N-am înțeles niciodată mașina asta. Skoda au Fabia, au Octavia, modele bune, care se vând foarte bine. Rapid e cumva între ele. Puteau cumva să scoată o Fabia Sedan, dar nah. Ce mă amuză e că au motorizări în așa fel încât să nu se încalece cu Octavia: mizeria aia de 1.2 TSI, apoi 1.4 TSI și 1.4 și 1.6 diesel.
Am testat motorul de 1.4 TSI cu 125CP. Nu e rău, nu e nici bun. Are accelerație, merg făcute niște depășiri, dar nu e mașină de plecat primul de la semafor, de mers tare sau de forjări specifice românilor. E un motor pentru cetățeni, nu pentru sportivi.
Mașina nu excelează la nimic la prima vedere, dar e o bună mașină de familie. Spații de stocare prin ea, cârlige de sacoșe în portbagaj, buzunare decente pe uși. Portbagajul e decent. Confortabilă în față și bună pentru copii în spate. Interiorul e complet negru. Bordul simplu și iar negru cu “lemnul” ăla lucios. Navigația simplă.
Consum 6% combinat oraș/drum, iar motorul se aude de zici că e diesel.
deci, recomanzi sau nu?
recomand atâta timp cât proprietarul înțelege că nu e mașină de forjă.
dacă vrei să fii sportiv(nu contează că ai 100 kile şi nu ai mers pe jos mai mult de 100 metri în viața ta)nu recomandă
Skoda rapid 2018, motor 1.0 TSI, 110 cp cu un cuplu de 200nm.
Bi-Xenon, incalzire in scaune, senzori de parcare, lampi spate pe led, start-stop, navigatie, climatronic (pe o singura zona ce-i adevarat) volan piele multifuncional, si multe multe alte dotari cliseice = 15.600 euro. Plus un rand de roti ( roti, nu doar anvelope) de iarna bonus, covorase cauciuciucate din partea casei.
Consum? Afara 5,7 tinuta undeva constant pe la 2500 de turatii. Bucuresti cam 8 cu start stop dezactivat. P.s consumul asta il aveam si inainte pe golf sase 1.6 TDI, insa aici (la benzina) adios probleme DPF.
Pentru cetatenii/familisti care au stil de mers preventiv este super, mai ales ca spatiul interior si al porbagajului este unul imens. De fapt este cel mai mare din grupa sa. Asa ca iti poti lua si un pui de octavia full sub 16.000 de euro.
P.s. masina cu zerooooo km da? Nu bmw cu 300.000 km careia urmeaza sa-i cada ambreiajul, volanta, etc…
Trageti voi concluziile
cel mai tare review pt masina asta – felicitari.
Cred ca e facute pentru flote, nu pentru „persoane fizice”. Nevasta-mea a avut o Skoda Rapid la un loc de munca anterior si exact asta mi-a lasat impresia – comoda, de deplasat prin oras (avea 1.2), fara pretentii si destul de ieftina.
Pe cand un review la duster ?
Mai prin toamna, dupa lansare.
Cum poate sa arate culoarea asta!!!
Rapid este reincarnarea fostei Octavia Tour. O incercare a Skoda de a obtine bani de pe urma unor tehnologii usor depasite ce se regasesc in Rapid.
Sper sa nu gresesc, imparte platforma tehnica cu Seat Toledo, alta „minune” a tehnicii. O masina corecta, usor spartana insa pretul devine foarte curios pe masura ce se adauga dotari, in bunul spirit mercantil al vw. In configuratorul actual 1.4 tsi este disponibil doar cu alegerea DSG si cu o versiune de echipare superioara. Pretul devine neatractiv. In rest avem 1.0 tsi ce a fost „confectionat” pentru a sterge rusinea numita 1.2 tsi. Pentru fanii diesel 1.6 tdi este disponibil in combinatie cu o cutie de viteze manuala, cu 5 trepte pentru o suma destul de consistenta. Practic pentru a obtine o masina decenta: ~16000 euro minim. Pentru Rapid mi se pare o suma cam mare avand in vedere ca este „fratele mai sarac” al Octaviei.
E destul de bine cu cei 125 CP la 1.4 TSI… daca incape pe mana cui trebuie, sa pleci primul de la semafor nu ar fi deloc o problema.
nu e manuala
Confunzi cuplu cu cp.
Octavia saracilor.
Octavia e oricum a săracilor
Presupun că nu ai avut în viața ta o mașină nouă, ai preferat sh cu unsoarea de la fundul nemților pe scaunul șoferului.
Bos, nici asta n-a facut curat in masina, inainte sa o dea pe mana lui Stig, sau curpapirul ala de pe jos l-ai avut tu lipit pe talpa?
deci nu ți place, da’ ți place
ina scaeffler,continental,etc etc, toate au flota de peste 100 de skoda rapid. cam asta e targetul. nu se duce romanu sa dea 12.000 pe ea cand de banii astia iti iei seria 3 e90 si mai raman si 5000 la ciorap
LOL, BMW SH. Cum sa te dai mare, cand de fapt esti paduche.
practic logan cu dsg? abia astept sa explodeze tesla sa moara vag cu 15mii de modele in garaj.
si eu astept explozia Teslei. La cum de abia se taraie cu 130 km/h pe autostrada o sa fie o placere sa le depasesti, iar banda a 3-a prin Germania va fi din ce in ce mai libera.
@non-electric: Tesla Model S are v-max între 180 (modelul basic-basic) și 250 km/h (cele de top). În prezent, modelul mai accesibil are v-max 230 km/h, în timp ce modelul de top are 250 km/h. Model 3 va avea și el între 200 și 250km/h, în funcție de bateria cu care va fi echipată. Întrebarea e alta: mașina ta ce v-max are?
Ce ecran pentru navigație de buget are…
Cat costa modelul testat?
17.500€
De vreo săptămână mă gândesc să-ți dau mail să-mi testezi mașina, Seat Toledo 1.2 TSI, 2014. Dar dacă zici că ai testat 1.2-ul nu mai are rost.
Merge și forjă dar trebuie schimbat dintr-a ll-a intr-a lll-a pe la 80km/h că după aceea de taie injecția.
Orice masina merge forjata intre anumite limite. 125 cai la greutatea ei cred ca inseamna mai mult decat se sugereaza la prima vedere .
Nu stiu cum se misca cutia – dar daca stii sa mergi cu automate te ajuta foarte mult ( eu sunt la prima masina cu cutie automata si, dupa 3 luni, inca descopar lucruri… )
Eu am toledo (2016) care se presupune ca e skoda rapid, dar aproape ca nu se aude motorul. Multumiti de ea, spatiul e de neam prost. Am plecat amu cu juma de casa.
De cand a aparut pe piata m-am intrebat de unde numele „rapid” la o masina de genul asta.
Iar termenul de „forjă” nu il inteleg in contextul unui review auto.
Fiecare masina e facuta pt ceva, pt „forjă” exiata supercar-urile, tu iei o skoda, o marca de volum si oricare ar fi ea si te astepti sa tina „la forja”? C’mon…
faza e cam așa: producătorul nu poate spune „coae, 125cp nu sunt ca la diesel, să îi dai tu in goarnă, trebuie să mergi mai atent cu mașina”, și românul fix asta face, îi dă în goarnă. n-ai idee câți tirpilici cu 1.4tsi incercau să mă depășească sau să se țină după mine cu foresterul. ce 230cp, coisan, eu te fac cu 1.4 tsi, că sunt mai șmecher.
Eu cred ca te inseli cand crezi ca aia ce vor sa te depaseasca vor sa demonsterze ceva…, poate unii da, dar majoritatea pur si simplu merg mai repede, sau cel putin intentioneaza asta. Fii atent la o lege a fizicii extrem de simpla: daca tu rulezi pe sosea si „apare” unul in spatele tau, se cheama ca el merge(mergea) mai repede, si logic, va trebui sa te depaseasca, daca viteza ta es sub limita lui de confort. Solutia e sa-l lasi, pentru binele tau (in primul rand). Ei, cand se umfla orzul in tine si nu vrei sa-l lasi sa depaseasca, se poate forma acea situatie care poa’ sa duca la subiect de „stirile de la ora 5”.
Offtopic: Ce parere ai de Vitara S?
Un comentariu făra patimă, eventual poate și răspunsurile sunt la fel.
Disclaimer: am Toledo 1.2TSI, 90CP (adica un Skoda Rapid mai frumos )
Deși acum am 40+, familist, cu copil, deci bătrân deja, recunosc că nu am înțeles niciodată fixațiile oamenilor pentru niște parametri auto.
1. Se fac concursuri de plecat de la semafor? Să pleci de la semafor mai degraba înseamnă cuplu, nu CP, și la o adică poți să te miști de pe loc și cu 40CP.
2. Pricepeți că la o mașină de oameni normali (nu raceri, ninja și supereroi) tot ce e peste 60-80CP o să folosiți foarte rar. Oltcitul meu de acu 20 de ani avea pe hârtie 65CP dar 10 cred că îi pierdea cum trecea poarta fabricii. Dupa 5 ani probabil că rămâneai cu 40CP și cu toate astea băteam țara cu el și căram ce vroiam.
3. De ce 1.2TSI (la 90CP sau 110CP) o mizerie? Dacă e legat de problemele cu distribuția, nu mai e cazul, ăsta nou e ok. Vedeți pe site-ul turații ce poate să facă 1.2 pe un Toledo. Nu știu de ce te-a deranjat la auz motorul (mai ales ”ca un diesel”), e cam ciudat.
Pentru majoritatea oamenilor o mașină ar trebui să fie un instrument ieftin care să te ducă de la A la Z
a) în timp util (orice mașina face asta, cît timp ajunge la 140km/h) – checked
b) în siguranță (5 stele NCAP, sisteme decente de siguranță) – checked
c) confortabil (decent, mai puțin zgomotul la 100+km/h, dar, na, la 11000E nu poți cere totul), A/C, sound decent – checked
d) loc de bagaje – galore – double checked
e) oriunde (în afară de offroad, nu sunt locuri unde să nu ajungi cu o mașină ca asta) – checked
f) ieftin (consum mic) – checked
Dacă discutăm așa mult despre plecat de la semafor, depașiri și concursuri, înseamnă că am înțeles eu greșit ce trebuie să fie o mașină.
Perfect de acord cu tine.
Am luat Rapid 1.2 TSI 90CP la inceputul anului, ca a doua masina a familie, folosita 90% de sotie, oras, cu copilul, etc. Se misca decent (daca nu ai pretentii nerezonabile de la motor), comoda, spatioasa, motorul nu mi se pare zgomotos, incap in portbagaj si tricicleta si caruciorul si alte traznai…
Cu „60-80 cp” risti sa mori la fiecare depasire efectuata. 60 de cai erau de ajuns pe vremea lui Henry Ford nu si in 2017 unde orice loganist e un potential Schumacher. Sub 120 de cai in special in Romania, unde nu ai benzi duble pe sens nu recomand. Decat doar daca esti asigurat de Iisus sau esti putin masochist.
@M V P: Daca esti adeptul depasirilor facute „din scurt” cand pe contrasens vine TIR-ul, atunci da, 60 – 80 CP nu sunt de ajuns. Nu ma consider masochist si nici Iisus nu ma asigura, dar niciodata nu am avut probleme cu depasirile cand aveam Matiz si 48 CP. Trebuia sa imi calculez mai bine depasirile si sa imi iau un pic de avant dar daca stii ce faci te descurci si cu 48 CP.
Acuma am trecut la o Corsa E, 1.4 aspirat si 90 CP cu care la fel nu am probleme cu depasirile.
Parerea mea este cu cat ai mai multi cai sub capota cu atat „te risti” la depasiri mai din scurt pe principiul „ma ajuta masina”. Rezultatul il vedem la stirile de la ora 5. Cat timp nu exista o cultura a condusului bine implementata si cat timp condusul preventiv e ceva utopic pentru majoritatea soferilor, accidente provocate de faptul ca soferul a crezut ca are monopost de Formula 1 si ca poate depasi orice, oricand vor mai fi, si nu putine.
Decat Skoda Rapid mai bine un Seat Toledo aceleași motorizări dar arata mult mai bine si este si mai ieftin :)))
Corect, eu când am luat Toledo-ul, Rapidul era mai scumpă cu 1000 euro la aceleași dotări.
Asta cred ca tine strict de gust, si eu am avut de ales intre cele doua si am preferat skoda ca si design
Și încape aproape toată pe trotuar.
Din 6 mișcări:
https://drive.google.com/file/d/0B3RGHGiB_1WERUJZMExnR0tQcFE/view?usp=drive_web
Vezi ca te-ai infipt in carligul de remorcare al celui din fata….
Motorizarea pe benzina 1.2 TSI (105cp) a fost inlocuita de 1.0 TSI (90cp), idem si la modelul Toledo de la Seat.
1.2 TSI de 105cp a fost înlocuit cu 1.2 TSI de 110cp, când i-au schimbat distribuția din lanț pe curea si se foloseau la cutiile cu 6 viteze, iar la cele cu 5 aveau tot 90cp, cât are acum motorul de 1 litru.
Nu inteleg de ce ziceti „mizeria de motor 1,2 TSI”. Aflati ca este acelasi motor, EA 211 de pe VW Golf 7 de tip nou cu distributia pe curea long life, 210.000 Km. Mizeria 1,2 TSI a fost la inceput, ala cu distributia pe lant care nu se mai fabrica.
Multe pareri ce mi se par neavizate. Skoda rapid nu e fratele mai sarac, ci mai mic. Si e simplu, pentru cei ce nu inteleg gama in care ea se incadreaza: a preluat rolul octaviei 1 (ce s a facut pana in 2008 daca nu ma insel) care avea 4,5m, atat cat are azi skoda rapid. Intre timp, octavia a ajuns la aproape 5 metri. Detin un 1.0 tsi cu clima, pilot automat, player mib2 cu un touch foarte ok si memorie interna, refrigerare in torpedou, set de volan, cotiera, frana de mana + insertii pe portiere din piele, comenzi pe volan + comanda vocala, full electric, oglinzi incalzite, jante aliaj si multe altele la un pret de 14.600 eur (pt ca orice dealer iti da un discount de minim 1500 eur daca il ceri). Motorul este cel putin decent si comparabil cu 1.8 115 cp de pe vechea masina fara sa exagerez catusi de putin. Consum mic, spatiu mare si foarte multe beneficii. So, care i baiul?
Imi poate spune si mie cineva cum se comportă o skoda scala cu 5 persoane
De exemplu cind urci la munte .