Să îi spună cineva lui Gabriel Rău că își face rău când deschide gura…

Omul e de-al nostru, din online, a lucrat la specialii de la InternetCorp și înainte de asta la TradeAds, acum e în USR și, în calitatea asta, e consilier la primărie, deci poate spune prostii.

Ia fiți atenți aici la ce zice.

Ce vină au bucureștenii că locurile de parcare nu au fost construite în ultimii 30 de ani? Actuala politică de parcare în București o să chinuie niște oameni nevinovați dacă nu se realizează investiții în infrastructura de mobilitate urbană.

Cine deține mașinile alea care sunt zi lumină pe șosea? Nevinovații ăștia? Cine are câte 3 mașini la 2 șoferi? Cine nu se dă jos din mașină deloc?

Între 800 de lei și 8.640 de lei pe an va trebui să plătiți pentru parcare în jurul locuinței dumneavoastră în funcție de unde locuiți. Dacă nu, veți plăti 200 de lei pe zi și vi se va bloca mașina până plătiți amenda. Dacă nu aveți bani, fiecare zi în plus, înseamnă încă 200 de lei. Și tot așa. Adică 13% dintr-un salariu minim pe o lună, iar asta în fiecare zi.

Trecem peste “fiecare zi în plus virgulă înseamnă”, limba română e complicată. Din nou, invit onoratul consilier să se plimbe un pic pe străzile astea unde urmează să fie introduse noile tarife. Exact, pe margine mașini nemișcate cu lunile, pe mijloc mașini la orice oră.

Asta e o taxare aberantă a parcării într-un oraș care duce lipsă tocmai de parcări din cauza incompetenței autorităților care nu le-au construit până acum.

S-au făcut două parcări pentru ăia care vin din provincie, sunt goale. S-a făcut metrou în Drumul Taberei, e gol. Bine, aici trebuie făcută o parcare mare la ultima stație de metrou, pentru ăia care vin din Prelungire/Domnești/Bragadiru, dar pun pariu că 10 lei pe zi va fi mult pentru ei.

Cuantumul tarifului de parcare dintr-un oraș trebuie să țină cont atât de cerere și ofertă, dar și de calitatea serviciului taxat și alternativele pe care administrația le oferă oamenilor la mersul cu mașina personală.

Yep. Ține cont de cerere, care e mare, de aia se parchează aiurea, de aia când o să ai un copil nu o să îl poți plimba pe trotuar. Cererea e mare, oferta e mică. Autobuze sunt, metrou este, dar nu te lasă la botul calului.

5 lei / oră este un tarif decent pentru parcare în centrul Bucureștiului, un tarif care încurajează transportul public, alternativ sau pietonal, însă actualele tarife pentru permisele de rezident trebuie reduse.

Nope. Centrul arată oribil pentru că e plin de săraci care nu au bani de nimic și care ar trebui să se mute de acolo.

Apropo, toate agențiile și autoritățile statului au parcarea complet gratuită. Nu dau un ban pentru ele la primărie. După principiul “cine împarte, parte își face”.

Asta e o informație utilă.

Și unde se vor duce banii? Ați crede că la bugetul primăriei pentru investiții sau ceva servicii publice. Deloc. Doar 1% din banii pe care îi veți plăti va merge la primărie. 99% din bani se duc la o companie municipală făcută de doamna Firea, condusă de un domn care are un salariu lunar de peste 30.000 de lei pe lună. Fix acolo se vor duce banii dumneavoastră. USR București a solicitat ca această companie să se închidă.

Sursa?

Un oraș verde, prietenos cu oamenii, cu aer mai curat și cu mai multe spații de petrecere a timpului liber se obține prin investiții inteligente în infrastructură.

Da, gen spații verzi, copaci și alte minuni. Câte din astea a făcut primăria în doi ani? Câte propuneri din astea ați avut în doi ani?

Bă, știu eu din provincie că Bucureștiul e sufocat de mașini, vine o măsură, drastică e drept, care ar avea efect că ar mai reduce din mașini, și vin puști cordiți de 30 de ani să explice de ce nu e bună, că întâi trebuie să se construiască parcări și infrastructură și abia apoi să se taxeze alea 1 milion de mașini din oraș. De aia nu mai ia nimeni USR în serios, pe faze din astea.

Și nu e greu, bă. Cauciucuri putrezite? Ridicată mașină. Praful de două degete de ea? Ridicată. Curs rugina de pe ea? Ridicată. Propuneți asta, mai eliberați locurile de parcare. Taxați a doua și a treia mașină mai mult. Nu e greu. Dar nu poți să te pui cu curul în potecă la orice și să cauți capital politic aiurea.

Știi cum se fac parcări în orașele aglomerate, Gabriel Rău? Dând jos blocuri sau sacrificând spații verzi. Dacă nu merge așa, trebuie să mai renunțăm la mașini. De ce crezi că s-au făcut parcări la marginea orașului? Că nu vor nenorociții de primari să facă în centru sau acolo unde e nevoie de ele? Cât de deconectat de la realitate să fii…

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

118 comentarii

  1. La toamna sau iarna vand masina. Si nu mai cumpar alta. 25% din veniturile anuale doar sa ma laud ca am o masina e prea mult pentru mine. Raman la tramvai si autobuz si nu imi cade rangul. De banii care ii cheltuiam cu masina prefer sa fac alte lucruri mai utile. Pentru o masina care 95% din timpul unei zile zace intro parcare/garaj nu merita. Sunt curios cati imi vor urma exemplul. Dar stiu deja, prea putini. Si daca va fi benzina 20 de lei, tot nu vor renunta la masina.

    00
    • Nu uita sa postezi pe Facebook cand faci asta

      00
    • @Playactiv Nu e virba de rang. Merg ca un erou spartan pe orice căldura și miresme. Dar am avut 4 luni în care nu am putut conduce si cănd vezi mașină-30min, ratb-1:40 și pe jos 2:20 te întrebi dacă nu mai bine alergi. Poate tu ai legături bune dar metroul ultima data a venit după 14 minute. Ajungeam și parcam. Dar am mai și mers 6 până la metrou, am mai și mers după.
      Mașina în București e mai rapidă de cele mai multe ori din motive de legături de cacao.
      Azi s-a facut ora 15 fara stirea mea după ce am fist în numai 3 locuri dar am schimbat ȘAPTE diverse autobuze și tramvaie.

      00
    • Și nu mă porni cu noaptea. Când N—urile au trasee de te doare mintea. Nu recunoști nimic. Unele ar fi chiar bune ziua. Unele sunt fucked up și iar tre sa schimbi doar câ N vine la juma de oră. E mortal. Poți face 2 ore din centru până la blocul din cartierul muncitoresc. Un drum de 8-10 minute cu masina noaptea când nu e trafic.
      Te sfătuiesc să păstrezi mașina sau să o schimbi pe una mai mică.
      Apropo: cum ajungi la moieciu de sus? Că am mers eu cu troler cu tren, autocar și apoi tras troler pe pietriș.
      Dar dacă vrei sâ pleci de la Pitești la București după ora 19:30 știai că e tren după 1:00 și face peste 2 ore jumate?

      00
    • Ma disperi cu masina aia a ta, mereu zici cum nu mergi cu ea, cum o vinzi etc. Just foking do it.

      00
    • Ideea e că dacă 25% din veniturile anuale se duc pe mașină, la fel se topesc orele in autogara mamei ei, în stațiile dubioase și în final pe uber, bolt sau star. Doar că vei fi mai nervos.

      00
    • @Marce treaba e simpla: daca nu-ti permiti sa platesti cu bani, platesti cu timp.

      00
    • @ev21 Nu e corect. E circ balcanic. Diferențele așa de mari plus unreliability (nu te poți baza nu vine cuvântul românesc) duc la frustrarea populației. Timpul oricui e valoros. O oră în plus cu ăla micu e benefic și pentru el și pentru societate. De ce ai petrece-o in tramvaiul 25? Înțeleg un plus 10 procente la timp mai ales că e plânset și jale pe trafic dar triplu e ridicol. E prea scump. Nici mâcar nu suntem oraș turistic gen Valencia.
      Asta e discuția fara a vorbi de conditii de calatorie. Sau de riscurile gen “5 oameni au murit în autocar – nu avea itp”.
      E doar prea multă muie.

      00
    • @ev21 Da doar că nu. Daca facem orasul pentru posesori de mașini sau posesori de șoferi asta e un cacat balcanic. Oamenii au nevoie de predictibilitate și orare la stb. Nu toată lumea are carnet și conduce o mașină iar dacă ar avea ți-ai blestema zilele.
      Plătești în timp ce nu-ți permiți cu bani? Plătim în taxe și nu se face nimic! Amicul meu care nu vede tocmai ok câștigă suficient ca să posede o mașină dar nu suficient pentru mașină cu șofer. Teoretic ar duce-o bine. Practic uber star și bolt sunt principala lui cheltuială.
      Dacă nu le foloseste își ia adio de la minim 2 ore pe zi.
      NU trăim vieți similare.

      00
    • Și eu mă las de fumat. Mâine fac 2 zile.

      00
    • @Marce, nu poti sa judeci omu, 25% din venituri e enorm oricum ai da-o. Poti sa o iei pe toate partile ca tot imputita e. Masina mai mica cu motor mai mic nu e o idee pt ca tot 5% consuma si tot 9 lei e benzina.

      Daca are omul legaturi bune la munca e perfect pt el. Pentru tine nu e, dar nu poti sa te caci pe tine ca masina e mai buna pentru ca sunteti in situatii diferite.

      Eu in ultimul an am folosit de 2 ori masina…de 2 ori in mortii ei, nu stiu de ce o mai tin. Am gradinita aproape, eu si sotia bagam WFH, 2 parcuri pt copii unu lipit de bloc alalat 10 minute pe jos. Auchan Lidl la 10 minute pe jos. Filtre de apa in loc sa car bidoane.

      00
    • Si in capul meu prost tot asta era: nu poluez, nu aglomerez strada, nu deranjez pietonii, las masina acasa si merg cu metroul sau autobuzul, fie ploaie sau ninsoare, fara trotuare
      Iar in jurul meu toti basitii nu se miscau cateva sute de m fara masina.
      Gata prostiile, bag :- in toti, fix asa fac si eu. 20 de ani nu am parcat niciodata pe trotuar, gata acum, imi iau bucata de cate ori pot.

      00
    • Decât să dau bani pe mașină mai bine dau bani pe o locuință mai bine plasată.

      00
  2. Eu am pe stradă (pe trotuar, mai exact) 2 Dustere de la ceva companii municipale, un VW de la ministerul de interne și un Spring de la ministerul transporturilor, toate în plus față de cele proprietate personală + de serviciu de la restul familiei.
    Uneori mai apar și colegi, tot cu mașini „de serviciu”.
    Nu îmi închipui că se mai poate schimba ceva, nu văd cum, nu văd cu cine.
    Așa că înțeleg valul de populism indus prin indignare practicat de copilul ăsta.

    00
  3. Bucureștiul nu e sufocat de mașinile cu cauciucuri putrezite care stau cu lunile. Astea-s 2 chestii fără legătură puse în același context, pentru impactul click.

    Când mai dai prin București, fa o tura cu metroul (20 min wait time in Ultima vreme), ia un troleibuz la Rush hour sa vezi cat aștepți și cât face, plus aglomerația de rigoare.

    Da, trebuie făcut ceva draconic, dar, trebuie făcut ceva la schimb. Parcări de cartier (mergi 1 statie până acolo, ok), nu mă coafează pe mine cu nimic că pot să parchez in Tunari.

    Sunt in mare de acord cu ce zice băiatul ăla, și sunt ăla care are o singura mașina în familie (pe care nu o folosesc zilnic), merg cu tramvai/autobuz la munca (o oră in loc de 35” cu mașina), și nu mă deranjează să parchez mai departe de bloc.

    00
    • incompetenta. aia e problema.

      busuri/tramvaie/etc TREBUIE SA AIBA PRIORITATE pe drum > banda de circulatie separata si prioritizate la semafoare. in tarile cu apa calda (wink wink) asa functioneaza, si functioneaza foarte bine.

      dupa ce faci astea, faci in mortii lui un studiu de trafic: cat de aglomerat e pe anumite trasee, notezi in mortii ei de treaba pe un caiet, faci asta constant cu senzori , cu oameni in teren cu ce vrei tu, si suplimentezi in functie de nevoi.

      in 2 ani ai un sistem de transport pus la punct, cu orar fix fara intarzieri.

      da, un vis umed.

      00
    • Ce spui tu ne-a promis Nicusor….. promisiune s-a facut

      00
    • am fost ieri cu metroul Pantelimon-Eroilor-Drumu Taberei si inapoi nu am stat deloc au venit ceas. Mai terminati cu kkturile ca vin la 20 d emin. da a fost o intamplare s-a rezolvat, de ce e stire asta saptamani dupa?
      Si la fel masina nu se vinde, cum zicea cineva mai sus, Bukurenistanu e gandit in ura fata de locuitorii sai, de la trasee deampulea pt tot ce misca, nu poti sa sti cum ajungi dintr-o parte in alta iti trebuie doctorat la nasa, la traseele de noapte care nu cred ca le foloseste cineva, mai bine iti bagi pla si o iei pe jos mai ales cand e cald.
      La fel, masina o folosesc in oras doar cand e absolut necesar, si nu la ore de varf, in rest bicla trotineta, e cald 9 luni in bucuresti si dupa, ploua 2 saptamani, e perfect fezabil. Am prieteni care merg non stop, si nu au masini, ii doare undeva de aglomeratie.
      Da e riscant, da le pui in balanta, mai trotuare, mai il injuri pe niku-shordan ca nu face nimic, mai futi picioare in masini parcare pe trotuare si pe piste (da sunt ala eu) si aia e mergi mai departe, sa ajungi unde ai treaba. Si da as taxa maxim parcarile in centru, dat amenzi pt parcat pe trotuare, si piste.

      00
    • @Octtavyan E foarte adevarat. Din cauza ca Metrorex are probleme cu firma ce le asigura mentenanta Alstom trenurile circula foarte greu. Te invit sa te mai documentezi si sa nu sari la gatul omului asa repede fara sa nu cunosti situatia. Chiar eu am asteptat astazi 17 minute sa vina metroul din statia Piata Victoriei. Omul are perfecta dreptate.https://www.g4media.ro/aglomeratie-la-metroul-din-bucuresti-trenurile-circula-la-intervale-mari-de-timp.html

      00
  4. NOU
    #20

    Le-a fost frica sa aplice si in Zona 2. Asa cu zona 0 si 1 cred ca scapa fara vreo rascoala.

    00
  5. Totul până la două degete de praf. Că asta înseamnă doar că n-am mers cu ea în weekend. Da, stau la bulivar.

    00
    • Am venit sa scriu asta 😀 Stau la bulivar foarte aglomerat si 2 degete de praf se pun in 3 zile.

      00
    • Citez: “doamnă trebă să schimbăm filtrul dă polen”

      00
    • nu cred. aveți praf la bulivar? în bucurești? unde e atâta spațiu verde, unde se spală străzile săptămânal, unde e atât de curat și frumos?

    • Vin unii noaptea și împrăștie praf cu niște aparate speciale. Ca să saboteze primăriile. Sunt profesioniști, se ocupă și de zgura de la terenurile de tenis.

      00
  6. Gata! Opriti-va! Nimeni nu vrea sa schimbe in realitate nimic. Lasati lucrurile asa si abordati alt subiect. Asta cu parcarile sau traficul din Bucuresti e doar un subiect de care e bine sa te agati atunci cand vrei atentie.
    Nu-s umblat prin Buc dar am auzit ca inainte sa vina Nicusor Dan la primarie nu prea erau marcate benzile prin capitala. Am mai auzit si ca semafoarele nu-s prea sincronizate si ca n-au Timer de ala. S-a rezolvat macar atat? A facut primarul rost de 200 tone de vopsea? La 5 euro/kg 200 de tone de vospsea ar costa 1milion de euro. O masina de marcat asfalt costa 10.000 euro. Cu 30 masini marchezi buc in juma de an. Vedeti? Nu se vrea.

    00
  7. E problema pusă prost.
    Trebuiau in primul rand locuri de parcare. MULTE !
    Apoi, trebuiau taxe ok pentru buzunarul omului mediu, ăla cu 2000 pe lună.
    5 lei pe oră e suficient pe timp de zi.
    40 lei pe lună pentru cine vrea să ocupe locul doar noaptea cu abonament.

    00
  8. Nu știu alții cum sunt dar eu, de când au făcut parcarea de sector 500 lei pe an, nu mai validez niciun fel de card de transport în STB, mă uit după controlori.
    Tre să mă scot cumva!
    Plus că idea era sa o ardem ecologic !
    Daca tot las mașina în parcare, să plătească drk primăria integral transportul urban, sa circulam gratuit ca pensionarii.
    Adevărat vă spun, tot planul ecologic al masoneriei mondiale nu va fi acceptat de populație daca statul nu e dispus să scoată banul sa creeze o alternativă viabilă.

    00
  9. Ai uitat să-l întrebi câte mașini are nenea ăsta și, eventual, prietena/soția sa…

    00
  10. Problema primordială a bucurestiului nu este legată de parcari. Este legată de lipsa transportului in comun eficient si gandit foarte bine. Am mai comentat si in alte articole, cu riscul de a ma repeta, trebuie neaparat o cale de transport in comun exclusiva (tramvai cu traverse/ banda de autobuz pă mijloc gen tramvai) care sa lege zona metropolitana de oras, implicit linii de tramvai pana la marginea localităților de pe langa Bucuresti. Degeaba ai metrou in dr taberei daca locuiești in Domnesti. Degeaba ai parcare la Cora pantelimon daca trebuie sa astepti in trafic pana la parcare, porma astepti tramvaiul. Cum a zis si cineva mai sus, timpul pentru transport in comun in buc e mare, acum este mai rapida masina personală in buc. Dupa mobilitatea asta interurbana putem sa punem si 1000€ abonament lunar pentru nerezidenți in buc, ca oricum va fi mai practic si ieftin transportul in comun. Dar astia se chinuie de cativa ani sa lărgească in plm o palma de ciment(raportata la marimea orasului) de la brasov pana la RAUL doamnei pe prelungirea Ghencea, in loc sa puna tramvai pe mijloc prima oara.

    00
    • Ai scris greșit S-Bahn/RER. Vise umede de infrastructură.

      00
    • Gresit e doar comportamentul de maimuta al bucureșteanului. Nu da bine daca ii vede vecinul cu sacosa in mana venind de la autobuz, ei cica se relaxeaxa 1h/3km in masina ascultand muzica (de cate ori ati auzit asta?).

      00
    • Daca o sa se faca asa transportul, crezi ca mai e rentabil 3 lei pe ora cat e acum? Pana mai ieri era 1.5 lei biletul, pomana Europei.
      Si sa zicem ca o sa se faca tranport frumos, rapid, dar costa 5 lei tichetul. Atunci apare alta nemultumire, e prea scump domne. SI uite asa, cercul vicios continua si se gaseste orice motiv sa iti pui masina pe trotuar.

      00
    • @punKreas – 3lei/90min

      00
    • @Andrei: asa e, ms pentru corectare :)

      00
  11. Eu locuiesc intr-o zona afectata de schimbarea si abia astept sa se puna taxele astea de parcare, cu mentiunea ca vreau sa vad curatate si trotuarele de masini ca degeaba imi ceri bani sa parchez intre dungile albastre daca pe trotuar ramane gratis.

    Sa ai masina intr-un oras aglomerat ca Bucuresti e un lux, nu e un drept. Si transportul in comun nu trebuie sa te duca direct de la botul calului la coada vacii ci mai combini mijloacele de transport si mersul pe jos.

    Teoretic suna bine dar ma tem ca va fi o implementare romaneasca.

    00
  12. Deci daca sunt pe mare 8 luni sau in germania la cules de sparanghel si s-a pus praful pe masina, gata sa o ridice. Imi place ca lumea are idei faine pe proprietatea altora.
    De acord sa se plateasca niste taxe rezonabile si nu bataia de joc care este acum, dar asta cu ridicatul masinii e scoasa din gheorgiu dej.

    00
    • Iar proprietatea aia nu prea are ce cauta sa ocupe spațiu pe domeniu public. Ca nu ai cumpărat mașină cu tot cu trotuarul pe care ți-o lași.

      In Germania unde te duci la cules de sparanghel, ți-o salutau în câteva ore, nu in câteva luni.

      00
    • Relax, nu-ti ridica nimeni nimic daca iti platesti taxele (incluzand aici si taxele de parcare). Omu’ zicea ca daca tii masina pe dreapta si desi platesti parcarea, tot sa ti-o ridice ca ai praf pe ea.

      00
    • Doar ca nu a zis deloc asta. Ia mai citeste o data. A spus, ca daca ai trantit o rabla care in mod evident nu mai poate circula, ar trebui ridicata.

      Dupa logica ta, daca imi platesc un loc de parcare, il pot folosi drept spatiu de depozit de fier vechi. Platesti un loc de parcare pentru a il folosi pentru scopul pentru care a fost destinat: ca sa parchezi un automobil care poate circula legal. Un maldar de fier vechi cu itp expirat, care in mod evident e abandonat acolo nu prea mai are ce cauta pe domeniul public, ca platesti sau nu.

      00
    • câți bucureșteni sunt la sparanghel? :)

  13. L-am urmarit pe Nicusor in seara asta la B1 si a confirmat ca doar pentru locurile cu benzi albastre se va verifica plata si se vor da eventuale sanctiuni, si pentru cei care nu vor dori sa plateasca si se vor parca in continuare pe trotuare, in diverse alte locuri ilegal, se va ocupa politia sa (nu) sanctioneze. Nu a precizat care dintre politii, dar practic a dat de inteles ca de fapt nu se schimba nimic.

    Deci, in opinia mea, rezultatul o sa fie ca se vor inghesui si mai abitir pe trotuare, pe chiar 2 benzi, cei care pana acum parcau unde erau locurile albastre, si nu vor fi deranjati de nimeni din pacate.

    Nu stiu daca ati trecut unii dintre voi vreodata pe Polona, dintre parcurile Icoanei si Ioanid spre Dacia. Acolo se creeaza practic zilnic o insula cu 2 randuri de masini in mijlocul strazii. Sub ochii jandarmilor care pazesc ambasadele acolo. Si nici macar odata nu am vazut un politist sa faca ceva.

    Asa ca, daca pentru chestii flagrante de genul nu se sesizeaza nimeni, nici pentru urmatoarele parcari ilegale dar nu pe locurile albastre nu cred ca se va intampla ceva.

    00
    • macar asa gasesti locuri libere cu plata cand ai treaba in centru.. politia e oricum degeaba in majoritatea cazurilor

      00
  14. Coaeeee …. Omu a pus bilanțul firmei (din CA de 15 mil, 13 se duc pe salarii) și tu întrebi unde e sursa?? Plm… Tre doar sa te uiți pe hârtii…

    Nu-l știu pe tip, nu susțin în totalitate de zice… As fi vrut să susțin faza cu riveranii dar, in momentul asta parchez mașina prin zona 0/1… Și stau și mă cert cu muistii care au dat 3-400k pe o cocioaba de 100 mp dar n-au parcare! Și îmi spun mie sa mut mașină mai încolo că acolo stau ei. Corect! Dar ai loc de parcare aici, pe strada asta? Nu! Pai și, muistule, mă pui pe mine sa o dau mai încolo ca sa parchezi tu, că stai aici??? Mue mă!!! Suna la poliție! N-a sunat niciunul până acum…

    Și nu-s taran! N-am parcat niciodată pe un loc de parcare marcat! Sau daca am făcut-o, era pentru câteva minute și cu număr lăsat în geam!

    Referitor la parcări, rumanii se descurca… Nu mai parchează pe loc de parcare, parchează pe spatiu verde sau nemarcat! Iei amenda (o singura data) ai cu ridicatul mașinii nu prea ne deacurcam…

    00
    • Cum sa te contrazici singur in acelasi paragraf, asta inseamna sa fii mafiot: „Și nu-s taran! N-am parcat niciodată pe un loc de parcare marcat! Sau daca am făcut-o, era pentru câteva minute și cu număr lăsat în geam!”
      ErA pEnTrU cAtEvA mInUtE si cel mai important, cU nUmAr LaSaT iN gEaM.
      Practica cu numarul lasat in geam care justifica comportamentul de babuin am vazut-o pentru prima oara in Bucuresti evident, si ca orice cacat izvorat din locul de unde se da ora exacta in Romania, s-a raspandit fulgerator si printre meltenii din restul tarii.
      Singur numar la care se suna in astfel de situatii este cel de la Politia Locala sa vina sa amendeze cercopitecul si sa ridice cotetul de pe locul de parcare ocupat abuziv.

      00
    • In Bucuresti sector 3 fix asta scrie in regulamentul cu parcarile: poti sa parchezi 15 min pe un loc platit cu conditia sa lasi un nr de telefon in geam

      00
    • @Andyan hai sa o lasam mai moale cu arogantele astea.. In Bucuresti regula nescrisa e ca poti lasa masina pe locul altcuiva, cu nr. de telefon. De ce?
      Pentru ca pe timpul zilei daca vii sa lasi pe cineva, sa iei pe cineva, treburi din astea de 15 minute, alternativa e sa o lasi oprita aiurea. Mai rau, daca vine un curier, un instalator, un ceva, nici el nu are unde sa o lase. Accept ca altii pot opri pe locul meu, si eu la randul meu las pe locul altora. in 99% din cazuri a mers bine.
      Asa ca mai usor cu dulapul pe scari.

      00
    • @ Add Nu ma surprinde deloc ca in Miticia se legiferează meltenismul, in curand v-a fi introdus si in Constitutie. Sunt curios cum se contorizează cele 15 minute, ca nu vad niciunde parking metere, sa fie oare din momentul in care vine fraierul care are locul platit/concesiinat si constata ca un lache i l-a ocupat? Daca un business de orice fel gen cabinet, salon, restaurant, are1-2-3 locuri de parcare concesionate/platite cineva de acolo trebuie sa patruleze in permanenta pe strada si sa sune la numere de telefon lasate in parbriz toata ziua, ca aia au o treaba in zona nu?

      00
    • Tot frustrat ai rămas mă andyane? Tu nu înțelegi ce înseamnă bunul simt, nu? Crezi că eu n-am găsit pe locul meu de parcare vreo mașină? Am sunat frumos, a coborât, a mutat mașina, totul bine… N-am sunat la poliție, n-am scos pistolul… Nici măcar nu mi-am încrețit fruntea! Se numește înțelegere, bun simt, respect pentru altul. Vorbești de meltenism, cercopitect sau alte animale si te comporți că unul pe care l-ai descris!

      Tarane, sper să nu-ți mai plătească ma-ta netul! Când mai ai idei dastea mișto, fa un bine și fertilizează 2 m cubi de pământ!

      00
    • @Zarax
      /am scris prost va fi/
      Daca tot ne ghidam dupa reguli scrise si nescrise, regula mea e ca ma doare in pula de regulile nescrise. Eu tind sa ma ghidez dupa reguli scrise.
      Arata-mi mie instalatorul ala care iti rezolva tie orice problema in 15 minute din momentul in care a iesit din masina. Asta 1 la mana. 2 la mana, orice curier nu parcheaza duba si pleaca de langa masina, sta in ea cu motorul pornit de regula iar daca incurca pe careva se da la o parte, iar sa lasi sau sa iei pe cineva nu dureaza 15 minute decat daca acel cineva are handicap locomotor sever, dureaza maxim 1 minut de cand a oprit masina, iar daca iei pe cineva, ar face bine ca acel cindva sa fie deja jos in strada asteptandu-te.
      Din cauza meltenismelor de genul asta cu numar in parbriz ajungi ca masina sa iti fie blocata de unii care considera justificara abandonarea oriunde a cotetului chiar daca blocheaza alte masini la randul lor, si tu ala blocatul suni sinstai ca fraierul nu 25 min, chiar mult mai mult pana raspunde melteanul la telefon si catadicseste sa isi miste hoitul ca sa isi mute masina de acolo.
      De ce timpul lui e mai pretios decat al meu?
      Ia incearca schema asta in niste capitale mai din vest si vezi daca si fraierii de acolo se ghideaza dupa aceleasi reguli nescrise din Miticia.

      00
    • Asa-i spune mai nou Misule la meltenism, bun simt? Ciudata scara a valorii detii, probabil si la viol ii spui sex surpriza ca ce mare lucru a facut, a bagat doar varful nu?
      Iti doresc ce-mi doresti tu mie si sa ti se intample tie.

      00
    • Misu incearca si tu schema asta de „bun simt” cu numar lasat in parbriz in oricare capitala de la Budapesta incolo si vezi daca tine. Vei avea surpriza ca aia sa nu cunoasca regula asta nescrisa de „bun simt miticesc” si sa te arda la buzunar, taranii care e ei tarani si nu au auzit ei de „înțelegere, bun simt, respect pentru altul” in timp ce ii ocupi locul de parcare.

      00
    • @Andyan tu o sa ajungi vecinul ala care taie mingea cand ajunge la el in curte. Daca nu esti deja…
      Haide pa.

      00
    • @ Zarax Banuiesc ca esti genul care vrea o tara cu reguli ca afara, da „asea” sa nu fie implementate cat timp tu traiesti si oricum daca ar fi implementate pentru cei ca tine sa se creeze exceptii, deoarece romanului mitic, oricat de bine ar fi, nu e el linistit si satisfacut daca nu te face el cumva, sub o forma.
      Cred ca ai un creier ca si nou, avand in vedere ca nu l-ai folosit niciodata…

      00
  15. Supărarea e că se pierd locuri de muncă. Vine aplicația să îți spună: băiatu’ aci, parchează aci. 10 lei ora.

    00
    • Care mi-a zgâriat comentariul?!

      00
    • Pai ieri la gara de nord, hilar. Locuri albastre cu plata, lumea parca si un urangutan de tigan venea sa la ceara bani, politia peste drum statea in masina pe tictok, fara nici o reactie. București 2022! Ma gandesc sa fii strain sau ceva..

      00
  16. Nu există un tramvai cu aer condiționat. Unul singur.
    41, 21, 32, 8…. alege un număr.
    Și nici metrou…

    00
    • Cum cred ca sunt doar 17 care sunt mai noi de ’89, nici nu e de mirare. Eu am ramas perplex cand prima si singura data am urcat intr-un troleibuz cu aer conditionat care functiona. Am crezut ca m-am urcat din greseala intr-un autobuz, atat de socat eram.

      00
    • Concurs de tricouri ude la Aurel Vlaicu.

      00
  17. Mai e și o alta problema împuțită în București. S-au tot aprobat și s-au construit absolut aiurea blocuri de locuințe și de birouri pe unde s-a găsit spațiu, fără sa se tina cont de nimic și fără sa fie prevazute cu locuri de parcare.

    In orice caz, toată lumea vrea o tara ca afara mai putin sa plătească pt un loc de parcare, si sa poată parca pe unde ii taie capul, eventual direct în sufragerie.

    00
    • As zice ca asta e cea mai mare problemă…dar na, cine a luat spaga prin primării ? Ce oras are primari de sectoare care sunt chiar ei ‘dezvoltatori’ de cotețe în sectoarele respective ? (hint: ambii si-au făcut implant de par 😀) Dar sordan si usr-iști sunt de vină.. nu mix-ul majoritar de tigani și tarani…nu,nu…nu e in stare autistul ala cu matematica lui domle…la primarie trebuie o mână forte…Oprescu,sa-l aducă domle pe Oprescu înapoi, ca a făcut…nu a dat în cap la nimeni…ce a furat ? Nu toți fura ? Haide domle…

      00
    • Eu nu as da voie sa se mai vanda apartamente noi fara un loc la garsoniere/2 camere si doua locuri la 3 camere +. Fara chestii de genul 10.000E locul de parcare, doar daca vrei. Sa nu se mai poate separat. Fie cumperi cu loc cu tot fie deloc. N-ai masina, se gaseste ce sa pui acolo, un container de depozitare, o bicicleta, etc.

      00
    • Exista deja HCGMB 66 din 06/04/2006…dar o respecta pulea…suedejii care fac reshitentiale la bucale, dau spaga corespunzatoare la cei de la primărie și politia rutiera (care vin sa semneze la receptia de la terminarea lucrarilor)…asta și pt ca știu ca meltenii care cumpără, nu vor sa dea bani pe loc de parcare, prefera sa lase masinile ca la ei la taranoaia de unde sunt veniți…

      00
  18. „Ce vină au bucureștenii că locurile de parcare nu au fost construite în ultimii 30 de ani?”

    Colegu’, prin cartierele dormitor s-au facut sute de parcari la strada, unde trotuarele permiteau. Balta alba e plina de locuri de parcare, la inceput au fost la liber, acum vad ca se dau in regim de parcare de resedinta, cu placute si toate cele. Ca inca nu sunt suficiente e altceva, dar macar in zona asta s-au facut. E greu sa-i iei romanului un drept, mai ales dupa 60 de ani de stat la coada sa primeasca o dacie.

    00
    • Da colegutzu’ dar cei din Balta Alba ies din parcarea lor cu placuta si se duc la munca in Aviatiei unde parcheaza… unde parcheaza? Pe trotuar, sub pod, pentru ca e gratis.

      00
    • @ev21: deci ntrebuie de 2 ori mai multe parcari decat sunt masini, nu?

      00
    • @punKreas asta e imposibil. Dar daca te costa parcarea si cand ajung la birou atunci isi da lumea seama ca nu mai e asa necesar sa mearga cu masina. Mai bagi si un Congestion Charge unde e nevoie si se filtreaza lumea. Chiar ai nevoie sa vii cu masina in zone aglomerate? Atunci plateste.

      00
  19. Vezi că ai uitat să precizezi articol sponsorizat de PSD :-)

    Iarăși cu ura pe cei cu mașini neîntreținute și pe săracii care au tupeul să locuiască în centru.

    00
  20. Nu înțeleg logica celor care spun senin „renunțați bah la mașini dacă nu va permiteti sa plătiți 18 meleoane pe an sa parcați la bulevard pe locuri albastre (culoarea lu Iohannis)”
    Mașina e totuși o necesitate, 80% din oameni NU se dau cu mașina de hobby, adică nu poti sa pui problema așa – hai s-o ardem toți pe trotineta sa salvăm planeta.
    Bucureștiul nu e Tokyo, nu e Paris, nu e Viena sa ai cu ce circula dacă renunți la mașină. STBu pe distante lungi e o gluma proastă, trebuie tren de centura și făcut ca lumea.

    00
    • Dupa ce m-au facut sa renunt la masina pai stai fratili-meu votez sa creasca taxa de parcare. 100 de meleoane ar trebui pai ori suntem ecologisti ori nu mai suntem.

      00
    • Yup. Mașina e necesitate atunci când iei casă la porumb, dar apoi îți amintești că nu ai școală aproape și îți duci odrasla cu mașina. Apoi nu te poți urca în mijloacele de transport în comun, pentru că nu au stație pe trotuarul unde îți parchezi autoturismul când ajungi la birou. Doamne ferește de mers cu bicicleta, trotineta, 10 minute pe jos.

      Inclusiv cel care merge din Tineretului până la Victoriei (indiciu pentru cei nefamiliari cu Bucureștiul – e linie directă de metrou între cele două destinații), dar ia mașina ca să vorbească cu mă-sa la telefon.

      În exemplele de mai sus nu sunt cuprinși toți, dar sunt o mare parte – de aia traficul e ceva mai menesc pe perioada vacanțelor.

      00
    • Sa mori tu ca e o necesitate. Dar celelalte sute de mii de cetateni care folosesc transportul in comun, cum de supravietuiesc?

      Hai sa nu ne cacam pe noi, masina e un moft. Da, fiecaruia ii place sa nu se inghesuie cu ceilalti amarasteni, sa stea la caldura/aer conditionat si sa se dea jos i fata blocului/cladirii de birouri. Problema vine atunci cand trebuie sa platim pentru asta. Ca deh, si cu pula in cur – si cu sufletul in rai nu se poate.

      00
  21. Din motive de Politia Romana a trebuit sa merg la job cu transportul in comun 30 de zile.

    *Troleu 5 staii->Metrou / schimbat metrou -> autobuz 5 statii ->mers pe joc 15 minute -> total intre 80 si 100 de minute pe sens (record cu 2 ore cand am stat sa astept 137 40 de minute la Pacii)
    *masina personala: 35-40 minute in functie de trafic / traseu

    DECI 2: da transport public.. [….]cu rotine […] cum ar spune artistu’

    00
    • Nu te-a pus nimeni sa te muti in Militari Residence ;) In freacking Chiajna

      00
    • 75 minute/zi înseamnă 25 de ore lunar. Adică anual plătești 11 zile din viață ca să nu iei o chirie mai aproape de serviciu…. Nice

      00
    • Asa e, ia mutati toti oamenii din Militari Residence in centru.
      Toti care au salarii de 2500 lei, hai la chirie inghesuiti in centru cu altii in camera.

      Transportul in comun o sa fie eficient candva, nu stim acum, pana atunci astia de la margine sunt de vina.

      Vai de capul vostru cu argumentele voastre.

      00
    • @IonutAlt – mon ami, locuiesc in Berceni (S4)… pentru mers la munca folosesc cu incredere centura Bucurestiului :-D.

      00
    • @Adib: ok, acum sa o luam invers. Cat esti dispus sa platesti anual ca sa nu pierzi timpul folosit pe transportul in comun?

      00
  22. Toți cei din București se plâng cât de mult durează un drum cu transportul in comun, asta e consilier general la primărie și a terminat facultatea de transport !?!? De poveste !
    Bai, câte au promis ăștia, ca și dom’ președinte. Mi-e rău ! Sa speri in ceva mai bun și să constați cât de incompetenți sunt…. Nu spagari, nu dezinteresați, INCOMPETENTI !!

    00
  23. NOU
    #87

    Sa le dea Dumnezeu sanatate alor mei ca mi-au cumparat HC-ul ala in 1991.

    Doresc sa le multumesc profesorilor mei de informatica din liceu pentru ajutorul nepretuit in timpul cursurilor cu turnurile din Hanoi si recursivitate.

    La fel, profesorilor din facultate pentru tot sprijinul si informatiile transmise.

    Colegilor, rudelor si sotiei pentru vorbele bune, afectiunea si iubirea constant aratata in timpul anilor de inceput in industrie.

    Asa am ajuns sa castig suficient lunar incat sa imi cumpar o casa cu gradina, loc berechet de parcare pentru cele 2 masini si zero stress.

    Sa lucrez remote in ultimii 10 ani, incat sa trebuiasca sa ajung in gunoiul ala infect de Bucuresti/Cluj/Timisoara/Brasov o data pe an.

    Sa ma uit cu mila si dispret la toti corporatristii, biciclistii si trotinetristii care populeaza mizeriile alea de blocuri imputite si se mai simt si mandri de ei.

    Sa nu ajung in situatia tampita si anacronica de a cara baxurile cu apa minerala, sacii de cartofi si alte trebuincioase cu RATB/RATC/RAPLM, ca ultimul basit de pensionar.

    Sa nu imi inghete oole cand o scot pe nevasta-mea la cina, pentru ca avem „dacat” o bicicleta, e 14 noiembrie si afara ploua.

    Sa pot pleca in concedii cand mi se nazare, fara sa stau ca un prost la coada la bilete, sa imi frec chilotii cu toti studentii pe culoare, sa ma bata soarele in cap si sa fac scurta la cot si febra musculara de atata carat de trollere, ruxace si geamantane.

    ‘Mi-as pwla in voi si’n problemele voastre existentiale de mitici borati si ratati…atat cei cu masini, si cei contra masinilor.

    00
    • ba Bart… ia zi tu cum ne sugi PULA la toti… pe rand la asia din orasele alea jegoase…. si dupa ce termini, repeti… pana iti o sa-ti iasa sperma pe urechi mah!

      00
    • Ești bulangiu.

      00
    • Si cand mergi din satul tau in oras unde parchezi? Dar copii ai? Iar daca ai, unde ii duci la cresa, gradinita sau scoala? Tot la sat? Sau la oras? Si facultatea apoi unde fac? Tot in sat la voi? Ce bine ca ti-au luat ai tai HC si te-au trimis la scoala tot acolo in sat…

      00
    • Ii dai taranului HC si se apuca de trollat pe net 😀

      00
    • Eu sa ma ft pe creierul alora care considera ca masina e un lux si ca viata omului modern poate fi bagata intr-un rucsac, sa salvam planeta !!!

      00
    • NOU
      #93

      Iulian – in parcarea cu plata cea mai apropiata de locul unde vreau sa ajung, ca peste tot in Europa.

      Nu am copii, nici nu vreau, doamne fereste, alta prosteala pentru care stau fraierii in cutiile alea de chibrite de cacat, ca sa isi poata duce plozii „la gradi”.

      Lovi-i-ar cutremurul de netoti.

      00
    • Auzi, tu nu esti cumva unul si acelasi Bart care ieri spunea ca capitalismul e al mai mare rahat din lumea asta si ca ar trebui sa il inlocuim cu orice altceva (comunism, pasunism, falansterul de la Scaieni sau alte aberatii), ca sa fie bine la toata aproape lumea si sa sufere doar elita aia nenorocita putred de bogata?

      Ca acum tu mie imi pari cel mai individualist om de pe planeta asta. Te doare in p..la de toti si de toate. Esti gata de o nationalizare fortata? Ca clasa muncitoare are nevoie de ceva spatiul locativ si tu ai spatiu excedentar din greu (ia vezi ce s-a intamplat in anii 50 cu cei ca tine). Chiar si masini ai prea multe.

      P.S. De nu esti tu acela, imi cer scuze eu. Da nu cred
      P.S.2 Toate cacofoniile sunt intentionate, nu m-am putut abtine.
      P.S.3. Dupa ce scrii pe aici se vede ca frustarea ta la nivel social a atins cote maxime. Cel mai probabil fabulezi la greu, in mare parte, dar asta e alta problema. Ai grija de tine, ca chestia asta strica grav la sanatate. Si aici nu glumesc.

      00
    • E rău când se termină medicamentele..

      00
    • NOU
      #96

      silicon_v – ba io-s, si nu vad contradictiile logice :))

      cei foarte saraci tot nevoie de venituri mai mari au, iar cei foarte bogati tot de o nevoie a nationalizarii, spargerii proprietatilor

      nici eu, nici tu, nici nimeni de aici nu se incadreaza la vreuna din categoriile din celalalt articol

      aici pur si simplu duhneste a middle class biciclist, usrist si familist cu copii traitor in Militari cu chirie, de unde reactia trollo knee jerk automata :)

      00
    • @Bart: tu esti Dragos?

      00
    • NOU
      #98

      „Dacat” Ionut, om intreg la cap, usor trollist, dar nu sociopat ca dragos, daca la ala de la arhi te referi.`

      00
  24. Cum o spun și o vor mai spune mulți, soluția cea mai bună este un transport public eficient. Dar fiecare primar se străduiește să descopere din nou apa caldă. De ce sa aplice soluții existente, verificate, funcționale când poate face ceva original? Pe banii și nervii contribuabililor. Și eu testez periodic transportul public. Din păcate, in 95% dintre cazuri, da chix. Nu merită. Un drum de 20 minute cu mașina înlocuit cu un drum cu doua mijloace de transport public ce aduna 1 oră și 10 minute. Iar primăria vrea sa eficientizeze sistemul, fragmentandu-l și mai mult. Adică, e mai fain sa schimbi 3 mijloace de transport, nu două. Iar în weekend sau vacante, când ai trafic lejer și autobuzele/tramvaiele ar putea circula mai ușor, tu reduci numărul lor, nu cumva sa se obișnuiască cetățeanul cu un transport civilizat. Apoi te plângi că lumea nu lasă mașinile…

    00
    • Pai are o logica de ce sunt mai putine tramvaie/autobuze in weekend la fel cum sunt mai multe dimineata si seara decat la pranz.
      Daca e dupa logica ta de a mentine acelasi nr de tramvaie/autobuze si in weekend, atunci pretul biletelor ar trebui sa fie mai mare, nu?

      00
    • punKreas Logica economică o înțeleg, dar dacă dorești să atragi oamenii spre transportul public, cum o faci? Cu 25-30 minute timpi de așteptare? Coincidență, în weekend bulevardul de lângă cele două mari parcuri ale orașului ( situate foarte aproape unul de altul) e ticsit de mașini, ce blochează prima bandă și toate străduțele laterale. Lasă mașina acasă, ia copilul , stai 30 de minute în soare, în stație la dus, încă 30 la întors, samd. Și cât timp firma de transport e a primăriei care pompează subvenții la greu ( la grămadă, nu pe baza unor indicatori), nu văd grija pentru finanțe…

      00
  25. Toata tevatura asta cu parcarile este deranjanta pentru faptul ca nici o primarie din Bucuresti nu a avut o viziune clara despre cum sa arate orasul. Punem un p+10 in zona de case cu strazile aferente oare ce o sa se intample? Facem o cladire de birouri intr-o zona cu blocuri, dar ne tiganim la locurile de parcare ce o sa se intample?Si asta este prima parte din problema care indirect a fost creata de modul in care s-au dat autorizatii de constructii si alte cele.
    A doua parte din problema este faptul ca nimeni nu a gandit cap coada felul in care se face transportul public din Bucuresti raportat la realitatile cotidiene. Adica nimeni nu face intai transportul public, serviciile publice cand se face un nou ansamblu rezidential ci efectiv se construtieste intai ansamblul cu locurile de parcare aferente si apoi vedem ce o sa se intample. Chestia asta este mai perversa decat o realizam pentru ca tot ce inseamna trafic si bineinteles locuri de parcare vine din aceasta meteahna romaneasca. Cand din Popesti-Leordeni pana in Pipera ajungi mai repede cu masina este clar ca ai o problema majora in felul in care ai proiectat transportul public.
    A treia problema este faptul ca Bucurestiul este un oras de tip stup. Practic in lipsa unui drum perfieric decent, indirect ajungi in zona centrala si toata treaba se aglomereaza acolo. Trafic si aglomeratie o sa fie clar ca locurile de parcare nu vor fi pentru toata lumea. Teoretic se poate face niste chestii, insa este clar ca limita se poate atinge destul de rapid.
    A patra problema in toata afacerea asta este segregarea birocratica. Orice problema ai trebuie sa afli de cine tine si apoi sa vezi cum poti rezolva problema. Pentru locul de parcare luat de la ADP suni la politia locala, pentru o masina parcata pe trotuar sun la rutiera asta bineinteles daca exista aparat omologat. Chestia asta este atat de inradacinata in Bucuresti incat nu vad ca cineva s-o rezolve vreodata.
    In rest nu am ce sa mai adaug doar faptul ca toata tevatura cu parcarile pe care ND a anuntat-o are sanse sa iasa un mare fas din motive simple:birocratie,logistica. Daca la nivel birocratic nu are rost sa mai dezvoltam la nivel logistic este un pic de discutat deoarece nu am vazut pe undeva ca primaria sa spuna cum o sa actioneze pentru degajarea locurilor de parcare abuziv apucate sau de unde o sa scoata blocatoarele alea. Oricum o sa fie interesant de vazut ce se intampla.

    00
    • Pai de asta spun eu ca trebuie niste trenuri de centura, ca nu are rost sa traversezi orasul cu masina ca sa ajungi din Sud in Nord sau in Militari, Dr. Taberei sau mai stiu eu unde, ca nu are rost.
      Daca vrei sa duci pe cineva la aeroport ca are un avion de saraci la ora 5 dimineata cum faci fara sa ai masina ???

      00
    • Legat de proiectare, am ajuns prin Grecia intr-o zona de coasta unde existau strazi late, parcele, trotuare, sensuri giratorii, tot ce trebuie. Practic era ca un oras, doar ca inca nu se contruise nimic. Asa trebuie facut si la noi…

      00
    • @Cristian
      Ideea trenurilor suburbane trebuia implementata acum 10-12 ani. In jurul acestora s-ar fi putut dezvolta decent tot ce inseamna suburbii bucurestene recte judetlul ilfov. Apoi odata ce asta ar fi fost facuta asta treceai la etapa doi. Tot ce insemna cladiri de birouri nou construite cu locuri de parcare garla sau in diverse zone se faceau parcari supraetajate odata cu acele cladiri de birouri. In acelasi timp tot ce insemna bloc nou construit loc de parcare pentru fiecare apartament sau 2 pentru cele de 4 camere. De asemenea la nivel de parcari de resedinta puteai optimiza mai bine spatiul dispus coroborat cu ridicarea tarifelor la nivelul anilor respectivi. Nu pot sa inteleg nici acum de ce ideea parcarilor rotative implementata in sectorul 6 nu a fost refolosita si in alte parti.
      Dupa ce faceai asta si te asigurai ca nu lasi haosul sa domine, puteai sa incepi sa vi ca uite se scumpeste parcarea sau hai sa facem pietonala pe victoriei. Sa nu uitati ca Bucurestiul nu mai are PUG(plan urbanistic general) de prin 2003. Practic nici o administratie de atunci nu a stabilit cum sa se dezvolte orasul si alte cele. Rezultatul este in fata noastra.
      Acum sa ne intelegem oricine o sa vina la conducerea PMB rezultatul o sa fie acelasi. Pe timpul lui ND nu s-a mai furat poate atat de mult si smenurile facute de restul nu au fost vizibile. Insa trebuie plecat de aici si facut ceva pe termen lung si tinut de el. Daca nu se face asta nu se merita sa mai locuiesti aici cand lumea inca e deschisa.

      00
    • @Asdad2005: in ce film ajungi tu mai repede din Popesti in Pipera cu masina cand ai metrou direct?

      00
  26. E amuzant tweetul ala „veniți la comprest să plătiți facturile, că parcări nu avem.” in contextul postarii asteai dar si in ideea ca cineva cu GLC sau ce Mertzan e ala merge fizic sa plateasca niste facturi.

    00
  27. „Centrul arată oribil pentru că e plin de săraci care nu au bani de nimic și care ar trebui să se mute de acolo.”

    Romania e plina de saraci ca principiu. Daca aveau cu adevarat bani, „bogatii” ar fi cumparat deja tot ce se putea cumpara in centrul Bucurestiului.

    Sa nu uitam ca desi salariile au crescut in ultimii 10 ani, tot la coada Europei suntem iar Leul nu a castigat deloc valoare fata de Euro.

    00
  28. Cluj: 9 lei ora de parcare în centrul orașului. 4 lei în Zona 2.
    800 de lei un abonament anual mi se pare nimic pentru un bucureștean. Sau poate vreți subvenție din provincie și pentru treaba asta….

    00
  29. Nu se va schimba nimic, nu va faceti iluzii.
    Nicaieri in lume nu s-a facut ordine fara bici si sacrificii, dar asta e o chestie pe care romanii nu o pot accepta, de aceea, la noi nu se respecta legile.
    Cu cat o lege este mai aspra, cu atat ea este mai nerespectata.

    In Romania de prea mult timp nu exista ideea de normalitate, pentru ca normalitatea inseamna lege si ordine, iar realitatea ne arata ca daca nu respecti legea reusesti.

    Nu ne mai comparati cu orasele lumii vestice, pt ca Bucurestiul a fost cladit in imaginea lumii estice (cand a venit Nea Nicu din calatoria in Asia), deci avem dezvoltare pe verticala si densitate uriasa de populatie.

    Mijloacele de transport in comun sunt o gluma si chiar nu cred ca ne dorim ca la ora 7-9 dimineata sa mergem iar pe scara autobuz/tramvaiului catre uzina.
    Sa ai un transport in comun eficace costa bani multi si o viziune pe care nu o avem + necesita sa demolezi jumatate de oras.

    In mod normal timpul le rezolva pe unele si le complica pe altele.

    Incetisor, Bucurestiul se va transforma intr-un ghetou, pe masura ce nr de masini tot va creste, penele de curent, lipsa apei calde si incalzirii vor deveni din ce in ce mai problematice.

    Si uite asa se dezvolta la fel de haotic orasele satelit, adica Ilfov.

    Nu exisa solutie fara durere, iar impartirea intre PMB si PS face ca haosul sa fie total.
    Pe arterele principale si BD e Nicusor, in rest e PS.

    Politia are un singur scop: terminarea programului, viteza excesiva din boscheti si in final pensionare cu pensie de serviciu babana la 40+ ani.
    Nu e gluma, am in familie politisti si stiu cum gandesc, mai stiu si faptul ca si ei sunt constienti de realitate, dar timpul trece, leafa merge si pensia e aproape. De ce sa te spetesti?

    Nicusor a inceput sa inteleaga ca nu mai pupa un mandat, chiar daca dupa el revine… Firea!
    L-a cuprins panica si acum nici nu vrea sa auda de masuri nepopulare.
    Consiliile locale sunt cu frana de mana, au ordin sa blocheze absolut tot, oricat de imbecili ii face sa para.

    00
    • @Bogumil cui ii plac biciul si sacrificiile?

      00
    • „Sa ai un transport in comun eficace costa bani multi si o viziune pe care nu o avem + necesita sa demolezi jumatate de oras.”

      Nici gand. Iti trebuie metrou. Si nu e nevoie sa demolezi jumatate de oras pentru asta. Trebuie doar sa bagi niste zeci de miliarde de euro si vreo 15-20 de ani de munca in chestia asta. Doar ca politicienii nu au chef de asta. E de munca, dureaza, costa mult, deranjul e mare, nu apuca ei sa finalizeze treaba. La orice dificultate financiara, in primul rand de acolo taie, de la infrastructura (vezi metroul din Drumul Taberei, care a fost lasat minim 5 ani fara fonduri, la orice rectificare)

      Ia da o tura prin Paris si vezi cati parizieni se duc la munca cu autobuzul. Exact. Niciunul.

      00
    • @Zarax: cuiva care nu o sa aiba treaba cu ele (te las pe tine sa deduci de ce)

      00
  30. Cand n-om mai fi saraci (adica la Pastele Cailor) toate se vor regla de la sine, o sa vedeti.
    Un om care castiga 2000 pe luna tre sa fie tampit sa refuze o parcare de 200 de euro pe an, dar intr-un oras civilizat cu transport public la nivel european (exclus ce avem acum in Bucuresti).
    Deci nu are rost sa ne furam caciula… !

    00
    • ala care castiga 2000 de luna cu ce plm plateste benzina, asigurarile si alte cheltuieli? Sau conduce caruta?

      00
  31. Plecam de la premisa ca masina este o necesitate . Mergem si pe ideea ca mijloacele de transport nu sunt suficiente sau eficiente pentru Bucuresti . Acceptam si faptul ca nu toata lumea isi permite transport alternativ (trotinete biciclete) . Una peste alta este capitala, iar rablele abandonate nu au ce cauta. Nicaieri .

    Nu poate exista spatiu de parcaj nemarcat pe domeniul public. Trotuarele trebuie blocate cu jaloane inalte – metalice sau bile de beton :)))
    Amenzi peste tot , caracatita la roti si ridicari de masini .

    Nu se poate altfel – cu forta .

    Daca ajungeti pe la Baluta in sector, o sa vedeti ca se poate, de cand a trasat toate locurile de la bulevard si a pus 1leu/ora sau 60lei/abonament pentru riverani, au disparut si rablele, arata civilizat, curat , cum trebuie .

    Apoi Politia Locala (incompetentii) ar trebui sa aiba target identificarea tuturor rablelor din zona in care stau. Marcat prin aplicatie (ma apuc eu sa creez una) poza + GPS tag + descriere daca e necesar – cross verificare ITP / RCA , si daca nu are instiintare si ridicare .

    Ai 1 masina – impozit 1 leu , ai 2 , impozit 500 , ai 3 impozit 5000 samd .
    La CJ si BH se poate , in capitala cum drq nu se ? Hai Nicusoare , nu te feri sa iei masuri nepopulare, ca zona zero a Duamnei a dus-o la pierderea fotoliului. Nu face aceeasi prostie !

    00
    • @Liviu
      Solutiile tale se concentreaza prea mult pe efect si nu pe cauza. Ce a facut Baluta este wow pentru unii, insa este doar amanarea problemei. Concret toate masurile astea pe care multi le viseaza cu amendat, futut in toate partile pe ala care are obranzicia de a avea masina au un efect limitat, daca nu se vine cu alternative, recte o viziune pe termen lung. Ori in Bucuresti problema este faptul ca efectiv nimeni nu are un plan cap coada in afara de vesnicele rahaturi ce dau bine prin prezentari.
      Din cauza asta oricine vine si-mi spune ca de maine se va plati parcarea in Bucuresti il voi privi la fel ca pe inocentul din Drumul Taberei care avea proasta inspiratie sa creada ca M5 o sa se termine in 2015(mai tineti minte aia cu pe aici o sa treaca metroul tau?). Pur si simplu statul roman cu ale sale autoritati nu stiu sa faca mai mult decat vrajeli pe care le putem sau nu crede. Nu uita ca Bucurestiul nu are PUG de prin 2003, dar uite cum amendam noi pe aia de au masini.

      00
  32. România e mai speciala, iar multi folosesc masina pentru ca nu exista o alternativa mai buna, punct. Mijloace de transport in comun infecte, ce vin greu, fara ac si mai ales mai mereu pline de ciori sau omuleti ce efectiv nu stiu ce e ala un deodorant, un dus etc. Am stat si in Viena sau Barcelona, Varsovia, situatia este foarte diferita…
    Personal transportul in comun in București mi se pare o jignire adusa cetățenilor, atu vazut vreodata cum arata un tramvai, sunt aceleasi din anii 60 cu scaune de lemn in care te umplii de praf.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.