Nu e rău deloc să dai un pic la o parte nume consacrate precum Golf sau Yaris. Am scris aici despre motivele pentru care europenii cumpără Dacia, mai e de adăugat că designul modelului actual este foarte foarte tare, și probabil și asta a ajutat vânzările modelului.
Sunt curios de o defalcare a vânzărilor, câte sunt echiparea de top versus echiparea de bază (9.000€ versus 12.000€) și câte sunt cu cutie manuală versus cutie automată (doar echiparea de top are cutie automată, 13.250€).
Cum ziceam, designul și gama de culori reușită (albastru sobru, roșu și portocaliu pentru cine vrea ceva funky), plus interior decent, 100€ ecran touchscreen de 8’, port USB și, dacă vă uitați în configurator, ceva interesant ce poate nu ați observat până acum: opțiuni pentru oamenii care duc o viață activă. O banală ladă frigorifică, suport pentru biciclete, covorașe de cauciuc. Cineva undeva și-a dat seama că sunt oameni care fac chestii cu mașina asta, nu doar fac naveta până la muncă.
Am de așteptat 40 de săptămâni pentru un Golf 8 automat. Comandă dată în Iulie 2021.
S-ar putea să aibă și asta legătură.
Chiar că îți dorești mașina, nu glumă
În perioada asta poți să faci și un copil, ai timp
Pana iti primesti tu masina apare modelul nou
Si la Dacia se asteapta cateva luni livrarea.
10 luni astepti pentru un Bentley, nu pentru un kkt de Golf.
@Radu.. ba baiatule bai…. Scuza-ne pe noi, amaratii, care isi permit masini d-astea golf, skoda astea de sarakii, nu bentley ca tine … Rupi pufuletii cu cola si vorbesti de bentley
Se cam strică treaba. Dacă europenii își cumpără numai panarame de mașini, de unde ne mai luăm noi peste 5 ani audi și bmw sh?
Ne vom lua Sandero de Germania SH, folosit de batrinica aia pînă la piață. Va fi mult mai bun decât Sandero rulat in Ro, că aia au drumuri bune, deci aproape nou. Va fi practic cea mai buna afacere auto.
Imi amintesc prin anii 90 ca la fel aduceau 1310 din Ungaria
Dar hey, Mercedes a terminat de construit la Craiova o fabrică de merţane second hand
@callgate ești în urmă, fabricile de mașini second sunt o grămadă în sălaj.
Ți le asamblează băieții și la comandă dacă vrei, fața de 320d, spate de 330i, sudate la mijloc, nu bate nu troncăne nimic
Peste 5 ani aduc nemții bmw-uri second de la noi.
Eu sunt curios cate masini au fost vandute ca flote si cate sunt unica masina a familiei?
La flote e simplu – garantie x ani la pret de SH.
Dacia are reduceri mici la flote. Sub 10%.
Din ce tin minte doar batrani am vazut in dacii.
dacia nu prea vinde flote in europa, in franta si germania, e masina care are cel mai mare procent de cumparatori persoane particulare..
Aici e ca in agricultură, cu proprietarii de terenuri mici care n-au curaj sa se asocieze.
Deci daca in loc sa cumpere individual, s-ar uni toti pensionarii din Berlin sau Paris si ar cumpăra o flotă, ar avea FIECARE un 10% reducere, corect?
Eu sunt interesat sa cumpar un Sandero Stepway nou, initial voiam cu cutie automata insa dupa ce am citit despre cutia de tip CVT (de tipul Nissan X-Tronic , respectiv tip RE0F11A ) m-am dezumflat total. Se pare ca este o pocnitoare ieftina de cutie automata produsa de Nissan prin Coreea de Sud pentru masini mici de oras/campie care in timp nu este prea fiabila. Problema este ca este legata la un motor mic de 1 litri TCe de 90 CP care nu ofera un cuplu motor peste medie.
Posibil sa fi inteles eu gresit , dar daca este cineva pe aici cu sfaturi utile sa spuna ceva apropo de cutiile automate de tip CVT din prezent de la DACIA..
Toata masina este ieftina si nu e gandita sa duca 5 oameni pe transfagarasan. Eu sunt sigur ca in perioada garantiei nu o sa ai probleme cu ea.
Cat despre cutie CVT ma cam indoiesc ca crapa asa usor, ce ai citit tu pot fi chestii vechi, poate au crapat in anumite tari din cauza exploatarii, lipsei intretinerii…nu stii toate datele. Asa ca daca e sa te iei dupa ce citesti, nu mai faci nimic in viata.
@Alin
Pai si ce fac , iau masina doar pentru oras !? Pana si daciile vechi urcau pe transfagarasan sau Dealul Negru. Problema citita este fix asta : cand se termina garantia apareau problemele la cutia asta nu nu era deloc ieftina reparatia.
@sfatuitoru
Ce am citti sunt chestii relativ noi.Cutia asta de viteze nu a aparut ieri pe piata auto. Este ceva nou aparut la noi si implemetat la noi dar in alte tari a fost testata si nu este prea incurajator ce am citit. Ai dreptate pe de o parte ca daca ma iau dupa ce citesc nu mai fac nimic dar pe de lata parte este bine sa te documentezi inainte de a da niste bani si eventual este bine sa inveti din greselile altora, zic si eu.
Dacia a mai avut si Easy-R care nu a impresionat prea tare in mod pozitiv.
Sper sa nu fie aceleasi probleme ca la modelul anterior, cu cutie robotizata, relationata cu un ambreiaj care cedeaza repede…tocmai mi-au schimbat ambreiajul , fara sa dau eu vreun ban, desi masina a iesit din garanția standard si este doar in cea extinsă; au încercat sa ma imbrobodeasca ca ambreiajul e considerat consumabil deci nu se schimba pe garanție, dar le-am spus ca nu dau nici un leut, masina avand doar 20 000 km iar forumul deținătorilor de Dacia are topic generos cu problema asta si ca prefer sa o las asa ca si reclama negativa – tremura masina ca la breakdance, se uita lumea la ea…dar eu am dat 10 0000 euro pe ea, si poate pot zice ‘cat dai atata face’….dar la 14 000 euro cat au ajuns acum, sunt alternative multe in Romania…poate in vest modelele alternative au preturi sensibil mai mari datorita dotarilor si astfel Sandero devine cea mai buna varianta…ar fi relevanta si defalcarea vanzarilor pe țări…
La dacie urcai, dar te mai opreai, mai modifica cate ceva, mai suflai in ceva etc. Fiecare masina e gandita pentru ceva. Teoretic poti tracta o masina/remorca cu un motor de 0.9. Practic nu e recomandat. Masina asta e gandita ca a 2 masina, de frecat prin oras, cat timp are garantie. Sau cel putin asa cred eu ca gandesc cei de prin afara.
Ia manuaa, sa simti masina
@Lucifer
O sa iau manuala in cazul lui Sandero Stepway. Nu este vorba de simtit masina si alte țărănisme de astea tipic romanesti.In banii aia m-am lamurit ca nu iti iei o masina cu cutie automata de calitate care sincer mi-ar fi placut ca sa scap de manuala.
Probabil Dacia de gura lumii a scos din nou o varianta de cutie automata de trei lei , asa ca in conditiile astea raman pe manuala.
„Toata masina este ieftina si nu e gandita sa duca 5 oameni pe transfagarasan.”
Cand stiu pe ce drumuri urcau daciile ma distrez cand aud tampitei de genul.
@gigi evita 0.9 tce. Baietii de la Garret nu prea au cuvinte de lauda despre era.
(scuzati formularea, nu mi-am baut cafeaua)
E una ce abereaza unii pe internet,ca dacia e proasta,samd,si alta e realitatea….nu cred ca este fff proasta cutia,mai ales fiind origine nissan.nu poti face si extensie de garantie la dacia?pretul/raportul dotari este imbatabil….nu prea gasesti la banii aceia ceva similar.
@Becaly
Eu nu consider ca Dacia este o masina proasta. M-am referit doar la noua cutie atutomata CVT pusa pe noua serie de masini , cutie de care lumea din alte tari unde a fost deja testata, se plange la greu de ea. Acum or fi toti nebuni si si-au propus sa faca antireclama la noua cutie automata de la Dacia!? Noua cutie pentru noi pe aici ca ea a fost testata pe alte meleaguri si nu a primit pareri prea bune.Faptul ca este produsa de Nissan nu este automat o garantie a succesului.
Sandero Stepway cu cutie automata ajunge undeva pe la 16.000 euro.Voi ati da suma asta asa automat fara sa va interesati ce este cu aceasta noua cutie CVT ..!?
@gigi…depinde cum te raportezi,pentru mine 16000 euro pentru o masina cu dotarile/spatiul lui stepway nu e mult.am avut stepway luat in 2014,a fost 14850 cu toate dotarile la vremea respectiva,am vandut masina dupa 20 de luni si 76000 km cu vreo 9000 euro….pentru mine a fost o afacere fff buna,in intervalul asta am avut doua revizii,de 180 si 220 euro,si doua anvelope fata…si cam atat.cea mai cinstita masina detinuta,si cel mai mic cost/km parcurs.
Cat despre cutia cvt,depinde pe ce caroserie/cuplu este supusa….depinde cum e utilizata (regim taxi),si probabil mai conteaza dupa 100.000 km sa ii schimbi fluidele.
Am detinut diverse masini,marci,unele criticate…insa daca le cumperi noi,nu le abuzezi,rulezi linistit 120.000 km fara nici cea mai mica problema…rulaj ce il acumulezi in 6 ani,perioada in care normal ar trebui sa achiti integral masina.
@gig
Cutia CVT de pe Dacia este una de provenienta Nissan dar putin adaptata pentru Dacia.
Sandero/Logan cu CVT pare mai lenes si datorita faptului ca motorul de 1.0 de pe CVT are 90 de cai si 143Nm cuplu, fata de motorul pentru cutie manuala care are 90 cai si 160Nm. Pe modelul cu CVT au redus cuplul pentru a proteja cutia.
Cutiile CVT sunt destul de fiabile daca respecti reviziile, ulei si filtre la 60k km.
sub 110 cai deja nu e masina, bine e, dar un rateu sa iti iei asa ceva noua..
Eu stiu ca cvt-ul ala de la dacia este printre cele mai bune de pe piata. Serios ca acum ziceti ca daciile alea 1310 duceau pe transfagarasan si astea noi nu? wtf
Alin, eu am urcat Dealul Negru (Pitesti-Ramnic si retur) cu 0.9 si 5 oameni in masina, in conditiile in care eu sunt mai masiv (se lasa usor cand urc in masina) si n-a facut nicio figura.
Asta cu 0.9 nu trage decat 2 oameni la campie e fumata de mult. Ideea e sa stii cum s-o conduci si te duce unde vrei.
Pe aceeasi idee, nici matizurile care le vezi pe Transfagarasan sau la cabana Dichiu n-ar avea ce cauta pana acolo.
Eu am captur cu 0.9 luat in 2015. Da, urca pe transfagarasan, chiar si plin. Da, merge si cu 170km/h. Insa in toate situatiile astea se chinuie. Si nu, nu poate tine viteza de 130km/h pe pilot pe autostrazile care au dealuri mai mari( pe langa Cluj si in Luxembourg am patit asta). De asta cred ca motoarele astea sunt excelente pentru oras, campie si atat.
Las aici ceva de citit :
”However, customers have reported a multitude of problems ever since the first version was released and some of these issues persist even with the current-generation Xtronic. The main complaint is that when accelerating at low speeds, some owners experience shuttering and shaking of the gearbox, which seems to struggle to get up to speed.
In most cases, this problem happened while the vehicles were still covered by the factory warranty, so dealerships fixed the issues by reprograming the gearboxes and replacing parts of the pulley system.
Another reported issue is the painfully slow response time. A CVT feels different when the driver pushes the accelerator, increasing power smoothly and generally slower than a capable fixed-gear transmission, although manufacturers advertise the contrary.
But owners have complained that in some cases, the sluggishness is far too evident, and this can have extremely dangerous outcomes. The main concern of those who reported this issue was that the car would have trouble getting up to speed in critical driving situations like overtaking.
Nissan’s XTronic has also gained a reputation for being loud. This is another real-life problem that is not unique to the Japanese carmaker’s CVT and goes against another main advertising point.
All these problems are mainly caused by overheating, and many experienced mechanics who studied the transmission concluded that its cooling system was inadequately designed.
Apart from the problems that we already covered, certain overheating Xtronic transmissions caused cars to suddenly enter fail-safe mode, which instantly limits the power of the drivetrain, causing potentially dangerous situation.
This was the main issue reported in a class-action lawsuit that involved 2012-2017 Sentras sold in the U.S. equipped with the Xtonic CVT. The case was eventually dismissed, but concerns remained. Nissan never publicly acknowledged any wrongdoing but provided support for any failing CVT and, in some cases, even extended affected customers’ warranties.
The current generation of the Xtronic promises to address these issues and comes with a five-year/60,000-mile (96,560 km) warranty.
Those who are thinking of buying a new Nissan should not completely avoid this transmission, but they should know its history, consult current owners for accurate feedback and make sure they understand the conditions and benefits of the warranty when purchasing the vehicle.
One thing is certain, the Xtronic and CVTs, in general, are innovative but far from perfect, flawless gearboxes.”
Va fi plin de Sandero sh pe banda 2
Eu am Sandero din 2008, 117K KM ambreiaj original. Asa ca terminati cu prostiile, pentru cat costa este o masina excelenta.
2008. Adica atunci cand se faceau masini cu motoare ‘normale’ si cutiile manuale erau preponderente….am si eu o alta masina din 2008, nu ma indur sa o dau , cand ma uit la cum sunt facute astea de acum pe care se cer nonsalant minim 20 000 euro…cu motoare de lastun cu turbo, dar hei, au ‘lane keep assist’ ! Oau …
Sebi…117 mii km in 13 ani? Cum sa nu tina de la piata pana inapoi? Altii facem km astia in 5- ani !
Eu am Opel Astra din 2001 cu ambreiaj original. 200k km.
În curând VW va produce doar automate. Alegerea va fi simplă 😄
https://www.spiegel.de/auto/volkswagen-schafft-handschaltung-ab-automatik-wird-standard-a-fb71068b-9a0b-44c3-bc79-f50cf77e259b?sara_ecid=soci_upd_KsBF0AFjflf0DZCxpPYDCQgO1dEMph
pe dacia.de nu iti poti configura sandero cu cutie automata. nu stiu cum e daca mergi la reprezentanta…
Same here, Sandero 2009, 1,6, schimbat 2 becuri, bateria o data, distributia si bujiile ca trecuse termenul. Ultra multumit de ea.
Adică un semn indirect ca europenii sunt ceva mai săraci. Ca nu își mai permit vw polo (clio, 208 etc) ci sandero. Dacia rămâne o mașină low cost. Una dar low cost. Un fel de ford t, wv 1300, 2 CV.
in iulie gaseai gaseai masini mai ieftine decat sandero stepway (skoda fabia) sau comparabile la pret (corsa). polo era putin mai scump dar tot pe acolo.
sandero si 208 nu gaseai pe stoc, iar clio aparusera niste gioarse in echiparea life de 65cp.
sandero e imbatabil la spatiu interior si costuri de intretinere (nu stiu la astea noi, ma bazez pe costurile de la vechile modele). toata lumea lauda coreenele dar nici la Dacia nu ai probleme de fiabilitate.
Dimpotrivă. Își permit să ia Sandero iar cînd expiră garanția o aruncă.
Unde e Clio în top-ul ăla?
Unde e Renault în top-ul ăla?
Asa bine se vinde peugeot 2008? Ma asteptam la o skoda in top sau clio
multa lume comenteaza pe impresii, brosuri, youtube, prieteni.
e alta poveste cand esti „in piata” si ai nevoie de o masina care sa existe pe stoc nu in povesti de internet.
nu stiu despre 2008 ca nu era pe radarul meu dar 208 si 308 NU erau pe stoc in iulie, comandai si veneau la pulivara. masini gen opel astra nici nu se puteau comanda ca nu erau gata jocurile la nivel stratosferic.
clio a ajuns scumpa pentru cumparatorul casnic iar skodele alea smekere, octavia & shit, sunt scumpe ca dracu’.
Ar fi interesant și cât de mult contează reclama făcută de ex-Top Gear James May și Rory
https://youtu.be/ELX7NJxnUX0
https://youtu.be/KQa7OwXS9Ec
any publicity is good publicity
Asta pentru ca toti ceilalti producatori sunt afectati de lipsa microchipurilor, Dacia nu are problema asta si a vandut fara probleme in Iulie😀
Dar lasand gluma la o parte, se vinde bine pentru ca e best-buy in segment. Vesticii o compara cu Hyundai i30, Kia Ceed etc iar romanii o compara cu Audi A6 din 2005.
Am vazut ieri un Sandero Steway nou si mi-am sucit gatul tot uitandu-ma dupa ea, masina arata foarte bine.
E super mișto Sandero, chiar mă uitam zilele acestea la un model. Dacă nu vedeam sigla Dacia, puteam să jur că aveam impresia că aparține altui brand.
Acum 3 ani, după ce tatăl meu își luase țeapă cu o mașina cu carte service contrafăcută, iar eu cu o mașină adusă personal din Germania în care intr-un an am mai băgat 25% din valoarea ei în piese, am decis să iau Logan. 9,400€ prin rabla, pe rablă am dat 500 lei, sumă la care nu exista alternativă nouă pe piață cu portbagaj de 500 litri, ac automat, navigație, display touchscreen, cameră marșarier și senzori de parcare spate. Motorul de 0,9 după o documentare amănunțită am rămas surprins să aflu că e fiabil, iar ca performanță e comparabil cu un Golf 5 1.9 TDI.
În 3 ani de zile mașina a văzut service-ul de 3 ori, unde am băgat doar ulei și filtre, iar eu personal văd asta ca un confort mai mare decât o marcă mai bine văzută, cu mai mulți km și mai multe vizite în service.
Am rîs. Am avut ca pasager un vecin cu Logan (d-ăla cu față mișto, mai nou) și a spus că-l doare stomacul de la accelerație, că eu țin golful 5 1.9tdi cam jumate din timp pe ”S”….
Dacă persoana respectiva avea Logan cu motor de 1.2/1.0 e de înțeles. Eu mă refer strict la motorul de 0,9, despre care poți cauta pe net că are 0-100 similar cu al unui Golf 5 1.9 tdi, probabil ajutat de faptul că e benzină și că mașina e mai ușoară. Oricum, nu voiam să evidențiez că ar fi vreo rachetă sau ceva, ci că e decent.
Silviu, tu nu, dar marinel fix asta a vrut sa zica: g5 ala e racheta, te doare stomacul (de ras probabil) ca il tine mai tot timpul in S. S vine de la racheta Space X probabil.
Am comandat la inceputul lunii varianta superioara, fara cutie automata(ca nu a vrut sotia si e pentru ea) si fara jante cromate ca ne-a prostit dealerul ca daca luam jante vine in decembrie. Si fara jante cromate tot in decembrie vine…
Am luat cam tot ce se putea lua, keyless entry, harti romania, capacul de portabgaj care se ju stiu ce, camere, unghi mort, culoare rosie, varianta cu gpl… 14.600 cu tot cu tva. Plus ca au o oferta daca finatezi prin renault , avans 50% platesti 3 ani leasing fara dobanda si tot cu casco revizii incluse am iesit pe la 1300 de lei pe 3 ani.
Dupa test drive i-a placut si sotiei f mult masina
Uite așa ceva mi-ar place și mie…dar prețul nu pare de Sandero.
Mi se pare că sau cam scumpit mașinile Dacia. Da, acum arată ca celelalte mașini.
S-au scumpit toate mașinile noi cu cca 20% fata de 2020…
Doar pe dinafară, nu și pe dinăuntru…
Văzusem pe LinkedIn la un moment dat că în România sunt mai scumpe spre exemplu Duster-urile decât în multe alte țări europene…
Citeam un articol ca cele mai multe sunt Stepway, produse la Mioveni. Cele simple sunt in Maroc.
Deci gama de varf comandate!
Am cumpărat un Sandero Stepway la mijlocul lui iunie. Modelul Comfort, cu cutie manuală. După 1000km parcurși prin oraș, în august am făcut un mini concediu (traseul Buzău-zona Sibiu) de 650km.
Consumul mediu (indicat de computerul de bord, dar în concordanță cu ce am pus în rezervor) a fost 5,2l/100km. Urban consumul citit săptămâna asta: 7,2. Cu AC (automat) și sistemul Stop&Start activat.
Parca Sandero nu era fabricata in Romania ( gresesc?). Tristut.
Faptul ca vinzarile de Dacia sint pe primul loc in Europa de Vest ar trebui sa va ingrijoreze.Occidentalii “ bogati” incep sa cumpere cele mai “ cheap” masini noi atunci cind simt in urina ca vin vremuri economice si financiare grele.Aia au cultura crizelor economice si-si iau masuri de prevedere-rate mici sau deloc pe la masini,case,vacante,electrocasnice,acareturi.Cumpara ce-i mai ieftin in piata,dar nou,ca sa aiba garantie,sa nu dea bani pe reparatii.Va reamintesc ca “ recordul” de vinzari Dacia in Europa occidentala a fost stabilit in anul 2008,atunci cind era clar,pentru ei,ca vine un taifun economic si financiar.In timpul asta,romanii,asigurati de Basescu si Tariceanu,isi “ configurau” la dealer Audi si BMW,cumparau (cu rate) garsoniere insalubre la 80k euro si visau cu ochii deschisi sa cumpere imobiliare la Miami.Istoria se repeta…be aware!
Bine ca au scazut vanzarile la bunurile de lux si s-a prabusit piata imobiliara in Europa de vest. Daca nu se intamplau astea nu prea te credeam
Am un sandero cu Easy-R din ianuarie 2019, 50k km. Pana acum am bagat in ea 9,89 lei cand am inlocuit un bec de ceață. Reviziile le-am platit in avans 2700 lei pentru 5 revizii (inclusiv distributia si fluide). Beat this.