Prioritățile orașului (Brașov)

Noua prioritate a orașului este să facă niște stații de încărcare pentru mașinile electrice, 250 stații pentru cele 5.000 mașini electrice și hibride din oraș.

OK, nu e o idee rea. Parcări noi? Nu. Parcări subterane? Nu. Piste de biciclete? Nu. Plantări de copaci? Nu. Tuns iarba la timp, să avem un oraș verde și frumos? Nu. Se fac 3 ani de când a preluat mandatul Coliban, și cetățenii nu prea văd lucrurile promise.

Vii cu soția să nască? Lasă dracului mașina acasă. Vii cu copilul bolnav la spitalul de copii? Lasă mașina acasă, vino pe jos! Parcare la stadion pentru autocarul echipelor care vin să joace? Pentru părinții care își aduc copiii la meciurile de juniori? Dă-i dracului, să vină pe jos, să facă sport.

Cu urșii care tot coboară în oraș era vorba să se pună fire electrice sau bariere de beton. Nu s-a făcut nimic in 3 ani.

Iese iarba din trotuar, probabil asta era un motiv de mândrie și un motiv să avem titlul de Capitală Verde.

Orașul e plin de copaci uscați, nu face nimeni nimic până nu cad. În orice caz nu plantat alții noi, ar fi aiurea să se gândească din timp.

După ce schema cu drumul făcut pentru un dezvoltator imobiliar din drumul spre Poiană a picat, nu am mai auzit nici un plan pentru un drum care să nu fie prost gândit sau rău-intenționat pentru că turiștii să nu mai tranziteze Brașovul când urcă spre Poiana. Poate la al treilea mandat. Sau poate după ce se inventează teleportarea.

Tot atunci se vor uita la strada aia nenorocită care duce la aeroport și își vor da seama că parcă e cam improprie și ar trebui lărgită la două benzi.

Cetățenii vor și chestii mari, dar cel mai des se lovesc de chestiile mici, de zi cu zi. E frumos că s-a făcut o grădiniță nouă în 3 ani, dar asta e tot? Care o să fie sloganul pentru un nou mandat, “nu am avut timp, mai vreau un mandat ca să pot tunde iarba la timp și aduna gunoaiele de pe spațiile vezi”?

Nu știu, dar un festival este ce are nevoie orașul. Și un centru cultural cu zero parcări.

Și chestia asta se întâmplă în toate orașele României unde sunt primari noi, din zona/bula noastră. Sunt mai interesați de a face chestii cool decât chestii utile.

 

urs-bear-1 Image by wirestock on Freepik

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

64 comentarii

  1. Oamenii cultivați nu au nevoie de parcări, ei se deplasează cu transportul public în comun!

    Comentariu apreciat.8527
    • NOU
      #2

      Eu cand merg in Brasov parchez in Jud Harghita ca sa nu aglomerez oras frumos , mai bine ii aglomerez pe unguri.

      Comentariu apreciat.1323
    • @Andreiski : si cu trotinete, nu uita de trotinete

      Comentariu apreciat.311
  2. „Tot atunci se vor uita la strada aia nenorocită care duce la aeroport …”
    S-ar putea ca strada aia sa fie pe teritoiul administrativ al orasului Ghimbav.

    Ai uitat sa spui de strazile care inca mai au denivelari, gropi si guri de canal cu probleme (pe banda 1). Si ma refer in mod special la strazile principale, nu cele din cartiere.

    Indecis. Tu ce zici?289
    • e drum judetean, in administrarea CJ.

      221
    • Denivelarile si gropile de pe prima banda din oras arata cat de mult ii pasa domnului primar de biciclisti.

      E normal ca autobuzele electrice, grele, sa distruga prima banda, dar asta e un lucru care trebuia prevazut si alocate fonduri pentru reparatii.

      Gropile de pe prima banda? Numai eu raportez de pe la inceputul anului 2022 niste gropi din buricul targului, din centrul civic. De fiecare data primesc raspuns pe email ca asfaltarile se efectueaza in perioada 1 aprilie – 31 octombrie, dupa care nimic.

      La fel stam si cu curatenia. Anii trecuti, frunzele uscate care se strang pe langa borduri, au fost o reala placere pentru biciclisti, mai ales cand au inceput sa putrezeasca.

      Lucrurile astea de bun simt nu tin de culoarea politica, tin de buna administrare a orasului, nu trebuia sa facem un pas inapoi cand vine vorba de ele.

      143
  3. Peste 50 de ani o sa ne dam seama ca de fapt acesti primari incurajau mersul pe bicicleta, de aia nu faceau parcari. Dar va fi tarziu. Ei trebuie apreciati ACUM!

    Comentariu apreciat.517
  4. vine A, B, C si zic fiecare A ca face a, B ca fac b, etc.. si se voteaza A si A face a (atat). Si apoi vine X si promite ca face a, b, c, d, e, ..x..z; lumea il voteaza pe X care nu face nimic. Data viitoare si B si C zic si ei ca fac a,b,c,..z, lumea il voteaza pe X ca are experienta. A vine si zice ca el promite ca face „a” si cum a si facut-o in trecut. Votantii ii zic ca nu a facut nimic in ultimele 2 alegeri…si il voteaza in continuare pe X.

    99
  5. Polivalenta, crese noi in mai multe cartiere, la mine in cartier am avut si deszapezire si curatenie(perifierie tati), chiar si asfalt neterminat in alte 2 mandate s a finalizat la inceputul mandatului asta , autobuzul a fost schimbat cu ceva decent, dezvoltarea imobiliara haotica a incetinit…acum na trebuie sa si vrei sa vezi chestii… Da stii ce ma bucura pe mine cel mai tare…noi ne certam pe chestii civilizate altii in orase mai mari si mai cu staif nu au gropi de gunoi, apa calda, asfalt , canalizari…la dracu nici macar drumuri pana la rezidentialele noi. Vorba lui nea Ion :” eu stiu ca sunt prost dar cand ma uit in jur imi creste inima in mine”

    Comentariu apreciat.4911
    • Asta cu „nu au drumuri pana la rezidentialele noi” nu se intampla in orasele civilizate. Se intampla in satele de pe langa orasele civilizate, unde si-au luat toti case si apoi au avut un soc cand si-au dat seama ca viata la porumb nu este atat de usoara si nu se preteaza unui program de lucru 9-18.

      92
    • Polivalenta – proiect inceput si cu finantarea asigurata de Scripcaru. Constructia inceput acum cateva luni.

      Crese si gradinite – toate au fost proiectate, finantate, iar constructia a fost inceputa pe vremea lui Scripcaru.

      Deszapezire si curatenia – niciodata n-am avut zapada prin cartiere pana anii trecuti, iar daca am avut, a fost maxim 2-3 zile pana au intrat cu utilajele mici de curatenie. Curatenia? Orasul nu a fost niciodata atat de murdar si plin de frunze cum a fost in ultimii trei ani. Spatiul verde a fost complet ignorat pana anul asta. Nu zic ca trebuiau sa fie bani aruncati pe tot felul de flori cum era pe vremea lui Scripcaru, dar macar sa fie VERDE, cu iarba ingrijita. Parcurile au fost lasate in paragina, aspersoarele din giratorii nu au aparut in primii doi ani de mandat Coliban. Frunze vestejite si putrezite pe pistele de biciclete n-au fost niciodat pana acum.

      Autobuze – absolut toate autobuzele electrice au fost comandate si platite de Scripcaru.

      Zici ca ne certam pe „chestii civilizate”. Nu, nu se cearta nimeni cu tine, este doar lume care iti spune, dezamagita, ca un oras ar trebui sa evolueze, nu sa involueze. Administratia actuala a facut multi pasi inapoi cu lucrurile de baza care tin de administrarea orasului – curatenie, infrastructura etc.

      Indecis. Tu ce zici?2010
    • @motociclist autobuzele verde închis sunt luate de Scripchi cu un împrumut de la BERD. Cele verde deschis sunt luate de Coliban cu fonduri nerambursabile.
      Grădinița din Tractorul, de exemplu, nu.

      Și mie mi se pare ca ar fi mai murdar, dar nu mi-e clar din ce cauza, din moment ce firma e același.

      00
    • @Lucian Autobuzele contractate de Coliban inca n-au ajuns sa fie livrate. E adevarata, a luat 50 parca, dar inca n-au fost livrate. Poate ma insel, dar nu cred. Proiectul gradinitei din Tractorul e inceput din 2018.
      Curatenia nu se mai face, pur si simplu. Acum cativa ani, in timpul noptii erau scosi toti colaratii verde fosforescent sa mature pe strazi.

      00
  6. „Cu urșii care tot coboară în oraș era vorba să se pună fire electrice sau bariere de beton. Nu s-a făcut nimic in 3 ani.”

    asta e cea mai retardata idee. daca ai dreptate cu restul, as fi crezut ca te-ai plimbat prin „padurile” brasovului.

    unde vrei sa puna fire? sau bariere de beton?

    ca sunt trasee de drumetii si drumeti care se plimba peste tot.

    Comentariu apreciat.4614
  7. Statiile de incarcare sunt necesare pentru a-si incarca masinile electrice ecologistii.
    Masina electrica trebuie incarcata obligatoriu de pe strada. Daca se poate si gratis e si mai bine. De aici vor veni o parte din voturi. Ca din alta parte m-as mira.

    Indecis. Tu ce zici?3512
  8. In Stuttgart ma tot miram de ce vad asa masini parcate prin oras. Erau o multime de parcari subterane.
    La noi ar trebui demolate blocuri ca sa poti largi strazile sa faci parcari subterane, piste de biciclete, asta ar trebui sa fie un proiect national pentru care sa se ia imprumut extern.
    Imprumuturile externe ar trebui luate pt proiecte de infrastructura nu pentru a plati salariile bugetarilor.

    Indecis. Tu ce zici?2317
    • Cand ai venit cu povestea asta ai fost constient ca exista o aplicatie numita Google Maps? Pe aplicatia asta poti sa vezi imagini din aproape orice oras din lume.
      Iar in Stuttgart eu vad parcari pe marginea fiecarei sosele / fiecarui drum. Tu prin ce zona a orasului te-ai plimbat de nu ai gasit masini parcate decat in subteran?

      106
  9. Statiile pentru masini electrice sunt legste de reteaua stradala.
    Sunt statii lente, Type2, pe care le puteti avea si acasa.
    Sunt pt completat sau pentru incarcat in timpul noptii.
    Nu poti avea atatea statii FastDC.

    181
    • Pai e foarte bine asa.
      Lasi mașina pe strada în cartier, și o încarci peste noapte, cum e în UK, unde stațiile sunt integrate în stâlpii de iluminat.

      01
  10. Te rog sa nu zici de rau de primarul USR ca acum vin talibanii USR si-ti explica faptul ca „nu e lasat sa faca”. Asta este eterna lor scuza.

    Poate apare si o poza cu primarul mancand o supa rece si-atunci chiar ca te-ai ars.

    Indecis. Tu ce zici?3029
    • nu are consiliu cum a faca ca nu il lasa pesede, voteaza numai impotriva lui orice initiativa.
      A se citi cu sarcasm

      146
  11. Buey voi nu ati aruncat niste milioane de euro (pierdere, dupa calcularea biletelor vandute) pe un festival, ca sa va laudati ca este printre cele mai mari din Europa. Asa ca: ciocu’ mic ;-)

    194
  12. dupa mine, cel mai probabil doar pentru statiile alea sunt bani nerambursabili. altfel, administratia nu cred ca e interesata ea, asa din proprie initiativa, sa faca ceva chiar si cu bani putini. majoritatea nu se angajeaza la stat pentru competenta sau din simt civic, ci pentru ca e program flexibil, responsabilitate zero si poate cateodata mai iese si de-o combinatie. asa ca pentru statiile de incarcare se va angaja o firma sa faca planul, alta sa-l implementeze, functionarii vor face sute de hartii si dosare cu sina pentru achizitii, pe care le vor plimba fizic intre diferite institutii, lumea din circuit se face ca munceste si omul de rand vede ca s-a facut ceva.

    162
  13. in mare ai dreptate, dar de parcari in plus in general nu e nevoie pentru ca mai multe parcari inseamna mai multe masini, practic cerere indusa, care inseamna mai putina lume care foloseste transportul alternativ si care inseamna mai multa aglomeratie si mai multe masini si tot asa. niciodata o banda in plus sau niste parcari in plus nu rezolva problema traficului.

    Indecis. Tu ce zici?1813
    • E oras turistic, coane. Cu ce vrei sa vina oamenii, cu valizele in spinare?

      168
    • unele din exemplele date sunt pertinente. Mergi la maternitate cu taxi-ul? Similar la oricare spital din oras.
      Mai ales daca vii de la 15km + distanta.

      50
  14. De parca nu s-ar putea folosi ca parcari subterane tunelurile de sub Bucegi.

    Comentariu apreciat.303
  15. NOU
    #31

    Comentez rar și mai ales doar atunci când vine vorba de Brașov. Îmi place să cred că sunt sufiecient de bine documentat pe subiectele care țin de orașul nostru. Așadar, cu voia ta, să le luăm pe rând:

    1. 250 de stații de încărcare pentru mașini electrice. Dincolo de faptul că e o convingere a lui Coliban că mașinile electrice / trsnportul public în comun trebuie încurajate, proiectul celor 250 de stații de încărcare este 100% din bani nerambursabili. Fonduri naționale sau europene. Așadar, dacă tot sunt gratis să le pună. Bine că au fost înstare să atragă fondurile astea.

    2. Parcări noi. Vorbim de o realitate valabilă absolut în orice oraș mare din România. În niciunul dintre ele, administrația nu va reuși vreodată să acopere necesarul de locuri de parcare. Nicăieri. Iar asta trebuie spusă cu subiect și predicat. Pe de altă parte. Există in derulare licitația pentru Park & Ride-ul din Bartolomeu, e demarat proiectulde Parc & Ride în Noua și discuții despre o eventuală parcare subterană în zona centrală (Prefectură, Modarom, Star) + parcări pe calcanele unor blocuri din Astra.

    3. Pomi uscați, iarbă netunsă, platări de pomi – sunt cele mai subiective dintre subiectele posibile în Brașov. Părerile sunt împărțite. Este corect că pe termen scurt omul vede exclusiv lucrurile din proximitatea propriului gard. Nu vreau să intru în detalii despre cât de ok e asta la nivel de oraș, ăsta e nivelul. Mergem mai departe.

    4. Piste de biciclete. E oarecum tot despre habarnimul administrativ al omului de rând. Realitatea e că sunt proiecte în diverse stadii, inclusiv cu trasee lucrate pentru vreo 60 de km. Și când vorbim de piste de biciclete și proiectele actale, nu vorbim de niște linii pe asfalt din epoca anterioară lui 2020. E vorba de piste de 3,5 metri, delimitate de traficul auto. Acum, cele mai intalnite erau 2 trasee care adunau vreo 10 km. Din partea primariei erau gata in ultimele luni ale anului 2022. Ghici ce. Politia Rutiera s-a opus. Conform legii strambe din Romania, Pol Rutiera trebuie sa isi dea acordul. Iar politia rutiera apara traficul auto, masinile, locurile de parcare etc. Nicidecum biciclistii si pietonii. Si-au dat acordul dupa 8 luni. 8 luni in care stiu sigur ca au fost negocieri din 2 in 2 saptamani. Acum incepe procedura de lansare a executiei.

    Foarte important la punctul ăsta. Finanțările pentru piste … și astea sunt nerambursabile. Deci fără presiune pe bugetul local.

    5. Urșii. Nu insist pe ce e la nivel de lege națională. Că nu au mai fost date cote de împușcare de ani e zile (motiv de înmulțire). Știu doar că Brașovul a relocat zeci de urși. Nu, nu rezolvă problema națională că doar îi iei din Brașov și îi duci prin alte părți unde oamenii săraci nici nu știu ceva, minimal, despre cum să se protejeze. Garduri, sârme? Pe bune? Nu e fezabil pentru nimeni. Nu cred că cineva poate crede că se apucă administrașia din Brașov să pună garduri din Postăvaru, până la Timiș.

    6. Drum nou către Poiană. Mai rămăsese în discuție unul prin Cărămidăriei. A fost îngropat, pe drept cuvânt. Oamenii din zonă s-au opus. Singura discuție viabilă, venită tot la inițiativa lui Coliban a fost să se ia în calcul studierea unei variante de drum după unitatea militară dinspre Cristian. Mi se pare corectă.

    7. Când spui strada aia nenorocită, bânuiesc că te referi la Institutului. Da, va fi lărgită la 4 benzi. Și mai mult va fi legata direct de Centură. Cred că SF-ul e gata. Urmează PT cu execuție.

    Cam astea ar fi în mare. Sper că am acoperit tot ce ai supus dezbaterii. Totuși, mă gândesc că poate e mult spus „dezbatere”. Am pus comentariul ăsta doar din informații publice (si din dezbaterile la care am fost în sala – drumul caramidariei, piste de biciclete). Informația există, se fac discuții publice pe diverse teme (nu doar despre cele pe care le-ai mentionat tu). Nu te-am văzut la vreuna. Nici macar la cele despre piste de biciclete.

    Participarea poate ti-ar fi lamurit macar o parte din teme. Stii si tu ca fara informatii, intelegere etc ramanem la nivel de „fir de iarba în trotuar” sau la „îngrădirea Brașovului cu gard împotriva urșilor”.

    Comentariu apreciat.5511
    • Comentez rar și mai ales doar atunci când vine vorba de Brașov.

      ești la primul comentariu aici.

      proiectul celor 250 de stații de încărcare este 100% din bani nerambursabili

      am zis eu că se cheltuiesc bani publici? sau crezi că eu nu știam că din nerambursabili?

      În niciunul dintre ele, administrația nu va reuși vreodată să acopere necesarul de locuri de parcare. Nicăieri. Iar asta trebuie spusă cu subiect și predicat.

      cine ar trebui să o spună? eu? tu? sau primarul?
      apoi, ar fi o idee să nu mai desființezi parcări, mai ales în zone unde oamenii au nevoie de ele. la primărie. la anaf. la taxe și impozite.
      apoi, daca tot nu vrei să faci parcări, poate ar fi o idee să încurajezi transportul alternativ. unde sunt pistele de biciclete.

      Pomi uscați, iarbă netunsă, platări de pomi – sunt cele mai subiective dintre subiectele posibile în Brașov. Părerile sunt împărțite. Este corect că pe termen scurt omul vede exclusiv lucrurile din proximitatea propriului gard.

      nu. dincolo de angoasa mea proprie, iarba înaltă ascunde gunoaie, șobolani, căpușe. ăsta ar fi motivul pentru care trebuie tăiată, pe lângă aspect.
      iar plantările de pomi, sa avem scuze, dacă tot insiști cu orașul verde, poate ar trebui insistat pe asta.

      4. Piste de biciclete. E oarecum tot despre habarnimul administrativ al omului de rând. Realitatea e că sunt proiecte în diverse stadii, inclusiv cu trasee lucrate pentru vreo 60 de km.

      o să ignor muismul cu „ești tu habarnist”, mersi frumos, e bine că am stabilit nivelul intelectual al discuției.
      ce imi spui? că durează 3 ani să faci niște piste de biciclete? nu a aprobat poliția? a ieșit primarul și a pus presiune pe poliție să aprobe? ah, nu avea timp, era ocupat să…nimic.

      Garduri, sârme? Pe bune? Nu e fezabil pentru nimeni.

      ceva. orice. orice e mai bun decât nimic.

      venită tot la inițiativa lui Coliban a fost să se ia în calcul studierea unei variante de drum după unitatea militară dinspre Cristian. Mi se pare corectă.

      nu mai spune la nimeni, dar singura variantă logică și umană e din centură.

      Informația există, se fac discuții publice pe diverse teme (nu doar despre cele pe care le-ai mentionat tu). Nu te-am văzut la vreuna. Nici macar la cele despre piste de biciclete.

      am găsit două profile cu numele tău din brașov, unul e fake, al doilea e cu un tip înalt cu freză/chelie ca a mea, dar mai tânăr cu ~10 ani. dacă ești tu ăla, eu parcă te-am văzut. nu am fost la cea despre pistele de bicicletă că eram plecat din oraș, iar pe aia cu drumul spre cărămidăriei am ratat-o că nu aveam permis și ploua, n-am putut ajunge cu bicicleta. nu sunt niște scuze prea bune, dar asta e situația.

      tu mai spui ceva, dar nu înțelegi prea bine. comunicarea trebuie să fie făcută pe limba oamenilor, prin mijloace accesibile. nu un document de 30 de pagini pe site-ul primăriei. dar ce poate spune primarul? 3 ani, 0 piste de biciclete 10 copaci plantați, duduie treaba, alegeți-mă din nou. also, când te fotografiază presa (da, supărată că i-ai tăiat finanțările) de două ori parcând aiurea, din nou, NU MAI DESFIINȚA PARCĂRI!!!

    • Linistea din reply-urile la comentariul tau e asurzitoare.
      Asa-ti trebuie daca ai scris mai mult de doua randuri si nu ai facut in alea doua randuri trei mistouri.
      Ce, tu vii aiciea cu informatii concrete?! Cine te crezi? Tocilarule!

      Indecis. Tu ce zici?1614
    • a comentat la 10.53, i-am răspuns la 11.11. nu fi special. chiar și mâine dacă îi răspundeam era ok.

    • ce-mi place nivelul…dezbatere despre civilizatie… pareri diferite…oare miticii, bombardierii din braila, craiova pitesti, bacau, buzau pot avea discutii pe temele astea… OHHH wait ei nu au civilizatie in administratie. Brasovul, Timisoara, Clujul, Vasluiul sunt tractoare insa nu pot straluci inconjurati de gunoi. Intregul areal( tara) trebuie sa ridice nivelul altfel sa nu uitam degeaba faci aeroport daca conducerea centrala ” nu are ” dirijori de trafic aerian „dacat” de la 7-19… Da vrem mai mult mai bine, mai repede! daaar cu frana trasa ca nu cumva sa scoatem capul. Hai cu descentralizarea!

      112
    • Bogdane, ceasul ticăie. 3 ani s-au dus, a mai rămas unul. Degeaba are primarul pe hârtie master-velo-planul. Aceste piste sunt admirabile, sunt sublime, putem zice, dar pe stradă lipsesc cu desăvârșire. Primarul mai are un an la dispoziție, pentru ca cetățeanul să vadă primele piste executate. Scuzele cu poliția care se opune nu țin în fața alegătorului, pentru că primarul a promis, nu poliția, cetățeanul l-a votat și acum vrea să vadă că promisiunile sunt respectate. O bună parte din alegători, oamenii de rând, cum îi numești tu, au votat cu Coliban pentru că a promis piste de biciclete și e greu de crezut că se vor lăsa impresionați la următoarele alegeri de faptul că pistele promise se află în diferite stadii de execuție. Și autostrăzile țării sunt tot în diferite stadii de execuție și asta nu ne ajută cu nimic.

      144
    • @Bogdan Stanulescu Daca s-au facut atatea lucruri minunate din bani nerambursabili, care nu au pus presiune pe bugetul local, cum naiba orasul n-a avut bani de mententanta infrastructurii rutiere si de curatenie macar la nivelul la care o facea fosta administratie? Ca sa ne intelegem, fosta administratie mai si capusa la greu bugetul local.
      Te intreb cat se poate de serios.

      91
    • un pic de răbdare, că celula de criză și-a dat seama că bate la ochi că au răspuns unul după altul și acum se regrupează.

    • NOU
      #39

      3. Pomi uscați, iarbă netunsă, platări de pomi – sunt cele mai subiective dintre subiectele posibile în Brașov. Părerile sunt împărțite. Este corect că pe termen scurt omul vede exclusiv lucrurile din proximitatea propriului gard. Nu vreau să intru în detalii despre cât de ok e asta la nivel de oraș, ăsta e nivelul. Mergem mai departe.

      –> nu e subiectiv deloc, pot sa-ti spun mai multe locuri din bv unde se vede clar diferenta, am si poze asa de-a lungul anilor in gradul de curatenie , iarba ingrijita, pomi

      M-am nascut in BV si acum vin sa zicem lunar. Eram obisnuita ca in parcurile din bucuresti sa fie jungla necosita , dar in cele din brasov, am avut un soc, din anii 90 cand eram copil nu am mai vazut sa fie iarba asa necosita sa mearga de un fan. Poate ca strategia e sa o coseasca o data pe an sa faca capite din alea mari si fanul sa-l dea cailor cu care inlocuim masinile. Dar sa facem si parcari pt cai atunci :)

      90
    • Macar sa foloseasca la ceva banii aia sifonati din nenumaratele studii de fezabilitate si oportunitate…

      71
  16. Colibanus ca si nicushordan si paote fritz la timisoara desi nu stiu ala parca a mai miscat ceva, sunt ultimii primari incare n-am pus increderea, din pacate pentru ei, Negoita si Ciucu le dau clasa la orice de la comunicare la facut chestii la dart cu bata cand trebuie.
    Floricelele astea nu stiu in primu rand cum se face polititca, apoi politica dambovitzeana in care ei cred ca fiind hipsterasi il intereseaza pe cel care voteaza ce culoare politica e el, cand e gunoiu nestrans de 3 zile, cand nu se misca de 3 ani nimic in oras si se mira apoi dc il voteaza lumea pe Negoita? pai nue infractor nue cu pesede sau ce culoare o mai fi? nue cu doasare cu oameni morti sub conducerea lui?Ca nus tie sa vorbeste uneori si zici ca e drogat?
    Pai nu dragi prieteni ca omu care voteaza se utia cum arata sectoru lu Negoita si o sa il voteze 500de ani de aici inainte.
    ASat anu inteleg hipsetarsii useristi

    Indecis. Tu ce zici?1725
    • Zici de nea Coițā care a batut toba ca face gradinițe (din bani publici) intre blocurile lui personale, restul doar pula si sufletu’, sā tragā nădejde…

      82
    • NOU
      #44

      @Marinel: te-ai plimbat in ultimii ani in sectorul 3? Prin Dristor, spre Titan incolo? Oriunde e iarba cosita ca la Londra…. Ai fost si in S1 in perioada asta? Da, stiu, se lupta cu mafia si desfiinteaza bariere pe intranduri de 10m lungime, nu mai are timp de lucrari de ansamblu. Toaletele de pe Kiseleff inaugurate anul trecut sau in primavara cu mare fast pe Fb zac inca incuiate…
      Asa ca su unul ca locuitor al S1 sper ca Negoita, Ciucu, ala de la 4 sa iasa in continuare, macar in zonele alea sa arate ok orasul.

      91
  17. Acu vine fetica de la comunicare (care nu e bugetara, nuuuu) si te cearta ca esti rau intentionat si pangaresti imaginea.

    136
  18. Realistic vorbind 4 ani nu prea poti livra mare lucru. Ai proiecte in desfasurare, plus ajustari la ce e deja implementat sau in desfasurare. Apoi modul romanesc de lucru (vin eu si distrug si schimb absolut tot ce a pus predecesorul) plus dependenta de absolut orice initiativa sa aibe girul consiliului local asigura ca absolut orice idee, oricat de buna ar fi indiferent de administratie si culoare politica sa se implementeze greu. Asta plus absurditatile legislatiei romanesti care reglementeaza orice dar in fapt, statul nu prea aplica legile. Daca erau aplicate, trotuarele erau curate de masini de ex. Nu iau apararea nimanui aici, zic doar ca e atat de invechit si birocratic sistemul nostru administrativ si politic ca absolut tot se face in viteza melcului si e chiar absurd sa crezi ca orice functie de leadership din tara asta o sa vina ceva figura mesianica care o sa ne scoata din rahat sau o sa puna lucrurile pe repede inainte. A fost unul asa inainte de 89 si nici atunci nu a fost bine ca ala a fost un imbecil cu 4 clase.

    715
  19. Ca turist in Brasov, mi-as dori ca strazile si trotuarele sa fie spalate periodic. Sunt bucati intregi in zona pietonala unde se lipeste asfaltul de picioare si unde pute a WC public si se vad urmele de urina pe jos si pe pereti.

    86
  20. Am mai zis … chiar si daca nu face nimic tot mandatul, macar aveti primar frumos. Brasovencele cred ca sunt fierte pe el mai ceva ca femeile de la APACA pe Petre Roman :)))

    811
  21. Strada spre aeroport trebuie largita la 2 benzi cand va ateriza A380. Pana atunci, e cu mult sub capacitatea altor aeroporturi din lume care au drum de acces cu o singura banda si fac fata.

    Bariera de ursi era un tun pregatit de doi indivizi, unul care a vizitat spitalul de psihiatrie si neurologie recent, iar celalalt reuseste cu mult succes sa evite procese si inchisoare. Deci nu as pune-o in categoria ideilor bune pentru Brasov.

    72
    • Nu ai văzut la Iași in iarna întârziată se urca cu trolerele prin zăpadă de la 2km distanță pentru ca se statea bara la bara si pierdeau avionul.
      Si acum se mai sta, dar nu mai poti veni cu mașina personală sa iei de la aeroport pe cineva, cine aterizeaza are doar variantele publice de transport: autobuz, taxi, uber sau bolt.
      Si planuri si discuții sunt de ani pentru un nou acces auto.

      52
    • Tocmai aia e problema, gatuirea traficului de oameni nu vine din lipsa de benzi, ci din organizarea aeroportului. Poti sa faci cate benzi vrei, fluxul de oameni ramane acelasi.

      23
  22. Tunsul ierbii la timp la mine în cartier se face de vreun an jumătate, deci eu nu văd ce zici tu pe capitolul ăsta. În plus, anul ăsta sau la anul ar trebui să termine parcul de la Iepure, iarăși ar trebui să fie o chestie mișto. Ce nu-mi place e că a tăiat fântânile din oraș fără foarte multă comunicare pe tema asta. În rest, mi se pare că taxele pentru deținerea de automobil în oraș sunt prea mici, ar trebui să fie mai mari, să dispară cam 90% din mașinile de care nu prea ai nevoie în orașul ăsta, real.

    Astea fiind zise, eu am un dinte contra ecoinsulelor, care sunt un mare șmen inutil. Am publicat acum o versiune nouă la articolul despre ecoinsulă, încă un articol pe care n-o să-l citească nimeni deși ar fi foarte util s-o facă. Poate se sesizează oamenii care vin acum să te hărțuiască.

    63
  23. In Bucuresti la sectorul 1 si sectorul 2 unde la fel sunt primari din USR e jale , nu s-a facut absolut nimic iar bomboana de pe coliva e lache flaușat de nicușor dan … la fel … vorba ta …. iese iarba prin asfalt unde are el autoritate …

    12
  24. O să-ți spun o chestie care o să pară neplauzibilă și care nu o să placă multora: principalul dușman al pistelor de biciclete sunt mentalitatea brașoveanului și poliția rutieră. Pentru context, am tot participat ca voluntar în cele mai multe discuții și prin diverse grupuri de lucru care țin de dezvoltarea de piste de ceva timp încoace și mi-a cam ieșit pe nas. Mă simt super frustrat nu doar că nu avem pistele ălea, dar și că ăia care au informația refuză să comunice eficient, dar și că ăia care o vor, nu prea o caută.

    Ca să detaliez puțin prima afirmație, există câteva proiecte de piste în derulare, în diferite stadii. Toate chestiile ăstea trebuie să treacă prin sfânta Comisie de Circulație, un fel de stat în stat. Nu există cuvinte pentru a descrie jegoșenia reprezentaților poliției și ai poliției locale în comisia asta, unde ei știu bine că au pâinea și cuțitul. Dar pe scurt, ei nu tratează traficul ca pe un întreg și se comportă fix ca și când ar fi avocații șoferilor, această tagmă oropsită (în special la Brașov, unde nici nu există șase benzi în miez de oraș, să-i dai gonetă). Adică nu se poate face bandă safe și la lățime standard europeană în zona X, că vai de mine, cum să desființăm o bandă auto sau niște locuri de parcare? Auăleu! Și când treci de faza asta cu ei, față în față, că deja devine penibil să te tot pui cu curul în drum, ei continuă să facă asta pe cale administrativă. În ultimele trei luni au tot făcut amendamente la un proiect în regulă, care îl fac nu numai neeligibil din punctul de vedere al finanțării, dar și ilegal! Adică ”nu facem pe acolo, că stricăm frumusețe de giratoriu, ia marș voi la căcat cu trecerile voastre de pietoni 60 m mai departe!”. Și ăia care lucrează pe proiect nu pot spune nimic, tac mâlc, că na, nu te poți pune rău cu sfânta poliție rutieră. Mai apare ocazional câte un prost ca mine, care le spune în față că sunt nesimțiți și i se șușotește după o lună ”bă, au zis ăia că să nu te mai prindă prin comisia aia, că i-ai deranjat”. Cam acolo suntem.

    Și asta se leagă cu mentalitatea de care spuneam. Brașovenii nu pricep în ce lume, ba nici în ce secol trăiesc. Ei ar trebui să se ducă și pe budă cu mașina, că doar e un drept dat de la natură. Și apoi eventual să se mire că ”dom’le, dar ce circulație e, nasol”, iar ei stau singuri în mașină, că s-au dus să-și ia lăptic de nu-știu-care la ora 16:30, că le era poftă. Nici o legătură, nu! Bine, nici nu poate fi altfel, când preț de peste 10 ani asta li s-a servit populistic: ”benzi mai multe și mai late”, ”trafic fluid” și alte căcaturi. Ce contează că sunt în orașul ăsta și pietoni, sau unii care vor să meargă cu bicicleta? Sau poate că unii chiar mor pietoni sau bicicliști fiind, pentru că șoferul are impresia că e rasă superioară și ceilalți neglijabili. De la mentalitate pleacă totul. Dar noi ne mirosim bășinile și ne dăm link-uri cu ”uite cum e în Olanda” și cum ar trebui să fie și bla-bla. Come on! Tot exemplu de mentalitate sunt și fail-urile de piste care ar trebui să fie acum în implementare și, sincer, mai bine că nu sunt. Au fost făcute pe ffwd în era Scripcaru de niște netoți din primărie, care nici măcar nu se dau cu bicicleta. De aia sunt prin păpușoi și făcute cu picioarele. Asta în condițiile în care un principiu clar pentru piste de biciclete e să le faci mai directe decât o rută auto, ca să fie o alternativă reală. Vorbim degeaba.

    Ah, și încă o chestie mișto, a propos de grupurile ăstea de lucru. Săptămâna asta a fost o ședință, pe o zonă sensibilă, meeting important. Știți când a fost anunțată? Cu o zi înainte, la o oră din miezul zilei. Că na, atât i-a dus capul pe oamenii din aparatul primăriei. Oameni care nu prea pot fi concediați și salariul le merge, nota bene!

    Vali, o întrebare pentru tine? Cum mai e cu traficul fluid din Brașov, pe care-l lăudai acum câțiva ani? Că parcă nu mai e la fel de fluid și parcă nu au prea ajutat nici giratoriile și nici străzile lățite! Ora 9:00? Miau? Ora 16:00-18:00? Miau? Începe școala? Hm! Din ce-mi aduc aminte, în ultimul timp scriai pe aici că ești mai atent când și cum ieși pe străzi pentru treburi. Mă înșel?

    Rant over, voie bună!
    Mx

    25
    • Vali, o întrebare pentru tine? Cum mai e cu traficul fluid din Brașov, pe care-l lăudai acum câțiva ani? Că parcă nu mai e la fel de fluid și parcă nu au prea ajutat nici giratoriile și nici străzile lățite! Ora 9:00? Miau? Ora 16:00-18:00? Miau? Începe școala? Hm! Din ce-mi aduc aminte, în ultimul timp scriai pe aici că ești mai atent când și cum ieși pe străzi pentru treburi. Mă înșel?

      traficul s-a futut când a scos Dragnea taxa auto. pur și simplu s-a dublat numărul de mașini pe străzi, și nu cu cei mai buni sau decenți șoferi. plus creșterea orașului datorită fabricilor, ceea ce e și bine, dar și rău, că, în lipsa poliției, șoferii conduc ca apucații. și e trafic mereu, non stop, la orice oră din zi. înainte era un pic pe la 8, un pic pe la 9, după care liber până pe la 16.30, când se intorceau oamenii de la muncă. acum nu, la orice oră ieși e trafic.

      am scris că șoferii sunt mai atenți cu bicicliștii, cel puțin în ultimii ani așa mi se pare.

    • Maxi, tu trebuie sa dispari din peisaj, sau sa iti reconsideri radical atitudinea. Nu te deosebesti cu nimic fata de cei din comisia de circulatie. Aveti aceeasi atitudine, lipsa de respect si dispret fata de cei care nu sunt ca voi.
      Parte din problema esti tu.

      23
    • @ Vali – da, fair point, e logic ce spui. Probabil nu am fost atent când ai scris că e aglomerat tot timpul, rămăsesem cu gândul că pentru tine traficul din Brașov e în continuare parfum. Dap, despre șoferii mai atenți cu bicicliștii ai pomenit.

      00
  25. Motociclist, nu știu cine ești, tu pari că știi cine sunt eu sau îți place ție să crezi că știi. Ce contează e că argumentezi solid spusele tale. E okay, te-am mai văzut vorbind prostii cu basculanta pe aici, deci nu mă miră. Cel mai mișto e ”voi”-ul ăsta generic, pe care-l invoci. Cine suntem ”noi” ăștia, măi motociclist? Că pari că te pricepi la chestii…

    Merci!

    00
    • Nivelul tau de intelegere scade pe zi ce trece. Pareai mai stralucit cand erai tanar. Pareai.
      „Voi”-ul nu e deloc generic. Este foarte specific. „Voi” sunteti cei care nu suportati parerile celor care nu se aliniaza perfect cu parerile voastre puntine si fixe. „Voi” sunteti cei care nu dau doi bani pe nevoile si dorintele altora. „Voi” sunteti cei din comisia de circulatie care se opune modificarii infrastructurii spre bine. „Voi” esti tu si cu gasca ta, extremisti pentru care nu exista decat alb si negru, calea „voastra” sau un ocean de injurii si categorisiri.
      Da, sper ca „voi” sa dispareti. Reiau „voi” esti tu/gasca ta si toti cei care vi se opun voua din partea cealalta a baricadei.

      21
  26. La mine pe strada e mai bine, se matura mai des. S-a și asfaltat recent. Păcat ca n-au băgat si cablurile în subteran cu aceasta ocazie.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.