Situația la zi – 18 noiembrie 2020

Toată lumea și câinele lor scrie despre cum gata, s-a terminat, Marea Britanie interzice vânzarea de mașini pe benzină sau motorină. Din 2030. Zece ani.

OK. Se vor mai putea conduce mașinile pe benzină sau motorină? Nu se spune în știre. Hibridele vor fi OK? Nu se spune în știre. Tractoarele și alte echipamente agricole și de construcții, cu ele ce se întâmplă? Nu se spune în știre.

Dar hei, știrea există, ca să știți, în caz ca sunteți britanici și vă luați știrile din presa română.


Bill Gates crede că zborurile și călătoritul în interes de afaceri se vor reduce la jumătate și că oamenii vor face mai mult business remote. Zborurile de business erau 50% din zborurile totale.

OK. Asta e partea logică. Doar că oamenii vor să mai fugă de familie, sau să mai dea la buci în deplasare. Asta nu apare în statistici.


Un paznic a împușcat un braconier. Nu e rău. Așteptăm “un polițist a împușcat un interlop”.

 

brasov-31

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

60 comentarii

  1. „Marea Britanie interzice vânzarea de mașini pe benzină sau motorină. Din 2030.” Stirea corecta este ca „se doreste interzicerea”, deja publicul il injura pe Boris Johnson pentru ideile astea, infrastructura pentru o astfel de miscare este cvasi-inexistenta in acest moment (nu ma refer la puncte de incarcare neaparat, ci la capacitatea de generare), pretul masinilor noi electrice este prohibitiv.

    Nu se va interzice utilizarea masinilor existente, nu se va interzice importul de masini diesel / benzina din alte piete / etc.

    Este praf in ochi momentan pentru a ascunde furturile uriase din bani publici in procesul de procurement din timpul covid-19 (Conservatorii britanici sunt, vedeti voi / Ca un fel de PSD-ul 2).

    DAR…chestia asta va deschide o discutie ce trebuia sa vina pana la urma – cum acoperi gaurile din buget cauzate de scaderea vanzarilor de combustibili fosili?

    00
    • Pui taxe pe bunurile de lux: tigari, cafea, lapte, aer etc.

      00
    • Până în 2030 mai e, dar prețul mașinilor noi electrice nu mai e prohibitiv. Deja MG (de fapt chinezii de la SAIC) au adus MG5, un break electric cu 200 de mile de autonomie la vreo 24 de mii de lire. O să vină și modelele chiar ieftine gen Dacia Spring.

      00
    • @neaorin, să-ți iei tu MG electric. :))))))

      00
    • @jay – vin si alea :P.
      @neaorin – oki, corect. tot cred ca sunt inca preturi mari pentru masa mare a populatiei. iar 200 de mile autonomie teoretica in Londra / mediu urban nu suna rau, dar ce te faci in Lake District / Wales / Scotia, unde sunt dealuri si nu mai ai atata autonomie ? Si unde le incarci? Si cate sute de mii de eoliene sa construiesti ca sa alimentezi atatea masini, plus sutele de mii de air pumps (apropo, @sefu la blog, in UK din 2025 nu se vor mai instala centrale pe gaz in casele nou construite, totul electric).

      Deci da, ideea este buna (si sper ca la un moment dat sa fie implementata), dar orizontul asta de 2030 este usor ridicol in conditiile actuale. Si nu cred ca Boris apuca sfarsitul lui 2021 ca PM, daramite policy-ul asta sa fie inca in vigoare in 2030.

      00
    • @Ciuby Tu sa-ti iei BMW electric :))
      Hai ca IX3 arata bine, e parfum. Nu stiu cum o fi bateria.
      Inext e urat cu crengi.
      I3 o sa fie scos din productie.
      Sa vedem seria 3 electric. Ala o sa fie de urmarit.

      00
    • @Jay, ..tampoane :)

      00
    • „@neaorin, să-ți iei tu MG electric. :))))))”

      nu sunt în UK ca să-mi iau, dar am o predicție: această tranziție spre mașini electrice va elimina percepția „produsele chinezești sunt proaste”, care ce-i drept a fost adevărată în trecut, dar deja a început să nu mai fie. Și în mod cert nu o să mai fie valabilă pentru mașinile electrice made in China și care ajung să fie vândute și în Europa.

      Va dura vreo 5 ani.

      00
    • slabe sanse sa vedem o implementare pana in 2030. Sa nu uitam cate companii cu activitati petroliere sunt listate pe bursa LSE/Aim in UK si cata influenta pot sa aiba in astfel de decizii.

      00
    • Mai pardon, conservatorii britanici sunt un fel de republicani (cam ce s-ar dori si PNL sa fie, doar ca au cam devenit progresisti…). Laburistii sunt un fel de PSD. Stirea e reala si e de multa vreme in dezbatere: se vor interzice vanzarile de masini noi pe combustie (autoturisme! Nu tractoare, nu alte utilaje, nu secon-hand). Dar pana atunci mai sunt 10 ani, multe se pot schimba… electricele, in teorie sunt ne-poluante… in realitate, poluarea datorata productiei (in special a bateriilor) dar si a exploatarii (energia aia electrica nu vine de aiurea, tot din surse poluante vine. Iar cu cat cererea de electricitate e mai mare, cu atat poluarea e mai mare) este deja peste ceea ce polueaza o masina pe combustie in toata „viata” ei… probabil peste 5 ani vol vb de propulsie bazata pe hydrogen sau altceva… conservatorii fura? Care partid nu fura?!?… n-au inventat romanii coruptia! Romania e in liga a 4a cand vine vb de coruptie…

      00
    • @DB – I lolled. Nu ma refeream la orientarea ideologica, ma refeream strict la apucaturi. Si sa fiu sincer, nu eram in UK in timpul guvernarii laburiste, dar din discutiile cu persoane de aici, erau mai interesati in bunastarea maselor decat astia, care ciordesc intr-o maniera la care alde Dragnea si PSD-ul nici nu viseaza si au putine politici orientate spre dezvoltarea societatii in general, cat mai mult ale propriilor averi.

      Eu n-am fost niciodata un alegator de stanga, dar nu as vota ever cu astia.

      Revenind la subiect, da, lipsa infrastructurii de generare si transport este una dintre cele mai mari probleme. 1 din centralele nucleare programate s-a anulat (Wales), mai e inca una care nu se simte nici aia foarte bine. Bine, este spatiu de eoliene ce-i drept, dar cel mai mult spatiu e in Scotia, si ma rog, Scotienii cam fac joc de glezne sa-si ia talpasita.

      00
    • Mie mi se pare strategia aia tipic comunistă: 1 pas înainte, 2 înapoi.

      Ei vor de fapt să interzică mașinile pe combustie în orașe, pentru că în orașe stau bogătanii și elita, și vor aer curat la odrasle.

      Pasul 1: Se interzic total mașinile pe combustie internă.
      Pasul 2: Scandal
      Pasul 3: Bine, le lăsăm dar nu aveți voie în oraș. Sau aveți voie doar cu alea plug-in hybrid, cu condiția să nu pornească motorul pe combustie în zonele delimitate din oraș.

      Și așa o să fie de fapt. O să vii cu mașina cu combustie până la marginea zonei, o parchezi și de-acolo iei metroul. Dacă ești boier și ai plug-in comuți pe electric. Dacă ești mai ceva ca boier, ești nobil, vii cu Tesla până unde vrea mușchiul tău :)

      Practic e doar mutarea poluării din oraș spre alte zone (unde sunt centralele care fac curentul ăla, că nu vine din cer).

      00
    • Banuies ca lumea e constienta ca in cazul masinilor electrice odata ce bateria e pe duca masina nu mai valoareaza nimic? De fapt trebuie sa dai bani in plus sa o recicleze datorita bateriei.
      In exemplu de mai jos e vorba de un Nissan Leaf care la 7 ani are nevoie de o baterie noua:
      https://www.cbc.ca/news/business/nissan-leaf-electric-vehicle-new-battery-1.5769998
      De la 40000$ la 0 in 7 ani, o devalorizare extrema.

      00
    • @mihai007 „Banuies ca lumea e constienta ca in cazul masinilor electrice odata ce bateria e pe duca masina nu mai valoareaza nimic? De fapt trebuie sa dai bani in plus sa o recicleze datorita bateriei.”

      De aia ar putea fi o idee bună să faci mașini cu baterii interschimbabile, așa cum au chinezii de la NIO deja (asta apropo de avansul pe care l-au luat chinezii în acest domeniu, și care e încă invizibil pentru europeni).

      00
    • @mihai007

      Aici nu e vorba de mașini electrice în general, la toate se poate schimba pack-ul relativ ușor.

      Problema aici ține strict de Nissan, care se îndreaptă spre faliment de ceva ani, și-au reluat vechile metehne de a fabrica mașini plictisitoare și lente și apoi să se mire de ce nu le cumpără nimeni că doar ei îs japonezi.

      Nu-i interesează să schimbe bateriile la Leaf-urile vechi pentru un motiv foarte simplu: preferă să pună bateriile disponibile pe mașinile noi, având marjă mai bună la o mașină nouă. Cererea de baterii e așa mare că efectiv nu se pot fabrica suficient de multe și de repede.

      Că bateria e mică din start, aia e altă problemă și ține de conceptul mașinii în sine, care așa era la vremea aia. Au fost primii și se vede în compromisurile făcute pe mașina aia, inclusiv la lipsa sistemului de climatizare a bateriei, ceva esențial.

      00
  2. Nu ai sa vezi aia cu politistul si interlopul; se inteleg inainte sa se ajunga la impuscaturi sau s-a inteles deja interlopul cu seful politistului. Daca nu e niciuna din variante si totusi politistul scoate armamentul din dotare, va constata ca nu ii functioneaza sau, in cazul in care functioneaza, nu nimereste interlopul pentru ca arma bate prea tare in stanga sau dreapta. La stiri se va scrie ca mosul de 90 de ani de pe margine si nimerit de glontul tras din arma neconforma ar fi, de fapt, Escobar Rumeno.

    00
  3. In stirea franceza zice: in februarie Boris Johnson s’a angajata sa interzica vanzarea benzina si diesel in 2035 (dar acum nu mai are sens aceasta data), la fel cum urma sa fie interzisa si vanzarea de hibride, in acelasi an:

    https://www.boursorama.com/actualite-economique/actualites/gb-les-nouveaux-vehicules-essence-et-diesel-interdits-des-2030-e36bd83efedd28b159a7a764ffdce2fd

    00
  4. Am văzut reportajul pe CNBC, ieri a fost difuzat si Bill Gates mai zicea că aviația va mai vedea cifrele din 2019 peste vreo 6 ani.
    Parerea mea e ca nu va fi chiar asa. Oamenii simt nevoia sa calatoreasca. Este in gena noastra. Nu suntem pomi sa avem radacina. In plus, el vorbea de numatul de pasageri nu de cifra de afaceri. Zobruri mai putine la preturi mai mari rezulta aceeiasi cifra de afaceri per total.

    00
    • Ce e in gena noastra? ! pana acum 70 de ani mureau oamenii in satul in care se nascusera, multi nu intrasera in oras pana nu au avut un job de sclav in fabrica, cand banii vor fi mai putini sa vezi ce de city breakuri se fac la Sovata si Sarata Monteoru,e in gena omului sa stea la caldurica tihnit in pestera lui nu hamalit pe coclauri riscandu-si viata prin desert si paduri

      00
    • Adica cum in gena noastra? Ai batut tu la gena la usa, ti-a deschis si ai dat o duma cu ea?
      Omu vrea sa mearga de colo colo de plictiseala si sa mai vada si altceva nu ca e vorba de gene, cromozomi si alte de astea

      00
    • Deci avem opinia lui Bill Gates, unul dintre oamenii care au revoluționat lumea si Alexandru. Hmm greu de decis care este mai aproape de adevăr.

      00
    • Mai, nu mai fiti rai, poate are el o gena in plus ;)

      00
  5. Bill Gates se pricepe la toate, software, vaccinuri, acum aviatie si dinamica sociala. Dati dracu’ davosistii astia.

    00
    • Mai ales la datul cu parerea.

      00
    • ma intreb de ce cred minusarii ca bill gates e indreptatit sa-si dea cu parerea despre economie si vaccinuri, gen alt motiv in afara de faptul ca omul are plasamente financiare masive in vaccinuri si organizatii transnationale.

      banuiesc ca atunci cand esti celebru nu esti diletant ci e acceptat ca te pricepi la toate atat timp cat in ochii presei esti „the good guy”, daca trump isi da cu parerea despre vaccinuri…”ah, pai ce stie trump? ce? e medic si nu stiam noi?”.

      disonanta cognitiva everywhere.

      00
    • Din Fiddler on the roof:
      „The most important men in town would come to fawn on me!
      They would ask me to advise them,
      Like a Solomon the Wise.
      […
      ]And it won’t make one bit of difference if I answer right or wrong.
      When you’re rich, they think you really know!”

      00
    • Pensionare,
      la anvergura ta nu te intrebi de ce nu te cheama aia de la Oxford, Stanford, etc sa le povestesti putin de viziunea ta?
      Pastrand proportiile, e ca si cum Nea Gheo din fundul Apusenilor, fara curent, fara de nici unele ar pune problema fata de tine, cum o pui tu fata de Gates. E greu cand esti in ”cutiuta”ta sa vezi dincolo de ea…

      00
    • Bill Gates se pricepe la toate, dar pana la nivelul lui CTP mai are mult.

      00
    • gandilosule, lasa-ma bre pe mine caci nu stiu eu ce stie gates.

      intrebarea e de unde dublul standard? de cand e perfect acceptabil ca gates sa faca previziuni despre traficul aerian sau vaccinuri dar trump, CTP sau kardashian (si altii) n-au voie sa se exprime pe topicuri generale.

      00
    • Aparent, Gates are darul de a fi inventat ceva util omenirii. Atat de util, incat am devenit dependenti de el (cu forta, chiar).
      A inceput prin a construi ceva util, in scopuri bune. Ca acum toate astea sunt masinarii de adunat si vandut date si facut miliarde, e altceva.

      Omul asta s-a invartit in niste cercuri extrem de inalte. Si cand ma refer la cercuri inalte, nu ma refer la Kardashian care a lins-o in cur pe Paris Hilton si a devenit mare, revolutionand pozatul cu bucile la vedere pe Instagram si influenceringul. Are si ea meritul ei la asta, dar sa revenim la Bill Gates, care, sa fim seriosi, e cel mai bogat om al planetei, da-ti seama cu ce fel de persoane sta el la o cinzeaca.

      Omul ala a stat printre cei mai destepti oameni de pe planeta, banuiesc ca stie si afla si el niste lucruri, pe care pulimea nu le stie, sau afla cu mult timp inainte sa aflam noi, restul.
      Fiind bossul microsoft, de exemplu, partea cu dinamica sociala si aviatia ii e cel mai indemana, ca oamenii lui colecteaza toate datele astea (cine dracu si ce institutie nu foloseste ceva Microsoft), el fiind cel mai in masura sa vada trenduri.
      La o adica, toti miliardarii sunt nevoiti sa prevada (sau sa revolutioneze) trenduri, ca sa stie cum isi ajusteaza afacerea. Ca daca nu tii pasul cu ele, esti pa.
      Daca nu existau vizionarii astia (ai dreacu, mai au si pareri), care vedeau ei chestii in viitor, ramaneam la Mirc. Sau nici acolo.
      Si pe partea de vaccinuri, banuiesc ca a stat si el de vorba la viata lui cu niste medici si oameni de stiinta.

      Nu zic ca trebuie sa ne uitam neaparat in gura lu’ Gates si sa luam de bun tot ce zice, dar totusi, nici habarnistul planetei nu e.

      00
    • @Pensionaru:
      Daca ai stii cate carti citeste omul ala pe zi (!) nu ai mai fi asa de nedumerit. Numa’ zic…

      00
    • pensinare, stiu ca wikipedia nu este neaparat cel mai sigur loc sa te informezi, dar uite totusi un link:
      https://en.wikipedia.org/wiki/Bill_%26_Melinda_Gates_Foundation

      dac numai 10% din ce zice acolo e adevarat nenea bill are dreptul sa vorbeasca mult si bine despre subiectele alea. poate nu despre detalii tehnice, dar nici nu a facut-o, dar despre tendinte si paradigme in mod sigur.

      00
  6. la punctul 1, da, normal. Doar n-o sa-ti ia bunul si o sa-l aruce la gunoi. Te mai poti folosi de masina pana la adanci batraneti. Nu se vor mai vinde masini ->NOI<-. Sh se vand cat timp va mai avea lumea nevoie de ele

    00
    • Probabil, se vor inchide benzinariile iar pretul va creste de 10 ori ca na, nu mai exista infrastructura => mai scump de produs. Practic masinile non electrice vor putea folosite de pasionatii ce isi permit (care probabil isi vor comanda benzina de pe Amazon, la canistra… but who knows, poate cu drona sau masini fara sofer…).
      Nici macar batranii nu si le vor mai permite la un moment dat.

      00
    • @OV, nu stiu. Putem face doar speculatii.

      Oricum ar fi masinile electrice si bateriile sunt abia in faza lor incipienta. In 10 ani bateriile se vor micsora mai mult si motoarele vor fi mai eficiente.

      00
  7. Daca luam poza in considerare e de bine. Bacovia e de ieri seara pe strazile din BV. :)

    00
  8. Marea Britanie interzice vânzarea de mașini pe benzină sau motorină.

    De pe aia cu interziccerea folosirii de gaze naturale pentru incalzirea locuintei, tot in Marea Britanie, ai citit-o?

    00
    • cred ca era cu carbune in UK, au vrut baietii sa deschida o mina de carbune si le-a pus frana guvernul si le-a zis sa se intereseze de hidrogen (care in momentul asta se extrage din gaz, nu din apa. extragerea hidrogenului din apa este foarte scumpa. 6 dolari la kilogram pe cand cea din gaz este 1 dolar la kilogram).

      00
    • IonutO – nu, are dreptate Etravel. Din 2025 toate casele nou-construite in UK nu vor mai avea incalzire / apa calda pe gaz, totul va fi electric. Pe de alta parte, au atatea vechituri si cotete ca pana la eliminarea completa a sistemelor pe gaz vor mai trece niste 20-30 de ani cel putin cred eu.

      00
    • @Undeepishcotu’ Thanks. Asta mi-a scapat. Okey, inteleg ideea. Asta se practica in Olanda unde corentul este foarte ieftin. In UK e tot asa? Ieftin?

      00
    • Din 2025 toate casele nou-construite in UK nu vor mai avea incalzire / apa calda pe gaz, totul va fi electric.

      Eu cred ca toti istetii care au luat hotararea respectiva sigur au chiulit la orele de fizica elementara.
      Ca sa generezi electricitate trebuie sa arzi ceva – ori carbunele, ori gazul. La propriu. De cand e mai ieftin si eficient sa generezi energia centralizat si sa o trimiti zeci sau sute de km pe magistrale de transport, cu pierderile respective, in loc sa o generezi local, in casa, direct sub forma termica, minimizand pierderile de transport? Hai ca poate au energie eoliana in cantitati mari si relativ ieftina undeva in nord, insa nici pe asta nu poti conta in mod constant si oricum sunt momente cand trebuie compensata arzand combustibili fosili. Si atunci ce au facut inlocuind gazele cu energia electrica?

      00
    • Au mutat poluarea cu gaze din oraș la periferia lor

      00
    • UK are cel mai mare offshore windfarm din lume. si chestia asta nu o sa dea in spate :)

      00
  9. Frumoasa poza. Ah studentie !

    00
  10. Arta de a te folosi de situații conjuncturale în interesul tău e bine stăpânită de englezi. Când Germania și Japonia domină piața auto internațională ce îți rămâne de făcut?! Doar să încerci să schimbi industria prin adoptarea altor standarde și să-ți pui competitorii în dificultate.

    Să nu uităm că Anglia ne-a vândut licența BAC 1-11, iar când primul avion ROMBAC a ieșit pe poartă la Băneasa a fost interzis în Europa pe motive de zgomot, deși erau altele mult mai zgomotoase.

    Asta e politica, cine are mușchi impune regulamentul jocului.

    00
    • UK e zob la masini electrice. Au 2 masini, una Jaguar I Pace care nu prea se vinde. Si 2 Lotus Efjjjjascalascalabululu care costa 1-2 milioane de dolari si poti ce-l mult sa-i faci o precomanda. MG este china 100%, nu are nimic britanic in ea.

      00
    • Din ce am citit se știa deja că avionul nu va mai fi folosit din cauza zgomotului.

      Fun fact, Ryan Air a pornit cu avioane Rombac, până le-au schimbat pe Boeing 737 în anii 90.

      00
    • nu inteleg ce e zob?

      poti sa cumperi tesla? deci nu e zob… :)

      00
  11. “un polițist a împușcat un interlop”= sinucidere

    00
  12. „Doar că oamenii vor să mai fugă de familie, sau să mai dea la buci în deplasare.”

    Da, se duce upper managementul să dea la buci în deplasare, dar nu mai trimite toți puleții în delegație, că nu are rost.

    00
  13. 1. ce tâmpenii mai gasesc pe instagram https://www.instagram.com/p/CANsuy1pTbC/ … radem noi radem dar pretul acestora e deja la 2000 de lei iar calitatea creste. prevad ca in 2030 ori o interzicere totala ori instagramaritzele sau twitcheritzele vor da faliment
    2. mi se pare mie sau usereul/lumea a început sa dea în nicu sordan?!

    00
  14. Britanicii au pus in discutie un plan in 10 puncte consultabil
    https://www.bbc.com/news/science-environment-54981425

    Oare orban cand scoate ceva macar in 5 puncte?

    00
  15. Păi cred că de aia Vasilică Porți a zis că se reduc la jumătate. Dispar călătoriile alea care erau de business și se rezolvă printr-un Zoom/Teams și rămân alea care sunt de fapt „incentives”.

    00
  16. Tot asa si in bucuresti de ceva timp e interzisa circulatia cu masini sub euro 2, iar euro 3 platesc taxe mari. Ah, stai.

    00
  17. a propos de diletantii din politica, zoso, in caz ca gasesti util, iata un studiu danez tocmai terminat care nu a gasit nicio diferenta semnificativa in protectia impotriva covid intre cei care au purtat masca si cei care nu au purtat:

    https://www.acpjournals.org/doi/10.7326/M20-6817

    00
  18. Nu muști degetul care te hrănește. Pe tine, sau pe șeful tău, care îți mai scapă și ție ceva.

    00
  19. haidi bre, cum sa divulgi secretul calatoriilor de afaceri?!

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube