SUV mare, modelul 2.0 TDI turbo, cu 190CP, care costă cu tot cu opțiuni, 48.000€. Prețurile pentru Kodiaq pornesc de la 24.000€, modelul de bază, și ajung la 48.000€ pentru un model foarte dotat, cu tehnologii de ultimă oră. Abordarea lor este că sunt oameni care vor o mașină care nu iasă în evidență, dar să aibă toate tehnologiile disponibile (suspensii reglabile, plafon panoramic, cruise control adaptativ, blind spot detection și alte minuni).
Kodiaq nu e ceva senzațional ca design, e o prezență discretă, Skoda concentrându-se mai mult pe funcționalități decât pe frumusețe.
Am condus-o și mai domol și mai forjat, și prin oraș, printre rezidențiale și pe centură. Mașina se ține extrem de bine și pe curbe și la viteze mai mari, dar e prea mare pentru gusturile mele. Chiar și cu suspensia pe Sport mi se pare un pic bărcoasă. E ușor de condus și de parcat
- am filmat în acest minunat peisaj.
- interiorul este simplu și negru. bordul plăcut, butoanele sunt ok, au feeling de butoane. unitatea multimedia e de bună calitate și claritate. nu toate meniurile sunt intuitive, dar durează un pic să te obișnuiești cu ea. plus asta.
- are două torpedouri mari, plus o cotieră la fel de mare. în ziua de azi, astea nu se găsesc pe toate drumurile.
- volanul are butoane puține, și sunt un pic incomod puse pentru mine, că îmi place să țin de spița aia cu mâna și le ating din greșeală.
- în portbagaj are 4 cârlige de agățat sacoșe, plus buzunare foarte mari pe ambele părți, pentru a pune acolo bidoane și chestii care să nu se plimbe prin portbagaj.
- testat cruise control adaptativ și line assist, e ciudat să te lupți cu mașina să meargă cum vrei tu, după care îți dai seama că știe bine ce face. știe să recunoască semnele de circulație (în special limitele de viteză) și le-a recunoscut pe toate.
- lumina ambientală (e o linie cu led în jurul mașinii la interior, destul de discretă) are culori schimbabile.
- pornire a încălzirii din cheie sau din smartphone (cu ajutorul aplicației Skoda Connect) opțiune care costă 900€. Skoda Connect este gratis pentru modelele Kodiaq și Superb, iar pentru celelalte modele costă 300€. are și Smarlink, modulul de conectare a telefonului.
- suspensia reglabilă costă 900€, care e o opțiune de avut dacă v-o permiteți.
- al treilea rând de scaune costă 900€.
- clipul lui Vlad în care prezintă câteva dotări “simply clever”.
- buton de mod offroad lângă cutia de viteze, să fie ușor accesibil.
- plafonul panoramic e superb (get it?! Skoda are și un model Superb, play of words), dar e opțional, și costă 900€. senzația e superbă însă dacă locuiți într-un oraș unde aveți ce vedea pe sus și nu doar blocuri. (în video zic de passat, dar aveam panoramic la Forester, la Passat era trapă normală).
- la mers forjat prin oraș, consum 12. la mers mai normal, 8.
- ca să vă faceți o idee de diferența de consum dintre motorizări, GLC Coupe (3.0 diesel, 250CP, 2,1 tone) consuma 14% la 190km/h, în timp ce Kodiaq (2.0 diesel, 190CP, 1,7 tone), consumă 18%.
- spălătorul de faruri e genul ăla de chestie pe care toată lumea o consideră utilă până ajunge să o folosească o dată.
- motorul este deosebit de silențios (citește “nu se aude ca un tractor”).
- competiția: Kia Sorento, Nissan X-Trail, Ford Edge, Hyundai Grand Santa Fe, Mitsubishi Outlander.
E o mașină foarte OK, dar eu tot modelul mai mic (Karoq) mi l-aș lua.
Mașina a fost oferită de Delcar, dealerul Skoda Brașov.
Aplicația Skoda Connect:
Varianta video:
4 8 0 0 0 de Euro??! Scumpă rău de tot.
Scumpa? Mie mi se pare un pret decent si corect pentru „full option”.
E scumpa pentru oamenii normali, nu pentru „boşi”.
Bo$$$ii nu merg cu skoda
Are rost sa mai zicem ca la banii ăștia iti iei Tesla 3 care tocmai se livrează și în Europa? Stiu, nicio legătură.Atunci ca la banii ăștia iti iei 2 DOUA Mazda CX5? Poate nu la fel de dotată.,,Dar totusi,, ca sa citez din clasici! De fapt din contemporani.
Eu urmaresc saga superbului reaparut la vanzare la dealer :).
Skoda Connect, opțiune care costă 900€. Skoda Connect este gratis pentru modelele Kodiaq și Superb, iar pentru celelalte modele costă 300€.
Cum?
pornirea încălzirii din cheie costă 900€. skoda connect costă 300€. cât de greu e?
Da…cat de greu era sa fii explicit, si sa fi facut de la inceput modificarea de acum?
Spalatorul de faruri e obligatoriu (ceva normativ UE) pentru orice faruri cu HID (xenon).
La faza cu TDI turbo m-ai pierdut, …aveam pretenții de la tine
O singura observatie. In stanga volanului e dial pentru modificat positia farurilor sau sare alt scop? daca da, in 2019 la 48000E nu ai auto-leveling?!
Cred ca acel dial este cel mai usor de recunoscut buton din toate masinile – aprinde faruri, poroiectoare….
Stai linistit, in 2019 la 48000E ai auto-leveling!!
A pus-o Buhnici… 😁
știu, ai stat atâta aici, ai împrumutat camera foto de atâtea ori și abia după ce ai plecat ți-a venit ideea că m-ai putea ajuta pe video. pup.
Si eu ma chinui singur la video-uri, nu te gandi ca am asistenti…
Un SUV de 5 metri e mai noi „o prezenta discreta”. Siguuur.
Apropo, baga caldura imediat sau e aceiasi problema ca la Passat?
Aceeasi*
Karoq este poate mai mica si mai usor de manevrat, insa din punct de vedere spatiu este mai putin spatioasa decat o Skoda Octavia de exemplu….pentru o familie cu copil sau copii e destul de dificil de acceptat. Mie mi-a facut cu ochiul Kodiaq Scout…dar nu merg pe drumuri atat de grele cat sa merite investitia. Cred ca cu discounturi si cu taieri de ceva optionale inutile ajungi la 40K-43K maxim. Oricum, cred ca este un pret correct pentru o masina cu dotarile astea.
Frumoasa masina, bun review. Dar cred ca ai stabilit un record pentru folosirea cuvantului „foarte” in 5 minute.
E o mașină foarte OK, dar eu tot modelul mai mic (Karoq) mi l-aș lua.
1.0 TSI, da?
0.9 TCE (pentru cunoscători).
„ca să vă faceți o idee de diferența de consum dintre motorizări, GLC Coupe (3.0 diesel, 250CP, 2,1 tone) consuma 14% la 190km/h, în timp ce Kodiaq (2.0 diesel, 190CP, 1,7 tone), consumă 18%.”
Asta e diferenta intre coeficientii aerodinamici ai celor doua, nu intre motorizari. Sorry.
Greșeala lui Zoso a fost că nu a pus cuplurile. Poate și cutiile au un nr diferit de trepte, în favoarea glc-ului.
Și nici cauciucurile nu erau la fel la toate mașinile …
Pe scurt toate optiunile costa 900€ chiar si cele cu 300€ tot 900€ costa.
Alt fan Karoq aici, varianta Scout , multumim pentru informatiile legate de Kodiaq, sanatosi sa fim si bani sa facem!
un dulap mare și frumos
mai puţin proiectoarele, par desenate în paint de un copil
Si de ce nu avem review de Karoq?!
momentan avem o mică problemă.
N-o bagi, baroane, prin noroaie ca rușii ăia?
eu nu sunt rus, nici jurnalist auto
și de kkt nu răspunzi la mailuri?!?!
Despre film:
Testdrive.
Masina nu se misca de pe loc.
Pick one.
Pentru cand mai ai nevoie: https://www.imore.com/screenshot-iphone
nu era telefonul meu.
Q7 pentru săraci
Privind din Golf spre ea, arată chiar bine. Asta pentru că-mi plac mie cele din gama VAG.
Ditamai autobuzu si motor de 2.0 ?
Hai sa zicem ca pe un turism mai merge, aerodinamica mai buna, etc. dar pe un jipan asa mare?
TDI’urile noi sunt foarte ok.
are 1.7 tone. e ok raportul 2.0/greutate
Dar cu șofer plus patru pasageri/bagaje ajunge la 2.1t, unde nu prea mai e ok. Doar zic.
Ar părea mașina ideală (pentru cine și-o permite, bineînțeles, și nu aspiră mai sus) dar, personal, mașinile cu geamuri fumurii pe spate arată a dricuri indiferent de mărime , formă, marcă etc.
Pentru cei care argumentează cu ideea de discreție în zona din spate: Luați-vă, frate, un cargo.
Competia cea mai mare e …. tada… Tiguanul. Diferenta de pret nu e mare.
Seat Ateca, Skoda Karoq cu cine e in competitie atunci daca Kodiaq e cu Tiguanul? Probabil e in competitie cu Tiguanul Allspace, asa mai da.
Doug DeMuro era mai bun, dar asa cum spuneai tu, asta e starea youtub-ului românesc
doug ia minim 15K per clip, eu o fac pe gratis
de unde stii? si banuiesc ca e vorba de masinile noi, nu de alea vechi
CD-ul in torpedou?
langa toporisca
Ma gandeam la un Subaru anul viitor. Dar cutia asta incepe sa para interesanta (desi e urata cu crengi), mai ales cand vezi cine se mai trage cu marca japoneza prin parcari.
bos, a fost o singură dată acolo, serios, nu mai fac!!!
Sa-mi explice cineva de ce ai lua Skoda Kodiaq cand exista Mazda CX-5?
pentru că îți plac mașinile de pe continent. pentru că ai mai avut skoda și ți-a plăcut.
Pentru ca te-ai uitat la review-ul lui Petreanu.
pt ca vrei 4×4 care functioneaza
@Venom – pentru ca nu poti compara pere cu mere!
Pentru ca japonezele sunt noile masini de cocalari. Vezi cazul Mircea badea.
este un slot de sim pentru internet? navigatia se foloseste de valori de trafic pentru a sugera o ruta alternativa?
ce estea cest SIM ? https://zoso.ro/img/2019/01/kodiaq-bord-9.jpg
pentru manele…
Mai mult ca sigur ca ai nevoie de SIM ca sa o controlezi de pe telefon. La multe modele de masini poti sa creezi internet hotspot (trebuie plan separat de internet). N-am inteles de ce ar fi necesar cand poti sa faci asta de la telefonul tau. N-am vazut niciun model de navigatie pe masini care sa fie superior lui Google Maps. La o masina noua ar fi de dorit sa aiba Android Auto sau Apple Carplay.
eu o pot face sa claxoneze si sa aprinda avariile si imi zice si pozitia masinii si daca e inchisa sau nu si nu am SIM pt ea, dar are Skoda connect. Sim-ul are rol si sa dea net masinii si sa faca wireless + sa se conecteze anumite functii prin Skoda connect.
La Skoda spre deosebire de VW de ex, multe chestii le poti lua separat, nu trebuie neaparat sa mai iei 3 optiuni pe langa chiar ce vrei tu de fapt.
Eu ma omor dupa modelele care-si dubleaza pretul de la varianta de baza la o versiune mai echipata. Oare merita o versiune echipata bine contra a doua modele de baza?
Problema cu diversele optiuni e ca ele sunt conditionate de alte optiuni. Acum cativa ani cand mi-am luat masina am vrut optiunea de panoramic roof ce costa vreo $ 2500. Problema era ca mai trebuia nu situ ce optiune vreo doua mii si ceva. Dupa ce am citit de unul care a avut probleme cu el nu mi-a mai trebuit si am luat versiunea de baza ce includea tot ce vroiam (AC manual, geamuri electrice) si singura optiune a fost transmisia automata. La vremea acea la masinile din gama compact si sub compact AC era optional.
In alta ordine de idei Consumer Reports din America arata ca sunt destule cazuri in care panoramic roof-ul a explodat din senin, fara nici un semnal prealabil.
La VW același slot de SIM se foloseste ca si telefon sau pentru acces la internet… Layer de hărți google maps in navigație… Poate la unitățile noi merge si radio online…
Kodiaq 2.0 TSI 180CP 4×4 DSG 7 locuri livrat in iulie – 35k EUR cu cateva optiuni lipsa (fara urmatoarele: scaune piele, plafon panoramic, scaun pasager cu reglare electrica, volan incalzit, carlig, suspensie reglabila, sistem columbus, alte chestii minore)
Ceva TDI care sa nu fie turbo nu au? Că la alea nu cade turbina!