Cifrele IGPR spun că poliția rutieră a muncit anul ăsta…

Au dat un comunicat amuzant pentru cine are ochi să citească:

„Pentru creşterea gradului de siguranţă rutieră la nivel naţional, structurile de poliţie rutieră au efectuat peste 33.000 de acţiuni doar în primele şapte luni ale acestui an, cu aproximativ 10% mai mult faţă de perioada similară a anului trecut. În cadrul acestor activităţi, poliţiştii au constatat peste 22.000 de infracţiuni contra siguranţei circulaţiei pe drumurile publice, ponderea fiind deţinută de infracţiunea pentru conducerea unui vehicul sub influenţa alcoolului sau a substanţelor psihoactive – reprezintă 44% din totalul infracţiunilor”, a declarat Georgian Drăgan.

„Pe linia conducerii fără permis de conducere, avem 9.305 fapte, care reprezintă peste 40% din totalul faptelor. Dacă ne referim la sancţiunile contravenţionale, poliţiştii au aplicat aproximativ 1.700.000 de sancţiuni contravenţionale pentru abateri la regimul rutier. Dintre acestea, 14.000 au vizat conducerea sub influenţa băuturilor alcoolice. Totodată, au fost aplicate şi peste 9.000 de sancţiuni contravenţionale pentru Legea 132/2017, în ceea ce priveşte asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto. La nivel naţional, poliţiştii rutieri au reţinut 135.869 de permise de conducere, în perioada de referinţă, dintre care 12,9% au fost reţinute ca urmare a comiterii unor infracţiuni la regimul circulaţiei rutiere. Dintre cele aproximativ 120.000 de permise de conducere reţinute pentru fapte contravenţionale, 9% au fost reţinute ca urmare a conducerii sub influenţa alcoolului”, a arătat purtătorul de cuvânt al IGPR.

Vedeți voi, unele sunt infracțiuni, altele sunt contravenții, iar termenii ăia nu sunt folosiți la întâmplare, polițiștii încearcă să manipuleze opinia publică prin scheme de tipul ăsta. Conducerea unui vehicul băut? Infracțiune. Ce spune IGPR? 44% din totalul infracțiunilor. Conducerea fără permis? 40% din totalul infracțiunilor.

La faza cu contravenții, din 1,7 milioane de sancțiuni, nimic conducerea băut un pic, nimic cu RCA, nimic cu nimic. Numai mărunțiș. IGPR speră că românii nu știu să calculeze. Că e simplu:

  1. 14.000 sub influenţa băuturilor alcoolice
  2. 9.000 asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto
  3. 13.000 de permise de au fost reţinute ca urmare a comiterii unor infracţiuni la regimul circulaţiei rutiere

Adunat, nu ajung nici la 100.000 contravenții din cele 1,7 milioane aplicate. Ce sunt restul? CE SUNT RESTUL?!!? Credeți că dacă era ceva de comunicat, ar fi comunicat? Că eu cred că da. Dar când 90% din amenzi sunt de la stat cu radarul în boscheți, nu prea vrei să comunici asta, că se întreabă contribuabilii, ăia pe care pretinzi că îi aperi și de la care ceri respect, de ce doar asta faci. Sau, mai dureros, dacă numărul amenzilor pentru viteză a scăzut ca urmare a acțiunilor poliției. Au scăzut?

Așadar, întrebări pentru IGPR:

  1. cât la sută din numărul total de amenzi/contravenții sunt pentru viteză? din astea, câte au fost date pentru viteză în localitate și câte pentru în afara lor?
  2. câte amenzi au fost date pentru nepurtarea centurii de siguranță? din astea, câte amenzi au fost date pentru nepurtarea centurii de siguranță în spate?
  3. câte amenzi au fost date pentru punerea în pericol a altor șoferi (condus agresiv, condus periculos)?
  4. câte amenzi au fost date pentru vorbit la telefon?
  5. câte amenzi au fost date pentru parcare neregulamentară?
  6. câte amenzi au fost date pentru lipsa luminilor pe DN și autostrăzi?
  7. câte la sută din amenzi au fost date șoferilor din județul unde s-a aplicat amenda și cât celor din alte județe?

Simplu. Știu și ei cifrele astea, dar nu le face bine să le dea publicității. Preferă să doarmă prin parcări și să iasă cu radarul în weekend.

 

bert

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

68 comentarii

  1. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 339
    • 5 ar putea fi delegata catre politia locala, dar in continuare 7 mai are impact.

      101
    • 7 are rost, că poliția stă la până la trecerile de pietoni, la Teatrul Dramatic sau la gară de pildă, trec 12 mașini de brașov și una de bucurești, aia de bucurești e oprită că nu a dat prioritate pietonului imaginar care nu era acolo. pățită de mine de câteva ori.

      când mi-am pierdut permisul, eu eram pe b1, pe b2 era unul care mergea mai tare, dar el avea număr din județul ăla, eu eram ăla greșit…

    • 7 este inca adevarata. Din pacate

      230
    • La Brasov e militie? Ca in bucurenistan nu am vazut de 1 an pe nimeni, se merge la aspiratie cu 80+

      241
    • nu am mai văzut o mașina de poliție de săptămâni bune.

    • Bun, și atunci de ce mai trebuie să păstrăm mizeria asta de format al numerelor de înmatriculare? Cu ce ne ajută să știm că ăla care intră în depășire aiurea are Nr de PH de expl? Când putem pune un alt format, la fel de ușor, (complementat cu numere preferențiale chiar din care statul poate câștiga enorm) eliminând astfel abuzuri de genul de mai sus și eliminând ura asta dintre ” regiunile istorice” din Romania. Cat despre parcat aiurea și dat amenzi, putem lăsa responsabilitatea dministratiilor locale, cam cum este peste tot in lume

      183
    • warcloud, asta ar fi o metoda super misto de a evita orice amenda.

      iti pui numar preferential un vers din shakespeare tradus in poloneza si semianalfabetul cu sapca n-o sa fie in veci capabil sa il reproduca pe pv.

      74
  2. Ii posibil ca acestea sa fie informatii publice, trebuie doar intrebat.

    811
  3. Să stea cu radarul în boscheți cât mai mult, dacă se poate în fiecare boschet. Poate așa vom scăpa de toți „șoferii” care au impresia că dețin veleități de pilot, care îți dau flashuri, fac depășiri și te obliga uneori sa intri în decor sau se plâng pe net ca nu ar trebui să ieși în drum dacă nu ești în stare să menții o viteză cu 50 km/h peste limita legală.

    Indecis. Tu ce zici?3729
    • Eheeii… Tu crezi că radarul ăla în boscheți funcționează așa aiurea pentru toată lumea? E selectiv, când trece în trombă „cine trebuie” sau face ce zici tu acolo, radarul se mai întrerupe, mai pică o frunză, se mai descarcă bateriile… :))))

      Comentariu apreciat.325
    • Articol: ăștia își cam bat joc de noi.
      @Eu: lasă-i să-și bată joc de noi, așa e bine. să-și bată joc și mai mult!!

      913
    • Eu sunt de acord să stea. Unde trebuie, nu unde știu ei că are balta pește.
      Exemplu. În București nu au de ce sta la Quantic că nu trec 3 pietoni pe oră și nu e nicio clădire în afară de bodega aia în zonă. Dar na, vii lansat în coborâre de pe pod.
      Nici pe chei la botanică nu au de ce sta. Sunt 3 benzi și 0 pietoni. La fel, după ce stai la semafor la Grozavesti o mai calci.
      Însă nu-i văd pe Dorobanți sau pe la Herăstrău mai deloc. Zone unde nu poți sta liniștit la în terasă de zgomot de motoare.

      69
    • Sa ne civilizam, dar sa inceapa cu altii. Cam asta e cu statul asta in boscheti.

      84
    • Nu știu care alții. Ideea credeam ca e simplă. Folosește resursele cu scop, unde contează.
      Și nu am nicio problemă personală, nu m-au prins niciodată în zonele de care am zis..

      32
    • Cum Poate un Politist care sta cu radaru in Boscheti sa vada flashurile, depasirile si alte agresiuni din trafic? Raspuns: nu poate, asta se face doar daca ei se suie in masini nemarcate si merg prin trafic.

      Iar tu esti foarte prost, imi pare rau pentru tine.

      35
    • Ei nu stau in boschetii aia din zonele periculoase cu accidente si depasiri, ca e mai complicat.

      Ei stau in boscheti pe bulevarde cu 3 benzi si limite de 40, prin pasaje unde din inertie depasesti limita, pe la iesiri din sate unde nu e nici urma de om, oriunde e mai simplu de saltat un permis, sau procentul celor care incalca limita de viteza e mai mare (pentru ca permite infrastructura).

      60
  4. Am dezvoltat reflexul de a ma uita in boscheti dupa politisti de la rutiera si atunci cand merg pe jos. :))

    Comentariu apreciat.501
  5. Comunicatul IGPR este ca lauda unui impotent ca i s-a mai sculat o data

    Comentariu apreciat.541
  6. Eu zic că cifrele alea sunt aruncate complet aiurea acolo. N-au nici o legătură cu nimic. Trebuie tăiat minim un zero sau chiar două din cifrele alea comunicate acolo. Deși cred că și așa tot e prea mult.
    Nu trebuie decât să te uiți pe orice stradă, orice șosea, orice drum din țara asta ca să realizezi că acțiunile alea ale lor au fost făcute în vis sau pe alte planete probabil. Se circulă fără permis în draci sau cu permis luat pe șpagă, se circulă sub influența băuturilor alcoolice sau drogurilor absolut peste tot, respectarea regulilor și semnelor de circulație e facultativă în funcție de cât de mare e mașina și cât de „bazat” e șoferul, alea cu parcatul aiurea, telefonul sau centura pe care le enumeri tu sunt din alte filme, n-am mai auzit de multă vreme pe cineva să fie amendat pentru așa ceva… Cum să comunice statistici pe astea dacă n-au?

    133
  7. 8. cate amenzi s-au dat pentru mers pe b2?

    Indecis. Tu ce zici?266
  8. NOU
    #24

    Nu stiu daca va amintiti perioada de pandemie cand era cate o masina de politie la fiecare intersectie, waze-ul era albastru peste tot de politie. Toata lumea mergea linistit, nu mai opreau dampulea pe „avari” (5 min boss), etc. Unde sunt politistii aia acum?? Toata lumea vorbeste de lipsa polutiei de pe strazi si nimeni nu face nimic!
    Omul nu se civilizeaza decat prin amenda+bataie. Si cum bataie nu merge, ramane amenda… In tarile straine toti rumanii merg civilizat. De ce? pentru ca amenzi…
    Daca politia si-ar face treaba, ar da o gramazime de amenzi, ar lua o gramade de permise, o gramada de taloane, s-ar mai elibera putin si strazile.

    Comentariu apreciat.464
    • foarte buna observatia cu pandemia. parca erau patrule mixte, aveau si jandarmi pentru optiunea bataie :) unde sunt aia acum? la birou, la pensie sau in concediu.

      Comentariu apreciat.301
    • „In tarile straine toti rumanii merg civilizat.”
      Dada, d-aia era sa faca o frontala cu un muist de OT care depasea pe linie continua si fara vizibilitate saptamana trecuta intr-o tara straina. D-aia un alt muist cu numar de B cu mondeo se grabea tare si depasea la limita tot ce prindea, doar ca sa se opreasca din 2 in 2 km si sa ajunga iar sa ne depaseasca in acelasi stil.
      Muistii sunt muisti si in alte parti daca cred ei ca le merge.

      194
    • Am scris si eu cateva mesaje in trecut pe paginile politiei, legat de faptul ca nu mai vad politie pe strazi cum era in 2020 pe timpul pandemiei sau chiar si inainte de 2020 si ca de aia e HAOS si nesimtire la cote maxime istorice pe strazile din Bucuresti. Mai mult de jumate din soferi sunt pe telefon. Multi nici macar nu se mai feresc cum se facea o data de tineai telefonul in poala ca sa nu te vada cineva. Acum ii vezi cu telefonul la ureche de la 30m. Ieri era un politisti pe motocicleta care a vazut 2 masini ce au trecut razand pe langa noi ce traversam pe trecere dar s-a facut ca ploua. Efectiv nu le pasa.

      162
    • Eu nu mai respect nici o regulă de ceva timp. Merg pe banda de autobuz, chiar și pe linia de tramvai, bag 160 noaptea în oraș, nu mai semnalizez decât dacă am chef, trec pe roșu frecvent, întorc unde am chef, merg des pe interzis. Pur și simplu raportul cost beneficii e okay așa.

      87
    • @Flat: „bag 160 noaptea în oraș” – sotia face coliva buna? :-)

      110
    • @Flat . Si bineinteles ca te oftici si injuri cand te incurca alt ‘meserias’ , ca de la ala ai asteptari sa mearga legal.
      Aveam un coleg din asta la fostul loc de munca . Daca facea el dreapta de pe banda de obligatoriu inainte , era ok , nicio problema .Dar daca facea altul , claxoane si injuraturi fara numar…….
      Chestia aia cu asumare/beneficii/ si pula mea ce mai zici tu acolo , se cheama lipsa de respect fata de ceilalti sau mai pe scurt NESIMTIRE.
      Lepre , si tu si fostul meu coleg .

      20
  9. Daca se introduce radarul fix automat cine mai poate sa doarma in boscheti, sa stea si sa te opreasca ? Asta inseamna eficentizarea muncii, iar aici la noi la Romania statul NU face asa ceva!!!
    Credeam ca ai inteles asta pana acum!

    182
    • Cand l-au introdus am tabarat toti pe ei cu procese. Acum ca nu mai sunt, ne plangem.
      Eu sunt unul care pe vremea cand pe DN1 erau montate camere pentru viteza, luam amenzi lunar.
      Nu am facut niciodata contestatie, asa cum au facut “milioanele” de romani CORECTI SI ABUZATI.
      Radarele din “boscheti” m-au civilizat dupa ce imi luam amenzi de cateva mii de lei pe luna si ma apropiam de 15 puncte.
      Ne place sa ne cacam pe noi ca vrem civilizatie, dar sa nu se faca pe spatele nostru.

      20
  10. Ceva nu da bine in calculele militienilor:

    Ei zic la infractiuni (alcool peste 0.4 sau droguri) ca au gasit 22k soferi. Hai sa zicem un 50/50 de si vedem ca procentul e mai mult de 4 bauti la 1 drogat. Rezulta 11k soferi cu alcool in sange care au ramas fara permis si cu dosar penal.

    Mai jos, la contraventii zic ca au gasit 14k soferi bauti. Deci si astora le-au luat permisul.

    Ei zic ca la nivel national au luat 135.869 permise. Din astea 9% au fost pt alcool. 9% din 135.869 rezulta vreo 12.200 de permise. Oricum as aduna nu imi dau cifrele date de ei.

    Am gresit eu pe undeva sau au numarat permisele luate ca Caragiale?

    171
  11. Uitați va de curiozitate sa vedeți câți agenți de la poliția locală poarta centura. 90suta, sa nu zic toți, nu poartă.

    103
    • pai nu au cum… nu se inchide peste burta… unde mai pui ca trebuie sa fie vigilenti, sa sara la interventie inainte sa se opreasca masina si centura i-ar stanjeni…

      161
  12. Ai un studiu despre cati din MAI iti urmaresc blogul? Ca am obosit sa le tot adresezi intrebari si ei sa nu raspunda. Poate nu sunt pe aici.

    Comentariu apreciat.282
  13. Singurul care poate reforma MAI e Ioan Rus.

    65
  14. Daca am avea presa, la orice conferinta din asta ar sari pe ei cu intrebarile 2-3 ziaristi.
    Dar asa, cine? Ca daca pui o data intrebari din astea, postul/ziarul tau nu mai primeste acreditari dupa ;)

    131
  15. Mascati, caini, drug teste peste drug teste… miercuri dimineata la 7 :))
    https://youtu.be/MSJ52BDYWrw?t=1168

    41
    • WTF, de când e predoiul ministru de interne? :))

      Ăsta e efectiv omul șters al pnl-ului, îl pun acolo unde știe că nu va deranja pe nimeni.

      Săracul de el cum nu i-a dat afară pe nimeni de-acolo că sigur nu era nimeni problematic…

      Dacă e adevărat ce zice ăsta trebuiau zburați toți de-acolo, polițistul „amator” care l-a oprit prima oară cu droguri la el de fapt i-a fost zis de la dispecerat să-l lase în pace…

      https://www.youtube.com/watch?v=YAHk1EDR0hk

      01
  16. Legea 544/2001 ar putea răspunde la informatiile astea. Dar o să zică IGPR că „Nu detinem aceste statistici” și gata.

    42
  17. Vali, poti pune intrebarile acelea direct la minister, printr-un email, pe legea 544. Apoi publici aici, pe blog, raspunsul.

    https://www.mai.gov.ro/informatii-publice/aplicarea-legii-544-2001/

    92
  18. Hai ca le-am scris eu intrebarile acestea pe legea 544. Sa vedem ce raspund.

    Comentariu apreciat.271
  19. Adaug eu punctul 8
    8 – cate amenzi a primit administratorul de drum pentru drumuri neconforme? Canale, denivelari, lipsa marcaje, lipsa indicatoare, semnalizare deficitare/gresita, gropi?

    Aaaaaaaaaaaaaaaaaa stai putin, noi nu ne legam de sefi, frecam duda la umbra in boscheti intr-o zona de 50 pe 3 kilometri unde nu sunt case ca daca era sa marim limita la 70 nu mai aveam obiectul muncii.

    151
  20. Ca sa il citez pe colegul meu de banca din liceu ajuns politist – intai la interventii, acum ca a facut o facultate la FR este la dispeceratul 112 dintr-un judet sarac: „sunt extrem de scarbit de tot sistemul, mai putin pe 14 cand luam salariul”. Daca asta cu job super comod – lucreaza 6 zile de 24 ore pe luna, doi oameni pe tura, dar fara potential de luat spaga, e scarbit de tot, imi dau seama cum e cu aia care mai trebuie sa isi si miste fundul pe teren si sa si faca planul de amezi. Planul ala care nu exista, sigur.

    131
  21. Munca lor se vede in faptul ca suntem nr.1 la accidente in Europa de mai bine de 10 ani.

    100
  22. Tocmai am revenit din Bulgaria, unde drumurile sunt asa și asa dar unde am văzut 8 echipaje de politie în 350km. Tot acolo se circula cu 50 la ora în localitate și 90 în afara (cum dracu’ reușesc). Părerea unui bulgar despre șoferii romani „toți coduc ca in GTA” și prefera sa meargă în coloana. Am fost și prin Serbia, acolo în zona școlilor se merge cu 30 și se respecta viteza de catre toți. Nu vrei sa dai ochii cu judecătorul care stabilește amenda dacă ai depășit viteza cu 10 kmh.
    La noi „radarul în boscheți” face minuni; suntem campioni pe sate la accidente.

    120
    • Bulgarii sunt desosebiti la modul general:
      – au banda dubla in rampa si ai unde depasi!
      – au masini antice, nu vechi, pe care le prefera unora mai noi si ieftine (gen Dacia).
      – majoritatea merg foarte incet pentru ca nu au ce si nu merg departe. E o
      Societate inapoiata, timpul se scurge greu acolo.
      – ne urasc pentru ca este clara diferenta de ani/bani/camitate dintre masinile lor si ale romanilor.
      – au limita 140km/h pe autostrada
      – majoritatea echipajelor nu sunt de politie, ci verificare vigneta = BGTOLL

      24
  23. Cred ca ce ar trebui retinut din acel comunicat este ca sunt zeci de mii de romani care conduc sub influenta alcoolului, a drogurilor, fara RCA, ITP sau alte infractiuni.

    Iar asta din verificarea unui numar de (probabil) 30% din toti conducatorii auto.

    Asta ar trebui sa ne dea de gandit.
    Faptul ca Politia este cum este o stim de zeci de ani, dar si cetatenii sunt o apa si un pamant.
    Statistic, 3 din 10 soferi incalca legea cumva, fie incalcari incadrate ca infractiuni, fie viteza sau alte contraventii.

    Nu va sperie asta? Nu va revolta?
    Ce ati face voi daca ati fi Seful Politiei Romane? Cum i-ati prinde pe toti?

    10
    • Cred ca ce ar trebui retinut din acel comunicat este ca sunt zeci de mii de romani care conduc sub influenta alcoolului, a drogurilor, fara RCA, ITP sau alte infractiuni.

      asta știm. și vedem și in jurul nostru. dar câți refuzăm să ne suim în mașină cu prietenul nostru care a băut 2 beri?

      Ce ati face voi daca ati fi Seful Politiei Romane? Cum i-ati prinde pe toti?

      1. contrar a ceea ce se spune zilele astea, polițiștii pot detecta destul de bine și de ușor cine e băut sau drogat in trafic. sunt ăia care văd mașina de poliție și se sperie/panichează. trași pe dreapta, verificat, minim 25% din ei au câte o bubă.
      2. iei permisul celor care depășesc coloana la semafor. la toți. 30 zile timp de gândire. faci asta 2-3 săptămâni dimineața la fiecare 3 luni, se eliberează și traficul, se calmează și idioții. plus, unii descoperă că pot ajunge la muncă fără mașină.
      3. iei permisul celor care trec pe roșu. la toți. la fel, 30 de zile de reflecție.

      de ce zic „la toți”. pentru că la noi legea se aplică selectiv. trec 10 pe roșu, poliția il oprește pe 1, ăla nu e „asta e, am greșit” ci „de ce plm doar eu”. devine și mai îndârjit și mai nervos. uite cazul meu. eu circulam pe b1 cu viteză, pe b2 era unul cu viteză mai mare, radarul m-a luat pe mine, pentru că motive, ăla de pe b2 a trecut fluierând. ce am făcut? am devenit mai calm? am recunoscut că am greșit? sau m-am enervat și mai tare când cârnatul de polițist a început să mintă cu privire la motivele pentru care nu l-a luat și pe ăla?

    • 1. Ok
      2 si 3 vor conduce fara permis

      Ce as adauga este ca atatea incalcari are regulilor de circulatie au radacini adanci in scoala de soferi.
      Soferi care nu semnalizeaza, care nu stiu cum sa semnalizeze, incadrari gresite in sensurile giratorii, folosirea gresita a benzilor, folosirea gresita a benzilor de accelerare/decelerare, neintelegerea gabaritului celorlalti participanti la trafic (ex. camioane in sensurile giratorii, foarte putini stiu/inteleg ca au unghiuri moarte foarte mari), plus alte cateva zeci de greseli pe care le fac aproape toti soferii, greseli care duc la accidente, unele usoare, altele soldate cu morti sau pagube materiale mari.

      Pana cand legile de obtinere a permisului de conducere nu vor fi de asa natura incat sa nu mai poata fi toti cretinii instructori auto si permisul de conducere sa nu mai poata fi luat cu usurinta, pana atunci vom vedea pe sosele tot felul de idioti.

      10
  24. Am făcut școala de șoferi în 2000- cu instructorul am făcut o singură parcare laterală, o singură parcare cu spatele și o singură plecare din rampă. Am mers cu instructorul pe Drumul taberei, încât mă poți lega la ochi și tot știu să merg pe traseul ăla. După ce am făcut jumătate din orele de condus, mi-a zis (era începutul lui august) că el va intra în concediu-ori îmi iau actele și ma programez la examen, ori aștept până după octombrie. Am învățat cu mașina mea să parchez și să merg, în general. M-a ajutat mult faptul că am învățat decretul(teoria, cum ar fi), de asta am și luat permisul din prima. Deci, instructorul te poate învăța sau nu, depinde și de tine să te autoeduci.

    20

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.