Rezultatul scoaterii în ilegalitate a ridicării mașinilor?

Nu era destul că erau tâmpiți care parcau aiurea, acum de când nu mai e voie să se ridice mașinile, numărul lor s-a mărit, că nu mai e frică. Și, pentru că 10 idioți s-au enervat că le-au fost ridicate mașinile parcate aiurea, acum să sufere toată lumea!

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

76 comentarii

  1. NOU
    #1

    Ridicarea masinilor a fost oprita, dar de ce nu se taie amenzi? 16 amenzi / zi in Bucuresti. Aici e problema.

    00
    • Pentru ca politia rutiera nu exista!

      P.S. Mai sunt niste scartari care taie hartii prin boscheti cu radarul. Cica sunt tot politisti dar nu va lasati pacaliti – intrebati de parcari, prioritate, etc si veti vedea ca nu e treaba lor.

      00
    • ANAF nu le poate colecta. ANAF e o masinarie neputincioasa de tip comunist in care 99% din energie merge la claxon! Tiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiittttt! si in rest p**a.

      00
    • @Pancu – Asta m-a frapat si pe mine… In Bucuresti sunt 19.734.001.103 de masini si se dau 16 amenzi pe zi. Superb!

      00
    • Am un vis sa ajung politist si sa ma plimb pe strazi dand amenzi pentru toate cacaturile in stanga si-n dreapta. As fi angajatul anului. 16 amenzi as da pe ora.

      00
    • Se facea ca intr-o zi au aparut in Chisinau camere si radare fixe in vreo 100 de intersectii (un sistem smecher, cu recunoastere faciala, nu numai a numerelor de inmatriculare, care trimetea acasa amenda automat). Timp de trei luni s-au incasat sume cat bugetul ministerului de interne pe opt ani. Plus ca politistii ramasesera fara obiectul spagii. Dupa asta, oamenii s-au conformat, incasarile au scazut abrupt, dar primaria n-a mai avut bani de intretinere (salarii dispecerat, chirie pentru circuitele de fibra optica). Banii incasati se risipisera demult.

      Mno, eu acuma nu cred ca primaria noastra se gandeste ca daca angajeaza vreo 1000 de politisti locali sau face vreun sistem de-asta, investitia o sa devina nerentabila in timp scurt.

      00
  2. Soferii parcheaza aiurea, incalcand legea. Autoritatile se arunca se le ridice masinile, incalcand legea. 2 stangi fac o dreapta.

    00
  3. Nesimtirea (prostia) a fost este și va fi. Mingea e la autorități care trebuie sa găsească soluții, doamne ajută :))

    00
  4. Ridicarea masinilor este necesara in situatiile in care blocheaza circulatia (lasate pe linii de tramvai, in fata iesirilor din garaje, sau oriunde creeaza probleme). Insa strigatoare la cer era suma de cateva sute de lei pretinsa pentru ridicarea si stocarea masinii. Ar trebui sa fie amenda consistenta + costuri ridicare si stocare, insa la o valoare realista.

    00
    • Un popor se civilizeaza cu amenzi extrem de mari. NU ma intereseaza ca n-ai bani sa platesti ridicarea si stocarea. N-ai bani de asa ceva, nu o lasi aiurea.

      00
    • Nu, nu era strigatoare la cer suma. Cu cat e mai mare, cu atat nu-ti arde sa lasi masina ampulea. E de ajuns sa platesti o singura data 100-200 de euro pentru o parcare, ca a 2-a oara te asiguri nu doar ca ai parcat bine, da’ si ca e perfect incadrata pe locul de parcare.

      00
    • daca ar fi amenda mare (700 de lei) si ridicarea + depozitarea mica (100 de lei), nu ar zice nimeni nimic. dar cat timp s-au ridicat masini a fost invers si banii ajungeau de fapt in buzunarele baietilor de la ridicari, nu la buget.

      00
    • da. si 90% din bani sa se duca la firma de ridicari?
      Nu, multumesc. Amenda! ca banii se duc la buget (stat / local / politie, oricare din astea ar fi ok)

      00
    • In ciuda „preturilor”(costurilor) mari firmele in cauza nu duceau lipsa de clienti. Ba chiar erau mai multi clienti decat puteau servi ele. Ceea ce conform legilor economice inseamna ca preturile ar fi trebuit sa mai creasca pentru a echilibra cererea cu oferta.

      00
    • @leon, dar banii aia sa se faca ceva cu ei, ca la noi, luau 90% din bani cei care aveau firmele de ridicat masini si statul doar amenda, ceea ce nu e normal.

      00
    • Prima parte e absolut corecta: „Ridicarea masinilor este necesara in situatiile in care blocheaza circulatia (lasate pe linii de tramvai, in fata iesirilor din garaje, sau oriunde creeaza probleme). ” Adevarat, daca circulatia nu e afectata in mod grav, e suficienta doar amenda, fara ridicare.

      A doua parte e cam aiurea. Adica parchezi pe linia de tramvai si blochezi vreo 5 tramvaie pana vin aia sa te tracteze, apoi te plangi ca 800 de lei e cam mult. Si cat ar fi trebuit sa fie amenda aia si taxa de ridicare? Cat doua meniuri la McDonalds? Pai te-ar durea in basca daca ar fi atat de mica amenda.

      00
  5. Eu nu inteleg cum s-a ajuns sa fie considerata ilegala ridicarea masinii unui idiot care a parcat aiurea. In orice alta tara civilizata iti ridica masina instant daca cumva parcat-o aiurea. Ba mai mult, ti-o ridica si daca ti-o lasi parcata in ziua in care au anuntat ei ca curata strada. Pentru ca e absolut normal sa-ti mute masina daca ai parcat astfel incat sa-i incurci pe altii.

    Dar in Romania n-o sa fie niciodata ca-n alte tari pentru ca rumanii sunt cu 3 perechi de oua, se supara pe autoritati daca le ridica masina cand ei parcheaza pe linia de tramvai.

    00
    • a aajuns să fie considerata ilegală ridicarea pentru că s-au ridicat niște mașini de șmecheri, care nu puteau parca decât in buza obiectivului unde aveau treabă. gen mirci badea.

    • @zoso – bre, ori e smecheri ori e mirci badea. Cele doua se contrazic.

      00
    • Legal era putin absurd ca o hotarare a unui consiliu local sa-ti confiste un bun – pana una alta constitutia ne protejeaza proprietatea.

      Tot legal se poate rezolva problema printr-o lege aprobata in parlament, asa cum e normal.
      Dar nu se vrea. Pentru ca romanul nu vrea.

      Desi aici sunt 2-3 care oficial vor „civilizatie” in realitate romanul e un spirit liber :D un „bushcrafter” autentic

      PS.
      am vazut ca impartasesti cu mircica aceleasi afinitati auto
      cum s-ar zice „ur evil twin”

      00
    • Acum ar fi interesant de facut o actiune de blocare a masinii Lingaului. :)
      Cativa „motociclisti”, gen, dar cu SUV-uri. :)

      00
    • @Cosmin
      faptul ca ti-o ridica pentru ca ii incurca pe altii nu se numeste confiscare. Se putea numi confiscare doar daca nu-ti mai dadeau masina inapoi.

      00
    • E simplu. Pentru că nu există alternativă legală. Oficial în București sunt 5 mașini la 1 loc de parcare. Deci 4 sunt ilegal parcate. Dă-le amenzi, ridică-le mașina, pune-i să plătească „because f*ck logic.”
      Supărarea a venit de la costurile aberante pentru recuperarea mașinii. Poveseta cu ridicarea a fost prost înțeleasă și și mai prost aplicată. Întâi parcări decente, apoi amenzi.

      00
  6. amenzi peste amenzi si sa vezi ce se curata soferii. o suma de 2000-3000 ron sa zicem la care daca ai ajuns cu amenzi neplatite – confiscare masina / civ pana la plata amenzilor, si cureti si strazile

    extra: ai parcat ilegal si sub 500 metrii exista o parcare platita care are locuri- amenda creste de 10 ori

    in brasov sunt cateva zone in care e nasol cu parcarile, mai sunt cateva zone cu parcari cu plata unde nu gasesti pe nimeni sa-i dai banii ( ex. dupa 4 in zona anaf/brd / lic sportiv-olimpia ) . eu cobor ma uit in jur, fac si vreo 2 poze sa nu ma trezesc dupa ca zice careva n-am vrut sa platesc si gata – pana acum fara amenda

    ps. unde sunt parcometre cu fise nu e problema

    00
  7. Nici o problema, o cheie pe masina face de fiecare data minuni.

    00
  8. Pai fraierii de calatori din tramvai trageau din toate partile sa o mute. Era mai usor sa o ridice cu totii dintr-o parte si sa o rastoarne. S-au sa o intoarca perpendicaular cu tramvaiul, batmanul …asta vatmanul lovea masina, un calator se plangea de dureri de gat si gata dosarul penal pentru accident cu victime si fuga de la locul accidentului

    00
  9. Pentru situații ca cea din imagine ar fi ideal un camion-compactor (presă) mobil. Ceva în genul celor de la gunoi. Ridică mașina care blochează circulația, o compactează bine și o stochează într-un colț al benei. Astfel poate ridica vreo 20-30 de mașini dintr-o singură trecere și deci costurile de ridicare ar fi mult mai mici, mai accesibile șoferilor. După care la centrul de preluare al fierului vechi șoferii ar putea negocia un preț mai bun pentru că vin cu rabla gata compactată.

    00
  10. hai ca in Cluj sunt si carnati astia la primarie. in jurul blocului sunt DOAR locuri luate de la primarie, semne cu parcarea interzisa si un parking cu 2-3 etaje.

    dupa ce s-a luat politia locala de mine ca am parcat jumate pe trotuar am sunat sa-mi platesc si eu un loc in parking si … e plin. parkingul e plin si toate locurile de parcare sunt date. si ca sa fie bine, politia locala mi-a dat si alternativa: sa parchez mai spre centru, la 1 KM de mine sau chiar in centru, la 2 KM.

    s-au construit cateva parkinguri, unde incap vreo 3.000+ de masini si aia e. noroc ca in Cluj sunt decat 100.000 de masini.

    o amenda mai tarziu nu o mai pun deloc pe trotuar sau plec cu ea pana vine politia locala in inspectie, pe la 10. ceilalti 20-30 care au fost felicitati in aceeasi zi cu mine inca o pun tot acolo, ca nu au alte locuri.

    00
    • De ce „parking” si nu „parcare”?… in dickul meu de language romana

      00
    • sa-l iei la dick pe Boc, dar daca primaria construieste parking eu ii zic parcare? – „Primaria municipiului Cluj-Napoca a demarat o strategie de constructie a unor parkinguri de cartier. ”

      si au site-ul parkingfabricii.ro. asa a hotarat primaria, asa facem.

      00
    • cred ca ati fi surprinsi daca ati cauta in dex. dar hai sa va stric surpriza.

      PARKING, parkinguri, s. n. Loc, teren special amenajat pentru staționarea autovehiculelor. [Scris și parching] – Din fr., engl. parking. – dexonline.

      antinevralgic, mai zi cum e cu romana asta.

      00
    • „sunt doar” in plm

      00
  11. Am vazut stirea. Imaginile erau din Bucuresti, dar masina de pe linia de tramvai are numar de Galati. O alta masina are numar de Arges. Iar ultima din imagini, filmata la Cluj, avea numar de Sibiu.
    Da, stiu, bucurestenii sunt tampiti etc., dar oamenii care vin din provincie nu sunt mai breji.

    In alta ordine de idei, constat ca multi se cred atat de destepti incat daca ei sustin ceva (e.g. ridicarea masinilor) atunci musai toti cei care sustin contrariul (recte ICCJ) sunt niste idioti. Halal!

    Problema (si indirect, solutia) este cea identificata mai sus, in prima postare (Pancu): numarul amenzilor este mic. De ce? Nu stim, stirea nu ne spune. Sunt politisti putini? Sunt prost folositi? Politia locala nu poate da amenzi? Toate aceste subiecte sunt ignorate de stimabilii jurnalisti. Din stire reiese ca doar reintroducerea ridicarii masinilor va rezolva problema… O idiotenie.

    Nimeni, aici, nu spune nimic despre abuzurile facute in ultimii ani, cand in Bucuresti (sectorul 6, Militari, Bd. Dezrobirii) se ridicau masini din fata blocurilor de domiciliu ale soferilor, masini parcate peste noapte si care nu blocau nimic si pe nimeni, pentru ca erau (ca Loganul meu) la 22 de metri de trecerea de pietoni! La 7.35 dimineatza am iesit din bloc si vad masina ridicata in aer… Cand i-am batut obrazul politistului, mi-a zis „îmi pare rău, e ordin, tre’ sa-si facă firma de ridicări planul zilnic!”.

    Așa s-a abuzat de ridicarea masinilor, pentru ca daca era pastrata ca masura complementara pentru amenda acordata la parcarea aiurea pe linia de tramvai, pe trecerea de pietoni, in calea troleului sau in usa spitalului, n-ar fi zis nimeni nimic! Dar, de fapt, acele hotarari de consilii locale au fost niste oportunităti de a face bani pentru „băietii destepti” din primării, precum penalul cu ceafa groasa de Cristian Poteraș, pus de PDL (a se citi Udrea) la Sectorul 6.

    00
    • Fix aceeasi problema am avut-o si eu pe o strada unde nu deranjam pe nimeni si eram la ~ 15m de trecerea de pietoni, dar au zis sa mi-o ridice iar acum toti care parcheaza pe trecerea de pietoni nu mai patesc nimic de trebui sa merg cu 10km/h ca nu vad trecerea sau daca vine cineva din vre-o directie si vrea sa se angajeze in traversare…

      00
  12. Completare:

    Pe strada Cernisoara, din Sectorul 6 – Militari, sunt 8 epave, de la Piata Gorjului la intersectia cu Uverturii. Printre blocurile din zonă sunt alte zeci de epave. Primăria nu e interesata de ele, că probabil sunt parcate corect! Nu conteaza ca au devenit haznale de gunoi, că mișună șobolanii prin ele.
    Cand vine politia, proprietarii (am vazut cu ochii mei scena) fac pe deștepții, „șefu, maine merg cu ea in service, cu 5 milioane o fac ca nouă!”. Iar polițistul râde complice și pleaca, deși mașina e înfundată în asfaltul străzii, după ce nu s-a mișcat din loc patru ani întregi!

    Aceste epave n-au fost niciodata ridicate, pentru că nu se putea scoate un ban frumos din ele. Bine ca s-a putut inventa ridicarea, motivată de nesimțirea a 1% cretini și folosibilă pe spinarea a 99% proști, care se mai și bucură că, vai, trăim și noi într-o țară europeană!

    00
  13. bine in pm ca au dat si de la cluj ca iar sareau cinstitii pamantului de cur in sus ca doar la Bucuresti e nesimtire

    00
  14. http://www.dailymail.co.uk/news/article-3279173/Ferrari-driver-arrested-bundled-police-van-tries-stop-officers-towing-away-beloved-supercar.html

    Ce inseamna lipsa pilelor pe la politie si primarie… In Londra/Anglia se ridica masinile indiferent de proprietar, de gradul de shmecherie, de valoarea masinii. Nu se sta la discutii: se face constatarea, se fac pozici, se cheama platforma. Ridica la fel de simplu o Fiesta cum ridica un Aventador tunat tot, de jumate de milion de lire.

    Ajuta si faptul ca traficul e monitorizat, in mare parte. Cocletilor care nu au chef sa mearga normal si folosesc banda destinata autobuzelor sau banda de urgenta pe autostrada, de exemplu, li se genereaza amenzile pe loc de catre sistem, primesc notificarea acasa, cu poza atasata.

    Pe langa asta, anul asta s-a dat si prima amenda pentru tinut aiurea o banda ocupata. 900 de lire pentru utilizarea fara motiv a benzii 3 (din 4), lane hogging. E de bine!

    00
  15. Trebuie ridicate si date niste amenzi drastice. Nu e loc de parcare te duci in parcarile cu plata(care sunt goale btw) sau daca nu o lasi in Pizdeea. Eu luam taxi in Bucuresti daca stiu ca am de mers in zone nasoale(masina lasata la hotel).

    00
  16. Azi am rupt 3 oglinzi de pe bicicleta si am tras vreo 9-10 flegme lejer soferilor parveniti care au blocat treceri de pietoni si nu am avut vizibilitate.

    00
    • Sigur tu esti genul care traverseaza trecerea de pietoni pe bicicleta si se supara pe soferii care iti aduc aminte de familie.

      00
  17. Băi, n-am nici o problemă cu o amendă mare pentru parcare aiurea (chiar și cu blocare de roți sau ridicare). Însă în București se întâmplau niște treburi nu tocmai ok.
    1. La bugetul local ajungea fix p.la, suma mare ajungea pe la firmele de ridicări.
    2. Firmele de ridicări n-aveau nici o jenă în a-ți fute mașina și a o băga după aia pe aia cu „așa am găsit-o”. Am mers cu un amic să-și recupereze mașina de la niște d’ăștia, avea pragurile îndoite si o portieră zgâriată.
    3. Nu se ridicau mașini din zonele în care chiar îngreunează circulația ci de pe unde e relativ liber.
    4. Ai auzit de suedejii care parchează mașini prin București ? Ia sa vezi ce haios e să nu le dai bani ălora si după aia să-ți găsești mașina ridicată în timp ce restul mașinilor parcate exact la fel ca a ta sunt tot acolo.

    Asta într-un oraș în care nimeni nu-i capabil să facă parcări cu automate, în care poliția nu dă amenzi, în care suedejii parchează mașini FIX lângă sediile poliției, etc…

    00
    • La Sibiu, toata operatiunea de ridicare a masinii era filmata chiar de ei, ca sa se evite situatiile „asa am gasit-o”.

      00
  18. Eu am masina de curând in Bucuresti, stau in zona Teiul Doamnei. A devenit momentul cel mai stresant al zilei sa parchez seara cand ma intorc de la birou, pentru ca pur si simplu nu am unde sa o las. Trebuie sa recunosc ca am parcat si pe trecerea de pietoni si pe trotuar, ca n-am reușit sa-mi fac masina sa leviteze încă. As plăti cu mare drag un abonament la o parcare decenta, relativ aproape, dar nu exista.

    00
    • Dar cand ti-ai luat masina te-ai gandit vreo clipa daca ai unde sa parchezi?

      00
    • Pai de ce nu te muti matale undeva unde exista locuri de parcare.

      00
    • Cum asa? Nu imi iau masina ca nu sunt locuri de parcare din cauza ca din banii mei Oparescu planteaza panselute si cumpara ceasuri?

      00
    • Inseamna ca nu iti permiti masina, daca n-ai unde sa o parchezi. Prin reducere la absurd, daca tot bucuresteanul ar avea masina (ca doar e dreptul lui, de ce nu), primaria n-ar mai avea fizic unde sa faca parcari nici daca ar vrea. Asa ca argumente de genul „sa ne faca primaria parcari si dupa aia sa ne dea amenzi” sau „am parcat pe trecerea de pietoni ca n-am mai avut unde” nu imi produc nicio simpatie. Amenzile si ridicarile de masini descurajeaza dorinta fiecaruia de a avea masina, asta e tot. Nu se poate sa aiba toti, that simple (zice unul care nu are unde sa o parcheze legal mai aproape de 5 minute de casa).

      00
    • „Eu am masina de curând in Bucuresti, stau in zona Teiul Doamnei. ” Condoleante.

      00
    • Si inca ceva pentru toti de comenteaza pe aici.

      Bai, nene, dar cum le stiti voi pe toate in viata asta. Aveti habar cum si in ce fel a ajuns omul ala acolo si cum si-a cumparat casa acolo? Nici eu nu am habar, dar nu ma apuc sa imi dau aiurea cu presupusul si sa dau sfaturi de viata din preaplinul intelepciunii mele de genul „muta-te”, „tu nu iti permiti masina” sau „sinucide-te si scap de grija parcarii”

      Frate, nu ai ce face, acea zona a fost construita in mod dement, blocuri de zece etaje unul langa altul, straduta langa straduta. Asa au gandit „arhitectii” lui Ceasca ca se poate locui intr-un oras. Mai incearca si tu la disperare de cauza zonele mai departate, dar cu mai putine blocuri (Masina de Paine, Otesani, Lacul Tei).

      00
  19. Inca o dovada ca „statul” n-ar nici o treaba cu cetateanul. Primaria Bucuresti e complet absenta, tot orasul este un mare santier, autostrazile mai nou se demoleaza, etc…
    Solutii sunt si inca multe dar cine sa le implementeze?
    Atata timp cat incompetentii nu sunt penalizati, nu vor face nimic. In tara in care votul se cumpara pe mici si bere,.. politicienii sunt dupa fata si modelul votantului.

    00
  20. Nu ridicarea o să schimbe ceva . Ceva ca asta . https://www.theatlantic.com/business/archive/2015/03/finland-home-of-the-103000-speeding-ticket/387484/
    Să vezi ce atent o să urmăreşti semnele de limitare de viteză. Alternativ, am auzit la noi de situaţia în care contrevenientul i-a cerut poliţistului să completeze încă proces verbal, pentru nu fi oprit şi la întoarcere. Nu, nu e folclor.

    00
  21. Pentru ca s-au ridicat multe masini abuziv care nu incurcau pe absolut nimeni. Dobitoci care lasa masina pe linia de tramvai erau si inainte. Tocmai alora si altora care chiar incurcau/blocau traficul nu le ridicau. Astfel, era extrem de evident ca scopul ridicarii masinilor nu era de a fluidiza traficul ci de a face foarte multi bani, ilegal.

    00
  22. E o problema serioasa de legitimitate și dacă în alte țări civilizate se aplică nu înseamnă că e corect sau ca „așa trebuie „.

    E clar ca dreptul de proprietate nu se respectă drept care prevalează – și da iau în considerare faptul că masina se ridica pentru a reda celorlalți dreptul la circulație, inclusiv faptul ca ea se confisca ca garant al plății penalitatii și costului generat de operațiunea de eliberare a străzii, că e absolut normal ca cel ce parchează aiurea sa suporte consecințele sale. Doar că :

    1) Legea prevede ca mașina ( în general bunurile) se pot confisca în cazul în care ele constituie obiectul sau mijloacele unei infracțiuni ( parcatul reprezinta pe se contravenție). Altfel se poapte pune sechestru cu ordin judecătoresc sau executa cu titlu executoriu.

    2) Transferul răspunderii.
    În cazurile în care proprietarul nu sunt același cu șoferul ( leasing, persoane juridice ale căror automobile le au în folosință angajați,companii de inchiriere etc) raspunderea aparține șoferului și e o încălcare a dreptului de proprietate sa impui confiscarea / sechestrul bunului al cărui proprietar nu este vinovatul în scopul recuperării unei datorii al cărei debitor nu este proprietarul.
    Este clar privarea dreptului de proprietate, asta e un caz penal, printre altele.

    Iar acestea nu sunt situații izolate.

    00
  23. Rău cu rău, da’ mai rău fără rău!

    00
  24. Problema e cum zicea si un cititor mai sus, la autoritati. Nu inteleg de ce politia locala?! nu imparte multe multe amenzi pentru parcarea pe loc nepermis. In ziua de azi ti se blocheaza conturile bancare daca nu-ti platesti amenzile, deci banii sigur se incaseaza la un moment dat.

    In plus, e ca si la amenzile pentru viteza. Sunt masurabile, cuantificabile, politistii pot indeplini sau chiar depasi indicatorii de performanta daca doresc sa faca performanta :).

    00
  25. Bre iar va dati cu parerea aiurea in tranvai, Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a admis recursul un interesul legii nu pt ca 10 idioți s-au enervat că le-au fost ridicate mașinile parcate aiurea, ci pt faptul ca hotărârile de consilii locale care reglementează activitatea de ridicare a maşinilor sunt emise ilegal, pentru că vin să legifereze peste Codul Rutier . Asa incat ridicarea masinilor parcate ilegal este posibila dar, acest aspect este necesar a se reglementa prin Codul Rutier sau prin Regulamentul de aplicare al acestuia.

    00
  26. Imi asum minusurile pe care le voi primi, dar ridicarea masinilor era o idee buna implementata prost.

    Masinile ca cea din imagine nu ar fi fost ridicate nici daca mai era legala ridicarea de către primarii.
    De ce? Simplu, nu e nicio conspirație, doar pentru ca se afla în zone greu accesibile mașinii de ridicare.

    În numele transparentei, poate ca sunt subiectiv, am avut masina ridicata după ce am întârziat 30 de minute la o parcare cu interval stabilit de timp, pe un bulevard fără transport în comun și lipsit de trafic dimineata pe direcția de mers pe care ocupam jumătate de banda.
    Tot atunci am observat în intersecție doua mașini – una parcata pe trecerea de pietoni. Nimeni nu le-a ridicat în ora în care m-am dumirit eu unde trebuie sa ajung ca sa mi-o recuperez pe a mea, deși băieții au mai făcut o tura de ridicari în intervalul respectiv.

    Btw, ridicarile auto sunt și au fost dintotdeauna legale. Politia rutiera poate ridica mașinile parcate ilegal SI care incomodează traficul.

    Ați fi surprinși ce poate face un telefon la 112 în cazuri precum cel prezentat…
    Dar romanul prefera sa se filmeze împingând mașini decât sa astepte 15 minute autoritățile, ca da mai bine pe Facebook.

    00
    • Am o spalatorie auto unde merg in 90% din datile cand spal masina. Intr-un weekend poarta de iesire era blocata. Au venit 3 echipaje de politie, au filmat si au plecat. Asta e tot ce au putut face. Ala/aia care a parcat se alege cu 2-300 lei amenda sau cat o fi, patronul spalatoriei cu niste sute de lei in minus din cauza de clienti pierduti.

      00
  27. Trebuie facuta o diferenta intre amenda si ridicare masina+amenda.
    Una e sa o parchezi la mai putin de 50m de trecere/colt strada si alta e sa o parchezi pe trecere/linie de tramvai/statie autobuz.
    Eu am parcat pe bd-ul brancoveanu cam la 20-30m de colt cu o strada secundara si mi-au ridicat-o. Prin zona sunt la orice ora masini parchate in statii de autobuz sau pe treceri.
    Si ca sa trecem la marlanii. Am o masina destul de mare iar pe procesul verbal intocmit de ei mi-au trecut ca e lovita in toate colturile. Le era frica ca mi-o lovesc cand o ridicata si au vrut sa se asigure. Masina era noua de cateva zile.

    00
  28. Masina nu o poti ridica dar poti sa dai amenda, mai ales cand parchezi pe zebra, poti dubla amenda pentru ca pui in pericol pietonii.

    00
  29. S-a stopat ridicarea masinilor pentru ca existau abuzuri. Si pentru ca firmele ‘de ridicari’ nu plateau desi pierdeau in instanta.
    Firma la care lucrez are pe propriul teren, datorita faptului ca nu e chiar la strada, un trotuar cu gazon intre el si partea carosabila.
    Gazonul nu a fost ingrijit iarna, si oamenii au ‘profitat’ si au parcat pe el. A venit firma de ridicari, a luat masinile oamenilor, si dusi au fost. Problema – era pe proprietate privata. Au fost dati in judecata, dupa ce oamenii au platit si au recuperat masinile. Nu au platit niciodata!

    00
  30. Da.. sa sufere toata lumea. Pentru ca asa cum a devenit normal in Romania, s-a abuzat de treaba asta.

    Orice idee care pare buna la inceput este data pe mana unei firme de casa, si incep abuzurile. In primul rand abuzive erau sumele cerute pentru recuperare. In al doilea rand, in loc sa se ridice masinile care chiar incurca, se ridicau masini din locuri unde nu incurcau pe nimeni, dar unde a decis cineva ca e oprirea interzisa.. pe ce criteriu nu se stie.

    Oricum aglomeratia si trotuarele blocate si tot haosul era si atunci la fel ca acum… crezi ca era ceva altfel sau ii era cuiva teama sa nu ii fie ridicata masina? Se mergea la risc.. pentru ca ghici ce.. n-aveai alta sansa….

    00
  31. Voi fi un cârnat si vă voi povesti cum în alte țări poți să apelezi la o firmă când te muți de exemplu, pentru a-ți elibera trotuarul din fața blocului (pentru camionul cu mobila ta). Firma ia avize de la primărie și instalează niște semne de oprire interzisă pe data X între orele y-z. Bineînțeles că nimeni nu mai parchează acolo între acele ore.

    00
  32. Ridicarea masinilor de pe strazi acolo unde ele incurca circulatia era si este o masura necesara pentru fluidizarea traficului. Dar ce te faci cand ti-o ridica de pe alei, stradute, de langa bloc, din fata unui magazin sau din alte locuri unde nu incurcai circulatia, dar o faceau fiindca aveau firmele respective nevoie de bani.
    Nu mai citeste nimeni prevederile Codului rutier. Toti ridicatorii insotiti de politia locala aplica legea dupa ureche si dupa bunul lor plac. Din cauza asta s-a interzis ridicarea masinilor. Mai bine ar fi sa intram in legalitate:Cei ce incalca prevederile de circulatie sa fie amendati de cei in drept si atunci n-o sa mai parcheze nimeni pe linia de tramvai, prin intersectii sau pe bulevardele unde impiedica circulatia. Politia rutiera ar trebui sa-si faca treaba aici. Dar ei prefera sa amendeze doar pe cei gasiti fara centura de siguranta desi ne deplasam in oras cu viteza melcului si bara la bara.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.