Poliția rutieră trebuie să îi sancționeze pe toți!

Vreau să ajut poliția rutieră să își facă treabă și să facă un pic de ordine pe străzi, așa că le explic un pic un concept străin pentru ei, care este și motivul principal pentru care oamenii îi urăsc. Conceptul se numește “pe toți”.

Poliția Rutieră are nevoie să îi sancționeze pe toți șoferii care la un moment X au încălcat legea și/sau Codul Rutier. Explic.

Acum, în 20 de minute 20 de șoferi trec pe roșu, poliția, dacă e acolo, oprește 1-2 și îi amendează. Trec 20 pe lângă radar cu viteză mai mare, poliția oprește 2, în timp ce le scrie amenda pe lângă ei mai trec 200 care circulă cu viteză. Parchează 20.000 șoferi aiurea în oraș, poliția amendează 10 și gata.

Ce fac șoferii amendați? Se liniștesc? Încep să circule civilizat? Sau se simt nedreptățiți că, din 20 care au trecut pe roșu, doar ei doi au rămas fără permis? Teoretic, e capra vecinului, dar nu e chiar așa. Dacă 20 comit o infracțiune și doar 2 sunt amendați, ce comunici e că 18 au scăpat. Și poate data viitoare scapă și ei, cum au scăpat de atâtea ori, așadar, și mare atenție aici, nu există nici un motiv real de a schimba modul de condus.

Vă dau câteva exemple pățite de mine:

  1. o tanti circula cu 40 pe DN, ținând vreo 30 de mașini în spatele ei. depășesc pe linie continuă, mă oprește polițistul din boscheți, păi ce facem, uitați câta coada, circulă cu 40, e normal așa ceva, amendă și ei? m-au lăsat să plec fără nimic.
  2. parcat un pic aiurea. amendă în geam, mie și unui prieten, să vă prezentați la Poliția Locală să vă dăm amendă. am aruncat-o. mașina fiind pe firmă, au trimis scrisoare la firmă, prietenului nu i-au făcut nimic.
  3. circulam tare pe b1, cu o mașină pe b2 care circula și mai tare. mă oprește poliția și polițistul începe să mintă cu privire la motivele pentru care nu l-a oprit și pe ăla. eu aveam numărul greșit la mașină, ăla era din județul respectiv. văd asta și în oraș la mine, poliția stă la pândă la treceri și taxează șoferi cu numărul greșit, pe localnici îi lasă în pace.

Și mai am o groază de exemple, toate care îmi spun că legea se aplică la întâmplare și dacă o mușc e doar cost of doing business, nu este ceva care să mă îngrijoreze. Dacă aș lua amendă de fiecare dată când aș circula ca un dement pe DN, probabil m-aș calma, dar asta nu se va întâmpla, pentru că asta ar însemna să dea amenzi tuturor celor care fac asta.

Atât de simplu e. Și atâta timp cât răspunsul este “nu se poate face asta”, șoferii vor continua să se strecoare și poliția rutieră va continua să nu existe.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

72 comentarii

  1. Cred ca e un cumul de factori aici deoarece cum spuneai si in art precedente, sunt si contraventii si infractiuni. Iar cand se intampla infractiuni si politia is face treaba (nu vreau sa ii apar ca stiu ca sunt majoritatea degeaba dar printre ei mai sunt unii probabil cei la inceput de drum mai idealisti care isi respecta meseria si statutul) insa dupa politie vine pe turnanta justitia oe care o aparam si ii elibereaza pe infractori, ca in cazul asta:
    https://www.google.com/amp/s/www.digi24.ro/amphtml/stiri/manelistul-culita-sterp-a-scapat-de-controlul-judiciar-la-8-luni-de-la-accidentul-din-cluj-napoca-era-beat-drogat-si-a-fugit-2422175
    atunci tu ca politist de buna credinta ce motivatie sa mai ai ca sa ii amendezi pe toti?
    Cand aia scapa ulterior (beti+drogati+gunoaie de oameni care fug de la locul unui accident) si iti rad in nas eventual facand si o manea pe subiect.
    Cand stii ca poti fi futut ulterior simplu cu un telefon venit de la un superior care se bate pe burta cu asta si daca nu te conformezi te detaseaza la mama dracului in coltul opus de tara.

    Comentariu apreciat.3711
    • Sunt bugetar, chiar polițist de penitenciare, și am luat amenzi, ba chiar am avut permisul suspendat pentru viteză, la fel că toți colegii mei care au încălcat legea și au fost prinși. Polițiștii de la rutieră, cel puțin cei pe care i-am întâlnit eu, nu dau doi bani unde lucrezi și cu ce te ocupi. În ceea ce privește ce spune Vali că ar trebui mai puține spații de completat în procesul verbal, iar sunt de acord, dar lucrul ăsta nu îl schimbă polițiștii din stradă. Este un tipizat cuprins în legislația rutieră. Legislația o schimbă parlamentul și din păcate nu e cazul aici. Societatea civilă poate face presiuni. Poate Vali va face o petiție publică. Promit să o semnez!

      Indecis. Tu ce zici?276
    • @Cosmin cu indulgență zic că ești 1 la 1000. Dacă-ți vine unu care zice că eu cunosc pe cutare sau cutare, începi să te tai ca maioneza mai ales dacă ai ceva de genul… o căsuța ce nu poate fi justificată din banii de salariu, o mașină din 2020 pe numele mătușii, ești rudă cu vice-le din sat care e la partid… etc etc și sunt mulți de-ăștia.

      54
    • @Cosmin: Dacă polițiștii de la rutieră nu dau doi bani unde lucrezi și cu ce te ocupi de ce e plin orasul de mașini cu insigne și stickere IPA în parbriz?

      233
    • PS: Sunt foarte vizibile mașinile cu aceste insigne în parbirz pentru că posesorii lor parchează ca niște mizerabili. Dacă în Brașov e o mașină parcată „în scară” sau una care blochează tot trotuarul în jumatate din cazuri are o insignă d-asta în parbriz.

      133
    • @FLO Și eu am insignă IPA în parbriz pentru că sunt înscris în IPA și pentru că sunt mândru că sunt polițist de penitenciare. Insigna nu mă ajută pentru a nu lua amendă. Consideră că este că la medici, am văzut că unii își pun crucea roșie în parbriz. Îți dau un exemplu întâlnit de mine: un coleg a fost prins cu viteză peste limită, a spus că este polițist de penitenciare, i-a fost suspendat permisul de conducere, dar nu a luat amendă. Alt coleg, care a depășit viteza, a spus că este polițist de penitenciare și a luat amendă. Nu avea viteză pentru suspendarea permisului. Sunt cazuri și cazuri. Presupun că există posibilitatea legală de a nu fi amendat, ci doar avertisment.

      416
  2. Sunt 100% de acord si cred ca cu tarie ca asta ar rezolva problema. Pacat ca nu mai prindem noi vremurile in care chiar sa se faca asta.

    Comentariu apreciat.342
  3. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 1755
    • Camere de trafic. Ai depășit limita de viteză, poză, plic acasă.

      Comentariu apreciat.1148
    • Da Cosmine, sunt convins ca s-au confruntat si cei din Occident cu problema asta si au plecat acasa, fiind coplesiti. S-au au gasit o solutie (uite, spre exemplu, camerele)

      Comentariu apreciat.915
    • 5-10 minute
      Se poate rezolva ușor. În loc să dea statul milioane de euro spre Siveco, adică Eurosoft, și alți prieteni, să vină încoace cu ele. Nu e așa greu de făcut o app de telefon cu care scanezi CI, permis și talon și mai rămâne de completat doar viteza de deplasare. O imprimanta wireless și în mai puțin de 1min ai generat amenda. Sau dacă vrei să salvezi planeta, direct pe email, fara hârtie ( știu, probabil trebuie schimbată niste legislație pentru asta, însă nu așa mult cât ai crede).
      Dacă plusezi suma și dai acces în baza de date, scanezi / fotografiezi doar permisul, mai câștigi niște timp.
      Nu partea tehnica e grea, ci dorința de a rezolva problema.

      Comentariu apreciat.958
    • @Cosmin : basca de spatiul necesar opririi masinilor. Au trecu 20 de insi pe rosu (zice Zoso) -> o masina are ~5m -> echipajul are nevoie de ~130m ca sa „proceseze” cele 20 de maini trecute pe rosu, fara sa blocheze intersectia .

      Pe de alta parte s-a aduptat lege e-sigur in nov 2022 . Camere, radare . https://zoso.ro/esigur2022/

      27
    • Sunt de acord cu propunerile voastre. Eu mă refeream la momentul actual. Nu există aplicații de genul ăsta acum. Zoso propune, sau eu asta am înțeles, să se dea amenzi de către polițiști de azi dacă s-ar putea.

      913
    • @Cosmin, mai ieri treceam cu mașina pe undeva pe lângă Tg. Mureș și aveau un căcat din ăla cu leduri deasupra șoselei care îți afișează cu ce viteză merge mașina. Numai că asta mi-a afișat și numărul de la mașină pe lângă viteza. Ce surpriză, asta se poate, miracolele tehnologiei. De aici încolo, pur și simplu emiți amenda și o trimiți acasă.
      La semafoare la fel, camere de supraveghere, cine roșu, amendă acasă.
      Nu, nu prea e nevoie de mulți garcea pe străzi pentru asta.

      Comentariu apreciat.573
    • voi realizați că vor fi trimise amenzi și la bugetari???

      Comentariu apreciat.679
    • voi realizați că vor fi trimise amenzi și la bugetari???

      ăsta e motivul #2 pentru care nu se pun camere. că o să pice și toți politicenii, polițiștii, interlopii și drogații.

    • Păi și pui camere din 2 în 2 kilometri? O să prinzi câțiva adormiți care nu sunt atenți. Mașini neinscriptionate care să patruleze pe porțiuni de drum și filtre de 3-4 echipaje care să oprească șoferii. Și amenzi mărite. Te-au prins cu 90 km/h în localitate unde e limita de 50 km/h? Dosar penal, amenda în funcție de venituri, anulat permisul cu drept de a da din nou pentru permis după un an sau doi. Pietonul avea piciorul pe trecere și tu ai trecut prin fața lui? Anulat permisul. Șicanare în trafic? Anulat permisul și pușcărie, cu suspendare sau cu executare în funcție de cazier. Și tot asa. În câțiva ani poate o sa ne apropriem și noi de tarile din vest ca număr de accidente.

      Indecis. Tu ce zici?2029
    • Știi că există prin alte țări camerele alea cu media de viteză pe sector de drum, nu? Ai depășit media pe ăia ~10km, amendă.
      Și în orașe da, cameră cel puțin la toate intersecțiile principale, cu amenda trimisă automat acasă.
      E posibil, dar vorba lui Vali, trebuie să se vrea.

      Comentariu apreciat.364
    • Asta este o soluție pentru autostrăzi, drumuri expres. O sa apară trasee de a ocoli radarele cum sunt pentru a ocoli camerele de vigneta. Pedepsele trebuie să fie mai drastice, când o sa constientizeze că rămâne fără permis pentru un an sau doi și trebuie sa lucreze vreo 6 luni doar pentru a plăti amenda cred ca o sa scadă apetitul de a incalca regulile.
      Sper sa apuc ziua în care intersecțiile vor fi delimitate, vor avea camere și cei care depășesc limitele amendați. Plus aia care fentează coloana la semafor și se încadrează aiurea, apoi forțează întrarea pe bandă.

      Indecis. Tu ce zici?1120
    • Prin luna mai am condus in Romania pe undeva prin judetul Bihor. M-a oprit politia pentru 62 in localitate. Am stat 20 min sa confirme „colegu” viteza si nu s reusit asa ca am luat avertisment. Acesta a fost scris folosind hartie de indigou. Voi visati sisteme automate de amenda?

      Comentariu apreciat.473
    • Am luat doua amenzi de viteza in 6 min. Camere evident si la fel de evident ca nu in ro, acolo un 7-8km peste limita, inca imi sclipeau ochii de la primul flash si nu am vazut ca incepe iar sat si eu am 58km/h. Asa ca bang si flash-ul 2. Posibil si nr 3 pe autostrada, acolo nu sunt sigur, poate a sclipit soarele. Nu e pb, in max doua saptamani aflu. Prima amenda a venit deja, 30 eur

      216
    • primul pas e să simplifici procesul verbal. să nu mai fie 20 de rubrici.

    • Asta este o soluție pentru autostrăzi, drumuri expres. O sa apară trasee de a ocoli radarele cum sunt pentru a ocoli camerele de vigneta.

      Credeam că singurul scop pentru a depăși viteza legală e să ajungi mai rapid la destinație, aparent mă înșel din moment ce tu zici că drumurile ocolitoare sunt o soluție pentru asta…

      232
    • @Cosmin: foarte simplu. Îi opresti pe toti si-i iei la rand. Buna ziua, dl. contravenient, ati fost oprit pt viteza/linie continua/telefon etc. Avem filmare. Aveti de ales: am 10 clienti de sanctionat inaintea dvs; asteptati 1 ora pana ajung la dvs cu sanctionarea, sau facem poza la documente cu aceasta camera omologata si va trimitem felicitarea acasa?

      21
  4. Raspunsul la aceasta problema care ma enerveaza si pe mine este: cutie neagra pt autos.
    Politia, ma rog sistemul digital al politiei, primeste rapoartele si emite amenzile.
    Atat de simplu
    Sa vezi atunci cum ne calmam toti pe strada

    Indecis. Tu ce zici?2431
    • Cat dureaza pana jmekerii isi scot cutia de pe masina sau ii fac “soft”?

      Camerele fixe raman cea mai simpla varianta, dar n-o sa vedem asa ceva curand. Camera nu stie “cine e tata” si ar ramane aceeasi jmekeri fara permis in 2 zile

      Comentariu apreciat.471
    • Tu mi-ai amintit de varul Brian
      https://m.youtube.com/watch?v=F5_yfnlJ7-E

      00
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1956
    • La asta visează orice dictatură, încă un sistem de control în masă.
      Unele măsuri au dezavantaje mai mari decât avantaje.

      dacă îți omoară un drogat copilul pe stradă nu te apuci să plângi că e nevoie de mai multă poliție și mai multe camere, da? ciocu mic și joc de glezne.

    • Da, adevarul e ca niste camere fixe pe autostrazi si pe drumurile express si folosirea camerelor existente din intersectii clar ar duce la o dictatura 😂😂

      Ce-i drept e plin de dictaturi prin vest pe unde au aia camere.

      Comentariu apreciat.374
    • Una e să ai camere pe stradă,care este publică, și alta să ai un dispozitiv pe un bun privat.

      Indecis. Tu ce zici?1616
    • Nu prea înțeleg cum opriți orice accident/crimă cu așa ceva.
      Dacă e raportată o depășire de viteză, cu ce îl împiedică pe un nebun să intre într-o mulțime de oameni?
      După un eveniment de genul acesta, pasul următor va fi să frâneze mașina automat, apoi să mergi doar cu autobuzul.
      Sunt zeci de contravenții și infracțiuni în codul rutier.

      720
    • Și cred că mai e o problemă de implementare.
      Acea cutie simplă ar trebui să facă următoarele:
      – să poată să transmită date, adică un abonament de date pe care il plătește cineva sau eventual să trimită dtmf prin 112.
      – un mod de a măsura viteza, adică gps/Galilei. Pe ăsta nu ti-l garantează nimeni, se bruiază ușor, și se contestă usor.
      In diverse situații(iesit de sub pasaje, intre clădiri, etc) viteza si pozitia sunt eronate.
      A doua variantă este să te legi la instalația mașinii, de obicei pe CAN, sau altă interfață.
      Întâi trebuie să definești un standard cu producătorii auto.
      – după asta ai nevoie de un serviciu de hărți.
      In afară de Waze,Google sau Here nu știu cine poate să țină așa ceva.
      Serviciul ar trebui să facă updateuri destul de des, drumurile se schimbă in fiecare zi, soluția cu 112 pică.
      Evident, și ăsta e pe bani. Vedeti cam ce preturi sunt la apiurile de google.
      După care, evident trebuie să știi că totul e functional.
      -niste hardware care să facă local mapmatching, etc
      Din când în când, sistemul va face un self check , dacă nu răspunde, primești un sms să te prezinți la service.

      1014
  5. NOU
    #34

    Bineinteles ca esti in dreptul tau sa ceri politiei sa ii amendeze pe toti.

    Dar trebuie sa vezi imediat și că nu e suficient doar sa iti asumi cand gresesti tu, pentru coerenta trebuie sa ceri tu politiei sa fii amendat cand mergi mult peste viteza legala pe autostrada. Ori suntem mafioti cu toti, si ne includem in toate situatiile in care am incalcat si noi legea, ori nu mai suntem.

    Dar O sa treaca mii de ani inainte sa il vedem pe prostul ala care a mers cu 200 pe autostrada, a postat si pe tikitoki si isi cere el singur amenda.

    Indecis. Tu ce zici?297
  6. „mare atenție aici, nu există nici un motiv real de a schimba modul de condus”, pai ce faci dom’le, ne pui sa gandim? Cand am terminat scoala de politie ne-au spus ca nu mai trebuie sa gandim pana la pensie!

    132
  7. Și să mai facă încă o chestiune: asigurarea auto pe individ, cam pe modelul UK unde daca ai 18 ani sa fie fff scumpă asigurarea pentru mașini puternice, să scadă treptat odată cu vârsta și fără evenimente rutiere. Treci pe roșu, ai amenzi pentru viteză etc? Asigurarea „să vadă” în sistem și să îți facă un preț pentru „sezonul următor” încât să ți dorești să mergi pe jos sau cu bicla…

    Comentariu apreciat.503
  8. Sau sa facă abonament, ca tot e la moda. Pachet 500 lei:
    – odata pe luna iertat pentru x, y, z

    2000-3000: 10 iertate x, y, z

    25000-50000 lei: godlike

    E mai eficient decat amenzi potentiale.

    /s

    810
    • Cat costa sa intri cu masina intr-un grup de oameni? Aflam in curand.

      Comentariu apreciat.292
    • încă nu am aflat ce contracte cu statul aveau părinții îngerașului – de ce oare? s-a închis gura la presă cu ceva bănuți de semințe? moare presa de foame până vin alegerile și se vor mânca unii pe alții precum câinii? ieșeau la iveala niște legături care nu dădeau bine la imagine pentru niște politicieni? mai avem de așteptat până la sentințe.

      132
  9. Macar esti sincer :D

    160
  10. La Iasi mai stau pe o strada 2 masini. 1 cu radar, 1 cu opritul si amendatul. Si mai vad opriti 3-4 asteptand sa le scrie procesul.

    2 saptamani de mers pe acelasi drum dus-intors in fiecare zi,50km, n-am vazut politie. Nici macar la intrarea in oras, macar sa verifice alcoolemia sau altele

    61
  11. Sunt sigur că Drulă e prezent pe acest blog…am citit la el niște idei pe care le-am spus pe aici. Ar fi bine sa le și ducă la capăt dar sunt sceptic. Oricum. E un lucru bun, genul ăsta de articole plus comentariile. Speranța nu moare. Ar trebui făcut un super articol cu punctat cele mai bune idei despre cum trebuie îmbunătățită treaba pe orice domeniu…și pinned. Și revenit asupra lui oridecâte ori trebuie.

    203
  12. Cât plătești pentru amenzi anual?

    61
    • anul ăsta doar una, aia cu permisul, 600 lei.
      și am luat în 2018 una, când mi-am luat XVul, între timp nimic.

  13. Eu credeam ca atributiile politiei nationale rutiere au fost preluate de gardienii aia publici de la politia locala, care acum se rup in figuri, desi au 8 clase si se pare ca au mai multa putere decat politia nationala.

    61
  14. Din toamna ii vor putea prinde pe multi soferi fara asigurare deoarece politele RCA se vor scumpi cu 50% https://kanald2.ro/politele-rca-mai-scumpe-cu-50-din-aceasta-toamna-soferii-avertizati-sa-se-pregateasca-pentru-preturi-mari-20339609.

    41
  15. In primul rand ar trebui sa faca curat la ei in ograda, lucru care nu se va intampla prea curand. Imi povestea cineva care a lucrat in MAI ca un coleg de-al lui s-a apucat sa aplice legea printr-o zona a capitalei. In scurt timp a fost avertizat ca si-a depasit atributiunile. Urmarea acestei avertizari a fost ca a intrat si el in rand cu restul colegilor si a inceput sa-si ia partea de la aia pe care trebuia sa-i amendeze.
    Acelasi mod de operare e in toata polutia romana, aia mici nu fac decat ce si cand li se spune, altfel le strica alora mari pasentele. Asa ca terminati cu visele umede de ars pe toata lumea egal, nu se va intampla pana nu e rasa aceasta institutie si creata alta noua, independenta de influente externe (adica niciodata).

    232
  16. Radare fixe peste tot, cu amendă trimisa automat acasă. La toți. O problema rezolvată. Daca s-ar vrea…

    112
  17. Acțiunile, respectiv inacțiunile puliției sunt un indicator foarte foarte bun al stării de stat eșuat… Pardon, al lucrului bine făcut și educat.

    111
  18. asa e si cu traficul de droguri: trimiti 50 de containere, 2 sunt gasite de politie si pe baza lor se fac stiri cu capturi record, 48 trec. cost of doing business.

    120
  19. Vali, tu devii dictator.
    Ceea ce vrei tu, probabil vezi in China, unde camerele cu AI te vor amenda pentru orice chestie.
    In curand astept ca masina sa te toarne la Politie, iar statul sa fie bucuros ca face rost de bani.
    Urmatorul pas va fi ca masina sa mearga singura, macar pe autostrada. Cand itnri pe Autostrada, toate masinile probabil vor merge fiind controlate central, cu viteza in fct de cat vrei sa platesti.

    Am fost sa imi ridic carnetul (odata la 10 ani ma prind baetzii) si la Udriste era o coada infernala la recuperari permise, semn ca nici cu foarte suspendari de carnete nu are efect, pentru ca toti ne grabim si nu e loc, ca sa nu mai vorbim de prostii care incurca.

    Pentru ca am recitit Codul Rutier (am dat examen), am ras cu lacrimi intre poezia de acolo vs jungla reala.
    Codul rutier e un basm, in conditii ideale.

    Exemple de zambet:
    – semnalizare inainte cu 50m de schimbare banda in oras si 100m in afara!
    – schimbarea interzisa a benzilor inainte cu 50m de semafor
    – oprirea/stationarea/parcarea interzisa (aici e JALE), mai ales partea cu mai mult de 25m de trecerea de pietoni!
    – depasirea bicicletelor/trotinetelor la o distanta in fct de viteza ta de deplasare! Daca ar trebui sa aplicam asta in orase, mai bine o luam pe jos

    BTW, am mers pe azi pe A3, pana la Ploiesti cu EV si 140km/h, si sa fie clar, cu clima 22C (aparent majoritatea cred ca EV se foloseste fara clima).
    Spre uimirea mea, m-au depasit doar doua masini, desi era aglomerat.
    Inteleg ca e cam scumpa esenta de dinozaur sau ca romanii au inceput sa mearga legal pe autostrada?
    Pe DN1 inschimb, pe banda 2 se mergea cu 130km/h in coloana pana la Baneasti.

    523
    • Ceea ce vrei tu, probabil vezi in China, unde camerele cu AI te vor amenda pentru orice chestie.

      mult, dar mult mai bine acum. ne place.

    • Nu, acum e haos.
      Problema este ca doar cu biciul si ala rupt, nu rezolvi nimic.
      Deja la trafic se simte ca se merge mai incet, iar aici de vina e costul.
      Numarul bombardierilor ce merg la rupere s-a rarit si el.
      Hai sa facem totusi ceva cu drumurile, sa nu mai fii blocat 3 ore pe DN1 la Busteni si Comarnic, sa ai des portiuni de banda dubla unde sa poti efectua depasiri etc (vezi bulgari).
      Sa fie mult mai multe sancțiuni pentru chestii precum vorbitul/butonatul la telefon de ex.
      E foarte periculos si in Bucuresti vine verde dar nu se misca nimeni, ca sunt pe chat.

      Asadar, masuri de impact real, nicidecum sa ne mandrim cu numarul din ce in ce mai mare de sanctiuni.

      Cu 20 de masini nemarcate in trafic faci curatenie de bombardieri in doar o luna.
      Mers, filmat, dat prin statie incognito, nu sa alergi dupa ei.
      Sa nu stie ce i-a lovit.

      E chiar usor, daca s-ar vrea.

      45
    • Cu 20 de masini nemarcate in trafic faci curatenie de bombardieri in doar o luna.
      Mers, filmat, dat prin statie incognito, nu sa alergi dupa ei.
      Sa nu stie ce i-a lovit

      politicienii nu vor asta, că vor cădea și ei.

    • E foarte periculos si in Bucuresti vine verde dar nu se misca nimeni, ca sunt pe chat.

      Era o chestie mișto prin Constanța acum ceva ani: semafoare temporizate.

      Bă, vedeai câte secunde erau rămase pe semafor, și poate te gândeai de 2 ori înainte să arunci ochiul pe Whatsapp la o conversație, că mai ai 5 secunde până se face verde!

      Dar nuuuu, a trebuit să le scoată, că „faceau baieții curse la ele”. De parcă fix aia îi oprește pe „băieți”.

  20. S-o luăm injinerește. Pe degete adică:
    1. Acum cîțiva ani (mulți) mergeam spre Sf Gheorghe și pe bucățica de dinainte de trecerea pe sub pasarela spre Prejmer m-a luat radarul din (la propriu) boscheți. Traficul era destul de mare, nu aglomerat, dar totuși. Eram cu mașina de firmă, numere de B, deci am primit o felicitare de 4 puncte. În timpul (foarte lung) de pictare a amenzii, au mai oprit cîțiva ghinioniști. Unul dintre ăștia s-a dat jos dintr-un ML (echivalentul pe vremea aia al haudiurilor si porșanelor actuale) și-a scos telefonul și i l-a proptit milițianului în nas, întrebăndu-l foarte frumos „îl suni tu sau îl sun eu?”
    A plecat in 3 secunde, că avea treabă și se grăbea.
    2. Am citit un comentariu, probabil la un alt articol de aici, unde era dată spre comparație situația din pandemie, cu străzi și intersecții pline de miliție și mașinile ei, plus locală, jandarmerie și alții de gen. Trafic cuminte, lege respectată, civilizație.
    Wcum de ce nu se mai poate? Unde sînt toți ăia de atunci? Cum mama mă-sii acum e la fel ca întotdeauna cu interogarea și a cesul bazelor de date RAR, RCA, ANAF. alte biruri și impozite, cînd în pandemie îmi era greu să ies 100m din casă cu cîinii, sau pînă la prăvălie după pîine și hîrtie igienică? Că bugetarii s-au înmulțit.
    3. În weekend trec de obicei prin primul giratoriu de după fostul Opel Victoria Global spre Coresi, sîmbăta între 9 și 9,30. Minim 2-3 mașini și o motocicletă de miliție, insoțiți cu o dubă Control trafic de la RAR. Pe onor participanții la trafic îi doare fix la 2m în fața gării de ei, circulă ca de obicei (tare și haotic, sensul giratoriu e moștenire de la mama lor) iar gașca de șepcălioși nu-i vede. RAR-ul nici atît, trec diverse gioarse, epave cu roți, chestii din care iese fum de parcă-s Titanicul în marș peste Atlantic. Nimic.
    4. Jumătate dintre cei opriți sînt opăriții și fac tărăboi, în principal ” da’ pe ăla și pe ăala de ce nu-i opriți, ce, m-ați văzut pe mine mai prost?”. Miliția nimic.
    5. Am geamuri pe ambele părți ale blocului. Noaptea de la 1-2 în sus, pe Minerva se fac curse și raliuri, toți puțoii și gherțoii turează diverse cașcarabete pe 2 sau 4 roți de sar pistoanele. Mă trezesc nervos, deși am termopane din alea cu fițe, zgomot redus, etc. Am dat mailuri către primărie și miliție pînă m-am plctisit, că nu m-a băgat nimeni în seamă. Inclusiv am cerut să se monteze niște camere fixe cu radar și măsurarea zgomotului. Tăcerea celor care se presupune că au atribuții e asurzitoare.

    Și atunci exact cum spune Vali, de ce să își schimbe careva modul de condus? Ca să pentru la ce?

    161
  21. Absolut corect, românul vede că e la noroc, el nu consideră că a greșit și trebuie să se-ndrepte, ci doar că n-a avut bulan, și va avea data viitoare. Pe ideea asta merg marea majoritate.

    Știu că s-a mai discutat, dar indisponibilizarea vehiculelor cred că este totuși o idee care ar avea cel mai mare efect. Ar fi scandal peste scandal, dar ar funcționa cu sistemul actual de oprești 3, ignori 30, pentru că omul ar zice: șansele sunt mici, da, dar dacă mă prinde rămân 30 de zile fără mașină.

    Ori să se ridice numerele + talonul, ori să se ducă la poliție în parcare și vii după 30 de zile. Și în ambele cazuri să nu poți ridica actele/mașina decât cu amenda achitată.

    Dacă șansele să fi prins sunt mici, că n-avem polițiști, că n-au chef de muncă, că nu știu ce, atunci măcar riscurile să fie mari.

    Nu poți și una și cealaltă că degenerăm în rusia anilor 90 imediat și vine un Putin la putere care ‘trebuie să fie dictator cu mână de fier pentru că țara a scăpat de sub control’. Ceea ce până la urmă n-a fost departe de adevăr.

    Și cu recenta ascensiune a aur, riscul e real, lumea vede pe drogatul ăla la TV că nu pățește nimic și e scăpat, alții sunt scăpați în Italia, alții sunt scăpați care unde, ce zice românul? „Trebuie unu cu mână de fier maică, să-i pună pe ăștia la punct”.

    32
  22. Subscriu, in 12 ani de permis am luat o singura amenda la pachet cu o suspendare ca eram cu numarul gresit in alt judet. M-a calmat cu ceva? Nu intrucat gropile tot nu au disparut, 8 ore pentru 500 de km raman in continuare ca e greu sa ridici limita la 70 unde casele sunt la 20 de metri de sosea si sunt doar 3 pe drumul principal… exemplele pot continua.
    Pana una alta cand un antreprenor uita sa marcheze corespunzator un santier dintr-o data devine persoana privata desi este societate comerciala iar datele sunt publice…
    https://imgur.com/a/jSX4Vmf

    12
  23. @zoso ce se mai auden cu sistemul “e-sigur”?

    Am tot vazut camere pe stalpi si sarme ingropate in asfalt dar… doar atat.

    01

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.