Felia de publicitate luată de Google şi Facebook

Exista o idee ciudată in online: google, yahoo şi facebook ne fură pâinea de la gură cu sistemele lor de reclamă. De fiecare dată când sunt întrebaţi, managerii se dau cu fundul de pământ şi arată cu degetul spre cei trei (mă rog, doi, ca yahoo miroase a formol de ceva ani, şi îl ţine Bartz în geam să îi ia pensia).

De ce nu contează ce bani încasează Google şi Facebook

Pentru că firmele care îşi fac publicitate folosind sistemele lor nu ar fi apelat la soluţiile clasice (bannere,  adservere, mediaplanuri), fiind prea complicat şi având bugete prea mici. Tind să cred că o sumă de neni care cheltuiesc câte 100€ pe adwords nu contează pentru onlinerii români, care oricum nu ar fi putut pune mâna pe banii ăia.

Location! Location! Location!

Unde apar reclamele astea pe care aceşti milionari le cumpără? Pe siteuri care au deja bannere normale/clasice de la firme româneşti, unde nu le vede nimeni, sau pe siteuri mai mici şi mai putin importante, unde primesc clickuri accidentale şi ieftine.

Educaţie şi deschidere

Firmele astea trei au un rol util. Deschid apetitul pentru bugete mai mari.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

6 comentarii

  1. NOU
    #1

    sunt advertiseri care platesc 5-6 centi CPM-ul la google si nu mai vor sa intre prin agentii sau direct prin publisheri pt ca preturile sunt „prea mari”. e adevarat daca te uiti prin ratecardurile lor si vezi 10-12 euro cpm-ul, iti dai seama ca sunt niste nesimtiti pt ca e prea scump. dar sa cumperi CPM cu 5 centi e absurd, nimeni nu isi permite sa produca content de calitate si sa il vanda cu 5 centi, e ridicol.

    adevarul (1) e undeva la mij
    adevarul (2) e ca astia 3 au stricat piata

    00
  2. sunt si brand-uri gen Apple care cheltuie peste 1 milion USD / luna pe adwords.

    00
  3. Conversia este si in sens invers (aici cred ca este problema).
    Cand dai x mii pe o campanie si mai faci si o mica campanie adwords care cu un buget de 10 ori mai mic iti aduce mai multe conversii incepi sa iti pui semne de intrebare.
    Trebuie crescuta eficienta si nu prin bannere mai mari si mai intruzive.

    00
  4. „Tind să cred că o sumă de neni care cheltuiesc câte 100€ pe adwords nu contează pentru onlinerii români, care oricum nu ar fi putut pune mâna pe banii ăia”

    Onlinerii romani (depinde la cine te referi aici :) ) ar putea sa puna mana pe banii aia.
    Doar ca inca nu a aparut o regie care sa aiba peste 3-10000 de site-uri in ograda si sa nu aiba avioanele in cap pe care le au regiile/agentiile mioritice.
    Regie care sa ofere putin mai multa transparenta decat sistemul relativ opac de la google si preturi decente la cpm si cpc.

    Apare si regia aia, in scurt timp.

    00
  5. Stiu oamenii din Spania care toarna beton amprentat si isi fac reclama pe google si au comenzi, sunt multumiti. Fiind foarte multi care fac chestia asta aveau nevoie de o solutie rapida pentru a aparea in cautari. Reclama sponsorizata ii costa cam 40 euro/zi. Parerea mea este ca publicitatea ti-o faci in functie de ce vinzi. Nu toti au posibilitatea de a face bannere care sa fie puse pe site-uri cu un anume fel de cititori.
    In fine… utilizatorii de adwords sunt multi si nu trebuie ignorati.

    00
  6. fratilor, STIU campanii, actiuni de nisa, pentru care bannere pe site-uri sus-puse in trafic.ro au avut rezultate fff slabe. Cum naiba se lauda unii cu mii /zi cata vreme reclamele cu pricina nu le „calca” aproape nimeni ?!

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube