Topul este, în mare, cum ne așteptam:
- Dacia Logan pe primul loc, pentru că este o mașină funcțională.
- Duster pentru că este cel mai ieftin SUV, plus bun pentru oamenii din zonele rurale.
- Sandero pentru că e ieftin și bun pentru oameni care sunt de obicei singuri în mașină, bătrâni, oameni care nu au nevoie de Logan și vor ceva ieftin și care să nu se strice 5 ani.
- Skoda Octavia, pentru cei care nu vor Logan și au ceva bani.
- Jogger, pentru cine vrea un Logan break, că are de cărat chestii.
- Hyundai Tucson, cel mai ieftin SUV non-Duster, hibrid și cu ceva putere.
- Spring, pentru că mulți le luau cu reducerea de la stat.
- sedan/hatchback/break fiabil, luat de mulți și pentru flotă, probabil dacă aveau mai multe vindeau mai multe.
- cel mai bun SUV ieftin.
- alt SUV ieftin.
VW nu are nici o mașină în top, deși a vândut 10.000 mașini noi în România în 2024, și asta din cauză că oferta lor e ciudată.
Suzuki doar 4.400 mașini, deși sunt tot pe nișa Dacia, ieftine motoare mici. Renault 10.200 mașini, deși nu știu cine își cumpără orice de la ei care să nu fie pasionat de marca respectivă.
Audi nu este în top 10, dar Mercedes și BMW sunt, cu câte 5.000 mașini noi.
Sunt curios la anul dacă vor apărea producători chinezi în top.
(sursa: CarIndustryAnalysis)
Tucson e ieftin?? Nu mai stiu preturile de acum dar in urma cu vreo 2 ani mi-au trantit un pret de 52mii eur si 9-11 luni de astptare. Vw Tiguan asemanator ca dorati era mai ieftin
Probabil ai cerut oferta pentru ceva plug-in luxury edition N-line, altfel nu vad cum ai ajuns la pretul ala pentru ca chiar eu am cerut oferte asta vara si majoritatea cu cutie automata se incadrau intre 30-40k in functie de dotari.
Si cam da, este cel mai ieftin SUV non duster in jurul pretului de 30-35k cu cutie automata si ceva dotari, alaturi de KIA Sportage care e facuta pe aceeasi platforma tehnica(similar cum acum Dacia si Renault folosesc aceeasi platforma pt logan, megan, duster si alte modele similare)
Curios tinand cont ca N-Line PHEV astazi probabil e undeva la 47000 Euro si asta in conditiile in care pretul are cateva mii in plus fata de NX4 lansat in 2020. Acum cativa ani cu 52000-55000 iti luai echiparea de top hybrid la Santa Fe. Chiar si la modelul nou de Santa Fe a ramas tot in zona aia de pret.
Justificarea pentru cresterea maricia de pret(parca vreo 3K diferanta fata de modelul anterior) la Tucson este ca varianta de facelift are un interior nou si
foarte tehnilogizat, au mai finisat putin exteriorul si au venit cu foarte multe dotari inca de la pachetul standard de echipare.
Per total, nu cred ca poti gasi ceva mai bun in segmentul de pret 30-35K care sa fie si AT, sa ai si putere decenta(hybrid 215 CP), sa fie si 4WD plus optiunile cu care vine standard care sunt masiv mai multe gata de alte modele.
Si da, am si eu una cumparata in mai 2024, cand au inceput librarile de facelift(a durat cam 1.5 luni asteptarea). 🙂
@Adrian
În Iunie 2024 am luat Ford Kuga generația nouă, full hybrid si ST Line X ca dotare cu 32.5k eur (după ce am scăzut tichetele RABLA).
Hyundai și Kia cereau mai mulți bani pentru mai puțină “mașina”. Încercat la multiple reprezentante din și în jurul Bucureștiului.
Așa ca nu știu ce să zic despre “cel mai ieftin SUV”.
Hyundai Tucson Plug-in Luxury (nivelul de dotari de top) livrat in iunie 2023 in familie – pret final cu tichet etc in jur de 39.500 de euro.
@VladM eu cei drept nu m-am uitat dupa ford pentru ca nu-mi plac estetic absolut deloc nici Kuga, nici Puma(aici deja e subiect, nu putem sa comparam), dar pare un pret foarte bun. Sa ai drumuri bune si fara incidente
merg la pariu ca tucson-urile alea sunt 80% manuale ice motor. pentru varianta at trebuie sa salti la mildhybrid, pret plus 40%. adica de la 27-28K la spre 40K.
exista alternativa la duster at la 24K, 26K daca iei 4×4.
Pe scurt, sărăcie.
Si eu imi aduc aminte cum e sa ai 18 ani, crezi ca scopul vietii e un Audi A8.
Sandero pe 1 in Europa :))
Dar, Rav4, noua masina a middle managerilor din toată România, unde e? sincer, nu am văzut multinationala fără minim 10 Rav4 in parcul lor auto. Toyota anunțând în decembrie ca al lor SUV (hybrid) e pe locul 1 in Ro la vânzări.
Să-ți pună și ție indicatorul „e și semnalizează”.
pe locul 9.
Logan rules.
Ieftină, găsești piese la orice oră, și acelea la preț rezonabil.
Dacă mergea și legată cu sârmă, era curat Dacia 1300.
Plus că nu mai arata a coteț, ca in cazul Logan 1. Pare mașina care a avut echipa de design in spate.
Audi nu este o masina pentru Romania (cu mici exceptii Q5 Q7 TDI an fabricatie max 2016).
Uitati-va la un A5 sau A7 sa zicem RS. Sportback Q8 RS etc. Pur si simplu nu se incadreaza in peisajul mioritic si nu rimeaza nici cu moacele de ghertzoi cocalari burtosi.
Aaaa nu sunt recomandate sa fie conduse in shlapi.
Dotari minim obligatorii pentru a vinde cu succes masini in Ro: doi ursuleți de pluș, un aparat de cafea, un laptop și un fanion de fotbal
Citeşte întreaga ştire: pe libertatea
Statistici 2024 Mazda.
S-au vandut aprox 2682 masini:
– Cx-30 – 825 buc
– Mazda 3 – 660 buc
– Cx-5 569 buc
– Mazda 2 – 249 buc
– Cx-60 – 240 buc
Restul mazda6,mx5,cx80,mx30
2023
S-au vandut aprox. 2770 masini:
– Cx 30 – 778 buc
– mazda 3 – 753 buc
– Cx5- 555 buc.
– Cx-60 – 304 buc.
– 380 buc. Mazda 2,6,mx30,mx5
In 2022 s-au vandut 2298 buc Mazda.
Date luate de pe drpicv, aprox. +/- 1-2% ca le centralizeaza aiurea.
Merge bine Mazda, merge spre faliment. Au renuntat la CX 5 ca sa il inlocuiasca cu alt suv care e cu 50% mai scump. Sigur vor vinde de vor rupe, la fel ca Honda cu Civic.
@Dr Love
Cea mai buna Mazda CX5 pe care o poti cumpara in 2025 este Ford Kuga :))
bmw si Merc cate 500 bucatzi??? si cica roman ii e sartaki…
romanii sunt bogati..firmele pe care le detin sunt sarace
ai greșit un zero, băiatul meu.
Daca aveti curuozitatea,descarcati mizeria aia de excel de la drpicv si distrati-va.
Din Mertzanele care se vand, jumate is numa lamai peste 100k. Gls,s,amg,g etc. Surprinzator si cate ferrariuri,lambo se vand.
1 si 2 pentru ca flote.
3 pentru batrani sau tineri carora nu le pasa si vor o masina mica de oras (stiu personal doua cazuri)
4 pentru cei care nu si-au permis Passat sau pentru ca flote.
Am configurat ieri un Bigster: 29.500 EUR maxed out hibrid automat spatios plafon panoramic etc mai pui 1000 si iei si restul optionalelor daca vrei. Mi se pare best buy daca il iei pentru ce este.
Mai bine mai pui niste bani si il iei pr ce nu este!
Cred că gasisem pe la inceputul anului ceva similar de la BYD care stătea in 15-20 exemplare gata de livrare prin țară..
Deci fie mai pui de 5 ori mai multi bani si-ti iei GLS Maybach fie iei BYD la juma de pret, orice numai sa nu iei in Bigster corect
Ce este? Mi se pare hilar, dacia la 30k e best buy, apt. la 120k e scump.
Este fix ce am zis: hibrid automat spatios plafon panoramic garda la sol etc. Nu este o masina cu sute de cai cu care sa crosetezi depasirile si n-are nici comfortul unui XC90 care costa de 3 ori mai mult. Ia arata-mi una similara care costa la fel.
un pishat, la banii astia iti iei tucson
Da, iti iei un Tucson chel manual la banii aia. Comparam iar mere cu pere.
@ev21,
Nu of fi Tucson la 30.000, dar la 33.500 iti iei iei un Tucson full hybrid(nu e plug-in si nici mild), 215cp(in loc de 150), 6AT, 4WD(care nu exista pe hybrid AT la Dacia) si cu dotari extrem de decente(chiar daca e doar echipare Style, prima varianta se echipare). Da… nu ai haion cu actionare electrica si panoramic, dar materialele in interior sunt mult peste ce pune Dacia in interioare.
Compara sistemele de siguranta si optiunile de pe un Bigster Extreme(echiparea de top) cu cele de pe Tucson Facelift Style(prima echipare) si o sa vezi ca primesti aceleasi lucruri.
Si inca ceva, 5 ani garantie fara limita de kilometri versus 3 ani/100.000 KM la Dacia.
Bigster nu e o masina rea si e de apreciat efortul Dacia de a creste calitatea dar mi se pare ca nu prea au inteles segmentul si incearca sa concureze cu Sportage sau Tucson numai prin pret in conditiile in care cele doua ofera beneficii de alt tip.
Ok deci mai pui inca 4 mii si iti iei cel mai chel Tucson hibrid dar macar nu ai Dacie ca saracii sau vest europenii. Tucson are portbagaj 546l vs 667l Bigster, garda la sol 17cm vs 22cm.
@ev21, te rog concentreaza-te sa intelegi ce ti-am explicat. Cea mai “cheala” varianta de Tucson e mai dotata decat cea mai scumpa versiune de Bigster. E simplu… Ai garantie dubla, ai 4WD, ai motorizare mult mai puternica fata de Bigster. Beneficii care nu prea sunt comparabile cu panoramic si haion electric in plus.
Cat despre numerele alea… cred ca te uiti la Tucson ceva mai vechiute.
Volumul la portbagaj Tucson 2024 FL e 620L. Garda la sol in cazul versiunilor 4WD este 211 mm.
Europa de Veat care cumpara Dacia(preponderent Sandero) o aleg pt ca e masina de bataie, sa nu o cocoseze pe aia buna sau pentru ca au nevoie de o masina robusta si utilitara pentru munca.
Deja Bigster, prietene, nu mai tinde in clasa si categoria aia asa ca tu compari putin mere cu pere. Fix asta ti-am si explicat… cine alegea Sportage, Tucson, Tiguan, Karoq… nu o sa aleaga acum Bigster pentru cateva mii de euro in minus.
Ma repet, nu am vreo preconceptie asupra Daciilor, am avut destule, au fost masini ok pentru ce sunt ele.
Vom vedea in vanzari pe viitor insa nu ma astept sa fie Bigster noua vedeta din gama Dacia.
Normal ca nu, prietene. Am zis ca e o masina buna pentru pretul cerut, pe masura ce mai adaugi mii de euro gasesti masini mai mici dar mai premium daca de asta ai nevoie https://i.ibb.co/vjVZpdN/Screenshot-2025-01-11-at-22-19-16.png
Pro tip cand vrei sa iti expui punctul de vedere, cerceteaza… Tucson are 3 dimensiuni la portbagaj sensibil diferite in functie de tipul de motorizare(ICE/Mild, Hybrid si PHEV) pentru ca difera dimensiunea bateriilor care sunt sub bancheta si portbagaj. Cel mai mare este la Hybrid, 620L. La capitolul garda la sol, din nou, ce nu este 4WD are 170 mm, ce este 4WD este 211 mm.
https://www.hyundai-motor.ro/download/s/tucson
Ce relevanta are sa discutam despre masini mai mici? 😂
Noi avem Duster din 2012 și încă merge ca-n prima zi. Puține intervenții a avut, if any. Da, știu, e dieselar 4×4, săriți.
Atat timp cat masina a functionat in parametri si ai avut nevoie numai de motorina si revizii, nu prea e nimic de comentat. Chiar daca e urata cu craci…(glumesc 😂)
adica a mers prost din prima zi si nici acum nu si-a revenit?
@Lucifer: Definește prost? Mă refer la versiunea cu 110 cai. Am luat-o în cunoștință de cauză, a necesitat intervenții minore, atât. Bine, a fost un incident mai serios, când am dat cu spatele într-un bolovan și roata spate s-a strâmbat puțin, dar s-a rezolvat la service, dar aia a fost din vina mea.
M-am uitat la cateva Geely(chinezeasca) si nu e asa ieftina pe cat se anunta cu surle si trambite. Vad ca nici unde in UE nu apar in vreun top masini chinezesti.
Geely a caninalizat tot ce a putut de la Volvo in termeni de tehnologie outdated. Problema cu masinile chinezesti e ca nu au retele de dealeri oarecum dedicati si ca momentan nu stim ce fiabilitate au.
Am fost deunazi sa casc gura la targul auto din BXL.
M-am suit in toate masinile de la chinezi care erau expuse (ma rog, alea care ma interesau). Trebuie sa recunosc ca , cel putin la interior (materiale, finisaje, panou de bord si sisteme media) sunt nave spatiale comarat cu alti producatori.
Problema pe care o au intr-adevar e cu retelele de dealeri, dar am observat cand cascam gura tot felul de „negustori” care povesteau la o sampanie cu expozantii tot felul de oferte de a trece prin retelele lor de dealeri. Pe unde am intrebat, erau destul de obscure numele (in general mai dealeri multi-marca, nu prea cunoscuti)
Daca la motoare si la fiabilitate o sa treaca testul timpului, deja vad o concurenta reala pentru marci mari.
In schimb BYD e in alta liga, si are si puterea sa vina cu reteaua de dealeri proprie.
Foarte interesante si masinile de la DR (Di Risio). Aduse pe bucati din china si asamblate in Italia, rebranduite. Ei zic ca si designul interior e italian, dar ma indoiesc. Oricum, la 38 de mii aveau niste masini foarte atractive.
La VW nici n-am avut chef sa ma sui in masini, la BMW erau toate incuiate. Preturi de te doare capul si o gramada de „baieti” interesati pe langa ele. Si vreo cateva perechi de „old money”, atat de rari ca ieseau in evidenta.
Mi-a placut de la Honda CRV-ul.
Tesla se vede ca s-au decis sa participe pe ultimul moment. Standul era facut cam pe genunchi. Au pus un frigider (aka Cybertruck), un Cybercab, un 3 si un Y, un Optimus si gata.
O surpiza placuta totusi de la Skoda Eniaq. Poate fi pe shortlist.
Legatura in studio.
Oarecum puțin pe lângă subiect, care e faza cu foliile de protecție? A început goggle si facebook să – mi bage la greu folii auto, evident după ce am dat click pe ceva reclamă. Am inteles că e și vreo câteva mii bune de lei de infoliat o mașină normală.
La noi pericolul cel mare este că intră în tine prostul de pe contrasens și te omoară cu zile, nu că se ciobeste puțin vopseaua de pe capotă.
Să nu uit de praf. Nu cred că este țară în Europa unde, a doua zi după ce ai spălat mașina, să fie deja plină de praf.
Mii de euro, vrei să spui 😁 am cerut o ofertă pentru mașina nouă și ajungea la câteva mii de euro. Am considerat că prețul de revânzare al mașinii peste 5 – 6 ani nu va acoperi cheltuiala, așa că am zis pas. Dacă aș fi dat peste 60k pe mașină, poate aș fi plătit pentru folie, în ideea că poate aș fi obținut mai mulți bani (proporțional) la revânzare decât pe una de 30k
vopseaua e praf, de aia. https://zoso.ro/vopsea-calitate-rav4/
in suedia cred ca e cam importanta. NU de alta dar aici sunt multe pietre pe strazi.
Eu sunt curios de statisticile care exclud persoanele juridice.
In principiu, cifrele demonstreaza capacitatea de livrare si, partial, puterea de cumparare.
Cand vreodata a zis cineva ca isi ia Octavia in loc de Logan? Cauti alternative, dar pana la skoda mai e mult. Oricum felicitari celor care au scos berlinele si masinile mici din oferta, e clar ca nu le cumpara nimeni. Faliment placut.
toată lumea care și-a luat octavia din 2006 încoace, de când a apărut octavia 2.
și nu voia passat second hand.
Poate alt aspect interesant al topurilor pe care le face domnu asta, e ca aproape in fiecare tara din Europa, e minim un model Dacia in primele 10. Daca nu 2. Sandero si duster!
Nu, nu o să vezi producători auto chinezi în top! MG se mișcă cel mai bine, are peste 2.000 unități vândute. Restul sunt pilaf! Geely au încercat să intre prin niște dealeri dubioși, Chery tot ne amenință că intră dar nu mai intră pe piață, iar BYD există doar în statisticile publicate de noi…
De Xiaomi dacă o să se ocupe cei care se ocupă și de telefoane, cu greu cred că o să vândă alte unități decât cele de demo