De ce se extinde Mega Image?

Extinderea Mega Image a ajuns subiect de glume, atât de multe magazine au deschis în ultima vreme. Și extinderea lor și a Kaufland va continua din două motive:

Ideea nu e rea

Mega Image s-au speriat un pic de extinderea Mic.ro. Au înghițit în sec și s-au gândit un pic că ar putea să dea ei faliment. După ce Mic.ro a dat faliment și-au făcut niște calcule și au văzut ca ei pot face asta mai bine și fără să dea ortul popii. Și au trecut la treabă.

Iar Kaufland abordează problema un pic diferit: profită de faptul că au magazine mai mici și lasă asta să lucreze pentru ei. Și toata lumea e de acord că Carrefour și Cora sunt aglomerate și, în cazul Real, prost gândite și aglomerate, și un așezământ gen Kaufland, de unde poți ieși în 20 de minute cu tot ce voiai e mai bun.

E momentul extinderii

Spațiul, marea problemă a magazinelor de gen, este azi ieftin ca braga, și în locuri bune, și cu trafic, și fără concurență.

Apoi, minimarketurile de cartier se mai răresc: dau faliment, se închid de bună-voie și, în general, nu pot face față unui asemenea concurent. Sigur, au avantajul că dau pe caiet, dar atât.

 

minimarket1

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

30 comentarii

  1. Lasă că şi Mega Image-ul şi kauflandu’ dau băutură pe bonuri de masă şi poţi să-ţi faci cumpărăturile pe cardul de cumpărături. S-a făcut caietu’ electronic, atâta tot:)))))

    00
  2. NOU
    #2

    doar ca dau pe caiet? au avantajul ca vand marfa nefacturata, deaia nu a putut mic.ro sa ii sugrume . in brasov in racadau aveau 4 magazine la distante de 300 m unul de altul si 5 buticuri situate intre magazinele astea care nu au avut nici un stres ca s-a deschis micro ca la ei evaziunea fiscala era in floare

    00
  3. Vine din urma si Carrefour. Mai vorbim la anul. E o nisa care nu era acoperita competent. Personal, imi comand aproape tot de la Carrefour online (nu mai caut parcare langa bloc si nu mai urc incarcat trei etaje), dar un Mega un pic mai mare e imbatabil la lucruri proaspete sau de nisa sau pur si simplu intre aprovizionari. O piata buna in apropiere ii mai saboteaza un pic.

    00
  4. Mega Image are a nisa foarte buna. Pe de-o parte e mai mic si mai la indemana decat Kaufland si clar mai mic decat hypermarketurile, pe de alta parte e mult mai mare, bine aprovizionat si cu preturi mai decente decat un mic magazin de cartier. Pe de alta parte, are unde sa se extinda in afara de marile orase. In orasele micutze gen Bragadiru si Urziceni si chiar mai maricele gen Alexandria sau Ramnicul Valcea nu prea au competitie si e clar ca e loc de ele. Singurul care a bagat capul a fost Penny. Acum incepe si Lidl sa se mai bage pe acele piete, dar e cam tarzior. Micile magazine sunt extrem de usor de ucis acolo.

    Si inca ceva, concurenta lui Kaufland nu e Mega Image, e Billa, asa-zisu mega-market local. Cora, Real si Carrefour se incapataneaza sa incerce sa ocupe ambele nise si nu le iese cu nici una.

    00
  5. Credit Card-ul nu e „pe caiet” ? :))

    00
  6. NOU
    #6

    Existenta magazinelor mici, de cartier se justifica prin nevoia de a cumpara maruntisuri fara a fi nevoie sa intri in ditai hardughia de hipermarket si sa stai o ora la coada pentru un pachet de tigari. Cu ce nu sunt de acord este faptul ca isi procura marfa de la hipermarket, in loc sa caute surse care sa le ofere produse la preturi mai mici, la randul lor sa ofere marfa la preturi decente, nu la preturi de OMV. Aici cred ca este si o rea intentie din partea producatorilor si distribuitorilor, care practica preturi preferentiale cu hipermarketurile, distrugandu-si deliberat retelele de distributie.
    Mega Image, de la marfa vanduta la suprapret, au ajuns sa ofere niste preturi destul de bune si au prins locul lasat liber de supermarketurile mijlocii care au cazut cand au aparut hipermarketurile. Sa compari cu MIc Ro, este ilogic, una este sa vinzi produse cautate de oricine si alta este sa vinzi produse care, de regula, se gasesc mai mult in benzinarii.
    Kaufland nu au diversitatea de marfa pe care o gasesti in Cora dar fiind mai mici, nici nu sunt asa aglomerate (daca ar avea afluxul celor mari, i-ar linsa clientii, asa cum si-ar dori sa faca soferii de distributie cu cei de la receptie marfa, care in cazul Kaufland, este cea mai prost organizata).

    00
  7. personal sunt fericit cu extinderea hypermarket-urilor, stiu ca de la kaufland iau carne care e mai ieftina, produse de calitate buna nemteasca am la Lidl, bani sa fie

    00
  8. „produse de calitate buna nemteasca am la Lidl”
    wtf, Lidl nu are nimic in comun cu calitatea…

    00
  9. Ca idee, MegaImage are o extindere agresivă pe trei patru judeţe. Se poate vedea şi pe harta lor oficială. Nu se compara cu mic.ro, ca nivel de suprafaţă de ţară acoperită. Cred că, într-un fel, trebuie luată şi chestia asta în calcul.

  10. Nici nu trbeuie să-şi bată prea mult capul cu Mega Image. Aleg fostele locaţii mic.ro. Lumea vine acolo din obişnuinţă, ei ştiu că merge treaba. Win-Win.

    00
  11. @liviu berdila tu ai habar de ceea ce spui….cum pana mea vrei tu ca magazinul din coltul blocului sa concureze cu supermarketurile sau lanturile de magazine?????? rulajul iti spune ceva?? dar imaginea??? ….ma opresc aici (nu te baga in FMCG ca esti praf, SFAT).

    00
  12. Se extind pentru că au o bază solidă (logistică) și au ceva resurse. Nu cred că s-au aruncat cu capul înainte aiurea.

    00
  13. @vasile constantin: mic.ro avea preţuri uriaşe comparativ cu mega image. de asta a murit reţeaua. că francizorii erau obligaţi să cumpere marfa dintr-un singur loc, iar ca să aibă profit, erau obligaţi să ceară preţuri peste concurenţă. 2,9 lei laptele la mega image, 4,2 lei la mic.ro. şi mă refer la alea no name (mărci proprii), nu la branduri. deci, despre ce vorbim? mega image, chiar şi cu shop’n’go, o să rupă. în lahovari, în bucureşti, de exemplu, deja a închis vreo trei magazine.

  14. NOU
    #15

    @daidai, nu am zis sa concureze ci sa aiba niste preturi decente. Cele dintre blocuri vand mai scump decat in benzinarii. Orice magazin comunal are preturi mai mici decat buticurile de cartier din Bucuresti.

    00
  15. Eu de exemplu prefer Kaufland in dauna Billa( desi e in fata blocului) pentru ca au mult mai multe produse, diversificarea a atras clientii catre Kaufland.

    00
  16. Gresit. Mega Image nu a inghitit in sec atunci cand mic.ro se extindea. Mai mult de atat, Mega Image le arata degetul rusinii pe geam.
    Proiectul Mega Image, pe vremea cand exista mic.ro a fost ca langa fiecare magazinas din asta sa-si deschida Shop&Go, mai mare si cu marfa din mai multe sortimente-mai cunoscuta.
    Practic le lua clientii de la intrare in magazin.
    Ma bucur ca se inchid tarabele de cartier unde totul e mai scump, cald si vechi. Vreau sa imi fac cumparaturile in magazin cu aer conditionat si sa am la dispozitie cos de cumparaturi.

    00
  17. Cine da pe caiet? Poate la tara. Daca ma duc la magazinul din cartierul meu si vreau sa iau ceva pe caiet cred ca ma injura!

    00
  18. Mega Image ar trebui să simtă morcovul băgat de lidl. Cei din urmă deschid magazine cu un tupeu incredibil, cât mai aproape de magazinele Mega Image(caz liviu rebreanu) sau fix în piețe(caz crângași). După 3 ani de existență pe piață au deja peste 150 magazine și deschid anual minim 20 magazine. Nu mai zic de marketing-ul agresiv pe ca-l au. Beat that, mother image fucker!

    00
  19. sunt curioasa cine urmeaza 🙂

    00
  20. @zoso: Nici o comparatie intre mic.ro si grupul delhaize nu e potrivita. Mic.ro e inca un exemplu de cum bani usor castigati se pierd la fel de usor intr-un mediu in care nu ai expertiza, in vreme ce delhaize e o companie din US, listata la bursa, care are peste 3000 de magazine si face peste 20 mld. pe an.
    Exista o logica in a extinde reteaua, care are in primul rand legatura cu economiile de volum obtinute, putere crescuta de negociere cu furnizorii, precum si cu optimizari logistice sau, de ce nu, acumularea de know-how din piata.
    De cealalta parte a balantei vine dificultatea managementului retelei, pastrarea standardelor si obligativitatea gestionarii fiecarui punct de vanzare ca un centru de profit.
    Ceea ce, daca nu sunt in sistemul de parteneriat-franciza cum erau mag. mic.ro, e mai usor de realizat. Din ce-am vazut eu prin Belgia modelul si pozitionarea lor e exact asta, deci presupun ca stiu ce fac. In plus sunt fan al magazinelor lor :).

    00
  21. Chiriile au scazut, vechiul magazin de la parterul blocului este in faliment … asa ca e normal sa apara magazine Mega Image, avantaj consumatorul pentru ca magazinul este deschis in weekend pana pe la ora 22, in caz ca ti se face pofta de clatite sau gauffre plus ca in Magazinele Mega Image primesti bon pe când clasicul magazin de cartier nu are casa de marcat.

    00
  22. @Catalin, LidL nu a „deschis” 150 de magazine, au cumparat reteaua Plus (in 2010 parca) care avea la momentul achizitiei ~100, e drept ca au continuat cu o extindere agresiva (la fel ca fratele Kaufland) si au o sortimentatie oarecum „aparte” in sensul bun (din punctul meu de vedere)

    00
  23. Nu ştiu cum este în alte părţi, dar la mine în sat Lidl are o particularitate: nu există o ofertă constantă. Dacă azi trec pe acolo şi-mi iau să încerc un produs alimentar oarecare şi îmi place, peste 1-2 săptămâni nu mai e nici urmă de produs şi nici nu o să-l mai văd odată. În afară de câteva branduri de margarine, uleiuri şi alte fleacuri, toate celelalte produse sunt ocazionale.

    Este motivul pentru care evit Lidl. Este frustrant să descoperi un produs bun şi apoi să nu mai ai de unde-l cumpăra. Este la fel de frustrant să te duci la magazin şi să nu găsesti cele dorite, fiind un fel de loterie la fiecare vizită.

    00
  24. Mie imi place ca M-I s-a deschis si langa scara mea. Fac cumparaturile de acolo si sper ca magazinul meschin si condus de un semianalfabet microbist de la parterul blocului sa se inchida cat mai repede.
    Mai nou patronu’ lu peste s-a transformat si in parcagiu, aranjeaza cine parcheaza in fata magazinului vezi doamne sa nu-i obtureze lui vizibilitatea.
    Din pacate multi cumpara de la el inca, desi M-I e doar la cativa metrii. Nu inteleg de ce.

    Cam de fiecare data cand am intrat in MegaImage am gasit ce cautam si am fost salutat si mi s-a dat bon.

    00
  25. Adevarul e ca e mai frumos cuvantul ‘expertiză’ si suna mai vibrant decat ‘experiență’ . Unde mai pui că ambele incep la fel :))

    00
  26. Mega Image si altele ca el au preturi mari. Daca nu stiti despre ce e vorba in economia reala duceti-va si vedeti preturi la magazinele de cartier si preturi la MI. Un kil de branza de vaca daca sare de 15 lei e furaciune, iar la MI sare cu mult

    00
  27. lumea vorbeste de parca falimentul mic.ro nu a fost bine orchestrat de patriciu? eu cred ca a fost ultimul lui tun inainte sa iasa din viata publica

    00
  28. @cata nv: ai dreptate. uneori, in elanul postarii, mai scap cate un anglicism (care nu are sens in cazul de fata), desi ma feresc cat pot de ele.

    00
  29. Orice companie mare are un departament financiar, iar dacă acesta și-a dat acordul în ceea ce privește planul de investiții, este clar că nu vor exista pierderi – în cel mari rău caz își asumă un risc speculativ.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link, de la PCGarage prin acest link sau de la Finestore.