Peugeot e208 review

Am (de nevoie, că stau într-un loc cu transport în comun praf și copii mici de dus la grădiniță) o a doua mașină, mică, de oraș. Până anul ăsta am avut un Corsa automat (că nu ne trebuie să simțim mașina între semafoare) care era ok, dar cam puturoasă și consuma cât cealaltă. Mă uitam de mult timp la electrice și înainte de pandemie am dat comandă de un e208, să profit și eu un pic dacă tot se dau pomeni din banii mei.

La momentul respectiv am mai luat în calcul i3 (a picat din cauză de preț și portiere spate, că trebuie să le folosesc zilnic), Zoe (dar nu era încă venit ăla nou și cel vechi mi-a lăsat o impresie oribilă, plus că nu-mi place cum arată), eCORSA (venea în 6 luni când încă nu își punea lumea probleme de pandemie + calitate execrabila la interior, în spiritul Opel). Procesul de negociere a fost groaznic. Am reușit abia să obțin o reducere de 1.000€ la o mașină de 35K, la Ploiești. În București fie n-au vrut să lase nimic, fie 500E maxim.  Am luat echiparea GT, cu toate jucăriile (ceasuri 3d, nav mare, ceva stofă cu "piele", faruri led adaptive, keyless entry, radar), bineînțeles fără să o văd, darămite drive test.

Numai bine, pentru că după ce am semnat contractul au început lock down-urile, s-au închis fabricile și din "60, maxim 90 de zile", s-au făcut 6 luni. Ca să meargă treaba până la capăt, a venit fără cablu Type2, și n-au vrut să pună în ea nici un pachet legislativ de 100 de lei. Sper să mai moară din dealeri. La livrare nu știau mare lucru despre mașini electrice, normal, noroc că eram cu temele făcute. Am aflat de pe youtube cum o pun în modul de frânare regenerativă.

Autonomie… habar n-am. Ei zic 340 km. Cred că poți să ajungi la 300 în modul eco și mergând ca bunicu, dar trebuie să te plictisești rău să faci asta. Mers normal spre "alert" cred că duce cam 200 – 250.

Ce îmi place la ea:

  • Arată bine de tot. Și nu pare o părere subiectivă, place la toată lumea :)
  • Materiale la interior decente, nu premium, dar decente. Burete moale, aluminiu, îmbinări ok
  • Display-ul 3D cu ceasurile de bord
  • În sport e iute. Nu Tesla iute, dar iute
  • Are aplicație de mobil, deși foarte basic și aud că nu merge la toată lumea. More on that later though
  • Încarcă teoretic cu 100kWh, când o să ai unde să faci asta.

Ce nu îmi place:

  • Softul e PRAF. Au pus francezii niște baterii și un motor, aveau și niște băieți care știau desena, dar un om să știe niște UX și să fi condus vreodată o electrică n-au găsit. N-ai nicăieri un procentaj la baterie, nu poți afla cu câti kWh încarcă, navigarea prin media entertainment e cretină, aplicația de mobil scuipă erori generice în franceză, măsoară consumul in l/100km și e aproape inutilă: nu poți descuia mașina de la distanță, se sincronizează doar pe BT. NU poți seta nivelul maxim de încărcare, ceea ce e prost tare pentru o electrică.
  • Volanul e minuscul, parcă e de cart, teșit și sus ca sa vezi bordul (pe care n-ai cum să-l vezi prin volan) – așa e la toate peugeot-urile noi cred, dar te obișnuiești însă
  • Frânarea regenerativă, chiar în modul B, nu e cat de agresivă aș vrea eu să fie
  • A topit juma de baterie de la Ploiești la București pe autostradă cu cruise control-ul setat la 119. Nu e pentru drumuri lungi sau mers cu viteză.
  • Are niște chestii cretine cu care nu știu cum a ieșit pe poarta fabricii. Ex: maneta de cruise control e după volan și merge doar pe pipăite, mai are și funcție de limitator, mult noroc să descoperi în mers cum funcționează. Butonul cu modurile de condus e sub cotieră, trebuie să tragi cotiera in spate ca sa îl acționezi. Daca pornești "motorul" cu ușa deschisă face un zgomot din star wars de trezește tot cartierul.
  • Pe USBC nu comunica și date, doar încarcă
  • Piano black nene. Sper să moară în chinuri dobitocul care a venit prima dată cu ideea asta la mașini
  • Onboard charger-ul e doar pe o fază și e de 7.2kWh. Au teoretic și opțiune de 11, dar nici acu în toamnă nu era disponibilă
  • Destul de înghesuită în spate

Cu toate relele, când sunt amândouă în parcare și am de mers în oraș, 100% merg cu asta. Nu prea îți mai vine să te urci în termice după ce dai de cuplul ăla instant. Mai stau un pic să mai evolueze autonomia la mașinile mari și probabil o schimb și pe cealaltă cu ceva electric. Am pus stație de încărcare acasă btw. Până să fac asta o încărcam câte juma de oră la Mariott cu 50kWh, dar sunt jumătăți de oră pe care nu ți le mai dă nimeni înapoi, așa că dacă ai opțiunea să pui stație acasă, e cel mai comod.

Scuzați calitatea fotografiilor, sunt făcute când a fost dată jos de pe trailer că aparent eu n-am poze cu mașinile.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

124 comentarii

  1. „Piano black nene. Sper să moară în chinuri dobitocul care a venit prima dată cu ideea asta la mașini” Subscriu 100% .. E cel mai mare cancer posibil la masinile recente.

    00
  2. Wow, ce bine arată noul design Peugeot, dau clasă la toată lumea la capitolul ăsta.
    Cred că designul o să diferențieze mașinile electrice de acum înainte, în rest alte șmecherii nu prea o să mai fie la tehnologie, un motor electric mai slab sau mai tare și cam atât.
    Cât de silențioasă e față de termice?
    Cât de înghesuită e în spate comparativ cu Zoe?
    Portbagaj are?

    00
    • E un polo electric si mie mi s-a parut wow designul cand au aparut noile pj. Dar acum e ceva banal si inteleg mai bine dc bmw sau merc au pretul pe care-l au

      00
    • Cu scaunul de la sofer maxim jos si setat pt 1.75 abia incape un scaun de copil rear facing. Mi se pare ca incapea mai bine la corsa veche, si nu e nici aia vreo limuzina.

      00
  3. Multumim tuturor temerarilor care au luat masini electrice, le incearca si le descopera toate bug urile si neajunsurile, pe nervii si pe banii lor.

    00
    • Unele bug-uri, probleme, lipsuri cred ca sunt lasate intentionat tocmai pentru a avea ce aduce „nou” pe versiunile urmatoare. Asa am observat la iPhone, au bagat cu taraita cate o optiune pe an care pe android era de ani buni prezenta.

      00
    • De acord. Doar ca sunt un pic si din banii tai/ai nostri.

      00
    • F mare suma de platit pt 1 electrica de aceasta marime.

      00
    • Nu sunt lăsate intenționat așa, ci sunt lăsate așa pentru că mașina trebuie să se vândă ca să producă bani.

      Salariile echipelor care au muncit la proiectarea mașinii trebuie plătită lună de lună la virgulă, iar mașina cu vânzări zero nu e afacere bună.

      De-asta da, de multe ori unele lucruri care nu sunt esențiale sunt amânate.

      De exemplu Tesla au gândit așa din start, și-au perfecționat procesul de actualizare de la distanță în așa fel încât să poată îmbunătăți apoi fără să mergi la dealer.

      Pare ceva banal dar când vorbim de mașini nu e chiar simplu să dai reflash la toate ECU-urile fără să stea nimeni lângă ea cu laptopul de 15 ani cu windows xp (că doar pe ăla merg softurile de diagnoză). Multe lucruri pot merge greșit, dar uite, lor le iese.

      Și la iPhone e la fel, nu au băgat widgeturile de frica Android, le-au băgat că acuma au hardware suficient de puternic încât să le permită să funcționeze fără să încetinească telefonul. Pe Android nu interesează nimeni asta, e altă lume, alte așteptări.

      00
  4. Daca spui ca te obisnuiesti cu acea parte de a vedea ceasurille peste volan te cred pe cuvant. Nu am mers mult cu Peugeot, dar la 508 de exemplu nu m-am putut obisnui. Ca sa am pozitia dorita, cu scaunul lasat jos (fiind destul de inalt) nu mai vedeam ceasurile, iar daca il ridicam suficient cat sa vad peste volan ma simteam la masinile acelea care se lovesc in parcurile de distratii, gen cu volanul in poala.
    Nu am inteles de ce Peugeot insista cu asa ceva.

    00
    • Am avut un 308 cam un an. M-am obisnuit cu volanul mic si cu bordul deasupra cam in 2 saptamani. Apoi cand am avut un Audi A3 mi s-a parut (initial) ca are un volan urias, ma simteam ca in tractor.

      00
    • Pt ca volanul ala prin care se vad ceasurile e mare si de porc, demodat …

      00
    • „Volanul e minuscul, parcă e de cart, teșit și sus ca sa vezi bordul (pe care n-ai cum să-l vezi prin volan) – așa e la toate peugeot-urile noi cred”

      Eu vreau sa dau mana cu inignerul/echipa care a proiectat pozitia si volanul la Peugeot. Eu la 1.85 dau cu genunchi de volan daca il tin pe minim jos ca sa vad bordul sau il tin sus si nu mai vad nimic. Noroc ca a fost masina de firma si am scapat de ea.

      Sa puna limita de inaltime la soferi pentru masinile astea…

      00
    • Eu nu zic nimic, doar ma abonez la comentarii…

      @baxt ramai tot in grup? :D

      00
    • Doar dacă schimba volanul 🤣

      00
  5. Tu nu cumva ești băjețașul care tranzacționa sute de mii de parai prin Revolut și era nelipsit de la giveawayurile lui Petcu?

    00
  6. Asta cu incarcatul e din punctul meu de vedere marea piedica in calea electricelor in orasele mari, acolo unde ar fi ideale.
    Sa luam Bucuresti de exemplu. Marea majoritate a oamenilor stau la bloc, cu parcare unde apuca de cele mai multe ori sau loc ADP in cel mai bun caz. Daca vrei sa incarci masina, sa zicem ca gasesti un Mega sau alt supermarket la 10-15 minute de mers pe jos, cu statie de incarcare. Care acum e cat de cat libera, dar odata ce va creste numarul masinilor electrice, nu va mai fi. Si ce faci? Ajungi sa stai cu prelungitorul pe geam?

    00
    • Nu trebuie sa incarci zilnic, se pot converti 10% din locurile de la ADP in puncte de incarcare cu parcare interzisa, gen o lasi acolo o ora maxim si o muti, altfel costa 10 lei minutul.
      E de munca si costa, dar trebuie inceput de undeva.

      00
    • Eh, uite asta ar fi o idee geniala. Pe primele 3-5 locuri de parcare de langa scara blocului pui statii de incarcare si le dai doar celor ce au electrice. Vrei sa fii smecher sa te dai jos din masina si sa intri in bloc? Ia-ti electrica!
      In timp suplimentarea lor dupa nr de cereri din bloc.

      00
    • @Big – numarul de minusuri imi spune ca e o idee buna.

      00
    • @Big De acord și tariful pentru loc să fie calculat pentru a acoperii in 10 ani costul statiei, iar incarcarea să fie tarifată. Tarif la pret standard al kwh ora dar nu moca. Ca prea ne plac mocangelile

      00
    • Statiile se pot amortiza din multimea de taxe de mediu existente. Incarcarile normal sa fie tarifate, credeam ca se subintelege.

      00
  7. O cumpăr eu peste 2-3 ani cu 15k dacă o întreții bine.

    00
  8. Daca duci copii cu masina la gradinita, ceva faci gresit in viata.

    00
    • I-ar fi dus cu elicopterul dar nu au helipad la gradinita.

      00
    • O sa-i aduc pe ai mei cu basculanta, daca nu te superi, si o sa am grija sa vin inaintea ta.

      00
    • Le-as lega cheia de gat si i-as trimite singuri, dar pot?
      Fiecare cu alegerile lui in viata, dar asta probabil e tema pentru un alt post.

      00
    • Cici, tu cum procedezi?

      00
    • daca duci copiii la gradinita, faci ceva gresit in viata.

      00
    • Submarinu’ e-n service?

      00
    • ii duce sotia pe jos. 5 minute pana la gradinita, 15 min pana la job. PE JOS.

      00
    • Am inteles. Consideri ca exista posibilitatea sa fie locuinte in Romania care sa nu aiba o gradinita la 5 minute de mers pe jos?

      00
    • Pentru ca EU am mancat AZI de DOUA ori deja nu cred ca exista nimeni pe lumea asta care sa sufere de foame.
      Pentru ca EU lucrez de acasa de 6 LUNI nu cred ca nu exista oameni care sa nu poata sa lucreze de acasa, indiferent ca esti programator sau anatomo-patolog.

      00
    • daca n-ai gradinita aproape de ce nu te muti? adica daca ai avut 25k pentru o a doua masina, mandru posesor de bmw second de aceiasi valoare, banuiesc ca puteai sa mai pui 50k la o casa in oras. dar nah…

      00
    • @Cici – ce-mi plac mie astia care stiu mai bine ca mine cum ar trebui sa-mi cheltuiesc banii…

      00
    • Nu mai fitz saraki. Mergeti pe jos si mutati-va in fucntie de cum apare copilu’ si creste copilu’.

      Vindeti casa si mutati-va langa gradinita cat copilu’ e la gradinita, 3 ani.
      Dupa aia, vindeti si va mutati langa o scoala primara, inca vreo 4 ani.
      Dupa aia, vindeti si va mutati langa alta scoala generala mai buna, alti 4 ani.
      Dupa aia vindeti si va mutati langa liceu.

      Deveniti experti in imobiliare pana cand copilu’ intra la facultate.

      00
    • @cici: dacă ai copii, faci ceva greșit în viață!

      00
    • @Cici: am un prieten care acum 15 ani, fix așa o ducea pe fi’sa la școală, cu basculanta. În Pitești.

      00
  9. Mișto ca a 2a mașina, pentru oras dacă ai unde sa o incarci
    eCorsa e tot e208.

    00
    • Ar fi interesant ca Opel sa devina pentru Peugeot ce a fost Vauxhall pentru Opel, adica doar badge engineering, ca altfel dispare complet.

      00
    • Tehnic da, ca materiale de interior insa… Dar na, daca nu tii la d-astea e cu 2-3 mii mai ieftina corsa.

      00
    • A mai pus peugeot mana pe chrysler europa (ex rootes, ex simca) si dupa ce s-a chinuit cu talbot vreo 10 ani a renuntat la marci. Probabil ca dupa alianta stellantis cu fiat chrysler vor disparea niste marci.

      00
    • Sunt foarte multe marci care se suprapun pe piata si nu se mai diferentiaza prin mare lucru. De excemplu Skoda/Seat/Audi/VW ar putea sa renunte sa mai se prefaca ca fac masini diferite si sa faca toate fix aceiasi masina dar cu marca preferata de client. E absolut ridicol sa fie 3 marci care se pretind diferite, cu 3 retele de dealeri si service, 3 retele de fabrici si asa mai departe. Sa fie marca parte din pachetul de optionale. Modelul generic VAG Compact 2025, cu pachetul de optionale Golf, A3, Leon, Octavia.

      Daca-mi fura idea vreau si eu un 1%.

      00
    • @radu
      E greu de zis care sunt mărcile alea care merita sa trăiască.
      Pe de alta parte cred ca politica Renault în Europa e ceva mai echilibrata. Are o marca superioara, una exotica și una low cost. La Stellantis va fi înghesuială mare: peugeot, Fiat, Opel (vauxhall) – mărci de volum, Citroen – tehnologie, ds – lux, alfa Romeo-sport, lancia spre regretul meu e pa. Plus americancele, Chrysler, jeep și posibil Dodge (doar pentru America) și chinezii. Nasol e ca la mărcile de volum sunt vreo 4 care se vor canibaliza. Ok, Italia va alege Fiat, Germania Opel, Franța peugeot și UK pe vauxhall. Dar e o strategie ok?

      00
  10. Am buget de la munca sa imi iau masina de serviciu, si daca o iau electrica e 30% reducere. Am incercat BMW i3, VW id3 si Peugeot e208. Bine, incercat cu adevarat doar i3, ca Peugeot si VW nu aveau masini de test drive, deci m-am uitat atent si am stat inauntru.

    – i3-ul a fost extraordinar, simteam ca si eu sunt electrica dupa ce m-am dat jos. One pedal driving is the shit. Usile din spate sunt ciudate, si pentru un adult e cam aiurea sa te asezi in spate, dar odata intrat e ok. Finisajele interioare de baza sunt din plastic reciclat (greenwashing, anybody?) si se vede, iar orice mai sus de asta e cam 2K.
    – e208 era prea mic la interior pentru sotul de 1.87, cel putin cu acoperisul de sticla. Lui i se parea claustrofobic. Mie mi se parea ok, dar nu mai mult. Frumoasa versiunea albastra, dar si negru.
    – id3-ul e frumos tare la interior si confortabil. La exterior arata ca un golf updatat, fix aceleasi dimensiuni. Era full option cu ceva mai ieftin decat i3 semi-basic. Promite si o autonomie mai mare ca celelalte. Am inteles ca experienta conducerii e insa mai apropiata de masinile clasice. Optiunile de vopsea mi se par dezamagitoare, am ales un albastru-argintiu meh.

    Am facut alegerea „rationala” si am ales VW. Vad din martie, cand ajunge, daca a fost si alegerea buna.

    00
  11. Fain design-ul.Ca masina de oras e foarte buna.

    00
  12. De urata nu-i frumoasa, de consumat tine ceva mai putin decat scrie in carte, softul pare scris de un junior care descopera programare, dar are un aer impunator si intoarce lumea capul dupa ea. Probabil peste vreo 50 de ani va exista statuia Cumparatorului Necunoscut de masina electrica anii 2020.

    00
  13. „N-ai nicăieri un procentaj la baterie, nu poți afla cu câti kWh încarcă”
    Am mai vazut asta si la cateva hibride, as zice ca e voit facut asa softul ca sa nu te iei cu mainile de cap cand variaza procentajul si incarcarea dupa cum bate vantul (rece).

    Un exemplu cu Audi e-tron (e un A3 hibrid) care arata km ramasi (parca avea totusi un idicator de baterie cu ac..). Am parcat seara cu ~60 km (ok, baterie mica, de hibrid), dupa o noapte cam friguroasa (1-2 grade) dimineata arata 40km ramasi electric, dupa nici 12km facuti prin oras deja cazuse sub 20km ramasi.
    Din franare regenerativa am recuperat ~2km in mai bine de 400km facuti… poate am calculat gresit dar mi s-a parut regenerarea asta precum linia albastra care arata „recuperare energie” de la BMW seria 5 diesel.. adica frumoasa dar cam degeaba.
    La tine cum e ?

    00
  14. “N-ai nicăieri un procentaj la baterie, nu poți afla cu câti kWh încarcă”

    Pai este simplu:
    “N-ai nicăieri un procentaj la baterie”- pentru ca nu asta conteaza, ci autonomia ramasa, autonomie care se schimba in functie de multe conditii: temperatura, stil condus, conditii drum si trafic, urcare sau coborare…

    „nu poți afla cu câti kWh încarcă”- maxim cat e minim. Adica la priza de casa maxim cu 1.8 ca atat duce instalatia casnica. La orice statie AC cu maxim 7.4 ca atat duce incarcatorul de pe masina. La statie DC tot 7.4 , vezi mai sus, doar ca dureaza mai putin pentru ca nu se converteste curentul din AC in DC ci este direct DC.

    „Nu poti sa setezi cat sa incarce bateria”- pentru ca in general sistemele de management ale bateriei sunt mai destepte decat 99.9% din utilizatori

    00
    • mai zi-mi un pic ce informatii ma intereseaza pe mine :) aia cu nivelul maxim de incarcare nu cred ca lipseste la nici o alta electrica.

      00
    • legat tot de nivelul de incarcare: cat ai garantie la baterie si motor electric? 8 ani? si atunci nu prea ai de ce sa iti faci griji de starea bateriei.

      00
    • As zice ca peugeot inca nu are softul facut 100% pentru electrice, asa ca e adaptat de la alt model termic, de asta si faza cu L/100km + alte „features” bazaconii.
      Pare ca lucrezi in vanzari, omul zice ca nu are nu stiu ce, tu ii explici cum ca nici nu are nevoie :)))

      00
    • @Iova alea sunt valorile maximale insa masinile astea au tot felul de mici proceduri care sa „protejeze” bateriile:
      daca sunt prea reci le incarca mai incet, daca se incalzesc prea tare iar le incarca mai incet daca depasesc o limita (cca 80%) iar le incarca mai incet. Asa ca maxim cat e minim nu se aplica tot timpul.

      00
  15. cat a costat? in cat timp se incarca bateria?

    00
  16. Nu inteleg insa cum Zoe nu venise dar venise e208? Au venit in cam acelasi timp in tara. La inceput de martie eu le-am vazut pe ambele in showroom-uri.

    00
  17. Cam multe la lista de ”ce nu-mi place”. Parcă e în bancul ăla, ”am adus-o la târg ca să o fac de rușine”.

    00
    • Am mai explicat si la cealalta, ve zic ce e in neregula cu ele ca sa luati decizii informate. La ce te-ajuta sa iti zic ca „e misto”? E vorba daca poti trai sau nu cu neajunsurile ei, daca pentru tine conteaza chestiile alea. De majoritatea stiam inainte s-o iau si totusi am luat-o. Poate nu e cazul pentru alte persoane.

      00
  18. Este chstie de gusturi, insa zoe nou iti da senzatia de spatiu/confort, peugeo/corsa sunt inghesuite.Mie nu imi place designul peugeot, vor sa para moderni, tehnologie, dar tot francezi calici raman in anumite privinte.
    Cochetez si eu cu achizitia unei electrice, si le-am testat temeinic, pe short list am i3 (se conduce demential) si nissan leaf, a alta masina ff reusita , aflata la a doua generatie, fiabila, si fara bug-uri. La anul, in functie de buget, aleasa va fi una din cele doua.

    00
  19. Lua-ti-va dom’le electrice cati mai multi ! sa mi se ieftineasca mie benzina :) eu nu mi-as lua electrica nici daca ar fi la fel de scumpa ca o benzinara; de ce sa-mi bat capul cu incarcarea/autonomia ?!? mai e mult pana departe ! :)

    00
    • @Vladone, ah logica ta nu e chiar buna. Adevarat o sa se ieftineasca benzina. Pana cand s-or goli stocurile. Dupa nu o sa mai fie cerere si nu o sa mai vrea nimeni sa o produca. Si asa o sa ajunga sa fie putina ca nu renteaza si o sa fie si putina si scumpa.

      In timp :) nu deodata. Oricum electrica acum e cum era dieselul cand eram copil „Pute domne, se strica se har mar car” si acum dieselul e la putere. Peste 10 ani o sa fie la 50% poate chiar mai sus.

      00
  20. Sa te bucuri de masina. Noi avem un 2008 termic si e foarte ok. Imi place volanul mic si bordul, masina e bine legata dar la finisari si unele materiale tot sufera PSA desi nu la fel de mult ca in trecut. Dealerii sunt praf, vanzatorii sunt pe langa. Admir curajul celor care sunt early adopters de masini electrice in Romania.

    00
  21. 1) Boss, based on asta: https://ev-database.org/car/1168/Peugeot-e-208

    Cica ar trb sa faca 415km in oras, mild weather (23 grade fara AC). La tine de ce face doar 200-250? Inteleg 80% dar nici 50%. Poate te-a pacalit la cantar sau ti-a dat o baterie mai amarata?

    2) 35.000 bistari pentru un pejo? Electric?
    Sper ca sunt banii fimei …

    3) Daca o incarci cu 100kW o s-o ia dracu de baterie. In 2-3 ani o schimbi ca nici 50% n-o sa mai tina charge-ul. Mai bine-o tii pe o incarcare normala de 5-10kwh.

    00
    • @Gogu tu ce-ti luai de „35.000 bistari”? X5? Q7?

      Si legat de incarcatul cu 100kW, ai patit la multe sa se duca bateria? De unde stii?

      00
    • @C

      O sa razi, dar actuala masina e un mondeo din 2005 plin de rugina.
      Eu am famelie numeroasa, deci am nevoie de spatiu, asa ca mi-as lua o compacta break (undeva pe la 15-17.000E). Poate as merge pana spre 18-19 pentru ceva hybrid, dar as vrea ceva cu o autonomie de macar 30-40km, nu prostiile gen mild-hybrid.
      Cum inca stau la bloc, nu cred ca o sa ma complic totusi cu o hibrida.

      Restul de bani i-as baga in ceva care sa produca bani: bursa, imobiliare, un business, etc.

      Cat despre incarcatul cu 100kW, nu trebuie sa ma crezi pe cuvant. Ai un telefon in buzunar. Incarca-l zi de zi cate juma de ora la 18W sau 35W, maximul cat suporta. Spune-mi dupa 2 ani cat mai tine bateria.
      E aceeasi tehnologie si la tel si la masini. Daca la tel nu te mai tine bateria il arunci: paguba 1200E. Daca la masina se f-te bateria faci paguba de 10-15000E? Eu personal nu prea as fi dispus.

      00
  22. Doua pedale, cutie automata, probabil un cvt. Nu vreau sa pornesc vreun flame, dar exista si varianta cu cutie manuala? Ca nu as sta sa ma uit pe site-urile frantuzesti, sunt praf. Orisicit, 35k e cam multicel pentru o electrica mica si 250km autonomie, dar asta e situatia, suntem inca la inceput, costurile de dezvoltare trebuie platite de cineva.

    00
    • Tocmai ai intrebat daca exista electrica manuala?

      00
    • Cutie CVT pe electrica?

      @Robert3 se poate masina electrica cu cutie manuala daca o faci tu. Scoti motorul termic , instalezi un motor electric si il imperechezi cu cutia printr-un adaptor.

      00
    • Motorul electric se invarte intre 0 si 20 000 rotatii pe minut. Nu ai nevoie de viteze.

      00
    • o intrebare… lumea zice ca electricele nu au nevoie de schimb de ulei in cutie, dar eu stiu ca e bine totusi de schimbat la maxim 30k. deci ce ulei ar fi recomandat?

      00
    • Sunt dezamagit, doar 47 de minusuri, cam putini cititori fara sensul umorului si al ironiei. Doar un specialist in motoare electrice trifazate brushless, care merg intre 0 si 20000 ture/minut.

      00
  23. Astept cu nerabdare mai multe date si momentul lansarii efective pentru Dacia Spring. Ca a doua masina, strict pentru oras si beneficiind de curent din panouri fotovoltaice, cred ca e o alegere buna(cu conditia sa mai existe Rabla Plus).

    00
    • Chiar se vreau cumparate masini made in China?

      00
    • @Red Asta cu „made in China” este noua marota… Inteleg sa nu iei Huawei ca e dezvoltat si produs in china cu tot cu sistemul de scurgere a datelor catre guvernul chinez, dar pornind de la masca de pe fata si continuind cu tot ce vrei tu din universul care te inconjoara este produs in china sau au componente si subansamble din china(asta sigur, daca nu esti un dac liber si traiesti in munte cu scule si unelte confectionate de tine). Dar nu esti – comentariul tau a fost scris cel mai probabil de pe o tastatura produsa in china sau de pe un telefon cu componente sau macar cu incarcatorul din China. Asa ca „made in China” este tot ce te/ne inconjoara, mai mult sau mai putin.
      Sarind de la una la alta, centrul de design si dezvoltare al Decathlon pentru echipament de munte este in Grenoble; seria zero este testata de atletii lor in conditiile solicitate de Decathlon, cercetarea dezvoltarea se face in totalitate in Franta, dar productia de masa se face pe tot globul. In aceiasi logica hai sa nu mai cumparam „made in Brazil”, made in Vietnam, made in „mama masii” ca productia se face global.

      00
    • Si eu astept cu interes Dacia elctrica din aceleasi considerente

      00
    • Eu clar voi ocoli produsele facute in China de-acum inainte. Cu putina cercetare si noroc am gasit produse facute in Polonia, Cehia, Slovenia.

      00
    • Si pe mine ma intereseaza Spring. Pt un mijloc de transport exclusiv destinat drumurilor de oras ce nu depasesc 250km/sapt si care sa nu iti scoata din buzunar mai mult de 10k cost total achizitie, mi se pare perfecta.
      Cat priveste dotari jmekere si altele asemenea, ma lasa rece.
      Pt mine masina se cheama doar utilajul cu motor cu combustie.
      Spring asta ar umple gap-ul existent in garajul meu intre bicicleta si utilajul de vacante, expeditii si cursa lunga. Un fel de „lanterna” cu roti suficient de fasneata, ieftina de utilizat si incarcat si fiabila astfel incat sa o folosesc in regim ‘drive and forget’. Si cand se duc bateriile in 5–7 ani daca mai iau pe ea contravaloarea fierului si a metalelor din baterie la Remat ma declar multumit

      Asta e conceptul de mobilitate electrica care ma coafeaza pe mine.

      00
  24. „A topit juma de baterie de la Ploiești la București pe autostradă cu cruise control-ul setat la 119. Nu e pentru drumuri lungi sau mers cu viteză.”

    nu ma pricep si sunt prea sarac ca sa mi dau cu parerea dar nu ar trebui sa fie dealbreaker doar punctul asta? ok nu iei Tesla la banii aia dar tre sa fie o alternativa, suna a bataie de cap prea mare

    00
    • Nu avea de ce. Omul are deja o balena pentru drumuri lungi. Pe asta o are pentru oras si drumuri scurte.

      00
    • @matei

      Nu neaparat. La electrice am vazut ca se dau la fel ca la masinile normale, 2 autonomii, una urbana si una extraurbana. Acum cautand pe google vad ca e208u ar avea undeva la 190-220km range in regim de autostrada iar explicatia e simpla:

      Pe autostrada ai pus pilotul automat si motorul doar consuma din baterie ca nu faci altceva

      In oras, mergi din semafor in semafor, ai viraje pe stradute la stanga si la dreapta, multe situatii in care franezi iar aceea franare se traduce in regenerarea bateriilor si, automat, o autonomie mai mare.

      00
    • La viteze mai mari deja intră în calcul și aerodinamica mașinii. N-ați observat de ex că și la mașinile clasice după 120 consumul crește vertiginos?

      Consumul cel mai bun la electrice îl ai pe la 60-70 km/h, depinde de mulți factori, dar pe acolo era. Am văzut pe Tesla la un drum de 1200 km (italia – românia) cum dacă urcam peste 130-140 deja era dublu consumul. Pe drumuri naționale la 80-90 era lux, arăta și 500 km în bord. Pe autostradă la 140 scădea imediat la 300-350.

      E pur și simplu fizică n-are legătură cu tipul de mașină/motor, ai nevoie mai multă de energie la vitezele alea, n-ai ce face.

      00
    • Dau si eu exemplu.

      La 110 la a lu tata imi lua 7 pe autostrada la 170 imi lua 22. M-am intors odata ca smecheru toata autostrada cu 165 cap coada nu mi-a mai convenit. Parca ma usturau putin buzunarele.

      00
    • Da, dar ai putut să mergi toată autostrada cu 165. Și dacă rămâneai fără benzină, după o pauză de 10 minute într-un peco erai din nou pe drum.
      Momentan văd destule electrice scumpe care circulă pe autostradă pe prima bandă, la aspirație in spatele unui tir.
      Eu aș fi curios de procentul celor pentru care mașina electrică reprezintă singura mașină din familie (în special dacă nu locuiesc la casa).

      00
    • @b asa e puteam. Acum nu mai pot. Merg toata autostrada cu babacii si dupa pauza 40-50 de minute de caca pampersi papa apa. In timpul asta se incarca si mama ei de electrica. N-ai cei face. Viata se mai schimba. Nu mai esti tot timpul tanar si fara cap.

      00
  25. tocmai ce au inceput noptile sa se apropie de -. cat se poate de serios, astept review si pentru primul drum intr-o dimineata de -5, -10.. in special autonomia.

    PS mai in bascalie, avea la optiuni si godin?

    00
  26. Din septembrie am si eu un 208 ca a doua masina, de oras.
    Voiam, pentru ca am mai vazut intr-un review anterior, sa va aduc aminte, daca va luati masina noua, sa nu omiteti sa luati active lane assist si faza lunga automata, doua optiuni care nu ar trebui sa lipseasca. Fac toti banii!

    00
    • ambele esentiale in oras

      00
    • N-a facut duamna autostradă in oraș sau cum?

      00
    • Corect @vasile99, perfect inutile in oras.

      Altfel, pt acel lane assist (si pt senzorul de presiune din anvelope la modelele care au) as plati sa NU le am pe masina. Astea, head up display si multe alte acadele, sunt rahaturi perfect inutile pt un sofer atent la actul condusului si la utilajul pe care-l conduce. Dar cu care vanzatorii de masini de azi tapeaza clientii de o groaza de bani.

      00
    • @tom si cam cat ai plati sa nu le ai, pentru ca eu cred ca tu nu le-ai primit gratis pe masina ta. doar cine le are poate sa le aprecieze. si da sunt inutile in oras, dar cand ai masina noua o mai scoti prin lume

      00
    • @mm
      Nu stiu, 50-150 eur/acadea sau cat costa ele azi in oferta oricarui model.

      Cine poate sa le aprecieze e ori prea comod si se bazeaza pe electronica excesiv, ori mai are de dobandit experienta in conducere/utilizare de masina. Citeste review ul unui plaiesh de mai sus la o mazda 6 noua si vezi ce reliable e multimea de senzori si camere si cum te ajuta la condus doar cand e soare si uscat afara si nu vin masini din sens opus. Poate exagerez un pic, but u get the point.
      Sigur, mai sunt si exceptii dar nerelevant statistic.

      00
  27. Pentru cei interesati de masini electrice oamenii de aici au facut teste de consum iarna, la drum lung, in conditii diverse, plus alte stiri si reviweri.

    https://electromobilitate.com/

    00
  28. Ce stație ai pus acasă și cum ai legat-o?

    00
    • Open EVSE. Voiam ceva la care sa pot controla curentul de la distanta. Legata pe o siguranta de tip A direct in tablou.

      00
    • Link pls

      00
    • Ceva detalii despre statia instalata acasa poti da? Cost, e complicata instalarea, ce curent trebuie sa tina siguranta…

      00
    • Ok, e mai complexa treaba aici. In primul rand trebuie sa vezi daca masina ta are incarcator onboard trifazic (11kW) sau monofazic (7.2kW). In general au 7.2 monofazic pentru ca costuri. PHEV au in general monofazic de 3.6kW. In functie de asta alegi ce statie iti cumperi.
      Apoi, majoritatea statiilor chinezesti sunt foarte scumpe pentru ce ofera, n-au protectie/detectie la curenti continui si-s facute cu materiale de calitate indoielnica.
      Sigurantele de tip B (care sunt facute pentru chestii de genul) sunt foarte scumpe si la noi nici nu se gasesc. Cele de tip A sunt cat de cat ok dar se gasesc greut si is vo 200 de lei.
      Eu am tras cablu de la tablou la statie prin pamant (CYABY cu camasa metalica, si cu conductori de 6mmp, ~15lei ml). Intre tablou si statie este siguranta de tip A, mai are si statia integrat un sistem de detectie.
      Eu am cumparat kit-ul de statie si am asamblat-o singur (vo 5-600E). Simplu daca merge din prima, dar daca nu merge debuggingul devine complicat, tre sa stii ce faci acolo.
      Daca aveti intrebari punctuale, incerc sa raspund.

      00
  29. Lucrez cu echipele de development PSA și vreau sa spun ca orice sugestie sau critică e instantaneu respinsă de ei. Am discutat cu mai mulți VP și head designers, care mi-au tăiat macaroana după prima fază. Un expert in usability mi-a mărturisit ca jobul lui e useless. N-au înțeles nimic din rateul cu Pejo 308.

    00
  30. Felicitari pentru alegere. La cat mai multi km cu ea!

    00
  31. Ce-i aia pachet legislativ???

    00
  32. La hibrid reduc consumul de baterie și ridic autonomia dacă o conduc normal. Pe cruise consumă mai mult.
    Cu o medie de viteză setată pe cruise la 80, ies cu un consum de carburant de 3.7-3.9 afară, fiindcă bateria se termină mai repede și intră termicul.
    Pe de altă parte, ochiometric intre 70 și 80, controlată în curbe prin ridicarea piciorului de pe accelerație, duc consumul la 3.5 sau mai jos pe același tronson.
    Evident, nu mă bag la depășiri, mă duc pe Eco, AC oprit.
    În cruise n ai frânare regenerativă decât dacă te duci pe pantă în jos și la 119 … să fim serioși, pe Ploiești București n ai pantă suficientă. Dacă scoți cruise și o tot freci între 120-100, ai frânare regenerativă de când ai ridicat piciorul până apeși iar. Ajută.

    00
  33. 1. Electricele nu ar trebui impuse in tari cu ierni cu minus, indiferent de poluare.
    2. Ati lua electrica acum , e ca si cum ti ai lua printre primele tv lcd sau plasma , preturi f mari iar dupa cativa ani realizai ca ai niste trompete de tv ca performante.
    3 Hybridele vor fi excluse si ele ca restul masinilor cu combustie . E si logic de altfel, dar este o gaselnita pt producatori sa mai creasca vanzari. Una e sa vinzi numai inghetata de cacao si alta sa bagi si de fistic. Hybridele mi se par cea mai mare pacaleala : probleme duble, lenese, grele, economie vax albina .
    4. Ref electrice : AC nu ti permiti , caldura nu ti permiti, ventilatie nu si mai si cauti si astepti mult sa alimentezi doar deocamdata la costuri mici , plus tot timpul cu ochii pe autonomie . E adevarat ca sunt mai ieftin de intretinut pana la inlocuire baterie . Dar sa mergi cu confortul ciuntit si sa numeri zilele pana sa scoti din buzunar alte mii de euro pt o noua baterie, o fi bine ?

    00
  34. Tot weekendul viitor o sa am la dispozitie un e-208 pt drive test. In momentul de fata mi se pare cea mai buna optiune in categoria ei, si iau in considerare achizitia ei in detrimentul noului C4 electric, care pierde datorita gamei de culori. In urma cu cateva luni am facut un mini drive test cu e-208 si ca si impresie de drum, nu e rea deloc, asta spusa dupa ce in garaj sta un 308 GTi de 270 CP. Revin cu detalii luni.

    00
    • Vazut, testat, dubii mari la inceput de electrica, dezamagit destul de mult la inceput, dar poate erau poate prea mari asteptarile mele….. asta pana am facut si un test drive cu VW ID3 care este un jeg Made in Germany. Nu are rost sa detaliez despre ID3, trebuia sa o tin 2 zile la drive test dar, am inapoiat-o imediat, dezamagire totala.
      In schimb la rece, 208-ul este vis, suspensia absoarbe bine denivelarile, cockpit superior ID3, materiale bune, nu plastic tare si gol. pozitie faina la volan, nu mai zic de volanul minune cu care sunt deja obisnuit de la GTi si fostul 208, asadar si prin urmare mai vine un leu, de data asta electric :D

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.