Poliția Rutieră, fiți un pic atenți aici

Un polițist îi aduce aminte unui coleg că nu e cazul să încalce regulile pe care cetățenii trebuie să le respecte.

Șeful poliției (și cu încă un gog în uniformă) se dădeau cu mașina și i-a oprit poliția că mergeau cu 90 în zonă de 30. Nici un comentariu, nici un "dar știi cine sunt", nici un nimic. Și știți de ce? Pentru că polițistul scoate filmarea și o dă instant la presă, și presa o să îl joace pe ăla în picioare până își dă demisia.

Dar poți să faci asta când șeful tău știe că iei șpagă? Sau că nu ai mașina din parcarea secției din salariu? Că ăsta e primul pas, să nu te aibă la mână cu nimic.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

36 comentarii

  1. Pentru prima filmare, iata si un update

    If anyone was wondering, the guy who got pulled over was “relieved from duty” after the body cam footage was released. We need more officers like this guy holding other police accountable

    „relieved from duty” = concediat

    Comentariu apreciat.1730
    • La noi „relieved from duty” = pensionat devreme

      Comentariu apreciat.2141
    • There are two different ways an officer can be relieved from duty:
      1. You have relieved of duty administratively, which means that you can’t go on the streets but you can still do your job at the station — you can take reports, you can do whatever needs to be done.
      An officer may be relieved of duty administratively for issues including instances of improperly handling a call, improperly handling a scene or something related to actions among coworkers. When an officer is working the desk he or she also cannot work overtime or extra jobs.
      2. The second type of being relieved of duty is to be relieved of duty at home, meaning the person can’t do any police work but must be available Monday through Friday at their residence. In this case, an officer’s computers would be blocked from access and their badge would be taken away until an investigation is concluded.
      The latter version of being relieved of duty typically would be the result of something criminal in nature, or particularly egregious.

      „relieved from duty” nu inseamna ca e concediat, ci doar suspendat

      40
  2. Procesul Verbal de constatare a contraventiei = printat instant.
    Nu completat manual in 20 de minute cu scris de doctor.

    Comentariu apreciat.1391
    • Exact, ce ii opreste si pe ai nostri sa adopte un astfel de sistem?
      Introduci CNP, selectezi contraventia si restul face aplicatia.
      Am vazut la controlorii STB ceva similar. Au o aplicatie in care introduc CNP-ul celui prins fara bilet si asta e tot. Primeste amenda acasa, nu mai sta la discutii inutile.

      Comentariu apreciat.693
    • păi și ce face poliția, dă mai multe amenzi? nu e frumos.

    • proces verbal + PROGRAMAREA IN INSTANTA cu data si ora!
      *procesul nu este programat mai departe de 3 luni, se rezolva pe loc in max. 10 minuite si daca vrei si recurs alte inca max. 3 luni

      Comentariu apreciat.382
    • Ar merge și la noi un social score ca la chinezi, dar bazat pe șmecherie.

      Polițistul îți bagă cnp-ul și vede cu cine ești neam, unde lucrezi, dacă ești în partid, și ceva algoritm avansat care să calculeze procentual șansele de a primi de la șef peste ceafă dacă amendează pe omul respectiv. :))

      Comentariu apreciat.888
    • Bai! Taceti naibii cu din astea! Ca acus apare o firma din aia cu doi angajati, dintre care unul e de 350 de zile in concediu medical si castiga licitatia de 300 de milioane de euro pt digitalizarea M.A.I.

      Comentariu apreciat.580
    • @Gogu
      Cred ca am ajuns la faza aia in care sa o faca naibii oricine, doar sa o faca si, mai important, sa fie folosita

      28
  3. Totusi eu am ramas impresionat de altceva. Ati vazut cat de rapid a scos la imprimanta „procesul verbal”? Probabil e un sistem automat, selecteaza contraventia, sistemul cere date suplimentare (gen nume, viteza actuala, viteza maxim pe sectorul de drum) si totul se face in cateva secunde. Nu cred ca ar fi o tehnologie atat de scumpa daca faci o licitatie pe bune nu una unde sa castige UTI.

    Comentariu apreciat.821
    • da, pentru că amenda nu are 140 rubrici de completat, ca la noi.

    • Nu doar că nu are atâtea rubrici. Dar nu e scrisă de mână să poți contesta că n-a fost folosit pix halal.

      Comentariu apreciat.602
    • Si daca are, sunt completate automat.

      111
    • Plus ca la noi sistemul ar putea face si niste verificari extra gen:
      – are itp valabil
      – are rca valabil
      – are (daca e cazul pe sectorul de drum) rovinieta valabila (daca nu are si nu se achizitioneaza pana la sfarsitul zilei, mai emite o amenda automat).

      Comentariu apreciat.342
    • Contestatiile la asa ceva din cate stiu se fac in small claims court, care sunt rapide si nu au 15 infatisari.

      00
  4. Orice firma de vanzari care se respecta are deja sistemul asta, de prin 2008. IN ROMANIA!

    Comentariu apreciat.440
  5. :)))) am pus botu grav! eu ma uit la videouri dupa ce citesc ce scrie Vali.

    Am fost convins pe durata citirii textului ca e in Romania!!!

    112
  6. Vineri, ora 17, ninsoare, ai mei au fost acrosati de un duster intr-o curba. Cei din duster nu au vrut sa dea asigurarea, a inceput scandal, chemat politia. Au venit 2 echipaje (iti dai seama ce problema serioasa), se cunosteau toti cu ala din duster si mai cu frumosul mai cu obligatie le-au recomandat alor mei sa rezolve totul la telefon astazi, ca oameni suntem, fara rca, fara amenda, fara niciun proces verbal. Ai mei dupa o ora de stat in frig au acceptat. Azi se merge la service cu emotii daca o sa primeasca bani pe pagube.

    Asta e politia romana. Toti era pulifrici de 20-25 ani, corupti tineri, nu batrani.

    Comentariu apreciat.664
    • măcar poze au făcut?

    • Au facut cateva poze, in special la duster. Au vrut sa faca poze la buletine sau alt act si politaii au zis ca nu se face ca incalca gdpr.

      233
    • Regula e: nu da asigurarea = mergi la politie si declari accidentul. Nu te certi cu el, faci niste poze la locul accidentului si mergi sa depui declaratia pentru care ceri numar de inregistrare. Fara sa te certi cu toti nebunii / pilele etc.

      Comentariu apreciat.1090
    • Sper ca nu vorbesc cu pacat, dar mie imi suna a teapa. Practic de la data accidentului au trecut mai mult de 24 de ore, deci legal sunt buni de amendat si luat permisul pentru nedeclararea accidentului.
      Asta cu o rezolvam prin telefon la service chiar nu stiu unde sa o incadrez. Sunt aia din Duster dispusi sa plateasca reparatiile din buzunar? Hm, ma indoiesc.

      Comentariu apreciat.490
    • Șmecheria e ca faci asigurare și declari accidentul cu o data ulterioară.

      Comentariu apreciat.250
    • Îmi permit să dau niște sfaturi după ce am luat o muie cu amiabila, c-așa a vrut dăunașul.
      Dacă cel care te-a lovit a dat primele semne de istericale, mergi direct la poliție cu poze sau filmare. Am pățit și ca celălalt șofer să declare la ghișeu exact invers față de cum a fost, așa că diferența a făcut-o filmarea din trafic. Dăunașul nu mai are ce comenta cînd vii cu PV-ul, chiar se mai adaugă cîte ceva la inspecția ulterioară de la service.

      200
    • exista 3 variante:
      – amiabila (doar daca sunt implicate MAXIM 2 vehicule si nu exista ALTE pagube* in afara celor 2 vehicule), iar firma de asigurari iti face constatarea si apoi poti repara vehiulul tau
      – declarat accidentul in maxim 24 ore (valabil pt accidente fara victime) si astfel obtii hartia nececsara pt reparatie
      – chemat politia care constata accidentul si iti da hartia necesara pt reparatie

      alta varianta inseamna cam dosar penal pt reparatie fara autorizatie:
      „Repararea autovehiculelor, remorcilor, tramvaielor sau mopedelor având urme de accident, fără a fi îndeplinite condiţiile prevăzute de lege, se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendă”, conform ART 340 (4) din Codul Penal.”

      https://www.promotor.ro/stiri-auto/2023-inchisoare-daca-repari-masina-fara-acordul-politiei-cand-te-obliga-legea-sa-faci-asta-19212629

      *Firmele de asigurari refuza amiabila incheiata daca in afara de pagubele celor 2 vehicule exista si alte pagube (cum ar fi un gard, indicator de circulatie, etc), pt ca atunci exista o a 3-a parte implicata (proprietar gard, proprietar indicator rutier, etc) si totul se rezolva in instanta pt recuperare daune, nu prin asigurator.

      50
    • Eu ma mir ca totusi a venit Politia. Din cate stiu, pentru accidente usoare, fara victime, nu se deplaseaza nimeni. Doar iti recomanda sa te prezinti la sediu si sa declari accidentul.

      Nu inteleg totusi de ce au ales parintii tai sa isi complice viata cu „intelegeri”.

      Comentariu apreciat.301
    • @Andrei G
      Probabil că le era frică de ăia. Iar în cazul ăsta, ce e de făcut? Sunat la 112? Și spus ce?

      Mai știu un caz: mașina unei prietene acroșată de un taxi, ăla a început să o amenințe și să-i spună că nu are ce face dacă se duce la poliție că el cunoaște pe nu știu cine și o să fie nasol pentru ea.

      11
  7. Ce tehnica si ce masini au astia, noi suntem in Botswana la capitolul asta, noroc cu o spaga la Sibiu de au si ei niste BMW-uri!

    121
  8. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 228
    • Prin „tineri negri” te referi la infractori condamnati de mai multe ori pentru acte de violenta si care refuza sa se opreasca la somatiile politistilor?

      242
  9. In ultimul video, il durea la basca pe politist ca ala e seful politiei sau cine o fi… infractiunea e infractiune, ba chiar as plusa… cand e facuta de omul legii ar trebui sa fie si mai nasoala pedeapsa.

    190
  10. Ptiu drace, ce m-am speriat, am crezut că i-a apucat corectitudinea pe ai noștri cînd am citit capul articolului. Pe urmă mi-am revenit, c-am văzut poza…

    101
  11. Vali, știi ce e interesant la al doilea caz? Aia doi erau în misiune, dar nu aveau girofarul pornit (se menționează în descriere). Chiar și așa, nu au făcut pe „deștepții”. Puteau să spună că sunt în misiune, dar nu au făcut asta.
    Și ăla care îi răspunde la telefon ofițerului ii spune clar că poate să ia decizia care trebuie luata, că trebuie respectata legea.

    50
  12. NOU
    #36

    1. Legat de accidente: am hotarat de ceva ani ca daca ma pupa unu’ din cauza de prioritate, nu stau la discutie, direct la politie pentru amenda+permis. Altfel nu se educa lumea. Amiabila a facut destul de mult rau ca au ramas teribilistii cu plasticu’-n buzunar.
    Ieri in pasaj la Casa Presei – Buc, vreme de iarna dar nu aglomerat.. 5 masini busite, 2 la intrare si alte 3 in pasaj. Pentru ca pana acolo m-au depasit o groaza, n-au stare…

    2. Pe banda de autobuz pe Kiseleff dimineata e „full de full” de masini, degeaba e facuta. Am facut o sesizare, probabil ca in termen legal o sa primesc un raspuns d-ala standard. Plus ca la Arc nu au binevoit sa retraseze marcajele de benzi, pentru ca acum daca intri in Buc, ar trebui ca prima banda de la Arc sa devina banda 2 pe Kiseleff (prima e de auyobuz). Neah, marcajul e tot ala vechi, deci claxoane, probabil si ceva busituri din cand in cand.

    Concluzie: mi-e scarba.

    42

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube