Se întâmpla un fenomen automobilistic simpatic prin România: şoferi cu maşini înmatriculate în Bulgaria sunt implicaţi în accidente şi, pentru că uneori valoarea reparaţiei e mai mare decât valoarea rablei tunate şi înmatriculate în altă ţară pentru a evita taxele maşinii, le abandonează pe unde pot. Normal, păgubiţii rămân cu buza umflată, pentru că provocatorul accidentului nu e proprietarul maşinii, iar proprietarul n-are nici o obligaţie şi nici nu poate fi găsit.
Aşadar, dacă vedeţi rable lovite şi abandonate prin oraşe, faceţi-le o poză şi trimiteţi-o pe mail. Fac colecţie.
PS: pentru cei care nu ştiu, schema cu înmatricularea e simplă. Se găseşte un cetăţean sau o firmă bulgară, se înmatriculează maşina pe numele lui/ei şi se face o procură cu drepturi depline pentru cetăţeanul român. În paralel, se face un contract de vânzare – cumpărare prin care bulgarul vinde maşina românului, pe care românul îl păstrează în buzunar. În caz de probleme (bulgarul radiază maşina luna viitoare, firma ia banii de la român şi nu plăteşte la stat), românul scoate contractul care îl face pe el proprietar.
Participi la programul Rabla sau ce ?
in toamna, la granita Austriei cu Ungaria era un adevarat parc de dezmembrari. masini abandonate, pe butuci, te puteai servi cu piese. imi place atitudinea: „cata vreme am acte pe masina, masina mea e cea mai tare, a costat o avere, e unica. cand nu mai am acte sau fac un accident, da-o naibii de rabla, aici o las!”
@raul rual: baietii au acte pe ea, au o imputernicire dela proprietarul bulgar, precum si un contract de vanzare cumparare pe care il tin ascuns. daca vine cineva să le ia masina, completeaza repede contractul şi le arata că bulgarul le-a vândut lor masina.
Pai sa trimitem tzaganii sa le duca la fiare vechi.
@zoso: asta-i ca in industria online: cum apare un antivirus nou, apare urgent si un virus care-l bate. nimeni nu-i intrece la jonglerii pe romani, pot face slalom printre toate legile lumii
Saptamana trecuta am vazut in .bg la televizor o emisiune despre „masinile romanilor” din care se intelegea acelasi lucru – ca romanii inmatriculeaza rable ocolind taxele mari, comit ilegalitati rutiere la ei acasa (adica in .ro), merg cu itp-ul expirat sau chiar fara RCA. A urmat un soi de talk show in care invitatu’ trebuia sa raspunda la „ce facem?” – doar ca limba bulgara pe care n-o stiu m-a facut sa schimb totusi canalu’. Ce parea sa fie un soi de concluzie era ca atat timp cat cadrul legal permite magariile astea, nimic nu se va schimba.
Cum iti permiti sa pui poza asta din moment ce nu are de fapt numere de Bulgaria?
@Ciupanezu: pentru un muist jegos, ai destul de mult tupeu. marş pe forum şi injură-ma acolo, jegule!
update: nu meriţi deranjul. poţi să comentezi la mă-ta acasă cu limbajul ăla.
Revenind la rablele noastre infiate de bulgari , vina e a guvernului . .Contribuabilul e nevoit sa isi protejeze buzunarul de guvern .De cand lumea , orice primesti e prea putin si orice dai e prea mult . Curatenia asta fortata , nu duce decat la inversunarea celor ce doresc o masina si nu au bani decat de una veche de afara . Nu au de ales . Dar daca totusi s-a ajuns in aceasta situatie , ar trebui sa se faca un control mai minutios la asigurarile si verificarea tehnica a acestor masini . Nu e ilegal ai o masina inscrisa in alta tara . Adevarat ca unii profita de asta sa faca economie la restul cheltuielilor si dauneaza celor corecti .
@windfast: n-am zis că e ilegal. pana la urmă, e datoria omului sa isi protejeze banii cum poate, de hoţi şi de stat. diferenţa apare atunci când ai o janghină care abia se mai ţine in suruburi, cu care faci prostii.
bai zoso da’ ce vulgar esti
@leahu: omul e un jeg. una e să ai diferenţe de opinie şi alta e să porcăi in mod sistematic pe cineva, doar pentru că esti in spatele unui forum şi nu ştie nimeni cine eşti. acel cineva care nu i-a făcut nimic lui personal.
zombie, dacă te uiti atent, poza nu e de pe forum. deh, subtilităţi, nu ştiu lacheţii care mă înjură din astea.
„Normal, păgubiţii rămân cu buza umflată, pentru că provocatorul accidentului nu e proprietarul maşinii, iar proprietarul n-are nici o obligaţie şi nici nu poate fi găsit.”
de ce nu s-ar intampla lucrurile in modul urmator?
1. se ia numarul de inmatriculare sau numarul de serie pe motor/caroserie/unde se mai pune el -> se gaseste proprietarul. (cu cooperarea cu politia bulgara)
2. proprietarul fie plateste daunele, fie scoate actul prin care a fost imputernicit Gica X sa conduca rabla -> se gaseste Gica X, care plateste daunele.
@XaeL: chestia asta se incearcă, dar nu cred că autorităţile bulgare au interesul să coopereze. trebuie să intervină UEul, cred.
Cazurile in care se intampla asa cum zici tu, zoso, sunt destul de rare. Nu-i baga pe toti in aceeasi oala.
Am auzit si cazuri in care un gigel („rabla” cu numere de romania) a fost lovit de unu cu numere de bulgaria, s-a dus la asiguratorul bulgar, iar asiguratorul bulgar i-a dat banii pe masina completa (daune totale).
Dar stii cum e pe forumuri – se plang aia care au ghinion si creier putin.
dar nu se poate proceda in felul urmator : cand te loveste „bulgaru” suni frumos la politie, vine nenea cu girofar ii ia datele magarului si apoi il chemi in instanta intr-un proces civil pentru recuperarea daunelor?
@cristi: teoretic, ar trebui să aibă RCA. RCAul ar trebui să plătească, indiferent de ţară. numai că aici intervine partea frumoasă. asiguratorul bulgar spune ca nu plăteşte pentru accidentul facut de altă persoană decât proprietarul şi mai ales in altă ţară.
deci practic, ăla n-are RCA valabil.
Ok, si pana la urma ce e de facut? In sensul in care ma accidenteaza un dobitoc din asta. Ceva opinii? (fara a implica violenta…sau cu >:) )
@cristi: Nu ai cum sa il convingi pe „bulgar” sa il astepte pe nenea cu girofar, decat daca vrei sa apari in instanta pt vatamare corporala. Sau la stiri: „2 masini vizibil lovite s-au urmarit prin centrul orasului Xxxx la ora 2 noaptea pana in primul cartier de suedeji. Nici unul dintre soferi nu a putut mai fi gasit. Vreodata.”
Din cauza asta se intampla toate chestiile legate de bulgari. Pentru o „rabla” veche de 3 ,4 ani ajungi sa platesti o taxa de 20% din valoarea ei doar ca sa o inmatriculezi.
@torry – si ce vezi rau in asta? taxe de 20%? se presupune ca traiesti intr-o tara civilizata nu in Somalia…
Daca esti lovit de cineva cu masina inmatriculata in Bulgaria este la fel ca si cum acea masina este inmatriculata in Romania. Eu am patit-o. Nu trebuie sa te duci la un asigurator bulgar… Fiecare firma de asigurari din Bulgaria este reprezentata in Romania prin alta firma de asigurari. Tot ce trebuie sa faci este sa suni la un nr. de tel din Romania de la „un birou” (nu mai stiu cum se numeste acum) si cei de acolo iti spun reprezentantul lor din tara noastra, apoi pagubitul are treaba doar cu reprezentantul din tara noastra. Problema apare atunci cand nu exista RCA.
@torry daca nu ai bani ia-ti tata bicicleta, nu te mai gandi la masini!
@masole: eu am bani sa-mi iau bmw318 ca ala sh si sa-l inmatriculez in romania; dar nu s-o fac. O sa-l iau cu numere de Bulgaria, doar asa ca nu vreau sa dau bani la statul roman. SIC!
Ce mai zici acum?
ps. Si conduc destul de bine, cel putin asa mi s-a spus.
soluţia e mai simplă şi, culmea, chiar se aplică. am văzut, mai nou, pe drumurile patriei, filtre poliție/rar. nu opreşti tot, numai ce ţi se pare de la distanţă că merită oprit (doi băieţi cu staţie plantaţi la 1 km într-o parte şi alta). astfel, ar deveni mult mai scump, costisitor și riscant din punctul de vedere al opririlor în trafic, să umbli cu o rablă. și 80%, dacă nu mai mult, din mașinile cu numere de bulgaria, sînt niște rable vai de mama lor.
iar controalele trebuie să meargă clar pe direcție, sondă, faruri, joc de suspensii, serii de motor/șasiu, aspect general al mașinii. nu trebuie să cari cine știe ce echipamente după tine ca să faci aceste controale minime.
vremea începe să fie frumoasă, deci băieții ar putea ieși mai des acum să pescuiască taloane cu plasa.
Strugurii la care nu ajungi sunt ai naibii de amari, in primul rand, ca daca o masina de BG e implicata in accident rutier, nu ramai cu buza umflata tu ca pagubit. Are si ea o asigurare care se face odata cu actele. Iar ocolirea taxei, am ajuns sa platim in Romania pentru o inmatriculare cat nu face masina plus ca si de U.E. A fost declarata ilegala aceasta taxa auto. Dar cand tu nu ai masina sau o ai deja inmatriculata normal ca iti arde de capra vecinului. Asa ca mai lasati tampeniile astea cu masinile de bulgaria, ca sa va vad pe voi in postura de a alege intre o taxa de 3000 euro si una de 250 euro.
Sunt sigur ca toti cei care sunteti impotriva masinilor inmatriculate pe BG nu aveti masini care valoarea lor nu depasesc 5000 euro,nu stiu cum va permiteti sa spuneti ca un BMW din 2002 este mai jalnica decat un logan din ROmanica care se chinuie sa mearga si scoate un norisor de fum aceste taxiuri nu mai polueaza sa nu mai spun de rabele si basculantele din 1900 toamna care zici ca merg pe carbuni alea… va luati masini de 2000 euro si credeti ca ale voastre sunt cele mai bune si ziceti ca cele inmatriculate in BG sunt janghine dar cum plm cand iei masina lu tactu`mare din `70 mostenire si te plimbi cu ea pe strada aia nu mai e rabla ca are numere de romania .Pai futuva ministeru in gura scoateti taxa aia de 5000 euro care o puneti si toata lumea o sa aiba masini pe romania si atunci nu or sa mai fie inscrise toate rablele ca o sa le opreasca cei de la RAR si omu o sa isi repare rabla ca la carte , e normal sa nu faca asa cand e taxa mare si se duce la bulgar cu 500 euro si ala ii face pe genuchi si ITP si Asigurare si o trimite in romanica ce pla lui ca nu face probleme la el in tara. asa ca nu mai suferiti cei care aveti si voi un logan sau mai stiu eu ce saracie de masina si ziceti ca aleaa pe bulgaria sunt rable domne, nu zic ca or fi si rable dar toata lumea asa are mentalitatea….BMW cu numere de BULGARIA , gata e suedej sau are o RAPANDULA dde masina,va rog uitati-va mai intai ce masini aveti voi si dupaia comentati de rapandulele altora. MULTUMESC