Cum am ajuns să cumpăr mașina? Căutam genul acesta, un break, mai înălțat și 4×4 benzină. Invariabil, căutările m-au dus la cele 3 variante VAG: Skoda Scout, Golf Alltrack și Seat Leon X-perience. M-am mai uitat și la Subaru Outback, dar avea motor mai puțin puternic, consum mai mare, portbagaj mai mic și m-am gândit că întreținerea va fi mai anevoioasă. Categoria Passat Alltrack, Superb Scout și Insignia Contry Tourer a fost supradimensionată pentru mine ca dimensiuni, consum etc.
Sincer, am căutat Skoda Scout, pentru că, din cele 3 variante ale VAG mai sus menționate, este cea mai încăpătoare (am doi copii mici) și m-am orientat pe mașini de 1-2 ani, care să aibă încă garanție, dorind să mă încadrez undeva în jur de 20.000 Euro. Am căutat aproape exclusiv în Germania, în România negăsind oricum aceste mașini, mai ales pe benzină. Am constatat însă că așteptările mele au fost nerealiste și că Skoda își ține prețul neașteptat de bine, putând să cumpăr Golf-ul aproximativ la preț similar. Seatul era cam ultima opțiune, din pricina spațiului, pentru că este cea mai „mică” în interior.
Cu toate acestea, văzând că nu mă încadrez în bugetul stabilit, am găsit în octombrie 2018 un Seat din 2017, nou, la 22.000€, inclusiv TVA. Mașina era la un dealer care vindea mai ales mașini noi Seat și Skoda, mi-au făcut contract de mașina nouă, așa că am ales să o cumpăr. Am mai avut un Seat Altea Freetrack, așa că nu m-a “speriat” numele mărcii, care e evitat pentru fanii adevărați VW.
Mașina are motor 1.8 TSI, 180 CP, DSG, 4X4, înăuntru arată binișor și e destul de bine finisată. Ca dotări, în afara celor uzuale, are suspensie adaptiva (DCC), padele la volan, navi mare (nu știu câți inch, dar ultima versiune de la Seat), scaune încălzite față, oglinzi rabatabile electric, faruri full led, senzori parcare față/spate, tempomat, scaune piele cu inserții alcantara. Nu are însă unele dotări pe care le-am avut pe mașina anterioară, care era din 2008, precum senzor ploaie/lumină, oglindă electrocromatică și nici ultimele invenții și tendințe în materie de asistență electronică (lane assist, semnalizare unghi mort etc), însă eu nu sunt ahtiat după acest gen de gadgeturi și apreciez mai mult funcționalitatea, dinamica, versatilitatea și fiabilitatea unei mașini.
Cât despre „cum merge mașina”, pot să spun că am fost plăcut surprins de cum am plecat cu ea din Germania, pentru că, fiind un break înălțat, mă așteptam la ceva mai bărcos, cum se zicea pe aici. În plus, citisem pe forumuri și am și discutat cu unii posesori de Skoda Scout, care se cam plângeau de suspensia destul de moale. Se pare însă că la Seat e altfel setată suspensia și mașina se ține foarte bine, pentru cei 17 cm gardă la sol pe care îi are. Într-adevăr, e mai tare, mai țeapănă, și scutură puțin la denivelări/gropi, însă atât timp cât stă bine la drum întins, nu mă deranjează.
A ajuns să îmi placă acest gen de mașină pentru că anterior am mai avut un astfel de pseudo crossover (Freetrack), care era, de asemenea, o mașină care m-a surprins plăcut. Ai puțin mai multă libertate de mișcare cu acest gen de mașini, atât în oraș (borduri, străzi neasfaltate), cât și afară, iar atât timp cât nu mergi la limita aderenței pe asfalt, îți oferă o ținută de drum aproape ca a unei mașini normale.
Cât despre Haldex (4×4), recunosc că a fost mai mult un moft al meu, însă la câteva luni după ce am luat-o am fost în Austria la ski, iar la o urcare spre pârtii, într-o dimineață, toată lumea era oprită să pună lanțuri, eu trecând fără efort pe lângă ei, cu un zâmbet larg pe față. Deci, mai rar, dar își găsește utilitatea și Haldexul. Se spune că ar fi util și la pierderea aderenței pe asfalt, însă nu am ajuns în asemenea situații încă.
Motorul a fost una dintre chestiile care mi-au plăcut cel mai mult. Am avut înainte cel mult 170 CP pe mașini personale, destul de fâșnețe de altfel (Alfa Giulietta) și nu mă așteptam ca 180 CP să se simtă atât de diferit, însă mi se pare mare diferență. În plus, e o plăcere să o calci în depășiri și să simți că pur și simplu se duce. Apropo de cutia automată, dacă poate cineva să îmi confirma faa cu butonul de sub pedala de accelerație care face kickdown când apeși pedala la podea.
Cutia DSG mi s-a părut la început puțin inexactă, deși nu mă dau Titi Aur. De exemplu, în oraș mi s-a părut că ține mașina subturată, dar până la urma am concluzionat că inginerii VAG sunt mai competenți decât mine și merg pe mâna lor. Am început să nu mai stau cu ochii-n turometru și, oricum, în accelerări bruște, cutia schimbă așa cum trebuie.
Mașina are 4 moduri de condus: normal, eco, sport, confort plus unul care poate fi personalizat de către utilizator. În mare parte am condus în modul normal, cu unele perioade scurte în sport. În modul eco am condus doar un drum pe autostradă venind din Grecia spre Timișoara, dar nu mi s-a părut vreo economie, plus că nu cred că ar fi ok de folosit în afara autostrăzii, pentru că timpul de accelerare scade simțitor.
Modul sport, în schimb, e altceva. Motorul e ținut în ture până aproape de zona roșie, iar accelerația devine destul de sensibilă. Nu am apucat încă să îmi dau seama de modificările la nivelul suspensiei (DCC), căci nu am făcut încă prea multe drumuri virajate singur în mașină.
Consumul mi se pare ok pentru astfel de performanțe, plus 4×4, înălțime și greutate mai mare, media la 18.000km fiind ~10%.Nu aș putea să arat care e proporția în oraș și care afară, dar afară, circulând destul de vivace și cu mașina plina ochi, inclusiv pe autostradă în jur de 140 km/h, tinde să consume cam 9%. Cu portbagaj deasupra și mers până în 130 km/h, a consumat puțin peste 9. Vreau să spun însă ca am scos și consum de 6,9% cam pe la 100 km/h, fără prea multe ruperi de ritm.
În plus, venind de pe un diesel din 2008, m-a surprins plăcut și silențiozitatea mașinii. Am mai avut benzinare în trecut, chiar preponderent, însă asta mi se pare cea mai silențioasă.
Portbagajul are 580 litri și are două nivele pentru placa de la bază, eu ținând-o permanent pe nivelul de jos, căci, așa cum am spus, am 2 copii mici și se găsește mereu ceva care să umple spațiul.
Cât despre design, mie unul îmi și place și îmi și dă senzația că ies din turmă. În Timișoara, unde locuiesc, nu am mai văzut doar una până acum, deci e ok.
„… media la 18.000km fiind ~10% …” ptiuuu…piei drace cu consumul asta face lumea atac de panica cand aude mai mult de 6% .
Aceeasi medie, pe 20.000 km, am si eu la un 4×4 de 1.8 tone 2l benzina .
Daca stai sa te gandesti ca in motorul ala dorm 180 de cai, nu ti se mai pare asa mare consumul.
Pai un 2 litri aspirat de acum 10 ani, cu cai mai putini, consuma mai mult.
2.0 TSI 190CP (EA888 rev3 B) DSG7 (DQ380), 8 virgula ceva pe ultimii 9100 de km la 1380 de kile greutatea declarata a masinii. I know your feelings bro:D
12 litri/100 km, OK pt 490 CP. Oras, sosea, si autostrada pina la 290-300 km/h. Nu e rau zic eu. Daca o las mai moale pe autostrada (sub 200) si nu folosesc modul sport sau race, nu trece de 10 litri/100 km.
Saptamina viitoare am teste cu un racecar de categorie GT4, sint curios cati 25-30 litri/100 km consuma ala.
@Antohie: să o lași mai moale, adică sub 200 la oră, zici. Sper să mori înainte de a omorî pe altul care nu e un bou și trei sferturi cum ești. Da, ești o armă, sper să te descarci în aer, adică să mori
Dacă e să compari cu un Diesel e mare. 3.0 cu aproape dublu cai consumă mai puțin.
@curly
Poate omul locuiește în Germania. Drăguț totuși că îi dorești moartea…
@Antohie la NFS tie iti arata si consumul?
@Stefan: dacă moare el mai repede, cresc șansele ca tu și ai tăi să muriți mai târziu. Deci, e drăguț fiindcă ți-qm urat ție trai lung
@costel: n-am jucat decit Porsche unleashed din seria NFS. Nu cred ca îți indica vreun consum
@curly: poate mori tu înaintea mea, de inima rea sau in depășire. Ca te văd înverșunat.
Da, nu avem aici limita de viteza și oricum nu merg tare decit atunci când am minim 2 benzi libere.
Și sa moara curly, merg cu 300 de zece ani deja, cu diverse mașini. Doar e din ce in ce mai greu sa găsești liber încât sa poți merge peste 140.
Și dacă aproba gazda, săptămâna viitoare poate pun o poza cu GT4 și echipamentul de curse.
M am oprit din citit la am 2 copii mici si insignia tourer e supradimensionata.
am o insignia sedan si 2 copii sub 3.5 ani. portbagaj de 500l. bag un cărucior și o tricicleta, niște jucării pe lângă, un rucsac și cam aia e. îmi curg balele de fiecare data când vad un tourer. nu mi se pare supradimensionata, atenție, vorbesc de copii mici.
Si daca-ti iei un VW Multivan o sa salivezi la un Crafter. Indiferent ce masina ai, o s-o umpli.
Au ai mei insignia tourer, am băgat recent in ea o combina frigorifica și s-a închis portbagajul fara pic de problema:)))
Bagi in masina aia ce vrei tu și tot mai ai spatiu
Felicitari, pare o alegere inspirata pentru familie.
… nu am mai vazut DECAT una..
Buton sub pedala nu cred ca mai exista de cand nu mai exista nici acceleratia prin cablu. Acum e foarte simplu ca senzorul care masoara pozitia pedalei de acceleratie sa simta daca apesi mai brusc sau mai mult.
Exista buton si la masini mai mici manuale buton sub pedala.
Exemplu Clio IV. Pe care daca il apas cand am activat limitatorul de viteza sau merg in eco, face override si accelereaza masina mai brusc.
Asa ca nu stiu despre ce vorbesti tu aici..
Decat corect !
Iar butonul e acolo. O sa fac poza…
Butonul nu e pentru kickdown e pentru limitatorul de viteză. Dacă îl ai cumva activat apeși până la capăt și îl ignoră
Salut,
Și eu am acel „buton” sub pedala de accelerație, care uneori „reacționează” când fac kickdown, „împingând” puțin pedala de accelerație.
Nu am reușit să-mi dau seama care este rolul său.
@manu144x, tu mi-ai raspuns mie sau autorului reviewului?
Daca mi-ai raspuns mie, ai zis fix ce am zis eu.
Daca i-ai raspuns autorului, pe masina lui nu exista limitator de viteza, este fix pentru kickdown.
Și totuși, este ceva. Se simte la picior.
Din cate stiu butonul de sub pedala nu mai are nici un rost de cand pedala este „electronica”. Nici nu ar mai avea sens, ar fi doar un buton in plus… Pedala poate transmite daca este apasata lent, brusc, daca e sau nu la capat de cursa.
Ceea ce simtit/vedeti acum in locul acelui buton este doar o chestie de confort.
In special in US unde se conduc preponderent masini cu cutie automata de mai mult de 50 de ani, lipsa senzatiei de buton la capat de cursa ar putea „speria” pe unii soferi
butonul de sub pedală e pentru kickdown, adică alege cea mai apropiată treaptă de viteză DISPONIBILĂ , raportată la viteza de deplasare , ex .ești în 6 și ai nevoie de de cuplul unei trepte inferioare pentru o depășire rapidă , schimbă în 4- 3 .Dacă insiști cu apăsatul , ajunge și in 3-2. În State se numește Overdrive .
Ca și completare …nu butonul împinge pedala, ci pedala împinge butonul.. Gen, nu întrerupătorul împinge degetul, ci invers cînd vrei să aprinzi veioza. Limitator de viteză sub pedala de accelerație..E un limitator de cursă pentru pedală, să nu ajungi ca Flinstone. Strict o măsură de siguranță pentru cursa pedalei. Pentru atunci că cînd pedala este “electronica”…250 RAM sau 1 giga ? Întîmplător întreb , voi știți de ce, cum și cînd funcționează un ambreiaj ?
Paco deci e buton sau limitator se cursa? Pari indecis.
Și unde era greșeală cu “electronica”?
„…Apropo de cutia automată, dacă poate cineva să îmi confirma faa cu butonul de sub pedala de accelerație care face kickdown când apeși pedala la podea.”
Da, asa este. Daca ii dai kickdown, reactioneaza ca atunci cand ai fi in sport. Altfel, in functie de cat de mult apesi pedala iti da 1 maxim 2 trepte inferioare, pe cand la kickdown e posibil sa iti dea 3 trepte inferioare.
„…În modul eco am condus doar un drum pe autostradă venind din Grecia spre Timișoara, dar nu mi s-a părut vreo economie, plus că nu cred că ar fi ok de folosit în afara autostrăzii, pentru că timpul de accelerare scade simțitor….”
Modul eco fix pentru alte drumuri cu exceptia autostrazilor este facut. Pentru ca el nu prea da inferioara atunci cand ai nevoie de putina accelerare, lasa masina sa accelereze greoi intr-o treapta superioara reducand simtitor consumul. Nu-l recomand, dar iti spuneam cam care ar fi diferentele si unde vei simti diferenta de consum.
Multi kilometri fara probleme.
Skoda Octavia 3 hatch/notch (deci nu break) portbagaj de 590 litri, 1.5 TSI 150 cp (manuala), consum mediu in ultimii 15k 6.3 litri/100km. Extern si pe autostrada scoate in jur de 5.5 – 6 litri/100 km.
Nu trebuie neaparat break ca sa ai portbagaj mai mare, da era fain sa fie automata, dar pretul de 2k pt automata mi se pare prea mare, am preferat sa pun o gramada de dotari de banii aia.
@monciu si venea cu dq200 si celebrul ambreiaj Luk (folosit si pe Getrag 6DTC250, vezi ce a patit Ford cu ele prin tarile cu apa calda). Si, mai nou, cu vibratii (tremurat) la plecarea de pe loc.
1.8TSI cu 4×4 vine cu DQ250, ceva mai gurmanda (ambreiaj in baie de ulei) si lasa loc pentru un viitor Stage 1. Deci big like de la mine.
Diferentele intre combi si hatch isi face simtita prezenta in momentul cand ai copii, sau in cazul meu, si caine
Chiar daca, ca si volum de incarcare pot fi asemanatoare, este mult mai practica varianta combi la carat carut, tricicleta, trotineta etc.
La caine nici nu mai discut, cu o plasa de protectie la bancheta spate, situatia e rezolvata, fara mizerie, par si bale
nu vreau sa stiu cum conduci…
@Baxt 2 copii, am si un Focus break, dar hatchul de la skoda mi se pare mult mai elegant si spatios, nu imi place sa incarc fordul pana la tavan, aproape mereu trageam copertina aia peste portbagaj.
@raiar in tara viteza in afara localitatii e de 120km/h, exceptand depasirile cand prind si 150 lejer. In localitati in functie de timpul din zi si trafic 60-80, dar in orase niciodata mai mult de 60. De obicei schimb viteza intre 3000-4000 rpm, deci hai ca nu conduc batraneste, dar merg constant si nu accelerez si franez ca prostul din 100 in 100 metri.
Nu vad sensul minusurilor.
@Baxt cu prima ocazie cand ajung in Mioveni te provoc :))
La ce ma provoci ma, ca eu doar am spus parerea mea despre combi vs hatch?
@baxt la testat pareri
Dacă ești pregătit sa vâri potaia mea de +50 kg în portbagaj, cu drag.
Altfel poți veni oricând. Berea o sau eu
@baxt we have an agreement
Cred ca masina asta e mai rara in Roamnia decat Porsche Panamera
No joke, eu unul nu prea am vazut pe strazi acest Seat, o masina foarte misto, nu neaparat estetic, dar la ce spui, prin versatilitate.
Pentru viitoare sfaturi și păreri referitoare la mașină , fă tot posibilul să eviți chestii care se termină cu .ro. Mai bine îți chinui niște neuroni cu un translate sau ceva asemănător, ca să găsești soluții la eventuale probleme…Vei rămîne cu impresia că ai făcut cea mai proastă alegere, că mașina ta are un consum enorm, că o să bagi o avere în ulei și o să îti puște lanțul cănd te aștepți mai puțin. Și scapă-te de ea cît mai repede și ia o coreeană, CĂ COreeni sunt Dumnezeu în mașini…Să o conduci sănătos.
nu sunt fan grupul VAG, dar sa comentezi alegerea facuta de cineva cred ca e de porc asa ca nu pot decat sa-ti urez multi km fara probleme
P.S. nu pot sa ma abtin totusi sa comentez totusi ca este un pic cam gurmanda pentru gustul meu
1.8 turbo, 180 cp : vrei sa consume 6% ?:)
Am.avut a4 1.8t de 190cp si ala.nu consuma.sub 16. Asa ca consumurile astea.sunt fanteziste cel.putin pt.bucuresti. poate nu zic nu sascada la.un 10 daca te tarai cu ea si e.oras mic. Si da la.drum intins 7-9 depinde.cum mergi.
Da.repet bucuresti 1.8t si 4×4 no fucki g way sub 15
Frumoasa masina, felicitari.
Ne poti spune de la ce dealer ai luat masina? Multumesc!
Eu am luat-o de la Autoemotion Koch GmbH, Hämmerlingstr. 134-136, 12555 Berlin, dar exista o retea mai mare ”Koch”. Si pe a mea cred ca au adus-o de la alt show-room, pentru ca pe mobile.de avea 8 km la bord, iar cand am luat-o avea 15.
La mașini de 20k+ € vorbim despre consum pentru că asta e problema, la 2k kilometri în concediu bagi benzină de 300€ în loc de 200€.
Mă uitam și cum nu se vând mașinile cu motor de 2.2 în comparație cu alea de 2.0, pentru că e 150€ impozit / an în loc de 70€.
Oameni mici, probleme mici. 😐
Nu e chiar asa. Sau ma rog, depinde cum privesti lucrurile. Eu am avut mai multe masini pe benzina pana acum, iar in regimul in care merg, masina anterioara, diesel de 2 l, consuma in jur de 8, deci diferenta nu e chiar atat de mare.
Eu mai folosesc modul eco când doarme copilul și vreau să răspundă accelerația mai lin. Altfel, e relativ inutil în opinia mea.
Ups, mi-a scăpat „eco când” :-)).
Care a fost dieselul din 2008?
Seat Altea Freetrack, 2.0 tdi, 170 cp.
Foarte bună masina. Poate chiar mai spatioasa, nu?
Deduc ca era motorul CR, ai avut probleme cu el? Cred ca mai ținea mult si bine.
Bine, eu sunt si genul de om care trage de o masina pana pica motorul în drum.
*motorul PD, scuze
Era motorul PD, care cica ar fi putin mai „vânos decat cel CR. Masina mi-a placut mult, ca si conceptie, confort si dinamica. Ideea e ca am luat-o de la o familie care o folosise de noua, 60.000km aproape numai in regim urban. La inceput am vazut ca manca ulei (cam 2-3 l la un interval de revizie), apoi se infunda DPF-ul odata la cateva zile (uneori 8-10), dupa care a inceput sa suiere turbina tot mai tare, de zici ca era politia dupa mine. Am si segmentat-o, am facut regenerari fortate la service, pt DPF, am schimbat turbina si pana la urma am cedat…
Cred ca consumul e mai mult de la proprietar decat de la masina, asta nu pare masina de 100kmph.
Nu inteleg.. nu pare cu sensul de nu are sanse sa atinga? Fiindca orice cazan din ultimii 10 ani atinge 100 lejer. Am mers eu cu smart fortwo cu 130 (mai mult nu a vrut sa urce), fara alta masina in fata si cu 150 cu un camion in fata. Acel smart avea 200k, 15 ani si 50 de cai.
Are roti patrate sau de ce?
0-150hm/h in 10-11sec
Voiai să zici că n-o să te poţi abţine să-i dai peste 100? Să mergi relaxat cu 100?
Multumesc pentru cele zise de bine !
pretul la care ai luat masina e genial. In Romania aceasi masina costa minim vreo 24-25k.
Sa lamurim, masina a costat 24.000 cu TVA, dar am recuperat 1/2 din TVA la inmatricularea in Ro si am ajuns la 22.000.
Cat despre Romania, in primul rand nu am gasit variante pe benzina, iar in al doilea rand, cred ca erau si mai scumpe de 25k….
mno. fiecare cu banii si cerintele lor. dar eu nu o inteleg pe aia cu”am 2 copii si imi trebuie masina mare”. cer copii masina mare? am colege cu 2 copii care se descurca cu fiat500, altii fara carnet si masina, zici ca cer copiii portbagaj mare sau te decad din drepturile parintesti daca nu au 600l in portbagaj.
ai luat-o ca tu ai vrut, e ok, treaba ta. Nu as da 20 000 pe un fier, dar asa sunt eu chitros, tu stii mai bine, banii tai, nu judec. Altii dau mult mai mult.
Dar banii aia daca i-ai baga in calatorii si timp de calitate cu copiii, oare nu ar fi mai bine? 20 000 inseamna dpmdv vreo 8 vacante cu confort peste medie in strainatate in zone misto de vazut.
si ghici ce. pentru drumuri prin tara gasesti coji de inchiriat la preturi decente si nu o sa urle copii dupa clima bizonica.
In rest, sa o stapanesti sanatos, fara evenimte, sa fie sanatosi copiii si voi.
Da, cred că suntem cu toții de acord că acele colege folosesc Fiat-ul 500 pentru drumuri prin țară sau în concediu în afara țării. Not. Să mor eu, câteodată…
nu. in afara tarii folosesti avion si masina inchiriata si in tara masina inchiriata. vezi cati ani iti ia sa ajungi la 22 000 EUR + cheltuielile cu masina
Copiii in sine nu cer masina mare, dar multe carucioare de copil nici nu incap intr-un portbagaj normal de sedan, daca pui scaun de copil pe bancheta din 5 locuri inghesuite iti mai ramane fix unul, daca pleci in vacanta mai iei dupa tine o geanta frigorifica, olita sau bax de pampersi, jucarii, haine si gata masina. Pe masura ce cresc copiii nu mai e asa important sa fie masina mare, in loc de carucior ai trotineta, in loc de scaun ai inaltator, in loc de o sacosa cu jucarii ai o kendama sau o tableta si gata
eu zic doar ca sa nu mai dati vina pe copii cand bagati o galagie de bani in masina. asumati-va ca e alegerea voastra. copiii cresc si fara masina. doar aveti grija la zecile de mii de euro pe care le dati, ca poate le puteti folosi mai bine.
Nu-ti cer copii 600 l de portbagaj dar poate vrei sa mergi la munte, la un schi si atunci bagi in portbagaj clapari, bete, casti, echipament de schi, bonus ceva genti/rucsaci cu haine. Sigur, unii poate inchiriaza tot si merg cu un fiat 500 si un card de credit generos, dar altii au echipamentul lor. Vara poate ca-ti place sa mergi la munte; de aici apar cort, saci de dormit, vesela si pimus, saltele izolatoare, asta pe langa haine si mancare.
De aici apar necesitatile unor portbagaje mari, iar in varianta in care vrei sa mergi cu cortul, cardul generos nu te ajuta cu mai nimic.
si de cate ori pe an mergi la ski cu echipamentul tau si pentru cate zile. si cat costa sa inchiriezi o masina vs cost masina + impozit + asigurari + loc parcare + cauciucuri ok.
la munte daca mergi in Austria e mai ieftin avionul luat din timp + transport la hotel cu tot cu echipament decat benzina pana acolo/
Voi va creati nevoile alea, e ok, sunt banii vostri asa cum am mai zis. Dar vad multi colegi cre au rata la masina si nu merg nicaieri ca au si asigurari si alte alea. Desi le incap multe lucruri in portbagaj.
SDa se inteleaga. Si eu am o masina luata de noua si e cea mai proasta cheltuiala facuta de mine. Ce e sfant: masina de munca, cu toate alea platite.
Dacă nu mergi la ski cel puțin de 2-3 ori pe lună, plus câteva excursii serioase chiar nu se merită să îți iei ditamai echipamentele. Cel mai bine îți iei clăparii tăi să zicem (din motive de igienă) dar schiurile le închiriezi.
Iar legat de munte, e fix același lucru. Dacă nu ești pasionat și nu o faci serios, pentru 2-3 ori pe an să iei ditamai tancul ca să îl cari după tine gol nu merită…
Am un amic cu Seat Alhambra. Înainte avusese un Leon. Zice: „Băi, nu m-am lecuit. Vorba aia: Seat – auto emocion! Nu știi niciodată dacă pornește sau nu ;)”
Asta-i o mare gogomanie, ca sa nu-i zic altcumva. Partea mecanica si electrica cred ca sunt aproape in totalitate VW, deci e ca si cum te-ai plange de un Golf ca nu stii niciodata daca porneste sau nu….
Ceea ce nu e departe de adevar, acelasi lucru si la Golf.:)))
Și mie îmi curg balele după un Leon ST de multă vreme.
Pur și simplu îmi place designul mult mai mult decât la Golf sau la Octavia.
Nu aș da atâta bănet pe o mașină, dar dacă ai de unde nu e problemă.
nu ne-ai spus daca bate…..sau troncane. Arata bine. Sa te bucuri de el.
Da, review-ul e scris asa, mai cu entuziasm, ca sa nu zic subiectiv. Ar fi si minusuri:
– calitate interior mai de dorit decat la un Seat anterior din 2008
-la inceput mi s-au parut scaunele tari, iar reglajul lombar era prea sus pt mine, dar m-am obisnuit cu consistenta scaunelor, iar pt. lombar am pus o pernita.
-citisem undeva ca masinile astea au vopsea foarte subtire, iar la mine deja a sarit o bucatica de vreo 2-3 mm la buza de jos a capotei.
-navigatia masinii destul de slow
-am pus un stick de muzica si nu imi recunoaste folderele facute de mine pe genuri/albume; le amesteca si face o varza de nu se poate asculta
Chiar, stie cineva solutia ca unitatea media sa pastreze folderele cum sunt salvate pe stick?
-nu se poate pune plasa de separare bagaje
-pielea de pe volan e foarte sensibila si deja am raschetat-o cu verigheta