Review Mercedes AMG GLE53Coupe

Astăzi am fost să dau o tură rapidă la Aeroportul Otopeni să îl vizitez pe Vali la locul de muncă, cu un Mercedes-AMG GLE 53 Coupe 4MATIC+.

gle 53 angle gle 53 volan amg gle 53 interior gle 53 fata stanga gle 53 fata angular gle 53 spate E53 fata

CONTRA

  • Preț TVA inclus: 133.980€
  • ‘EQ Boost’, pentru că chestia asta cu coasting vs. regen nu îmi place. Fie o încarc, fie nu.
  • 2.3 tone de mașină (teoretic e un lucru bun că în 133K primești mai multă mașină)
  • hibrid mild
  • nu are V8-ul de pe GLE63

PRO

  • unghiurile panourilor de bord, timpii de răspuns tactil
  • funcții extrem de interesante precum racetimer
  • padele de aluminiu, calitatea îmbinărilor și taste de volan AMG, piele nappa
  • experiența fantastică a sistemului de evacuare, eşapament AMG Performance (cu clapete variabile, ceva deosebit)
  • 445 CP care de fapt sunt 429 CP pe un propulsor de 3L cu 6 cilindri în linie, twin turbo, ajutat de un motor electric de 22CP care face tranziția insesizabilă. Nu inteleg nici eu cum rezulta 445 in talon.
  • 5.3 secunde pe 0-100, pe Dealul Negru urcă extrem de similar cu o Skoda RS. Fix senzația aia mi-a dat-o datorită efectului acustic
  • mașină este fix între GLE 450 și Lamborghini Urus
  • iluminare interioară cu 64 de culori
  • cutie în 9 trepte AMG SPEEDSHIFT care retrogradează automat agresiv, chestie superbă
  • trenul de rulare ferm

Concluzii nu prea am că sunt primii kilometri – dar atrage (masiv) privirile.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

111 comentarii

  1. Ne căcăm pe mașina ta.

    00
  2. Nu inteleg designul asta de “salupa”. Evident ca nu-mi permit masina, altfel l-as intelege. Sau nu…

    00
    • Nici eu, si te incomodeaza in spate – la nivelul capului ai mult mai putin loc. Cred ca ii da o alura mai sportiva, insa si la X6 si GLC Coupe e fix la fel.

  3. Fluture, nu te uita.

    00
  4. Contra: pretul?
    Cand iti permiti astfel de masina nu cred ca mai conteaza 10k€ in plus sau in minus.

    00
  5. Hai sa fiu primul cu hate-ul. De banii aia îți iei un SUV mult mai bun la a vi SUV și o mașină sport mult mai buna la a fi mașina sport.
    SUV-ul asta și frații Iris, Cayenne, X6M etc. sunt pentru lumea auto, ceea ce e tipul ăla care vine in trening Adidas la nunta. Da, e scump, da e sport, nu, nu e in regulă.

    00
  6. Să o stăpânești sănătos, mulți km fără probleme.
    Mișto la impozitare cu sistemul mild hibrid.
    Interesant de spus și cât este CASCO la o mașină de genul.

    00
    • 7% la PJ normal. Problema e ca in regim de rent a car, e 12. Fransiza e 3-5%. Deci parca cu 4000-6000 euro fransiza nu prea repari chestii mici pe CASCO.

    • Cum e calculat 7%? La valoarea de pe factura, pe an? Pare enorm de mult. Adica, eu ca PJ platesc sub 3%, fara fransiza.

    • Mild hybrid la impozitare e genial!

      00
    • @vld Depinde de situatie:
      1. Daca ai leasing sa zicem 3 ani se calculeaza la valarea initiala si prima de asig. e constanta pe toata perioada contractului desi valoarea despagubita scade. De regula CASCO e obligatoriu in ctr. de leasing si cele mai multe companii te obliga sa lucrezi cu brokerul lor. (da te obliga! – au am in contract clauza care zice asa „inteleg ca e clauza abuziva si sunt de acord cu ea”)
      2. Daca nu ai leasing si vrei CASCO de regula contractul e pe 1 an cu posibilitate de prelungire si la prelungire se face re-evaluare care inseamna prima de asigurare mai mica si valoare despagubita mai mica.

      00
  7. E ok, daca ai chef ii dai sigla din fata jos si ai beembeu…

    00
  8. De banii aia a-ti loai Bemve.

    00
  9. Ai lăsat chitrosule măcar un 50 de euro la băiatul care ți-a configurat gele-eu, ca să se bucure și el de bucuria ta ?
    Dacă mă iau după suportul de număr, am doi amici care prestează acolo. Măcar o sticlă de singăl maltz, să fie cu noroc ?

    00
    • la 2% cât e comisionul la vânzători, îl jigneai cu 50€.

    • La gama asta sare de 2 pun pariu. @Paco 50 se lasa la Logan. Aici de la 51 in sus.

    • Dacă vine cu dedicație de sus, ăia 2% se transformă în felicitări în plen la prima ședință și un mouse pad nou cu logo-ul brandului. Am consumat pe persoană fizică la costum și cravată povești din astea de succes.

      00
    • @Paco, oamenii de vanzari buni din auto sunt obscen de bine platiti. Obscen, retine. Nu exista stai sa vezi ca primesti un mousepad. Un angajat bun iti pleaca la concurenta cu awareness-ul lui si te distruge daca e bun cu adevarat migreaza clientii dupa el.

      Ti-as da niste cifre legate de salarii si bonusuri dar ma injura astia dupa. Asa ca prefer sa folosesc cuvantul obscen.

  10. Masina asta e atat de departe de noi ca nici nu avem chef de comentat.

    10
  11. Ca proprietar de E53 AMG, hai sa mentionez unde ai dat-o pe langa si unde ai nimerit-o.
    1. Evacuarea aia de 6 in linie e oricum, dar nu wow. Este draguta, varianta de copii daca ai auzit cel putin o data cum suna 63-ul.
    2. 5.3 e cat scoate stock un a6 313 cp diesel :). 2.3 tone, ata ete.
    3. Suspensia e mai sportiva decat la un 450. Nu are legatura cu Urus la nimic.
    4. Ai descoperit cutia care retrogradeaza agresiv, nici nu stiu ce sa comentez aici :) Cutia e foarte misto cand mergi lin sau accelerezi blana, dar are momentele ei de imbecilitate la retrogradari. Nu au reusit sa lege motorasul ala electric de cel cu combustie chiar perfect.
    Ai nimerit-o la timpii de raspuns pe mbux (numai la mbux, nu si generatia anterioara), calitatea care se aplica numai daca ai carbon in bord, nu lemn sau plastic, trenul de rulare un pic prea ferm chiar si in comfort.
    La E53 Casco e cred aprox 3500 EUR pe an. Nu extrem de mult.
    La urmatoarea ma gandeam la un GLE 63 AMG, macar sa stiu o treaba. Motorul asta de pe 53 este lesinat rau. Am un stage 1 pus pe el si a ajuns pe la 4.0 sec de la 4.5. Mild Hybrid-ul face toti banii.

    00
    • Compari E53 AMG cu GLE53 AMG și peste două ore nu știi de ce spiridușii ți-au ascuns comentariul.

      00
    • Aceeasi evacuare, aceeasi cutie, acelasi MBUX.
      Nu stiu unde ai citit tu ca le compar.
      Casco se calculeaza in functie de valoarea masinii la zi, nu daca e gle, e sau S8. A mea a fost 118.800 parca, a lui 129.

      00
    • …si acelasi motor, evident. Nu am spus nimic de performantele pe curbe, pentru ca acolo chiar nu poti sa le compari, desi un x5 sau x6m te-ar surprinde.
      Ce am mentionat este ca 5.3 sec suta este slow. Motorul in sine nu este competitiv cu cele 6 in linie de la BMW de ex, indiferent de caroserie. Sper ca acum m-am facut mai bine inteles.

      00
    • raiiar, nu fi cârnat, bagă un review.

    • Fac, fac. Lenea, boss. :)

      00
    • te înțeleg. de la 1 milion in sus in cont nu îți mai vine să muncești.

  12. Cat consuma ? Se poate pune gaz ? :D Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea !

    00
  13. Nu stiu de ce dar din comentariul cu masina inchiriata mi se pare ca tocmai am ratat ocazia unei explicatii de la un om normal la cap in legatura cu motivul pentru care si-ar cumpara o masina de banii astia. Chiar daca ti-o permiti fara (prea multe) probleme.

    Nu stiu nimic despre autor, dar din ce a lasat sa se vada pe aici pare un tip relativ cu mintea la el si nu face parte din categoria pentru care masina ( de la un nivel in sus desigur) e relevanta ca si capital de imagine pentru „baieti”, sau in general.

    Nici o explicatie nu e necesara, desigur, dar sunt curios de motive.

    00
    • Ca faci vloguri pe youtube si pe cainele tau il cheama chelutzu.

      00
    • pai daca ti-o permiti fara (prea multe) probleme de ce nu? o viata ai, trebuie si un pic (mai mult) hedonism. nimeni nu cred ca-si doreste sa devina cel mai bogat mort din cimitir.

      00
    • Nu stiu de ce crezi ca asta e masina de om normal. Nici cei care inchiriaza asa ceva nu se incadreaza.

      00
    • @Habarnam, nici vorba. Niciuna din masinile peste Passat/Octavia din punctul meu de vedere nu isi merita banii. Insa e dragut sa ai un weekend o masina de genul asta. Eu am avut-o ca masina de curtoazie.

  14. lol gle-ul amg de saraki

    00
  15. Asta este o mașină pentru CEo, avocați etc care doresc ceva mai puțin plictisitor decât modelele clasice, dar parcă tot mai frumoase sunt mașinile elegante cu totul, nu între și între, nici cal nici măgar. Dacă este să fie sport să fie sport (nu îmi place nici Lambo Ursus) dacă este clasică să fie clasică, dar asta este părerea mea, nu spun că mă pricep, eu dacă aș avea așa un buget (sau jumătate etc) aș lua o mașină roșie coupe decapotabilă cu motorizare cât mai puternică. Știu nu m-aș încadra la un Lamborghini Sian Roadster :D :D :D sau la altceva similar de aceea spun că sunt și alte opțiuni în acel buget, sau jumătate etc.
    Știu că nu am bugetul, nu asta este problema, dar este vorba de vis, nu aș visa niciodată la mașina aceea și dacă mi-ar pica una în cap aș vinde-o și aș cumpăra o mașină roșie decapotabilă coupe. Asta dacă nu cumva aș lucra la o firmă și ni s-ar da acea mașină de la companie, să o conducem caz în care m-aș declara super încântată (după ce aș încerca subtil să le sugerez o mașină roșie decapotabilă coupe).

    00
    • PS. sunt convinsă că mașina are performanțe extraordinare și că nu are toată lumea gusturile mele, că altfel ar fi curcubeu pe străzi și cred că ar fi mult mai frumos, deși și eu acum conduc o mașină fooooarte plictisitoare și muuult mai ieftină, dar oricum mă bucur de condus și îmi fac treaba cu ea, dar așa, la modul ”dream car” fiecare cu visurile lui. Cred că ar trebui să fie mașini mai haioase pe străzi, în general ca industrie, să fie mai frumoase, cele din anii 60′, 70′ erau super frumoase prin comparație cu ce avem acum, parcă din ce în ce toate lucrurile devin doar funcționale și la un moment dat la fel, cu foarte mici variații.

      00
    • da

      00
    • Rant

      00
  16. 2,2 tone. Pentru asta incetinesc trenurile la trecerile de cale ferata, sa se asigure ca nu treci cumva.

    00
    • Iti dai seama cat o sa valoreze la fier in 20 de ani? La ritmul in care creste pretul resurselor si al materiilor prime, e o super investitie.

  17. Un jeg de mașină

    De banii astia iti luai un golf cinstit si de restu un uichend in mamaia

    00
    • Animaloo, cred ca nu ai mai fost de ceva vreme la Mamaia. Iti luai un Golf cinstit si de restul o dupa amiaza la Mamaia cu cazare in picioare. Si doua cirese.

    • Cinstit bre. Mai bei si tu o bere la pet, nu ca ticălosu la pahar.
      Vorbim totusi de epicentru bogăției pe pământ

      00
  18. frumos gip

    00
  19. #hâțjonule

    00
  20. @Vali, în poza 2, tastele din volan, proiectate și fabricate în Brașov. Lucru nemțesc. ;)

    00
  21. „pe Dealul Negru urcă extrem de similar cu o Skoda RS”
    Romania in 10 cuvinte.
    Review incomplet, vrem sa stim daca incape o caserola de mici in cotiera.

    00
    • Pai ne-ar trebui mai intai un review la micii de Dedulesti ca sa intelegem de ce nu incap sau de ce este extraordinar faptul ca incap.
      Nu toata lumea stie ca micii sunt mai lungi in zona.

      00
    • Totul este mai lung in zona. Inclusiv coada de tiruri.

      00
    • Toate ca toate dar daca mai faceti misto de homeland, va bat pe toti la fund cu prazul.

      Doar ca sa va elucidez si acum chiar nu fac misto. O sticla de cola de 1.25L incape lejer in chestia aia pentru pahare.

  22. „Preț TVA inclus: 133.980€”
    Cam asta e valoarea venitului anual minim pentru a deține în proprietate personala asa ceva. Și asta minim vreo 3 ani consecutivi. Altfel îți bați joc. De mașină și de tine.
    Nu se pun la socoteală achiziții „pe firma”, moșteniri, șpăgi sau pimps.

    00
  23. “experiența fantastică a sistemului de evacuare, eşapament AMG Performance (cu clapete variabile, ceva deosebit)”

    Am avut și eu o experiența fantastica a sistemelor de evacuare AMG, M power și RS când s-au adunat toți posesorii de micropenis din lume să se beșească sub geamul meu pe la 1 noaptea. Ceva deosebit.

    Fantastic indicator

    00
    • Stai. Nu masina e de vina acolo ci educatia.

    • Pai erau educați , chiar filosofi , având in vedere că au ales tânguirile vieții de jale a unui pensionar după o masă copioasa în fasole picantă ca și coloana sonoră a sistemului de evacuare.

      00
  24. Frumoasă mașină. Să te bucuri de ea!

    00
    • Ti-ai luat aiurea 5 negative, nu mai bine ma injurai :))?

      Nu este masina mea, este doar o masina avuta in weekend ca masina inchiriata / de curtoazie.

  25. Jumate din frustratii de pe blog daca ar primi moka o masina similara s-ar sparge in basini pe strazi, dar asa din spatele tastaturii…..

    00
  26. Eu nu înțeleg băi frate
    Există roadsterul ala de la amg.. din clipul lui weeknd. GT parcă

    De ce ți-ai luat tancul ăsta de manelari?

    00
  27. Of, ”coupe” cu 4 usi…. Pe cand ”cabriolet cu acoperiș fix”? Germanii ăștia!

    00
  28. Da’ ai loc in ea?
    Is comode scaunele alea?
    Oglinda pentru pisi, ca sa verifice daca mai are genele false dupa ce a scuipat guma de mestecat pe geam direct, are ?
    Se poate monta carlig ?

    00
    • Se poate monta carlig ?

      asta a vrut sa fie o gluma nu? Pe aici is multe masini scumpe cu carlig. Nu de alta dar aparent caii aia nu se trag singuri. Nici barcile

      00
    • Si la Ferrari’u meu am pus.
      Mare noroc cu el, mai ales cand m-a lovit un nene din spate.
      Sa nu mai vorbim de carat una alta cu remorca.

      00
    • apai…da ma. Ca asta e fix ferarri. Dar fix. chiar seamana, e un ferarri putin inaltat.
      adica plm, cum te-ai gandi sa iti cari barca cu un suv-ish de 2.2tone?

      00
    • Da’ ai loc in ea?

      Da, insa doar in fata. In spate eu unul nu am loc la cap.

      Is comode scaunele alea?

      Geniale. Absolut geniale mai ales in curbe.

      Oglinda pentru pisi, ca sa verifice daca mai are genele false dupa ce a scuipat guma de mestecat pe geam direct, are ?

      N-am pisica imi plac cainii. Cainele a stat in cotiera tot drumul (si nu glumesc)

      Se poate monta carlig ?

      Vine si cu mulineta. D-aia am fost pe valea oltului de fapt, sa dau la mreana.

    • Mreana ii zice acum?

      00
  29. Doar 64 de culori pentru interior? Meh.

    00
  30. Super masina, sa o stapanesti sanatos!

    00
  31. Manerele alea de pe consola, sunt puse special pentru bosorogi, sa se poata tina de ele cand urca/ coboara din masina, ca doar la varsta aia iti permiti asa ceva :))))
    In alta ordine de idei (da, stiu ca e masina de curtoazie, am citit comentariile), e faina, dar prea obscena pentru Romania. N-as putea sa suport priviri si uitat lung si urat (sa fim seriosi, nu e nimeni, care te vede in asa ceva si zambeste la tine, „bravo, ba, uite ce om realizat!”).
    Bine, sunt destui carora le place sa simta invidia si rautatea oamenilor, indreptata spre ei.
    Ai avut experiente „sociale” de genul, cat ai mers cu ea? Ar fi misto de facut un articol legat de reactiile oamenilor, cand treci cu genul asta de masina pe strada, despre cum se vede situatia din interior :)))

    00
    • Tu iti cumperi masina pentru status? De ce te-ar interesa ce cred necunoscutii (sau chiar cunoscutii) despre masina/imbracamintea/telefonul tau?
      Ca idee eu conduc un Touareg (e in aceeasi clasa – SUV mare, chiar daca nu aceeasi clasa de pret) dar am cumparat-o pentru mine (siguranta mai mare decat in Tiguan, motor mai puternic, portbagaj mai mare, ma pot da si off-road pe unde nu puteam cu Tiguanul) nu pentru alti.

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.