- Oraș . Blondă . Culori . Brunetă . Iarna . Lac . Blondă . Rață . Creață . Lac
- 59% dintre români o duc mai greu
- Din ăia 11% facem ceva pe reciclare? Orice?
- Justiția pe care o apărăm
- DNA a intrat peste poliția CLuj
- Bezos e îngrijorat
- La lupta de clasă, vitejii mei
Alea 1.000 mașini erau problema României - Voi ce afaceri v-ați deschis după facultate?
- Gingașa girafă
- Cronica de business
Codul fiscal prevede că pentru mașinile hibrid, impozitul anual să fie redus cu 50 la sută.
Jurnalism…Codul fiscal prevede ca reducerea este intre 50 si 95% si se stabileste anual cand se voteaza bugetul. Primariile pot verifica cate masini hibride au inscrise si in urmatorul an sa scada de la 95 la 50% daca se incaseaza x mii lei in plus.
Impozitarea masinilor e o mare problema la romani.
E asa de mare, inca e un cartof fierbinte pe care nicio guvernare nu isi doreste sa il atinga, pt ca scandalul e prea mare vs beneficii.
Desigur, sa moara chiaburii cu masini premium (chiar daca au 10 ani vechime), care au motoare mari si acum platesc putin ca au un hibride cu motoare electrice de stergator de parbriz. Aici intrau mai ales aia cu Lexus cu motoare de 3.5-4l.
Realitatea este ca impozitul ala „mare” incepe peste 2001 cmc in legislatia romaneasca, gandita in anii ’90.
Asta face ca probabil 80% din masini sa aiba cilindree sub 2l si sa plateasca 100 lei impozit anual.
Daca ai trecut de 2999cmc deja te-ai kkt in basca!
Noroc cu electricele, care au 200- 500cp, primesc 10 000 eur prima de la stat si impozit 0.
Ei platesc si doar 25% din pretul/km vs ICE si mai dau gaura bugetului statului prin lipsa cumparararii de combustibil fosil, care e mega-impozitat.
Si daca s-ar face o impozitare in fct de norma EUR, atunci ar fi cu foc de tabara in Pta Victoriei!
Repetati dupa mine: poluarea trebuie taxata DOAR in orase! Acolo e problema.
Restul este doar motivatie pentru bugetul statului.
Sau o idee revolutionara… impozitarea in functie de putere, pentru ca cilindreea a cam ajuns irelevanta. Iar pragul psihologic sa nu mai fie la 2000cmc, ci la 200cp, care sunt suficienti pentru 99% dintre soferi.
Asa scapi de situatiile stupide in care pentru o masina sport de 300cp dar motor de 2l platesti impozit mult mai mic decat la un 4×4 cu motor de 3.0 si 150cp.
200cp? Mă, tu vrei să cureți România de teribiliști. Sau ai agenție de pompe funebre?
Dar care este logica? De ce ar trebui sa il taxam mai mult pe ala care are mai multi cai putere?
Inteleg sa punem taxe mai mari pentru cei care au masini ce polueaza mai mult, nu neaparat calculate la puterea motorului.
Si ce te faci cu electricele care sar rapid de 200cp iar unele ajung catre 1000cp? Si hibridele aduna niste cai frumosi, care pot fi folositi in diverse situatii, in fct de implementarea tehnica.
Ce nu inteleg saracii in CP este ca daca ai x sute de CP, nu insemna ca ii si folosesti.
La ICE deja consum = cost mare in bani.
La EV viteza = penalizare uriasa la autonomie, adica nu o sa vezi EV cu 170Km/h pe autostrada, ci cu maxim 140, ba chiar multi cu 120!
Problema impozitului auto la noi e fix din cauza faptului ca e o sursa de bani locala. In rest, nu are scop!
Cilindreea/puterea sunt cifre care nu spun nimic in viata reala.
Ceea ce costa e poluarea, iar aici apare problrma ca deja poliarea e direct proportionala cu consumul de hidrocarburi, iar acestea deja sunt mega impozitate (peste 50%), deci iar ajungem la concluzia ca impozitul auto e doar o noua piele.
Vreti impozit auto musai? Faceti-l fix.
Amestecul tehnologiilor face extrem de greu sa realizezi o scala clara.
Penalizati masinile poluante care merg in orase!
Dar stai, atunci ai o problema sociala, ca romanii au masini de la Burebista lasate, diesel fara turbina si catalizator, care consuma 4% in traficul din Bucuresti si necesita purtarea de masca cu oxigen.
Trendurile sunt clare afara, dar nu ne convin!
Poluatorul plateste, si o face in fct de utilizare, nu pret fix!
Btw, la electrice nici nu mai apare puterea motor! Uitati de acest aspect :p
In talon la P2 este gol! Nici in CIV nu apare!
In Coc apare puterea orara motorului si cea neta (f mica), desi am suta in 4s!
asta incercam sa zic si eu, polutia e problema de fapt. Mai ales cea nocturna, e prapad..
sau, poluare la CO2/100km, cam ca in muedia
problema e cam la fel de mare ca taxa de parcare anuala in Bucuresti.
Trebuie doar unu’ sa o creasca de 10 ori.
Ford Bronco 1988 4.885 cm³ 185 CP Euro cola zero CO₂-Emissionen 330 g/km
VolkswagenGolf 2.0 TSI R 1.984 cm³ 310 CP Euro 6 CO₂-Emissionen 157 g/km
Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid 3.996 cm³ 680 P Euro 6 CO₂-Emissionen 75 g/km
Cum sula calului facem să fie toată lumea mulțumită? Ce impozităm ?
In primul rând trebuie să ne hotărâm ce vrem să taxăm: poluarea sau luxul.
Pentru că sunt 2 chestii total diferite, și rar se întrepătrund. Adică poți avea un V8 de 100k ce poluează de rupe, dar poți avea și o coajă dpf off egr off ce lasă fum și a costat 5k pe germania.
Ar trebui să fie 2 chestii separate eventual, taxa pe poluare și taxa pe lux, și atunci știi o treabă. Iei mașină ieftină și nouă impozite spre zero.
De acolo în sus în orice direcție fiecare pe treaba lui.
5. E bine că DNA l-a reținut pe interlopul ăsta polițist pentru o găinărie.
Dar cu restul petelor de pe blană ce facem domnilor procurori?
„La începutul acestei luni, șeful IPJ Cluj, Mircea Rus, a fost destituit. Potrivit surselor din poliția clujeană motivul a fost afilierea lui la interlopii din zonă. Practic, chiar dacă ”bombardierii” clujeni fac parte din mai multe clanuri, unele rivale între ele, Rus a avut meritul de a-i uni pe mulți dintre ei prin protecția pe care le-a oferit-o. Însă, aceste aspecte au ajuns să fie cercetate de procurorii anticorupție din Cluj care nu au găsit nimic în neregulă cu activitatea fostului șef IPJ Cluj: apartamentele, taxele de protecție percepute de la patronii localurilor din oraș, apartamentele cumpărate cu banii respectivi, dosarele mușamalizate, etc, au rămas invizibile pentru procurorii DNA Cluj care au clasat acuzațiile aduse împotriva lui Mircea Rus. Însă, un judecător de la Tribunalul Cluj a considerat că DNA Cluj a făcut o treabă de mântuială și a retrimis dosarul pentru ca cercetarea penală să fie refăcută”
https://www.google.com/amp/s/gazetadebistrita.ro/interlopii-din-cluj-au-un-numitor-comun-seful-ipj-cluj/%3famp
Nu se poate bai nene, toata lumea stie ca la Cluj e km 0 al civilizatiei, nu exista coruptie, interlopi si ce mai spui tu pe acolo. /s
Orice corupt știe că dacă vrei să ai șanse cât mai mici să fii implicat, implici cât mai mulți în tun. Da, proporțional rămâi cu bani mai puțini, că trebuie să îi împarți cu toți.
Dar și dacă e ceva presiunile pentru a nu se cerceta vor fi mult mai mari.
Aici e toată schema, în tunurile mari nu se bagă oricine pentru că e ca proverbul: știi unde dai dar nu știi unde crapă.
Așa că mai bine stai liniștit, aștepți speciala, adică o anchetă comandată cu miros politic unde știi că mergi cu vântul nu contra lui :))
Și ca întrebări ajutătoare
– cum răspund procurorii, dacă răspund vreodată pentru ceva?
– mai există doisiunsfert la Cluj, mai există SRI la Cluj? Pe băjeții ăștia care nu și-au făcut treaba nu-i întreabă nimeni nimic?
E mult de zis, dar pe scurt „arhitectura” locala permite asta. Rus a fost superiorul lui Boc pe linie ierarhica / UTC in comunism. „Intelectualul” Dancu era un poet talentat inca din comunism cand ii scria lui Ceausescu… toti trei „sugeau de la aceeasi tatza” inca din comunism.
Astia doi sunt in varful piramidei, Boc e „baiatul bun care executa orice”. Echipa asta „sponsorizeaza” la greu mass-media cu orice kkt despre Cluj cum ca e „altceva”, dar in paralel au adus masiv „investitori” pentru care nu exista reguli… ci doar multi studenti / fraieri de „muls”.
Intr-un timp Dancu chiar se afisa prin oras cu Coldea la pizzeria Toskana, avea catedra de „intelligence” pe la Cluj si transmitea masiv in teritoriu semnalul „aveam cea mai tare umbrela”.
Vezi si acum dupa atacul in rafala de la Iohannis, Ciolacu, Ciuca… Dancu tot nu vrea sa se duca din pozitia de Ministru… are „umerasii”.
In Cluj se construieste inclusiv peste trotuar ( „bloc strada Mihali” ) sau intre case ( strada Borhanci )… sunt zeci de cazuri care sfideaza orice urma de pseudo „civilizatie” sau oras de „5 stele” cum spun unii.
Daca cineva e curios de cat de „executant” e Boc sa bage o cautare pe youtube dupa ” Inspecție la Transilvania Smart City „. A facut inclusiv piste de bicicleta pana acolo… desi e la o aruncatura de bat de celebra „Pata rat” un fel de Aleea Livezilor varianta „rurala”.
„Miracolul” Cluj dispare rapid daca stai acolo mai mult de 2-3 luni…
6. Nu ne intereseaza ce zice Bezos, emag vinde rupe si are promo zilnic. Le-am scos notificarile!
Jeff are vesti proaste si nu vrem sa le stim!
La noi ajung cu intarziere de 6 luni, dar prea putini s-au prins de asta.
E ca si cum iti vezi viitorul si mergi spre el in slow motion.
Pune-o si pe-asta: https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/un-nou-incident-in-pasajul-unirii-un-autocar-a-ramas-blocat-la-intrare-deoarece-soferul-nu-a-respectat-limita-de-inaltime.html
ca sa vina expertii din comentarii sa ne explice ca au asfaltat astia in plus si de-aia nu incape autocar de 3,9 metri in pasaj de 3,5. Sau ca e o conspiratie a primariei. Sau ceva.
Sugerezi cumva ca majoritarea soferilor profesionisti sunt cretini sau ceva despre IQ-ul celor din Primarie?
Practica ne arata ca in 5 cazuri din 10, forta bate tehnica. In aceasta situatie nu a mers forta.
@Paco: la Porschele ăla poluarea e calculată la prima suta de km. După ce se termină bateria acolo începe distracția.
Pentru cine începe distracția? Tu plătești impozit pe numărul de kilometri sau pe an ? Aici vorbim de valoarea impozitului, nu de ecologie sau consum. Eu am mașină de 2500 de euro și tu de 250.000. Eu plătesc 400 lei impozit, tu 295 lei.
@Paco daca rationezi dupa pretul masinii, unul cu electrica de 60000eur ar trebui si el sa plateasca mai mult decat tine. Mai ales ca tu mai platesti impozite si prin acciza la combustibil, pe cand cel cu electrica poate sa incarce de la statiile gratis sau de la panouri fotovoltaice.
8.
Cred că este mișto sa fi fiu de boss. Nu muncești ca furnicile și strângi ca albinele.
Ai cerut, primești.