Skoda Superb 2.0TSI 280CP testdrive

Pentru că covid, s-a petrecut ca mașina mea a rămas fară ITP fix când România era blocată. Aș fi putut da câteva sute de euro să o trec pe țara adoptivă, dar într-o zi mă dădeam pe olxul ăstora și mi-a sărit în cap o Skoda. Superb. 280cai. În prima faza am crezut că e la mișto suma aia, dar după ce am mai citit am realizat ca nu prea e.

280 cai, 3ani și vreo 50 de mii de km la bord…în doua zile era mașina mea. Pentru că aici cam atât durează tot procesul: 3 semnături, o strângere de mână și pa și pusi

*despre proces poate altă dată

Exterior

Mie Superb-ul mi-a plăcut mereu, fiind cam mașina mea favorită din zona mai prietenoasă financiar a VAG. Nu e Audi Allroad, dar arată mișto.

Dar mare. Aproape jumătate de metru mai mare decât aia veche. Abia am loc în parcare. Prima săptămână, până am descoperit exact cum, am avut și zile în care am făcut 20 de mișcări ca să o bag în parcare. Nu ajută faptul că am două mașini în laterale și locul de intrat pe poartă are cam 30cm în plus vs. lățimea mașinii. Pe lungime e și mai amuzant: 15cm, dar măcar am camera.

Interior

Piele crem. Asta nu mi-a plăcut, dar hai, când iei sh nu prea te mai uiți la amănunte d-astea. Mai ales când modelul ales este varianta de top de la Superb: Laurin & Klement. După Forester am zis că nu mai vreau niciodată piele pe scaune. După ce am pornit aerisirea sub fund am modificat: “nu mai vreau niciodată piele pe scaune daca nu au ventilație”.

În rest classic Skoda. Luminițe pe bord, luminițe să îți vezi șoșonii, luminițe pe sub oglinzi și partea favorită a doamnei: are umbrele în uși.

Motor

Apăi, masina asta a fost luată pentru motor. Nu pentru cum arată și pentru că îmi flutură ventilația părul de pe buci.

Turbo. 280 cai. 5.8 de la 0 la 100. Eu o țin în confort, deci probabil am și 6 secunde. Problema e că, fiind autostradă, nu prea simți mare bucurie. Și pe drumuri mici am avut prea puțin timp să conduc, problema fiind că pe acolo gasești sigur gabori. 

E o barcă fără nici un semn care să zică “frate, asta baga tare”. Bine, ar fi cele 2 țevi de eșapament, dar mulți văd, puțini cunosc. De la 110 la 160 ajunge aproape instant. De la 0 trebuie să ai grija că riști să îți înghiți guma.

Cutia își face treaba, ACCul își face treaba, încă nu am testat line-assist-ul. Oricum, în combinație cu autostrada, drumurile sunt super lejere.

Ce nu imi place

  • Am un greieraș în ușa. Greieraș care, dus la service, s-a speriat și a tăcut
  • Scaunul nu vrea neam să își păstreze setările. Am văzut că e o problemă pe la skode
  • Am un greieraș și pe sistemul de ventilație, când pornesc mașina mârâie la mine. Din fericire ăsta tace după pornire
  • Din cauza cuiului, cred, nu prea îi merge sistemul de deschidere a porbagajului cu piciorul.

Consum

Depinde de cum mergi. Probabil zoso îl duce în 100%. Eu, bătrân și bolnav, am făcut drumurile de autostradă în 7.3-7.5. În vacanță, cu două biciclete pe cui, a crescut în 8.2.

 

skoda-superb-2017

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

102 comentarii

  1. Sunt si eu cu ochii pe mobile.de dupa una 2.0 tdi 190cp. Am condus si e ce trebuie….

    00
    • am probat pentru un prieten un RS mai vechiut si mi-a placut maxim.

      Dieselul e putin mai scump aici la impozit. Gen au impozit pe carbon si la diesel se mai inmulteste cu 2.5

      00
  2. Misto masina, motorul e fortos, n-am ce spune.
    Legat de „5.8 de la 0 la 100. Eu o țin în confort, deci probabil am și 6 secunde. ”
    Aceste masuratori sunt facute intr-un mod in care tu va fi greu sa-l egalezi. Te provoc sa incerci sa faci masuratori cu un aparat special (nu pe filmulet de pe ceasuri, aia e prosteala) si vei vedea un 6.2 sau mai mult. Mai ales ca daca ai multe dotari, creste si mai mult decat crezi.
    Spun lucrurile astea din experienta, am testat mai multe masini cu Dragy si realitatea e alta fata de cifre. Conteaza dotarile, rotile, drumul pe care faci testul etc.

    Iar legat de consum, daca pe autostrada scoti consumurile alea, inseamna ca n-ai luat masina pentru motor, chiar ai zis ca mergi batraneste :)

    11
    • Da, de parca ar face un om obisnuit diferenta intre 5.8 si 6.2 …

      10
    • „daca pe autostrada scoti consumurile alea, inseamna ca n-ai luat masina pentru motor”

      apai, nu e germania sa ii pot da linistit in gura. Aici intervine teama, nejustificata in general, ca apare radarul de unde nu te astepti. Cand amenzile incep de la 150e nu prea iti vine sa te joci.

      „inseamna ca n-ai luat masina pentru motor”
      apai, partea amuzanta este aia de la 0 la 100 sau aia de la 110 la 160. Mersul constant la 160 nu e asa de amuzant.

      despre secunde: te cred pe cuvant. nu am stat sa ii pun secunde. Era o estimare la genul: nu o tin pe S ca „batran” :D

      00
    • @Ionut VAG intotdeaua minte. Si la emisii si la CP (intotdeaua mai gasesti cativa caluti in plus) si mai ales la timpul de la 0-100 (aproape intotdeauna e cu cateva zecimi mai mic).

      00
  3. Să o stăpânești sănătos și la cât mai mulți km. Să înțeleg ca mașina a fost dată buy – back trecând perioada de garanție aferentă leasing-ului ?

    00
    • crezi ca am stat sa gandesc d-astea?

      00
    • Am fost și noi prin Suedia, Norvegia, Laponia, Finlanda cu mașina. Drumurile sunt extraordinare, păduri și lacuri peste tot la fel și camerele de viteză.

      00
    • Dacă ai luat-o din Suedia ii poți verifica trecutul pe car.nfo și mai este un site pe care poți vedea, cine sunt și unde locuiesc vechii proprietari :D

      10
    • da, gasesti aici totul despre toata lumea :)
      in suedia si finlanda camerele de viteza merg din cand in cand, mai des nu
      norvegia e satana

      00
    • Știu, am luat și noi un Mini Cooper de acolo, a meritat investiția, la care s-a adăugat drumul până în țară, care ne-a dat șansa să vizităm aproximativ 10 țări.

      01
    • Animalu, care e olx-ul lor?

      Tyby, ai căutat mașini pe vreun site mă gândesc. Poți să îl faci public? 🙂 Și de ce spui că a meritat?

      Mulțumesc!

      00
    • Sunt mai multe site-uri:
      https://www.bytbil.com/ – pentru reprezentante ( toate masinile de aici sunt de la reprezentante din Suedia)
      https://www.bytbil.com/ – cred ca olx
      https://www.car.info/sv-se – pentru detalii despre masini

      Mini Cooper automat 2016 – 24.500 km – 14.500 euro (pret negociat)

      00
    • bytbil.com – site cu anunturi de la toti dealerii din suedia (noi/sh); blocket.se – olx-ul lor cred; car.info – introduci numarul de inmatriculare si aflii datele si mini istoricul autovehiculului

      Mini Cooper 2016 – cutie automată – 24.500 km – 14.500 e (pret final negociat) și cea mai mare satisfacție a adus-o faptul că am ajuns prin locuri unde nu credeam ca voi ajunge.

      00
    • blocket.se

      tyby82 – acu niste ani am facut romania -nordkap -suedia – romania cu rabla. Nu as mai face asta, dar mi-a placut.

      00
  4. E superba masina. Sa o stapanesti sanatos :-)

    00
  5. Multam pentru review. Chiar ma uitam si eu toamna asta la un Superb 2016+. Pentru consum si cei 400 NM trageam spre diesel-ul de 190 de cai, mai ales ca masina era folosita mai mult pentru exterior, dar totusi cei 280 de cai (stiu ca sunt si versiuni de 272 ) par destul de atractivi. 7.5L/100 mi se pare vis pentru motorul asta, dar cum ai zis si tu, autostrada, constat 2500 RPM cred ca e posibil. Bafta

    00
  6. da are si key let`s go si key lets entry?
    lane assists…daca tot facem review la masini…

    00
    • „încă nu am testat line-assist-ul” – ce zici, are?

      si da, fiind 2017 mi se parea destul de banal sa aiba chestia asta.

      Ce nu are si am vazut la Mazda (din ciclu oare ce mi-as dori la masina): camera aia 360 si hub.
      In plus, din 2018, parca, sigur la astea 2020 au pus si trapa.

      00
    • Se scrie chiles!

      00
    • @cosminv – trebuie sa imi explici ceva pentru ca vad mii de comentarii la lcipuri cu masini despre detalii tehnice – de ce conteaza asta pentru tine?
      Daca vrei sa iti cumperi maine masina din clasa asta te duci la dealer, ceri informatii despre optiuni, echipari, carti, pdf, toate detaliile tehnice, te duci in service si vorbesti cu mecanicii etc.
      Daca nu te intereseaza sa cumperi in viitorul apropiat o masina din clasa asta ce conteaza toate acele detalii tehnice?

      00
    • Key let’s go și key let’s entry? 😀
      Ce barbarisme sunt astea, cine scrie așa?

      00
    • tot barbarii care scriu line assist in loc de lane assist. desi cred ca in romania e valabil ca „tine linia” …ca doar una e pe strada, altele canci

      00
    • dupa down-vote imi dau seama ca sunt deocamdata cel putin 4 care nu si-au dat seama de greseala si de ironie.

      00
    • plm, sa nu mai scriu sub neinfluenta alcoolului. Logic ca lane :)

      00
    • si nu, nu sunt invidios sau carcotas. in rest frumoasa masina! sa o stapanesti sanatos.

      00
    • io nu m-am suparat ma. Chiar am ras ca am scris line si nu m-am prins ce ai zis acolo cu lane.
      Despre faza cu keyless…nici nu m-am gandit sa o mentionez. plm, e model 2017 produs in 16 (lol) si highend. Mi se parea ca e ca si cand as scrie ca are roti

      00
    • 🙂 Apăi hai să fim cârcotași, e lane assist, nu assistS.

      00
  7. Presupun că fiind model 2017 (?) are faruri xenon, nu? Mulțumit de ele? Nu îmi dau seama bine din poză – chiar așa, ar merge mai multe. Superb-uri cu motorul ăsta sunt destul de rare. Generația precedentă parcă avea 2 țevi duble, asta are parcă două mai fistichii ca la Octavia RS, nu?

    Chestiuni subiective:
    -„acolo găsești gabori” – oh nu, nu gabori. Sunt cu pălărie? C’mon, don’t be românul mutat în străinătate care nu-și înregistrează mașina.

    -„frate asta bagă tare” – who talks like that?

    -notația % semnifică un procent, nu poate înlocui „…la suta de kilometri”.

    00
    • gabori = radar = amenda daca mergi mai tare. Skoda e cumparata pe suedia. Am deja foresterul pe romania, imi ajunge

      „who talks like that” – eu cand fac misto despre prostiile de pe masini care sunt puse ca sa arate ca „baga tare”?

      nu poate înlocui – ei, iaca ca ai inteles ce scrie acolo, deci poate :)

      00
    • sa raspund la faza cu luminile: da, xenon. Acum ma uitam la detalii ca nici nu stiam asta.
      „multumit de ele” – cred ca da. Am mers cu ele sub 100km.

      Nu ma injura, nu-s roman sa nu folosesc luminile, dar am condus-o mult in perioada mai-august. Cand aici e lumina toata ziua.

      00
    • @animaloo cred ca vroiai sa zici si noaptea :))

      00
    • unde voiam sa zic si noaptea? nu, ziceam ca nu le-am „folosit” ca am mers numa ziua cu masina

      00
    • Ah, le Sweden deci. O să trebuiască farurile mai mult în jumătatea a doua a anului hehe. Bullbar pentru reni se găsește? :)

      Cât despre %, și dk skriu cu k se „înțelege” dar nu suntem animale. Oh, wait… (Hahaha, era la fileu).

      00
  8. ”găsești sigur gabori” …. singura țară unde polițiltii sunt la fel de bulangii ca cei din România este Franța. Acolo locuiește autorul?

    00
    • te inseli :)

      Ai norvegia. Acolo pentru viteza indeajuns de mare ajungi si la zdup
      Ai austria unde abia asteapta aia sa iti dea amenda
      Ai prin germania camere, dar nu iti pasa ca amenzile is mici

      Aici pe autostrada am vazut o data, in oras, radar. Dar, pe nationale mai sunt. Intr-un fel e si normal. Pe de alta parte e pacat ca prin nord is niste drumuri de plangi: padure, asfalt bun, curbe, trafic minim

      00
    • Daca e Norvegia, discutia devine si mai interesanta. Cat din pretul masinii reprezinta taxe si impozite?

      00
    • nu, io is pe suedia. Doar ziceam ca ai tari la fel de satana ca franta. Pardon, apropiate de franta. Franta e cel mai jeg

      in suedia nu am platit nimic taxe la achizitie. Ma costa impozitul anual cred ca 200e…sau prin zona

      00
    • NOU
      #51

      Dar si reni.

      00
  9. Salut, L&K 190CP 2.0TDI 2017 aici.

    Scaunul isi pastreaza setarile daca folosesti si cea de-a doua telecomanda si activezi din setari memorarea pozitiei in functie de ce cheie a inchis/deschis masina. Altfel nu merge neam. Vezi daca ai chestia aia bifata in setari (parca la Opening & Mirrors e).

    Greierasul din sistemul de ventilatie maraie atunci cand pornesti masina si ai ventilatia pe auto. Se reaseaza directionarea aerului in functie de temperatura din masina. Daca o lasi pe manual nu-l mai auzi. Am vrut si eu sa rezolv problema in service, dar mi-au spus ca trebuie sa dea tot bordul jos si nu merita financiar pentru un amarat de greiere.

    00
    • „activezi din setari memorarea pozitiei in functie de ce cheie a inchis/deschis masina”
      gen sa merg io cu o cheie si doamna cu alta cheie? Wow skoda, staph :D

      greierasul enervant e in usa dreapta. E ceva care atinge altceva, pe la 110. M-a nenorocit de cap cand m-am intors din vacanta. Am dus masina in service, ca 3 luni de garantie, a intrat in concediu greierul. Deloc nu a vrut sa cante…

      00
    • partea cu deschisul portbagajului cu picioru o fac eu gresit sau e de la cui?

      00
    • Poate nu are legătură, dar un greiere nasol în ușa dreaptă la un vw golf s-a rezolvat cu wd-40 in incuietoare si pe toată marginea ușii

      00
    • @animaloo
      Cum 3 luni garantie? Masina avand 3 ani ar trebui sa aiba garantie inca 2 ani…

      00
    • @Animaloo,,nu prea îi merge sistemul de deschidere a porbagajului cu piciorul,,.
      Nu merge deloc, sau mai dă rateuri ?

      00
    • Cum 3 luni garantie…apai nush cum e cu garantia la SHuri. Asa vine dansa de la dealer: 3 luni.

      @Paco: uneori merge, uneori nu merge. D-aia nu stiu exact, e de la cui sau nu stiu eu exact unde sa pun picioru

      00
    • @Animaloo, din cauza cărligului ,senzorul înregistrează mișcarea piciorului doar înainte și înapoi, nu și stănga-dreapta sau învărtit piciorul sub bară. Iar mișcarea o faci o singură dată lent , altfel îi dai deschidere și închidere .

      00
  10. In Suedia si iei Skoda? Un Volvo Polestar sau macar R nu gaseai? :D

    01
    • Volvo Polestar – mersi mersi, dar salariile de 3000e de aici de pe blog nu ajung pentru polestar.
      la volvo nush ce sa zic. Am citit niste reviewuri despre o parte din ele si nu prea m-au entuziasmat. Plus ca sunt toate pe diesel si baietii au trecut la amendat dieselul
      Atlfel 90uurile alea arata toate intr-un mare fel. Putin mai scumpe totusi decat scoda

      00
  11. Superb…

    //////
    \\\\\\
    //////

    Mă scuzați, ștergeam telefonul că am bălit pe ecran.

    00
  12. „mașina mea a rămas fară ITP”
    „mi-a sărit în cap o Skoda. Superb. 280cai”
    „în doua zile era mașina mea”

    Bravo!

    00
  13. Cateodata e bine sa ramai si fara ITP :) Hai sa fie cu folos si s-o stapaniti sanatosi. Faci si tu cinste cu un cartof prajit cand mai vii pe-acasa :)

    00
  14. ai zis ca nu poti deschide portbagaju cu picioru
    https://www.youtube.com/watch?v=_kdz0LfwyNs

    00
  15. misto tara daca trebuie sa ti masina inchisa in cusca.

    00
  16. @animaloo baga si matale doua trei poze cu interiorul L&K sa balim si noi (mai ales ca je are o slabiciune pentru crem).
    In rest bucura-te de ea :)

    00
  17. Ah, nu pot sa nu remarc respectul cititorilor pentru motor :)

    Eu sunt ala cu review-ul precedent de Skoda Superb. Voiam sa adaug ca zgomotul de la cutia DSG se rezolva cu un nou kit de ambreiaj. N-a comentat nimeni de la dealer, fabrica a propus solutia s-au miscat incredibil de repede.

    00
  18. Îmi place la ele că ai spatiu la pasagerii din spate, cum nu am văzut la alta mașină. Obișnuia să ne trimită firma in delegații cu așa ceva.
    Din ce vorbisem cu șoferii mi-au spus că e ok, dacă o iei ca prim proprietar altfel îți bați capul. Acum nu știu mai multe, în general nu sunt fan VAG.

    00
  19. Dupa aproape 2 ani cu acelasi model, ma surprinde in continuare cat de usor urca de la 90 la 130+. Pentru oras nu e cea mai buna masina dar la drum lung e bestiala (faceam des Bucuresti-Sighisoara, inainte de pandemie, motiv pentru care am ales acest model).

    00
    • Dap. Modu in care pleacă de la viteza mare la viteza și mai mare e spectacol
      Primele 2000de km le-am condus fără sa pun mana pe volan (gluma generica despre condus cu erecție)

      00
  20. Felicitari! Superba, in varianta asta de motorizare. Sa o conduci cu placere!
    Am condus aproape 2.500 km varianta SW cu 2.0 TDI 190 CP. Foarte confortabila si spatioasa. Cutia ( tot DSG 6 ) era exceptionala.
    Am fost destul de aproape de acest model, dar in final am ales Legacy GT.

    00
  21. Frate, ce bemve bun a-ti loai da banii astea…

    00
  22. NOU
    #84

    Eu am varianta 2020, motor 2000 tsi.
    Face toti bani!!!
    Si apropo, consuma cat vrei!!!
    Daca vrei 20, atunci asa merge.
    Daca vrei 7,5, atunci nu iti cumpara masina asta!!!

    10
  23. Am eu varianta 2019 2.0 TSI 272 cp. Varianta asta are launch control și ia suta in 5.5. E chiar scary când pleci de pe loc. Legat de faruri: xenon cu light assist (are niște mici oglinzi cu servo in far și pune automat măști pe mașinile din fata) practic tu mergi tot timpul cu faza lunga și redirecționează lumina pe lângă cei care vin din sens opus. E chiar cool noaptea. Virtual cockpit e mai mult de fiță dar e cool :). Suspensia dinamica super utila: confort in oraș și pe autostrada; sport pe drumuri de munte.. Consum: 11-12 in oraș pe ECO, 16-17 pe sport. București – Grecia mergând normal 7.8. Restul: parbriz, scaune fata spate și volan încălzite, adaptive cruise control, auto parking, lane assist, Traffic jam assist ( merge după Masina din fata și se oprește/pornește odată cu ea DN1 mode :)) ). Spațiu interior și portbagaj: tot ;)

    10
    • Nu știu dacă varianta mea are și jam assist.
      Muica, då iti ia în oraș. Bine, București.
      A ta are trapa?

      Altfel da. Este multa mașină, destul de mulțumitoare la condus (am citit reviews vs ceva BMW care ar fi mai simpatic).

      MA gândesc sa o bag o data pe circuit

      00
    • @Animaloo fără trapa, fără piele și fără încălzire auxiliară. In rest, cam tot. Nu prea e masina de oraș. Afara este awesome. Traffic jam assist este practic adaptive cruise dar merge de la 0 km/h. Poți sa încerci la semafor sa activezi cruise control. Dacă nu ai front assist probabil ca nu ai nici Traffic jam assist ( este același senzor care oprește masina dacă îți iese ceva in fata).

      00
    • @animaloo ai LA, FA, ACC, senzori fata si Amudsen? Atunci TGA si TSR se pot activa.

      00
    • Stii ce nu am? Traffic jams :D

      00
    • @animaloo fara trapa, piele si incalzire auxiliara. In rest, cam de toate. Daca ai front assists (opreste masina daca iti iese ceva in fata) probabil ca ai/poti sa activezi traffic jam assosts. Practic este adaptive cruise care ,erge de la 0 km/h. Poti sa incerci la semafor sa activezi cruise. Vezi daca merge.

      00
  24. Consum ulei – 2L/100km :))

    00
  25. @animaloo zgârcit ești cu pozele….

    00
  26. Apropo de setarile scaunului, nu cumva sunt salvate pe cheie de fostul proprietar si se activeaza cand deschizi masina?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.