Știrile zilei – 7 ianuarie 2019

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

36 comentarii

  1. plafonarea prețului la gaz nu are nicio logică economică, asta e un fapt ce ține de domeniul evidenței: consumatorul final casnic nu va plăti mai puțin, producătorii români de gaz vor avea pierderi masive, investițiile în exploatările din marea neagră nu vor mai veni etc., etc. în condițiile astea e evident să-ți pui problema cui folosește jucăria asta și da, ioan nicolae e în pole position pentru câștiguri directe în afacerea asta. el e omul căruia românii, prin impozitele lor transformate în subvenții, iau băgat direct 600 de milioane de euro în buzunar.

    și după toate astea, vine și o dă în conspirativită: el ar face afaceri, dar distribuitorii de gaz nu vor să i-l vândă („Stau combinatele chimice pentru că (producătorii de gaz, Romgaz și OMV Petrom, probabil – n.r.) nu vor nici măcar să dea gaz, nu răspund la cererile de ofertă la firmele românești.”). și dacă nu vor să i-l vândă, producătorii vor fi obligați să i-l dea aproape gratis.

    00
  2. Știrea cu supraimpozitarea celor 400 de clădiri se promovează excesiv, deja ma exasperează pentru ca nimeni nu relatează procedura de la început pana la final și ce probleme se pot întâmpina atât din partea autorităților cât și din partea proprietarilor. Da, da bine, Oradea face, felicitări! Dar câte dintre acele decizii de impunere au fost contestate în instanțe? Cum se procedează când sunt mai mulți proprietari și unul sau mai mulți nu vor sau nu își permit costurile de reabilitare? Dacă un proprietar are interes ca respectiva clădire sa se degradeze, pentru a valorifica sau edifica altceva pe terenul respectiv? Cu clădirile deținute parțial sau în totalitate de către statul Român, ce se va întâmpla? Statul român nu plătește impozit pe clădiri, deci și după majorare tot nu vor fi constrânși sa reabiliteze. Reabilitarea clădirilor aflate într-o stare avansată de degradare, dar cu precădere a monumentelor istorice, este foarte complexă, autorizarea durând exagerat de mult și în loc sa se facă o procedura simplificată de autorizare au lăsat lucrurile încurcate. Știu ca am folosit mult „dacă”, am folosit și expresia „sa se facă”, dar sunt foarte pesimist, întrucât m-am confruntat cu chestia asta anul trecut, într-un final beneficiarul a decis sa renunțe. Vreau ca la anul sa publici un articol despre rezultatele obținute de Oradea din supraimpozitarea celor 400 de clădiri. Oradea, prove me wrong!
    Inca un amănunt important, alte orașe supraimpoziteaza din 2017, nu 400 de clădiri, Oradea a pierdut startul? :)

    00
    • Inca un amănunt important, alte orașe supraimpoziteaza din 2017, nu 400 de clădiri, Oradea a pierdut startul?

      de ce ești idiot gratuit? adică, un comentariu ok, și la final ai dat-o ca și cum ai fi idiot. de ce? nu te-ai putut abține?!

      Vreau ca la anul sa publici un articol despre rezultatele obținute de Oradea din supraimpozitarea celor 400 de clădiri.

      dacă le cauți, le găsești și în oradea și în timișoara, și la anul și în brașov.

    • Nu, deja sunt sătul cu Oradea! E promovata mai ceva decât Clujul cu ITul, cu salariile sau cu chiriile.

      00
    • În Oradea crede-mă că primăria are tot interesul să se reabiliteze cât mai repede și mai bine pentru toată lumea.

      În primul rând că variantă pentru turism, dar și pentru a avea centrul schimbat pe când vin alegerile.

      Faza cu birocrația excesivă cred că e mai degrabă în orașe unde există rețele consacrate de șpăgi și toate restricțiile nu sunt altceva decât o altă metodă de a face un ban în plus ca funcționar.

      Toți combinatorii au făcut rost de terenuri și clădiri în zone bune și le dau in chirie pe mii de euro la cafenele și restaurante dar n-ar băga 1 leu in renovare.

      Până nu se prăbușește pe ei și până mai pot mulge bani din chirie li se rupe. Și nici dacă vrei ca să renovezi tu, nu îți scade din chirie costurile că li se rupe.

      Plus dacă renovează, primăria se ocupă de tot, și pot plăti în rate fără dobândă renovarea.

      00
    • Fără dobândă?

      00
    • NOU
      #10

      Fara dobanda. Acord semnat ca locatarii doresc reabilitarea, Primaria se ocupa ulterior de tot. Plata in rate pe 5 ani. Tocmai am demarat procedura pt. cladirea in care locuiesc. Singurul neajins, pretul urias practicat de Primarie, insa e oarecum de inteles.

      00
    • Dar chiar zice in articol ca in 2017 au aplicat asta pentru cladirile din centru (255 cladiri) si au avut succes, multe au fost renovate si acum extind.
      Dar situatie e complexa:
      – daca nu renovezi platesti 5x-6x impozit
      – daca renovezi primaria te scuteste niste ani de la impozit plus o subventie (inca din 2014) – un detaliu important care arata ca urmareste infrumusetarea cladirilor nu neaparat sa bage niste bani in bugetul local
      – insa tot primaria a calculat niste costuri mari cu renovarea iar rezultatul e doar spoiala pe afara sa arate bine.

      Nu stiu cum e mai bine, fiecare trage concluziile lui. Mai multe detalii: https://m.ebihoreanul.ro/stiri/ultima-or-31-6-20/reabilitari-de-fatada-programul-de-reabilitare-a-fatadelor-din-oradea-aduce-a-spoiala-facuta-pe-sume-exorbitante-138231.html

      00
  3. @Gab, asta-i dupa principiul” hai sa nu-i laudam pe cei care fac bine ci sa le multumim celor care fac rau ca n-au facut si mai rau”. Daca esti oradean ar trebui sa-ti amintesti cum arata orasul pana prin 2005 si cum arata acum. Inca mai sunt multe de facut, e drept.

    00
    • Departe de mine gândul asta, doar am vrut sa expun ca este o situație complicată pe care presa o laudă și o aclama după o expunere superficiala a stării de fapt. Poate nu am reușit sa ma fac înțeles deoarece spre final am dat cu „hate.”

      00
    • In presa nu mai lucreaza de mult oameni care sa intelega ce scriu acolo si sa explice corect situatia.

      00
  4. Apropo de controale si de minuni care tin trei zile: in Craiova, cam inainte de Revelion s-au injunghiat niste interlopi (deja devine atractie turistica, precum icoana Fecioarei care lacrimeaza atunci cand e umezeala in biserica). A doua seara dupa incident, m-am speriat de cate masini de politie pe strazi. Si in urmatoarea seara, la fel. Va las sa ghiciti cat a durat tot spectacolul

    00
  5. Astia de la ZF trebuie legati in padure si lasati acolo, toata redactia. Auzi la ei „Surpriza-soc” nu e suficient ca e surpriza, mai e si soc! Pana si ultimele ziare libertatea si click au lasat-o mai moale cu tiluri din astea. Dar nu, ZF e premium si quality in acelasi timp.

    00
  6. De ce tot sar in sus astia cu Dacia, atata timp cat renault face profit in Romania, e clar ca nu pleaca nicaieri, pentru ca Romania e a doua cea mai mare piata Dacia.

    Dupa ce guvernul taie si i-a bani cum vrea din piloanele de pensii, trebuie sa fii putin masochist sa depui bani in contul de junior.

    Chestia cu Apple ca a pierdut vanzari in ultima perioada suna a marketing de clasa americana: „uite ce telefoane bune facem, lumea si le pastreaza pe cele vechi ca-s prea bune”, cand defapt a trecut perioada sarbatorilor si lumea nu mai are bani.

    Alinata Timisoara-Cluj-Oradea au facut un treesome sa si-o suga unii altuia, ca daca dai prin orasele alea plangi de saracie.

    00
    • Da, fix așa de mare sărăcie este prin vest cum zici tu.
      De 30 de ani ne-o dă la muye PSD-ul și tot nu a înțeles că pe aici nu merge cu japca.
      Pentru asta există polul sărăciei în Teleorman și Vaslui.
      Ăstora ca tine ar trebui să le interzică Vali postările.

      00
    • „Alinata Timisoara-Cluj-Oradea au facut un treesome sa si-o suga unii altuia, ca daca dai prin orasele alea plangi de saracie.”

      Stati un pic sa ma râd!!!
      ps: indiferent din ce regiune a tarii esti, daca cumva esti din „regat” o sa rad si mai tare.

      00
    • @Radu: De curiozitate, pe ce iti bazezi afirmatia ca Romania este a 2-a cea mai mare piata pentru Dacia? Ca in 2017 era cam pe locul 7: https://www.gruprenault.ro/en/media/latest-news/2018/2017-dacia-sold-over-655000-vehicles

      00
    • Spre deosebire de orașele din Teleorman, Mehedinți, Caraș, spre exemplu, unde curge lapte și miere și oamenii își aprind țigările cu bancnote de 100 euro

      00
    • Eu zic sa stai acasa, chiar te rog sa nu te duci pe la Timisoara-Cluj-Oradea, sa nu te apuce plansul. In plus, daca stai acasa, ai mai mult timp sa mergi la scoala, cred ca iti va fi de mare folos sa termini macar 4 clase.

      00
  7. Mie-mi place momeala aia cu contul junior, din ciclul „cum să mai luăm nişte bani de la proşti”.

    00
    • „banii vor fi virați în contul ăla peste 18 ani, când nu se știe cine e la putere”.

    • Adica cum a fost pentru banca de locuinte, cand statul „uita” sa isi mai transfere contributia sa?

      00
    • Dacă aș avea copil de 17 ani poate aș depune ăia minim 1.200 lei pentru 600 lei bonus. Poate. Dar să depui suma asta în fiecare an în speranța că peste 10-15 îți dă statul bani…
      Adică îți va da statul ceva. Nu bani, dar ceva.

      00
    • pilonul 2 de pensii a rezistat 4 ani in fata psd-ului. deschidem licitatia de acolo?

      00
  8. controlul ala la taxiuri e o gluma proasta. stiu ca pare o idee buna dar nu e decat fatada pentru prosti. cheia se gaseste undeva pe la mijlocul textului:
    ”Totodată, din verificările ulterioare s-a stabilit că persoana în cauză avea întocmite mai multe dosare de cercetare penală pentru conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul având dreptul de a conduce suspendat”

    si cu toate astea omul a fost lasat se duca acasa sau cel mai probabil sa isi continue activitatea in loc sa fie arestat si retinut pe perioada nedeterminata pana la terminarea cercetarilor fara drept cautiune sau cum i-o spune in romania. nu ma luati cu drepturile omului sau alte balarii. legile alea (permis, licenta, itp etc) nu sunt acolo ca sa fie urmatorul nivel de dificultate intr-un joc pe calculator. sunt acolo ca sa protejeze viata, sanatatea si avutia celorlalti cetateni, incepand cu colegii de taximetrie (fortat spus, ca omul nu era sofer de taxi, nici macar sofer), alti soferi, clienti, pietoni si orice altceva, iar individul a dovedit de multe ori o totala indiferenta fata de respectarea si implicit fata de siguranta noastra a tuturor, deci este pericol public, lucru pe care l-a dovedit in mod repetat si cat se poate de pregnant.

    insa a plecat acasa. cam ce mesaj credeti voi ca transmite chestia asta?

    00
    • Iti spun doar atât : unde trăiesc eu ( și nu e vreun pol al Civilizației ) treaba asta se numește atentat la siguranța rutieră și ești reținut pe loc din prima. La fel dacă in fiola iese cu dublu permis.
      Politia pur și simplu nu vrea sa gândească, sa propună și sa schimbe ceva. Radar, centura , telefon și mărit amenzile.

      00
    • Poti avea amenda si de 10000000000000000000000000 de lei, daca nu are cine o aplica degeaba le ai… rutieristii trebuie sa isi schimbe imaginea in primul rand si abia apoi sa vina sa dea sfaturi…
      1. sa fie model pentru cetateni
      2. sa lase radarul din tufis si sa faca filtre rutiere

      00
    • nu stiu de altii, dar in ce ma priveste, in ultimii cativa ani, cei 4 cativa politisti cu care am avut de afec in direct si inca cativa pe care i-am vazut prin diverse filmulete au fost ireprosabili. evident nu pot garanta de viata particulara, dar acele cateva momente cat am interactionat (eu sau cei filmati) oamenii sau comportat exemplar.

      faptul ca legea nu ii ajuta (amenzile exista, dar responsabilitatea agentului se termina o data cu completarea hartieutei) e alta poveste. si nu, radarele trebuie sa ramana in tufisuri. si sa apara si pe strazi. si pe cladiri. si in copaci. si in stalpii de iluminat. si in gps-urile montate special pe fiecare masina. si pe langa radarele alea agentii trebuie sa fie si in fiecare intersectie si langa fiecare lco cunoscut unde se incalca legea (eu personal pot sa iti enumar cateva sute in sfertul de bucuresti pe care il bat in mod frecvent). si nu cate unul ci cate 7 echipaje + 2 3 de interventie.

      si da, dupa ce se acorda penalizarea si amenda trebuiesa fie alt departament la fel de numeros si cainos care sa urmareasca respectarea sanctiunilor si plata datoriilor.

      mda, stiu, am fumat ceva bun si visez frumos…

      00
  9. „Brigara Rutieră București anunță că în ultimele două zile au fost verificate 170 de autoturisme folosite pentru taximetrie și că au fost aplicate 96 de sancţiuni contravenționale. În timpul controalelor au fost identificați și doi șoferi care făceau taximetrie, dar aveau permisele suspendate, transmite Mediafax.”

    17 – nu aveau autorizatie
    1 – avea maimuta

    deci din 170, jumate corespund stereotipului, 10% merg ilegal, 1% penal, 1 e hot

    cum era cu uber si nesiguranta?

    00
  10. Cum a ajuns un tip dubios ca Niculae sa detina aceste combinate. De ce nu au fost vandute unor grupuri internationale, cum ar fi YARA, numarul 1 mondial.. A bagat vreodata bani in modernizari, construire de instalatii noi??? Merg cu aceleasi tehnologii de 50 ani si cu ajutoare de stat.

    00
  11. Stau de 16 luni după o aprobare la Min.Culturii (că fără ea nu se poate) pt.reabilitarea cladirii de 2 lei,dar aflata intr-o zonă care necesită.Nu mai spun de aprobarile de la Primarie si de faptul că trebuie să angajez firme abilitate…
    Am dat 45000 pe 2,5 camere si preconizez că mă va duce dublu.

    00
  12. N-ai dat-o si pe aia cu CEL-ul care tocmai a luat amenda de 4x profitul, de la Consiliul Concurentei… :-)

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube