Am un senzor de ulei de motor care îmi face surprize.
Teoretic, știu mișcarea: dacă merg cu mașina +600km în aceeași zi, mașina cere ulei. Mi-a cerut când am făcut 1.000km pe autostradă, de două ori, am înțeles, pun un bidon de 0w30 în portbagaj, că nu costă mult (38 lei).
Dar senzorul ăla e amuzant.
- Mi-a apărut de două ori în ultimele luni că oil level low, la drumuri de 2-300km. Panicat, am tras pe dreapta, am pus ulei, am continuat drumul. Am lăsat mașina să se răcească, am verificat, uleiul era la maxim.
- A treia oară nu am mai pus ulei, că eram aproape de destinație. Ajung, parchez, stau o oră, verific, uleiul la maxim, avertizarea dispăruse. Încă un drum, la fel, apare, opresc, las motorul oprit câteva minute, pornesc, dispare.
- Încă un drum lung, 300km dus, 300 întors, nimic.
- Weekendul trecut, iar se aprinde senzorul. Meh. Ajung la destinație, a doua zi verific, uleiul era la minim. Completez. Las o zi, plec la drum, cu vreo 20km înainte să ajung la Fluture, se aprinde doar avertizarea pe consolă, nu și becul din bord. După 2 ore dispăruse. Ajung acasă, verific, uleiul la maxim.
Întrebare: să spăl motorul acum, ca să stric și alți senzori, sau după ce o pun la vânzare?
În sfârșit ai să-ți iei prima mașină nouă ?
nu. tesla nu e mașină, e o operă de artă.
Nu isi ia masina noua, investeste in el platind mentorsheeps. *Wink*wink*
uite cine se e abonat și la canalul de youtube.
Nu-ti permiti Tesla noua ca tot te tii de principii si nu bagi si tu o reclama la Provident ceva.
Dar Duster poti :).
cu un credit suntem toți datori.
Am 3 subaru forester (2006, 2006 și 2009) toate 2.0 benzină/gpl.
Unul din cele două din 2006 consumă ulei (cel cu km cei mai puțini din toate 3, logic nuh!?) Celelalte două nu consumă (aproape) deloc, după 15.000 km la revizie nivelul pe jojă e mai sus de minim (inițial fiind la maxim).
Cel care consumă bea cam 1L/4-5000 km, adică îi bag 2 – 2.5L între revizii ceea ce NU mi se pare normal dar e acceptabil.
Cel mai rulat are 350K și merge foarte bine (gpl de la 0 km).
1. Nu ma pricep deloc la motoare de masini. Sunt IT-ist.
2. Ai 2 probleme: motorul consuma ulei si pompa de ulei are dificultati la recircularea uleiului in motor.
Daca nu te pricepi deloc la masini ca deh esti IT-st de unde stii de recircularea uleiului de motor
@Bruta – cum de unde stie, de pe Stackoverflow
Tind sa ii dau dreptate. La amandoua.
Varianta B
dacă nivelul de ulei face salturi d-astea maxim – minim – maxim cred că că ai un „jeleu” de ulei vechi care se plimbă undeva pe traseul uleiului…
Dacă nu a fost vreodată schimbat complet uleiul, asta cred că este cauza.
Uleiul trebuie și schimbat complet uneori, nu doar completat nivelul de ulei.
Dacă deja are probleme cu dopuri de „gelatină” (ulei vechi, închegat) care se plimbă prin circuitul de ulei, cel mai probabil va trebui spălat.
https://www.youtube.com/watch?v=K4Kou-LDTc4
Nu stiu cum e la Subaru, dar la altele uleiul se mai si schimba, nu doar se completeaza.
Lasand gluma la o parte, pare a fi o problema de la filtru.
La MacDonalds nu se schimba niciodata si merge foarte bine!
„am pe cineva la McD care are ulei de vânzare, e mai bun decât Castrol, frățică, știi cum trage dizelaru?”
@dex: am ras. ce tare!!!
Legat de masina si ulei, consider ca Omul nu trebuie sa stie aceste aspecte si nici sa deschida vreodata capota, pt asta exista Mecanec -unul cu care sa nu aiba trust issues
(ma rog, poti deschide capota dekt pt lich de parbriz. Si lichid de schimbator, daca mai raman bani, desi la masinile puternice nu mai e necesar)
@zoso pune si matale o interfață de diagnoză si vezi de ce plânge. Alternativa e sa aștepți până îți apare in bord ca ai nevoie de motor nou.
Nu (mai) știu cum e la japoneze insa in general erorile alea au un „cooldown timer-ish”.
@un_oarecare are mai multe probleme dar consumul de ulei este normal si necesar (de aia ai un segment de ungere si doi de compresie). Daca nivelul ramane constant pe joja atunci probabil ajunge combustibil in baia de ulei
Dar de la câteva zeci poate vreo 200ml (vreo 2-3mm pe joja) intre doua schimburi până la 1l/1000km e drum lung… Prea lung.
@zoso inca ceva: se aprinde martorul galben (oil level) sau cel rosul (oil pressure)?
am pus diagnoza, nu îmi arată nimic.
se aprinde cel galben.
Atunci las-o mai ușor pe curbe si încalță adidașii cu mărimea 38.
Senzorul ala e un fel de plutitor și, din ce vad, e jale peste baltă cu el. Înlocuirea pare sa nu rezolve problema.
Deci „asa face toate b0$$”.
Problema cu senzorul era dacă nu mai aveai ulei și nu te atenționa.
Dacă tu ai ulei suficient și senzorul te mai și anunță chestia asta, e deja inteligență artificiala.
Ia legătura cu Musk, îți dă dublu pe ea.
Vezi în cartea tehnică. Poate au pus ăștia ca și cei de la Audi VW ca „e normal” să consume ulei. Nu mult, cam1l la 1.000km. Așa că dacă faci 15.000km între schimburile de ulei, practic bagi cel puțin 10l e ulei. Așa că de ce să mai faci schimbul? 😜
@GSORGE, am ambele masini pe care le-ai mentionat.
Audi consuma 1 l la 15.000 km, VW am facut 30.000 si nu a avut nevoie de completare. Poate conteaza si ca au fost luate de noi? Si nu a mers un bombardier cu ela la 6000 rpm cu uleiuri normale si nu sport?
Da, conteaza ca au fost luate de noi. Polo, nou-nout, la 8 mii km ramane fara pic de ulei. Al doilea Polo, luat tot nou-nout, ramane la 7 mii.
George, VW are probleme cu motoarele de 1.2 si 1.4 benzina. Cred ca segmentii din fabrica sunt de kkt. Scrie in manualul lor ca e normal sa consume 1l de ulei la 2000 km. Un prieten de al meu a patit, a schimbat segmentii, acum nu mai mananca un gram de ulei.
@Razvan adevarul e ca numai bombardieri cu masini luate sh au aparut pe blog cu consum de ulei la 1.0 1.2 1.5 tsi, schumahari d-astia
Dau si eu exemplul personal: Skoda Rapid 2016 1.2 tsi, 69.000km, nu am completat niciodata cu ulei intre 2 revizii (pentru ca nu a fost nevoie).
@Ciprian tu ai motorul revizuit EA211 (CJZC/D curea de distributie in loc de lant – ca asta era buba mare la ele, mult mai rafinat decat batranul CBZB) si consumul (vizibil) de ulei n-a fost niciodata o problema la motorul asta
Presupun ca stii ca ai doar ~170Nm cuplu si o conduci corespunzator.
Ca sa ne intelegem, Audi au trecut in cartea tehnica faptul ca motorul poate sa consume ulei, asa, cam 1 l la 1.000-2.000 km. Deci au recunoscut ca motorul este foarte prost din fabricatie, dar ca sa se scoata (ca sa nu schimbe motoare pe banda rulanta), au trecut chestia asta in CARTEA TEHNICA, ca un „feature” nu ca un bug!!! Cred ca nici o firma din lumea nu a avut atata tupeu!
Ca sa fim intelesi: este normal sa se consume 1 LITRU de ulei la 1.000 KM RULATI. Asta trecut clar in cartea tehnica, ca sa nu ziceti ca nu v-a anuntat Audi! Deci dupa 10.000 km, cati litri de ulei bagi? 10 litri? Dar dupa 15.000 km?
https://www.youtube.com/watch?v=stI8VE91NZk
@George, omule, nimeni nu a avut tupeu sa scrie asa ceva pentru ca posesorii sau doritorii de audi sunt probabil ca scientologii sau mormonii, ce zice jizãs ala al lor e lege si de restul ne doare in cot! Ca sa nu zic altceva despre ei…
Serios, cine drac ar pune botul la chestia cu consumul de ulei ca ar fi un feature?
Poate ca ar trebui sa ștergi joja când verifici uleiul.
S a mascat in vag pentru halloween
Completez approx 500ml la 1000km de 5 ani, la un 2.0 TFSI, si merge ca in prima zi :))
Revizie nu faci, nu, ca practic uleiul tau e nou mereu.
„merge ca în prima zi” adică la fel de prost.
Am mai auzit de 0.5-1l la 5-10.000 km. Dar juma de litru la o mie de kilometri? Da ce ai, drujbă și tre să-i faci amestecul?
la juma’ de litru ulei per 1000 km, motorul ala e in 2 timpi, in 4 timpi sigur nu mai e :)))))))))
VAG spune ca este acceptabil un consum de ulei intre 500 si 1000ml la 1000km, este un motor de generatie mai veche pe un MK5 GTI.
https://www.youtube.com/watch?v=stI8VE91NZk
Dacă îți scade cu adevărat de la maxim la minim într-un drum de 300 km pe jojă, nu e prea bună treabă.
Asta înseamnă consum de 0.5 litri minim.
Și tu nici măcar n-ai turbo.
Nah poate de asta a vandut-o neamțul.
Rezolvarea, pentru curățarea de păcate, energii negative și gunoaie în ulei, e aici:
– o masă frumos acoperită, orientată spre răsărit, neapărat în apropierea mașinii sau a locului unde vă rugaţi;
– un vas larg la gură, cu apă;
– un mănunchi de busuioc;
– două sfeşnice mici cu lumânări ori un vas strâmt la gură în care să pună lumânările din ceara curate;
– un vas de metal cu cărbune aprins şi puţină tămâie;
– o icoană (eventual cea de la oglinda retrovizoare);
– un pomelnic cu numele celor care folosesc mașina si cu cei dragi ;
– o paine, puţin untdelemn şi puţin vin.
Preotul va sta în faţa mașinii și o va stropi cu agheasmă, iar ceilalţi vor sta în spatele lui, toţi cu faţa spre răsărit (ca la biserică). Nu uitaţi să deschideţi uşile mașinii
Inainte sa-l speli, fa un schimb de ulei si filtru. Daca ai posibilitatea, stai pe langa mecanic si vezi ce si cat curge / in ce conditie e. Daca vine intrerupt sau cu bucati de marmelada stii ce-ai de facut. Daca nu, fa rost si de un senzor sau verifica-i pinii / mufa astuia.
Esapamentul e curat? Am uitat sa intreb… Ca ma indoiesc ca mananca asa mult ulei. Sa nu-l scoata cu totul afara.
un schimb de ulei cu tot cu filtru, un scanner obd2 Bluetooth, poti sa il lasi tot timpul connectat, apoi vazut care senzor iti face probleme cel de presiune a uleiului, nivelul uleiului. Cel de presiune a uleiului e destul de ieftin si usor de schimbat.
Pune o de vanzare pana nu pica ceva de tot.
Am pățit exact la fel cu Outbackul meu. Subaru North America are un program prelungit de garanție pentru consum de ulei. Suni dealerul, spui problema și le faci o vizita. Îți schimba uleiul și clapeta RGC (nu știu exact denumirea) totul pe gratis. Dacă îți scade ulei și după aceea probabil verifica mai departe, la mine nu a mai fost cazul. Am uploadat aici o poza cu factura https://i.imgur.com/ERf7P0p.jpg
Vezi dacă programul e disponibil și in România. Dacă nu ma Înșeală memoria acoperă orice Subaru pana la 160000km.
Pe romaneste, ti-au schimbat valva PCV care echilibreaza presiunea gazelor din carter cu presiunea din baia de ulei.
Codul piesei este 11810AA131 si e nevoie si de garnitura cu codul 803916010, plus schimb de ulei si filtru. @vali – schimba supapa asta si vezi dupa aceea daca mai apare eroarea, e undeva la 100-150lei
Am avut aceeasi problema la alta marca auto, rezolvarea a fost tot schimbarea valvei PCV.
Si mie mi se aprinde becul galben de la ulei cand forjez masina pe autostrada. Mereu m-am intrebat daca becul galben se schimba la un moment dat si-n rosu sau galben e singura culoare de avertizare pe care ti-o da inainte sa crape motorul Sa incerc, sa nu incerc? (cartea tehnica e pentru cei carora nu le place adrenalina:)
Doar fraierii opresc pe galben. Da-i tare până vezi fum de sub capota.
Baga uleiul in benzina si ai scapat de stres
In loc sa blurezi numarul provizoriu mai bine blurai sigla
shut up, opel boi!
Ghinionul tau, daca era Opel nu aveai prea multe necunoscute in ecuatie acum. Se aprindea o data si gata. Aleluia!
Vorba neamtului: noi facem masini si Opel
Giveaway, Vali!
S-a zis?
Pot sa fie multe cauze, in general e batranetea motorului. Daca consuma la drum lung in general sunt segmentii.
Daca motorul e FB 20, problema e cunoscuta. Da, nu doar motoarele VAG consuma ulei intre revizii..
FB20 Engine Problems and Reliability
The engine consumes oil. It is necessary to only use Subaru recommended engine oil and always checking oil level.
Foarte bun sfatul. Cine s-ar fi gandit ca trebuie sa verifici nivelul uleiului la o masina ?
@ciocolatiulverde
Mi se pare o prostie sincer. Dai atâția bani pe o mașină de generație nouă, fie ea VW sau japoneze, și să stai să verifici uleiul în fiecare zi.
Mai și dă-o-ncolo de treabă dacă în loc să evoluăm involuăm. Nu țin minte să trebuiască să verific uleiul la nici o mașină până acum, deși drept e că erau doar diesel (hdi-uri de la PSA mai exact). Gram de ulei nu consuma între revizii (de 15k).
Mă așteptam asta să fie o problemă cu motoarele mai vechi când nu aveam tehnologii de turnare și finisare așa precise pentru componentele motorului. Dar azi când mergem la toleranțe care altădată doar visam…nu știu ce să zic.
Poate sunt și normele excesive de poluare, faci economie la benzină dar pui ulei în schimb, și poate mai schimbi câteva motoare pe garanție (sau măcar ceva componente acolo).
În ritmul ăsta ar trebui făcut un rezervor de ulei la mașini, ca și cel de AdBlue, și să-și completeze el singur când trebuie, pui acolo 2-3 l la 10,000 de km și aia e :))
Da, si mie mi se pare involutie. Nici o masina din cate am avut pana acum nu manca ulei. Si am avut si benzinare si diesel. Acum am tot un Peugeot de vreo 4 ani luat sh si deschid capota doar pentru completare lichid parbriz.
E incredibil ca unii producatori incearca sa faca din anormal noul normal si lumea chiar le accepta noua normalitate.
Aveam problema aceasta pe Vectra C. Motorul nu consuma ulei, nivelul rămânea la fel și după un an. Dar dacă mergeam pe autostradă, cu mașina turată pentru mult timp la apărea senzorul de ulei.Dar dispărea după o zi. La început completam ulei, dar în timp mi-am dat seama că fac asta degeaba, nivelul era normal. Nu poate fi de la ulei prost sau vechi, pentru că reviziile erau anuale și cu ulei de calitate.
Ai parcat-o langa un volvo si s-a transmis sindromul sindromul FoMoCo.
Volvo nu consuma niciun pic de ulei între revizii. Mai încearcă cu altă glumă, poate iese aia.
@Alt_stefan
Daca ai citi articolul poate ai intelege ca nu ”mananca” ulei si cel mai probabil este o problema de senzor. Daca e prea complicat scris, incearca cu ceva ma usor, niste almanahe.
Daca ai volvo, cu atat mai mult din era Ford, ar trebui sa stii ca cele mai dese probleme apar la senzorii si acareturile motorului care sunt incriptionate FoMoCo( Ford motor comp).
Hai sa-ti traiasca chinezaria, daca e d-asta noua si pregateste banu gros, o sa ai nevoie.
problema se pare ca nu se stie. cred ca de asta si postul. sunt speculatii, oamenii isi dau cu parerea.
am trecut de almanahe, iti recomand sa faci la fel.
si am condus destul de mult doua volvo-uri (motoare diferite) ca sa recunosc cand cineva se da destept de dragul de a se da. nimic complicat.
plin internetul de specialisti.
p.s: mai exista si motoare produse de PSA.
Poți începe cu senzorul, îi cureți contactele cu ceva spray, verifici și mufa.
Nu mă îndoiesc că faci reviziile la timp, iar 0w30 nu se face marmeladă în motor.
Consumul de ulei depinde mult de condițiile de utilizare, mersul constant la turații ridicate favorizează consumul.
Am i30 benzină, e babă acum peste 2 ani îi fac buletin, are 160k, nu am completat niciodată între schimburi (la 10/15.000).
Fiat ducato, 2,3 diesel, de nou lua 1lt/10.000, acum la 300k ia 1lt/4.000, tot 0w30.
Renault Master cu 500k lua 1lt/2.000km.
Consumurile se dublează pe mașinile colegilor, iar consumul lor de motorină e cu 20-40% mai mare, fără a fi mai rapizi.
E posibil sa scapi doar cu un senzor defect. Schimba-l ca nu-i scump.
Uite asa o sa-ti iei Duster!
da, un 2.0 benzină automat, adus din rusia.
Daca vrei, se rezolva.
Tovarase, doresti si niste tunuri pe „Dusterul” ala?
Gata, isi vjnde Mariciu X3-ul?
Și Cetin își ia Subaru 🤣
Am si eu una la vanzare, daca tot… :))))
și ți-e jenă să lași linkul?
L-am mai lasat, nu mai avem sanse ca a venit iarna. :)) mai incercam la primavara.
Eu știam ca doar motoarele de vw consumă ulei.
Mie mi se intampla una si mai tare. De fiecare data dupa ce alimentez de la Rompetrol si pornesc masina mi se aprinde martorul ptr nivelul de ulei. Cand alimentez din alta parte nu am prob asta
O singura data a trebuit sa completez cu 500ml dupa ce-am venit din Grecia si-am tinut-o in 3500-4000 ture (eram nervos).
Mecanicul mi-a zis ca daca incepe sa manace ulei sa-i pun unul putin mai gros. Am trecut de la 5W30 la 10W40. N-am mai avut probleme.
Ford 2l dizel – 2006.
Cea mai mare eroare e sa schimbi vâscozitatea uleiului… Fiecare masina are un anumit tip de ulei, parametrii raman optimi cu tipul ala, schimbadu l cu o vascozitatea mai mare ingreunezi pompa de ulei, anumite angrenaje se blochează in timp și pot aparea defecțiuni grave.
Nu mai mănâncă ulei, dar nici nu-și mai face ungerea, mai ales la pornire, unde este uzura cea mai mare….. Mitul ăsta cu pus ulei mai vâscos că face bine e cea mai mare prostie….
2 sfaturi:
– uleiul ii mai ieftin decat motorul. Schimba uleiul cat mai des (~10kkm)
– daca tot iti place sa bricolezi, schimba-ti tu singur ulei-ul, o sa fi surprins cat de simplu ii. (plus ca uleiul ars deja il poti folosi la gard, scule, etc )
– foloseste doar ulei recomandat de producator.
– verifica depunerile din toba, vezi daca sunt „uleioase”, fum alb la rece, etc… (atunci iti manca ulei motorul). Daca nu ai , atunci pierzi prin alte parti.
1.600€ fără transport. merge https://autoparts.beforward.jp/detail/Engine–Components/Engines/PA35344229/
Eu nu reusesc sa o inteleg pe asta cu schimbatul uleiului mai des decat zice producatorul. Am auzit de oameni care schimba uleiul si la 7000km si toti dau ca argument „drumurile din Romania”. wtf?
De ce faptul ca esti in Romania afecteaza uleiul din motor? Inteleg la bucse, amortizoare, filtru de aer, practic tot ce are contact cu mediul exterior. Dar uleiul?
Daca producatorul zice 30000, atat il tin.
Daca folosesti masina prin Bucuresti ai viteza medie 25-30kmh . Daca folosesti masina preponderent extraurban 60 kmh . Extraurban prin Germania ai peste 80kmh .
In tot timpul asta motorul functioneaza si se uzeaza . La 30 kmh se invarte mai mult decat la 90 kmh pentru aceeasi kilometri .
@C regimurile de opriri/porniri mai dese, drumurile scurte și mai ales în cazul diesel-urilor regenerarile DPF mai dese și prost făcute din cauza condițiilor și regimului de mers duc inevitabil la o viata a uleiului mult mai mica decât cea recomandata de producător.
@C – depinde cat de „petrolhead” esti.
Eu am doua masini, una de oras si una de distractie.
Aia de oras, schimb de ulei la 10kkm, am grija de ea, my baby.
Aia de distractie, ii ca intr-un gangbang: https://www.facebook.com/dan.broscoi/posts/10213956556827996
Daaar… avand in vedere la ce tratament violent beneficiaza, doar ulei Motul schimbat la 5kkm, piese mai bunicele si talpa cat cuprinde.
@C.
30.000km la 100km/h viteza medie inseamna 300h de functionare
15.000km la 50km/h viteza medie (cam atat scoti B-TM, B-CJ, de exemplu) inseamna 300h de functionare
7.500km la 25km/h viteza medie (in B e cam 15-20km/h) inseamna 300h de functionare.
Adauga porniri/opriri dese, mers mult cu motorul rece, S/S, bara la bara fara racire corespunzatoare, multe regenerari ratate (la diesel) si ai retea perfecta pentru dezastru
Producatorul de obicei da un interval variabil, in genul pana la 30.000km/1-2 ani.
Daca iti schimbi masina la 3 ani, conteaza mai putin
Nu concep sa aud ca imi poate consuma un motor ulei intre schimburi. In trecut am avut ca toata lumes 1.9 vag care nu consuma gram, bu stiam ce e aia verificare de ulei.
Apoi 2.0 renault diesel si la fel, nu completez gram intre schimburi, max 15000 km.
Astea care consuma acum ulei, noile tehnologii, inclusiv noile vag, nu le poti numi motoare, sunt altceva, dar motoare nu sunt.
Vai ce suparati vor fi aia cu vag acum…hai sa va aud scuzele patetice cu „asa scrie in carte”. Vai dar si BMW 2.0 diesel la fel face:)))))))))
Amice, „patetic” inseamna „plin de patos, care emotioneaza”, dar asta nu-i cea mai mare problema a textului tau.
Daca iti inventezi dusmani si raspunsuri, ba chiar razi la ele, e cazul sa vezi un specialist.
Eu am VAG, dieselul acela cu scandal. Nu consuma nimic.
Mere pe aer. La pompa, iti da banii inapoi.
VW Golf 4 1.9 TDI PD
Cand am luat-o in 2009 la 198k km consuma ulei, mai ales daca mergeai foarte forjat se aprindea uleiul la 5000 km si trebuia completat 500 ml.
Acum in 2020 tot consuma ulei, dar masina are 360k km, o folosesc cand mai ajung prin tara, in rest nu se prea circula cu ea.
Ah da reparatii majore la motor de la 198k la 360k:
-schimbat un injector cu unul SH 150 euro total (era blocat dar mergea in 3)
-rebuild geometrie turbo 200 euro total (dadea in nas in depasiri)
-furtunele de la turbo la intercooler (200 ron odata la 4 ani)
Exact ce spuneam…patetice scuzele. Pline de patos. Important e sa credeti in ele complet.
Cum plm motoarele de la kia sau hyundai nu consuma gram de ulei intre schimburi, iar la astea noi nemtesti schie in manual ca tre sa adaugi ulei.
Ce scuze mai pot fi gasite? Iar lista masinilor cu motoare ce nu consuma ulei e si mai mare de atat, la astea mai noi ma refer.
Inceraca in ordinea asta:
-senzor ulei obosit (nu e o avere de schimbat)
-valva PCV (sau cum se numeste la subaru)
-simeringuri supape (porneste masina dimineata, las-o la ralanti 5 minute, apoi accelereaza puternic; daca iese fum cu miros de ulei, ai sanse ca simeringurile sa fie uzate, si uleiul sa ajunga in camera de ardere)
-segmenti, etc (nu e japonia adevarul suprem, picau motoarele la impreza sti la 50-60 k km ca mustele)
I-ai intrebat pe baietii de la Cavaleria? Poate au ei vreo idee
Sunt curios, daca-l pui la vinzare, vei mentiona problema cu senzorul si consumul exagerat de ulei?
depinde. de obicei discuția e așa:
eu: ați mai avut Subaru?
el: nu.
eu: consumă mult, știți asta, da?
el: cât de mult?
eu: vreo 2 litri peste mașinile normale, că are 4×4 permanent.
el: ah, ok, nu e probelmă.
eu: și ulei.
el: ce?
eu: bidon de ulei mereu în portbagaj!
eu: ați mai avut subaru?
el: da.
eu: ok.
La faza cu uleiul e un pic mai complexa. Se pot intampla 3 fenomene, toate 3 nedorite: il consuma (mananaca,, il arde), il amesteca (cu antigel, cu benzina, etc.) sau il pierde (garnituri capac colbutori, buson ulei, buson baie de ulei, garnituri baie de ulei, semeringuri, etc). Se verifica destul de usor: desfaci busonul de la ulei, nu trebuie sa fie spumegat (gen capuccino, bej) sau te uiti la borcanul de anitgel care nu are voie sa fie murdar. La o masina asa noua nu cred ca se pune problema, ca nu se duce garnitura de chiulasa. Daca miroase a benzina (rau de tot), te prinzi ca il amesteca (dar asta automat se vede cand creste nivelul de ulei pe joja, din cauza aportului de benzina). Daca il pierde fizic se vede (garnituri care plâng, pete pe jos, etc). Iarasi cred ca nu e cazul la o masina atata de noua. In cazul lui Vali, daca excludem o eroare a senzorului care ar putea sa arate cai verzi pe pereti si nivelul uleiului scade si iar urca putem lua in considerare teoria cu uleiul care e murdar si poate sa faca dop pe undeva. Asta se intampla cel mai des cand se amesteca indicativii de ulei intre ei (gen tu ai 0W si completezi cu 5W) sau chiar si cand ai acelasi indicativ dar branduri diferite
Salutare. Faza cu nivelul de ulei care scade dupa un drum lung e cam asa: daca o masina merge preponderent in oras, motorul nu ajunge sa atinga regimul termic normal de functionare si o parte din benzina condenseaza pe cilindri si trece in ulei, crescand un pic nivelul. La un drum lung, benzina asta se evapora din ulei, plus ceva ulei diluat si nivelul scade. Esential e sa nu fie sub minim. E un fenomen normal. Legat de senzor, e posibil sa fie un contact imperfect in el. Diagnoza nu zice 100% toate defectele posibile. Si ca sa starnesc polemici: posesor de VW 1.6 benzina, 306000km, nu consuma ulei intre schimburi. Facute la 10-12000 km, cu ce indice zice producatorul.
Îți dau 2500e pe ea cash. 😃
îi dau foc și după aia…
Am patit asemanator la un A4 2.0 tdi. problema era de la pompa de ulei care nu mai functiona in parametri. S-a rezolvat dupa schimbarea pompei.
Adevarul e ca motorul de 2.0 dizel de passat este foarte similar cu motorul boxer 2.0 benzina de care vorbeste Vali.
@Vali, eu zic sa schimbi pompa de ulei, preventiv, poate rezolvi ceva.
Consuma ulei.Nu am mai auzit demult expresia asta.asa deci chiar si azi se mai completeaza ulei. Moskvich-u cu care circula batranu avea si un bidon 5l ulei in portbagaj pana cand ii facea a nu stiu câta”segmentare”.Mergea la doctorul in salopeta iar diagnoza lui era o privire scurta la teava esapament iar verdictul cadea greu: mănânca ulei! treci maine seara pe la garaj.Garaju fiind locul de ciubucăreală. extra money.Moskvichu ori mânca in ardere, ori pierdea ulei. atunci cand pierdea pe la semering sau garnituri etc, pata de ulei pe asfalt era semnatura:”am fost aici”.
Despre intrebare. Eu as spala motorul inainte de vanzare sa observ si sa remediez.pentru blazon.
Si eu o intrebare.Aveti idee?care e dinamica vanzarilor sh in ro a GLA-urilor 4matic? E o masina pe care o poti vinde? sau e greu,greu?
e o mașină foarte vandabilă.
se cumpară în draci GLA-uri și GLK-uri cu 200.000km în bord dați înapoi la 90.
a condus-o soția, mai mult prin oraș, de aia are așa puțini km.
nu e senzorul de ulei. e pompa de ulei. îți semnalează presiune scăzută.
Și la mine face la fel, singura diferență că la mine consuma uleiul. Faza cu joja e înșelătoare daca nu e mașină pe plan orizontal și daca motorul este cald/rece.
In cartea mașinii mele e prevăzut normal max 600 ml/1000km.
Vectra C 1.6. 16 valve,
Am avut si Vectra A 1.6 8 valve nu consuma deloc ulei.
Cotețe de masini din ce in ce mai „bune”
Poate incerci asta:
https://m.emag.ro/aditiv-pentru-ulei-wynn-s-super-charge-400-ml-wyn51351/pd/D2GLQ2BBM/