Într-un final, Renault a adus diesel-uri cu cutie automată în România, nu doar mizeria aia leşinată de 1.6 benzină. Meganul testat are motor de 1.5dci şi 110CP. Voi compara cu versiunea 2008, pe care o am în posesie:
- designul exterior e urât. cel anterior e rece şi neînfricat, ăsta seamănă prea mult cu laguna, leneş şi urât! farurile alea sunt oribile. bine cel puţin că nu arată ca Fluence, care seamănă cu un megane sedan după accident frontal.
- portbagajul e încăpător. nu mare, dar încăpător.
- se ţine bine pe drum, şi la curbe şi la viteză.
- şi apropo de viteză, în carte spune că viteza maximă e 180. mai greu. de la 130 începe să tuşească şi abia am tras de ea pe autostradă să ajungă la 170. asta nu înseamnă că dacă daţi de un cocalar cu TM81AMG nu puteţi să îl puneţi să vă alerge un pic, chiar dacă are motorul de două ori mai mare.
- şi tot cu viteza, consumul a fost 7.4% la un drum de 400km în care nu prea am mers la consum.
- bordul arată frumos, navigaţia e poziţionată bine. are telecomandă pentru navigaţie, pentru ca un ecran touchscreen sau o consolă e prea mainstream. aşa, căutaţi telecomanda şi bibiliţi butoanele. da, util. NOT!
- mă deranjează că butonul de random de pe cd-player nu mai e fizic, ci trebuie căutat în setări.
- altă chestie inutilă: clima bizonică. meh.
- şi cea mai mare problemă, cel puţin pentru mine: cutia de viteze este domoală la schimbat vitezele şi detectat când vrei să accelerezi (ştiţi voi, pentru depăşiri). am subtila impresie că a fost proiectată pentru oraş şi/sau pentru gagici. amschimbat de câteva ori pe manual ca să am controlul depăşirii.
- ah, da, şi au făcut cardul de acces şi mai mare. în curând o să aibă 7 inch.
Overall, mi-aş lua-o, mai mult pentru interior şi pentru cutia automată.
Oricine se simte olimpic de zi cu zi se poate înscrie în Clubul Olimpicilor Renault până pe 12 august şi poate câştiga o invitaţie la Gala de Premiere a Olimpicilor Medaliați la Jocurile Olimpice şi prin tragerea la sorti poate pleca într-un city break la Londra.
renault megane 1.5dci from vali petcu on Vimeo.
Nu pot sa zic ca modelul nou arata extraordinar, mai degraba e generic. Megane 2 cand a fost lasata arata mai „proaspat”.
Singura masina misto din gama lor actuala ca design:
https://www.renault.ro/gama-renault/autoturisme.html
dude, daca meganul ala 2008 e rece si neinfricat…poate rece si neinfricat ca o gravida.
Cocalarul erai tu, de fapt.
Păi în judeţul Hunedoaraaa!!!
Fara suparare, dar ai reusit sa ma convingi sa nu-mi cumpar Renault Megane! (era pe lista mea de variante). Dar daca tie iti place… sper sa-ti iei…Totusi testeaza si Ford Focus, cred ca e mult mai bun, la aceeasi bani, cel putin asta pe care il am eu nu se chinuie atata sa ajunga la 170 cu un motor de 1.6 pe benzina…
@Catalin: recomand un curs despre diferenţa dintre benzină şi diesel.
@George – Mori !
@Zoso – Cat costa varianta testata de tine ?
@kizi: 18.900€. cealaltă variantă cu cutie automată 17.700.
catalin +1.
@Arhi: lol. hai bre, vorbim de masini aici, nu de benzinare de 1.6
hîhî
Care este motivul pentru care as cumpara acum un diesel? Motorina mai ieftina? NOT; Consum mai mic? POATE.
Am o masina cu motor de 1.6 si am dat pe ea 21.800E (diferenta de 200E) , dar are 180 CP si e full sport si la mers sportiv scot 8% in afara.
Deci parerea mea este ca motoarele diesel nu mai sunt o investitie buna.
Ciudata treaba cu viteza maxima. Am un megane 2.2 cu 1.5 dci 105 CP si ajunge destul de usor la 180km/h(asa arata pe bord intr-o depasire pe A1). Cred ca daca as fi insistat ar fi trecut de 185 km/h.
Lucian depaseste pe autostrada, ati innebunit…
@razvan: probabil pe contrasens
@Razvan – la viteza aia pe deasupra.
Cum se numeste melodia din filmare? seamna cu ice cube-it was a good day, dar doar la versuri
Cu rezervorul jumate, nici nu prea avea rost sa mergi la consum, tinang cont ca era un test drive…:) Am mers cu un Seat Leon, 1.6 benzina, 160km si mai mergea…Tata are un Fiesta din 2008, 1.2 benzina, a luat 170 pe autostrada, cu 5 in masina, dar pe o distanta de vreo cativa km buni! :)) Oricum, arata bine masina, parerea mea.
consumul mi se pare imens. pentru comparatie, audi a4 1.8 t, 4 persoane, full bagaje, aer coditionat non stop, 96 km/h viteza medie la un drum de 1100 km corfu bucuresti (deci cam jumate autostrada jumate nationale) a consumat 8.3 l/100 km. deci 7.4 pentru un diesel mic mi se pare cam slab.
@marius: depinde cum mergi. uite, polo consumă 0.5 litri
@Zoso: Referitor la viteza maxima si modul cum ajunge acolo: probabil e si vina cutiei automate (chiar daca e data pe manual). Am vazut multe cutii automate la masini din clasa lui Megane care se comporta aiurea. Schimba greu, se misca prost la viteze superioare, etc….
@zoso: in aceeasi bani recomand o Skoda Octavia 2.0 TDI, 140 CP. Cutie automata cu optiune sport, consum rezonabil, service mai mult decat ok.
@arhi: la Fix Or Repair Daily in afara de Focus ST alt model nu merita.
Am testat recent un S-max cu 2.2 diesel. Doar cu mine la bord pe drumurile din PL consumul mediu a fost de 7,8L/100 ceea ce, prin comparatie cu un MB de talie similara si motor de 2.2 e imens.
*aceiasi.
Consumul e imens in orice conditii. De ce sa-ti iei diesel daca nu consuma putin sau daca nu vrei sa faci agricultura ?
@StefanM
„am dat pe ea 21.800E (diferenta de 200E)”
21.800-18.900=2.900 EURO.
Ce-s aproape 3.000, ce-s 200…tot pe acolo.
„dar are 180 CP si e full sport”
Aia cu full sport e mortala. Am ras bine la faza asta. Dupa „full full” si „full fara piele”, asta mai trebuia.
Daca e vorba de Focus sa zici ca mai misca ceva, dar daca e Astra vezi sa nu-i incetinesti pe baietii cu 1.9/2.0 TDI, ca unii se mai si grabesc.
„la mers sportiv scot 8% in afara”
8 l/100 km cu 1.6 turbo mers „sportiv” ?! Poate pe ideea ca si mersul pe jos pana la chiosc e sport pentru unii. Sub 15 nu ai cum sa scoti daca alegi, si aia doar daca e drumul aglomerat.
@Andrei
„Consumul e imens in orice conditii.”
Nu dude, nu e. Pe ideea lu’ nenea de mai sus, aia cu 1.6 turbo consuma 8, si asta ar consuma sub 4 la mers pensionaresc. Consumul depinde foarte mult de cum mergi, iar un benzinar echivalent (110 CP pe o compacta) consuma 10-12 la mers rapid. Evident, consuma 6,5 la mers pensionaresc…in conditiile in care Diesel-ul ar consuma 3,8.
sa ma mai plang eu de Subarul meu 2.0 aspirat???Consuma cit vreau intre 8 si 14 litrii afara dar…kmon simti ca ai ceva intre picioare!
Intretinerea…sa imi aduc aminte cit m-a costat o spira de airbag la Clio?? 200 euro! La Logan identica …cu exceptia unei mufe ( deh clason in bat ) 30 de euro!
Scuza-ma, dar nu esti pe treaba ta daca dai 18.000 pe un Renault.
@zoso: Pentru ca imi recomanzi niste cursuri inteleg ca tu deja le-ai facut si deci te invit sa faci si putin practica. Poti astfel sa intelegi mai bine de ce iti recomand Ford Focus in loc de Renault Megane. Stii ca uneori practica bate teoria….
Adevarat, cum sa dai 18 000 pe un megane, pe renault in general! Si care e faza,ce mi-e 1,6 si lesinatul de 1,5 dci, 100 nm cuplu in plus!Am vazut si eu cum merge automata de la megane, caterinca rau de tot, nu inteleg de ce nu cumpara cutii de la vag, skoda, vw, sunt singurele mai accesibile cu cutii automate foarte bune si rapide! Oricum in banii astia, mergi lejer pe un opel astra diesel, skoda, vw, leon!
@saragea: numa milionari care strâmbă din nas pe acilea. daţi click pe linkul ăsta afiliat şi cumpărati niste televizoare, să mă imbogăţesc din afiliere. merci.
:)) Pamflet, e o parere de-a mea, 18 000 e o suma mare, oferta e foarte variata, dci e probabil cel mai economic motor diesel! In rest, designul nu e pe gustul meu, interiorul e un mare plus fata de vechea generatie! Din pacate mai au hibe, pe care le- ai si zis, navigatia, cutia automata, ergonomia din punctul meu de vedere! Imi place Dacia, au tehnologie Renault, un pret bun, ai o masina noua,nu vreun cazan german cu numar bulgar!
De acord cu tine legat de Megane si Laguna, dar cand am vazut Laguna asta:
http://www.motorwolke.com/m/1313.html
M-am indragostit din nou de Laguna, ba chiar in toamna o sa imi iau una SH.
Interiorul ala, farurile alea cu negru, trapa aia superba…
FYI:
Oricum, cea mai frumoasa masina necoca la ora actuala este
http://www.motorwolke.com/m/1567.html
508-ul… dar pana iese asta la SH o sa imi creasca o barba mai mare decat mos craciun.