Pişcotăreală cu Business Cover

Dragi companii,

Dacă vă simţiţi oarecum atinşi de articolele pişcătoare de pe portalul de business Business Cover, să ştiţi că puteţi să evitaţi asta prin două metode: fie băgaţi reclamă pe site, fie sponsorizaţi deplasările jurnaliştilor cu coloană vertebrală elastică de acolo în ţări străine. Unul dintre ei tocmai s-a întors dintr-o excursie în Japonia sponsorizată de Microsoft şi Sony, pentru că Sony e pe plus, iar Microsoft are fabrici acolo şi a făcut recent o lansare pentru Windows 8 tot acolo.

Şi totuşi, să le dăm ocazia să se apere:

Fenomenul publicităţii mascate atrage atenţia şi companiilor de analiză. Gartner arată că, până în 2014 circa 10-15% din review-urile de produse plasate în social media vor fi false, plătite de companii. Nici nu vrem să ne gândim care este deja procentul la noi, unde mizeria se copiază mai repede decât lucrurile bune…

Bine, asta în SUA. În România, ţara nimănui, Dumnezeu cu mila… Unii se întreabă, firesc, unde a dispărut presa. Păi, dacă bugetele se duc tot mai mult pe reclamă mascată în loc de publicitate corectă, indiferent de media?

La noi, sunt sigur că fiecare dintre voi poate enumăra rapid cinci companii campioane, lideri în social media, care au asemenea obiceiuri. Ah, fac pariu că unii dintre voi chiar au roşit puţin (sperăm)…

Nu vede nimeni ironia din articol, cu siguranţă nu cel care l-a scris, pentru că jurnaliştii 2.0 sunt obişnuiţi cu asemenea metode şi Business Cover nu sunt la prima mizerie de acest gen, unde muşcă de fund companiile finuţ, să nu se supere, şi apoi să promită corectitudine şi echidistanţă. PaginaDeMedia.ro face asta de ani buni. Viaţa e grea în online. Jurnaliştii trebuie să şi vândă, nu numai să scrie, şi uneori stomacul gol nu produce materiale atât de bune pe cât produce stomacul umplut la plimbări prin alte ţări.

Acum sincer, câţi dintre noi n-am pupa în fund o companie pentru o excursie de câteva săptămâni în Japonia? Mulţi. Dar probabil tot mulţi ne-am abţine o vreme din a mânca rahat că bloggerii fac şi dreg şi companiile plătesc advertoriale. Nu?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

18 comentarii

  1. E o vorba: „fiecare are pretul sau” – deci toti avem un pret (mai mare sau mai mic).
    Spre exmplu eu stiu ce poate livra blogul meu si accept „colaborari” pe masura.

    00
  2. serios, mie mi se parea un tip ok, pana cand s-a gandit el ca daca injura bloggeri pe cacatelul ala al lui de site, gata, e pe val. trist. si jenant

  3. Barzoi e o mare dezamagire pentru mine

    00
  4. Mai e si un Dumnezeu pe lumea asta.
    Acum ceva timp, nu tin minte cand, am citit un articol, nu mai stiu unde, despre niste bloggeri invitati de catre Samsung in Germania la un targ.
    Acolo cei doi bloggeri au fost imbracati in uniforme si pusi la stand.

    00
  5. …..
    Cand am spus bloggeri, trebuia sa spun „bloggeri”

    PS. Un exemplu pozitiv de cum se poate merge pe banii firmelor si totodata sa ramai interesant/atractiv si mai ales credibil, cred ca este Imperator

    00
  6. Jerome: citeste mai bine aici https://thenextweb.com/insider/ .

    N-ai inteles ce trebuie din poveste.

    00
  7. E o problema tipica pe la noi, articolele nu sunt de foarte buna calitate, multa lume inca citeste presa online de-afara (cel putin in materie de tech) iar putinii utilizatori din Romania sunt greu de tinut cu articole scrise prost care nu aduc nici un plus informatiei preluate direct de-afara.

    Asa ca sunt doua variante, mai angajezi cativa oameni care sa scrie tot ce-apuca si umplii site-ul de reclama, sau faci advertoriale.

    Personal mi se pare o mizerie, zona de continut a unui blog nu trebuie niciodata sa contina reclame, nici macar sub forma de bannere, cu atat mai putin advertoriale.

    In timp (poate mult timp) vor pierde, n-o sa-i intereseze, o sa dea vina pe piata si viata merge mai departe.

    00
  8. @Marian
    Am inteles coane exact cum era treaba.
    Stiu ca cei de la Samsung au fost japite cu urmasii alora care au venit in Romania pe la 1417.
    Dar cand a fost anul trecut excursia aia organizata in Noua Zeelanda pentru romanasii nostrii, parca m-ar fi uns pe suflet sa-i bage in mina la sapat.
    Sigur imi amintesc ca si zoso a scris ceva pe tema asta.
    Parca a facut si misto ca a mers si el acolo :)

    00
  9. pentru tine 15.000 ca trebuia sa-i platesti avocatul lui taica-tu ala de la sindicat

    00
  10. eu nu tin minte sa fi dat ceva, trebuie sa imi intreb contabila

  11. :)) tu pupi emagul pe poponet si pentru mai putin de o excursie in tari straine.. na.. toata lumea trebuie sa plateasca chiria ..

    00
  12. Jerome, crezi tu că doar 5.000€ cere un avocat? pff, mi-am vândut BMWul ca să pot plăti.

    Arhi, nu mai căuta, adu-ţi aminte, ţi-am dat astă vară o cutie de pantofi cu un teanc de hârtii de 100€. Ăia erau.

  13. Eu m-am dus in Japonia pe banii mei, si ma mai duc, dar daca vor ei sa zica ca-s piscotar, sa zica, ca ei raman cu zisul eu imi vad de viata mea.

    Nu stiu ce va agitati atata ca ne fac piscotari :))) ei au ajuns colivari asa ca se poate si mai rau dupa cum ati vazut zilele trecute.

    00
  14. Foarte interesant ca sursa originala citata este tocmai Gartner, a carei obiectivitate este unanim recunoscuta. Mana sus cine stie cat costa un loc in coltul vizionarilor din Magic Quadrant :)

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.