Știrile zilei – 6 iunie 2022

  1. Munți . Mov . Blondă . Blondă . Roșcată . Stele . Culori . Brunetă
  2. Noul ambasador SUA în România
  3. Guvernul are nevoie de bani
  4. Și o taxă de 1% pentru companii
  5. Războiul mondial al pâinii
  6. Cât noroc să ai și cât de prost să fii?
  7. Iohannis a promulgat legea defăimării politicienilor
  8. Clujul e altceva…
  9. Există țări mai corupte decât România
  10. E nevoie de mai mulți bugetari, zic…
  11. Cronica de business
  12. Cronica de tehnologie

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

41 comentarii

    • Ca la ANRP… mișto țară….pentru unii

      00
    • Mulți angajați nu au bani puși deoparte ca să poată cumpăra partea lor la jumătate de preț și să o vândă la preț întreg după. Pentru ei cedarea drepturilor către firma aia e mană cerească: la final vor primi niște bani pe care nu i-ar fi văzut altfel. Faptul că firma ia 50% din profitul final mi se pare cam mult totuși.

      00
  1. 6. in pandemie s-au cumparat chestii la urgenta, 4km de cale ferata nu se pot face la urgenta cand sunt in centrul atentiei, o gramada de tari depinde de noi. Atat de prosti.

    Si sa mai zic una din alt domeniu, auto, de cat de prosti suntem. De ce nu isi fac producatorii auto fabrici si sedii aici ? Ca avem cam cele mai mici salarii. Si nu e doar lipsa autostrazilor. E ca N-AI CU CINE….. au nevoie de oameni de incredere, daca te-ai inteles la ceva/cu ceva, pai asa sa fie. Nu poti sa depinzi de un roman, stim cu toti de mesterii care se apuca de lucru si dispar in mijlocul lucrarii.

    00
    • Nu incerc in niciun fel sa iau apărarea statului – spun însă că uneori este bine sa analizăm mai bine lucrurile.

      Spui că ar trebui sa se facă 4 km de cale ferată la urgență, cum s-au cumpărat lucruri în pandemie, DOAR CĂ:
      -nu mai e pandemie, deci trebuie folosita procedura normala – cu licitație;
      -nu știm exact câtă cale ferată trebuie construită – 4 km este o aproximare a ziaristului, poate sunt 3 km, poate 6 sau 8 că 4 km o fi distanta efectivă, dar trenurile alea trebuie să întoarcă undeva si să aibă o linie de rezervă să se dea la o parte pentru următorul tren;
      -in articol nu se spune nici măcar estimativ care ar fi costurile pentru aceasta cale ferată – 2 milioane de euro, 10 milioane, 100 – nu știm.

      Problema costului este extrem de importantă pentru că acea cale ferată nu poate fi folosita pentru nimic altceva decât pentru ca trenurile din Ucraina să ajungă într-un port din România- dar daca mâine se termina războiul acea cale ferată este inutila – deoarece Ucraina va livra cerealele pe mare, ca înainte de război.

      Deci oare este bine sa dam milioane de euro sau zeci de milioane de euro pentru o cale ferată pe care nu știm cât o să o folosim – o lună, un an sau deloc ?

      Pe de altă parte vad că ideea generală este că noi ar trebui sa facem cu banii noștri acea cale ferată pentru că grâul din Ucraina să ajungă în Africa sau alte țări care au nevoie de acel grâu.

      OK – dar daca este așa mare nevoie de acel grâu și noi românii nu putem să ne mișcăm repede oare de ce alte țări mai bogate nu vin să construiască cu banii lor acea cale ferată ????
      – oare nu vin pentru că dacă mâine se termină războiul banii aia sunt practic bani aruncați ?
      -oare nu vin pentru că dacă folosești calea ferată pentru transportul grâului trebuie sa pui o taxă că să recuperezi investiția și probabil asta ar face grâul extrem de scump și practic nevandabil ?

      00
    • Mirel, nume predestinat. Vorbim de un cacat, ciot de cale ferata. Nu suntem in evul mediu, adu fix o firma ucrainiana, ca doar e interes ucrainian si le dai calea ferata pe mana. Luati baieti ca voi cu asta va ocupati si e interesul vostru.

      Daca dau rasol atunci poti sa zici, pai eu ce sa va fac boss. nu era interesul vostru sa va faceti cale ferata?

      00
    • @IonutAlt
      4 km nu e un ciot – pentru inceput mergi pe jos distanța asta și vezi cat timp îți ia, iar după ce mergi pe jos încearcă să înțelegi următoarele:
      -calea ferată în România are alta dimensiune, deci trebuie sa scoți vechea șina și să pui alta;
      -poate 4 km o fi distanta efectivă, dar trebuie sa poți gara trenul la capăt, să întorci – deci poate trebuie 6 sau 8 km de cale ferată;
      -spui că aduci o firma din Ucraina – ok, cu ce bani ? – că dacă sunt banii statului român trebuie sa ii cheltuiești exact cum zice legea – adică licitații, hârtii etc. – nu aduci pur și simplu pe cineva din Ucraina să construiască.

      Adică din punctul meu de vedere problema este cam așa – este evident că statul român poate să construiască aceasta cale ferată cu ecartament pentru Ucraina – depinde insa cat costa.

      00
    • Mirel, ai probleme ? Merg distanta asta zilnic. Am 2 kilometri pana la Auchan, merge pe jos si imi carsacosile aia 2 kilometri pe jos. ZILNIC. Despre ce vorbim?

      calea ferată în România are alta dimensiune, deci trebuie sa scoți vechea șina și să pui alta;

      E deja sina pe ecartament sovietic, mai citeste odata articolul. Doar ca e praf. Aduci o firma din Ucraina ca ei asta fac. Cu asta se ocupa, asta au acasa. Si e interesul lor.

      Cu ce bani, cu banii nostri. Hai sa nu ne cacam atat pe noi. Sina aia, banii aia reprezinta PR. Un PR bun, uite cois noi am facut pentru Africa pentru copii, pentru Ucraina, Hastag Romania lucrului bine facut….. Si pentru alegeri da bine. Noi i-am ajutat pe ucrainieni cand erau la anaghie ham ham miau miau. Prost sa fii sa nu profiti de asa o oportunitate.

      00
    • Calea ferata exista, trebuie reabilitata!

      00
    • @Tictac
      Este foarte bine – deci nu costa extraordinar de mult și poate fi făcută de CFR cu surse proprii.

      00
    • nu e ca si cum daca maine se termina razboiul ukr pot reincepe transportul prin porturile de la mare, alea sunt praf acolo, poate dura ani pana pot relua explorturile pe acolo.
      facem noi sina, luam taxa de utilizare apoi, angajam forta de munca=> oameni angajati =>salarii platite
      se dezvolta portul de pe dunare=> oameni angajati=>salarii platite=>taxe incasate
      facem dovada ca se poate si pe la noi, poate utilizeaza si altii ruta asta din tara noastra=> mai incasam taxe
      ce rahat e asa greu ?!

      00
    • @maxp
      1. Situatia este asa: vine omul la birou, bea cafeluta, mai discuta cu colegii, mai semneaza o hartie, doua. La finalul lunii, ia salariul X.
      2. Fata de: vine omul la birou, bea cafeluta, evalueaza situatia, cauta solutii, munceste, se agita, consuma energie, merge/nu merge, revalueaza, ajusteaza solutiile, etc. La finalul lunii, ia salariul X.

      De ce ar alege 2 fata de 1 cand salariul e la fel. Nimeni nu ii spune nimic la finalul lunii.

      Nu mai spunem ca unii nici daca ar vrea nu ar putea (ca sunt angajati pe pile) si altii nici nu vor, nici nu pot.

      00
    • @TicTac, da naiv eu, tot sper ca macar la chestii majore/importante ne mobilizam exemplar si ne dorim totusi victoria

      00
    • Problema nu e asa simpla. Portul e administrat de cineva, calea ferata de altcineva (posibil CFR), nu se stie cine baga banii si cine scoate profitul. In plus nu se gasesc traverse pt ecartament sovietic (desi s-ar putea face pe comanda, dar cine se complica pt doar 4 km), apoi nu avem norme de folosire pt acest ecartament. Cine raspunde in caz de orice problema? Deci, o groaza de probleme pt care cei de la guvern nu au nicio solutie si nici nu-i intereseaza! Doar la nivel declarativ exista interes, in rest nimic. Nici macar nu stim daca ucrainienii vor dori sa foloseasca acele porturi din Galati pt ca sunt si alte probleme. Navigatia pe Dunarea maritima (Sulina-Galati) este deja supraincarcata de porturile din Ucraina (Izmail si Reni) unde opereaza foarte multe nave incarcate cu marfuri (unele vapoare asteapta pe mare la Sulina sa poata intra pe Dunare). Deci, de ce sa maresti capacitatea de incarcare la portul din Galati cand deja Dunarea este folosita peste maxim doar de porturile Izmail si Reni?

      00
    • @Danyzus de bucata aia de sina nu s-a trezit Grindeanu sa zica. Le-a zis cineva mai de sus, puneti mana si reparati bucatica aia…..

      00
  2. Simt ca legea aia cu defaimarea e fix ce ne trebuia.. sa arate cat de prosti suntem .. e un atac sublim la ce ai voie sa scoti pe gura.. daci liberi ce suntem

    00
    • Manifestațiile populare împotriva modificărilor respectivei legi, au fost la festivalul de muzică desfășurat în weekend în București 😀….

      00
    • @car eu am manifestat in centrul vechi!

      00
    • Trăim într-o țară liberă. Trăiască democrația!

      00
    • Va fi ca la copii. Conform regulilor de parenting modern, copiilor nu ai voie sa le pui calificative ci actiunilor lor. Deci copilului nu ii spui „esti rau”, ii spui „comportamentul tau este rau”.
      Asa vom face si cu politicienii: „aceste legi de tot rahatul au izvorat din mintea brilianta a lui X sau Y”, „aceste fapte penale apartin genialului om politic ales pe liste partidului statator la putere in ultimii 30 de ani…”
      Ne-am descurcat noi in comunism, gasim solutii.

      00
  3. 6. Nu cred ca mai e cineva in Romania care sa stie sa construiasca sau sa repare o sina de cale ferata. In Romania nu se mai repara sine de cand ma incaltam eu cu fesul. Unde mai pui ca este posibil sa nu se poata lua/da spaga. O sansa ar fi sa vina o companie de pe afara care sa ia licitatia si sa angajeze palmasi romani.

    00
    • Nu mai fac licitatie, se atribuie direct contractul. Nu inteleg ce atata cacare, adu fix o firma Ucrainiana, ia ma reparati sina….

      00
    • sigur se gaseste o companie austriaca sau ceva si sa aiba liber, iti fac aia 4km intr-o pauza de masa.
      Problema e ca ii chemi, aia zic ca vin la data si ora, cand ajung se trezesc ca romanii mai au de facut 10 dosare cu sina, 345 aprobari de mediu….dar stimabila directoare e in concediu de 6 saptamani si nu are cine semna, Ciolacu cauta motiv sa blocheze ca are nevoie desupt bani din spagi ori poate se sesizeaza ambada Rusiei si ii da un ciubuc.

      00
    • @IonutAlt
      Sina din România nu e stricată, ci are ALTA DIMENSIUNE – deci nu trebuie reparată ci înlocuită.

      Oricum, mi se pare interesanta ideea ta – statul român să plătească direct, fara licitație o sumă neprecizată unei firma din Ucraina pentru a înlocui o porțiune de cale ferată astfel încât Ucraina să își poată vinde cerealele – pentru că bănuiesc că știi că Ucraina vinde cerealele, nu le da pe degeaba.

      Mi se pare interesanta și pentru că nu știm cat costa înlocuirea acelei sine de cale ferată – 1.000 de lei, 1 milion de lei, 3 milioane de euro – concret cat costa acest ajutor pe care România îl oferă Ucrainei?

      Eu am insa o idee mai buna și mai rapida – statul român să adune bani de la toți oamenii din Romania și să îi dea direct tuturor persoanelor cărora Ucraina trebuia să le vândă cereale – astfel încât acei oameni să aibă bani sa cumpere cereale mai scumpe din alta parte – deci acești bani nu sunt ajutor pentru Ucraina, ci pentru statele din Africa sau alta parte care cumpărau cereale din Ucraina și acum nu mai pot face acest lucru.

      Chiar as fi curios câți bani s-ar strânge.

      00
    • @Mirel, probabil ai vazut mesajul meu de mai sus. Ma mai repet odata, sina e deja pe ecartament sovietic. Trebuie doar reparata.

      00
  4. NOU
    #27

    Am din decembrie anul trecut dosarul depus la AFM pentru „Casa eficienta energetic”. Momentan, analiza dosarelor e la noiembrie-decembrie 2020 și e la această perioadă de vreo 3-4 luni. În ritmul actual estimez că prin 2024-2025 ar putea fi procesat dosarul meu. Nu inteleg de ce nu puteau realiza o platformă ce permite încărcarea și validarea pentru fiecare document în parte + căsuțe unde poți trece direct indicatorii / coeficienții din dosar, ca să fie procesate instant datele. Oricum, firmele de specialitate întocmesc dosarul, probabil că nu ar risca să treacă date false dacă tot reprezentanții lor ar introduce datele on-line. Realizam chestii de genul ăsta la mijlocul anilor ’90 în Fox-Pro iar în 2022 la AFM e o echipă de vreo 15 oameni care procesează sute de mii de dosare fizice, fiecare de 100-200 foi.

    00
    • ”… platformă ce permite încărcarea și validarea pentru fiecare document în parte..”
      Pentru ca daca ar face asta ar trebui sa dea afara tot felul de frecatori de menta la stat pe salarii babane, iar ecuatia asta se poate aplica cu succes la toate stucturile bugetare.

      00
    • Nu-i o problema, ii angajeaza la firma lu ghita pentru mentenanta sistemului care va functiona la fel de bine ca ala de la casa de asigurari de sanatate.

      00
  5. „Guvernul are nevoie de bani” – asta poti sa o pui in fiecare zi, deja e truism.

    00
  6. Eu am o cerere de cadastrare la un teren extravilan depusă din Octombrie 2021. Răspunsul celor de la Ocpi este că sărăcuții sunt foarte ocupați și mai durează, nu ca România ar avea cei mai mulți bugetari pe cap de locuitor din Europa.

    00
    • cadastrul nu ti-l face ocpi ci un autorizat, fie el pfa sau srl. nu ai ce cerere sa faci catre ocpi. vine ala masoara, intocmeste dosarul, il depune, de ceva vreme merge online (chiar daca sistemul pare rasarit din internetul anilor 90) si in cele mai multe cazuri in cateva zile se rezolva.

      cel mai probabil vrei sa faci altceva, cum ar fi scoaterea din circuitul agricol, introducerea in intravilan, puz, si nici una din astea nu doar treaba ocpi.

      a nu se intelege ca le iau apararea soparlelor comunistoido-mafiote incompetente si ticaloase care paraziteaza fiecare ocpi si mai ales ancpi. eu as da afara 90% dintre ei in prima ora, si din pacate la foarte putini motivul principal ar fi incompetenta.

      00
  7. 7. Partidul Național Socialist a decis că e infracțiune să folosești cuvintele și faci pârnaie.

    00
  8. 5. Cu ce ne afecteaza ca in Africa vor fi probleme cu painea ?
    BLM nu ajuta Africa ? Africanii de ce se inmultesc ca boala la piersic si cais.

    00
  9. ce cringy e lorena lupu, doamne ferește.

    00
  10. Atata vorbarie in tara asta si degeaba…ce natie de aiuriti suntem !
    Vai de curu nostru !

    00
  11. SRI și SIE vor avea drept de inițiativă legislativă. Republica Secu.

    00
  12. 1. Îmi place că omul nostru ne ține în alertă. Pozele alea de la începutul „Știrilor zilei” – una se deschide peste site, alta în tab separat, alta în locul site-ului.
    2. Se râdea pe aici deunăzi de nu-ș ce site care voia Flash. Să le zică cineva și ăstora de măsoară traficul pe zoso.ro. https://imgur.com/a/GPe6F4o

    Altfel, e cald, e bine.

    00
  13. Tin minte ca erau multi fani Lorand pe aici :))

    FFS…

    [Dubai – merita sau doar un miraj?]

    […]
    Iar acum vreau sa impartasesc cu tine tot ce am aflat intr-un Masterclass. Miercuri, 8 iunie, de la ora 20:00 (ora Romaniei).

    Acest Masterclass o sa fie diferit fata de celelalte trei pe care le-am organizat anul trecut.
    […]

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.