Dupa 2 ani cu Suzuki Vitara passion model 2015 1.6 115 cp benzina cutie automata pot sa ma declar aproape multumit. Am luat-o la 14800eur si promotie cat e in garantie 5 ani, reviziile, inclusiv consumabilele, gratis.
Masina precedenta a fost un logan 1.5 dci 65cp si eram in cautarea unui duster. Momentul cand am facut schimbarea era inca cumva intre modele, cred ca as fi gasit sa cumpar si un duster modelul vechi, nou. Dar intamplarea a facut ca dealerul suzuki chiar a vrut sa-mi vanda masina.
Am facut un test drive cu vitara 4×4 echiparea spirit, care sincer mi-a cam luat ochii la interior (cand m-am suit in passion si mai ales cand a fost al meu am simtit putina dezamagire). Din motive de buget am ales passion cu cutie automata in detrimentul 4×4 care insemna inca vreo 1500-2000 eur in plus parca.
Ce nu-mi place la passion:
- fetele interioare ale usilor, identice cu plasticul de pe logan
- nu are ACC, doar CC
- nu are oglinzile pliabile electric
- usile nu se inchid la plecarea de pe loc
- porbagajul este foarte mic, mai ales ca il compar mereu cu cel de la logan. Mi se pare ca are un 380L la vitara: un troller, trotineta copilului pliata, o lada frigorifica mica si un rucsac peste ele si aia e.
- cel mai mare minus totusi este cutia automata. Are un lag maricel, stiu ca este ceva proprietar suzuki parca, nu este cu dublu ambreiaj si se simte. La mers cu peste 100km/h daca te bagi din scurt trebuie sa cam lipesti pedala de acceleratie de podea ca sa faca kickdown si dureaza 1-2s, de multe ori folosesc padelele ca sa retrogradez mai devreme si mai lin. La kickdown-ul automat motorul sare la 5000 ture si e zgomotos rau. La fel si in oras, daca vrei sa crosetezi cu acceleratii bruste nu prea duce, sau mai bine zis porneste greu, dar daca o tii apoi in turatii mari se simte ceva mai bine.
- un alt minus mi se pare vizibilitatea de la volan: de doua ori mi s-a intamplat, oprit fiind la trecere, sa nu observ pieton care se angajase mai tarziu in traversare din stanga, din cauza stalpului, lucru care nu mi s-a mai intamplat niciodata cu alte masini. Poate sunt subiectiv, am zis ca o sa incerc sa schimb pozitia scaunului, dar ma indoiesc.
- cu toate ca este infinit mai etansa decat loganul, de la 110/h in sus deja e zgomot in interior.
Un plus mare, chiar daca am trecut si la minus, este totusi cutia automata, nu se compara confortul. Deja dupa 2 ani de condus automata, cand mai iau masina sotiei care este manuala, o mai carai din cand in cand
Un alt plus care m-a bucurat la pretul asta a fost camera spate: face toti banii, oricat de mare sofer ma credeam eu ca parchez oricum, camera spate ma ajuta sa bag masina cu lingurita intr-un loc mic. Fara camera in schimb mi se pare ca la fel este o problema de vizibilitate la mersul cu spatele (aici la fel, subiectiv, poate depinde si de skilul de sofer).
Am ales pana la urma vitara in detrimentul duster din motive de securitate (pe vechile norme ncap avea 5* parca), fiabilitate si arata si putin mai bine zic eu.
Am un consum mixt de 8.8l, cuplu de 156 la 4400 rotatii, fix cuplul pe care il aveam pe logan diesel, doar ca mult mai sus il prind aici. Masina sta bine in curbe, depasesc acceptabil de lejer pe posada unde sunt 2 benzi pe sens (in urcare), mai zgomotos dar trage. In general cand sunt pe acolo sunt cu familia si bagaje pana in plafon.
Masina a fost cumparata in vara cu anvelope Continental de vara, pe care le-am schimbat in toamna aceluias an cu Michelin crossclimate+. Nu pot sa fac un review al acestora, doar ca nu am mai avut bataie de cap cu caratul lor si schimbatul si nici n-am simtit la vreun moment dat ca sunt proaste sau ca nu si-au facut treaba.
Daca nu intra porcul de Crăciun în ea tot degeaba
Intra, cu scaunele spate rabatate, dar intra. Testat personal.
Intră, dar trebuie să îl rogi frumos.
Și să nu-l faci porc chiar așa pe față.
Sa te bucuri de ea.
–
Hater fiind, nu pot sa nu remarc ca ai tinut minte locul unde ai depasit 2 masini:)
Avea Suzuki ACC disponibil în 2016? Respek! În România nu prea e de folosit ACC-ul că tre să stai oricum geană după căruțe, bicicliști etc. așa că nu e mare pierdere – deși de obicei cu ACC vine și componenta de evitare coliziuni care e ceva mai utilă.
ACC-ul… nu prea mi-a pasat ca-l avea, nu as mai lua masina fara. Nu-ti dai seama cat de important e la drum lung pana nu-l folosesti + siguranta ca te scoate rbs-ul. Mi s-a intamplat o data in 3 ani, dar e suficient sa-si scoata banii. Acu’ imi pare rau ca n-am luat automata, dar asta-i viata, la urmatoarea masina.
Păi am și nu îl folosesc. Am încercat și nu îi văd utilitatea, mai mult mă stresează că trebuie să fiu gata să intervin. Pe autostradă multe situații se rezolvă mai fluid cu schimbat banda în loc de frână și accelerație. L-am folosit când a fost aglomerație mai mult ca să mai treacă plictiseala dar din nou nu e un sistem la care să zici ia să pun eu ACC-ul și să mai fac altceva. Știu că unii îl folosesc așa ca să mai arunce un ochi pe telefon, mi se pare o inconștiență.
Componenta de siguranță, aia da, clar trebuie. Sunt diverse studii care zic că reduc accidentele alea stupide în care Nea Caisă intră fluierând în ăla din față că visa la Tanța (sau măcar reduc gravitatea accidentului).
@A. Depinde si cat de isteț e. Si de situație:
Cazul 1: drum european cu o singură banda pe sens (ca Valea Oltului pe la Căciulata unde nici cu W16 si 4 motoare electrice nu reușești sa depășești – coloane de TIR-uri pe ambele direcții) il setezi la limita de viteză+10 si 1-2 secunde fata de masina din față) mergi liniștit în coloană pana ajungi in sectorul cu doua benzi pe sens ca sa poți depăși in siguranță.
Cazul 2: drum european cu doua benzi sau autostradă – setat la limită +10, mergi pe B1… Si dai de un B2 lover nu te lasa să depășești. Altfel ajungi la obstacol (un vehicul mai lent) incepe sa frâneze, te asiguri în stânga, semnalizezi incepe sa accelereze, schimbi banda si aia e.
Daca este ACC predictiv (adica printre altele ai limitele de viteză in hărțile navigației) si TSR – trafic sign recognition, iti afișează limita te apropii de o zona cu limită de viteză mai mica decat cea de pe sectorul curent incepe sa reduca. TSR-ul simplu nu l-am testat asa ca nu știu dacă frânează când citește limitele de viteză.
Cireașa de pe tort e TGA – traffic jam assist care funcționează in aglomerație, până la aproximativ 30km/h. Lasi cutia in D, activezi funcția si te bucuri de viață (cu un ochi la șosea). Masina se ocupa de ambuteiaj… Demarează, păstrează distanță in „bara la bara”, frânează, păstrează banda etc. Are nevoie de camera de LA (line assist) versiunea High, senzori de parcare si radarul de ACC.
@A si tot pentru TGA e nevoie de Blind Spot Detection (asistenta la unghi mort) versiunea Hi parca, aia care bate 100m.
@zozo need edit. Sau „da un merge” ultimelor doua comentarii
Da Zidanne, am din ăla cu zurgălăi și Stau Assistent pe mașina mare, nu mi se pare mare sfârâială, nu mă scutește de așa multe operațiuni că oricum nu pot să mă întorc să dau o șeptică cu pasagerii din spate. Stau dădacă la un sistem cu ochelari de cal programat de un om după niște reguli foarte rigide: „must keep distance, must keep preset speed”. Mi se pare că are utilitate limitată în niște situații speciale. Nu are conceptul de „las-o mai ușor că se vede că 2-3 mașini mai în față frânează” sau „încetinește un pic ca să îl lași pe ăla să intre”.
@A. Vezi că sunt sisteme cu zurgălăi si sisteme cu zurgălăi.
Mie îmi place că îmi pornește motorul când a două mașină din fața mea (coloană) se pune în mișcare și că începe să reducă când detectează mașini in față (cam 200m pe autostrada). Îmi place că mă avertizează când ies cu spatele din parcarea in spic și până acum a salvat viața a doi trotinetisti care mi s-au prăvălit in fața (la vreo 50m) pe asfalt si a dat in frâne înainte sa pot reacționa.
Nu e (atât de) util pe aleile dintre blocuri si pe străduțe (majoritatea sistemelor sunt făcute sa ignore obstacolele fixe) mai ales in traficul din București.
Adevărata lui valoare se vede la drum lung. După o tură Sibiu-București sau București-Mamaia nu mai ajung cu glezna dreapta umflata. Si ochii roșii de atâta concentrare.
Recunosc, primii 5000 de km (aproximativ) eram cu dădacitul. Că face, că drege, că eu făceam mai bine… că se putea mai bine. In tot timpul ăsta m-a scos dintr-un carambol pe DN1 si i-a salvat viața unuia cu X4 care a decis sa întoarcă pe dublă continuă, drum cu 4 benzi, el oprit pe avarii pe B1. O tona jumate înfiptă la 70km/h in ușa șoferului se cam lasă cu zeama de clopot.
După ce înțelegi ce poate, ce nu poate și care sunt limitele, delegi taskurile astea repetitive – păstrează distanța, păstrează viteza, vezi ce indicator era dupa frunze, ai grija la cei din jur (mai mult sau mai puțin) sistemelor (întotdeauna va frana mai repede decât tine in cazulu unui carambol in fața, de exemplu) și tu te poți ocupa de a te aduce pe tine si pe pasageri întregi la destinație. Si de a te bucura de mașină si de drum atunci când se poate.
@A al meu imi detecteaza si biciclisti. Daca nu te dai mai inspre stanga franeaza si merge cu viteza lor.
Păi fix la asta mă refeream. Tre’ să vezi mereu care e situația și în plus cum o tratează sistemul automat. Nu mi se pare mare relaxare față de condus normal ba chiar uneori e mai stresant. Mă rog, om avea stiluri și așteptări diferite. Mie mi se pare că și așa nu dăm destulă atenție la condus, sistemele astea nu fac decât să îți creeze senzația că poți să dedici și mai puțină atenție.
Subscriu la punctul cu „vizibilitatea la volan”. Inchiderea centralizata e cel putin tampita – nu se inchid usile automat in mers, nu se poate debloca usa prin deschidere directa din interior (chestie disponibila pe logan 2007).
E feature japonez. La fel e si la Mazda. Am keyless entry & go dar tot o incui manual cand pornesc. Intra in reflex dupa o vreme.
Vezi ca ti-au dat Mazda aia fara niste piese.
Numa’ zic – are 1.6 și 120CP, nu 115 cum ai scris tu. Acum că știi că ai 120 cai, o să vezi că altfel trage…
Sunt 88kw deci sub 120cp
Am avut mașina, are 120 CP. Exact varianta asta. Te descurci cu ea decent și in depășiri, doar să nu îți fie frică să apeși pedala. De regulă dădeam din padele două trepte în jos.
Pentru o mașină de 15-16.000€ e cinstită. Singurul minus mai serios este antifonarea, dar am văzut un Vitara antifonat cu un soi de burete autoadeziv (2-300 RON pe eMAG pachetul) și era diferență semnificativă.
Chiar e o mașină decentă, motorul ăla îți iartă multe și poate fi exploatat fără stres, cunosc un proprietar de Vitara 1.6 cu 350.000 km la bord, 0 probleme la motor, schimburi făcute la 15-20.000 km.
maxp, 88kw = 119,65cp. Adica 120cp.
Da, sunt si niste baieti pe forum o desfac si o antifoneaza toata=30 kg in plus parca, adaugand ca mi am pus scut la motor care are si ala cateva kg bune si mi-am cumparat si roata slim, cred ca ajungi sa plimbi mereu vreo 50kg. Nu ma deranjeaza inca atat de rau
@Stefan @Sorin, da asa pare, tineam minte ca e marketata ca 120cp dar in multe locuri vazusem defapt 115/116 cp. Rupe acum
Uite asa se face chip tunning online
„nu are oglinzile pliabile electric”
mai bine. cam cât ar costa o oglindă din aia dacă ar plia-o unu în parcare, cu toată electronica din ea?
„usile nu se inchid la plecarea de pe loc”
dacă mergi suficient de tare ar trebui să fie împinse de înerție și să se închidă complet /s
protip din manual logan 2020: cu motorul pornit, ține apăsat butonul cu lăcățel timp de 5 secunde, atunci când primești feedback înseamnă că s-a activat funcția.
pai daca sunt pliabile electric, le pliezi cand parchezi doh’
sau se pliaza singure la armare
Tocmai ce am activat inchisera automata pe un Stepway din 2015. Multam fain!
Activarea aia merge așa la dacia și reno dar nu s-au pus de acord toți producătorii să fie așa, la unele mașini e prin meniu.
Dacă tu nu iei oglinzi electrice pe ideea că dacă ți le lovește careva, de ce mai iei mașină, dacă o zgârie careva?
Am si una (de fapt sotia) din 2018, si un alt mare minus este ca bordul din plastic oarecum lucios se reflecta direct in parbriz. Afecteaza destul de mult vizibilitatea.
Chiar si pozitia la condus mi se parea aiurea, nu imi gasesc locul confortabil deloc.
Mai am un Megane 3 Phase 3 din 2014, tot de 1.6 si 110 cai la care nu am problemele astea (inclusiv unele enumerate in postare) si pe care il prefer oricand.
se rezolva cu un mileu 🤷♂️
Bine precizat. In plus masina induce claustrofobie, nu stiu cum, desi locurile din fata sunt suficient de spatioase (doar suficient). Sta foarte bine la fiabilitate.
Probabil pentru ca vor doar sa fie mai inalta si nemaiavand 4×4 nu-si dau seama de utilitatea reala a lui sau nu ies niciodata de pe asfalt.
As alege 4×4 in fata automatei oricand, dar aici depinde foarte mult de ce vrea soferul la o masina: Vrei sa mergi linistit kilometrul ala in plus fata de ultimul grataragiu si sa nu tremuri daca vezi apa pe un forestier, sau vrei sa nu mesteci in cutie in oras.
Ce ma omoara e faptul ca in teorie vrei SUV ca sa fie mai inalta si sa ai vizibilitate buna, chestie care faca drumurile lungi de 100 de ori mai odihnitoare.
Doar ca la astea noi se vede ca dracu’ din cauza design-ului . E o chestie pe care n-am reusit s-o prind.
Sa mor daca am inteles vreodata rostul la ati lua masina inaltata de tip SUV dar fara 4×4…
ca să îți montezi tu mai ieftin 4×4 în spatele blocului
*a-ti
de pe meleagurile unde am luat eu nu exista 1.6 4×4 benzina (doar 1.4) din pacate la momentul achizitionarii..
dar altceva e misto la 4×4, au langa schimbator o rotita si o comuti pe Sport, Snow etc.
e careva cu Vitara 1.6 benzina 4×4?
cum e cu modul Sport? o tine la 4000 rpm tot timpul sau cum functioneaza?
rotita asta ar fi fost super utila apoi si pe 4×2 ( Auto, pentru economie carburant, cum e standard de altfel acum pe masina si Sport pentru depasiri, munte, etc), scutea sa ma tot joc la padela aia stanga.
(Am mai spus prostia si mai sus)
Probabil pentru ca vor doar sa fie mai inalta si nemaiavand 4×4 nu-si dau seama de utilitatea reala a lui sau nu ies niciodata de pe asfalt.
As alege 4×4 in fata automatei oricand, dar aici depinde foarte mult de ce vrea soferul la o masina: Vrei sa mergi linistit kilometrul ala in plus fata de ultimul grataragiu si sa nu tremuri daca vezi apa pe un forestier, sau vrei sa nu mesteci in cutie in oras.
Ce ma omoara e faptul ca in teorie vrei SUV ca sa fie mai inalta si sa ai vizibilitate buna, chestie care faca drumurile lungi de 100 de ori mai odihnitoare.
Doar ca la astea noi se vede ca dracu’ din cauza design-ului . E o chestie pe care n-am reusit s-o prind.
@xtz: ca sa urci borduri cu aderenta buna.
Michelin cross climate plus doar când o să am o a doua mașină cu care mă plimb mai rar. Sunt faine pe ud, sunt faine pe uscat, dar te caci pe ele in cele 2 săptămâni adunate dintr-un an în care ninge.
225/45 r17 am avut, pe honda civic hatchback 2007.
Le-am luat în iulie, rulaj vreo 3000 km pe lună. La prima ninsoare am reușit să fac drift in giratoriu la vreo 30 la oră. M-a luat prin surprindere, n-am exclus faptul că s-ar putea să fiu prost și să fi bruscat ceva, în giratoriul următor iar drift la 20 la oră, deși eram cât se poate de atent.
Altă dată tot ninsoare, o pantă ușoară, foarte ușoară, n-am putut să plec de pe loc decât cu a doua.
Și ultima aventură a fost când am urcat din Brașov la belvedere, abia am ajuns, cu traction control dezactivat și am așteptat mașina de deszăpezire ca să plec acasă.
Le-am ținut până în noiembrie 2019 când am încălțat mașina cu 2 debica frigo noi și 2 nokiane 2011 pe care le aveam de când am luat mașina și iarna 2019-2020 a fost fără probleme de aderență, tracțiune și direcție.
Concluzia: dacă te poți lipsi de mașină în perioada cu iadul alb sunt ok.
Boss, tu ai senzatia ca zapada e ca asfaltu’ ? Poti avea si mama cauciucurilor, pe zapada/gheata tot ai sanse mari sa derapezi.
Practic ai dat un set de gume all-season pe 2 gume de iarna vechi de 8 ani si 2 debica. Nu stiu daca sa rad sau sa plang…
detin un e46,care e cam a treia masina,si pentru ca ma saturasem de jante vara,jante iarna,echilibreaza,scoate-le/baga-le in boxa acum 2 ani am pus crossclimate.mie mi se par un pic moi vara/galagioase….iar iarna mi se par ca necesita un pic de atentie….insa daca pun in balanta avantaje/dezavantaje….sunt clar castigatoare.si chiar am urcat poiana relaxat si pe zapada ,ca masina o mai plimb in vacanta,m-am bagat si in ceva zapada/sleauri,sunt primul in poiana dimineata la plimbare/ski…si nu am sesizat ceva neajunsuri notabile.
Noile cauciucuri de la Continental, allseasoncontact, sunt mai ok decat Michelin-urile pe zapada, daca vrei sa alegi solutia de allseason.
Sunt surprins că n-ai ACC , eu am passion 4×4 manuala din 2017 și a venit cu ACC
Pe echiparea spirit este sigur, am facut eu drive test cu ea, iar pe passion sa zic ca este doar pe 4×4, sau si la spirit tot pe 4×4, e o chestie dubioasa nu mai retin exact, dar pe passion 2×4 automat nu este.
Cum ACC pe cutie manuala? Nu e si hibrida, bagi a-3-a la motorul electric! Ce rost are a avea acc pe cutie manuala, tot necesita interventia soferului pentru a schimba vitezele.. M-as simti pacalit sa ma puna sa platesc vreun pachet de genul la cutie manuala.
@Saragea la 45 la ora se dezactiveaza. In general il ai activat in intervalul 80-150, unde ii dai doar cu a 5-a. Pe curbe nu-l folosesti, ca-ti scapa radarul iepurasul si-ti accelereaza masina spre viteza fixata. E bun pe drum drepr(ex Comarnic-Bucuresti), sau pe autostrada. Are si momente mai nasoale, dar te inveti repede cu comportamentul si mai ajuti din pedale… plm, nu-i autopilotul de la Tesla, da’ isi face bine treaba.
Cu cât o dai?
Arunca lada din portbagaj si-ti creste spatiul de incarcare; ba, daca se poate, poti face la fel si cu geanta. Ce depozitati in ele? Ciocan, sarma si patent?
Cutia este „clasică”, pe ulei, cu convertizor de cuplu, iar motorul fiind aspirat și destul de mic nu are suficient cuplu să „facă lucrurile să se miște”.
Avantajul este că această combinație (benzină-aspirat + cutie clasică) e probabil cea mai puțin predispusă la probleme dintre toate, și nu doar de la acest producător.
Să o folosești mult și bine!
Iar cutia este produsa de Aisin (adica e ceva de capul ei), nu e „ceva proprietar Suzuki” cum a zis autorul.
singura mare boaba e antifonarea.
cutia automata mi se pare OK, ca deja stiu cand sa dau cu padela stanga, treapta inferioara.
consum la drum lung scot undeva 6l la 100km, 1.6, benzina, 4*2, cvt.
multumit, fara probleme, nu o schimb, nu o vand.
Nu e CVT, e convertizor de cuplu
Cam mult 6%
asa e, greseala mea, AT mai bine.
unii din noi mai si depasesc
@J tot e mult
Daca CVT-ul nu are convertor de cuplu atunci ce are? Ambreiaj centrifugal ca scuterele?
https://www.quora.com/Does-a-CVT-transmission-uses-torque-converter
Mie mi se pare o mașină mișto. Cel mai mișto Suzuki și una dintre cele mai frumoase mașini de teren (nu SUV) din ultimi ani este noul Suzuki Jimny. Îmi cade moaca când le văd.
Apropos „trebuie sa cam lipesti pedala de acceleratie de podea ca sa faca kickdown si dureaza 1-2s”
La Saab lagul ăsta era ca în așteptarea orgasmului. Deci bucură-te că ai o mașină frumoasă.
Să ai mult sex pe durata proprietății (sănătate și alte urări deastea sunt standard și normale…).
Apropo’s de portbagaj…
Un prieten oscila între Skoda Yeti și Suzuki Vitara.
Pentru Skoda trebuia să plătească aproape 5000 euro în plus, dar avea spațiu mai mare în portbagaj. Zicea el…
Verific și eu problema și văd că avea dreptate. Era cu vreo 30-40 litri mai mare la Skoda. Mai mare cu asterix. Daca căutai axterixul in partea de jos, scria că volumul portbagajului este calculat fara roată de rezervă.
A ales Vitara. Este mulțumit!
Mai zi si daca ai 1.80 nu prea ai loc pe bancheta spate sau ai daca te cocosezi un pic.
Eu la 1.84 stau calumea lasat pe spate ca sa am loc. Ceea ce nu prea e comfortabil la drum lung. Dar asta nu e un minus pentru o familie cu copii mici.
Eu sunt cu vreo 10cm mai scund, incap bine si inbspate sta fimea in scaun si vreo geanta cu lucruri…. Pe mine mai mult de portbagaj ma doare.
Fara suparare , mie mi pare genul de masina care se da la pufuleți . E peste tot pe strada , farmec zero , performante slabe . Nu e pe gustul meu . In alta ordine de idei , sa te folosesti de ea cu placere si sa te ocolească problemele !
E o mașină corecta la banii aia, vrei farmec, te costa dublu.
Cum stă pe infotainment? Apple CarPlay și/sau Android Auto are?
Are android auto
Bă, tare aș vrea să le văd muianele la triștii ăștia care dau minus așa de-ampulea. Cred că e plin de middle management și Horeca printre ei.
ce plm e ACC-ul?
@iuda Adaptive Cruise Control
gasesti si mai ieftina tigaia
Acum fara suparare, interiorul chiar zici ca e de logan 2015…arata ingrozitor. Cred ca nu as putea sa dorm noaptea sa dau 15.000 pe o masina si sa arate asa, macar la un stepway nou acum arata mai bine de exemplu si e dacia
Asta am spus si eu mai sus , plus ca masina chiar e pe toate drumurile . Iti da impresia ca s au rărit loganurile .
Ca fost proprietar de Grand Vitara(diesel, 2015, 4×4, manuală) confirm cam tot ce a scris mai sus, cu observația că în a mea era spațiu mai mult decât suficient. În schimb antifonarea lasă mult de dorit, stâlpii de la parbriz erau foarte prost amplasați. O altă „problemă” pe care am avut-o era o vibrație ciudată în maneta schimbătorului de viteze, de la reprezentanță mi-au spus că nu e o problemă și dacă mă deranjează ar trebui tensionat nu știu ce cablu și se rezolvă. În rest am fost foarte mulțumit de ea, consum acceptabil(9-10%), opțiuni la greu și se descurca cu brio la urcat pe munte pe un drum forestier abrupt.
10% dizal? cat o dubă 😂😂😂
a mai citit cineva după ‘1.6 115 cp benzina’? Cum sa dai un astfel de review către Vali după ce zilele trecute a împărțit ceva muie către cei care fac astfel de alegeri
Am de doi ani SX4-Scross, Passion, cutie manuala, Allgrip,1.4Turbo, fara briz-brizuri. E o diferenta de spatiu in interior intre Vitara si Scross, masurata cu ruleta, 10cm in plus la Scross, de altfel logic sa fie in interior, pentru ca exista acei 10cm suplimentari intre axele rotilor. Vitara imi place pe exterior, dar nu-mi place la interior, bordul era atunci (poate au umblat la el…) un mare no cu acele guri de aerisire rotunde, ca la Logan. Am facut test cu Vitara, ca nu avea Scross de test, eu vroiam sa vad comportamentul motorului si e un motor reusit acel 1.4l/140CP. La turatii mici se aude ca un diesel, dar de la 1700rpm incepe sa se simta cuplul. Am o cunostinta ce a avut initial un Vitara cu motorizarea asta aspirata de 120cp, apoi a facut paguba totalala catev luni si si-a luat tot Vitara, dar cu 1.4L/140cp. Din spusele lui cica e o diferenta uriasa de comportament, eu nu stiu ca nu am testat acel motor aspirat. Venind de pe un Megane aspirat 1.6/110cp, e o diferenta majora. Nu e motor de curse, dar poti sa depasesti fara emotii. De la 180cp in sus poti face si ghidusii, dar la astia 140cp stai cuminte.
Iarna asta am avut ceva zapada cazuta o singura data (cand a nins in ianuarie), vreo 40cm aglomerati in primii 50m de strada, am iesit fluierand si m-am dus sa iau benzina pentru freza de zapada, ca m-a prins iarna fara benzina. Vecinii erau cam sucariti ca nu aveam benzina, freza fiind cumparata la comun, dar stand la mine ca eu sunt mai la iesire.
Bai ai dracu suntem noi romanii, ca paranteza, ma uitam la ei cum ma considerau pe mine vinovat ca nu pot ei sa iasa din curte, experienta anterioara aratand ca daca te apuci la 6 dimineata sa dai zapada cu freza, abia pe la 8 faci loc cat de cat, atunci cand trebuie sa scoti zapada dintr-o alee infundata prin aruncare repetata. Zapada afanata (cand ninge) se topeste la a treia aruncare cu freza.
Deci, am iesit direct cu Scross-ul. Fiind zapada pufoasa, nu a fost vreo problema, spoilerul a fost pe post de plug. Apoi am facut niste drifturi pe stradutele din cartier pe zapada virgina, ca nu iesise nimeni in 30-40cm de zapda. Fain, a tras misto de tot, sigur, fara alunecari. In 30 de minute am fost inapoi cu bidonul de benzina, gata de frezat.
Cand am ajuns acasa am mai stat vreo 10 minute in strada principala sa iasa vecinii de cartier, care mai de care cu tiguane, yeti-uri, sportage-uri, tucsoane si alte suv-uri fara tractiune integrala. O doamna cu tiguan tura motorul si-si facea balans pe cauciucuri all-season, pe o panta de 2%, de a trebuit sa mut masina cat mai departe, ca putea sa scape in mine daca prindea ceva aderenta. M-am dus la ea sa o ajut cumva, mi-a zis ca nu stie cum sa activeze tractiunea integrala, ne-am uitat amandoi la schimbator, butoane, etc, nu avea tractiune integrala. Nu se poate, are. Am bagat capul sub masina, nema diferential. Cucoana, poate a pierdut pe drum diferentialul, nu ai tractiune integrala pe masina asta, nu ai diferential pe spate. Ete na, e suv si nu are tractiune 4×4, bine ca esti tu destept. Asta a stiut sa-mi spuna, ca un suv are 4×4, nu are cum altfel. Am lasat-o sa-si rupa masina, a incins cutia, a prins aderenta si a avut totusi reflexe bune, s-a oprit la 20cm e un gard de ciment.
Bomba la exterior (serios, chiar arata bine, mai ales pe albastru) – jenant la interior si cu un portbagaj minuscul. Bai ce soc am avut cand am intrat in ea, chiar te astepti sa arate mult mai bine cand o vezi din exterior.
Am o Vitara cu motor de 1.4 benzina – echiparea Spirit si cutie manuala. Desi imi doream cutie automata, pe echiparea Spirit (cea de mijloc din cele 3 disponibie) nu aveam optiunea asta, asadar fie mai puneam 4000 de eur pentru upgrade la echiparea urmatoare cu automata, fie luam echiparea de baza cu automata la aceiasi bani. Am ales optiunile in plus in detrimentul cutiei automate. Ce imi place la masina: keyless, scaunele din piele, luminile (led pe faza scurta) cu senzori, cotiera fata (verisunea precedenta nu avea), ACC-ul, senzori pentru asistentza la iesirea din parcare cu avertizare pt unghi mort si recunoasterea semnelor. Ce nu imi place: mecanismul portierelor – la cele din fata am patit anul asta prin februarie sa nu se deschida din cauza ghetii formate in fagurele din plastic, spatiul interior la bancheta din spate care se simte mai mic chiar si decat la Dacia Sandero, portbagajul care de vre-o 2-3 ori a fost neincapator si desi are platforma aceea care se poate cobori tot mic ramane. Inainte am avut o Octavia 2 si la spatiu stiam ca fac un pas inapoi. Per ansamblu cred ca e o masina cinstita.