…sau așteptați să fie înghesuială?
M-a programat Autonom acum 4 săptămâni la schimbat de anvelope, mi s-a părut cam devreme, dar ok, ei știu mai bine. Acum, de vreo săptămână sunt 1-2 grade dimineața, și tot văd gol la vulcanizări. Deși prin presă au fost știri despre amenzi, prin unele zone a nins…
Probabil la prima zăpadă o să fie iar omor la schimbat, o să fie reportaje despre cum e înghesuială și tot așa. Clasic. Nu lăsa pe mâine, lasă pe poimâine.
(articol sponsorizat)
Am schimbat deja la masina principala acum 2 saptamani ca am vrut sa facem o plimbare la munte, am programare peste 3 zile sa schimb si la cea „de oras”. Deja este un pic tarziu, au fost multe dimineti cu temperaturi de polei.
Bucuresti – schimbat acum 2-3 saptamani cand a coborat prima oara temperatura ziua sub 10 grade. Schimbat/hotel le fac la service-ul de cartier unde fac si intretinerea. Si desi era inca devreme erau inca vreo 3-4 masini fix pentru acelasi lucru.
mergi pe janta?
janta all sizan
Nu trebuie sa schimbi anvelopele de vara daca ai vandut masina
Bvo mo, asta am facut eu…la anul le pun in ordine pE toate,,, le schimb pe toate cu tot cu masina
Așa fac eu cu pomul de Crăciun. Îl am intr-un colț al camerei. Spiritul sărbătorilor de iarna înseamnă sa îl duc mai spre centrul camerei.
Le-am schimbat acum 2 săptămâni.
Asa-i. Cand e cu minus dimineata, better safe than sorry.
Eu cu o săptămână în urmă deși în acel week end au fost 20 de grade.
Schimbat acum aproape o luna, am fost la Sofia si s-a anuntat vreme proasta. Am zis sa nu risc. Tipul de la vulcanizare mi-a spus ca incepe lumea sa nu lase pe ultimul moment si cand am fost acolo (oras mic de provincie), au mai venit 2-3 masini dupa mine. Se pare ca ne trezim usor usor.
Neam trezit !
Le-am schimbat în 15 octombrie, tot asa trebuia sa plec din tara și nu am vrut sa risc (mai ales ca am mers și la munte).
De obicei le schimbam pe la sfârșit de octombrie, dar înainte sa înceapă nebunia 🙂
Suceava here. Am schimbat anvelopele inca de acum vreo 2-3 saptamani. O gramada de „mesteri” ma sfatuiau ca ma grabesc, ca stric anvelopele, ca sa vezi si sa nu crezi. Asta este, este al doilea an cand le folosesc, probabil la anul voi lua altele pentru ca sunt destul de fixist: franele si anvelopele trebuie sa fie cat mai noi si de calitate pentru ca nu odata au fost singurele lucruri care m-au ferit de niste nenoriciri mari cat casa.
Nici aici nu se ingramadeste lumea la schimbat prea tare.
Cine spune că distrugi anvelopele de iarnă dacă mergi două săptămâni cu ele la temperaturi mai mari e… să zicem amuzant.
acum depinde si cat de multi km faci pe ele, nu stiu daca e solutia ideala sa schimbi la 2 ani si sa ai 20 mii km in total
eu initial tot asa mi-am pus in minte, maxim 3 ani pentru alea de iarna si in 7 ani de cand am masina am facut 60mii de km, grosul drumuri spre grecia, iarna cred ca nu depasesc 3000 de km. inca arata bine dupa 6 ani dar am zis ca le ajung anii asa ca urmatoarea runda le las la vulcanizare, uzura de maxim „2ani” se vede pe ele, zicea unu din salahori
La mine nu-i înghesuială, că mi le schimb singur, sînt sărak…
Echilibrat si tot?
@haivas nu e cazul ca le-a cumpărat deja echilibrate.
Se echilibreaza din mers.
marinel minte că e sărak. El are două seturi de roţi, vară-iarnă pe care le poate schimba singur.
Le-am schimbat la început de noiembrie, într-o după amiază când încă mai cădeau frumos frunzele din copaci, cu gândul la eul liric care și-a suflat în pumni într-un an din lipsă de scule și urmare a unei planificări proaste. Un cric hidraulic, o țeavă pentru sprijin la desfăcut prezoanele „sudate” și treaba a mers ca unsă. Varianta unui al doilea set de roți (chiar și de tablă) mi se pare cea mai optimă. Un rom corect la final și nu există regrete.
@Fairground0, chiar și dacă ai un set separat de roți, la vulcanizare tot trebuie să ajungi pentru echilibrare. Că unii mai fac rabat la asta, că e mai ieftin să nu le echilibrezi după depozitare, asta nu e OK.
Varianta cea mai optimă. Mda……
@Fisherman, csf, iaca cerebelul n-a filtrat pleonasmul să-mi fie cu iertare
Maine am programare ca abia atunci am prins loc. Am incercat de acum 2 sap dar era plin și mâine a fost prima data disponibila. M-am fript și eu cu înghesuială acum câțiva ani și de atunci încerc mai devreme.
Cred ca conteaza mult si orasul.
La Bucuresti a fost mai cald decat la munte si puteam sa le tin mai mult pe cele de vara. Dar le-am schimbat din octombrie si tare ma bucur, ca deja se aglomereaza..
In octombrie le-am schimbat si eu si a trebuit sa astept un pic la coada. Vorbesc de ziua de joi, la 10 dimineata, nu sambata.
doamneee la fiecare schimbare de sezon ma felicit pt alegerea de a folosi allseason de cativa ani. btw am la vanzare niste michelin primacy 4 pe olx si o data la 2 zile ma contacteaza cineva cu clasica teapa cu bagat datele cardului intr-un link dubios deja mi se pare de nefolosit pt cineva mai credul
Asa am zis si eu multi ani, ma bazam pe AWD si pe all season bune (premium, schimbate la maxim 2-3 ani). Pana am prins de un 1 Decembrie ninsoare cu polei in Poiana, evident ca nu s-a obosit nimeni sa curete sau sa imprastie antiderapant, asa ca am coborat pana la Rasnov in prima viteza. A fost haos, erau masini in sant, un Logan de Politie se chinuia sa urce o panta cu lanturi si dansa pe loc. Pe urcari n-am avut probleme, AWD-ul si-a facut treaba. La coborare, cum prindeai un pic de viteza si atingeai frana, intra direct ABS-ul. Un prieten care avea cauciucuri de iarna a coborat fara mare stres. A doua zi am comandat cauciucuri de iarna.
nu te contrazic, dar daca o masina nu urca cu lanturi, diferenta intre tine si setup-ul tau si amicul care zici ca a coborat ok, n-a fost in anvelope.
eu mi-o asum, stiu sa ma intind pana unde mi-e plapuma, am fost in destule situatii „extreme” incat sa stiu ce sa fac si sa nu ma ia prin surprindere o anumita situatie, acum nici asta nu e o garantie, clar, dar intre niste allseason premium si niste anvelope de iarna luate sa fie legal, cum fac majoritatea, as merge pe cele allseason. de ex cele pe care le folosesc eu allseason au o pb la derapajul in laterala pe drum inghetat/chiciura/zapada de 1-2cm.
apoi pun in balanta si cat si pe unde merg cu masina si punand in balans pro si contra am tras concluzia ca pt mine allseason sunt suficiente.
drumuri bune!
Mi se pare ca in Romania e cam cald vara pentru AS, chiar daca iernile fara zapada poate ar mai justifica alegerea.
Dar e de ajuns sa prinzi o zapada sau sa pleci undeva si sa te prinda ninsoarea sa stai cu morcovul, ca uneori nu e solutie sa lasi masina acolo si sa o iei pe jos. Plus ca si pe asfalt umed la temperaturi negative prind bine anvelope care raman moi in acele conditii.
@maxp, pe urcare nu aveam probleme cu masina mea si anvelopele all season. La franare si viraje, pur si simplu se ducea sanie iar lui ii tineau franele (cat de cat) desi masina lui avea 500 de kg in plus (Touareg mk.2 vs Kuga mk.1). Anvelope premium pe amandoua. Am mers cu grija si a fost ok (toate pantele mai inclinate coborate cu prima viteza), nu era cazul sa ma risc ca un idiot pentru cateva minute.
Si eu cred ca un all-season premium are sanse sa fie mai bun decat niste no-name de iarna, dar nu e corect sa compari asa. Pana la urma anvelopele nu le iei sa scapi de amenda, le iei bune sa nu faci accident din cauza lor. Nokian-urile de iarna pe care le-am luat atunci erau mult peste Pirelli sau Continental all-season.
@Vlad mai bine comandai un Torsen
Compari un crossover cu Haldex (not bad, but still) cu un SUV ce vine by default cu Torsen…
Vlad, locuiesc intr-o zona ca Poiana Brasov. Am masina 4WD, all season pe ea. Majoritatea celor cu care am discutat au all season, recomanda 4WD, pentru cand vin furtunile de zapada, dar is bune si lanturile. Nu i-am auzit sa foloseasca 2 tipuri de cauciucuri. Diferenta este ca drumurile se curata serios, nu stam o saptamana pana se topeste zapada.
Majoritatea romanilor nu se duc pana in Poaiana Brasov, in plina ninsoare, cuget, asa ca la Bucuresti sau Timisoara, daca alesii a binevoi sa curete ca lumea, v-ar durea in cur. Cat am stat in NYC, cand s-a dat deja prognoza de zapada, am vazut cum se dadea cu antiderapant pe strada (INAINTE de ninsoare, deci), imediat ce a inceput sa ninga, au aparut cu plugurile. Autostrazile (si nu au 2) au fost mereu practicabile, la noi in cartier s-a curatat zapada imediat ce s-a oprit ninsoarea.
Dar se presupune sa ai un pic de infrastructura si un pic de creier mai mult decat cum sa mai fur niste bani din functia de conducere.
@zidanne Nu ajuta la nimic Torsen la franare pe polei. La urcare era mai sprintena Kuga, diferenta de greutate si cuplul monstruos il penalizau pe Touareg. La un moment a ramas intr-o pozitie in rampa in care pe rand fiecare roata incerca sa se invarta cate un sfert de tura si masina abia avansa. La noroi si zapada nu se compara, intr-adevar.
@dojo, clasicul i-a luat pe nepregatite. Dar am vazut asta si in Franta, am facut 1,5km in 50 de minute. Cum tot francezul se naste minim campion european la raliu, toti vin cu slick-uri pana la munte si apoi blocheaza drumul care urca la statiunea de schi sa-si puna ei lanturi si sosete de zapada. In Februarie, ca sigur nu e zapada.
Eu imi voi pune in continuare anvelope de iarna, pentru alea 1-2 posibile ocazii pe an in care chiar am nevoie de ele.
Eu le-am schimbat in weekend si era full la vulcanizare. De la 7 dimineața pana la 5 după-amiaza au schimbat băieții de acolo in continuu.
oraș, zonă…
Focșani
Sectorul 1 aici – avem gunoaie dar nu pe jante;)
Le-am schimbat in prima zi in care am vazut temperatura sub 7 grade in bord – acum doua-trei saptamani.
Ca mind-set: prefer sa ma simt confortabil cu deciziile mele chiar daca asta inseamna sa primesc sfaturi ne-cerute de genul: Bro, pai cat se consuma cauciucurile astea pana vine frigul….
Le-am schimbat vineri, la Best Tires Militari, unde le si tin pe celelalte, la hotel.
Pret 390 lei: montat/demontat, dejantat, echilibrat. Am fost initial miercuri si aveau urmatoarea data libera pe 19 noiembrie, pana la urma au gasit pe 12 noiembrie, la ora 8.
De obicei le schimb in primele doua saptamani din noiembrie.
Nu uitati sa verificati periodic presiunea rotii de rezerva, daca aveti.
am un compresor luat cu 70 de lei din Lidl. face toti banii si ceva in plus. aveam un cui intr-o roata si era aproape pe janta, am bagat aer si am ajuns la o vilcanizare, nu a mai trebuit sa schimb roata pe drum.
390 cu tot cu hosting-ul pentru cele de vara ?
Sau doar schimbatul?
@BobbyR0, wtf? Eu am schimbat undeva prin Teleorman cu 80 de lei… Cum sa dai 390? Mi se pare imens.
zarax, atat costa si la Cluj. doar hotelul costa 160 de lei pe juma de an. depinde si cat de mari sunt jantele si daca sunt runflat sau nu…
Sigur e cu tot cu hostingul 390 lei. Eu am cumparat la inceputul lunii, pe 1-2.nov 4x anvelope si gasit liber abia 27.nov la Best Tires, iar pretul este de 180 lei pt dat jos 4 anvelope, pus alte 4, echilibrat si montat.
da, asta intrebase si cineva mai sus: 390 cu tot cu depozitare? altfel e imens pretul. Dar cine stie..poate are jante pe 20
E vorba de roti de 19, montat/demontat roata, dat jos cauciucul, pus altul etc. Se aduna, in timp vezi si utilitatea unui al doilea set de roti, doar pentru iarna.
Daca te prinde brusc ninsoarea si e coada la vulcanizari, cu un cric rezolvi acasa problema (n-am cric, dar pana acum am avut).
Ce diferenta de pret. Buzau, acum vreo 2 saptamani, 120 lei depozitarea si 70 lei schimbatul. Practic cu 390 lei, fac tot anul de depozitare si 2 schimbari. Mi se pare ca au sarit preturile ca naiba.
Le-am schimbat și eu vineri, mi-am făcut programare cu o zi înainte. Preț hotel pe sezon 100 de lei (iarna trecută era 60, din primăvară a sărit la 100), preț schimbat roți (inclusiv echilibrare) 60 de lei (am jante de iarnă). Oricum, m-a fript la schimbul de ulei și filtre, acum un am mi-a luat 50 de lei, de data asta 150 (nefiscalizați, evident).
Completare la comentariul anterior: Iași, 100 de lei pe sezon (pentru fiecare set), deci 200 de lei pe an.
80 lei in Bragadiru IF acum o sapt.
nu schimb nimic pana la 1 decembrie. din principiu.
de ce? care e principiul?
principiul e ca sigur nu ai nevoie de ele pana pe la jumatea lui decembrie si nu am chef de zgomot in plus degeaba.
Cum, care principiu? E ziua României, nu e deajuns?
Cand duc copiii la gradinita deja sunt 0 sau -2 grade de o vreme, si cum e ceata, asfaltul e ud. Cu anvelope de vara n-as avea curaj sa ma fatai nici prin oras.
Principiul este că ar trebui schimbate când ai 2-3 zile în care temperatura scade sub 7 grade Celsius.
Dimineața am temperaturi cu minus, așa că de principiu le-am schimbat.
Schimbat la inceput de decembrie, am urcat la cabana diham pe gheata si zapada lejereanu.
Acum vreau anvelope de vara dar nu gasesc reduceri la ele, recomandari cineva?
Pana acum a fost continental alea de vara, tot asa as vrea ca sunt si silentioase si tin si pe drum.
vezi ca ti s-a defectat masina timpului.
Zona subcarpatica exterioara – Acum trei saptamani s-a intors mama soacra din excursie la trei noaptea, si a trebuit s-o iau de la 50 de kilometri, ca acolo a lasat-o autocarul. Ziua erau 20 de grade, dar cand am plecat de acasa la trei noaptea erau zero grade. A doua zi am mers si am schimbat cauciucurile.
Le-am cumparat pe toate 4 in septembrie, cu DOT 2021 de pe alt magazin online specializat in anvelope si ma bucur pentru ca vad ca incep sa le scumpeasca si pe astea, peste tot;
Le-am schimbat in octombrie cand, zona mea, au fost mai multe zile consecutive in jur de zero grade.
Altfel, fun fact: nu mai avusesem o pana de vreo 13 ani. Prin august am avut doua, in 7 zile si la aceasi roata.
Mereu mi s-a parut ca pe carosabil uscat (fara polei/gheata/zapada) cauciucurile de vara se comporta mai bine ca alea de iarna chiar si cand e frig (pur subiectiv). Apoi am vazut clipul asta:
https://www.youtube.com/watch?v=TJsV2ORMsms
Eu am schimbat deja de 1 saptamana… dar acum ma intreb daca nu cumva e mai bine sa le schimbi cat mai aproape de primele ninsori pentru siguranta?
Man, treaba e destul de simplă. În scădere până în 7 grade, sunt mai bune cele de vară. De pe la 3 grade sau condiții de gheață, polei, zăpadă încep să conteze masiv cele de iarnă. Dacă stai doar prin București, sau mergi mai agresiv și temperaturile sunt câteva grade noaptea iar apoi cresc, merg cele de vară,de fapt sunt preferabile. Partea nasoală e când ai o ninsoare surpriză sau un pic de polei, iar atunci ești fucked.
e aglomerat si acum boss!
Temperatura sub 7 grade pentru mai multe zile este regula mea, intersectata cu temperatura de pe „traseu”.
Prefer sa uzez cauciurile fara economii inutile. Oricum profilul cauciucului este pe locul trei. Locul unu si doi este DOT-ul. Un cauciuc dupa 5-6 ani e de schimbat indiferent de profil.
Pot sa fie 14 grade ziua la Bucuresti, dar daca pleci spre Cluj dupa job cand ajungi pe Valea Oltului deja sunt 2-3 sau cu minus.
Oare de ce s-au gandit astia de la VW sa ti dea „alert”/notificare in bord cand temperatura <= 4 grade C ?!
Nu va zgarciti la anvelope, orice derapaj e de cel putin cateva ori mai scump sau… prea scump / fatal.
Stiati ca in Germania multe masini de firma schimba anvelopele la 2 ani?!
Stiu de la cineva care aduce anvelope cu TIRul de acolo…
Acum cativa ani am pus o frana fix pe o trecere de pietoni „inaltata”, adica neteda, iarna. Tocmai pusesem cauciucurile de iarna, desi multi nu vedeau inca nevoia, la vulcanizare fiind foarte liber.
Fix dupa acea trecere s-a gandit unul din parcarea in spic sa iasa in drum, dand cu spatele, si nu avea bec la marsarier. Asa ca eu am pus frana fix pe suprafata aia neteda de pe trecere, m-am dus vreo 3 metri si m-am oprit la un metru de el.
Daca aveam alea de vara, schimbam mai multe piese din botul masinii, de atunci cand dimineata se fac in jur de 4 grade si e uscat, sau 7 si e umed, pun cele de iarna.
Inca nu a trebuit sa arunc cauciucurile de iarna ca s-au uzat, ci ca s-au invechit.
@AlinP: cei de la vw au pus atentionarea in bord la 4 grade pentru ca la valoarea aia este punctul triplu al apei. Practic de la valoarea ai in jos sau pana la valoarea aia in sus exista posibilitatea ca sa gasesti polei.
Schimbat de acum 2 saptamani. Nu aveau niciun client. Chiar daca merg o data pe saptamana cu masina, am zis ca-i mai bine sa evit statul la cozi.
Schimbați anvelopele acum?
Nu, schimb mașina.
B. Cali
Carambol în Mureș: 21 de mașini s-au tamponat din cauza poleiului
pe stirileprotv.ro
Surprize, surprize. Era pe pod…
Am schimbat all season vechi de cinci ani cu all season noi, aceeasi marca model mai nou. Uzira normal, mai mergeau un sezon lejer dar nu imi place sa le duc la limita. 40000 km am facut cu ele. Se comporta bine si pe uscat si pe umed, zapada au vazut de trei ori si doar in oras
am schimbat in ultima vineri din octombrie. in 30 de minute am rezolvat.
Bucuresti. Am schimbat ieri la o vulcanizare non-stop de cartier. Am ajuns acolo pe la 10, au fost vreo 5 persoane in fata, pana au ajuns la mine au mai venit alte 4 persoane. Aveau 3 statii la care schimbau.
Spuneau baietii ca sambata au avut vreo 115 masini. Deci se misca lucrurile destul de bine
Le-am schimbat deja. În fiecare încerc să mă programez înainte de 1 noiembrie. Chiar dacă nu a nins (București), deja văd mai aglomerat la vulcanizări. Euromaster-ul din Pipera are primul interval disponibil peste 3-4 săptămâni.
Le-am schimbat de astă vară, ca să nu fie aglomerat.
Cool! 👏
Le-as schimba, daca as avea la ce… Sunt cauciucurile in boxa de o saptamana… Doar masina nu mai vine…
Am cumparat in iulie cauciucuri noi de iarna + jante noi, le-am montat acum3 saptamani intr-o zi de vineri (pentru ca in weekend mereu am prins aglomerat). Comuna Clinceni, ILFOV.
Eu am descoperit vulcanizarile non stop, pt ca oras de tranzit spre frontiera. De atunci am scapat de un mare stress, cand vine momentul, le pun in masina si, seara, fac o tura pe la nonstopuri. Daca am noroc, in 2h sunt acasa cu ele schimbate. Daca am ghinion, sau dureaza mai mult de 3h, le cer numarul de telefon si ma intorc acasa, si ii sun, sau le zic ca ma intorc la 12 noaptea. Din 10 ture, de 3 ori a fost cazul sa nu resusec din prima, si, cel mai tarziu, la ora 2 am am fost acasa. Bonus, desi tarifele de noapte sunt , teoric, mai mari, platesti mai putin pt ca nimeni nu ii verifica pe camere ca tie ti-au schimbat 18 si au facturat 17 sau chiar 16.
Am schimbat la 1 noiembrie, desi in Bucuresti erau 20 de grade. Erau deja alte 3-4 masini programate la aceeasi ora (luni, 8 dimineata). Cred ca toti in afara de mine erau cu masini de firma, probabil oameni care umbla mult prin tara si nu vor surprize.
Eu voiam doar sa ma duc la munte in weekendul urmator, si pana la urma nici nu am mai ajuns.
Tractiune spate, michelin cross climate de cativa ani, nu ma mai complic cu schimb anvelope, murdarit pe maini, etc…..nu am avut nici o problema
Schimbate de 2 saptamani. Destul de liber la vulcanizare. Acum e ca de Black Friday. – Tg. Mures.
schimbat saptamana trecuta in Bucuresti:
170 montajul – schimbat toate 4 cauciucuri+echilibrare
160 hotelul
cumparat cauciucuri noi Made in RO (kleber)
Eu folosesc Continental allseazon, sunt mulțumit de ele, unul dintre avantaje e sa evit deplasările la vulcanizare.
De ce am trecut pe allseazon: prin Timișoara nu prea ninge.
Motivul principal ar trebui sa fie: „nu merg la munte iarna”.
Schimbat pe 3 noiembrie (nu in București) . Nicio mașina la coada. Am prins deja câteva drumuri cu polei săptămâna trecută, temperatura cea mai mica a fost – 2.
Vinerea trecuta era ceva coada la vulcanizare.
La rabla am băgat în vara niste laufenn all season noi prinse la oferta. La o mașină cu valoare de piață de 1500euro nu merita continental, Nokia, Michelin. Neașteptat de bune, peste kleber, debica. Inițial am crezut ca sunt chinezării gen sailun. După aia am văzut ca sunt făcute de hankok în Ungaria. Aștept și zăpada pentru verdict final.
da’ viata ta merita?
laufenn alea sunt niste mizerii sinistre. mi-au cumparat de la firma, de iarna, ffabricate in thailanda sau in indonezia, nu mai stiu. era sa fac 3 accidente pe asfalt usor umed. m-am dus in birou la director si i-am zis ca mor cu zile. mi-au luat nokian. nu inteleg de ce unii risca asa pentru 3 4 sute de lei cat e diferenta la set.
Lumea are impresia că la cauciucuri ieftine derapează în prima curbă și când văd că nu se întâmplă așa zic „aaa, păi țin dom’le, ia uite ce bune sunt”. Problema apare în condiții mai speciale: umed, aproape de 0 grade, zapadă etc. – 5 metri în plus la o frânare de urgență e diferența între poc și nu poc.
i-auzi, nu stiam ca anvelopele se cumpara in functie de valoarea masinii.
Totusi cat de mult ai „economisit”? ca la cazanul meu ce l-am vandut cu 2000 EUR in primavara m-au costat cam 250 lei bucata cele de vara (Pirelli P7) si vreo 350 de lei bucata cele de iarna (Continental WinterContact TS860), ambele pe 16.
Calculand asa, fara sa iei in calcul cat dai la vulcanizare sa le schimbe(ca nu conteaza marca anvelopei), si cu o durata de viata de 5 ani reiese un cost de 1.5 lei/zi pentru cele 2 seturi de anvelope.
@thebblaak
Am zis ca ale mele sunt made in Hungary. Nu am avut așteptări prea mari de la ele de aceea zic ca au fost o surpriza plăcută. Pe ploaie s-au comportat bine, ținând cont și de mașină. Aștept zăpada pentru verdictul final.
@lrpx
Vreo 100 lei fata de debica. Cam 500 fata Michelin. Setul.
Pentru genul de mașină și pentru modul cum conduc eu merita alegerea.
București, schimbat saptamana trecuta. 60 lei de masina, cu echilibrare R15, 2 masini. Lăsat 80 ca răspunde mereu la telefon și ma programează astfel încât sa nu aștept.
Le-am schimbat acum doua sau trei saptamani, pentru ca noaptea deja era destul de frig in zona (Suceava), dar chiar si ziua am observat ca la plecarile mai in forta aderenta era foarte scazuta, desi erau 10-12 grade. Am mers fara programare, in 15 minute am terminat. Da, am roti complete de iarna. 40 de lei scos roti vara, pus roti iarna si inca 40 de lei pentru spalarea celor de vara la masina aia a lor speciala.
Au avut la kaufland luna trecuta suport de 4 roti la 60 de lei. Foarte util pentru cine are seturi complete ksi spațiu de depozitare
Am schimbat si anvelopele, si masina (ca tot zicea cineva mai sus).
Am schimbat anvelopele, la masina nu mai am de asteptat „dacat” 10 luni
Cine te-a pus sa iei masina noua ?:D Asta e nebunia din cauza chip-urilor.
Lunea trecuta schimbate langa locul de munca… centura capitalei.
Pret 60 lei / 100 cu spaga la baiatul ala ca ploua afara. Anvelopele le tin intr-o boxa la subsol impreuna cu cele ale nevestemii… Din ce am vazut pe la astia de ofera hotel de anvelope, conditiile de pastrare nu prea sunt ok (in soare / zapada, etc).
Mai era un microbuz in fata mea darin rest liber, oricum este mai mult pentru masini mari, gen tiruri, microbuze.
Se cheamă tip, ciubuc, bacşiş, nu şpagă. Şpagă dai unui angajat (la stat) să comită o ilegalitate (de regulă, dar nu neapărat) în interesul tău. Tu ai plătit o sumă în plus pentru un serviciu de care ai fost mulțumit. „Hotel” presupune cel puțin un acoperiș deasupra. Dacă cei care îți „cazează” anvelopele, le țin afară, prost ești tu, că plătești așa ceva, nu ei.
@Gicu
Și chiar dacă le țin sub acoperiș, cam mereu in podul atelierului, vara se face cuptor și e numai bună dogoarea pentru cauciucul de iarnă…
Basca soferi care nu stiu ce-i ala polei, afla pentru prima data atunci cand intra in tine la semafor. Si tot ei se mira ca au patinat, doar au cauciucuri de iarna, deci pot sa piste frana la fel ca vara.
Eu le schimb luni, saptamana viitoare.
Le am pe cele de iarna cu tot cu jante. Dureaza cam 2 ore sa le schimb pe toate 4, cu tot cu urcatul pana sus in apt.
Bucuresti.
Anii trecuti ma sunau cei de la Sigemo sa ma intrebe cand facem programare (am anvelopele la ei in hotel), anul asta nu au mai sunat. Mi-am adus aminte saptamana trecuta si prin urmare am programare abia in 6 Dec, stau cuminte pana atunci.
Eu le-am tinut la Sigemo vreo 4 ani pana cand am sunat sa ma programez: ”Nu va trebuie programare, veniti maine dimineata la prima ora”
Si m-am dus si am stat ca boul la coada iar cand mi-a venit randul au zis ca trebuia sa-mi fac programare.
Asa ca le-am luat de la hotel si mi le-am dus in beci.
București sector 4, le-am schimbat acum 2 săptămâni. M-a șocat că am dat suspect de puțin – 50 RON schimb de roti complete, fiscalizat. Șpaga separat, dar totuși, nu îmi amintesc să fi dat vreodată atât de puțin. Am făcut deja 1000km cu rotile de iarnă și văd că nu mi s-a desprins vreuna.
ti le-a si echilibrat?
daca le aveai pe jenti deja si doar desfacut/strnas la loc suruburi e okish 50 lei
@maxp fără echilibrat ca nu era nevoie. Schimb, presiune și saci noi de anvelope. Pentru același lucru am dat anterior 85 RON. Inclusiv la această vulcanizare am plătit mai mult în anii trecuți (țin toate bonurile în dosarele mașinilor), de aceea m-am mirat.
@maxp: Voi ăștia care folosiți „jenți” de ce nu le spuneți simplu, genți? Nu păcăliți pe nimeni că știți limba română.
Sunt schimbate de la mijloc de Octombrie. Însă mai am 4.5mm pe spate și cam 5.5 pe față. Pe spate practic am atins martorul de uzură „recomandare” nu cel „legal” de 1.6mm. Probabil ar mai merge vreo 5k km dar am comandat deja set nou, aștept să vină.
De ce le-ai mai schimbat daca sunt uzate?
E o chestie interesantă: cauciucurile de iarnă devin din ce în ce mai bune pe uscat pe măsură ce se reduce profilul ajungând chiar să fie mai bune ca același cauciuc nou – oarecum logic pentru că profilul se deformează mai puțin. Reversul medaliei e că eficacitatea frânării pe zăpadă scade la 60% după primul an de folosire. Corespunde oarecum cu ce am observat și eu la cauciucurile mele, anul
trecut la zăpadă mai mare au necesitat un plus de atenție în timp ce mașina cealaltă cu cauciucuri noi mergea fluierând. Așadar, cum nu mă așteptam la zăpadă am zis că le pun și aștept să văd ce oferte sunt. Dacă mi le livrează mâine îmi fac o programare pentru început de decembrie.
Bibliografie: https://tiresvote.com/articles/what-minimum-safe-tread-depth/ (bazat pe teste ADAC).
Ca-n fiecare an, sperăm ca vom avea prima ninsoare la anul. și mereu vom spune: Nu ne-am așteptat să vină zăpada așa repede.
Și blocăm iar străzile, cu mașinile încălțate cu opinci fine ca fundul unei „bebelușe” sau mai rău, doamne ferește provocăm vreo nenorocire, pentru ca e scumpe dom’le niște anvelope bune.
Îmi aduc aminte că a intrat un domn într-un magazin/service să cumpere un set de anvelope și a intrebat daca avem ceva la mâna a 2-a (hala cu anvelope SH este fix langă mine) și l-am intrebat domnul de acolo:
” – Domnule, încălțămintea ce-o purtați acum tot la mana a 2-a e cumpărată?”
– Pai nu, sunt cumpărați nou-nouți de la Mall.
– Și anvelope noi de ce nu vă cumpărați și vă mulțumiți cu unele cu DOT vechi de 6-7 ani pentru că vă spune nea Caisă de lângă ca mai au „carne” ) pe ele și mai merg incă cel puțin 2 ierni?
– … păi nu-mi permit dom’le că sunt scumpe. eu vreau SH ca ştiu eu că mi-a spus un prieten.
– Atunci circulați cu troleibusul stimabile şi nu mai puneţi oamenii în pericol aiurea. „
Campia de vest. Inca nu. Motiv 16-18 grade aproape in fiecare zi. Urmeaza.. in zilele urmatoare.
tot campia de vest, sambata la 7 pe ceata(eram sigur ca nu isi bate nimeni capul pe vremea aia) plec sa le iau de la „depozit” sa ajung la 8 fara la vulcanizarea moderna(plata cu cardul) – la 8 deschide – erau 13 masini in fata deja , lucrau 4 baieti deodata – am plecat la 10 jumate de acolo… 3 ore si 180 de lei „investiti”
Ardeal aicia…noi de abia le-am pus pe alea de vara, ce atata graba,mno!
De obicei le schimb in octombrie, ca nu se stie, in Brasov a nins si pe 2 octombrie.
Dar anul asta mi-au expirat caucuiucurile de vara iar cele de iarna mai erau doar 3 ca unul a facut poc intr-o groapa pe DN10. Asa ca cea mai ieftina solutie, ca trebuia si jante de tabla pentru iarna, a fost all season.
Da, stiu nu sunt bune, o sa merg mai incet, nu o sa mai fac 1:30 minute de la C-lung la Brasov. deocamdata le-am testat pe ploaie, am facut o franare de urgenta la 100 km/h, sunt OK.
Am comandat pe 12 octombrie 4 bucati de Bridgestone Weather Control A005 EVO 215/45 R16, ieftine ca braga 2900 lei dar doua s-au pierdut la curier, asa ca le-am schimbat abia pe 4 noiembrie.
Faza tare a fost cand ma intorceam de la Campulung, pe Rucar-Bran, si la soare erau 8 grade dar la umbra era sticla pe jos. Am intrat cu rotile de vara, cu 70 km/h intr-o curba cu gheata pe jos, am injurat 2 minute de nu m-am repetat. M-am inchinat la toate bisericile de pe drum.
https://photos.app.goo.gl/EFPu4AYXLMd9bE7o7
In al doilea film la secunda 38 intru pe gheata, iar in al treilea film sunt altii mai putin norocosi ca mine, busiti putin. Bine, loganul patineaza si pe uscat, ce sa-i ceri pe gheata.
Tu faci VTM cu depășiri duble și trasa ideală și tot tu ești nemulțumit că nu e asfaltul la fel de uscat peste tot? La munte la 1000m altitudine în noiembrie… Sau la înjurături te adresai sinelui pentru lipsa de prevedere?
Merge cate o depășire dublă pentru toți bucureștenii care merg cu 40 km/h la munte, frânează la urcare, dorm pe ei, etc. Plus că merg pe drumul ăla din 1999, știu când pot depăși.
Aparent drumul încă mai are surprize de oferit chiar și după 22 de ani…
1 famous last words
2 iarta-ma ca ti-o zic direct si brutal. esti cam cocalar la volan. in 3 minute de filmare pe drum extrem de virajat nu ai nici macar un singur viraj la stanga in care sa fi stat pe sensul tau.
ontopic: am pus pe cele de iarna de vreo saptamana. Anul trecut, la prima zapada, am stat de la 8 la 13 in vulcanizare: coada, frig, muci, stres. Anul asta am luat-o din timp
offtopic: imi recomanda cineva un starter auto? sa il am in masina in caz de ceva, am motor 2.2 diesel
https://www.emag.ro/starter-auto-multifunctional-xiaomi-70mai-600a-midrive-ps01/pd/DK6S6WBBM/?cmpid=86800&gclid=EAIaIQobChMImcO7j7ya9AIVGZBoCR3k3AMKEAQYASABEgJ5_PD_BwE
Testat pe un 3.0 tdi.
Mulțumesc! Dat comanda
Schimbat acu 2 saptamani. Am sunat cu o saptamana inainte sa fac programare si nu era nici un loc liber saptamana aia. Ma asteptam sa fie nebunie cand imi vine mie randul dar in ziua cu programarea m-au sunat sa vin mai repede daca pot. S-a incalzit afara si si-au pierdut interesul.
Am fost programat peste 3 saptamani cand am sunat la inceputul lunii (Meridian – Bucuresti).
Intrebare pentru cei cu allseason: mai treceti prin cand in cand pe la vulcanizare sa le echilibrati, sau e ok sa mergi cu ele asa 3-4 ani, doar cu facut presiunea regulat?
eu sunt la a 3a iarna cu ele, mi-am pus si eu pb asta, dar pe de alta parte am si mers o data cu niste anvelope neechilibrate si am vz ce urat fac si am zis ca daca ajung si cu astea asa rau o sa simt. ca sunt putin dezechilibrate, probabil nu voi simti la mana, si ma mai uitat asa la ele vizual sa vad daca mi se pare ca sunt tocite aiurea…. deja dupa 3 ani nu-mi mai fac pb de uzura prematura, daca mai tin un an si-au scos banii si le schimb cu un set nou
le-am schimbat pe 12 octombrie, cu programare online (ploiesti). bine, eu sunt fata, urasc sa ma inghesui cu 50 de barbati pentru itp, anvelope, revizii, spalat masina deci ma duc devreme
eu am vrut sa merg azi de dimineata sa las masina sa le schimbe dar am baut aseara cam mult si nu m-am mai trezit la 7. poate maine.
10 Octombrie, la Vianor Ploiesti.
Venise frigu’, am zis ca nu strica.
Mai ales ca drumurile la BV vor deveni o obisnuinta.
Schimbat pe 21.10, București, jenti cu tot cu cauciucuri, 60 lei cu tot cu echilibrat, atelier de cartier. Am sunat înainte e sa vad dacă e aglomerat, se face cu programare. Băiatul de acolo spune ca atunci când începe sezonul, afla ca are dintr-o data mai mulți prieteni. Tot timpul strânge cu cheia dinamometrica, fără sa ii cer eu
Jantă, la plural, jante. Hai că nu-i greu…
In fiecare an le schimb la jumatatea lui octombrie. E gol. Iar uzura suplimentara in alea 2-3 saptamani extra este neglijabila.
@zoso iti bati gura degeaba. Pe cine intereseaza , isi schimba cand scade temperatura.
Multi nu realizeaza ca singurul contact intre masina si asfalt sunt cei cativa centimetri patrati de cauciuc – cauciuc care trebuie sa mentina aderenta in conditii cat mai diverse.
exact. romanii aparent cred ca cauciucurile alea de iarna sunt acolo doar ca sa mai fca corporatiile niste bani pe spinarea lor.
in nici un caz diversele formule de cauciuc nu au performante diferite in functie de temperatura lor, a aerului si a asfaltului; iar atunci cand sunt in afara intervalului de temperatura pentru care au fost proiectate performantele scad dramatic.
Și pe lângă asta pe mine mă mai fascinează ăia care gândesc că nu merită să pună niște cauciucuri bune pe o rablă mai veche dar cu care încă merg (probabil și cu familia). Păi cu atât mai mult aș avea grijă să pun cauciucuri mai bune, pe o mașină care nu are toate sistemele de siguranță pe care le are una nouă. Că deh, parcă tot e mai ieftin un set de cauciucuri decât o înmormântare/spitalizare și sau reparat de mașină.
Am schimbat acum 2 saptamani la Euromaster in Otopeni. M-au programat la 1 saptamana de cand am sunat. Era plin de masini de firma.
Intrebare ne la misto…pt un sofer obisnuit de la câmpie care nu ii da peste 110 km/h, merge sa tin tot anul all seasons?
Nu viteza maximă e problema contează condusul preventiv, menținut distanța și cât de căscat ești. Chiar și așa, după mine argumentul „lasă că eu oricum merg încet” micșorează dar nu elimină posibilitatea unei frânări de urgență – și atunci se va vedea diferența. Cu all seasons nu ai cea mai bună aderență nici iarna nici vara, punct. Ai un compromis care poate sau poate să nu fie de ajuns pentru apetitul tău pentru risc. Pentru mine nu e. Pentru tine poate e.
Eu zic ca da. Cele all-season sunt slabe in conditii extreme de iarna. Gen mers prin zapada. Daca nu faci asta, sunt decente.
nu conteaza cum mergi de obicei. pentru mersul ala de obicei poti sa stai cu cauciucurile lu’ bunica.
conteaza acel moment unic, extrem. te surprinde o depasire neatenta sau iti sare un copil in fata. pentru alea trebuie sa te pregatesti, acolo cand 5 metri sau o juma de secunda sunt diferenta dintre viata si moarte, a ta sau a altora.
Stabilisem sa le schimb maine dar cred ca o las pe poimaine ca mi-e lene. (Campina). La a doua masina am schimbat saptamana trecuta pentru ca a fost nevoie de pus anvelope noi.
am schimbat cauciucurile săptămâna trecută… era așa mare coada la vulcanizare că am stat „doar” 4 ore și jumătate… și asta nu din cauză că s-ar fi mișcat oamenii lent, ci dimpotrivă, fiindcă erau multe vehicule venite la vulcanizare.
… am văzut și câțiva care au lăsat mașina + cheile acolo (mașină de firmă…deh) și au plecat la muncă urmând să vină spre seară (au venit însoțiți de un coleg cu altă mașină, ca să îi ia).
loc: Port Constanța Nord, vulcanizarea de lângă garajul ISU Port CT (44.1516, 28.6386)
Acum 4 ani era sa ma duc dracului cand a nins deodata si, dac liber, facea masina stanga dreapta pe zapada, noroc ca nu era nimeni pe drum. Aveam cauciucurile de vara si n-am putut urca o panta, eram si cu fiica-mea in masina. Am luat genti + cauciucuri de iarna, ieftinareala la un Sandero, cric de la Lidl, mi le schimb cand vreau (stau la casa). Dupa cum postati pe aici as renunta la gradina si as face un hotel anvelope/roti.
E suficient sa pui o firma si o rampa la poarta, anvelopele poti sa le tii si in gradina ca nu verifica nimeni.
le-am schimbat vineri in Sibiu pe la 11-12 dimineata. am intrat direct, nu era nimeni care mai astepta sa schimbe.
Singurul lucru luat de black Friday au fost 4 bucăți de cauciucuri de iarna care o sa le înlocuiască pe cele deja montate pe mașină, tot de iarna dar cam vechi montate deja luna trecuta. Cauciucurile de iarna au făcut diferența la urcatul în Poiana pentru naveta.
Cluj. Schimbat la hotelul de anbelope pe 7 noiembrie, cu programare facuta de 1 luna. Deja era cam agitatie. Apoi le schimb pe la inceputul lui Aprilie, depinde de vreme. In ultimii ani tot ninge in Martie.
Corect se spune „tot ninge in luna lui Marte”
Acum 4 săptămâni și eu, să mă dau rotund pe lângă iubitorii de cozi ce se vor arăta în curând.
Le am schimbat sambata singur.
Eu am roti complete separate vara/iarna. De absolut fiecare data cand montez setul de roti corespunzator unui anotimp le si echilibrez.
Inainte de a da jos plumbii vechi si a face echilibrarea, baiatul testeaza roata asa cum a scos-o din „hotel” (le tin la ei).
De absolut fiecare data exista dezechilibre semnificative la fiecare roata care necesita plumbi noi si reechilibrare pana cand ies pe ‘zero’. La sezonul urmator istoria se repeta.
Distractia (echilibrare/curatare/montaj) ma costa cam 80-90€ anual pentru cele doua schimburi sezoniere.
Pe perioada unui sezon de folosire, plumbii lipiti pe interiorul jantei mai sar si roata se dezechilibreaza. De asta reechilibrarea eu o fac -cel putin- la schimbul sezonier dar s-a intamplat sa merg si intre schimburi daca am remarcat vibratii.in volan in mers.
La modelele de jante cu plumbii prinsi cu clema pe exterior, acestia rezista mai bine in timp. Dar o verificare la fiecare schimb sezonier e sfanta, zic eu.
Schimbat vineri după-amiază la o mașină, după vreo oră de stat la coadă. Ziceau că au avut așa toată ziua. Sâmbătă la a doua, a mers mai repede, aveam programare. Cluj.
Le-am schimbat acum 2 săptămâni chiar dacă era destul de cald, tocmai pentru a evita înghesuiala.
Anul acesta probabil ca va fi înghesuială mare, din câte știu nici vulcanizările nu mai au voie program non-stop.
Le-am schimbat pe la jumatatea lui Octombrie… Era pustiu. Cluj. Ce e drept inca erau temperaturi mari atunci.
Mă poate ajuta cineva cu o nedumerire. Momentan conduc cu niște gume de la Nokian, modelul WR4. Merită să fac trecerea la Michelin Alpin 6?
Mai bine Michelin Pilot Alpin 5. Altfel nu cred ca e mare diferenta intre ce ai acum si acel Alpin 6.
Am schimbat acu 2 sapt parca. Am ajuns cu 10 min mai devreme decat ora stabilita si m-a luat operatorul la rost de genul „hai domne nu mai veneai o data?”
Le-am schimbat pe 7 noiembrie (duminica) pentru ca atunci am iesit din carantina dupa covid. Am fost prima la 8 dimineata si pana au terminat la mine deja se formase o coada si de rusine ca tin coada in loc le-am zis ca imi pun eu singura capacele :)) (vorbisem de vineri si au zis ca deschid duminica special doar pt cauciucuri :)) ) – in Bucuresti.
nu are nimeni 2 seturi de roti? iarna-vara? sa nu trebuisca sa trambalaiti prin vulcanizari de 2 ori pe an? practic din 2-3 schimburi la vulcanizari ti-ai scos banii pe un set extra de jante. acum inteleg ca na, multi nu au unde sa le depoziteze pe parcursul anului…
Le-am schimbat acum 1 luna . Fara suedejeala , fara aglomeratie , pret bun . Consumul de guma este insignifiant pentru ca oricum dupa 5 ani le arunc cu maxim 20k km si lejer 5mm.
Nu. Nu le schimb acum . La primăvară.