În caz că nu știați cât sunt comisioanele GLOVO

Sau nu mă credeați pe mine sau pe Hădean când vi le spuneam. 36% din comanda voastră se duce la Glovo. Știu, voi veți spune “păi da, dar livrarea…”. Nope. Livrarea e separată. Glovo ia 36% din valoarea comenzii, apoi adaugă transportul la comandă. Uitați-vă în aplicație și vedeți acolo. Livrarea costă 4,99, restul e comanda.

comisioane-campanii-glovo

Da, pe foamea asta, restaurantele care nu au livrarea proprie sau nu și-au făcut din timp clienți nu au încotro și depind de platformele astea, că toate au comisioane asemănătoare.

Așadar, dacă vă place un restaurant și puteți, comandați direct de la ei.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

189 comentarii

  1. Cum spunea autorul postării anterioare: „Ideea e că nu e platforma ta, iar dacă nu-ți convine, nu te ține nimeni cu forța.”
    Sau în cazul ăsta nu mai e valabilă afirmația? Că doar fiecare restaurant poate să își facă propria platformă de livrare la domiciliu. 🤣🤣🤣

    21
    • Dacă 36% comision din orice comandă+plata transport+ taxa de mentenanță săptămânală, la prețurile pe care le au, că trebuie să rămână competitivi, plus salarii, plus alte cheltuieli, cam ce ingrediente bagă oamenii ăia în mâncare? Ce calitate au? Bine, nu mi-e rușine nici cu patronetu român.

      22
    • nu „platforma” e greu de copiat, ci forta de livrare. Pe aia o plătești de fapt. Ia-ti zece oameni cu scutere sa livreze in tot Bucureștiul, cum face Cuptorul cu Lemne de exemplu. Vezi cât te costă.

      22
    • Am primit de cateva ori comanda incompleta prin Glovo. Pungile erau tot timpul sigilate cu eticheta si capsate, deci cam iesea din discutie ca fura curierul.

      Am apasat pe 3 butoane si aplicatia mi-a dat banii inapoi. Sigur se intampla la fel si cu restaurantele cu propria platforma de livrare.

      M-ar ingrijora mai mult cat de bine sunt platiti curierii.

      Acum plang restaurantele care inainte aveau dine-in si nu se pot adapta dpdv al costurilor. Cu o logistica bine pusa la punct, scazi costurile de productie si poate ramane valabil si dupa pandemie.

      Ah, nu mai poate sefu sa-si ia ultimul Q7 si sa-l parcheze in buza restaurantului langa masa lui cu prieteni, ghinion.

      11
    • Așa zisele platforme de intermediere gen Uber, Glovo, Amazon etc. te exploatează până te sufocă. Apoi trece la alt naiv aflat în căutarea de câștiguri. Cunosc oameni care nu numai că au muncit pe mărunțiș, dar și-au distrus și mașinile pe care cu greu le cumpărase.

      70
    • @Green, dacă faci Uber și te plângi de faptul că trebuie să decartezi sume mari pentru întreținerea mașinii, atunci poate n-ai înțeles ce înseamnă să faci taximetrie. :)

      Nu înțeleg cum te exploatează în condițiile în care știi foarte clar cu cât ești plătit, poți să îți faci un calcul de profitabilitate etc. Oamenii care ajung în astfel de situații ar trebui să rămână angajați „clasici” pe la diverse firme, dar na, la majoritatea nu poți fenta statul de taxele pe salarii, deci la final de lună ți se pare că nu câștigi la fel de mult…

      12
    • NOU
      #7

      @Ionut M ingredientele de pe o pizza pe care dai 30 lei costa undeva la 5-10 ( https://www.adihadean.ro/2010/12/pizza-de-casa-cu-blat-sub%C8%9Bire-%C8%99i-aromat/ ). Restul e adaos din care se scad cheltuielie: angajati, utilitati, chirie etc.

      22
    • Exista destule plaforme care pot fi folosite de restaurante direct pentru a-si crea site optimizat SEO, cu online payment cu comisioane decente inclusiv pentru Romania. Totusi, comenzile nu vin singure si trebuie facuta promovare (poze pe facebook, pliante, ceva reclama pe Google, …).

      Problema principala este ca proprietarii restaurantelor prefera sa nu isi bata capul si se listeaza pe Glovo, Takeaway si alte agregatoare similare. Asa vin comenzi cu efort minim, dar cost mare.

      Cand patronii incep sa isi dea seama ca nu e mare afacere sa ia comenzi doar prin agregatoare si isi fac site si tot ce le mai trebuie, descopera practicile anti-concurentiale ale agregatoarelor. Agregatoarele sunt listate in google mult mai vizibil penru cuvintele cheie obisnuite care includ numele restaurantului. Sunt adaugate automat in profilul restaurantului linkuri pentru comenzi catre agregatoare, nu catre restaurant si sunt greu de scos. Asa devine destul de greu sa renunte, mai ales ca Takeaway foloseste fix banii din comisioanele alea mari pentru a le face concurenta pe partea de promovare.

      10
    • Am avut de cateva ori probleme cu livrarea acasa in diverse localitati unde nu exista nici Glovo nici alti „aducatori” acasa. Ii intrbam pe patrini de ce nu se unesc sa-si faca o platoforma, ca nu au concurenta. Ridicat din umeri. Acum cu pandemia si lockdown mai peste tot ar fi mers brici, parerea mea. Preferam sa duca altii pestele si icrele la Bucale, doar ca la cat cer mai avantajos e sa merg eu odata pe saptamana! Daca dadeam 36% sin pret la Glovo ramaneam sarac si fara undite! Oricum e o paine de mnacat, poat ene desteptam putin pana nu e prea tarziu.

      04
    • Nu e chiar asa, ca e platforma lor si daca vrei o folosesti daca nu te retragi. Glovo si alte platforme de genul asta sunt deja mastodonti si din pozitia asta au acces mai usor la clienti decat site-urile mici. Baga la greu in reclame, sunt cazuri in care apar in rezultate inaintea restaurantului respectiv (i.e. tu cauti si de asta esti fortat cumva sa intri pe platforma ca sa vinzi.

      13
  2. Buhnici, mai zi cu comisionul Apple!!

    10
    • Doar ce am aruncat și eu o privire peste ultimul „review” al lui Macbook Air/Pro M1 al lui Buhnici (Ca utilizator de MBP 16, cu Intel, de ceva ani). Eram curios de performanțe.

      Am am văzut în schimb: Cât de rapid se deschide Chrome și cât de prost merg aplicațiile care nu sunt dedicate sau nu sunt (încă) optimizate pentru ARM.

      Prezintă Premiere Pro (virtualizat prin Rosetta), când puteau să foloseasca Premiere Pro BETA care e dedicat pentru ARM (Și care din alte teste, se mișcă mult mai bine).
      De altfel, de ce nu au folosit și FinalCut? Nu, că ăla se mișcă bine…

      Lista poate continua, am dat skip destul de mult pentru că e destul de plictisitor.

      Concluzia e că atunci când cineva nu te plătește, produsul nu se ridică la așteptările tale (Vorbesc în cazul lui Buhnici). E foarte mișto să ridici în slăvi Huawei Matebook că e cel mai cel laptop. Că Windows-ul crapă frecvent? Nu contează. Că autonomia nu e nici pe departe similară cu MBA? Nu contează. Că display-ul este inferior? Nu contează.

      Am fost plătiți pentru acel review deci trebuie să ne placă!

      Nu vreau să pară că ridic în slăvi Apple, dar odată cu acest nou procesor (și sistem ARM) au ridicat puțin ștacheta acolo unde contează (Portabilitate, Viteză de procesare și autonomie), fix unde ceilalți au lacune.

      03
    • La voi astia care crapa windowsul intotdeauna, ce naiba faceti ma cu el? Sau sunt povesti ale cultistilor apple sa se circulabeasca intre ei, ca uite, ce superiori sunt ei ca au mac si hai sa nu mentionam cat crapa si MacOS?

      11
    • 12 crackuri, 2 packuri de codecuri… :D

    • Folosesc laptop cu Windows (high end) și macbook pro în paralel de ceva ani și într-adevăr Windowsul nu mai crapă, cel puțin nu 8, 8.1 sau 10, însă mai sughițe din când în când dar probabil mai mulți rami ar rezolva și problema asta dar BSOD nu am mai văzut de ceva ani.

      00
    • Nu știu boss cum le crapă Windows. Eu am instalat un Windows 10 acum 3 ani și merge ceas inclusiv acum. Mentenanță minimă însemnând update-urile regulate, o scanare lunară cu un antivirus manual, o curățare cu CCleaner când dezinstalez vreun soft. Atât. In rest nimic. Și nu e instalat pe vreun ROG, ci un junghi de Lenovo luat sh.

      00
    • Eu sunt utilizator Windows. Ca atata imi permit. Laptop cu windows. Dar Macbook-urile noi cu procesoare M1…cred ca pentru cine isi permite sunt cele mai bune laptop-uri pentru productivitate. Niciodata n-am folosit produse Apple, dar daca vreodata mi-as permite – un Macbook cu procesoare din astea ARM chiar mi-ar placea.

      M-am uitat la alte reviews, nu la Buhnici.

      01
    • La job, avem peste 150 de stații de lucru DELL 990 cu Windows 10 PRO. Nu se folosesc decât aplicații browse-based, Office (2007, deh, atât se poate) și câteva aplicații dedicate. Utilizatorii nu au acces de Administrator, ci doar User. Nu pot instala, dezinstala sau modifica prea multe chestii.

      Cu toate astea, Windows-ul crapa (Nu, în ultimii ani nu am văzut BSOD, dar pur și simplu se blochează fără niciun motiv). Utilizatorii proști? Cu certitudine nu toți sunt proști.

      Se întâmplă… PS: Nu comparăm un workstation pe care lucrezi numai tu, singur, cu 2-3 aplicații dedicate, cu un calculator conectat în rețea, rulând chestii server-side și etc. Șansele să crape ceva sunt mult mai mari.

      Nu blamez Windows. Este mult mai dotat în comparație cu MacOS, dar nu putem aduce în discuție fiabilitatea.

      00
    • Am windows 7 instalat în 2016. A trecut prin multe instalări, dezinstalări, crack-uri și altele. Nu pot spune că merge brici, dar nici nu crapă.

      00
    • @Mihai – intreb din curiozitate: ce te determina sa urmaresti review-urile lui Buhnici in schimbul celor emise de catre cei deja consacrati in domeniu (Linus Tech Tips, MKBHD, Dave2D etc.) sau ale celor nisati (Max Tech, Luke Miani, Rene Ritchie etc.)?
      Stiu ca e bine sa cauti cat mai multe puncte de vedere, din mai multe surse (si personal asa procedez), dar nu imi dau seama cum Buhnici poate fi considerat o sursa de informatie. Doar pentru ca vorbeste in romana?

      01
    • @ubercool de fiecare data cand imi amintesc de win 7 ma apuca un sentiment de tristete. Pentru laptopuri mai vechi era ce trebuie. Imi amintesc cat bloatware a trebuit sa dezinstalez cand am instalat win 10.

      00
    • @Mihai – acele Dell 990 sunt sisteme vechi de 10 ani, platforma Sandy Bridge, care oficial nu mai este suportata de Windows 10. Poate ar fi trebuit să rămână cu Windows 7 sau 8, pt acele sisteme de operare sunt mai optimizate.

      10
    • @un oarecare
      pentru productivitate media exista doar pugetsystems … da stiu, n-au canal de yt, nasol

      00
    • Si al meu e Sandy Bridge prima generatie si functioneaza 24/24 7/7 fara probleme. Calculator cumparat in 2010. Am adaugat acum 2 ani 16gb ram si am pus o placa video buna pe el si merge brici windows 10 inclusiv pe jocuri noi. Fac si editare video mai de amatori asa, in Camtasia, pentru job, Chrome are in permanenta 20 de taburi deschise, Slack e pornit non-stop, pe Zoom stau 2 ore pe zi cu video pornit si nu agata, uneori mai scanez url-uri si cu Scrapebox pana imi crapa routerul de la rds, in permanenta am doua instante Nox Player pornite cu niste aplicatii de telefon active pe ele. Dar pc-ul nu are treaba. Ii mai da restart cate o pana de curent.

      Ce zice baiatul asta cu statiile de la el de la munca ori e minciuna, ori unitatile alea sunt vai de mortii lor inca de cand erau noi, ori “baiatul de la IT” e super praf si nu isi da seama ca au “gargauni” calculatoarele din reteaua lor locala. Da-le in cacat de pc-uri ca nici al meu nu e avion si fac o gramada pe el fara sa crape.

      Mini macurile de la birou crapa cate 3 pe an in schimb. La birou am un i5 cu windows 7 pe el. Merge brici de la primul install in 2016.

      20
    • @Mihai

      La job avem un forest de active directory si cu domain controllere de toate culorile care duc in spate aproximativ 30.000 de windows10-uri si la fel ca ale tale userii nu sunt admini, au Office si 2-3 aplicatii acolo.

      Ce sa vezi: in ultimii 2 ani am avut doar 2 blue screen-uri – din cauza ca unor tablet pc-uri li s-a umflat bateria atat de tare incat a impins deformat fizic device-ul si probabil au fost ceva probleme cu memoria din cauza asta …

      La nivel de enterprise management, nu exista pe planeta altceva mai bun decat Active Directory. Restul sunt jucarii pentru reteaua din bloc

      10
    • Am uitat cand mi s-a blocat ultima data Windows. Iar daca nu ar fi trebuit sa fac upgrade la sistem, ar fi avut 3-4 ani de la instalare. Mai dau gherle softurile, ca lucrez cu fisiere… uneori editabil de 3-4GB, dar sa crape windows, am uitat cand a fost ultima data.
      Ultimul upgrade la PC a costat putin peste 100 de euro (SSD si RAM). La Apple cat costa un upgrade banal, de felul asta?

      10
    • @Mihai
      MacOS impune anumite limitari dezvoltatorilor pe care Windows nu le impune, lucru care duce la mai multă securitate (mai puțini vectori de atac) și stabilitate (mai puține puncte slabe).

      Blocajele apar rar din cauza serviciilor Microsoft sau din cauza suitei Office. In medii coroprate de multe ori e de vină câte un serviciu third-party cu access ring 0 sau ring 1.

      Pentru cazurile astea de corporate data entry descrise de tine, sincer, cel mai bine s-ar potrivi un Linux (de ex. RHEL) foarte bine securizat, și nici costurile de licențiere nu ar fi ca la Microsoft.

      În rest, M1 e o arhitectură promițătoare dar e încă tânără și rămâne de văzut cât de bine se va aplica pe cazuri mai generale.

      Apple nu sunt primii care au băgat un DSP în procesor pentru accelerare SIMD. Și PlayStation 2, cu cod bine optimizat putea face lucruri imposibile pentru PC-urile din 2001.

      00
    • Mihai,

      Si eu la munca am computer la care nu am cont de administrtator. Multe updateuri cer cont de administrator asa ca sintem mereu in urma cu updateurile ( jumate de an la un an), chiar la windows.
      Daca cei de la IT si-ar misca fundul mai repede atunci nu ar fi probleme cu computere care se blocheaza.

      00
    • Cand o sa inghita MacOS toate customizarile de windows mai vorbim. Pana atunci stati cu ecosistemul vostru.

      E okey, stati in bula voastra. P

      10
    • Mihai, noi avem peste 20.000 de statii windows si zic ca vorbesti prostii.

      00
    • @Mihai, iti spun eu din ce cauza se blocheaza unitatile alea. Problema principala este lipsa SSD-urilor.
      Montati cate un SSD de 240 GB sau chiar 120 GB (ca nu ai nevoie de mai mult) si o sa vedeti ca dispar momenteze de freeze ale Windows-ului. Costurile sunt destul de mici, in jur de 15-25 euro/unitate.

      00
  3. Păi și unde e diferența dintre Glovo AppStore? (Apropo de un articol mai vechi) Măcar la Glovo pot sa spui pas și să vinzi direct.

    Pentru unele restaurante procentul ăla erau costurile cu chiria, ospătarii, spălatul de vase, mobilă și design plus buget de marketing că dacă nu erau pe Glovo nu auzea nimeni de ei.

    Și totuși, ce îi împiedică să aibă prețuri mai bune decât pe Glovo atunci când ar livra direct? Că nu am văzut până acum la restaurante prețuri diferențiate în funcție de tipul de livrare. Sau să îmi dea 20% reducere dacă comand direct la ei și mă duc eu să ridic.

    00
    • In Timisoara este o shaormerie destul de populara unde daca te duci si cumperi tu, preturile is cu 20% mai mici. Daca comanzi prin orice aplicatie totul costa in plus. E simplu asa, cumperi multe, e mai ieftin sa mergi dupa ele, cumperi una, mai bine o livreaza ei.

      00
    • @Adrian, așa este, dar am văzut și situația inversă, in care prețurile pe siteul propriu al restaurantului erau mai mari decât pe foodpanda, pentru că pe foodpanda aveau reducere. Nu știu însă cine oferă acel discount, restaurantul sau poate chiar foodpanda, ca sa te atraga pe platforma lor.

      00
    • Au inceput multe restaurante sa puna preturi mai mari in platformele de livrare. De exemplu chiar si KFC care este un lant foarte mare, are preturi ceva mai mari la livrare decat atunci cand cumperi direct de la ei.

      00
  4. Eu am vazut prin Iasi cateva. De exemplu ma uitam pe Take Away si cand am comandat direct de la ei am observat preturi cu cativa lei mai putin.

    00
    • Cativa lei, dar nu 30%, nu?

      00
    • 30% nu…
      Cum zicea cineva mai sus, forta de livrare a acestor aplicatii e foarte mare, mai adaugam si faptul ca iti promoveaza restaurantul, pentru multi detinatori de restaurante e o varianta destul de comoda de a colabora cu acestia.

      00
  5. Deci se poate! Să le ia cineva peste 30% și să facă și profit! Cat de umflate sunt preturile?

    00
    • corect. si totul cu factura.

      00
    • Ai avut nevoie vreodată să plătești locația, echipamente de bucătărie, personal, taxe, contabili, marketing, livrare?

      Mentalitate de veșnic angajat în care „patronii” vor întotdeauna să-l fure dar el știe mai bine.

      00
    • @Aline dacă tu plătești 36% din venituri… Crede-mă că dacă faci mâncare de top și cu 30% mai ieftin decât media, hai nu 30% cu 25% pai rupi, într-un oraș mediu, nu mai zic de alea mai mici. Eu zic că faci volum mai mișto decât la glovo, oricum acolo e bătaie ( licitație și să apari sus).

      Deci gândire de angajat, ce sa faci daca nu toți suntem patroni ca tine care visează să își scoată pârleala in 6 luni și în următoarele 12 să își ia un seria 5.

      00
    • @pato, cred că te-ai uitat la prea mult Netflix cu gangsteri.

      Te invit să ai curajul și tu să investești măcar 1000 iepuroi în ceva și mai vorbim.

      10
    • @alin Cum nu este așa la toți fast-food arii?! (Mai nou e la moda cu burgerii, shaorma nu prea mai mainstream).

      00
    • Vezi preturile de la restairantul Camerei Deputatilor. Ok… acolo sunt bucatari bugetari nu se alearga neaparat dupa profit fiindca nu au chirie de platit si utilitati DAR, se plingea unul ca vezi domne, pieptul de pui la gratar e 4.5 lei/100 g. Asta in care la A****n, caserola de 1 kg e 21 lei.

      Daca la astia adaosul este de 100%, cit crezi ca este la un restaurnat care trebuie sa respecte absolut toate normele legale + eventuala chirie +utilitati+ salarii si eventual sa iasa si pe profit?

      00
    • @Adib la ei meniul zilei costă 7 Ron. Dar spălarea veselei este 25000 euro pe lună!

      00
    • de-aia e bine sa se faca putina economie si la politehnica … ca fara suparare, da’ toata lumea vede profitul in afacerea altora, niciodata costul real. si e asa de simplu sa stai in cur, sa bati in taste si sa iti dai cu parerea …

      00
    • @andrei, nu cred ca asa se pune problema. Lumea in general este constienta ca o afacere implica riscuri si costuri. Doar ca multi s-au plicitisit de patroni care nu fac altceva decat sa se planga peste tot de cat de dificil este sa te mentii pe linia de plutire.
      De acord, este dificil, asta fiind unul dintre motivele pentru care nu suntem toti oameni de afaceri. Dar in acelasi timp vine si cu beneficiul unui castig potential mult mai mare.

      Din alt punct de vedere nu te obliga nimeni sa te stresezi atat de mult, poti oricand sa te angajezi si sa stai linistit, sa-i lasi pe altii se chinuie.

      00
  6. Ce face Glovo se numește jecmăneală și nu este nimic nou. Toți vor o bucată cât mai mare.

    Realitatea:
    Client: Cât mă costă să-mi faci și mie un birou?
    Vânzător: Cam vreo 700 Lei.
    C: Atât de mult?
    V: Păi da, că trebuie să dau TVA la stat, impozit pe venit/profit, sănătate, pensii, șomaj în cuantum de vreo 45%.
    C: Păi pe mine nu mă interesează… Că eu tot mult plătesc.

    Altă variantă:
    eMag – Sellerii din Marketplace au un comision de 17 – 25%. Cine credeți că plătește acel comision? Furnizorul? Categoric nu, îl va suporta tot fraierul (clientul).

    Încă o variantă:
    Serviciile oferite de reprezentanțe (auto): În medie, prețul pentru manoperă este de 100 Euro / oră (Midoc*r). Crede cineva că vreun mecanic este plătit „regește”? Din surse sigure, un astfel de mecanic la BMW și AUDI câștigă aproximativ 3500 – 4000 Lei / Lună, adică aproximativ 4.5 Euro/ oră. Asta nu se numește tot jecmăneală?

    Exemplele pot continua. Fiecare vrea doar o bucățică mai mare…

    20
    • Dacă faci calculul, de ce nu mergi mai departe cu el? Un salariu de 4000 de lei înseamnă 7000 cu taxe, deci un cost de 1500€. Asta înseamnă că service-ul ăla trebuie să repare într-o lună 150 de mașini doar ca să acopere salariul, la 100€/ora de manoperă. Mai adaugă la asta personalul „neproductiv”, cheltuielile curente – apă, curent, gaz, aer comprimat, deșeuri – cheltuielile operaționale – contabilitate, raportări, ssm/psi, echipamente de protecție, scule, licențe. În teorie, cheltuielile cu salariile trebuie să fie 10-20% din prețul produsului, deci un mecanic ar trebui să repare nu 150, 750 de mașini/lună pentru a fi „rentabil” economic. La 21 de zile lucrătoare, înseamnă 35 mașini pe zi. Din ce am observat eu, nu sunt mai mult de 10.
      Banii unui service nu vin din ora aia de manoperă. Și data viitoare când ajungi într-un service cu 80 de lei ora de manoperă, întreabă-te de unde e „reducerea”.

      01
    • @banu
      O completare: tariful este pe ora normata, nu pe ora fizica lucrata

      00
    • @Cristian Banu – sau nu te-ai trezit bine sau ai inceput petrecerea de dimineață, dar după matematica mea 1500€ la 100€/oră înseamnă doar 15 ore de manoperă. Adică max 3 zile de lucru socotind și timpul mort. De unde ai scos 150 de mașini???
      La 100 de lei/oră (~20€) 1500€ înseamnă 75 ore pe lună, deci dacă e un service aglomerat poate fi destul de profitabil.

      10
    • @Cristian Banu – maestre, 150 ore (1 mașina/oră presupun) x 100 EUR/oră = 15.000 EUR … numa’ zic

      10
    • Din surse 100% sigure îți pot spune că la un service de periferie din București, cu 4000 lei nu găsești oameni.

      10
    • @Mihai, de banii ăia de manoperă, ai următoarea alternativă:
      – investești 2-3 milioane EURO să construiești un service (știi tu, teren, PUZ, autorizații, citești p-aci pe blog)
      – cauți foaaarte ușor 20-30 de mecanici, personal TESA, șef de service, practic se găsesc pe toate drumurile
      – ai 1-2 oameni care se ocupă cu întreținerea clădirii
      – plătești apă, curent, canalizare, încălzire pe gaz… o bagatelă
      – școlarizezi permanent mecanicii și maiștrii, practic peste tot e gratis… nu?
      – te echipezi cu rampe, standuri de test, scule de test, scule speciale… probabil se găsesc pe eMag, inclusiv update-uri.
      Așa că ăia de taxează 100 EUR de nebuni practic, fac banu’ gros. Ah, și era să uit: statul să știi că nu-ți ia taxe pe nimic. Nici impozit pe salarii, nici TVA, nimic.

      00
    • @Mihai stai jos, notaa 4!

      00
    • Din surse 100% sigure îți pot spune că la un service de periferie din București, cu 4000 lei nu găsești oameni.

      stiu vreo 10 oameni, cu experienta, care de 2500 de lei nu treceau … esti sigur ca service-ul ala nu are alte probleme, gen patron nasol?!

      00
    • @xxx cu siguranță nu e asta problema. Am auzit reclame la radio în zona Novaci – Târgu Jiu pentru mecanic auto cu salariu de 4000 lei.

      Un zilier câștigă 200-250 lei pe zi.

      00
    • Din surse extrem de sigure, în 2018 la mecanica aka restaurări mașini clasice la muzeul mustaciosului, se luau 2600 lei+ tichete de masa. Din aceleași surse, niciodată la nici o reprezentanta, în afara de Mitsubishi, nu se lua mai mult de suma de mai sus decât cu eventuale ore suplimentare. Salariul ala de 4000 probabil e pe program de 10 ore hămălite și cu „hai mai rămâi peste sa ii termini și ăstuia motoru, ca vrea mâine masina”. Ori dacă nu, înseamnă că e vreo raritate.

      00
    • Si încă ceva, se menționa dacă aia 4000 erau net sau brut…?

      00
    • Poate trebuie diferențiat între mecanic real, ăla care se uită la mașină și știe ce trebuie făcut și dă ordine la alții care-s practic desfăcători/asamblatori de piese auto.

      Adică vine mecanicul plătit cu 1500 eur net și îi zice la ăla plătit cu 2500 ce piesă să schimbe. Ăla știe umbla cu diagnoza, știe discuta cu oamenii de la suport de la producător mașinii dacă trebuie (deci minim limba engleză), știe cum funcționează un motor (probabil are studii), știe ce-i aia electronică la mașină și ce face, a auzit de concepte gen can bus, nu doar vine curent/nu vine curent cu șurubelnița de fază, etc.

      Nu e totuși același lucru, dacă nu lămurim definițiile ne certăm degeaba.

      00
    • Da, @Ioana, și la Renault un tehnician/mecanic tot cam așa are. Dar e mulțumit că lucrează într-un mediu curat și nici nu se spetește cu munca. După program mai învârte ceva și își rotunjește veniturile.

      La service, în schimb, de acum 10 ani, când făceam practica la Rădăcini Vitan, mecanicii erau plătiți destul de bine.

      00
    • Atâtea surse sigure n-am mai văzut de la revoluție.

      00
  7. Restaurantele sunt puse la zid, pentru ca nu e usor si nici ieftin sa poti avea propria distributie.
    Ai nevoie de o multime de soferi si masini pentru livrari in toate colturile Bucurestiului.
    Pur si simplu costurile si bataia de cap sunt inaccesibile.

    Momentan, majoritatea restaurantelor incearca sa reziste pana trece pandemia.

    10
    • Corect. Dar na, romanul e nascut businessman.

      Ia sa faca careva un calcul pentru situatia urmatoare: Nr. comenzi medie pe zi 40.
      10 de la ora 13 si 10 de la ora 19, restul de 20, cate 2 pe ora.
      Deci ai program 12 ore/zi x 7 zile pe saptamna.

      Cursa medie 40min (dus/intors).
      Comanda medie 60 de lei.

      Cati livratori angajezi, cu ce program si cat ii platesti?
      Care e timpul mediu de asteptare pe comanda si timpii morti pt. livratori
      .

      00
  8. Asteptam un articol si depre firmele de tichete de masa,alti baieti destepti cu lobby care comisioneaza imm-urile cu 10% iar pe marii retaileri cu nimic

    00
  9. Se discuta intr-un articol recent pe aici ca nu poti sa te bati cu Amazon.
    Glovo este pornit in 2015, deci relativ recent. Nu este ca si cum a acaparat piata si nu mai este loc de ei. Deci, daca este super profitabil, de ce nu apare concurenta masiva? De ce asociatia celor din Horeca nu face un app pt membrii lor?

    Asta imi aduce aminte de indignarea unui prieten (acum vreo 20 de ani) cand a aflat ca un magazin de cartier are peste 30% adaos comercial cand marja de profit la producator este de 2-3%. E simplu, poti sa ai si tu pret de fabrica (fara adaosul ala „nesimtit”) daca cumperi un tir sau macar un palet intreg de marfa.

    00
    • Pai e foarte simplu sa faci concurenta Glovo, atragi 1 miliard de dolari finantare si i-ai spart. Ca oricine poate obtine 1 miliard finantare! Eu sunt un pic ocupat acum, dar daca veniti voi cu miliardul ma ocup eu de restul.

      00
    • Eh si acum gandeste-te ca magazinul cu adaosol nesimtit de 30% vinde pe glovo.
      Problema de mate: Cu ce adaos ar trebui sa vanda ca sa ramana cu 30% respectiv cu de adaos sa vanda ca sa ramana cu nimic?(breakeven)

      00
  10. Zice 36% comision, dar si ca nu o sa fie livrarea gratis la ei. Cat e comisionul oare daca suporta clientul costul de transport?

    00
  11. A dracu* sharing economy. Dincolo era mai ieftin. Dar nu te poți opune progresului. Awomen!
    Oana Bogdan – ai legătura!

    00
  12. pai nu te blocase Melinda? O urmaresti de pe alt cont? :D

    00
  13. Daca ai 100 livrari pe luna ( ma gandesc ca un 3 livrari pe zi tot le ai, daca ai un restaurant decent ) la o medie de 40-50 lei, insemna 4-5000 lei pe luna. Daca din suma asta scoti 36% => in medie cam 1600 lei pe luna ii dai la glovo.

    Vin si intreb:

    1) daca vinzi de 5000 si pierzi 1600 comision si inca ai profit, cam ce adaos ai?
    2) cat ar costa un angajat dedicat + masina + combustibil pentru a face restaurantul aceste livrari? Ca tind sa cred ca o rata la un logan ( cel mai chel ) tot e un 600-700 pe luna, combustibilul mai ajunge la vreo 4-500 pe luna, deja ai ajuns la 1000 lei doar partea tehnica. Daca mai pui si un angajat care vrea macar 1600 net, daca mai pui si o aplicatie sau tableta sau call center pentru comenzi, deja te costa la 3000-3500 lei pe luna ( in regim propriu ) si am dubii ca poti face cu o singura masina si/sau un singur livrator. Ca sa renteze cred ca trebuie sa vinzi de cel putin 10000 pe luna din livrari si atunci, tot la un 35-40 % ajungi la cheltuielile cu livrarea.
    3) in cele din urma, nu ii obliga nimeni sa accepte termenii si conditiile. Pot face in regim propriu. Nu e nici opera de caritate, nici ceva social. E un business, care vrea profit! Glovo si altii sa faca profit mai mic, dar restaurantele ( care repet, isi permit sa renunte la 36% si tot fac profit ) nu?

    00
    • Daca ai 100 livrari pe luna + nonstop coada la intrarea in carciuma, poate nu-i bai mare. Dar daca n-ai voie sa deschizi carciuma sau poti folosi doar 2 mese din 5 si astfel trebuie sa te bazezi pe livrari, se complica treaba. Din 3.600 daca ai un singur angajat platit cu minim pe economie (2.280 cheltuieli salariale) => 1.320 lei.

      Glovo & co sunt intr-un un business de volum, dedicat aglomeratiilor urbane. Adica livratorul se invarte 8h in acelasi cartier (10-15 min timp de livrare, nu sa duci mancarea din Luterana pana in Salajan), exista un nr critic de clienti care-ti asigura cashflowul si ai linie de productie (KFC, Mec etc).

      Probabil ca pentru Paninaro si altii ca ei, din Buc sau alte orase, livrarile n-au facut parte din business plan, indiferent ca e facut prin flota proprie sau outsourcing. Ma afecteaza problemele lor deoarece am o relatie speciala cu mancarea dar pe de alta parte consider ca sunt in jocul gresit.

      01
  14. Respect celor ca Domino’s Pizza care si-au facut aplicatie web/telefon pentru comenzi si nu necesita Glovo.

    10
  15. Știu că glovo livrează și alte chestii în afara de restaurante. Am văzut un biciclist glovo care luase o comandă pentru client de la MOL, care îmi povestea și cum a luat el flori pentru un alt client, și tot așa. Aici se încasează comisionul de la client sau cum?

    00
    • Yup, am platit 19.99 pentru ceva din Lidl – aproape de mine si 27.99 ca sa trimit un pachet unui prieten – cam la 4 km de mine.

      00
  16. or fi astia de la glovo sperietoare pentru unii

    dar fiecare restaurant isi poate angaja un curier + masina si sa faca livrari

    5000 lei salariu + 3000 coco masina
    iar pentru a-ti acoperi cheltuielile cu transportul, trebuie sa ai minim 55 de livrari pe zi.

    dar ma tem ca astia de se plang n-au nici pe sfert comenzile astea.

    00
    • Lol 5000 salariu

      00
    • cu toate taxele incluse si nici sa nu-ti plece dupa prima saptamana

      00
    • @Eugen, ai idee cu cat ramane in mana unul pentru care firma scoate 5000 de lei pentru salariu? Sau razi ca proasta-n pla?

      Legat de articol, livrarea e variabila, de multe ori e gratis, dar scuza-ma, 5 lei e o gluma. Gandeste-te ca sunt 2 curse (dus la restaurant, dus la client, plus timp mort de ridicat comanda).
      Cum ar fi sa ai uber la 5 lei cursa de exemplu.

      Sunt destule restaurante care livreaza, problema e ca e mult mai confortabil din aceste aplicatii – gama variata, plata pe loc, urmarirea comenzii, etc.

      Ca nu iti place tie modeul asta de business (si in general ideea de intermediere), c’est la vie. Bine, mktp-ul de la eMag e parfum, tzatza de matza.

      00
  17. Permanenta grijă a românilor privind ce profit face o altă afacere, fără să cunoască detalii despre costurile respectivei afaceri. Ca manager de restaurant este suficient să faci un calcul pentru aplicații ca și canal de vânzări. Îți aduc clienți? Ai profit sau nu în urma comenzilor generate de aplicații? Da? Atunci care este durerea ta privind cât profit are sau nu partenerul tau? Nu ai profit? Simplu, nu folosești acest canal de vânzare. Îți dezvolți tu propriul seviciu de livrare (și promovare pt a obține clienți). Și să vezi atunci costuri adevărate.

    00
    • Alin esti naiv.

      Milenials sint indragostiti de comandare de mincare prin tot felul de aplicatii pe telefonul mobil. In fapt daca nu ai asa ceva ca restaurant inseamna ca nu existi pentru ei. Pe de alta parte ei nu vor sa plateasca extra pentru livrare asa ca restaurantul trebuie sa suporte cheltuielie de livrare.

      10
    • Faptul că nu exiști pentru ei dacă nu ești în aplicații demonstrează plus valoarea adusă de aceste aplicații.

      Dacă aș deschide un restaurant, mi-aș ocupa timpul cu găsirea metodelor de a face și eu profit mai mare folosind facilitățile aplicațiilor, nu cu disprețul față de comisioanele, profitul sau modelul lor de business.

      10
    • @Alin. Carne stricata si maioneza fara ou?

      00
    • Andrei, da. Exact asta voiam sa zic. Ai înțeles perfect ideea mea. Felicitări.

      00
  18. Pe de alta parte nu stiu daca mai pleaca vreun biciclist pe 5 lei transport. Din comisionul ala se platesc curierii, intretinere aplicatii, marketing, suport clienti, diverse procese, packaging. E mult procentul, dar cu mai putin de 30% nu cred ca mai era sustenabil.
    Nu-ti convine? Ok, angajeaza om si da i o bicicleta sa vedem cat sta. Sau ia un logan si baga gpl. Iar daca mai raman bani pune i in ads la facebook. Sunt n spe optiuni, plangerile astea is o laba trista. Si toate striga ca sunt afaceri care merg de pe o zi pe alta numai ca unii sa intituleze patroni.

    00
  19. Referitor la tweetul „de Leon Dănăilă mai știe cineva ceva?” Probabil il tin impaiat la sediul PNL si il scot la geam cand e zi de pensie, cum e si cazul lui Sora de altfel :)))

    00
  20. Eu zic ca si in Glovo, ca in orice alta componenta a unei afaceri, trebuie sa investesti. Adica bagi bani in fundul lor, renuntand eventual la profitul tau, cateva luni ca sa iti faci o baza de clienti pe livrari. După care incepi sa bagi fluturasi in punga cu reduceri de 10-20% la comanda directa, sau desert gratis sau ceva, iti iei un om la livrare, te zbati.

    Pe partea cealalta si voi, clientii, ganditi-va la binele restaurantelor care va plac. Daca ii vedeti in aplicatie sau ii stiti, dati-le un telefon. Poate au si livrare proprie, poate sunt aproape si puteti ajunge in 5 minute pe jos sa ridicati voi, in loc sa asteptati 40 de minute un glovo. Pastrati glovo pentru kfc, shaorma Dristor si alte corporatii intergalactice care isi pot negocia conditii preferentiale.

    10
    • pai tocmai de asta folosesc aplicatia … ca sa nu le dau telefon si sa-mi raspunda vreun un angajat siktirit sau mai stiu eu ce + am mai multe alternative în aplicatia aia. Da, daca e aproape de mine poate ma duc pe jos, dar de multe ori nu e.
      Corporatiile intergalactice poate isi pot negocia un comision mai bun dar si astea mici pot sa îsi creasca pretul în aplicatii si la serviciul de livrare în general cu 10-20% … dar asta nu se spune

      00
  21. Bai baeti, voi credeti ca platformele astea merg pe aer? Nici una din ele nu este profitabila la ora actuala! Toate sparg bani in campanii de marketing pentru cresterea numarului de clienti.
    Un livrator castiga minim 14 lei pe ora indiferent la ce platforma lucreaza.
    Cea mai mare platforma de food delivery din Romania are 210 angajati de back office, 70 doar in call-center. Vin bani cacalau de la compania mama din strainatate luna de luna, bani care intra in economia locala, pe langa faptul ca colaboram cu peste 5000 de livratori care in perioada asta au avut ce pune pe masa, comisioanele si taxele de livrare acopera transportul si mai raman ceva bani pentru back office.
    De ce? Pentru ca este un bussines de viitor, de asta accepta sa mearga inainte chiar daca nu sunt profitabili momentan. Pe masura ce tehnice si solutiile software interne se dezvolta profitabilitatea isi va arata capul.

    00
    • De asta au și sediile în paradisuri fiscale – pentur că încearcă să devină profitabili!!!

      00
    • poate daca se renunta la chiria la sediul ala central si lucios unde se lafaie backoffice-ul poate apare si profitul

      00
    • Nici una din ele nu este profitabila la ora actuala!

      baws, ai 36% comision și tot nu ești profitabil? cât vrei ca sa ajungi pe plus?

    • @Constantin – sau poate doar e o afacere facuta sa creasca pe pierdere, investitorii fac munti de bani si cam aia e, gen UBER care dupa nu stiu cati ani inca nu a facut 1 leu profit insa o groaza de investitori au facut bani mizand pe crestere.

      00
    • @Zoso

      Grosul comenzilor vin de la chainuri gen, Mc, KFC, si altele autohtone, care isi negociaza comisionul in functie de cate locatii au.
      Comisioanele lor incep de pe la 10%.
      @Green
      Sediile sunt in UE, atat la Glovo cat si la foodpanda.

      @BigBear
      Asa cum am mentionat, este un bussines de viitor din care economia Romaniei mananca bine de tot si acum si pe viitor.
      Este un bussines de volum, in curand se va ajunge la breakeven iar avansurile tehnologice vor optimiza costurile.
      Ca exemplu, cand m-am angajat eu intr-una din aceste companii, acum 2 ani, dispecerizarea comenzilor se facea manual la un volum de 5k comenzi pe zi era nevoie de 3 dispeceri pe tura doar pentru dispecerizare. La ora actuala comenzile se dispecerizeaza automat si au in spate un algoritm care invata singur. Se implementeaza in fiecare quarter zeci de solutii de automatizare si fluidizare a operatiunilor. Un necunoscator ar zice, eh, ce mare branza, fac si eu o aplicatie, in spate sunt sute de tool-uri si miliarde de linii de cod.

      00
    • Bine dresat, inteligent, subtil, pe bloguri, comentariu cinstit la prima vedere, ar trebui sa iei si un bonus !

      00
    • Constantine, când presiunea mare este de preț final cât mai mic, comision de 36% din comandă plus multe alte costuri asociate, cam cât este prețul ingredientului și unde poți tăia ca restaurant/producător de mâncare? La ingrediente, la calitatea lor, la cantitatea lor, nu? Cam ce gust are, ce calitate are mâncarea aia la final? Eu te întreb in calitate de client obișnuit, care inainte de pandemie ieșea cel puțin odată pe săptămână undeva să mânce o chestie pe care nu stă să și-o facă acasă.
      Nu prea eram de acord cu comandatul acasă, deoarece prețul de comandă este același cu prețul de restaurant.
      Preferam ieșitu și interacțiunea socială, comandam foarte rar când aveam poftă de ceva anume și mi-era lene să ies din casă.
      La noi la țară la Mioveni, avem noroc că mai toate pizzeriile, restaurantele, shaormăriile, au livrări ei, fără să apeleze la plarforme și in halu ăsta-și permit să nu altereze gustu mâncării.
      Acu că s-ar putea și ăștia să mai tragă la cântar și calitate, nu este exclus.

      00
  22. Pe langa stresul cu angajatii, masina + taxe, etc comisionul ala mi se pare decent…si orcium o sa vina dronele si o sa mai scada procentul…

    00
  23. Usor amuzant punctul de vedere al patroanei, despre cum „nesimtitii” aia de la FoodPanda isi negociaza comisionul cu fiecare client. Sa le fie rusine!
    E un business in ambele directii, helloooo!

    https://lorenalupu.com/blog/profitand-de-pandemie-serviciile-de-livrare-isi-jecmanesc-fara-mila-partenerii/

    00
  24. Dar de ce o țineți ca gaia mațul că de ce nu-și cumpără restaurantul mașină pt livrări?!
    N-am văzut niciodată în trafic mașină inscrispționată „glovo” sau altă firmă d-asta. Doar scutere și cutii d-alea termice pe biciclete.

    00
    • Ce vorbesti, baws, e plin orasul de masini care livreaza. Nu scrie glovo pe ele, dar le recunosti rapid: cazane care stationeaza pe prima/a doua banda

      10
  25. Ehmm, ma gandisem si eu la asta uneori si chiar incepusem sa le caut serviciul lor de livrare(care exista la multe restaurante). Ca sa descopar ce? Site-uri neactualizate de ani de zile, comanda minima mai mare decat pe oricare din Glovo/Foodpanda/Takeaway, aceleasi preturi, uneori transport garantat, etc etc.

    Pai si atunci, eu sa le plang de mila? Practic, incurajeaza sa comanzi prin platformele astea pentru minimul interes. Ei s-ar astepta probabil ca tot eu sa ma simt vinovat si sa comand prin site, chiar daca nu e in interesul meu, ca vai, plang dupa industria HORECA.

    Solutii sunt atatea, nu am vazut un restaurant mai mare de pe Glovo/Takeaway care sa imi puna un pliant in livrare cu oferte de pe site-ul lor sau ceva similar. Nu exista! Cel mult un pliant obosit cu preturile lor si site-ul, cu zero incentive sa cumpar de la ei.

    Ok, nu ai forta de munca daca esti mic sau la inceput de drum, pai te grupezi cu inca 2-3 care’s pe acelasi gand cu tine si porniti ceva acolo pentru livrari. Daca nu ai un minim de cateva zeci de comenzi pe zi, pai poate ar trebui sa te gandesti la altceva sau sa investesti in marketing, poate chiar pe platformele astea, pana-ti aduni clienti.

    Platformele astea mi se par excelente dpdv al business-ului pentru ca functioneaza efectiv pe lenea patronilor si incapacitatea restaurantelor de a se administra.

    00
  26. Comunismul v-a invatat prost.
    Profitul nu e imoral.
    Adaosul trebuie sa acopere costurile.
    Nu mai calculati costurile unei afaceri ca nu le intelegeti modelul de business. Daca il intelegeti, atunci apucati-va de afaceri.

    Sunt alternative la platformele de livrari, care sunt un canal de distributie pentru restaurante.
    Gatiti acasa. Poate va descoperiti o noua pasiune.
    Mergeti la restaurant si comandati direct din restaurant. Cat timp asteptati, va plimbati.

    00
    • Proitul nu e imoral, dar modelele de afaceri curente nu prea merg într-o țară cu prețuri nemțesti și salarii turcești.
      La o adică, dacă esti împacat cu ideea de a fi lider politic cu o țară falimentară, atunci dă-i tati înainte!
      Dar se pare că nordul Europei a înțeles că trebuie să existe un nivel de echilibru pentru a nu ajunge țară bananieră.

      Adaosul, pentru multe afaceri românești nu acoperă doar costurile ci și pierderile, culmea, ca în… comunism.

      Adică tu, consumatorul roman, plătești prețul la nivel de Europa de Vest + adaosul comercial + „asigurarea de pierderi” (produse expirate, distruse in transport, pierdute, furate) a vanzatorului + o marja sanatoasa de profit + TVA.

      În rest sunt de acord cu sentimentul: gătește acasă și taxează-i pe toți: și pe Glovo dar și restaurantele acolo unde chiar îi doare. La buzunar.

      00
  27. „Așadar, dacă vă place un restaurant și puteți, comandați direct de la ei.”
    – deci … comandam direct de la restaurante care nu au livrare proprie. Errr … what? Daca un restaurant ofera contact pentru comenzi pe site, sigur ca il folosesc … dar daca nu au livrare …. ata ete.

    Nu am livrare proprie, n-am chef sa investesc in asta asa ca e mai ok sa-mi ia Glovo pielea de pe mine decat sa ma pun un pic la punct.

    Nu inteleg … brusc plangem de mila ?

    00
  28. Parcă la fel aveau și Uber Eats înainte să se care de aici. Nu știu despre celelalte, auzisem doar de ei și Glovo, comisioane asemănătoare. Mai nasol este că-i foarte greu să comanzi direct de la restaurant, multe dintre ele nu au distribuția lor. Unele nu au forța, altele nu au interesul, știi cum este. Și-atunci au apărut chestiile astea. Dar desigur, dacă te rezumi la o pizzerie/o șaormerie/o chinezărie/o whatever atunci se poate spune că se poate renunța la ele.

    00
  29. De ce nu isi fac restaurantele dintr-un cartier sau doua Glovo-ul lor? Vrei sa elimini un colos, numai prin asocieri o poti face. Pun toti bani egal la inceput si apoi se regleaza in functie de numarul si valoarea comenzilor. Un webapp, niste biciclete sau scutere si gata! Nu va mai plangeti, actionati!

    00
    • Asociere în România?! ejti nebun

      00
    • Hatz, Hatz, Johnule, hatz…tu crezi ca Glovo se face asa, ca vin 10 restaurante de cartier si se asocieaza? E simplu, un webapp, niste bicle si gata Glovo. Webapp-ul ala e cu bani, iti trebuie suport, bicicletele si scuterele alea costa bani, plus ca se mai strica, trebuie bani de reparatii. Daca era usor aveam deja un nou Glovo, dar pe seceta asta nu cred ca sint multe restaurantele care si-ar permite sa faca asainvestitii.

      00
    • Cam prostuțe fetele alea:
      1. e normal ca, comisionul e negociat diferit pt restaurante. Unul vinde de 1000lei altul de 10.000 isi permit sa traga in jos comisionul
      2. aaa nu vrem sa ne complicam noi cu livrarea. Pai atunci nu te mai plange ca esti comisionat.
      3. Nu e o idee deloc buna ca mai multe restaurante sa isi faca transport la comun. Pe langa ca o sa se certe la cum impart costurile ornsa fie si multe probleme logistice.

      00
    • Am ajuns cu cititul aici, m-am uitat pe dexonline ce înseamna chef si am închis

      e co-proprietar şi chef

      00
    • Acceasi problema este si in canada. Restaurantele care fac profit minim pe fiecare comanda sint obligati sa imaprta profitul cu firmele de curierat.
      In fapt cred ca de la bun inceput pretul de pe appuri era similar cu cel de l a restaurant.

      00
    • La videochat comisionul e 36% sau e mai mare ?

      00
    • @Xxx, mai deschide și tu televizorul pe alt canal decât A3. Până și maică-mea, 65 de ani, știe ce se înțelege prin „chef” în contextul ăla, fără dicționar.
      A intrat în limba română de vreo 20 de ani și mai insistent de vreo 10.

      00
    • @rv: La vidiociat comisionul e mai mare.

      10
    • Se pare ca Melinda e pe cale sa afle secretul femeilor independente si pline de bani.

      00
  30. „Nu vreau să se înțeleagă că sunt ipocrită. Nu-s. Adică, lucrez cu ei pentru că altfel aș închide, vreau să existe pentru că mi se pare ok ca fiecare să facă lucruri la care se pricepe, noi nu ne pricepem să implementăm livrări, și nu vrem să ne ocupăm și de aspecte din astea. Dar parcă mi-aş dori să nu ia și pielea de pe mine.”

    Si eu vreau un s-classe dar bulangii le fac prea scumpe. E concurenta destul de mare pe piata asta a serviciilor de livrare. Ar trebui sa se regleze singur pretul, nu?

    00
  31. Dupa aia care plangea ca nu-i mai cumpara romancele chilotii la comanda, azi o avem pe Melinda cu smiorcul lunii.

    Incep si hipsterii de toate felurile sa priceapa ca nu e suficient sa o arzi cu „om frumos” si „cu drag”, nimanui nu-i pasa.

    00
    • Pe langa “cu drag” ca ma scoate din sarite, nu stiu cine i-a invatat asa deodata ca trebuie folosit, ma enerveaza la culme denumirile hipseresti ale mancarurilor, gen “Picioci ca pe Valea Izei”. Nu tre sa ma umilesc zicand incantatii cand comand ceva de mancare.

      00
    • @ev21, interesant este că google image arată că piciocii sunt napii, adică cartofii porceşti care este altă mâncare de peşte.
      De aia s-ar putea să ai o surpriză că piciocii de pe valea izei să nu fie banalii cartofi.
      Sau că foarte mulţi confundă cartofii cu napii şi piciocii de nici dracu’ nu-i mai înţelege ce-ţi pune în farfurie.
      Un lucru îţi spun sigur. În Maramureş se vorbeşte altă limbă în zonele rurale şi-ţi trebuie ghid să înţelegi oamenii şi obiceiurile culinare.

      00
  32. Acesta este unul dintre motivele din cauza cărora eu refuz să fac comenzi prin de-ăștia, indiferent cum îi cheamă: glovo, lieferando, deliveroo, etc.

    Sunt firme căpușă. Își plătesc execrabil angajații (dacă sunt angajați), se comportă execrabil cu angajații lor, mijloacele de transport, mai ales bicicletele, sunt nesigure ptr. trafic (în Berlin își plăteau singuri sclavii lieferando farurile de la biciclete), probleme majore de igienă (de expl. nu au unde să se pișe și să se spele pe mâini).

    Da cât sa fac burta mare mai bine îmi comand prin telefon sau mail și mă duc să-mi iau mâncarea.

    BTW: sunteți 100 la 100 siguri ca restaurantele nu încercă, la 36% costuri in plus, să economisească ceva la ingridiente… Poate Pizza fără faina 00, poate carne de calitatea a 2a, 3a, poate vegetale mai vechi cu câteva zile?
    Și cine în morții lor așteaptă livrarea gratis? De ce?

    Cumpărați direct prin restaurantele respective, die ca livrează ei, fie că va luați voi mâncarea de la ei. Poate te poți bucura de restaurantele „tale” și după căcatul asta de pandemie. Dacă-s falite poți merge la case de pariuri, cazinouri, schimbători de valuta, etc. în aceeași locație. Merită să investești un leu în plus sin în alți oameni, pentru a-ți face și ție viața mai frumoasă…

    00
    • se pisa la restaurant, sunt platiti cu minim + 1/2€ , sau exclusiv pe comanda, si în functie de platforma ai flexibilitate de freelancer cu venit garantat.

      00
    • Wow, înseamnă că funcționează treaba în România. Sunt sigur că sunt niște angajatori faini, care au grijă de angajații lor, nu ca în lumea sălbatică de munca (bine în comparație cu perfecta Românie) din Germania:

      https://fudder.de/ein-anonymer-fahrer-berichtet-ueber-den-arbeitsalltag-bei-foodora–176820857.html
      https://m.tagesspiegel.de/wirtschaft/lieferando-und-wolt-in-der-kritik-wie-essens-lieferdienste-von-der-not-der-restaurants-profitieren/26751120.html
      https://www.tagesschau.de/wirtschaft/lieferando-arbeitsbedingungen-101.html

      Da? Au voie să folosească wc-urile restaurantelor și în pandemie? Wow! România rules!

      00
    • A, am uitat. Ști cum este cu plata pe comandă? Stai să-ți spun… Este cum e cu plata pe pachet livrat. Un șofer freelancer dhl primea 0,52 cenți cu 19%-tva inclus pe pachet livrat (inclusiv costuri pentru camioneta, etc.). Bine că sau trezit politicienii și au interzis astfel de relații de muncă. Acum este mai scumpă poșta, dar oamenii pot trăii din munca lor.

      00
    • La colete se plateste de la 0,5€/£$ în sus, în functie de firma si de locul tau pe lantul de distributie, media în vest e de 1€$£ pe colet livrat, nu exista sa platesti tva decât daca se face misto de tine. Costurile dubei în schimb apartin soferului iar lumea în general pare multumita. Bine, la ei alternativa e sa stai pe un ajutor social destul de generos

      00
    • Nu știu de care vest vorbești tu, eu vorbesc de Germania. Nu știu cum este în F, UK, NL (adică știu, dar văd că tu ști mai bine), dar în Germania treci TVA-ul pe factură. Sunt doar câteva cazuri în care nu trebuie să o faci. Curieratul nu se află printre ele.

      Acum firmele de curieri nu mai au voie să facă caterincă, trebuie să-și plătească persoanele care lucrezeaza pentru ei cu salariul minim. Chiar dacă au contracte cu alte forme de preluat munca, ei (DHL, Hermes, Ups…) trebuie să se asigure că muncitorii din toate firmele sunt plătiți corespunzător. Fără discuții.

      Aaa, asta sa introdus și la prelucrarea cărnii. Nasol, nu-ți mai iei kilu de carne procesată de sclavi din Europa de Est la 1,99 Kilu. Acum carnea este un pic mai scumpă.

      Nu am înțeles niciodată cum gândesc oameni ca tine. Ce plus ai în viața ta, dacă altul este mai sărac. Să te dai mare, mai ales în fața oamenilor mai săracil, nu este o plăcere, este prostă creștere. Ți se umfla ceva când bei la terasă un whiskey fin și fumezi un trabuc scump vorbind cu prietenii tăi (magnați și ei) ca ptr alții ajunge un 1e pe colet incl toate costurile? Te-ai gândit măcar o singură dată că există oamenii care sunt nevoiți sa accepte asemenea joburi, ca niște sclavi? Și în plm nu veni acum cu „sunt singuri de vinăc, dacă făceau medicina la harvard le merge mai bine. Băăă omule, la fi ele astea lucrează imigranți, oameni după rupturi de biografii (boli nasoale, morți în familie, etc.).

      Aici sunt foarte des confruntat cu cruzimea gândirii multor persoane, cu aroganța lor, cu lipsa de empatie…

      O zi făină. Btw. Nu-i da bacșiș lu ăla care-ți aduce mâncarea de la glovo, că doar este meseria lui. Ce pilotului care te duce-n Zanzibar îi dai ceva? Dă-i încolo de oameni, lasă-i pe prosti să moară.

      00
    • Nu stiu ce e cu textul ala melodramatic dar lumea care e platita pe colet e in general f multumita de venituri … bine nu e platita cu 0,52 cu tva inclus iar ofertele astea minune nu rezista mult pe net. Uber e rau in Germania ca nu vrea sa plateasca minimul pe economie ci doar cursele de parca firmele de taxi care platesc cu minimul pe economie ar fi si ele niste ingeri.

      00
  33. am ajuns in perioada in care orice mizerie de pizza costa de la 30 de lei in sus, shaorma de la 25 de lei in sus, un hamburger de la 30 de lei in sus..
    Comanzi de pranz pt 2 persoane ajungi lejer la 100 de lei, mi se pare destul de exagerat. Stiu ca 100 de lei (aproximativ) dadeam in 2 cand ieseam in oras si mancam pe la un restaurant (din cele normale, nu fite, etc)

    bai ce plm facem aici :)

    mi-e si teama cand se vor redeschide restaurantele (daca se va mai intampla asta vreodata) ce preturi vor avea

    00
    • Cand au redeschis partial in vara, am fost la 2 terase restaurant si ambele aveau preturi mai mari cu 30%.

      00
    • Patron de restaurant: „Marim preturile x2, ca si asa are lumea bani la cat s-a stat in casa, plus ca e dornica de experiences, vibes and shit”. In plus pozele alea pentru instagram alt succes o sa aiba acum #back_from_pandemie

      00
    • Preţul la mizeria aia de pizza este acelaşi. Doar socializarea a devenit mai scumpă.

      00
  34. Eu as gandi altfel, platesc 36% dar nu ma doare capul cu tot ce tine de management-ul de a avea propriul sistem de livrari. Vine ala ia punga cu mancare si intra cash-ul. Nu vad unde e jegmaneala.
    Sa nu uitam de jegmaneala lor de dinaintea pandemiei –
    micii reci, berea calda…

    00
  35. Ok. 30%+tva pare mult,dar o mare parte din comision oricum e suportată de client printr-o creștere a prețurilor.
    Personal fac bani în emag marketplace și amazon FBA/FBM eu. Știu să apreciez foarte mult un client care cumpără din marketplace odată, apoi vine direct la mine. Îl recompensez cumva.
    Problema e atunci când faci același lucru cu restaurantele. Dai comandă în glovo, vine într-o oră mâncarea, totul ok. Nu e ok? Ai cu cine să discuți, primești banii înapoi, găsești o soluție.
    Dai comandă la restaurant? Pai boss, livram doar în aria de 500m în jurul restaurantului.
    Ți-e foame rău? Durează cam 1.5 ore livrarea pt că Glovo are prioritate.
    Ah am uitat să-ți punem ceva în comandă? Uite un voucher pt data viitoare.
    Plata cu card? Doar în locație, sorry.
    Metode de comandă rapidă? Nah, spune-mi boss adresa completă, nr de telefon și punct de reper de fiecare dată când comanzi.
    Livratori profi? Boss e prima data când vin în drumul taberei, cum se ajunge la voi, eu vin dinspre centru.

    Nu zic că toți sunt la fel. Graffiti îmi vine în minte ca și un exemplu pozitiv. Comand de la ei de ani de zile, direct, fără nici o problemă. Dar mulți apăruți în ultimii ani bifează cel puțin 2-3 din lista mea.

    Legat de partea cu „lucrează pentru cashflow”, de când e o chestie rea asta? Businessul dă faliment când nu are cashflow, nu când e negativ. Da, e mai greu un an, doi, dar când partenerii văd constanță în tine, atunci poți să începi să te eficentizezi. Negociezi tarife. Negociezi cu furnizorii. Unele costuri fixe, devin procent mai din business și încet, încet apare profitul. Da, știu, durează câțiva ani și nimeni n-are răbdare. Gândire de angajat.

    00
  36. in brasov am avut in ultimele 2 saptamani o surpriza dubioasa la modul sunat la firme care au propriul serviciu de livrare si mi-au venit produsele cu altii. prima a fost extrem de enervanta la hoppa (mancare buna greceasca) au livrare ei, exista si in aplicatiile celorlalti la prima comanda facuta am mers pe glovo ca nu au raspuns la telefonul de pe fb, la vreo 5 minute m-au sunat ca au vazut apelul, le-am zis ca deja am facut comanda si mi-au explicat ca si ei au livrare pt. doar 5 ron (prin glovo a fost cu vreo 2 ron mai mult). saptamana trecuta o comanda care in mod normal dura 15-30 minute sa fie livrata a venit dupa 1 ora si 30 minute cu Takeaway. saptamana asta de la pizza nonna (au cel putin vreo 5 masini de livrare) am primit comanda tot prin takeaway

    tind sa cred ca poate au negociat alte comisioane si folosesc ei direct alti livratori atata timp cat eu am sunat la ei si nu m-am jucat prin aplicatii

    00
    • asa este, si in Iasi se intampla acest lucru, e destul de ciudat, poate au comisioane negociate doar cu anumiti livratori si cel mai bine e sa suni la ei sa intrebi cu ce le convine sa comanzi..ma gandesc ca nu sunt la fel Glovo, Takeaway, Foodpanda

      00
  37. Astia prospera (Glovo&altii ca ei) deoarece romanul s-a puturosit si nu isi mai face de mancare acasa.Ma uitam la postul de pe Twitter care de fapt e o reclama la o carciumioara,au aia acolo oua posate in painici si cartofi prajiti cu branza.Cat de cretin sa fii sa comanzi asa ceva,in loc sa iti faci tu acasa doua barabule prjite si doua oua posate?

    00
    • Tu esti la nivelul la care ai mai mult timp decat bani. Cand si daca vei ajunge in situatia inversa vei intelege “cat de cretin poti sa fii”. Hai ca se face frumos afara on curand si faci revizia la masina pe trotuar ca doar nu esti cretin sa platesti pe altu’ sa-ti schimbe uleiul.

      00
    • Pai nu trebuie sa ii prindă din urma pe aia din alte tari ? Cum prepararea mâncării e mai nou considerată o corvoadă, că statul pe Facebook, Insta ori PS-ul, e mult mai important, mai degrabă aleg sa le aduca alții la nas de 10 ori mai scump, chit ca acel preparat ar fi luat poate nici măcar o ora sa fie gătit.
      Bineînțeles, cei mai mulți se opăresc ca vai, vai, nu au timp și că tu ești de-a dreptul demodat să te ocupi singur de ceva fără de care de altfel nu ai putea trai… Îhîm. Fix ora aia in care ți-ai prepara o mâncare sanatoasa acasă nu merita sacrificat, din cele minim 3 petrecute dând niște like-uri si uitându-te la seriale pe Netflix.

      00
    • @ ev21

      Boss, ce dracu faci, mă, tu de așa important, incât 2 ore pe săptămână nu ai timp să-ți faci 2 crătiți cu mâncare sau 15 minute să perpeli o friptură gustoasă, ori ceva rapid și bun? Și fii sincer, zi-mi nivelul tău de venituri+ timpul efectiv muncit. Că dacă ești o persoană care pleacă dimineața și ajunge seara târziu si pe intuneric înțeleg, că faci bani, iar din ce produci, o sumă X lei se duce către comandat mâncare.
      Altfel nu înțeleg, cum cineva nu poate să-și facă o porție de mâncare, ca să nu mai mânce toate dejecțiile de la KFC/Dristor.McDonalds. Toți suntem ocupați. Și eu după jos mai plec să mai fac un ban rapid, mai am și niște studii, mai am și alte chestii care-mi ocupă timp și tot găsesc câteva ore pe săptămână să-mi gătesc ce-mi place.
      Și ca mine sunt cei mai mulți de pe aci. Nu știam să se fi umplu Bucureștiu de burgheji. Pentru un oraș atât de mic, cantitea de mâncare comandată mi se pare enormă.

      00
    • @ev21:situatie este pe dos,adica am bani si nu prea timp,dar ca sa comand barabule prajite si oua posate,trebuie chiar sa fiu cretin sa fac asta.Asa ca te las pe tine sa fii destept si sa comanzi de la Glovo chiar si ceai de musetel.Pofta buna.

      00
    • Pai permite-mi sa te luminez eu:
      De prin martie eu si nevasta gatim odata la doua-trei zile. Ciorbe, supe, tocane de toate felurile, salate – totul pentru noi doi si cei doi copii. Toata primavara, toata vara, toata toamna – gatit, gatit, gatit.

      …si ti se ia, mafrend. Desi imi place mult sa gatesc (am inclusiv calificare de bucatar) mi s-a luat de atata gatit. Nu mai am nicio idee, mi s-a luat de ciorba de „pui de tara” ca de mere padurete, nu mai stiu ce sa le fac astora de mancare (adica copiilor). Din cauza asta atunci cand copii sunt plecati la bunici (ca acum) imi bag picioarele in el de gatit si-mi comand mancare. Imi revin dupa cateva zile si incep sa gatesc din nou… maine planuiesc o „friptura brasoveana” (nu sunt din Brasov, dar asa se cheama cica).

      Am inceput sa apelez si la „mancare la oala” (gen OalaCuBunatati sau FoodEvolution), dar am mixed reviews.

      doua barabule prjite si doua oua posate

      Ba, tu stii ce greu e sa faci oua posate? Daca nu ai facut in viata ta nicio mancare ever, cum naiba sa-ti iasa oul posat. Ti se pare ca „spargi oul in apa calda si gata” iese ca la restaurant? Mhahahaha!

      00
    • Wow ce v-ati triggeruit.

      Cateva chestii:
      1. fiecare alege sa-si petreaca timpul cun vrea. Eu nu stau pe soceal media ci ma joc cu copilul in timp ce altii invart in cratita.
      2. nu toata lumea se pricepe la gatit, desi noi mai gatim in weekend.
      3. pe Glovo nu trebuie sa comanzi doar junkfood, sunt si restaurante misto.

      Hai, spor la curatat barabule.

      00
    • @jollyca pentru comenzi “la oala” mai incearca si ElaBistro, Oala lui Vio (care e si pe Glovo 😀) sau https://oala.stadio.ro (preferatii mei)

      00
    • @ev21: copilul cu care te joci tu o sa creasca si o sa manance si el. Si nu cred ca o sa-i dai mancare comandata de pe Glovo.
      Vezi ca suntem in secolul 21. Iti iei un One Pot si lasi mancarea sa se faca in timp ce tu te joci cu copilul

      00
  38. Cam la fel e si cu comisioanele de marketplace la #Stimnoicine.

    00
  39. Apropo, am uitat sa va intreb, are careva idee cat plateste o astfel de companie sa atraga un client sa isi faca cont? Doar sa isi faca cont, nu sa si comande. 50 de euro, acesta este costul actual de achizitie pentru un utilizator.

    00
  40. Și la Uber Eats era comisionul tot pe la 30% (a ieșit de pe piața din România și alte 7 sau 8 țări prin iunie, fiindcă nu făcea suficient profit, reprezenta 1% din toate încasările brute).
    Dar, pe lângă banii luați de la restaurante (procentul din comandă), ei luau bani și de la șoferi (în funcție de timp și distanța parcursă pentru a livra), și de la fiecare cumpărător.
    Ah, încă ceva: făceau parteneriate cu lanțurile mari de restaurante și le oferă procente mai mici, ceea ce doar adâncește prăpastia între businessurile mici și lanțurile care erau oricum mari. Fiindcă interesul lor este să atragă cât mai mulți utilizatori în platformă și sunt mai mari șansele ca oamenii să intre ca să comande de la KFC și McDonalds decât de la un restaurant cu o bază mică de clienți.
    Presupun că modelul Glovo e asemănător.

  41. vad ca se discuta mult de glovo. de tazz nimeni nimic?

    00
    • Pai Tazz mai rezista maxim 6 luni apoi vor inchide, nu au ezperienta, iar logistica lor e facuta de un ordinar care a dat teapa la sute de livratori colaboratori la alta platforma de livrare.
      Se vede disperarea prin campaniile de discount pe care le face: 50% discount si free delivery. De asemenea Naspers va decide ce vrea mai departe, foodpanda(deliveryhero) sau tazz nu cred ca este neaparat sustenabil sa mearga cu 2 servicii in aceiasi piata.

      00
  42. Vârsta celor care au murit de „coronavirus” din regiunea Emilia-Romagna, Italia, azi. Chiar nu știu dacă poți trece ca principal „vinovat” virusul ăsta, e absurd.

    I morti

    15 a Ravenna (7 donne, due di 87, 92, 97, due di 100, 102 anni e 8 uomini di 59, 75, 78, 85, 89, 90, 94, 96 anni), 11 a Bologna (6 donne di 85, 91, 93, due di 97, 100 anni e 5 uomini di 74, 75, 84 e due di 94 anni), 6 a Imola (4 donne di 90, 91 e due 94 anni e due uomini di 73 e 75 anni), 13 a Modena (10 donne di 62, 69, 75, due di 79, tre di 82, 88 e 95 anni e 3 uomini di 63, 74 e 95 anni), 6 a Piacenza (3 donne di 77, 83 e 84 anni e 3 uomini di 74, 84 e 92 anni ), 4 in provincia di Forlì-Cesena (3 donne di 77, 78 e 82 anni e un uomo di 84 anni), 4 a Ferrara (1 donna di 79 anni e 3 uomini di 83, 86 e 89 anni), 4 a Rimini (2 donne di 83 e 88 anni e 2 uomini di 82 e 98 anni), 4 a Reggio Emilia (4 uomini di 76, 83, 86 e 89 anni), 1 a Parma (1 uomo di 68 anni). Un decesso di un uomo di 73 anni residente in altra regione.
    In totale, dall’inizio dell’epidemia i decessi in Emilia-Romagna sono stati 8.279.

    00
    • Adica tu vrei sa spui ca batranii sunt o categorie de risc pentru virusul asta????? Nu pot sa cred asa ceva, cine-ar fi crezut?

      Totusi, ce legatura re cu Glovo?

      00
  43. Am folosit glovo pana acum 2 luni când am realizat ca preturile au sărit mult in aer. La ultima potențială comanda un meniu la un restaurant pe glovo era 32 lei iar pe food panda la același restaurant era 21 lei. Eu nu stau sa tip și sa urlu ca doar sunt firme private și fac ce preturi vor. Am dezinstalat aplicația și ma descurc cum pot spre binele meu. Am instalat cum aplicația Tazz. Momentan este ok, vânez promoțiile cu 50% reducere, știu ca nu o sa tina la nesfârșit aceste promoții dar momentan merita.

    00
  44. Asa si incerc sa fac, dar din pacate nu toate restaurantele au livrare.

    …dar uite una misto: eu mai comand de la TrickShot din Promenada – e mancarea buna si au ei livrare (si plata cu cardul pe site). Ultima oara a venit baiatu cu o cutie din aia galbena (pe care se distingea scrisul Glovo) pe care era pusa o husa pe care scria TrickShot.

    00
  45. Băi da să gătiți nu mai știți niciunul?

    00
    • Ba da, dar știi întrebarea aia a lu’ Hamlet, „to be or not to be”!? La mine e „eu ce pzm mai gătesc?!”
      Și-s doar eu cu mine (pisicul are boabele lui), nu trebuie să țin seama de preferințele nimănui (mai ales ale copiilor), nici de alergii, nici de eventuale probleme medicale.
      Uneori nici internetul nu mă ajută- aia nu că am făcut acu’ 2 săptămâni, aia nu că e bună caldă, nu se pretează pt luat la birou și incălzit la microunde, ailaltă nu pt că d-aia. :)
      Nu știu cum a supraviețuit mama.

      00
    • Eu îl mai incerc pe Adi Hădean dpdv culinar. Și nu le zice deloc rău nenea.
      Abia îmi mai utilizez din jucăriile mele de bucătăreasă falită moral.

      00
  46. Da’ despre faptul ca nu poti sa dai comentarii la restaurantele alea care efectiv sunt in Glovo si iti ofera o mancare execrabila sau nu impacheteaza? Hai, comision ca si comision, daca vrei se poate, dar o evaluare, un comentariu, o poza care sa sustina comentariul lasat restaurantului sau livratorului, nu?
    Pai de aia isi permit astia de la Glovo sa iti returneze banii platiti si sa ramai si cu produsul gresit.
    Curier Glovo, comanda ce vrei, comanda din Kaufland: bla bla bla bla + comentariu: doresc si o RAZATOARE DE ORICE FEL.
    Se prezinta curierul GLOVO la usa cu toata comanda + un sandwich maker in loc de razatoare. WTF? Vroiam sa ii las comentariu: LIVRATOR NEATENT, cutare, poza. NU, aveam optiune sus si jos.
    Misto Bringo.

    00
  47. Am restaurant arabesc in capul strazii. Zona buna dar locatia e un pic ferita si nu ft premium. Inainte de pandemie gaseai masa dupamasa dar era aglomerat. Mancare buna, portii mari, servire rapida. Acum e dezastru. Livreaza cu toate aplicatiile, livreaza cu masina lor si poti sa te duci sa le iei de la ei. E coada tot timpul la ridicare, 4-5 oameni la rand. Telefoanele suna ca la balamuc, fixe, mobile.

    In capatul celalalt e un “local” de burgeri. Genul cu Q5 in usa. Uneori raspund la telefon, alteori nu…

    00
  48. Mie altceva mi s-a părut ciudat în aplicațiile astea. OK, comisionul de 36% probabil a mai crescut anul ăsta, dar mi s-a părut că au apărut „restaurante” care sunt exclusiv pe Glovo. Ceea ce sincer mi se pare destul de periculos pentru restaurantele tradiționale, pentru că restaurantele tradiționale respectă niște norme sanitare, au parte de niște controale, sunt mai la vedere, etc.

    Cât privește comisionul, aplicațiile astea știu doar de mâncare. Vrei să te listezi la ei? Îți zic procentul standard, dacă nu îți convine te trimit la gară. Degeaba le explici că „știți, industria noastră nu are marja asta”. Loc de alte platforme de livrare mai e, sper să mai apară și non-Food.

    00
    • @Claudiu: serios? De cate ori ai mancat pizza la jerry’s sau Domino’s in restaurant, fiind servit de un chelner? Dar shaorma? Nu e o noutate restaurantul fara servire la locatie, ci doar take away/delivery. Se supun acelorasi reguli, acelorasi autorizatii, acelaroasi controale. Cat despre ce au facut baietii aia doi cu Deliveroo, ce e asa scandalos/spectaculos? Adica la fel de bine puteau sa faca ei livrarea. Problema nu e a Deliveroo, problema e a consumatorilor care cumpara fara sa se documenteze de unde o fac.

      00
    • LE: tot in cazul acela cu Deliveroo vedem ca lipsa birocratiei lasa multe goluri care pot fi exploatate. Asadar, problema nu e Deliveroo, ci faptul ca cei 2 au deschis un restaurant mult prea usor, printr-un singur formular online, si fara vreun control din partea autoritatilor.

      00
  49. Voua nu va e scarba de ghiozdanele alea infecte? Cate ciorbe au explodat acolo.

    Toti glovoistii pe care ii vad pe strada au ghiozdanele jegoase.

    00
    • Fiindca e inchis la spalatorie, dar cand ii prinde ploaia – e FREE le spala interior exterior boss – GRATIS!

      00
  50. Am ales 3 restaurante pe o raza de 5 km si comand de acolo direct. Toate bune si frumoase, toata lumea ok. Nu voi instala niciodata Tazz sau Glovo.

    00
  51. Ce bine ca nu livreaza nimeni aici la mine la capatul lumii. Doar o pizza odata la 3 luni mai comand. Iar de curand am aflat ca si Bringo, mai iau legume fructe proaspete.

    00
  52. Bai deci va rog, ziceti orice dar sa nu se inchida Glovo ca si Uber eats. Cum mai comandam noi o ciorba si eclere de la French Revolution? Ca facutul de tocanita acasa e prea mainstream

    00
  53. nu stiu de ce credeti ca toate restaurantele se plang costul livrarii prin glovo sau alte platforme
    eu am un restaurant langa mine de la care mai comand cu ridicare, imi ia maxim 5 min sa ajung si nu mi s-a intamplat doar odata sa-mi zici cel de restaurant de ce nu comand prin una din aplicatiile cu care colaboreaza pentru ca e mai comod pentru mine. Si credeti-ma ca nu e unul la care stau curierii la coada sa ridice comenzile, nu stiu daca am vazut vreodata unul sa ridice ceva cat am fost pe acolo.

    00
  54. Despre Mesopotamia Romania nu spune nimeni ? Au bagat 1 leu la fiecare plic de ala de la orice sandvis, daca ai 4 sandvisuri iti ia 4 lei, intelegeam inainte era 1 leu ambalajul pentru luat la pachet, includea si punga de hartie, dar acum s-au gasit sa ia cate 1 leu la fiecare produs, atata nesimtire mai rar se intalneste, pai vin eu cu servetele si punga mea boss, ca sa nu mai zic ca nu se specifica nicaieri, nu e afisat, ci te trezesti cu 4 lei pe bon luati aiurea!

    00
  55. Comand de 3-4 ori pe luna de la un restaurant de burgeri. Pun comanda pe site si la check-out nu pot sa selectez plata cu cardul. I-am sunat de 2-3 ori si i-am intrebat daca pot plati cu cardul la livrare, mi-au spus ca livratorii lor nu au POS. Si de atunci comand de la ei prin Food Panda. Unii si-o merita… Aaaa, si tot la astia, i-am intrebat daca pot sa-mi puna legume la gratar in loc de cartofi in meniu. Au zis ca da, si le-am gasit separat pe bon.

    00
  56. Salut! Eu lucrez la un restaurant care are contract cu Glovo si Food Panda. Comisionul este 30% din comanda daca mancarea se livreaza cu personalul Glovo/Food Panda si 20% daca se livreaza cu personalul nostru. Am ales sa livram cu personalul nostru si sa avem preturi cu 20% mai mari in aplicatiile Glovo/Food Panda(sa avem acelasi castig ca inainte). Pe site-ul restaurantului preturile au ramas standard nemodificate. Se poate plati si pe site-ul restaurantului cu cardul, se poate plati si la adresa clientului cu cardul. Eu zic ca se poate face si treaba fara sa jecmanim clientul.

    00
    • Cam asta e ideea castigatoare pentru toata lumea.
      Trebuie doar putina atentie la ce apaare pe Google la My Business sa fie listat doar restaurantul, nu si Glovo si Food Panda. Mi se pare fair sa gaseasca clientii in primul rand pagina de livrare a restaurantului (daca exista), iar Glovo si Food Panda sa ia comisionul doar daca clientul chiar este adus de ei.

      00
  57. Astia cu aplicatiile de food delivery au distrus piata:

    1. Preturi umflate.
    2. Restaurante aparute peste noapte cu mancare proasta ca sa acopere comisioanele platformelor.
    3. Restaurantele cunoscute au redus calitatea sa acopere acele comisioane.
    4. A aparut taxa de livrarea care inainte nu exista pentru zonele centrale, decat pentru cele limitrofe, ceea ce mi se pare si normal. Inainte exista doar o taxa de comanda minima care era de bun simt.

    Ma va bucura foarte mult daca pica aceste platforme!
    Nu s-au redus timpii de livrare in orele de varf, doar reclamatiile sunt luate in seama, insa si inainte restaurantele care erau cu adevarat serioase se ocupau de reclamatii.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile