Social media: discuția asta despre cursuri e aur curat

Come on, n-ai cum să nu observi ironia. Bună ziua, domnu Social Smarts, ce vă recomandă pentru a ține un curs de social media, fb ads și alte minuni? Ah, ați citit pe net chestii și așa ați devenit expert? Ați lucrat o vreme la o bancă, unde ați adunat like-uri cu giveaway-uri și de aici sunteți calificat să predați un curs? Țineți prezentări sleite pe la conferințe ca să îmbiați oamenii să vină la cursul plătit? Va luați inspirația din ce predați mai mult din ce citiți pe afară decât din testele proprii.

Dar, de fapt, întrebarea dureroasă e aia: ai schimbat ceva în 245 ani de când ții cursuri? S-a mișcat cu ceva domeniul ăsta în urma a zeci de ani de activitate?

Că dacă mă întrebi pe mine…bine, lasă, nu mă întreba. Oricum, amuzant când apar și alții cu cursuri, brusc ne-am găsit conștiință și profesionalism. Am uitat cine suntem.

Am râs un pic.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

27 comentarii

  1. De aproape 2 ani încerc să descopăr tainele day trading-ului. Cred că petrec și 10 ore pe zi analizând acțiuni, uneori și 18 ore. Mă întreb oare, putea vreun curs de câteva ore să mă învețe ce am învățat din experiență? Și nu, încă nu fac mii de euro pe lună.

    00
    • NOU
      #2

      Da, putea să te scutească de zeci de ore pierdute aiurea neștiind ce trebuie să faci și de unde să apuci lucrurile. Eu am făcut cursuri de genul ăsta după ce am urmărit activitatea persoanelor respective vreo 6 luni (nu 10-18 ore pe zi) până m-am convins că ei fac ce am eu nevoie. Le urmăresc și acum activitatea după ce am făcut cursul. Nici eu nu fac mii de euro pe lună, dar scopul pe care îl urmăresc e pe termen lung, nu să dau lovitura azi.

      00
    • @Steele, vreau in echipa ta de traderi, email me of possible: ionica.radu(at)iCloud.com

      00
    • Întrebarea care rămâne – dacă cei care fac cursurile, teoretic au foarte mulți bani (sau așa ar fi logic), de ce nu rămân cu activitatea la care sunt experți?

      Eu dacă aș face mii sau zeci de mii de euro lunar din vândut / cumpărat acțiuni, zău dacă mi-ar păsa să explic cuiva, ceva.

      00
    • NOU
      #5

      Probabil că le place ce fac și de asta ei sunt unde sunt, iar tu ești unde ești.

      00
    • Unde sunt?

      00
    • @leon cum unde sunt? La păcălit si cerșit..

      00
    • Sigur, cursul meu te putea invata ceva in maxim 30 de minute. Iti aratam tona de articole si analize tehnice care arata ca ~90%+ dintre baietii de pe wallstreet nu bat s&p500 la 15-20-25 de ani. Daca aia n-o fac, cu scoli, costume argucci si cox la discretie, cel mai probabil nici tu nu o s-o faci.

      Unde trimit factura?

      00
    • @Andrei

      „baietii de pe wallstreet nu bat s&p500 la 15-20-25 de ani”

      Eu am scris day trading… Practic calculez sansa de volatilitate a unei actiuni in primele x minute ale pietei, tinand cont de zeci / sute de variabile.

      Știi ce e interesant? Atunci când ai un vis măreț lumea caută să-ți spună că e imposibil.

      00
  2. tu esti un nimeni cu un blog.

    ce sa faci, nu te pui cu ei.

    PS: eram curios de background-ul omului Cristian… a boxat si el 3-4 ani in fb ads si e mare expert. Alalalt (Tudor) pare mai spalat. Nu pot sa nu remarc la el( si la majoritatea) copycat-ul de landing page aka tai lopez & co care erau 10 ani? bai.. au descoperit internetul romanasii nostri :))

    00
    • @Noname Trecând peste copy-ul bombastic, omul (Cristian) chiar are rezultate cu Facebook Ads, cel puțin în eCommerce. Îmi place că nu pretinde că e bun pe altceva cum fac peste 80-90% dintre freelanceri care au „agenție” și oferă tot mixul de performance, SEO, copy, content, web design și altele. Mie ce zice Vali mi se pare mai important, că lupi moraliști, care nu prea au cum să vină cu ceva solid la masă, își pun costum de etică și moralitate. Că tot vine Halloweenul. :)

      00
    • Câteva mențiuni pe care trebuie să le fac pentru a înțelege toată lumea mai bine acest context sunt:
      1. Faptul că arăt neîngrijit ar trebui să-ți dea de gândit referitor la imaginea mea fizică raportat la nivelul de cunoștințe. Nu am pus niciodată accent pe cum mă vede lumea vizual, ci am pus accent pe informația cu care cineva pleacă de la mine.

      Toți oamenii despre care vorbiți voi aici sunt oameni care au venit și au împachetat o informație slabă într-un ambalaj frumos. Frumos prin haine, prin speech, sanki, suntem oameni de business și avem milioane.

      Eu nu am milioane. Îmi doresc, poate, într-o zi, să le am. Însă până acolo îmi doresc să elimin probleme din piață. Una dintre aceste probleme fiind exact cea despre care se vorbește aici. Cursuri peste cursuri care nu te învață absolut nimic.

      2. Eu n-am cunoștințe de landing page-uri și n-am nici simț estetic vizual. Site-ul este construit de mine cum m-am priceput eu și cum mi-a plăcut mie vizual. Eu mă pricep la platforma Facebook Ads și asta trebuie să conteze cel mai mult. De cursuri proaste împachetate frumos suntem sătui cu toții, mai ales eu.

      Îl invit pe domnul Vali la un podcast în care să discutăm deschis despre aceste probleme din piață pe care le semnalez de multă vreme. Diferența dintre acum un an și astăzi este că astăzi sunt mai vizibil și implicit reușesc să deranjez mai multă lume expunând realitatea.

      Pentru cei curioși să învețe Facebook Ads sau pentru cei care au nevoie să învețe, însă nu au bani (studenți, freelanceri, poate chiar elevei), lăsați-mi un mesaj pe profilul meu de Facebook și vă dau acces gratuit la curs.

      Gratuitatea la curs se aplică și celor care încă doresc să-mi conteste munca. Vă invit să urmăriți gratuit cursul, integral și să purtăm o discuție în acest sens la final.

      00
    • @Cristian –

      1. nu s-a luat nimeni de aspectul tau fizic.

      apreciez reply-ul si deschiderea sa lasi pe altii sa arunce un ochi peste materialul tau.

      00
    • @Cristinel după cursul tău devii expert la fel cum o să știi tu să cânți precum Mozart la clavecin. Mai bine fugi tare… că turație ai 😂.

      00
  3. Urmatorul pas e sa faci cursuri despre cum sa faci cursuri sa iei banii la fraieri.

    00
    • Există deja, nu știu ce tipi de la ceva cu nume de fruct, parcă kiwi, vând fix așa ceva. Am rămas perplex.

      Te învață cum să faci cursuri pe care să le vinzi la alții. E real, există :))

      00
    • Edukiwi se numesc astia care vand cursuri despre cursuri, printre alte cursuri. Si apropo de ei, m-a sunat o duduie acum cateva zile sa imi spuna ca doru pelivan face ceva curs/program de antreprenoriat pentru copii, ceva cu o curicula nustiu cum si ca vand si niste NFT-uri in editie limitate pe care le poti revinde si e o super investitie pentru copilul meu. Absolut insane. Nu am gasit nimic online despre asta la ei pe site inca, dar probabil in curand vor lansa aceste mega cursuri in care copilu tau devine antreprenor mega expert in 30 de zile si primeste bonus si un NFT care daca il vinde la 18 ani devine milionar sau ceva asa. Delir, nu alta.

      10
    • există. vezi max tornow, care i-a mentorat pe cristi dascălu și pe petru de la wellcode.

    • Te si ingrozesti cind vezi tot felul de escroci de „cum sa faca bani si din piatra seaca”…

      00
  4. „Nu vreau sa mai aud niciodata ca cica cursul meu e prea scump!”-plm stie cum il cheama pe cel care a zis asta, tot uit
    -Toate cursurile si webinariile sunt prea scumpe!
    Am zis-o!

    00
  5. Degeaba faci cursul , nu vrei vinde efectiv mai nimic . Piata e la pamant , criza bate la usa , poate de asta s-a mutat domnul din e-commerce pe cursuri

    00
    • Nu am renunțat la eCommerce. Încă fac reclame pentru magazine și acum fac și pentru mine să promovez cursul.

      Piața e la pământ pentru jucătorii mici. Jucătorii mari încă vând datorită notorietății.

      Nimic nou sub soare. Un comportament similar cu cel post carantină.

      00
  6. În urmă cu ceva ani (Probabil 2013 sau pe acolo), am luat un curs din ăsta pentru Google Ads. Era cel mai popular la vremea aia, făcut de un tip Isaac Rudansky. Om cu background în spate.

    Problema a fost următoarea (și am observat asta și pe parcurs): Majoritatea cursurilor sunt TEHNICE și ATÂT….

    Altfel zis: Te învață să îți faci un cont și să folosești o interfață grafică. Atât. 90% din toate cursurile disponibile.

    Nu te învață nimeni în schimb psihologie comportamentală, ce este un copy framework persuasiv (PAS, AIDA etc) etc. Astea le înveți doar în ani de muncă, pe propria piele și pe banii tăi (sau ai clienților…).

    Cine vrea cursuri adevărate, va căuta chestii precum: MecLabs, CopyHackers, DigitalMarketer, ConversionXL, unde și prețurile sunt pe măsura cunoștințelor. (Cursuri pe care le-am luat și le recomand de altfel).

    Atât timp cât nu ești semi-analfabel, nu este mare lucru să înveți și singur, iar partea tehnică o înveți cu $50 maxim pe Udemy.

    Partea „din spate”, cu înțelegerea comportamentului prospecților, alegerea unui target relevant și de ce, crearea de copy relevant, persuasiv etc, sunt chestii avansate pe care nu le găsești cu câteva zeci de euro și pe care nici nu le înveți în 30 de zile.

    10
    • Cum e sa vinzi un produs bun si atunci nu mai trebuie sa faci inginerie sociala/psihologie sa convingi propectii?

      00
    • E o întrebare perfect negândită. Să ai un produs excelent este foarte bine, însă asta nu înseamnă că se va vinde singur dacă nici naiba nu știe de existența lui.

      În plus, nu e vorba de a convinge clientul, ci de a construi valoare în jurul produsului și a-l motiva că este o alege bună, conform nevoilor lui. De aia se cheamă Value Proposition sau Unique Value Proposition sau Positioning. Pentru că oricât de revoluționar și perfect ar fi produsul ăla al tău, cu siguranță mai sunt și altele extrem de similare.

      Aici trebuie să scoți în evidență cu ce e mai bun sau mai avantajos sau ce problemă rezolvă mai bine produsul ăla al tău.

      Produsul perfect perfect nu există și nu se va vinde singur. Dar mult succes.

      10
    • @red

      Naivitatea ta e interesantă :)

      Tu crezi că nu există sucuri Cola mai bune decât cele produse de Coca Cola? Te asigur că există, le-am încercat.

      Dar…marketingul e marketing. Când am dat la cineva ceva de genul, a zis că pare ieftin față de coca cola, n-are încredere să bea așa ceva. Asta înseamnă brand și marketing…

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Top articole

7 zile