Social Media: câteva chestii cu Filosofia Sexului

Cineva mi-a trimis clipul de mai jos doar pentru că apare specialul de Doru Pelivan în el, dar povestea din spatele problemei merită analizată un pic. Urmăriți clipul întâi:

Prima chestie și cea mai bătătoare la ochi e una veche: Facebook încearcă și reușește de multe ori să ascundă faptul că tot ce punem acolo nu ne aparține nouă, ci aparține lor și fac ce vor cu acel conținut.

A doua: suportul pentru România e absolut jalnic. Doar cu intervenții la nivel înalt am putut să rezolv ceva și am în continuare reclamații făcute și ignorate cu săptămânile. Vreți să rezolvați o problemă cu Facebook? Găsiți pe cineva care cheltuiește câteva mii de euro pe ads, sunt foarte receptivi când reclamațiile vin de la aceștia.

A treia: miile de unici pe care îi clamează Buhnici (din neștiință) și Pelivan (ca bucuros) nu sunt tocmai corecți. Dacă o pagină are 20.000 fani/likeuri asta nu înseamnă că blogul asociat acelei pagini are atâția vizitatori pe zi. Sunt câteva zeci de bloguri care au pagini de facebook cu zeci de mii de likeuri, asta nu înseamnă că oamenii chiar citesc acel blog. Exemplul meu favorit pe zona asta: RăzvanPascu.ro are 45.000 like-uri și câte 5-6 comentarii la fiecare articol. Interacțiunea nu există. Exemplul pozitiv: Doza De Haș are 250.000 like-uri la pagină și atunci când publică un clip se duce in 150.000 afișări în câteva zile, deci interacțiune există.

Pentru bloggeri: Facebook este doar o unealtă. Tot ce contează este numărul de oameni atrași pe blogul personal. Nu numărul de like-uri la pagină (apropo, vă rog eu, dați-mi like la pagină), nu numărul de like-uri la articol, ci câți din ăia 6 milioane de români am atras azi la mine pe blog. Asta e tot. Nu mă încălzește cu nimic dacă am 120.000 urmăritori dacă nu îi pot muta la mine în curte. De aia am butoanele astea sub articol. Să dați mai departe articolele care vă plac, să vină și mai multă lume să le citească. Nu pentru că fac eu colecție de like-uri ca să mă îngrop cu ele.

Aștept să trecem de la construirea unei audiențe la folosirea ei și strategiile aferente.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

14 comentarii

  1. pelivan, uau…. la protv cu buhnici, si te miri apoi de ce tara este plina de cretini

    00
  2. Mai e o problema cu aia 20.000 fani pe care-i ai pe o pagina de facebook. In cazul in care nu promovezi postul acesta ajunge la 15-20% din fani teoretic, practic la mai putini de atat.
    Legat de prima problema: if you`re not paying for it; You`re the product. Daca accepti asta e ok, daca nu ajungi sa te plangi cand facebook-ul, twitter, gmail iti sterge contul fara notificari in prealabil.

    00
  3. Bun articolul!
    off : doza de has nu e copia lui RayWiliamJhonson?

    00
  4. Ce mizerie penală e embedul de la știrile prosteve… am derulat juma de oră în jos pe telefon prin toate „știrile” lor până să ajung la restul de text din articolul tău.

    00
  5. Deci s-a confirmat existenta lui Dzeu. Daca si Buhnici a zis pe ProTV ca exista, pentru mine e clar!

    00
  6. pe Facebook daca postezi ceva pe pagina se estimeaza ca vor vedea postarea in jur de 20 % din cei care au dat like (daca nu sunt vizitatori infocati ai pagini). Iar daca postezi pe timeline , sansa sa vada mesajul e ca si la pacanele, adica probabil o sa l vezi daca esti online, daca nu putin probabil deoarece exista un flux de informatie enorm. Pentru a prinde postarea o poti posta in mod repetat(putin spam) , recomand ora de varf 21.00.

    00
  7. Clipul asta am impresia ca e din categoria ”ce prostii mai debiteaza unii”!
    -Pagina Fb suspendata si URL blog interzis pentru ca a fost un ”atac coordonat” si anumiti utilizatori au semnalat cateva poze indecente, care poze nu erau deloc indecente dar robotii FB le-au considerat indecente-
    O explicatie de copil de clasa I, pe bune!
    Pagina a fost suspendata nu pentru poze ci pentru ca URL-ul blogului (conectat direct la pagina) a fost raportat de catre utilizatori ca fiind distribuitor de spam (continut considerat neadecvat de catre utilizatori)!
    Rahaturi din astea se intampla mereu, mai ales atunci cand respectivul URL vine cu o avertizare din partea antivirusului utilizatorului (site ditribuitor de malware sau altceva) atunci cand este accesat si poate nici nu exista direct un virus/malware pe site ci site-ul in sine are un script/ceva preluat printr-un clip sau fotografie copy/paste de pe alt site care intr-adevar este distribuitor de malware!
    In orice caz, mi se pare imposibil de crezut ca un URL poate fi banat doar pentru ca e conectat la o pagina unde au fost puse 2 poze raportate de anumiti utilizatori! Sunt arabii, indienii sau sud-americanii care distribuie porno la greu pe pagini, aia nu patesc nimic, insa FB inchide o pagina pt ca are nu stiu ce fotografii ”indecente”…..really?! :)))
    In alta ordine de idei, asta cu like-urile e cam moarta de cateva luni si nu pentru ca nu ar mai functiona ci pentru ca multe din date sunt false! Poti foarte usor sa cumperi like/fani, poti foarte usor sa cumperi/formezi grupuri, poti foarte usor sa cumperi like.-uri si share la postari! Iar reach-ul cu care multi se lauda, de multe ori e mare doar din cauza asta!
    Nu zic ca nu mai sunt si pagini ok si care au totul pe bune, dar ca trend se vede destul de clar ca utilizatorilor a inceput sa li se cam rupa de like-uri pe paginile de brand sau de interactiunea cu continutul de pe pagina de brand!
    Cat despre ”nr fani FB =nr vizitatori pe site”, asta nu a fost niciodata adevarata, doar mintile unora au reusit sa perceapa astfel!

    00
  8. 1) A scris despre „Filosofia sexului”, dar rabdarea nu e punctul lui forte – mhm.. :D
    2) Doru a intrat in direct pentru ca.. ?
    3) Nu prea sunt coerenti – asa-s toti din online de nu au putut sa cheme pe cineva mai bun la protv? :(

    00
  9. Mai bine il chema pe Otrava.

    00
  10. Tipa aia ce ai postat-o alaltăieri de la ştrand (o cunosc, chill), i-a fost şters contul de 3 ori pentru poze indecente până acum.
    Ce zice ea? Că va lua legătura cu un avocat, pentru că nu este normal ce se întâmplă, contul ei să fie şters!
    Mi s-a părut hilar, ce să mai explici că facebook e firmă privată, face ce vrea, dacă vrea ia pozele tale şi le face poster pe Times Square.
    Pentru că sunt ale LOR!

    00
  11. Sunt singurul care a oprit filmuletul dupa ce a zis de „reach de 400.000 de utilizatori” ?

    00
    • @ratonbox: da. dacă ai 20.000 likeuri la pagină și dau like 2 prieteni de ai tăi, algoritmul te va include și pe tine în reach.

  12. Pelivan are asa de multe virgule in plus in primele paragrafe ca te dor ochii.

    00
  13. pai oricum sunt si persoane, firme care se ocupa cu adunatul de likeuri daca dai banu’, si pe microworkers dai 10 centi la o persoana sa iti dea like la urmatorul site, clip, sau la 3 , la cati chinezi, indieni sunt in lume….. indieni fac joburile cele mai prost platite online. Sa nu uitam concursurile de genul: da like si share ca poti suge, pardon castiga un aifone, romanu da la orice like, daca erati atenti acum in ultimele 1-2 saptamani au introdus o metoda si anume ca puteai sa vezi unde a dat like cutare, daca tastai in search, m-am crucit, cum sa stai pe fb sa freci menta pentru a face liste cu ce iti place? crezi ca imi pasa mie de tine? daca imi pasa o sa vreau sa te intalnesc si o sa te intreb eu, in fine e multa prostie, care genereaza reclama, in fond la asta se reduce.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.