii place sa creada ca le stie pe toate, si isi cam da cu parerea in zone in care nu are nici cea mai mica competenta. Ar trebui sa realizeze si el ca daca nu era decat marketing-ul de cauciucurile de iarna nu ar mai fi cumparat atata lume, ca nu suntem nici noi retardati sa dam banii munciti pe lucruri inutile.

    @mihai Probabil ca tractiunea aia spate face diferenta, eu am un amarat de Golf si m-am bagat prin toate haurile din Bucuresti doar doar oi ramane si eu blocat..si nu am reusit, fac cel mult 3 manevre fata-spate si ies, pot spune ca ninsoarea de anul asta din Buc. a fost joaca.

    00
  23. bine, mihai ar trebui sa vina sa comenteze cand isi ia masina, nu galeata de 320, luata cu 3000 jumate de la un autohaus amarat.

    00
  24. Cand te gandesti ca toti producatorii aia de cauciucuri,investesc,fac cercetare sa descopere cine stie ce formula cat mai adaptata pentru conditiile de iarna si vine un prost la o televiziune din Romania,care spune ca pot sa isi bage picioarele in cercetarea lor…..anvelopele de iarna sunt inutile.Acuma,bineinteles ca sunt si o gramada de boi care casca gura le el si il cred….si cum boul e bou,ramane ca boul pe strazi cu cauciucurile lui de vara si incurca pe toata lumea.
    Pana la urma la ce se pricepe Badea asta?

    00
  25. @thorhammer: te rog frumos sa iti revizuiesti atitudinea, da? cum iti permiti sa il faci pe bou prost? pai se poate asa ceva? in ce tara traim…

  26. @mihai: Tractiunea pe spate e oribila iarna si eu zic asta din experienta proprie. Cu un Lexus IS250 si cauciucuri noi noute de iarna nu am putut sa plec de pe loc aproape drept si cu un Land Rover Discovery III cu cauciucuri de vara am plecat ca si cum asfaltul ar fi fost uscat iar un Peugeot 407 SW cu cauciucuri de iarna, un sezon uzate, a plecat doar o idee mai greu. Eu cred ca pneurile de iarna sunt foarte importante, ca e oras ca e in afara orasului.

    00
  27. :))) Lasa sa impringa masina pana o sa ii iasa ochii

    00
  28. ce din curtea scolii ma…?pai asta a facut scoala…?

    00
  29. @Zoso – el te-a injurat in direct de mama, tu l-ai luat la misto pe net inainte de asta etc.
    @All – trebuie sa fii efectiv prost sa zici ca_cauciucurile de iarna sunt la fel de bune ca cele de vara si ca “oricum patinezi”. E ca si cum ai zice ca abs-ul e degeaba, daca mergi cu 130 si e ud pe jos, tot patinezi. Cautati dracului pe net niste teste comparative, e plin netul. God!

    00
  30. =)) am vazut emisiunea cand urla ca el NU are nevoie de cauciucuri de iarna:))

    00
  31. n-a zis ca nu are nevoie pentru ca sunt o prostie. a zis ca el nu isi pune deoarece:
    1. considera ca nu te ajuta decat pe asfalt curat, pentru ca sunt dintr-un cauciuc mai moale care isi pastreaza aderenta mai bine decat cel de pe cauciucurile de vara
    2. in bucuresti si in romania nu e asfalt curat, ci cu gheata, polei si zapada, caz in care trebuie lanturi sau cauciucuri de outdoor, iar el nu merge cu lantoacele pentru o zapaduca de 5 mm.
    3. chiar daca ar vrea sa isi cumpare, nu stie unde sa tina 4 roti.

    corecteaza-ma, poate-s mai surda/scurta de memorie.

    00
  32. doresti moartea unui om ? esti praf …

    00
  33. Daca nu aveam cauciucuri de iarna ma infigeam in toti stalpii si ramaneam blocat pe fiecare strada. A fost zapada serioasa, si am condus masini cu anvelope de vara in iarna asta…era jenant! Cauciucurile de iarna chiar fac diferenta!

    00
  34. Nemtii sunt prosti ca-si pun cauciucuri de iarna…. Hmmm, e bine si asa pana la proba contrarie.

    00
  35. Sigur nu a auzit de treapta a 2 a a cutiei de viteze :)).
    Sau de celebra optiune, -1 bar de presiune in roti :)

    00
  36. @mihai: raspunsul e symetrical all wheel drive si prornesti de unde vrei cum vrei

    00
  37. Decizia celor de la Toyota e discutabila.
    In alta ordine de idei, cei de la Click sunt retardati. Ca si cum cei de la The Sun i-ar deszapezi masina lui Simon Cowell.

    00
  38. Oare cum isi deszapezeste masina? Ca asta? http://www.youtube.com/watch?v=yoxs0ELG0mA

    00
  39. Nu inteleg cu ce te roade ca ala are cauciucuri de vara, sa fie prost in curtea lui, ia-te de el daca se ia de tine, altfel las-o moarta …

    Chiar sunt curioasa cine a inceput razboiul asta de orgolii .. presupun ca el, nu ?

    00
  40. @Gogu Pai tocmai asta e problema, ca merge fara cauciucuri de iarna pe drumuri publice nu in curtea lui, si asta ne poate afecta si pe noi!

    00
  41. @zoso … nu incerc sa te conving de ceva ce nu ai experimentat : tractiune pe spate si “curul” usor … ( poate sa fie la volan si “sumi” si crede-ma ca nu o urneste de pe loc ) …
    @arhi … asa este … o masina din 2007 pachet M data de pomana de un cersetor amarat “de pe alemania” … ( e adevarat ca e luata la mana a doua in 2008 la 22 000 km la nici un an dupa fabricatie … deci ai dreptate : o rabla ) ( si stiu daca eram smecher imi luam XD u cu care nu as fi avut problema asta … )
    @massada … AWD ul este pt 4 x 4 nu pt tractiune spate
    @radu : uite cineva care stie cam cum e treaba iarna vs tractiune spate

    P.S. : nu tin partea celor FARA sau celor CU insa exista situatii si situatii !!! ( in situatia mea cu cauciucuri de iarna am ramas acolo unde eram … pe o bucata de gheata din parcare )
    si ca sa fiu rau si ironic caci vad ca asa se poarta pe aici , iti urez si tie si lui arhi : o sosea inghetata bocna , tractiune spate + cauciucuri de iarna … sa va vad atunci cum luati viraj la 60 km / h ( cu toate sistemele bmw ului activate cu tot ) sau cum plecatide pe loc …

    P.S. 2 ( fara ironie si “rautacisme” dar nu zoso era cel care a luat virajul cu tot cu tir ??? )

    00
    • @mihai: hai sa vedem. de unde stii ca n-am experimentat? sau, logica bagatului in seama aiurea e ca “tu nu stii ca eu am adus vorba aiurea de masina mea si nici nu ai condus vreodata asa ceva”? asta era. da, am condus cu tractiune pe spate, ce importanta are in discutia de faţă?

      nu, zoso e ala care a ajuns in şanţ ferindu-se de tir.

  42. Esti maniac bre, chiar nu cred sa il fi ajutat prea mult cauciucurile de iarna in asa zapada, poate daca avea tractor…

    00
  43. 1. Daca masina ta, cu cauciucuri de iarna, nu se misca de pe loc pe un plan orizontal, indiferent ca e gheata, apa sau zapada, sunt doua optiuni, ori e design prost si nu e echilibrata greutatea pe punti ori nu ai destula experienta ca sofer, ca sa nu zic mai mult. Asa ca plange-te la producatorul hardughiei sau mai experimenteaza in poligon.
    2. Badea e prost la faza asta nu pentru ca el nu isi pune cauciucuril de iarna ci pentru ca zice asta in gura mare la tv. Si multi idioti doar atat tin minte, ca Badea o zis ca nu trebe cauciucuri de iarna. Nu tin minte ca el zice ca nu merge cu masina decat cand vede asfaltu. Ase ca idiotii se pornesc la drum lung cu cauciucuri de vara si omoara pe altii sau pe ei insisi.

    00
  44. ajuta gumele de iarna….dar nu in orice situatie. sunt in constanta, si aici nu s-a dat cu absolut nimic pe drumuri. e gheata groasa, cu strat fin de zapada peste, si din loc in loc e cate un damb maricel de…gheata. am mers si cu gume de iarna, si de vara, cu ‘shpemii de sisteme activate…si tot cu o dacia 1300 cu lanturi mi-am facut treaba. traiasca masinile adevarate care se faceau odinioara..

    00
  45. avand in vedere ca toyota avensis are esapamentul pe dreapta, nu vad nici un abur care sa-i inece pe cei care imping masina, fapt care ma duce la gandul ca ei impingeau masina s-o porneasca si nu s-o scoata din zapada.

    00
  46. “La cacatul moale,putina apa ii mai trebuie”,zice o vorba.
    Asa si cu anvelopele de vara,iarna.
    Stau si ma crucesc privind la comentariile admiratorilor frustratului,scandalagiu si gura mare.Oamenii astia ori nu se pricep(ca sa fiu delicat)la nimic,ori sunt atat de disperati sa ii ia apararea distrusului,ca nu mai tin cont de logica si realitate.
    E unu’ mai sus care zice “Esti maniac bre, chiar nu cred sa il fi ajutat prea mult cauciucurile de iarna in asa zapada, poate daca avea tractor…” Pai aia e zapada mai baietash?Sa stii si tu ca,daca ai cauciucuri de iarna,iesi din orice zapada atata timp cat masina nu ramane suspendata.Cu cauciucuri de vara e suficient sa ai si 5 cm de zapada si nu iesi,mai ales daca esti un prost,fudul cu pene in cur.
    Acolo,sub masina nu erau mai mult de 5cm.

    00
  47. Man,nu crezi ca nu esti in masura sa faci pe cineva prost,poate daca ar sta cineva sa te urmareasca si pe tine si tu ai ajunge in situatii de genu…

    00
  48. @thorhammer, da bre da’ tu esti zmeu, is convins ca tu iti misti cu gandul masina din troiene, sau cu degetul mic… si nu, nu sunt un fan Mircea Badea, ma uit la emisiunea lui dar nu am nici un altar cu poza lui, oricum, tu pari mai frustrat bre decat mine…logica si realitate, hai sictir.

    00
  49. hai bre, las-o, ca macane…

  50. Lucrez la Continental (e drept, pe partea automotive – software pt autovehicole), dar avem acces si la produsele Conti – Tires. Daca doresti iti trimit un pliant pdf cu profilele si caracteristicile fiecarui tip de cauciuc din oferta. Cauciucurile de iarna iti ofera o aderenta crescuta cu 30 -40% fata de cele de vara, dar oricum fizica are ultimul cuvant. Personal circul cu cele de vara tot timpul (conduc de peste 12 ani), si iarna am lanturile pregatite in portbagaj. In 12 ani le-am folosit de maximum 4 ori. Cauciuc de vara folosit iarna inseamna un plus de atentie si precautie necesar la volan, dar nu e imposibila aceasta varianta.

    00
  51. Badea asta nu avea o Laguna? Cred ca am ramas in urma cu mondenitatile:)
    Cu anvelope de iarna ies din zapada de 30 cm fara greturi, nu imi curat deloc parcarea. Pana sa le iau eram la fel de prost. Stateam si dadeam 30 minute la lopata, nu puteam pleca atunci cand ninge etc.
    Ma uit in parcarea de jos si ii vad pe cei cu anvelope de vara cum nu pot iesi nici impinsi, ii vad cum ii imping sotiile/prietenele/mamele/amantele pana cad pe jos si nimic:). Ma umfla rasul.
    Am intrat in padure in zapada mare si am iesit din zapada fara sa am TCS sau altceva.
    Tractiunea spate este cea mai buna. Toate masinile pleaca de fund daca e gheata pe jos, diferenta este ca daca la tractiune spate mai ai sanse sa o redresezi din gaz la cea fata, cucu.
    Cei care critica gumele de iarna sunt cei care nu au vazut ce inseamna diferenta fata de un pneu de vara.
    Opiniile lor valoreaza fix 0 (ZERO).

    00
  52. Zoso, eu zic sa reprofilezi blogul pe ceva specializat pe auto, prea multi specialisti pe aici, uite la daniel cum ne explica ce beton e tractiunea pe spate iarna, ma simt mai destept acum. Si pentru ca tot a zis baiatul de mai sus ca te-am facut maniac, trebuie sa completez, nu am fost prea clar inainte, esti maniac in sensul ca ai o fascinatie pentru Badea, nu zic neaparat ca nu e bun misto-ul la faza asta, ba, poate chiar il merita, dar trebuie sa il bagi in seama cu orice ocazie ?

    00
  53. Daca faimoasele cauciucuri de iarna isi fac treaba ca sa nu patinezi, de ce se mai vand lanturi?De ce soferii de tir sunt obligati sa aiba lanturi asupra lor iarna si nu e suficient sa aiba cauciucuri de iarna?Nu cumva raspunsul e ca aceste cauciucuri de iarna sunt un fis si ca patinezi cu ele la fel ca si cu cele de vara de vreme ce eu cu cauciucuri de vara si lanturi am urcat iarna asta pe zapada la Straja unde apropos…nu te lasau sa urci fara lanturi, de cauciucuri de iarna nu ziceau nimic.

    00
  54. @mihai: Fara suparare, dar erai “smecher” adevarat daca iti luai xi, sau chiar si i, in nici un caz xd. Nu de alta, dar din cate am inteles ai coupe, ai si pachet M, deci masina are tenta sportiva. Pacat de motor, si mic si diesel. Macar de aveai 6 cilindri, asa cu 4 sunt sigur ca suna genial…Sincer nu pot intelege de ce ti-ai lua masina sport …. diesel. Pana la urma masina sport e pentru senzatie, placere de a conduce etc.., adica lucruri la care contribuie foarte mult sunetul motorului, plaja de turatii etc. . Dar daca ti-ai luat masina doar ca sa ai BMW imi cer scuze si te rog sa ignori afirmatiile mele.

    00
  55. Pentru “cel fudul cu pene’n cur”: http://www.youtube.com/watch?v=GlYEMH10Z4s
    …dar si pentru cei care habar nu au si isi dau cu presupusu’ p’acilea.

    PS.Ionel,cu lanturile nu ai ce cauta in oras.Daca ai fost atent(nu ai fost),pe soferii de camion ii obliga cu lanturi pe drumurile nationale inzapezite de viscol.Nu cred ca ai urcat la Straja cu cauciucurile de vara,poate doar daca era soseaua neagra.

    00
  56. Am urcat la Straja cu cauciucuri de vara+lanturi.La baza drumului(Lupeni) te opreau si te obligau sa ai lanturi ca sa poti urca.Cei care aveau cauciucuri de iarna si nu aveau lanturi erau intorsi din drum, cei cu cauciucuri de vara si lanturi puteau urca, deci rezulta ca lanturile sunt mai importante iarna decat pneurile de iarna.Deci daca merg cu cauciucuri de vara si cu lanturile in portbagaj=no problem.
    Pe soferii de camion ii obliga sa aiba lanturi pe tot timpul iernii indiferent de starea drumurilor, exact cu te obliga sa ai stingator si triunghi.
    Cine spune ca nu am ce cauta cu lanturile prin oras?E vreo lege?Atat timp cat nu se vand cu specificatii de interzicere a folosirii in oras nu vad de ce ar fi interzis.Iar daca nu e de lanturi pt ca e asfalt pe jos nu vad de ce mi-ar trebui cauciucuri de iarna…asfaltul e la fel si iarna si vara.

    00
  57. @thorhammer
    Acum am zarit un post de-al tau ceva mai de sus.Sa stii ca sunt sofer de Bucuresti si merg zilnic cu masina, inclusiv toate zilele acestei ierni in care a nins.Merg cu cauciucuri de vara si cu un C1(68 CP) si nu am ramas blocat niciodata, nu m-a impins nimeni si nu am dat la lopata sa ies din parcare iarna asta.
    P.S plec la servici la 6 dimineata si deci drumurile nu sunt foarte curate daca ninge peste noapte.
    Cauciucurile de iarna or avea un plus insa parerea mea este ca sunt supraestimate.

    00
  58. Din experienta proprie va pot spune ca sunt cativa factori care trebuiesc luati in calcul.
    – conteaza producatorul anvelopei si data fabricatiei.
    – conteaza daca ai cauciucuri noi de vara, bune sau cauciucuri de acum 2-3 ani(care au cauciucul batran)
    – la fel cred ca conteaza si greutatea masinii: o masina mai grea cred ca se poate controla mai usor.
    – conteaza daca ai sisteme de control al tractiunii
    – daca apesi pe acceleratie sau frana ca un meltean, daca bruschezi masina
    – daca esti un gigi care nu stie ca cel mai simplu mod de a iesi din zapada este cu rotile drepte, nu virate
    – etc
    Eu personal am 4×4 si cauciucuri de iarna si singurul lucru de care imi este frica este sa nu raman suspendat pe zapada. Acum am citit pe aici ca vai el cu matizu(c1,etc) lui si cu rotile de vara e zmeu, sau cu dacia lui din anii 70 rupe strada’n 4 cu rotile de vara… nu e chiar asa. Daca e gheata si esti sofer de duminica poti sa ai si mama lanturilor tot in primul gard te opresti.
    Poate ar fi mai bine sa cautati o comparatie de masina care opreste pe gheata cu cauciucuri de iarna si aceeasi masina cu acelasi tip de cauciucuri de iarna cum opreste pe uscat. Cred ca v-ati ingrozi.
    bafta la condus si sper sa nu ma impiedic de voi pe stradutele cu gheata!

    00
  59. vara/iarna
    dar de all seasons nu ati auzit?

    00
  60. Eu recunosc sincer chiar daca ma injurati: mi-am luat Toyota datorita lui Mircea Badea.
    Mie imi place.

    00
  61. Nu are nici o vina firma Toyota ca Badea e un cretin.In fond si publicitatea negativa,tot publicitate inseamna.

    00
  62. Eu am ramas inzapezit cu tot cu gume de iarna, la cat il pupi tu in cur pe preamaritul comandant suprem, ma gandeam ca iti pica mai mult, iti iei si tu un 4×4 special pt iarna. Dar nu dispera, poate peste 1-2 ani te pune si pe tine ceva cara-lazi pe la vreun minister ceva sau poate chiar pe la cotroceni, ii duci paltonul, ii deschizi usa, il stergi la cur cu limba etc. Asa avansezi, tine aproape, ca ai multe exemple, unii mai prosti ca tine au ajuns bine.

    MULTE SUCCESURI

    00
  63. Oameni buni, ma bag si io amu in martie dar am vazut postarea de abia acum.

    Cu riscul de a repeta poate ce a zis cineva zic:

    – cauciucurile de iarna TREBUIE folosite cind temperatura scade sub + 4-6 Celsius, indiferent ca e zapada sau gheata sau nu. De ce? Pentru ca cele de iarna sunt mai moi ca si compozitie si asigura o aderenta buna atit pe uscat cit si pe ud sau zapada.
    – cauciucurile de iarna nu-ti asigura o protectie 100% pe gheata sau zapada, dar sunt cu sigurnata mai bune decit cele de vara din motivele de mai sus
    – in conditii grele de drum si daca masina este echipata cu sisteme ESP ssu similiare (adica sisteme antipatinaj si antiderapaj) cauciurile de iarna fac o MARE diferenta mai ales la plecarile de pe loc in conditii de zapada, gheata sau amestec.
    – cum am scapat de ignoranta romanului fata de cauciucurile de iarna? Am avut un pasat, echipat cu cauciucuri de vara si mergeam la schi pe un drum umed la 0 grade. Desi nu conduceam agresive, de multe ori in curbe intra in functiune sistemul antiderapaj (se aprinde un bec galben intermintent) fara ca eu sa mi dau seama ca masina derapeaza, insa sistemul era mult mai sensibil si mai eficace decit talpa mea. Atunci mi-am dat seama cit de ignoranti suntem fata de problematica.
    – in Germania, asigurarea tip RCA nu despagubeste un accident provocat de tine daca s-a produs iarna si masina ta este echipata cu cauciucuri de vara. Spune multe chestia asta, nu?

    Salutari de la Cj.

    00
  64. Din proprie experienta: tractiune spate, iarna = nasol. Cauciucuri de iarna vs cauciucuri de vara, iarna = 1-0 (datorita compozitiei si..desenului de pe anvelopa, cum explica si cineva mai sus).
    Majoritatea CRED ca este doar o chestie de marketing ideea asta cu schimbatul cauciucurilor de la un sezon la altul. Mi se pare o ignoranta totala (ca sa nu-i spun prostie) sa-ti dai cu parerea despre un lucru pe care nu l-ai testat.
    La fel, mi se pare de-o prostie crasa unul care crede ca are dreptate, bazandu-se doar pe deductii ale unui creier cu un IQ induiosator, intr-o problema care la un moment dat poate implica viata unui “coleg”, participant la trafic, nevinovat.

    00
  65. @Gasser: de acord cu tine. E nasol iarna cu tractiune pe spate, dar lucurile s-au mai schimbat in bine de cind exista sisteme antipatinaj si antiderapaj. Am condus un BMW cu astfel de sisteme si ajuta FOARTE mult, pentru ca ele intra in functiune cu mult inainte sa ne dam seama ca masina intra in derapaj. Daca ai cauciucuri de iarna si o masina cu astfel de sisteme, e greu sa gresesti asa de mult incit s-o dai in gard.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.