Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

34 comentarii

  1. 4 Si dacii ingropau monede de frica ANAFului. Nu e tezaur, sunt bani facuti la negru.

    Comentariu apreciat.790
  2. 7. Frate, cine a scris articolul ăla?
    Dacă treaba cu o brutărie/comună ar fi rentabilă, sunt destul de sigură că ar fi pusă în practică. Sau măcar am avea mai multe comune cu brutărie.

    Comentariu apreciat.322
    • Daca se aplică reforma administrativă se rezolva problema. Nu pot construi brutarie in fiecare comuna, unesti/comasezi comunele.

      262
    • Articolele și lamentările de genul ăsta au un tipar:
      1. Identifică ceva ce lipsește: brutărie, fabrică de tractoare, sape de motocultor, agricultura ecologica, nu contează, important este să fie făcută de privat.
      2. Plânge-te ce bine ar fi să existe și cum ar ajuta asta zona prin existența pâinii, tractorului, sapei, produsului agricol.
      3. Descoperă că nu este rentabil această întreprindere in acea locație și plânge-te că nu se dau subvenții de la stat să ajute întreprinzătorii mici.
      4. Explică cu mult patos patriotic cum economia țării ar fi puternic avantajată dacă am fi plini de astfel de întreprinderi
      5′. Ignoră cu stoicism contradicția tehnică dintre punctul 4 și 5

      Comentariu apreciat.474
    • @Cineva,
      – suspectez că în articol prin termenul ”comună” nu se înțelege unitatea administrativ teritorială (UAT) comună, ci o comunitate de persoane, domiciliind pe un teritoriu unitar și relativ restrâns
      – e posibil ca termenul sa nu fi fost tradus corect din franceză, și acolo să fi avut alte nuanțe
      – chiar dacă comasezi comunele/UAT-urile și în loc de comunele A, B, C, D și E, vei avea doar comuna H, și în fosta subdiviziune A vei avea o brutărie, în fostele subdiviziuni B, C, D și E tot n-ai brutărie și locuitorii tot trebuie să se deplaseze x km până în centrul comunei (fosta subdiviziune A) pt a cumpăra pâine
      – chiar și dacă comasezi UAT-urile și faci una singură, tot nu înseamnă că va fi rentabil să faci o brutărie în comuna/UAT nou-formată.
      clădirea brutăriei cu toată aparatura, cuptoarele, angajații, va fi tot într-un singur loc. la cheltuielile de producție se vor adăuga cele de transport, să duci pâine aia în 10 sate (aferente celor 5 foste comune anterioare) împrăștiate pe 7 dealuri și 5 văi, că locuitorii n-or să-ți vină să ia pâine de la mama naibii.

      de asemenea, să luăm în considerare și chestiunea social-culturală. am o vagă senzație (nu sunt foarte sigură, bineînțeles) că francezii au un soi de cultură a aluatului. brutăriile lor oferă, pe lângă baghete, încă 2-3-x tipuri de specialități de pâine, vreo y feluri de quiche (un fel de tarte cu diverse, să nu-l mai chinuiți pe google :) ), croisante, pain au chocolat și altele, iar francezul de rând, inclusiv mam-mare din echivalentul francez al Crăcăuții din Deal, o să iasă în fiecare dimineață din casă să-și ia minim 2 produse preferate.

      111
    • Este ok satele dispar/mor încet dar sigur și problema se va rezolva de la sine. Care sat rămâne în picioare probabil va avea și brutăria lui, sau supermarket în orașul adiacent. Articolul este scris în dorul lelii. Și în Franța le dispar satele:
      https://www.trulyroaming.com/buy-house-in-france-1-euro/

      20
    • Numai cine nu a atipit cu capul pe birou sa ridice primul piatra ;-) Citesc si plang: „am lucrat si 12 ore lumina”. Aaa, pai zi asa coae. Gata, bisa inchisa. Sa i se ceara scuze si sa i se cumpere o canapea. Cu jacuzzi.

      Indecis. Tu ce zici?306
    • Lasă, sunt țări/societăți unde oamenii dorm „intenționat” la prânz la birou și nu se mai plânge nimeni…

      173
    • Eram la muncă, unde avem o ”zonă de relaxare”. Mă duc acolo, mă așez pe un fotoliu din ăla cu bile, de se mulează pe corp și lângă mine dormea unul, de îi curgea bale din gură. Zic ”uite animalul ăsta, cum doarme…”. Stau un pic, mă uit pe geam, mă relaxez și 2 secunde mai târziu mă trezesc cu capul pe spate, durere de gât, gura uscată. Să nu mai spun de ședințele lungi când am noroc că toată lumea se uită la proiector și nu mă vede, că îmi mai cade capul pe birou.

      Comentariu apreciat.450
    • În multe firme de IT din China pauza de somn e obligatorie. Ești obligat să blochezi ecranul și nu ai voie să faci altceva: fără jucat pe telefon, uitat pe Facebook, citit…

      103
    • Ubercool, la sed

      00
    • La ședințele fizice este chin, mă perpelesc precum peștele în tigaie. Iar la videoconferințe rad cel puțin o cafea și tot simt cum începe să se încețoșeze imaginea spre final 🥱

      70
    • Eu sunt mai curios care sunt conditiile alea vatamatoare din cauza carora primeste spor.

      60
    • Eu lucrez la privat, in alta tara, si s-a intamplat de cateva ori cand efectiv in jur de ora 3 nu imi mai pot tine ochii deschisi si imi pun alarma la telefon peste 7-10 minute si dorm/stau exact asa cu capul pe birou. Cateodata am impresia ca oricat cafea/apa rece/miscare as face, nu imi trece senzatia asta de somn decat daca ii zic creierului, ok, uite un pic de somn. Lucrez mai mult de 40h/sapt, fara OT platit, dar daca mi-ar fi facut cineva poza fix in minutele alea as fi fost considerata cea mai mare putoare, nu?

      120
  3. Cred ca la 3. merita articol separat cu „Politia muncind”

    61
  4. Asta e de ieri, langa Timisoara:
    https://youtu.be/WAG5m6d7VJY
    Cat de tampit poti sa fii sa te bagi in halul asta ? Ce speri cand vezi ditaimai coloana in fata ta si stii ca vin masini din sens opus ? Luat carnetul pe viata, asa goboni nu au ce cauta la volan.

    10
  5. @8
    Cred ca plang toti samsarii cand citesc aceasta stire.
    GG parlamentul Romaniei!!!

    110
  6. 8. Cam asa, de prin amendamentele aduse la lege. Raporteaza statiile ITP si service-urile. Sunt si amenzi acolo, dar trebuie sa faca RAR o aplicatie in termen de un an. Siiiiigur face…

    Art. 3.- Stațiile de inspecţie tehnică periodică
    autorizate, precum și atelierele pentru inspecția
    tahografelor și/sau a limitatoarelor de viteză autorizate
    sunt obligate să transmită către RAR, cu ocazia fiecărei
    inspecții efectuate, informaţii referitoare la numărul de
    identificare al autovehiculului şi valoarea citită a
    indicaţiei odometrului autovehiculului supus inspecției

    Art. 4. – Operatorii economici autorizați sunt obligați:
    a) să transmită către RAR, cu ocazia fiecărei prestaţii
    efectuate, informaţii referitoare la numărul de identificare
    al autovehiculului şi valoarea citită a indicaţiei
    odometrului autovehiculului supus prestaţiei în cauză.
    b) să transmită către RAR informații legate de repararea
    și/sau înlocuirea odometrului din dotarea autovehiculelor,
    inclusiv valoarea indicației acestuia înainte de intervenție, cât și după intervenția efectuată;
    c) să transmită informații către RAR referitoare la numărul
    de identificare al vehiculului, precum și la principalele
    operații de reparații pentru toate vehiculele rutiere la care
    au fost efectuate reparații în urma unor evenimente care au
    produs avarii grave la sistemul de direcție, sistemul de
    frânare, structura de rezistenţă a caroseriei ori a șasiului
    sau la alte sisteme de siguranță activă ori pasivă
    stabilite prin ordin al ministrului transporturilor și
    infrastructurii.

    Art. 5. Operatorii economici autorizaţi care deţin abilitare
    din partea producătorului autovehiculului respectiv sau din
    partea reprezentantului autorizat al acestuia, suplimentar
    faţă de obligaţiile menţionate la art. 4, sunt obligaţi să
    transmită către RAR cu ocazia primei prezentări a
    autovehiculului în reţeaua de reparaţii a producătorului
    respectiv sau la solicitarea expresă a RAR, informaţiile
    existente deja în baza de date a producătorului respectiv cu
    privire la istoricul indicaţiei odometrului pentru
    autovehiculele care au fost anterior înmatriculate în alte
    ţări.

    Art. 8 – (1) RAR eliberează contra cost, la cerere,
    deținătorilor de autovehicule destinate transportului de
    persoane care au, în afara locului conducătorului, cel mult
    8 locuri pe scaune – autoturisme, un certificat denumit
    „RAR Auto-Pass” care conține informațiile existente în
    registru cu privire la istoricul citirii odometrului, implicarea
    vehiculului rutier într-un eveniment care a produs avarii
    grave la sistemul de direcție, sistemul de frânare, structura
    de rezistență a caroseriei ori a șasiului sau la alte sisteme
    de siguranță activă ori pasivă prevăzute la art. 4 lit. c),
    precum și la neprezentarea vehiculului rutier în cadrul unei
    campanii de rechemare prevăzute la art. 6 a vehiculelor
    rutiere care au fost înmatriculate, înregistrate sau introduse
    pe piaţă în România.
    (2) În cazul în care în registru nu sunt disponibile
    informații referitoare la vehiculul rutier respectiv, în
    locul certificatului „RAR Auto-Pass”, RAR va emite
    gratuit un document prin care se va menționa această
    situație.

    Art. 9. – (1) La înstrăinarea unui vehicul rutier
    înmatriculat, înregistrat sau introdus pe piață în România,
    persoana care înstrăinează vehiculul rutier remite
    dobânditorului un certificat „RAR Auto-Pass” valabil,
    pentru vehiculul rutier supus înstrăinării, sau documentul
    prevăzut la art. 8 alin. (2).

    Art. 14.- (1) Informaţiile prevăzute la art. 3 – 6 vor fi
    transmise prin intermediul unei aplicaţii informatice
    specifice furnizate de către RAR în termen de un an de
    zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi.
    (2) Prevederile alin. (1) al art. 9 se aplică la 6 luni de la
    data limită prevăzută la alin. (1).

    40
  7. Pentru cititorii care vor sa lege 2 lucruri:
    „În România sunt 141 de comune care au sub 1.000 de locuitori, dintre care Bătrâna din județul Alba are doar 88, potrivit ultimelor date de la recensământ.”
    https://www.hotnews.ro/stiri-politic-26229616-video-nu-dam-napalm-nu-suntem-razboiul-din-vietnam-reforma-administrativa-lui-ciolacu-incepe-comunele-sub-1-500-locuitori.htm
    „În judeţul Alba, doar o treime din comune au o brutărie. Cum ar fi ca fiecare comună să aibă brutăria ei?”
    https://www.zf.ro/companii/avem-grau-dar-nu-se-transforma-singur-in-paine-in-judetul-alba-doar-21830214

    00
  8. Ia sa vad care e treaba cu advertorialele, ca am si eu ceva advertoriale de vandut :)))

    10
  9. Ar fi foarte frumos sa fie „cate o brutarie peste tot” doar ca in realitate chiar exista „fabrici de paine” la tot pasul care fac in principal franzele, colaci pentru parastase si diverse alte produse de panificatie ieftine.
    Cum naiba sa te gandesti ca ar fi rentabil sa vinzi paine de 10 lei/bucata intr-un sat unde pensia medie e de 1500 de lei?
    La o paine premium costa nu doar materia prima (faina romaneasca NU e de calitate), se mai adauga echipamente, costuri cu locatia, eventual transport, salariile, profitul antreprenorului etc.

    120
  10. La 2, atentie ca aia 25000 lei sunt brut, nu net. Venitul net este de ~14600 lei.

    Asa ca daca ai salariul brut 25001 lei, si se aplica impozitul asta suplimentar, noul venit net va fi de ~10600 lei.

    Bine, IT-istii sunt scutiti de impozitul de 10%, asa ca ei aveau netul ~16200 si dupa masura asta de impozitare ar avea ~12600 lei.

    010
    • Bossule nu cred ca exista vreo tara in care sa apara scenariul expus de tine, ar fi si ilogic sau de neam-prost sa existe asa ceva. Daca citeai si urmatoarea fraza:”Cota de 16% se va aplica părții de venit care depășește 25.000 de lei pe lună, în timp ce pentru suma de până la 25.000 de lei ar rămâne impozitul de 10%.”

      100
    • De asta si ii zice impozitare progresiva, ca se aplica diferite procente de impozitare per interval de venit, pana la venitul X aplicam cota Y. Ce depaseste X, aplicam cota Z doar pe banii care depasesc cota X „si tot asa, si tot asa, si tot asa” ca sa citez un clasic in viata :)))

      20
    • Asa e, am fost prost, grabit si neatent si am scris un cacat.

      100
  11. Brutariile nu sunt profitabile pt ca sunt in mare doua tipuri de clienti:
    – cei care cumpara paine feliata la 5-10 lei, patrata
    – cei multi, care cumpara franzele aia plina de aer si groaznica la gust, de 1 leu. Ea e folosita pentru umplutul burtii si de mancare la porci.

    Cate paini de 1 leu sa vinzi in mediul rural?
    Nici covrigariile nu mai merg, toti au saltat pretul si au marit gaura din covrig.

    Apoi mai emproblema aluaturilor semifabricate, aduse inghetate din Turcia, care sfideaza orice concurenta si au ingrediente secrete.
    Just add water si bagat la cuptor.

    In Horeca cel mai mare adaos il au cafenelele si cofetaria, de aici explozia lor, ca ai adaosuri mari, mai ales la cafenele.

    81
    • Da f**m-as in ei de hoti. De cei cu cafenele zic, ajungi sa dai 30-40-50 de lei pe o cafea sa simti si tu un gust mai pronuntat de cafea, ca toti iti dilueaza cu apa sau lapte.

      70
  12. https://www.hotnews.ro/stiri-esential-26231533-fata-14-ani-coma-dupa-inecat-jeleu-scoala-din-cluj-medic-putea-salvata-prin-manevra-heimlich-ambulanta-ajuns-greu.htm

    Orice cadru de invatamant ar trebui sa stie notiuni de baza de prim ajutor. In cazul de fata nici macar cadrele medicale din scoala nu au fost in stare sa faca un Heimlich.

    11
    • Orice … ar trebui să știe noțiuni de bază de prim ajutor.

      Nu, n-ar trebui.

      22
    • Ai un copil, o mama, o sotie si nu vrei sa-i vezi murind langa tine inecati? Ar trebui sa stii.

      11
    • Dacă tu ai chef de instanțe de judecate, de „plimbări” aiurea, bani dați și foarte probabil închisoare (nu mai zic de dosar penal), bagă-te, sigur.
      Lumea sănătoasă la cap n-are chef de așa ceva, indiferent câtă dojeneală scriu așa-zisele agenții de știri.

      Mamă n-am, soție n-am, de copii sunt responsabili părinții & ei înșiși.

      Fiecare pentru el/ea.

      02
  13. La mine din clasa a 5-a, adica de pe la 11 ani. Inclusiv fata. Bucuresti, zona destul de aglomerata. Au si primit telefoane cu ocazia asta, sa poata suna daca au vreo problema.

    Clasa a 4-a a fost de proba. Am mai mers cu ei, la un moment dat i-am lasat pe ei sa se asigure si sa imi spuna cand traversam si cand nu, apoi am mers „impreuna, dar separat”, adica eu ceva mai in spate, vorbind la telefon, etc. De baza a fost sa fiu absolut sigur ca se asigura temeinic cand trec strada, chiar daca e trecere cu semafor si au verde.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.