Știu că a existat un review la Skoda Rapid (fratele lui Seat Toledo), însă Vali e prea critic cu mașinile, așa că încerc să-mi prezint impresiile de utilizator frecvent.
Mașina este cea din titlu, a fost luată de nouă. Cumva în fugă și forțat de împrejurări pentru că mașina precedentă (Seat Ibiza Mk3) a fost făcută daună totală de un idiot care nu cunoștea sensul indicatorului în formă de triunghi inversat. Ibiza avea 9 ani și era aproape ca în prima zi, aș mai fi ținut-o probabil ani buni. În fine… cum mai aveam o lună până la concediu, fuga la dealer cu banii de pe daună totală (vreo 3000E), numai buni pentru avans. Prețul de vânzare era 11200E, în leasing evident că o să mă ajungă mai mult, dar am primit CASCO gratis primul an. Regretul e că nu am prins 1.2 TSI cu 110 CP și cutie de viteze în 6 trepte (se dăduse doar cu câteva ore înainte). Echiparea e Reference, adica baza la Seat, dar eu sunt un om cu plăceri simple, mașina e doar un instrument care mă duce de la A la B. Iar baza înseamnă oricum airbaguri peste tot, climatronic, sistem media decent. O am de 2+ ani, are cam 25000km, majoritatea făcuți prin concedii.
Cele bune (evident, unele puncte vor fi subiective)
1. Spațios. Portbagajul e imens, înăuntru la fel, nu știu cum au reușit asta însă pasagerul din spate are spațiu de manevră chiar cu scaunul din fața lui tras la maxim. În spate bagi ce vrei, pentru orice fel de concediu (am băgat cort familial de la Decathlon, masă pliabilă, scaune, saltea, saci de dormit, haine, mâncare, tot felul de scule de camping și nu am avut probleme). Pentru o familie cu copil/copii e ideală.
2. Consum bun în afară (4.7 – 5.7), decent în oraș (7.5-9). La drum lung cred că faci cu un plin 800km lejer, dacă conduci decent.
3. Motorul + cutia. Da, aud râsete acolo în spate, dar asta e mașină pentru oameni liniștiți. Nu am avut cazuri să simt nevoia de mai mulți CP sau cuplu mai mare. Pe serpentine mai ajung în trepte mai mici pentru că merg încet să nu dea ăsta micu la rațe. Altfel, te descurci fără să mesteci prea mult. Motorul trage neașteptat de bine la turații mici (1100-1400) așa că acoperi plaja 55-140km/h doar în treapta 5. Nu fac mișto, dacă pleci în concediu și ai putea să conduci cu 55 în oraș, 100 în afară și 140 pe autostradă, nu ar trebui să mai schimbi dintr-a cincea. Să zicem că simți la viteze/trepte mici când dai drumul la AC.
4. Foarte stabilă (singura excepție o descriu mai jos la ”rele”) pentru un sedan, cam toate mașinile Seat au setări mai rigide decât rudele lor. De obicei asta vine la pachet cu dureri de spate (Ibiza era fun dar rigidă rău), la Toledo nu am avut probleme de genul ăsta. Nu-i super confortabilă, dar nici nu simți fiecare pietricică.
5. Am menționat mai sus despre siguranță, 5*NCAP și airbaguri peste tot plus ceva electronică.
6. Unitate media decentă din punctul meu de vedere. Din moment ce am mp3 și SD card, nu-mi mai trebuie mare lucru. Are mufe USB, AUX, chestii de bază. Nu am Bluetooth, nu mă interesa oricum. Nu am navigație, nu mă interesa, am un Garmin bătrînesc de 10 ani, solid ca o cărămidă și precis ca ora exactă.
7. Mie îmi place interiorul, e spartan și simplu dar unitar ca design. Mă ia durerea de cap când văd 100 butoane ca la alte mașini (Opel sau Ford) sau design parcă făcut de două echipe separate care nu-și vorbesc (cum are Toyota Corolla – butoane ba rotunde, ba dreptunghiulare, e o varză)
Cele rele (oarecum)
1. Pe autostradă am simțit nevoia de cutie cu 6 trepte. Nu atât pentru consum cât pentru zgomotul interior. E totuși o mașină de buget și Seat nu e recunoscută pentru calitatea insonorizării. De pe la 90km/h nu mai poți discuta cu voce joasă și la drumuri lungi devine obositor.
2. Are o problemă la viteze mari (120+) cu vânt lateral puternic. Ce e ciudat e că mi s-a întâmplat EXCLUSIV pe autostrăzile din estul Ungariei (sunt zone acolo cu vânturi nașpa, habar nu am) dar pe orice altă autostradă nu am mai pățit același lucru. Însă în zona aia efectiv a trebuit să merg cu maxim 120km/h pentru că altfel juca pe șosea.
3. Faruri slabe, eu oricum urăsc să conduc noaptea deci nu o fac prea des, dar când ai nevoie e deranjant.
Pentru mine e foarte ok. La banii ăștia, dacă mă ține tot 9 ani cu zero probleme ca Ibiza, eu sunt mulțumit.
E posibil să fi ratat ceva, răspund în comentarii dacă e cazul.
„Nu fac mișto, dacă pleci în concediu și ai putea să conduci cu 55 în oraș, 100 în afară și 140 pe autostradă, nu ar trebui să mai schimbi dintr-a cincea.”
Vai de plm, să înțeleg că asta e explicația pentru cei care ies din localitate și prind 100km/h abia după 2-3km, făcând coada în urma lor…
Am avut Hyundai Accent 1.5 CRDi, 110 cai, 5 trepte, manuala, iar pe drumul spre mare nu o lasam din 150-160 la ora. M-au depasit 2 sau 3 masini tot drumul. Hai, ca nu v-ati nascut toti in BMW-uri!
@leo – aveati fiecare pasager un megafon sau il pasati intre voi?
Am luat anvelope mai moi (Tigar), si s-a cam dus zgomotul.
60-100 într-a 5-a faci în aproximativ 10 secunde. alte miștouri mai ai?
Nu fac mișto, am întâlnit chiar foarte multi care accelereaza asa. Cum să conduci așa cu manuală? De proști au făcut aștia cutia de viteze?
Din cauza asta n-ai luat automată? Să nu cumva schimbe și altă treaptă?
@DanielP, man, nu conduci în realitate așa, unde ai orașe/sate fără o trecere de pietoni, o căruță, etc?. Evident că mai scazi treapta. Era o figură de stil (deși susținută de realitate).
Salut am cumpărat un toledo 1.2 tsi și am mici probleme electrice (bricheta lumina habitaclu nu merg). M-am uitat la panoul de siguranțe dar din păcate pe capac nu are harta și se cunoaște ca a fost umblat pe acolo. Asa ca va rog sa puneți o poza cu tabloul de siguranțe sa pot face o comparație cu al meu sa vad care lipsește și ce amperaj are deoarece cel mai apropiat service seat e la 250km de mine
. În rest sunt foarte mulțumit în cele 2 săptămâni de când o am.
Mașina noua fara bluetooth. …mda….smart…
Nu am smartphone, nu prea vorbesc la telefon. BT nu îmi aducea mare avantaj.
Exista bluetooth speakers pentru masinile fara bluetooth, iar daca vorbest foarte mult la telefon o casca cu microfon e chiar mai buna.
„acoperi plaja 55-140km/h doar în treapta 5”
Si te imping aia cu logan 1.4 de la spate.
funny, doar că nu. youtube te poate ajuta.
Scuze nu pot să mă abțin.
Da, dar acoperă plaja 0-90 km/h doar in treapta 2.
Ăia cu Logan scuipă pistoanele pe eșapament.
Toledo parca era „varianta break” de la Leon? Tin minte ca imi placea versiunea de pe la inceputul anilor 2000, dar aveam o slabiciune pentru Leon din acea perioada. In poza, portbagajul acela nu pare deloc imens decat daca il compari cu VW Golf.
Totusi, daca nu are Bluetooth, de ce are buton de telefon pe volan?
butonul ăla nu face nimic :). probabil volan comun cu versiuni superioare.
Asa e când apreciezi mărimea portbagajului din poza. Golf 7 are un volum de 380 litri pe când Toledo are 510 litri comparabil cu Jetta. Este foarte spatii și accesul tip lift back este genial. Eu am Golf și portbagajul e doar mediu, practic. Nu se compara cu Rapid sau Toledo. Toledo a fost o mașină de sine stătătoare și nu versiunea break a lui Leon.
Zgomotul excesiv la rulare, si instabilitatea la vant lateral sunt tipice pentru masinile din clasa si din zona de pret respectiva. In alta ordine de idei, am condus o Ibiza generatie mai veche, cu motor de 1.2 benzina, si un Leon 1.4 TSI 125 cai, eu fiind „dizelar” convins. Ambele mi-au placut.
ibiza avea 1.4 benzină, roșu emocion. deși n-aș face schimb, și acum mai întorc capul când văd una pe drum
Doar forma oglinzilor ma enerva. Tot timpul aveam impresia ca lipseste o bucat din ele, si ca nu vad bine ce e in spate.
Acșualli Skoda Rapid si Seat Toledo se fac (asamblează) pe aceeași linie de producție în fabrica Skoda din Mladá Boleslav, Cehia. Asta nu o face o mașină mai proastă.
Are aibag-uri peste tot, mai puțin la genunchi șofer și laterale la pasagerii spate.
Dotare standard, de altfel, prin tot grupul pe MQB/MQB A0 (sau cum s-or mai chema platformele astea la VAG).
La 5tr vs 6tr… mestecai mai mult prin viteze (sau… 1-2-4-6) pentru ca, de obicei, treapta finala nu e cu mult mai lunga la 6tr (sau… poate ma insel?).
Diferenta de cuplu/cp (presupun ca pe 6tr vine cu ceva CP extra) plus rapoarte mai scurte ar ajuta la un demaraj ceva mai bun.
Totuși nu știu cât de OK e pentru motor acceleratul de la 60 la oră, dacă intenționezi sa o păstrezi pâna expiră garanția la vopsea. Indicatorul (am un lipsus) din bord ce zice când pleci în a 5-a la 60?
@ciocolatiulverde uite asta e ceva ce aș vrea să testez
evident că nu o țin subturată, aia cu 55-140 e pentru a sublinia elasticitatea motorului. dar nu mi-a tremurat decât rar când uitam eu să mai schimb și coboram sub 50km/h
cutia sau motorul sunt elastice?
Și eu am un Seat Toledo cu același motor, dar cutie cu 6 viteze. Dacă te iei după indicatorul de schimbat vitezele, la mine la 65 km/h îmi arată să merg in treapta a șasea. Ce nu a spus în review este cum se fac reviziile. A mea are long live service 2 ani sau 30000 km schimb ulei. Am ales sa respect indicațiile producătorului. Prima revizie la reprezentanta până în 800 lei.
@alxzen păi cred că aici e combinația între ele, cu accent totuși pe motor
@Gelu da, vrea a șasea pentru că face față, îți dai seama că nu-s tâmpiți să sugereze prostii. însă pe termen lung cred că e mai bine să schimbi puuuuuțin mai sus.
Nu e obligatoriu sa mesteci mai mult la 6 viteze. Multe cutii au raportul aprox 1:1 in viteza a 4-a indiferent daca au 5 sau 6 viteze. A 6-a e acolo ca sa mearga motorul mai relaxat pe autostrada.
Pentru proprietar: care a fost preţul de listă şi cu cât ai bătut palma în final? O revizie cât te ajunge?
final 11200 ar fi fost cu banii jos. initial era vreo 13000, avea un discount, rabla, etc. ceva de genul ăsta.
reviziile au fost în jur de 600 ron
„in spate bagi ce vrei”… ar fi unii care ar zice ca daca nu bagi in spate cortul desfacut, cu marchiza, mansarda, cotetul cainelui si buda in spatele curtii NU ai loc nici sa respiri.
ce nu am menționat și nu e poate evident, e faptul că are haion cu deschidere de tip hatchback, deci rabatezi scaunele și bagi lucruri voluminoase.
„dar am primit CASCO gratis primul an.”
cand cineva spune chestia asta, eu m-am oprit din citit ….
Hai sa repetam in cor : NIMIC NU ESTE GRATIS, NIMIC NU ESTE GRATIS …..
ok, fie, recunosc, am cărat sacoșele agentului de vânzări o săptămână
Sa fiu sincer, imi plac reviewurile auto ale lui Guest_Author. Fara floricele, batut campii aiurea.
cine înregistrează guest_author.ro ?
Seamana izbitor cu Skoda, nici nu mi-am inchipuit, parca doar tigla difera.
Doar ca la mai putini bani.
Exact țigla diferă. La Škoda e metalică.
vorba unui clasic in viata: „motor de 1.2 am la stergatoare!”
Condus mult timp ibiza 1.2 si pot sa spun e ca buna pt
-oras 10/10
-in afara orasului pe distante mici 7/10
– autostrada 7/10
-pe serpentine 3/10
daca sunt mai mult de 2 per in interior + bagaje mai scade cate 2 puncte din notele de mai sus.
La fel ca si la verisorul Skoda Rapid (practic sunt 90% aceeasi masina sub alt nume), mi se pare o masina de buget bestbuy, un fel de Motorola al masinilor :
.motorul si cutia isi fac treaba decent pe DN-uri la depasiri mai din scurt
.intretinere simpla si la un cost ok, in afara de intretinerea periodica nu au fost probleme pana la 130k
.volum portbagaj, deschidere etc…just wow
Daca ce ai ratat era la porcheb2, eu am luat-o Am trimis un email la toate reprezentantele cu seat in oferta si cei de la pb2 au avut cea mai ok oferta, masina de showroom, 5km la bord, cu destule optionale la ~12.000 euro.
Sunetul de care te plangi as zice se rezolva cu cauciucuri mai bune (e deranjant cu anvelopele de iarna, standard r14) cu cele late de vara cu care a venit masina e silentioasa.
La rele as trece metalul ala de pe elementele de bord, ma scoate din sarite cand se reflecta soarele in ele.
De condus nu prea conduc (se ocupa nevasta), asa ca nu am nici o parere.
Eu am doar la aeratoare niște borduri metalice. da, se întâmplă să se mai reflecte dar destul de rar cât să nu fie agasant. Mai degrabă am o problemă la unul cu diferențe de dilatare/comprimare față de plastic și mai scârțâie uneori (dar la frig/cald extrem). Probabil că se poate pune ceva acolo, nu mi-am bătut capul.
Un review la KIA Ceed sau Sportage aveți in plan? Suzuki Swift?
la sportage a fost. sau îl pot cere eu de la autokino.
La dublu bani as avea pretentia sa nu manifeste aceeasi problema cu insonorizarea ca Dacia, la viteze de autostrada. Inclusiv problema cu vantul lateral in Ungaria. Probabil e masina prea usoara.
Desi daca stau sa ma gandesc la cati bani ai dat pe ea, nu prea poti ridica cine stie ce pretentii.
12 e dublul lui 9? Pe ce planeta esti?
@venom, planeta unde locuitorii au 16 degete
planeta Job
Ce bine că ai pus review-ul, că am scăpat eu de scris unul.
Eu îl am din 2014, cu 1.2 TSI 105 CP, 6 trepte.
Am 56000 km și nu am schimbat nimic, nici măcar plăcuțele de frână. La 60 000 schimb bujiile și filtrul de benzină.
Eu am făcut așa cu reviziile: Le-am făcut pe cele oficiale la 2 ani și 30 000 km și suplimentar am schimbat uleiul la 1 an/10 000km.
In multe review-uri vad chestia asta: „[…] e mașină pentru oameni liniștiți. Nu am avut cazuri să simt nevoia de mai mulți CP sau cuplu mai mare.” si cum e sa te depaseasca TIR-urile pe banda 1? (da, sunt hater pe astia cu motoare mici!)
Aveți două fixații. Plecatul de la semafor și depășitul TIR-urilor. Băi, e greu, îți zic, în fiecare zi beau o cafea mai puțin ca să-mi iau motor mare să pot și eu pleca de pe loc.
uite, ca să nu stai cu vreo grijă: https://youtu.be/iIx5HiJ5A4E?t=986
Aha, deci faci parte din tagma celor care pleaca de la semafor cu 10km/h, usurel, intr-a 5-a :-))) De asta nu merge tara asta!
Butonul ăla de aprins faza/pozițiile este fantastic!
Parcă aș deschide o sticlă de bere.Sau aprind un bec din 1962.
ăla stă pus pe fază scurtă de când am cumpărat mașina, nu cred că am umblat la el de 5 ori în doi ani
Ok, dar arata ca o nuca in perete.Asta este valabil pentru toate VAG-urile.