Cum mi-am luat mașină nouă în 2016

Trăim într-o țară în care mașina se cumpără DE OBICEI pe principiile: să fie cât mai ieftină (și de obicei și într-o stare proastă – de unde și alintul „coajă”, „râșniță” etc.), să fie de rasă ariană (încercați să rostiți vorba românească „mașina germană e mașină germană” cu vocea lui Hitler și mâna ridicată) sau să suplinească lipsa sexului (știu, toți avem „mașini de bărbați” și suntem satisfăcuți de neveste de 5 ori pe zi, de aia defulăm în trafic, de zen ce suntem). Și nu doar se cumpără așa, ci manly-man-ii băloșesc pe net după astfel de mașini și le fac descrieri fanteziste, deși ei merg cu tramvaiul. În asemenea condiții a te pișa contra vântului înseamnă nebunie. Ești neromân, trădător de patrie și de neam! A-ți spune civilizat părerea că mai există și altceva pe piață decât [insert popular/cheap brand here] nu face decât să enerveze populația căreia îi curge la propriu scuipatul din gură pe tastatură.

Recunosc, ani la rând am avut în vedere doar achiziționarea de mașini sh pe principiul împământenit aici că suntem săraci. Nu, nu suntem săraci, suntem doar (mai mult sau mai puțin) proști majoritatea dintre noi. Limited mental bandwidth, ochelari de cal. După mai mult timp în care mi-au căzut ochii pe mașini gen Volvo C30, Smart ForFour, Astre break, Octavii sau Mercedes C-Klasse cu farurile alea duble dubioase (nu stau să mai caut acum anul), am ajuns la concluzia că nu se merită să îmi bat capul cu o mașină pe care aș putea să mai dau încă o dată contravaloarea ei încă din primul an și cu care să pierd timpul. Eu personal nu am auzit până la vârsta asta de nimeni care să nu își fi cumpărat mașină sh și să nu o fi băgat în service încă de la început. De ce să îmi complic existența? Viața e așa de scurtă… De ce să fim doar niște biete animale care se târâie la baza piramidei lui Maslow? Poate pentru alții funcționează modul ăsta de viață, nu și pentru mine.

Acțiunea se petrece în 2016. Am încropit atunci niște cerințe minimale, de bun simț pentru epoca în care trăim:

  • Mașină nouă, uz personal 70% și business 30%, dar fără a căra cu ea mai mult decât chestii mici.
  • 4 uși, din considerente de confort pentru toată lumea.
  • Spațiu la picioare pentru toată lumea din mașină, în special pentru pasagerii din spate (important).
  • Cutie automată, indiferent de modul de funcționare (nu fiți cârnați, câtă vreme „dau din picioare” pentru șofer toate sunt automate, indiferent că e robotizata de la Dacia sau ultimă fiță de la Audi, diferă doar principiul de funcționare și denumirea comercială, altfel fac basic fix același lucru).
  • Aer condiționat și scaune față încălzite (știați că încă există oameni care nu vor căldură de nici un fel în mașină pentru că așa s-au obișnuit de la mașinile vechi și preferă să pună o haină în plus pe ei?).
  • Comenzi pe volan și bluetooth pentru telefon (un must-have in condițiile în care nici măcar BMW sau Mercedes nu au… glumesc, ați văzut voi vreun șofer de mașină germană fără telefon lipit de ureche, să i se vadă valoarea? degeaba au petrecut sute de mii de ore-muncă inginerii ăia, să își bată românii săraci joc de ei).
  • Cameră video marșarier și senzori parcare.
  • Sub 20k pentru că nu sunt genul cu piramida valorilor inversată. Pentru mine mașina trebuie să coste maxim 40-50% din valoarea casei, nicidecum să locuiesc la subsol cu șobolanii și să îmi pută casa de 25k a WC refulat, dar eu să am în fața ușii o bijuterie de 100k sau chiar mai mult. Nu e de râs, e realitatea cotidiană în multe locuri din România. Când o să locuiesc într-o țară vest-europeană cu apartamente de 500k-1m, ridicăm ștacheta, până atunci nu.
  • Nici Logan ca aspect, dar nici să arate a bocanc sau a avion stealth (cu ‘jde unghiuri aparent fără rost).
  • Și desigur pleiada uzuală de acronime de sisteme de siguranță și cât mai multe airbag-uri, chit că am învățat în ultimii ani că și acolo e o loterie.

Trăgând linie m-am lovit de primul obstacol: oferta de mașini pe automată era extrem de redusă, jumătate dintre mărcile existente în România în 2016 neavând nici un model cu o astfel de transmisie disponibil pe piața locală. Pentru că românului îi place „să simtă mașina”, chiar dacă nu știe el ce e aia (că e șofer prost, dar a auzit că e mișto), sau se ferește de automată ca de dracu („nu știu eu să conduc din asta”). Altele aveau, dar mult peste buget (în special Ford și Skoda).

Am solicitat oferte de preț și programări de drive-test la diverse reprezentanțe. De la Adras nu mi-au mai răspuns niciodată, iar Dacia m-a redirecționat tot la ei (Sandero Stepway cu robotizată abia se lansa la Paris, mi se pare sub 15k full și vânzările erau blocate în lipsă de liste de prețuri, deși dacia.ro te lăsa să calculezi). La fel la Suzuki (îmi plăcea Vitara nou, 16.5k cu automată și 2WD; nu mai știu cât era 4WD) și Ssangyong (Tivoli, tot pe acolo; apropo citit invers înseamnă „I Lov It”), nu au mai dat vreun semn. La Kia am făcut un drive-test cu C’eed manual pentru că nu aveau Rio, dar nu m-a dat pe spate, apoi au uitat de mine. Fiat (Autoitalia) mi-a trimis două oferte pe Tipo made în Turcia și atât. Renault Clio și Captur – foarte mișto, dar o glumă la spațiul la picioare, în special la pasagerii din spate. Degeaba au lucrat francezii la design, că zici că fac mașini pentru amputați sau chinezi, cu scaunele față date în spate la maxim pasagerii nu mai au loc la picioare.

Din start am eliminat Ford (îmi place marca în sine și ideea de mașină americană, dar interiorul e extrem de incomod, ăla care a pus consola aia acolo merită pus să meargă câteva mii de kilometri cu mașina aia, iar la dotările cerute mașina era scumpă), mărcile germane (mișto jucării, dar nu sunt fan BMW, Mercedes etc, mai ales de când românii și-au bătut joc de ele și au manelizat la maxim mărcile astea) sau frații lor vitregi din Cehia și Spania (la fel, cutia automată și dotările de bun simț le duceau spre 30k). În plus la absolut toate mărcile orice dotare suplimentară doreai trebuia achiziționată la pachet cu ceva de care nu aveai mare trebuință (gen un pachet de design). Am fost întrebat ulterior de oameni care conduceau mașini germane de ce nu am luat Ford sau Skoda, ei având impresia că astea ar costa cam cât un Logan „chel”, așa… Înțeleg la Ford, dar pentru unii și Skoda e o marcă proastă?

Următorul șoc (care a înclinat puternic balanța) a fost SAB 2016, unde am constatat că în 90% din mașinile în care am urcat dădeam cu genunchii în coloana volanului, călcam pedalele etc, indiferent de cum reglam volanul sau scaunul. Suzuki Vitara, ce cruntă dezamăgire la picioare, mai ales că era prima în topul preferințelor! La Citroen agentul de vânzări îmi spunea superior să trag de manetele alea, că precis încap. După care i-a căzut fața. „Reglaje la scaunul pasagerului din dreapta?”, l-am întrebat. Zi mersi că poți să reglezi scaunul șoferului!

Scurtă paranteză: Mercedes și Volvo nu sunt mașini pentru România, decât în condițiile în care te urci în mașină din garajul „farmacie” și te dai jos la birou cu mare grijă să nu te spargi. Altfel, să vii ca un țăran plugar cu opincile pline de praf și noroi și să te urci pe mocheta albă a XC-ului, sau să te freci cu pantalonii de pragul de autoutilitară a Merțului de director, nu prea e ok in viziunea mea. Am încheiat paranteza.

Dezamăgiți și cu opțiunile tot mai limitate am ajuns la standul Honda (Asko), unde m-am orientat prima dată spre Civic. Că na, tot românul a auzit de Civic și doar aia știe, că așa e programat mental. Mașină mare, drăguță, interior mic. Am condus ulterior un Civic Executive model mai vechi, ăla de seamănă cu Sebring, care avea spațiu mai mult, dar astea de acum sunt claustrofobice. Loc la picioare în față? Loc la picioare în spate? La ce-ți trebuie?

Și, precum în zicala aia cu „nu tu alegi pisica, pisica te alege pe tine”, vedem noi un model de care nu știam nimic, dar absolut nimic, nu văzusem așa ceva pe stradă până atunci, nici nu știam că există. Un adevărat TARDIS, mică pe afară, mare pe dinăuntru. Un model destul de exotic, cu puține exemplare vândute în România. Dar despre asta, mai multe pe viitor…

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

130 comentarii

  1. @Vali Fa-i te rog un training de masini: omu vrea spatiu la picioare si cauta compacta. Zau, si eu vreau 300+ CP pe masina, dar astia de la Dacia niste nesimtiti, fac numai cu 75…

    00
  2. 10 paragrafe ca să lași concluzia pentru alt articol?

    00
  3. Si ce cacat ti-ai luat? Chiar asa, ne lasi cu ochii in soare? :|

    00
  4. A intrat in top 10 articole proaste …

    00
    • hahaaahaha, dap, cat de bou sa fii sa te dai superior ca tu nu iti iei sh ca toti fraierii si pe urma cauti o chichineata ieftina ca esti sarantoc, dar cu spatiu la picioare.

      00
  5. Eu cred ca si-a luat opel astra. Cam asta se încadrează. Vedem ce mai zice.

    00
  6. Pariez pe Mazda3.

    00
  7. „Eu personal nu am auzit până la vârsta asta de nimeni care să nu își fi cumpărat mașină sh și să nu o fi băgat în service încă de la început.”

    eu. mașină sh luată în noiembrie 2015 cu 4 ani vechime. schimbat ulei și plăcuțe de frână după un an. și apoi reviziile anuale obișnuite (încă nu i-am schimbat bateria, distribuția fusese făcută, cu acte, cu 10000 de km înainte de a o lua eu). trebuie să-i schimb seturile de cauciucuri și un ștergător. și nu, nu e nemțească.

    00
    • Asa se intampla cand exista multa credinta…

      00
    • Ensured by Jesus? :-)

      00
    • Masina SH de 2 ani. Aia de mai sus. Schimbat ulei si filtre ptr siguranta (avea 60k), verificat incheieturile si atit. Si azi (240k) are amortizoarele originale si placutele de frina doar la al doilea schimb…

      00
    • A4 B8 2014, luat in 2016 cu 174 mii km. Am schimbat anul asta 3 brate fata. Masina luata din reprezentanta cu revizii la zi – la reprezentanta.

      00
    • LOL. Me too. Fara hashtag.
      Mazda 6, model 2009, cumparata in 2014 (benzina, manuala, motor 2.0). In afara de consumabile si cauciucuri, n-am bagat un ban in ea. Abia anul asta am bagat-o in service, sa ii schimbam ambreiajul si sa inlocuim LED-urile de la faruri (sau ce naiba sunt becurile alea), ca au inceput sa se faca galbene- mov. Deci, dupa 9 ani.
      Ensured by Jesus fo’ sure, avand in vedere ca a fost fututa si ras fututa prin Bucuresti, inca de cand a iesit din ma-sa.
      Are rost sa spun ca la anul o schimbam tot cu o Mazda (6 sau Cx-5)? Posibil, de data asta sa fie noua, depinde ce buget avem.

      Overall, japonezele pe benzina se tin bine. Honda mai are statutul asta de „woman proof car”. LOL.

      00
    • Aaaa si distributia. Am schimbat-o anul trecut, la 160.000 km. Uitasem.

      00
  8. Intru aici, vad ca autorul scrie „se merita”, sar mai departe. Nimic de vazut. Nu merita.

    00
  9. Titlul corect ar fi fost cum am cautat mașina în 2016. Ca de luat vad ca o să-ți iei în alt articol.

    00
  10. Ești la genunchiul broaștei.

    00
  11. Ne-am saturat de fluture si toti invitatii care scriu prost. Inteleg ca s-au strans destui bani la patreon, poate ar fi cazul sa renunti la ei, fara supararea. M-am suparat sa intru pe zoso.ro si sa citesc aberatiile lor.

    00
    • e numele autorului pe prima pagină la fiecare articol, alege să nu citești.

    • Si macar un pseudonim, ceva, ca asa ”autor gazda” sint in ceata. Nu de alta, dar eu m-am jurat siesi ca nu mai comentez la Fluture. Sau fluturină, deoarece cred ca totusi e femeie, ca prea l-a oripilat comentariul la țîțe si prea raspunde la fiece comentariu, obicei tipic feminin.

      00
    • …autor musafir…

      00
    • Subscriu .
      No cred ca va renunta niciodata la Fluture totusi, are un dar de a trolla lumea si stăpânește excepțional si „concern trolling”.
      Uitati-va cate comentarii au postarile lui .

      00
  12. „Nu se merita…”?

    Eu zic ca „nu se merita” sa pierzi timpul scriind.

    Dar concluzia ti-o spun in viitor.

    00
  13. După cum lasă articolul în coadă de pește îmi dă impresia că tot la Honda a rămas. HRV? Deși cred că automată sare de 25.000 preț de listă.

    00
  14. Un pic off-topic, poate sa-mi spuna si mie daca merita una din urmatoarele pereche de lanturi:
    -König Easy-fit CU-10: https://konigchain.com/chains/consumer-snow-chains/passenger-car/konig-easy-fit-cu-10.html
    -König K-Summit: https://konigchain.com/chains/consumer-snow-chains/passenger-car/konig-k-summit.html
    -Michelin easy-grip: https://fr.michelin-lifestyle.com/en/promotions/snow-chains/easy-grip-evolution

    Am deja cauciucuri de iarna, dar voi ajunge prin ianuarie prin niste zone unde am inteles ca ar fi indicat sa ai. Ca si idee, stiti si alte marci care sa ofere lanturi usor de montat, in afara de ce am scris mai sus?

    Multumesc anticipat!

    00
  15. NOU
    #51

    Inclin spre hyundai dar la cat de hipster il vad, si-a luat pejo.

    00
    • Sau Ssang Yong?

      00
    • Peugeot si Citroen sunt, more or less, identice (inclusiv spatiul).

      Ce ma surprinde e asta: „nu are reglaje pentru scaunul din dreapta”. Permite-mi sa cred ca e un bullshit. Nu exista asa ceva. Inclusiv la Dacia 1310 se regleaza ambele scaune. Si mie imi pica fata cand il auzeam pe unul care intreba de asta.

      Pe final: articolul asta nu mentioneaza ce inaltime are autorul. Daca sta cu el dat in spate maxim, consider ca o compacta nu este pentru el.

      00
    • NOU
      #54

      Reglaje – se referea la inaltime si lombar, cred.
      Probabil doar la inaltime.

      Si da, in 2018 masinile ieftine au in general scaune jalnice dpdv al profilului si al reglajelor.

      00
    • Probabil a vrut sa zica ca nu are reglaje electrice ci manuale ca pe vremea la pazvante, are o gramada de pretentii la 20k noua… poate ceva chinezesc sa i le indeplineasca. Ce-ar zice daca ar afla ca Skoda superb 2014 170cp dsg 4×4 care de nou a fost 31k NU are reglaj electric scaun pasager? Sunt incalzite(stofa) dar electric cu memorie nu are decat soferul. Si ca sa fiu la obiect exista un citroen/peugeot cu scaun dreapta fix-fix, adica prins de podea fara nici un fel de regalj: jumpy/expert/scudo generatia trecuta, are canapea fixa ptr 2 locuri langa sofer.
      La 20k nou poate-poate fi un Renegade pe stock 2-3 ani sau mostra/test la dealer… desi spatiul nu e chiar stralcit la picioare. Probail 2×4 motor lesinat dar personalitate puternica, asa ar fi trebuit sa arate golanu national.
      Iar ca parere subiectiva o masina decenta nu trebuie sa aiba decat aer conditionat, servodirectie, si cat mai multe airbaguri, restul sunt mofturi inclusiv geamuri electrice. E de preferat oricand lipsa blustutz, navi, climatronic, comezi volan, senzori, etc besini in favoarea unei automate chiar si rudimentare. Da, de preferat sa fie si alea prezente dar nu neaparat, vad ca a uitat de regulator/limitator de viteza, asta e mai important decat toate alea care le vrea el in 20k nou…iar aia cu 50% din valoare casei e prosteala, poti aveao casa de 120k si o masina de 100 fara probleme. dar are drepatet cu cocalarii care stau in garsoniere cu masini scumpe…scumpe de noi adica dar alea care le au aia sunt lego sau manglite, cu mare noroc sa coste 25k bucata.

      00
    • Deasemena parbrizul incalzit electric ar trebui pus primul pe lista optionalelor, este mai mult de siguranta decat confort.

      00
    • Numai prostii pot da dislaic la povata „mai multe optionale de siguranta mai putine de comfort”. Ideal ar fi ambele normal, dar daca ar fi de ales…

      00
  16. asta e tot fluture :)))

    00
  17. eu inclin sa cred ca omul nostru, gazda noastra mai precis, de-o vreme, cam face niste experimente sociologice cu noi, astia consumatorii de bloguri.
    sper, macar sa ne faca partasi la deznodamant si statistici, daca tot ii livram reactii vero si la cald :)

    00
  18. e clar că-i honda. probabil ceva fit/jazz

    00
  19. Mi-a mers la suflet faza cu Bluetooth și „fără telefon lipit de ureche, să i se vadă valoarea”. Și pe mine mă șochează…îi vezi cu GLS display device 7-8″ și telefonul la ureche nene! Că sunt singur(ă) in mașină și să nu audă dușmanii secretele mele de firmă!

    00
    • Sau la 35 de grade afara si el are geamul deschis, cu cotul scos (evident sa se vada tatuajul, valoarea etc). Pe bune? Chiar nu are nici un valoros din asta AC sau clima? La cate jdemii de euroi a spart pe masina?

      00
    • păi dacă dai drumul la climă crește consumul, bos.

    • Mai exista si varianta de casca bluetooth, sau castile telefonului, doar una bagata in ureche. Dar na, ie scumpa o casca de-aia, 200 de lei e motorina la GLS pe 2 saptamani, ca se stie, il scoatem doar asa, sa vada lumea ca inca nu suntem saraki…

      00
  20. cu vreo 2 exceptii, toate articolele scrise de guest people sunt incredibil de slabe

    cand vad guest ma si gandesc: „ala e asa de prost incat nici numele/nickname-ul nu vrea sa-l faca public”

    fluture vine macar cu idei si se mai si semneaza, restul sunt cu 1 treapta in spatele lui fluture care la randul lui e aerian bine

    ps. singurele guest posturi bune au fost ale tipului cu firma de inchiriat masini

    00
  21. Honda Jazz ..cred

    00
  22. Promit că primul lucru pe care o să-l fac când îmi iau concediu este să citesc textul ăsta.

    00
  23. E cu concurs/ premiu pentru cine ghiceste masina?

    00
  24. @zoso @guest_author o sa va zic eu cum mi-am luat masina in 2015. Si in 2016. Si in 2017. Si cum o sa imi iau anu asta: cautam (caut) un sedan hatch (da stiu, am exclus 90% din masinile de pe piata) cu vreo minim 100cp/litru, 1.8 sau preferat 2.0 turbo. Merge si un 3.0. Benzina. Pentru ca nu mai fac 100-150 de km zilnic, din care 80% extraurban. Dubluambreiaj. Umed. 4X4=16 (cu sau de preferat fara diferential central – in speta Haldex) pentru ca mai ma trezesc ca ajung pe diferite carari (semi)asfaltate de munte (exclus noroaie sau drumuri forestiere). Interior crem sau… daca se poate crem. Incalzire stationara si/sau volan si scaune incalzite (garajele nu cresc pe toate drumurile si dotarea coespunzatoare a unei garaj costa nitelus). Senzori spate (fara camera sau alte bazaconii). Xenon si/sau LED. Virtual cockpit (sau cum se cheama displayul care inlocuieste intrumentele de bord). BT si o cutie in care sa imi tin tembelefonul. Cu, macar, un usb acolo, pentru incarcat. Daca poate impinge waze/gmaps pe „virtual cockpit” atunci is multumit. Ca fita… acoperis panoramic pentru ca „shoocate/shoocati” si un sistem de sunet mai decent.
    Buget… limitat. Inaltime sofer 1.89.

    00
  25. mi-am luat mașină sh în 2008, veche de 2 ani, încă nu a intrat în reparații capitale, am făcut doar reviziile la timp, toate reviziile (+ acum 2 ani i-am reparat toba și am schimbat cablul de transmisie, chestii care nu m-au dus peste 150 de euro) și nu e nemțească

    00
  26. Am luat „și eu” una în 2015, decât de aproape 24 de ani, 2,3 benzină, manuală ca „s-o simt”, full options CU piele. Am luat-o cu garanție de 1 an sau 10.000 de kilometri și am avut probleme cu ea a doua zi după ce-am adus-o dân București. Taman când vroiam, „și eu”, să mă dau mare cu ea la căminul cultural.

    Garanția a funcționat doar parțial în primă fază și deloc per total, ceea ce m-a învățat a mia oară că problemele doar singur ți le poți rezolva. Am avut și alte aventuri de atunci, femeia zice că-s nebun, dar eu mi-s fericit cu ea, mai ales când merge.

    SAAB 9000 CS 2.3-16, cu portbagaj imens și loc faraonic pentru patru persoane, plus sunet demențial de la cele 3 găuri din evacuare. Dar, în rest, n-are gram de rugină (după ce i-am schimbat și ușile față), nu bate, nu troncăne.

    Chiar, din astea ”pentru suflet” nu mai cumpără nimenea?

    00
    • Saab zici? Aia e juma de avion la calitate…

      00
    • Ba da, eu as vrea saab 9-3 facelift dar momentan nu sunt bani pentru o masina in plus sa ma plimb cu ea. Probabil colo cand voi avea catre 40-50 de ani cand banii nu mai sunt #1 imi voi cumpara una pentru plimbari nocturne

      00
    • Ce căcat înseamnă juma de avion la calitate?

      00
    • Saab produce si avioane (cum era BMW), iar calitatea e transferata si acolo.
      Au fost primii care au inventat si montat airbaguri.

      00
    • @marinel: da, OK, nimic nou sub soare, dar până și cei mai avizi fani SAAB recunosc că înrudirea asta a fost exagerată întotdeauna. Acuma, chiar și dacă nu știi că au făcut și avioane, ergonomia e bună (cred că pe partea asta se putea profita la mașini, pentru că sunt sute de butoane într-un cockpit de avion și trebuie să știi cum să le aranjezi ca să fie cât de cât intuitiv de folosit), iar calitatea o fi fost bună în 1992, comparativ cu alții. Comparând cu mașini mai moderne e în urmă clar, dar mă bucură, totuși, că sunt puțini ”greierași” pentru vârsta și rulajul ei (aproape 270K). Deci, poate că de la avione au învățat niște smecherii când vine vorba de un montaj solid. Pe de altă parte – și nu în ultimul rând -, în era GM a lui SAAB, americanii au forțat întotdeauna cost-cutting-ul și, deși inginerii și managementul local a rezistat cât a putut, el tot s-a întâmplat. Ca atare, discutabil, însă cel mai important este să-ți placă mașina, chiar și pentru un motiv ultra-mega-subiectiv, iar restul e vrăjeală. Mie-mi place. PS: iar ăia care dau minusuri sunt ”decât” niște drone corporatiste fără suflet, care cred că Nenea Iancu e chiar craft.

      00
  27. E micul gigant, he he!

    00
  28. Ca sa contrabalansez parerile negative, fac parte din cele 20 de femei care il citesc pe Vali, nu sunt pasionata de masini, dar mi-a placut articolul si l-am citit pana la capat (si astept continuarea). Felicitari pentru utilizarea corecta a lui „defula”, esti printre putinii care stiu ca este antonimul lui „refula” si il foloseste bine.
    @Vali Imi plac guest post-urile in cea mai mare parte, mai sparg rutina. Imi place si fluture, articolul cu politica (cel mai hulit al lui) mi-a placut cel mai mult si am fost de acord cu el.

    00
  29. Citesc blogul zilnic, dar de data asta afirm cu tarie ca e praf acest articol. Nu are nici o noima, poate sa stranga doar comentarii de toate felurile. CE se evidentiaza? Masinile sunt scumpe, poate prea scumpe pentru ce ofera. Nu sunt sarac, nici bogat, dar nu as mai lua niciodata masina noua. Sunt bani aruncati pe fereastra afectiv. Exemplu, Opel Insignia, pret de nou 35000e. Dupa 5 ani s-a vandut cu 8000e. Tare nu? Bmw seria 5, sh pret 30 000. Vandut dupa 3 ani cu 24 000.

    00
    • Dar daca iti iei masina de 12-13 mii, cu 5 stele NCAP, pe care nu planuiesti sa o vinzi, doar sa o pasezi cuiva din familie dupa 5-6 ani si sa iei alta noua simara ca pret si dotari ce are?
      Nici eu nu sunt nici sarac si sigur nici bogat, dar 30 de mii nu dau pe masini.

      00
    • sunt unii care prefera sa dea niste bani in avans decat timp pierdut prin service (mai ales atunci cand nu te pricepi si nici nu ai prieteni).

      Eu cand eram mai tanar mai mergeam cu tata prin service dupa program si ma uitam cum mecanicii mai scoteau cate ceva de la o masina daca nu avea alta samd.

      00
  30. Articolul e foarte OK. Mie imi place! E doar opinia omului despre cum a gandit cumpararea unei masini.
    Dar faza cu „se merita” e de cacat!

    00
    • Deci omul e de căcat pentru că a băgat un typo, în condițiile în care vorbește și scrie în română mai bine decât mulți dintre analfabeții funcționali care comentează pe aici. Dacă ați afla că e și femeie, și poate și simpatizantă de-a lui Fluture, ați ucide-o cu pietre, nu? Sharia, aplicată românește.

      00
    • Typo e altceva. „Se merită” e pe același nivel cu „ei nu știe”.

      00
  31. Mama… reparatii capitale? 2 masini, fiecare le-am tinut 5 ani+ si aveau 7-8 ani cand le-am achizitionat si nu am avut probleme majore cu nici una. La prima masina: flanse telescoape fata si telescoape spate, 30 bucata flansa si 100 de lei telescopul spate, cu 350 de lei le-am avut schimbate, un senzor 400 de lei, manopera gratuita ca l-am schimbat eu, termostat 70 de lei prins in doar 2 suruburi cat chin de schimbat…, capete de bara si bieletele de directie schimbate o singura data si cam atat. Asta inseamna reparatii capitale? Cumpar masina cu 4000 de euro si in 5 ani cheltui maxim 2000 de euro pe reparatii, deci am masina decenta la 6000 de euro cu echipare peste logan varianta de baza. La a doua masina:bujii incandescente, capete de bara+bielete+bucsi fata, dupa 5 ani cand masina a implinit 12 ani am schimbat telescoape fata-spate, cablu frana de mana, discuri spate, bucsi punte spate si un set de ambreiaj ca na, uneori e greoi cand parcurgi 35k km pe an pe drumurile nationale ce nu sunt si europene; masina a costat 4500 si avea 8 ani deja si in 5 ani de zile a papat nitei banuti dar am si tras de ea, inca merge bine mersi. A treia masina si cea curenta: 2500 de euro, revizie placute spate+fata, trebuie schimbata capota in urmatorii 2-3 ani (a dat putin rugina pe interior), o garnitura de capac, bujii, un schimb de ulei cutie de viteze ca asta e automata si na, 2006, scaune incalzite, clima, comenzi volan si am si portbagaj si loc la picioare in doar 2500 de euro ca e buna faina cu nemtoaica combi… poate ai prins tu ceva junghiuri de masini polishate la maxim sa arate bine prima luna pentru vanzare…
    Concluzia #1, daca esti prost iti iei teapa, daca te duce putin mintea duci masina la un elevator si la un control de vopsea, faci un test de compresie si afli daca merita masina sau nu.
    Concluzia #2, iti cumperi ce iti permiti si da, stau la casa(in oras la periferie) dar asta nu inseamna ca trebuie sa am masina de 20 000 de euro…

    00
  32. Cred ca mașina aleasă e o Honda Jazz

    00
  33. Plot twist : a luat un trabant pe gpl

    00
  34. A luat Jeep din ala renegade sau cum ii zice

    00
  35. Tele-enciclopedia nu altceva. Ce-o fi găsit, Lada Niva?

    Automatele nu sunt toate la fel, decât o automată proastă mai bine o manuală. Evident părere personală. Dar dacă automatele sunt la fel atunci nu cred ca se vede diferența între un Golf și un Logan pentru autorul articolului. Și atunci nu mai înțeleg căutarea…ah să fie și ieftină (și să și plesnească). C’mon…

    00
  36. te-a lăsat Zoso să faci postare doar pentru că ai vrut cutie automată?

    00
  37. Articol despre mașini și nu a comentat Georgică să ne spună cât e de proastă? Ce-ai făcut, Vali, i-ai dat blocare?

    00
  38. Guest-autorul ,intr-un moment de „aroganta”,se(ne) intreaba,in sila-„de ce si-ar cumpara cineva un sh ,in loc sa plonjeze,direct,intr-o masina noua?”….let’s see…poate pentru ca sh il cumperi CASH,nu platesti TVA,nu ai rate(cu dobinzi astronomice) si ii tragi repede o asigurare,modica,”prin efectul legii”.Si cu asta esti cam gata,te poti apuca de altceva.La aia noua 5 ani esti sclavul bancii,asigurare CASCO imensa,titie curul de fiecare data cind cresc dobinzile,de multe ori ai limita de kilometri,esti obligat sa faci toate reparatiile si reviziile doar la dealer si,in general(legea lui Murphy),ce se strica la masina nu-i acoperit de garantie.In plus,bomboana de pe coliva e masina,platita cu inca o treime in plus fata de pretul de lista,dupa 4-5 ani-o adunatura de fiare care valoreaza fix jumate (if you lucky)di cit ai dat pe ea.Culmea e ca ,la f multi,masina mai mult sta in parcare in aia 5 ani,ca e ” stapinul” busy,dar,ce mai conteaza,e „peace of mind”,nu?Plus vecinii care te invidiaza ca ai masina noua…

    00
    • Ai vorbit fix ca unul care a văzut mașini doar în reviste.

      00
    • Nu prea pricep aia cu cumparatul CASH al SH-ului. probabil se aplica daca iei „Astra din 2000, la 2000 de euro, ca noua, arata si trage super!”. Bos, exista si SH-uri care (si probabil te uimesc aici) sunt mai scumpe decat unele masini noi! Ce zici de asta? Mai mult, poate si asta stire pentru tine, poti face credit si pentru SH-uri! „Sclavul bancii”. am tot auzit asta, ce inseamna de fapt? Cred ca daca in familie ai un venit bun si iti permiti un credit, fie el si pentru masina, a carui rata sa nu depaseasca 10% din venitul tau, e ok sa faci asta. Creditul il achiti in mai putin de jumatate din timp si asta e. Da, platesti dobanda, dar asa merg lucrurile cu creditele. Bancile au si ele business-ul lor si in Romania dobanzile, din pacate, sunt colosale. Mai departe, in ultima perioada, unele creditele de acest tip au dobanda fixa, deci nu creste nimic in timp. Si acum iti mai dau niste informatii: CASCO e facultativ, daca nu faci leasing, il faci ca sa te simti bine si aia e. Ghici ce, unii fac CASCO si la SH-uri, ca asa e bine. Daca iei (exemplu aleator) A6 de 28.000 de euro, poate e o idee buna sa faci un CASCO, altfel cand o gasesti rupta pe o parte o sa te usture grav. Reparatiile le faci la service-uri agreate de producator, ca asa e normal, ca sa ai in continuare garantie. Nu stiu cat de rau e asta, cateodata e mai bine sa nu o repari in parcare la coltul blocului cu vecinul Aurel de la 5. Apoi, asa cum ai tu povesti cu „stricaciuni neacoperite de garantie” am si eu cu probleme majore, care au fost acoperite de garantie. Ca iei jumate din pretul ei dupa 5 ani sunt de acord, dar, intre timp, ai condus doar tu masina aia si a trecut doar pe unde ai vrut tu, si daca asta e pretul pentru asta, asta e, unii sunt dispusi sa-l plateasca. Eu atat te intreb, daca nu ar mai lua unii masini noi tu ce ai mai cumpara?

      00
  39. Există această frustrare pe care o remarc în rândul posesorilor de mașini frantuzesti, japoneze, coreene etc. Ei au un „război”cu toți posesorii de mașini germane, în special BMW. Toți au povesti care mai de care, cum au facut ei un BMW pe nu ştiu ce serpentine, cu rude/prieteni care efectiv şi-au schimbat domiciliul la adresa service-ului, din moment ce stau numai pe acolo etc.
    Cea mai bună „calitate” a masinii lor este că nu e nemțească, atât. Ei nu conduc o „coaja nemțească” şi au impresia ca asta îi face speciali.

    00
    • Si VW e nemteasca,dar asta nu o face si masina…

      00
    • Masina nu se conduce singura. Cel putin nu azi. Iar soferul este cea mai importanta „piesa” prietene. Daca are probleme – de orice fel – face varza, prin comportament orice marca.

      00
    • Să ne dai și nouă link la forumurile alea unde laudă francezii, coreenii și japonezii autohtoni cum au dat ei clasă la BMW. Nu de alta, dar de obicei ăștia care se laudă sunt tocmai cei cu mașini germane, care i-au făcut ei pe alții cu ursulețul lor sau cu golful din 80.

      00
    • Parcă descrii posesorii de mașini germane când vorbesc de alte mașini

      00
  40. In anul ala corolla de 1.6 cvt exista in banii astia

    00
    • Nu există. Așa zic comentatorii, că o asemenea mașină nu există.

      00
    • a fost reducere inainte de facelift. era pana in 17.000(model de mijloc, cu bluetooth, camera spate, comenzi volan, climatronic dual). si te costa la reprezentanta sa pui senzori parcare, scaune incalzite, tempomat. cam mai 1.000-1500 aprox.
      chiar si acum e reducere si te costa cam 17.500 si are in plus fata de atunci oglinda electrocromatica si franare automata pt evitare accident pana in 50kmh.
      fata de cerintele autorului singura diferenta e ca totusi arata ca un avion si are unghiuri care nu sunt necesare. oricum, arata mult mai sportiva decat este, zici ca cine stie ce masina ar fi. dar e un logan japonez. o masina ieftina(dupa standarde de venit occidentale) si corecta

      00
  41. Honda civic 2011, bezinara, luata SH. Absolut nicio problema in 4 ani de cand am luat-o. Daca mai deschideti ochii un pic vedeti ca exista si alceva fata de VW ( no offense, @Zoso :) ).

    00
  42. Cam haotic articolul asta… Între timp s au înmulțit modelele cu automata și la noi și nu știu cam ce mai este de actualitate în articol sau concluzie. Și o cutie manuala cu ambreiaj robotizat nu face deloc același lucru ca un CVT sau o cutie automata cu dublu ambreiaj. Deci nu poate costa la fel. Îmi pare rău.. Pentru oameni înalți, șpațiu mare de bagaje exista Skoda Octavia care poate fi negociata în acel preț desi poate nu cu toate optionalele dorite. Honda Civic are astăzi oferta la 17 800 fără tva pentru 1l 129cp cu CVT și la Civic chiar nu ai ce opționale sa mai pui fiind extrem de bine echipata în standard. Și chiar este loc la picioare pentru oameni inalti. Cel puțin în modelul nou. Formularea aia cu „se merita”.. Nu mai comentez..

    00
  43. I30N fastback ?
    Eu am a doua generație de i30 și e f spațioasă la picioare.Am 1.80
    In dreapta am mers cu un malac de 125 de kile de fibră la 1,85 și chiar părea surprins de cat de spațioasă era.Si scaunele sunt f confortabile. Eu sunt skilod și vreau să spun că nu m-a rupt la drum lung.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Ultimele articole

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.