Partenerii de afaceri te privesc altfel când ai mașină mai scumpă (2020)

90% dintre cei care nu au întâlniri de afaceri sunt convinși că nu contează cu ce mașină vii la întâlnirile de afaceri. 90%. N-au avut niciodată o întâlnire de afaceri, dar știu ei sigur. Și nu, mersul la un interviu de job nu e întâlnire de afaceri.

Știu că e important ceea ce faci, produsul, bla bla bla, dar nu ați mânca la o shaormerie dacă omul de acolo ar avea mâinile murdare. Nu ați lua sfaturi de stil de la un nene care nu știe să se îmbrace. Nu ați asculta sfaturi de sănătate de la cineva care, oh well, știți cum arată doamna aia.

Așa și aici. Nu ești stăpân pe ce faci dacă vii cu o gioarsă sau cu o mașină ieftină. Ai de ales, fie mergi pe clasice, BMW, Mercedes, Audi, fie pe exotice, Lexus, Acura, Subaru, fie vrei să arăți că nu-ți pasă de bani, deci Alfa Romeo, Maserati, Volvo, Range Rover.

Și știu asta de la oameni din toate mediile. Oamenii te judecă imediat când cobori din Skoda sau Honda. De ce și-a ales ăsta așa ceva? N-are bani? Nu a putut mai mult? Cum pot eu să fac treabă cu el, dacă ceea ce face el nu îi aduce destui bani pentru o mașină ca lumea?

Nu e vorba despre “a proiecta o imagine de succes”, ci despre a avea destui bani cât să-ți cumperi o mașină, nu o Skoda.

film-narcos-2

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

231 comentarii

  1. Îmbrăcatul este una, mașina este alta. În mediile bazate pe meritocrație contează ținuta dar nu mașina. Mașina ar trebui să fie 10-15% din valora casei în care stai.

    Îmi plac aia cu mașină de 20-30 mii euro ce se plâng ca un apartament de 100 mii e scump.

    00
    • Depinde cu cate camere e apartamentul.

      00
    • Nu reușesc să înțeleg de ce trebuie să existe o legătură așa de strânsă între mașină și casă. Poate cineva e pasionat de mașini, poate timpul petrecut la volan e peste medie și atunci e nevoie de un grad ridicat de confort etc. De ce contează ca mașina să fie x/2 (sau ceva asemănător) din valoarea casei? Nu spun că n-ai dreptate, doar că nu înțeleg legătura. Iar un apartament de 100.000€ mi se pare scump (și am și mașină mai scumpă de 30.000€ :) ).
      Referitor la articol, în multe situații contează prima impresie (haine, mașină etc.). Nu știu dacă e bine sau rău, dar cam așa merge societatea.

      00
    • Depinde si unde locuiesti. Am niste prieteni din Tecuci, stau in casa de maxim 80k, el Cayenne, ea un GLE frumos. :) Ambele masini cu mult peste procentul de care vorbesti. Ce e drept, casa e mostenita. Dar tot… :))

      00
    • laurra, prietena cu gle are amant? întreb pentru un prieten.

    • La bunurile ne-imobiliare e o regulă simplă: dacă nu îți permiți două bucăți e prea scumpă pentru tine.

      00
    • @Teodor fix! „regula” zisa de Jay-Z. Scuza-ma daca nu-mi iau sfaturile financiare de la un rapper.

      00
    • In Tecuci – da nu ai masina de top nu existi. Tre’ sa-si arate toti valoarea…

      00
    • @anukoi

      Legatura este intre cel mai mare activ financiar (locuinta achitata) si cel mai mare pasiv financiar (autoturism achitat) din balance sheet ul personal pt majoritatea covarsitoare a locuitorilor planetei.

      Activul generaza equity, pasivul genereaza cost.

      De aceea intre cele 2 trebuie sa existe un raport echilibrat care da sanatatea financiara a individului respectiv.

      Nu exista proportie ideala, depinde de valoarea activelor detinute si a veniturilor fiecaruia, dar da, activul tb sa valoreze de cateva ori bune mai mult ca pasivul.

      00
    • @Tom
      Dacă privești toată viața ca pe o afacere, ai dreptate, mai ales la partea cu echilibrul.

      00
    • VladM, cultule, sfatul ăsta vine de undeva minim din secolul trecut, probabil din istorie. Unul înaintea celui citat de tine este JP Morgan.

      Pe de altă parte ce rost are să vii la o întâlnire de afaceri cu o mașină pe care abia ți-o permiți? Cât crezi că păcălești mediul ala?

      00
    • @VladM, lol la faza cu sfaturile unui rapper. Ia vezi cu ce se mai ocupa JayZ in afara de cantat:

      https://www.forbes.com/sites/zackomalleygreenburg/2019/06/03/jay-z-billionaire-worth/?sh=6f687abf3a5f

      00
    • @Laura, Daewoo Cielo GLE? :D

      00
    • Numai invidiosi.

      00
    • Auleu, nici nu am terminat casa si ar trebui deja sa imi iau alta masina mai scumpa… no no no, se poate meritocratie si fara roti scumpe..

      00
    • Vax, generalizezi.

      Eu am masina de 40k si casa de 120k.
      Ce ar trebui sa fac? Sa vand casa si sa imi iau un palat de 400k?

      00
    • In mediile bazate pe meritocratie conteaza ce poti aduce ca valoare cel mai mult. Ca pe client / partener il intereseaza sa faca bani de pe tine, nu sa-ti admire Coco Chanelul.

      Am semnat contracte cu clienti in blugi rupti si cu adidasi in picioare, asa cum am semnat cu clienti imbracati la costum de mii de dolari. Degeaba incerci sa pari mai smecher (eventual iti iei nus’ ce costum din ala de o mie de parai), ca te miros astia ca pe imputiti.

      Oamenii care au bagat cateva milioane de dolari in marketing (KindBody, o clinica de IVF cu care am facut chestii la inceputul anului), se imbraca office de nu ne ajung noua rinichii sa-i vindem. Si degeaba te sulemenesti, sa pari ce nu esti, ca nu te iau sa faci parada modei, te iau sa lucrezi o chestie.

      La fel si ala rupt in genunchi, doctor cu 3 clinici de „pain management”. Si ala invarte bani frumosi, doar ca e pe celalat sistem, il doare la baston de cum arata, asa ca era intr-o geaca de piele, blugi rupti si Superstar ca mine.

      Eu cand discut cu astia ma duc cu laptopul dupa mine si le explic pe „materie” ce pot sa fac pentru ei. Asta ii intereseaza. Zi-le despre mai multi clienti, despre ce dracu’ oferi si sunt cu urechile deschise. Ah, si cel mai bine, decat sa iti pierzi timpul cu haine pe care nu ti le permiti … vino recomandat. Cand unul de-al lor zice „Ramona e prietena mea si te poate ajuta cu x. Stii ca ai nevoie de chestia asta” … poti sa vii si in fundul gol.

      Cat priveste masina, daca nu te intalnesti in parcare cu ei, nu conteaza cu ce vii. Ca ai bicicleta, masina de 2000 de dolari sau ai venit cu metroul.

      Mi-e greu sa inteleg sistemul asta de valori, ca aici orice lache are masina tare, daca vrea. Se face delivery de zor cu masini de la 30 de mii de dolari in sus, ca respectivii nu mai au job si vine banca sa ii stranga de … marca masinii. Am numarat pana acum Accura (SUV din ala de neam prost), Porsche (tot din ala vagon), Jeep si alte delicatese locale.

      Concluzii:

      1. gaseste o portita, cineva sa te recomande. Cand mergi la intalnire nu se mai discuta daca sa lucrati impreuna, se discuta cu cat si cat.
      2. imbraca-te decent. Normal. Nu te rupe in figuri, ca aia care cumpara de la Armani stiu prea bine colectiile.
      3. fii pregatit sa ii convingi ca LE ADUCI BANI, CLIENTI sau orice BENEFICIU.

    • Nu stiu unde mergeti voi la „intalniri de afaceri”, dar daca au loc la birou, nu prea vad cum stie celalalt din ce masina ai coborat mai ales daca el a venit la biroul tau. Iar la restaurant e bine sa mergi cu un blackcab, ca sa nu iei tartarul cu pepsi, cum am mai vazut ca se practica.
      Voi confundati intalniri de afaceri cu vanzari.

      Da, daca esti un sclavete de sales e importanta toata imaginea pe care o ai. Insa la aceeasi intalnire e si cumparatorul, care poate sa vina si pe role ca tu tot tre’ sa iti sustii pitchul de rahat.

      00
  2. Contează foarte mult. Eu am observat asta când am făcut trecerea de la o berlină veche la un SUV nou (ambele mărci comune) și deja s-a modificat percepția clienților vechi. De aia am luat și la angajați mașini cu o clasă peste ce oferea concurența.
    Mai ajută și mașinile „excentrice”, după cum am observat de când am luat Fiat 500.
    De la un anumit nivel încolo contează cum stă costumul pe tine, ce pantofi porți, ce ceas ai, ce telefon…
    Realitatea este că nimeni nu vrea să se asocieze cu săraci.

    00
    • Ar fi bine dacă și tratamentul aplicat salariaților este peste ce oferă concurența.Altfel, ce ai scris aici este apă de ploaie.

      00
    • @Sly, trimite un CV dacă ești curios.

      00
    • Asta daca afacerea pe care o ai nu vorbeste de la sine. Tipul pt care lucram acum 10 ani ava ao alfa 156 parca si i se parea dubios sa se duc ala intalniri cu arhitecti si prorpeitari de malluri cu alfa desi buzinesu mergea oameni il cautau pt ce stia sa faca si eram recomandati peste tot de toti, da el tot se simtea inferior si o dadea pe aia ca lumea crede ca sunt excentric cu alfa veche. Deci perceptia vine si din interior si din sistemul de complexe pe care il are omu.
      Dupa cativa ani a trecut prin Jeep grand C. si un X6 si se planga constant ca alea sunt gauri negre masinile, si sa ne intelegem nu facea taxi cu ele, casa-munca, vacante odata pe an.
      Masina e un consumabil si o cheltuiala care cred ca nu se justifica oricat ai fi tu de biznis man, daca ne uitam ptin peste ocean Zuck are un golf 5 parca asta doar exemplu ce imi vine acuma

      00
    • Mulțumesc Cristian, dacă voi dori un alt job și o eventuală relocare din vest revin.
      Dar sigur există doritori aici și aceștia sînt foarte bine pregătiți.

      00
    • @octavyann zuk are masina aia pentru ca il intereseaza fix 0% domeniul auto + stie toata planeta cine e,deasta se si imbraca ca un boschetar.De la un nivel nesimtit de mare in sus cand te stie toata lumea,nu mai ai nimic de dovedid.
      Sper ca nu crezi la modul serios ca nu are masina scumpa din considerente financiare

      00
    • Si unde spui ca se poate trimite un CV? sau macar o recomandare cuiva care are nevoie de cineva serios si muncitor…nu eu, intreb pentru un prieten 😀.

      00
    • Daniel, de fix doua clickuri ai nevoie ca sa gasesti raspunsul. Dar daca n-ai reusit asta de unul singur, poate nu e cazul ;)

      00
    • @7, da ai dreptate, mi-am dat seama dupa ce am scris. Senior moment 😀

      00
    • zuck, bill gates și ăștia au mașini din alea doar pentru prostit oamenii ca noi și ziariștii.

      În realitate orice corporație de genul are contract pentru car service, unde vine frumos șoferul cu lexusul și te ia și te duce unde ai treabă. Nu stă CEO-ul să caute loc de parcare cu Golful, ăla e așa, când simte că sunt paparazzi după el și are nevoie de un refresh la brand.

      Ce să mai zic de avion personal. Nici eu nu aș mai da bani pe mașină dacă mi-aș permite să zbor cu avionul personal oriunde, mai ales că america e plină de aeroporturi mici unde poți zbura în regim propriu. Iau taxi la aeroport și de-acolo merg unde au treabă, n-o să stea să conducă 4-5 ore, fie el și Mercedes sau Rolls Royce, timpul e prea prețios la nivelul ăla.

      00
    • la aeroport te așteaptă un S sau un GL lejer, închiriat pe firmă.

    • @Cristian Banu, probabil doar in mintea ta.
      Daca tu crezi ca exista atatia romani care iti apreciaza tie succesul, eu cred ca te inseli.

      Dimpotriva, clientii vechi cand vad ca ti-ai schimbat masina se gandesc ca probabil le facturezi prea mult ;)

      Ca tie iti place sa crezi altceva si sa te bucuri cu totul de noua achizitie, asta e alt subiect ;)

      00
  3. la nivelul lui giani care trebuie sa faca combinatii, ai dreptate.

    la nivelul in care doi oameni se intalnesc pentru un business care probabil va dura ani si ani …
    e egal cu zero ce masina ai, ce costum ai, ce cacat de pix/stilou ai
    conteaza ce aduci la masa
    ai sau nu un deal bun?

    hai sa zic ca pe langa deal-ul bun mai coneaza si perosnalitatea.
    esti un cacat de om, poti sa ai cel mai bun deal nu cred ca se va lega ceva.
    ai o personalitate placuta, e un semn ca si interactiunile din viitor vor fi placute, asta ajuta si in cazul in care deal-ul nu e cel mai bun. dar nu e un criteriu eliminator.

    00
    • suna bine ce ai scris , dar in mod clar nu esti om de afaceri.

      00
    • Exact! Poate conteaza la prima intalnire. Apoi nu mai conteaza. Daca aduci un deal bun poti veni si cu taxi.
      Clientii se castiga prin seriozitate si cinste.

      00
    • nu conteaza ce crezi tu ca sunt sau nu.
      iti spun cum sta treaba din experienta mea.

      00
    • Sunt de acord.

      Era o vreme cand patronu’ avea si un business de inchiriat masini cu sofer. Ca sa iasa optim la kilometri la expirarea leasingului, primul an jumate dadea masinile la angajati. In zece ani am folosit doua laptopuri si cinci masini noi. Nu mi se pare ca am schimbat cuiva parerea despre mine, doar ca mno, ca angajat aveai un oaresce sentiment de bine (masina mare, motor decent).

      Acum am o Skoda Superb (yeah, cu motor d-ala la care strambati din nas, de saraci). Nu face nicio diferenta, cei pentru care lucrez ca freelancer stiu exact cine sunt si ce fac pentru ei. Imi permit sa aleg cu cine lucrez. Si am ales Skoda fix ca utilitate, m-am uitat si eu ce masini au in flota acum cei de la business-ul cu masini. Clientii lor sigur nu sunt nemultumiti.

      00
    • @dny Sunt si eu curios cati dintre cei care comenteaza ca tine au propria afacere si care este numarul de angajati. O prima impresie / o a doua impresie … a 100-a impresie poate sa fie excelenta dar daca nu aduci un plus in afacere (fie fonduri, fie persoane de legatura, fie oportunitati, fie forta de munca calificata etc) este fix zero. DA, cineva care se duce sa vanda un produs , oricare ar fi el, trebuie sa aiba un comportament/tinuta cat mai buna. Nu cred ca nimeni intreg la cap s-ar asocia cu un viitor partener de afaceri doar dupa o prima impresie.

      00
  4. In timp ce fondatorul ikea conduce un volvo din 93.
    Partenerii de afaceri se impart in doua: cei care inteleg munca ta si cei care nu inteleg. Prima categorie e capabila sa te judece pe baza unei discutii iar ceilalti trebuie sa te judece dupa masina, haine si accesorii.

    00
    • Fondatorul Ikea a murit de aproape trei ani.

      10
    • sunt sigur ca fondatorul ikea merge zilnic la intalniri cu furnizori, ca alti paterneri de afaceri n-au.
      Vezi ca ikea au tot de la productie la desfacere, ei vand direct omului fara intermediari. Vali vorbea un pic de alte circumstante.

      00
    • Pe lângă că e mort, e genul de argument din seria „Gates a reușit fără facultate”. Ies in evidență supraviețuitorii, nu și celelalte milioane care respectă regula.

      00
    • Eu nu l-am contrazis pe Vali, voiam sa subliniez ca sunt si exceptii si ca cei care au mai putine informatii judeca pe baza unor criterii gresite. Ar fi interesant sa stim ce datorii are potentialul partener de afaceri si cat ii ocupa ratele din buget.

      00
    • Nu mai dati exemple de gen fondatorul Ikea, Bil Gates are are nu stiu ce adidasi, Steve Jobs cu helancile lui pentru ca lor deja nu le pasa, sunt la alt nivel, nu au de ce si nu au pe cine sa impresioneze, ei nu se bat pentru 1-2 contracte ca sa poata sa ii ia si sotiei si amantei o masina mai de doamne-ajuta.

      00
    • Asa e romanul, gaseste el exceptia si zice ca aia e regula. Cred ca proverbele romanesti trebuie explicate in clasele primare: EXCEPTIA CARE INTARESTE REGULA este ca un anumit caz reprezinta EXCEPTIA si faptul ca vedem ca este exceptie ne convinge si ca regula este opusul exceptiei.
      Poti sa te dai mare si sa zici ca Zuck, Jobs, Ma, Bill sunt cunoscuti pentru helanci, tricouri, pulovere etc si sa zici ca aia e regula. Bai nene aia e regula pentru extraordinar de miliardarii din IT. Cautati si voi pe net poze cu cei mai bogati 100 de oameni ai lumii, deveniti nu mosteniti, si vedeti cati sunt in poze cu tricou si cati sunt in costum. Cum spunea cineva mai sus : nu ne place sa ne asociem cu saracii!

      00
    • Cautati si voi pe net poze cu cei mai bogati 100 de oameni ai lumii, deveniti nu mosteniti, si vedeti cati sunt in poze cu tricou si cati sunt in costum.

      1.Jeff Bezos – camasa si sacou … din ala dubios
      2.Bernard Arnault … camasa si sacou, dar e si un domeniu in care imaginea conteaza mult
      3.Bill Gates … camasa si pulover … ramase probabil de pe vremea studentiei … si cateodata la costum
      4.Warren Buffett … mereu la costum … dar am auzit ca are casa de saraci … e adevarat?
      5.Mark Zuckerberg … tricou
      6.Amancio Ortega … camasa desfacuta la gat si ocazional cate un tricou polo … n-am vazut nici o cravata si cred ca se imbraca cel mai bine din toata lista
      7.Carlos Slim Helu … costum
      8.Sergey Brin … helanci, tricouri, pulovere etc
      9.Larry Page … camasa sau tricou
      10.Mukesh Ambani … de multe ori la costum

      deci 4 din 10 poarta mai mereu costum si cravata, dar unul are casa de saraci, unul pare sa fi mostenit afacerea si doi sunt din tari din alea care fac Romania sa para leaganul civilizatiei … nush, mai da si tu exemple

      00
    • Warren Buffett … mereu la costum … dar am auzit ca are casa de saraci … e adevarat?

      stă în aceeași casă din anii 70. google it.

    • vezi ca in 1993, cind se ducea el la intilniri de afaceri, se ducea cu un volvo nou, din ’93. dupa ce a ajuns ditamai gigantul, in mod sigur nu mai conta ce masina are el, pt ca avea destui angajati care sa se ocupe de afacere

      00
    • @septimiu desigur dar hai sa vedem si cati au reinvestit banii in afacerile lor la inceput fata de cati si-au cumparat masina/excursii/case din profitul potential pe 10 ani ei fiind in primul sau al doilea an de activitate.
      Cu ce ajuta sa ai 2 masini personale, in leasing, fiecare 50k+ eur, cand 3 luni de pandemie iti ingroapa afacerea si te trimit la munca pe 3000 lei?

      00
    • @gc nu știi tu „bișniț” coane economia nu e bună, trebuie sa faci banii să se învârtă :))

      00
    • @septimiu: „Asa e romanul, gaseste el exceptia si zice ca aia e regula.”
      Read that again, slowly!

      00
    • Apropo de tricourile lui Zuck si ale altora: cautati totusi ce branduri sunt si cat costa.

      00
    • alea gri, de 400€ bucata?

  5. Dar in situatia in care Vinzi? si te intalnesti cu un potential client, oare nu se intreaba acesta – Bai, ce adaos ai tu la produsul ce mi-l vinzi mie, de-ti permiti o masina ca asta? Ia sa vedem, ce discount cu 2 digiti imi dai?

    00
    • parca se duce vreunul dintr noi la Emag sa-i zica ”coae mai fa o reducere ca prea te-ai extins , iti permiti”.

      00
    • asta-i romaneasca…

      00
    • Altul care nu e in vanzari.
      Eu as raspunde imediat: Imi permit masina ca am vandut 1 milion de produse cu 1% adaos. Ia zi, cumperi 10 milioane de produse sa-ti fac un discount de 2 digiti adica de 10%?

      00
    • Emag are adaos de 1000 la un produs de 4000. Daca nici asta nu e japcă….

      00
    • @Oana ai vreun exemplu relevant de produs cu adaos 1000?

      00
    • Da, e vorba despre un sistem de filtrare a apei.
      Pe site-ul firmei X de instalatii e 4300
      Pe emag, in marketplace, „vandut” tot de firma X, e 5300.
      Deci „comisionul” emag pentru intermediere e 1000

      00
    • >>Eu as raspunde imediat: Imi permit masina ca am vandut 1 milion de produse cu 1% adaos. Ia zi, cumperi 10 milioane de produse sa-ti fac un discount de 2 digiti adica de 10%?

      Matematica nu e talentul tau cel mai deosebit.

      00
    • Comisionul emag pentru serviciile oferite, gen platforma, baza de useri, afisare/promovare produse samd. Nu te obliga nimeni sa te bagi in marketplace-ul emag, amazon samd, poti sa vinzi linistit de pe site-ul tau si clientul poate sa cumpere de acolo.

      00
    • Septimiu, englezule, nebunule, salesman ce esti tu, si eu ti-as raspunde tie imediat: Baga-ti digitii in cur!

      00
    • @Baltha Zeus Prost nu e ala care cere…. Ideea e ca emag nu e mai e ce a fost. Acum sunt un fel de samsari.

      00
    • Ce vanzator bun esti tu mai Septimiu :) Cred ca toate lumea vinde bunuri de larg consum? Ce te faci intr-o piata in care toata lumea cunoaste pe toata lumea ? Si te intreaba ala – ia zi mah, cui ai dat tu milionu ala de produse cu 1%?

      In alta ordine de idei – daca vrei ( sau esti nevoit) sa mizezi pe imagine, ar fi bine sa vezi intai ce se intampla in piata in care activezi. S-ar putea de multe ori ca noul tau Mercedes ( sa zicem) sa-ti faca mai mult rau…

      00
    • Poate ca nu stiu eu. O reducere de 2 digiti eu o consider ca o reducere exprimate in 2 cifre din suta adica de genul 20%, 30%, asa cum si cresterile de 2 digiti sunt cresteri de peste 10%, 12% etc. Cea mai „mica” reducere de doi digiti este 10%.

      Plecand de la comentariul meu ce raspundea ipotetic la propunerea ” „Bai, ce adaos ai tu la produsul ce mi-l vinzi mie, de-ti permiti o masina ca asta? Ia sa vedem, ce discount cu 2 digiti imi dai?” nu vad de unde atata inversunare cu matematica mea.
      In mod normal nu ipotetic nu continuam discutiile, atat timp cat interlocutorul considera ca pentru fiecare afacere pe care o fac castig o masina.

      00
    • >>nu vad de unde atata inversunare cu matematica mea
      Pentru ca in capul tau daca ai adaos de 1% si vinzi un milion de produse, ai adaos de 1 milion la suta.
      In realitate, daca dai reducere de 10% la ceva ce normal vinzi cu adaos de 1%, vinzi in pierdere. Vinzi milioane, vinzi in pierdere de milioane.

      00
    • @ septimiu si ceilalti copii
      pe mfinante.ro sunt disponibile imediat datele de bilant. Acolo este un EBITDA. Se vede imediat ce „digiti” are firma ta.
      Si doar sa arunci vre-o minciuna la digiti ca ai pus-o…nu mai lucrezi cu firma respectiva.
      PS: vorbim de mediul privat.

      00
    • Radu,
      Matematica ta nu se potriveste cu toate cazurile ipotetice, ca doar de cazuri ipotetice vorbeam.
      M-a costat 50 milioane euro sa fac un soft si sa vand 50 de milioane de licente cu 50.05 euro.( adaos de 1%) Am castigat 500 000 euro si am luat o masina de 100k. Tu vii si imi ceri discount. Eu iti spun ca o sa sa-ti vand 10 milioane de licente cu 45 de euro. tu ce crezi, o sa castig sau o sa pierd?
      Sa nu crezi ca e vorba doar de soft. Pot sa fie si carti de vizita si toate echipamentele le-am amortizat in primul milion de produse, pot sa fie medicamente etc. Costul materialului si manopera reprezinta in general 70% din costul de vanzare ( la o pereche de pantofi nu la soft). Restul sunt cheltuilei de marketing, dezvoltare, vanzare asigurari etc, asa ca, dupa prima sarja de 1 milion costul real scade si poti da reduceri pentru volume mari. E surprinzator pentru mine sa vad oameni care cred ca singurul mod in care se fac banii este sa cari cu roaba material si oricat de mult ai de carat nu faci decat sa inmultesti numarul de ore in care trebuie sa cari asa ca e un cost fix indiferent de volumul de vanzare.

      00
    • Din greseal am pus 50.05 si am zis ca e vorba de adaos de 1%, rectific d=trebuia sa scriu 50.5 euro pe o lincenta

      00
    • >>M-a costat 50 milioane euro sa fac un soft si sa vand 50 de milioane de licente cu 50.05 euro.( adaos de 1%)

      Puteai sa zici de la inceput ca esti atat de idiot.

      00
    • @Radu, m-am gândit ca dacă îți explic cât mai simplu poate înțelegi eroarea din raționamentul tau. Tu ai tras concluzia ca avem același nivel intelectual și mi-ai zis asta folosind cuvinte și argumente ce te caracterizează. Bine zicea Pleșu sa nu te pui cu cei ca tine ca te bat prin experiență. Iti doresc succes în a câștiga dezbateri folosind argumente ca cele scrise de tine mai sus. Ești cat poti tu de bun.

      00
    • Ba bossilor, oameni ca Radu există.

      00
  6. Tin minte ca asa zicea și Vasile Turcu când era la Dinamo. Altfel se uita lumea la tine. Avea 1.5 m și-a luat S Class.
    Nu prea l-a ajutat. S-a spânzurat pana la urma.

    00
  7. sunt curios ce mai face nenea ala care angaja in pipera

    00
  8. Daca vorbesti aici de prima intalnire, care se intampla ori la un birou, ori poate in vreun restaurant/confernce room in vreun hotel habar n-am, sanse mici sa iti vada cineva masina, ca o lasi in parcare, nu o iei cu tine la masa. Pe termen lung, daca e relatie client-prestator, cred ca deja calitatea serviciilor primeaza iar daca e parteneriat – sa fim seriosi, who the fuck cares daca treaba merge?
    Ca la nivel subconstient poate sa aiba o influenta mica, de acord, dar nu cred ca baga cineva banii in functie de ce masina conduce celalalt. Iar SKODELE pot fi foarte scumpe! :))) Mi-am dorit mult un Superb. Inca nu am ajuns sa ne apropriem de vreunul.

    00
    • OK-ul la un business se da la carciuma / bordel / teren de tenis…., nu intre 9 si 5 intr-o sala de conferinte sau intr-o sedinta. Acolo doar se stabilesc detaliile.

      00
    • mai bun Mazda6

      00
    • @soldatul & co v-ati uitat toti la filme si acu vorbiti toti din ele ca si cand ati fi mari businessmani toti. :)) Intr-adevar si bordelul o fi o varianta, altii se duc la birou, majoritatea la carciuma sa manance. Ati dat voi repede sentinta clara cu sigur sigur la tenis si nu la conference room. :))
      Either way, niciunde nu ai masina la masa. Doar daca esti un basit arogant care arunca cheia pe masa. Caz in care eu una m-as pisa pe orice intentie de a face bani cu un epatat din asta umflat in pene.

      00
    • @Itaa, niciodata zmazda. :)) Am apelat la fratele mai ieftin Passat.

      00
    • @Laurra: eu vorbesc de oameni de afaceri, nu de antreprenori. Antreprenorii se pot duce si cu trotineta la intalniri.

      00
    • Laura, chiar imi placea de tine… Cum sa zici nu la Mazda 6 si da la Passat?

      00
    • @Laurra, soro, pentru prima data in viata ti-am dat dislike, la faza cu Mazda. M-ai ranit la corazon, ca Mazda e veata mea :))))

      00
  9. Oamenii de succes merg cu Uber

    00
  10. Na ca s-au activat saraciile cu meritocratie, cu faptul ca oricum lasi masina in parcare, etc.
    Ce uita saraciile astea este ca o foarte mare parte a intelegerilor, deal-urilor, se discuta in carciumi, restaurante, terase, zi-le cum vrei. Aia cu intalnirile oficiale la birouri, cu costume si prezenta la nu stiu cate ace sunt mai mult formalitati sau chestii foarte rare.

    Dar deh, e greu cand ramai blocat in bula si nu vezi realitatea damboviteana. Sau someseana.

    00
    • „foarte mare parte a intelegerilor, deal-urilor, se discuta in carciumi, restaurante, terase, zi-le cum vrei” -> si unde intra masina pe care o conduci in ecuatia asta? Sa nu mai zic ca masina nu are ce cauta acolo daca mai bei si un pahar de vin ca sa „bateti palma”.

      00
    • @Zarax,

      Pai are, ca iti iei soferu si bodyguardu cu tine (amandoi sa aiba acelasi nr de kg) si ii pui la o masa alaturata, daca nu e impresionat de masina, poate il fac baietii sa fie impresionat.

      00
    • 39 de saraci cu pretentii au dat downvote la 12:25. La munca bai, lasati comentatul aiurea ca de aia nu reusiti nimic in viata!

      00
    • Gaby cata frustrare zace in tine. :)) Ti-ai terminat de achitat Loganul nou nout si esti liga baietilor mari cu masini puternice acum? :)))

      00
  11. Adica skoda nu e masina? :)))

    00
    • Asta ma intrebam si eu.. oare sa o schimb ? :)))

      00
    • Skoda e o mașină foarte bună pentru cei care își doresc să nu investească lunar în reparații. Vali spune multe lucruri pe care nu le cunoaște, iar la capitolul mașini și condus e departe de adevăr. Critică alți șoferi în trafic în timp ce taie 3 benzi în sensul giratoriu, înjură un șofer în timp ce depășește pe continuă, înjură un moșneag că nu traversează strada cum vrea el, etc. La fel și despre mașini..

      00
    • deci tot ce e scris aici pe blog e degeaba, bravo

      00
  12. Ai dreptate. Mai ales acum cand perfectam contractele doar online, fara prezenta sau intalniri. Banii prin banca, marfa prin transportator.

    00
  13. Daca esti un personaj smart, stii sa vinzi si ai un business bun, atunci cu o masina misto ai cumva un pachet complet, dai putine sanse cuiva sa puna semne de intrebare.
    Dar daca tu esti fraierel si nu stii cum sa pui problema pe masa, atunci o masina scumpa in parcare cred ca te va face sa fii perceput doar ca un snob si atat. Zic asta ca poate citesc unii articolul pe diagonala si dupa pleaca la dealer asteptand dupa sa li se schimbe viata.

    00
    • Pai e cam ca la femei, tre sa existe un echilibru intre infatisare si portofel.
      Cate femei frumoase ati vazut sa stea cu un urat sarac si cu pl mica?🤣

      00
  14. care-i buba cu Alfa Romeo?

    00
  15. de multe ori tind să fiu de acord cu tine. aici e una dintre excepții. am avut ceva experiență hands-on pe partea asta şi aş zice că generalizezi puțin. dacă eşti mic şi ai clienți oameni mici (unde întâlnirea între administratorii de firmă e ceva comun), da, se poate să ai dreptate, doar că nu e regulă şi depinde de domeniu (cu preponderență în zona de consultanță, educație, marketing, vânzări). dacă eşti mic şi ai clienți firme mari, decizia e la oameni care merg cu metroul la birou de cele mai multe ori şi care nu-ți vor vedea niciodată maşina în parcare. dacă eşti mare, nu prea mai contează, pentru că ai istoricul firmei de partea ta.
    aah. şi maşina mai contează atunci când vrei o afacere cu statul. nu ştiu de ce, dar oamenii ăia, de la ultimul funcționar până la şefi de partid se uită la maşină. şi la secretară =)

    00
  16. Modul in care reusesti sa te prezinti este extrem de important in viata de zi cu zi. Masina pe care o conduci are un rol extrem de important in imaginea ta totala, pe langa faptul ca o masina scumpa, exotica, luxoasa, are darul de a iti mari increderea in sine. Si da, cum au spus inca cativa de mai sus, cine crede ca afacerile se discuta in sali de conferinta si se negociaza online sunt prinsi in bula corporatista, unde daca esti Project Manager esti deja la haturile corporatiei. Reality check: banii se joaca si se invart prin terase, cafenele si diverse locatii private.

    00
    • „Reality check: banii se joaca si se invart prin terase, cafenele si diverse locatii private.” – neaparat cu vedere spre parcare, altfel esti nevoit sa-ti pui cheia masinii pe masa, ca ultimul meltean.

      00
    • Sunt convins ca, constructorii de malluri si alte nebunii sigur stau la Nuba la o cafea si un spritz cand discuta elemente de structura si pardoseli sau alte minuni ce costa sute de mii de euro si asta e doar un exemplu.

      00
    • @exvpa; Ai uitat de Parlament.Sau alte zone albe.

      00
    • „pe langa faptul ca o masina scumpa, exotica, luxoasa, are darul de a iti mari increderea in sine.” – adica ai plua mica si iti trebuie masina mare sa compensezi ;-) !

      00
  17. „despre a avea destui bani cât să-ți cumperi o mașină, nu o Skoda.”

    Asa de rau e privita Skoda?
    Dar daca apari intr-o Dacie? Ar fi o crima impotriva societatii? :))

    Eu cel putin nu as avea mai mare incredere in cineva care coboara dintr-o masina scumpa.

    PS: Am Skoda.

    00
    • Orice om ajuns sefut viseaza la o Skoda.

      00
    • NOU
      #116

      Skoda este perceputa si privita ca Loganul din Cehia. Nimic mai mult nimic mai putin. Am si eu una, ca sa nu sariti ca habar nu am ce vorbesc, am condus si masini mai scumpe spre premium si asta e si perceptia mea vis-a-vis de marca.

      00
    • skoda nu mai e ce a fost. daca vi cu un ALH mai intelegem, da astea noi, la 30+k euro cu 1.0 turbo de te lasa la coltu strazi si 1000 de electronice si plastice si nici un pic de „suflet” – cam aia e explicatia pt skoda, cum zicea cineva mia sus, mai bine un logan cinstit (pret/masina)

      00
    • S-a strigat ALH! 1.9TDI 90cp.
      Octtavyan, mai urma sa zici de 1.9D de pe Dacia Papuc si Solenza

      00
  18. Nu sunt dezamagit, au muscat cativa pana acum @Vali

    00
    • teoretic da. schema se numește „spune-i omului că nu e pentru/despre el și va da năvală”. o aplică extrem de bine Apple, BMW, Starbucks și alții. eu am zis din prima că asta se aplică oamenilor care au întâlniri de afaceri, dar nah, toată lumea are o părere. 3€ pe patreon!!! :D

    • Si mie sa-mi trimiti 3€ ca am venit cu ideea articolului in mod indirect cand am spus sapt trecuta ca majoritatea afacerilor dau falimebt deoarece oamenii cred ca e important sa iti iei masina scumpa sa dai bine.

      00
    • Aia care au intalniri de afaceri, la nivelul ala, fie nu iti citesc blogul, fie nu se simt, asa ca oricum nu vor raspunde.
      Tot afaceristii care se cred la Monaco, dar uita ca stau la rezidens, unde le refuleaza haznaua, or sa raspunda, sa iti spuna ei cat de important e sa ai masina de lux, cand ei tre’ sa mearga cu cizmele de cauciuc sa ajunga pana in parcare.
      Sunt curioasa daca la masinile de lucs se dau si cizme de cauciuc, cum da Rolls Royce umbrele.

      Eu am Skoda Octavia, nici macar n-am voie sa-mi dau cu parerea la subiect, ca-s prea saracie.

      00
    • robert, îi vrei în ruble sau bitcoin?

  19. De asta am 0% succes in afaceri in Romania … pentru ca 90% din afacerile din Romania sunt facute de bisnitari si patroni

    00
  20. N-am condus intalniri de afaceri, insa am luat parte la astfel de intalniri. La sediul clientilor de regula.
    Intalniri formate de ambele tabere din oameni din management, sales, marketing si engineering.
    Intalniri in cadrul carora se discuta potentiale contracte pe 10-15 ani, cu multe zerouri si implicatii majore.

    La acele intalniri am ajuns fie cu masina inchiriata de la aeroport (e.g. Kia Ceed, Golf, etc. ceva clasa mica-medie pentru justificarea ulterioara la finance a balantei buget vs nevoi) fie cu alti colegi ce veneau din diverse regiuni si aveau drum pe la aeroport. Colegi care conduc si ei maxim un A4.

    Au fost ocazii cand cel mai fezabil era o combinatie tren si metrou.
    Pe afara lumea e mai pragmatica. Nu concep sa vii cu masina cand destinatia e langa metrou.

    Masina o lasi in parcare, nu-i pasa nimanui cu ce ajungi, cata vreme esti la timp.

    Zic sa nu amestecam masina cu care te prezinti, care da, trebuie sa arate ingrijita nu asezamant de homeless, cu unghiile negre si gulerul maron al camasii.

    Vorbesc de corporatii, in mediul freelance o fi poate altfel.
    Banuiesc ca trebuie sa te mulezi pe cerere. Adica daca prin natura ofertei atragi doar clienti care asculta Salam, poate ca da, Skoda sau Honda nu sunt masini si „valuarea” trebuie exprimata altfel.
    Insa dati-mi voie sa ma indoiesc de importanta masinii. Conteaza ce ai in cap, cum te prezinti cum vorbesti si recomandarile, dupa parerea mea.

    00
    • Pe sistemul „masina mea ,valoarea mea” ,toti tiganii si bisnitarii se uita de sus la tine din masini scumpe. Eu ma uit la ei cu mila ,ca stiu ca omul ala valoreaza 0 si ca masina e obtinuta dubios

      00
    • @Basil, ai enumerat mai sus pulimea dintr-o tranzactie. Vali nu cred ca face referire la palmasi.

      00
    • Paule, baete, de la un nivel in colo toti suntem palmasi. Varfurile sunt niste fonduri de investitii ca muta bani dintr-un buzunar in altul.
      Intalnirea de afaceri este cea in care se decide afacerea. Nu e nevoie sa vina CEO-ul, mai ales cand firma are 40000 de angajati.

      Dar mno, continua tu sa te raportezi la afaceri cu site-uri web unde CEO-ul PFA-ului e si developer si sales si de toate.

      00
  21. Pe de o parte ai dreptate. Pe de alta…
    Skoda: Skoda superb e masina ok, nu cred ca va zice nimeni „Uite-l si pe asta ce sarac!” cu o skoda superb.
    Masina nu trebuie sa fie neaparat scumpa (poate doar de noua). Iei un seria 5 sau mai bine un E Klasse dupa 2000 in stare buna pentru nu foarte multi bani si nu va comenta nimeni, pentru ca genul ala de automobil are prestanta si la ani buni de la iesirea pe poarta fabricii.
    In ultima instanta, vii cu un taxi/uber mai premium, asta in cazul in care intalnirea e in acelasi oras, sau inchiriezi o masina mai deosebita pentru o zi si o iei ca pe „cost of doing business” si aia e.
    Si in final, poate partenerul nici nu apuca sa iti vada masina, pentru ca va vedeti intr-un birou/local/etc. , nu in parcare la mall sa va comparati masinilie.

    00
    • Hai ca fac eu rezumatul: ce inspira mai multa `valoare`, o Skoda de 50.000 eur sau un Merc/BMW second hand de 20.000?

      Cred ca raspunsurile o sa fie la fel de surprinzatoare ca rezultatele la alegerile din SUA.

      00
    • Chestia e ca ala cu care te intalnesti nu stie ca Mercedesul e luat SH din Germania si are 300.000km.

      00
  22. Sa cerem si parerea masinii, zic.

    00
  23. Articol cu miros de maneluta. Trebuia sa o bagi si pe aia cu „Milion plus milion fac mai multe milioane/Cand isi cumpara masini eu imi cumpar avioane” . Ma mai duc la intalniri la clienti, masina ramane undeva in parcare, nu o vede nimeni. Important este ca sa fii sigur pe domeniul tau, pe ceea ce prezinti.

    00
  24. NOU
    #134

    Subaru exotica ? I laughed :)))

    00
  25. @zoso tu vrei sa îți cumperi un Superb Scout si nu știi cum sa zici asta ;))

    00
    • octavia scout. deși superb e cât Passatul pe care l-am avut.
      vedem.

    • @zoso e putin mai mare.
      La cat de mult s-a scumpit Octavia 4… iesi mai ieftin cu Superb 3 FL.

      00
    • @zidane
      Octavia nu s-a scumpit. Doar au modificat echipările și îți dau „mai multă mașină”. Multe din dotările acum incluse în standard erau bifate de majoritatea. Pune aceleași dotări pe un Ford sau pe un Megane și tot cam acolo ajungi.

      00
    • @Cristian Banu Octavia 3 FL, Style++ 2.0 TSI 190 CP m-a dus 25k in ianuarie 2019.
      Octavia 4 Ambition (2.0 TDI 150CP, DSG) cu ce am pe a mea m-a dus spre 27 cu toate reducerile (clever pack inclus).
      In versiunea style, sub 30k nu o scot. Un Superb Style e tot pe acolo.

      00
    • Să fi avut copil și să fi văzut înregistrarea aia la momentul respectiv, ce mui, ce pule in gât și ridicat de morți în rachetă ar fi primit direct și fără lacăt la gură cucoana. Aia e, îmi retrăgeam copilul 1 an de la școală și îl mutam la altă clasă/școală, dar nu as fi acceptat ca un căcat de învățătoare, să vorbească în halul ăsta în fața copilului, să le reproșeze copiilor ce atitudine sau situație financiară au părinții.
      A, apropo. Din cei care termină facultățile de litere/scoli pedagogice, cei mai prosti se fac învățători. Ca și în facultăți, cei mai slabi de minte se fac profesori. Restul se îndreaptă către privat în varii domenii.amin

      00
  26. la unul din joburile anterioare, CEO-ul, care avea un A6 aproape nou, ruga pe cineva din birou sa il duca la intalniri, cu C3 sau C4, masinile de companie. Rationamentul fiind ca daca coboara din masina de 100k de acolo pleaca orice negociere, ca lumea iti face pretul din ochi, in functie de cum te prezinti.

  27. Conteaza foarte mult cum te prezinti si e foarte adevarata in business faza cu masina.
    Eu de exemplu, livrez FoodPanda cu o bicicleta de 3500 Euro din 2014, in stare perfecta cu reviziile la zi. La semafor castig respectul taximetristilor cu 0.9 pe GPL,
    Clientii ma vad cu bicicleta curata si mai lasa si ei 2-3 lei. Maine imi cumpar lant nou KMC Gold. Big business.

    00
  28. Eu unul cand semnez contracte cu clientii din US ii caut un pic pe social media sa vad ce conduc /s

    00
  29. Nu mai fiti saraci luati-va elicopter.

    00
  30. Cand m-am dus sa discut de apartament la rezidential nou am lasat masina mai departe (ca e nouta si poate isi fac scenarii) si m-am dus imbracat absolut normal si banal (si marci de haine banale din mall). Ca a functionat sau nu vada ei masina, sa vin imbracat normal, nu stiu…dar am obtinut in jur de pretul propus de mine si nu pretul delista.

    Parerea mea e ca daca vii imbracat scump cu masina foarte scumpa si imi ceri reducere, beneficii in plus…du-te dracului, da-mi pretu intreg ca vad ca ai de unde. Eu nu cred ca e bine sa afisezi „ca ai de unde”, in nici o situatie

    00
    • Depinde. Un om mai modest va face credit pentru apartament, asa ca daca ii mai pui 10.000 EUR la pret nu simte, ca oricum nu are banii aia in buzunar, pentru el suma e doar o vorba goala, ce mai conteaza 5 – 10% in plus. Pe cand unul care ‘are de unde’, cum zici tu, este mai cumpatat, caci sunt banii proprii. Negociezi mult mai bine cu banii jos, decat daca te-ai duce cu credit luat de la banca.

      In general saracii sunt cei care imbogatesc bancile, Providentul etc. Tocmai pentru ca ‘n-au de unde’.

      00
    • Am de unde. Dar nu m-am comportat asa. In schimb am zis ca iau cu credit, am strambat un pic ca sa vad cu banca…banca oricum imi da maxim 108k euro, apartamentu si creditu sunt mult sub cifra asta.

      Cand am strambat la pret, replica lor..”da ce, nu va da banca?”…pai sa vad cu ei…

      00
  31. Poate, poate, valabil pentru oamenii de afaceri in acceptiunea clasica – care se intalnesc face to face cu clientii pentru a face contracte. Dar cum o mare parte din noii antreprenori cladesc afaceri online, chiar nu conteaza lucrurile astea. Eu semnez contracte si de acasa in chiloti (sau fara), nu-l intereseaza pe Ghita ce masina conduc.

    00
  32. La o intalnire intradevar serioasa se merge in taxi sau cu soferul personal, poate pe bicicleta sau cu metroul – chiar nu glumesc – in nici un caz nu conduci masina proprie.

    Despre cati bani ai, chestie care arata cat de bine te pricepi la ceea ce faci, se poate vedea de pe costumul de 5-10k sau ceasul de 20-30k.

    00
  33. Uite parerea mea.
    Am mers la furnizori si am cerut masina de la firma.
    Aaa, pentru nivelul tau nu este permis mai mult de Dacia Logan.
    Am fost la vreo 5 astfel de intalniri. La una dintre ele a venit partenerul cu Mercedes E350, la alta cu Toyota Land Cruiser, la alta cu Audi A6.
    Cel cu Mercedes m-a intrebat: asta e masina ta? Asta e hotelul la care stai? (Hotel de 2 stele) Nu isi permite firma sa plateasca mai mult?
    Multinationala condusa de romani, la care seful mare avea Touareg, dar noi astia mici trebuia sa facem cost saving.

    In vanzari multinationalele au car policy. Pentru pozitia mea se aproba A4 chel, Passat, Superb, Tiguan si mai cateva din grupul VW. Francezii isi iau frantuzesti.
    Fara exotice.
    Clientii au la fel car policy si de obicei firmele germane cumpara de la producatorii germani.

    Firmele romanesti nu au car policy. De aceea vei vedea tot felul de avioane: Cayenne, A7, A8, etc pentru sefii din firme cu cifre de afaceri sub 50 milioane euro. Dacia Logan / Skoda Octavia pentru agentii / reprezentatii de vanzari.

    La intalnirile mele, imi las masina in parcare, care de obicei e la 5-10 minute de mers pe jos. Nu intru cu ea in sala de sedinte. Off topic: cladirile de birouri au fost aprobate de fosti sefi de banda (sau stapani de sclavi) care nu si-au pus problema relatiilor cu partenerii.
    In aceasta locatie avem shared services care deservesc nevoile globale ale companiei. Ok! Eu ca reprezentant al unui partener global care vin la tine sa facem business, unde imi parchez masina?

    On topic: masina la romani este un subiect sensibil. Este o reprezentare vizuala a succesului in viata. La fel hainele de firma, la fel posetele(pt duamne) si fatucile cu 10-20 de ani mai tinere (pt duomni). Nu mai zic de titluri. CEO la o firma cu 1 milion de euro cifra de afaceri?

    Concluzie: masina de firma tine de profilul cultural si de afaceri al tarii.
    Germanii merg pe discretie. Gri mat la masini sport???
    Romanii si-ar trage cea mai scumpa masina care sa urle am avut succes la momentul x.
    Ce mai conteaza ce va fi la momentul x + 10 ani.

    00
  34. Invatamintele ce se pot trage de aici sunt destul de simple:
    1) Esti om de afaceri la inceput de drum, nu ai pasiune masinile, trebuie sa faci sacrificiul de a avea o masina buna pentru a asigura succesul afacerii.
    2) Dupa ce devii milionar, iti poti permite luxul de a reveni la masini simple, pentru ca atunci nimeni nu mai pune pret pe valoarea masinii, ci pe modestia ta.

    Eu mai merg din cind in cind prin valea silicoanelor si ma uit la colegii de acolo, cam cum se imbraca, ce masini au. Sunt doua categorii.
    1) Aia ce se imbraca foarte prost, pentru ca sunt emigranti nascuti prin alte tari, iar stilul lor vestimentar este determinat de privatiunile din copilarie. Conduc masini comune, rapandule cu spoilerele zgiriate si vopseaua ciupita. Astia sunt in general muncitori, responsabili, oamenii care fac treaba.
    2) cei nascuti in aceleasi conditii si la fel emigrati in patria visului, dar care au evoluat mental si au prins acest spil al societatii moderne: aparentele conteaza mai mult decit esentele in anumite situatii. Se imbraca binisor, nu ostentativ, ca atunci bate la ochi. Aici e mare chestie, cit sa valoreze hainele de pe tine incit sa nu dai impresia ca ai salariu dublu fata de colegi sau ca faci show off. Pentru ca aparentele pot sa dea o impresie gresita ca ai salariu exagerat. Stim ca salariul e confidential, dar prin asta il divulgi in mod gresit. Trebuie sa dai impresia ca te respecti ca om prin hainele de pe tine, dar nu esti stinking rich. Apoi vine masina. Aici parerea generala este ca masina trebuie sa fie comuna, dar nu rapandula. Si au masini comune, Lexus, Accura, Honda, poate un Chevy Camaro, sau un Dodge Charger, curate pe afara. Aia care se zbat financiar au VW, Ford, modele modeste. BMW si Audi sunt pentru aia care chiar au bani, care nu se amesteca cu vulgul. Ei, daca te imprietenesti cu omul, vei afla un mic secret: are si o Tesla, dar nu vine cu ea la servici, ca bate la ochi. Tesla model 3, intrebi tu, mare fan electrificare, extaziat ca fiecare a 5 masina e Tesla model 3? Nuuuuu, vine raspunsul, Model S, apoi dupa cateva secunde completeaza … P100D Performance. Si vezi in ochii omului o mica dezamagire, l-ai jignit ca ai crezut ca nu are 132k de dolari pentru o masina electrica cu doua motoare si 2.8 secunde suta de km/h, ci doar 55k, ca toti hipsterii cu muci la nas. Bine, bine, are omul Tesla S, model performance, dar vezi ca zice „hai la masa, unde vrei sa mergem”, tu zici „unde stii tu pe aici prin imprejur”, apoi ajungi la o spelunca de nu stii daca nu mori pina diseara. Si vezi ce comanda din meniu, cacaturile ieftine, cu chipsuri de la punga in loc de cartofi prajiti. Tu zici ca nu dai gres cu o friptura, el se uita la tine cu coada ochiului „oau, friptane la prinz, te respecti”. Dupa care inghite cacatul lui incert inecat in sos, jinduind la friptura ta si rasufla usurat cind insisti sa platiti separat, ca plm, esti in business trip si nu e problema. Dap, are Tesla Performance model, dar nu da 4 dolari in plus sa manince o friptura. Aparentele sunt esenta.

    10
  35. De cele mai multe ori prefer sa fiu subestimat. Asa ca ma duc la intalniri cu un vw up sau un golf. Fac asta mai ales cand contractez ceva. Cand vreau sa vand atunci se aplica ce zice Vali si iau un Range
    Mentalitatea asta expusa de Vali este cvasi generala si o poti folosi cum doresti cu un pic de atentie la profilul clientului sau vanzatorului.

    00
  36. Articolul asta arata o atitudine pur romaneasca, unde daca nu arati ca ai valoare nu te baga lumea in seama. Si se cam aplica in tarile in general sarace, unde semnul succesului inseamna masina scumpa, ceas de aur sa se vada ca e scump etc.

    Daca tot vrei sa judeci o persoana, uita-te la atitudine si daca este ingrijita. Degeaba ai masina de 100k daca ai negru sub unghii.

    Si apropos de masini, daca tot judeci oamenii dupa ce masina au, cere-le talonul sa vezi daca e detinuta de ei sau de firma de leasing, ca e o mica-mare diferenta.

    Prin alte locuri lumea se uita la costum sau la tricou – de aia sunt tricouri simple de $400, sa semnalizezi in mod discret ca ai bani.

    Sunt curios cati din toti care au comentat pana acum au afacerea lor si au castigat sau nu un contract pe baza a cu ce masina s-au dus la intalniri cu clientul.

    00
    • missing the point so hard. so so hard.

    • Copilaș, chiar dacă în talon e o firmă de leasing, leasingul acela este un împrumut, care înseamnă o verificare a bonității prealabilă. Dacă tu crezi că se duce Geani la firma de leasing și pleacă de acolo cu cel mai tare BMW ai o înțelegere redusă a realității. O firmă care are leasing înseamnă că are un cash-flow acceptabil astfel încât să dea siguranța celor de la leasing că-și primesc ratele lunare. Mai înseamnă că firma respectivă a fost verificată să nu aibă incidente de plată (întârzieri, credite restante).
      În plus, când o să crești mare, o să vezi că pentru o firmă cash-flowul este foarte important și nimeni nu va plăti o sumă mare dintr-o dată dacă poate apela la finanțare. Când ai de luat 10 mașini nu plătești toți banii o dată.
      Și nu mai visa tu cai verzi pe pereți, cine are o mașină de 100.000 de euro (fie ea luată și SH sau pe leasing), are croitor personal, nu se-mbracă de la IDM, merge la salon ;)

      00
    • NOU
      #170

      Lasand la o parte toate comentariile cu „sufletul conteaza nu aspectul” , imi pare ca multi nu au fost nevoiti sa vanda ceva.

      1. Conteaza de ce parte a p**lii te afli.
      a. Tu ai banul si vrei sa cumperi ceva, nu conteaza cu ce te duci , pentru ca tu ai cash-ul.
      b. esti cel mai bun in bransa si te cunoaste lumea, vezi punctul a.

      2. Vinzi ceva , atunci:
      a. Stie ala de produsul tau ? Masina / Aspectul conteaza mai putin in raport cu produsul / serviciul ce il propui.
      b. Nu stie nimeni de el, atunci trebuie sa arati ca ” produsul / serviciul ” e de success astfel incat sa iti permita o masina decenta . Dar nici sa fie o discrepanta ( tu vinzi scobitori , si vii cu Ferrari)

      3. Partnership etc :
      Cand altii au o capacitate de X ( masina, costum, ceas, pantofi – in DE sunt importanti ) nu te duci cu Y:
      – mai mic – arata ca nu esti parte din clasa lor indiverent cat de bun esti ( doar daca esti un geniu excentric ) din motive simple de inteles
      – mai mare – arata ca nu te incadrezi in clasa lor ( aka: nu te duci cu Maserati la intrunirile Oamenilor Municii Amatori – cu 4X4 SUVs )

      nu inteleg ce e asa de greu de inteles ca prima impresie conteaza indiferent de ce vrei sa faci.

      00
    • @Cristi

      „Și nu mai visa tu cai verzi pe pereți, cine are o mașină de 100.000 de euro (fie ea luată și SH sau pe leasing), are croitor personal, nu se-mbracă de la IDM, merge la salon ;)”

      Vise tata vise. Asta crezi tu dar realitatea e cu totul alta.

      00
    • @Cristian Banu: nu mi-aduc aminte sa fi mancat din aceeasi farfurie sa ti-o arzi cu mine cu expresii din astea de meltean flausat. Am pus o intrebare la care asteptam niste raspunsuri simple, eventual niste experiente detaliate un pic.

      00
    • sin, am citit de două ori comentariul tau, nu văd nici o întrebare.

    • Here: „Sunt curios cati din toti care au comentat pana acum au afacerea lor si au castigat sau nu un contract pe baza a cu ce masina s-au dus la intalniri cu clientul.”

      00
    • ah. ok. cristi probabil e unul, prietenul meu care mi-a dat ideea articolului e altul.

  37. 1. eu cum fac banii de mașină scumpă dacă nu primesc contractul din cauză că am mașină ieftină?

    00
  38. Ce subtil a strecurat el acolo Subaru, ma.

    00
  39. NOU
    #180

    Astea îmi plac mie. articolele astea care inflamează spiritele. :)

    00
  40. Depinde strict de cultura. Nu de altceva. Daca acelasi principiu ar fi universal, atunci nimeni nu ar da doi bani pe primul ministru al Olandei care vine la serviciu cu bicicleta. Da, urangutanii ar zice imediat „uite si la amaratu’ ala, eu merg cu F150 dupa tigari la coltul strazii”. Zicea cineva pe aici ca (virgula) conteaza mai mult tinuta si felul in care inspiri respect. Poti veni la o intalnire de afaceri si cu un Civic sau un Talisman curat si cu tabla neindoita, si sa te prezinti cu un costum de 100 de euro dar care sta perfect pe tine. Daca faci afaceri cu urnagutani, da… fa foame si cumpara BMW. Ai pus exoticele doar pentru tu ai Subaru. Nu, Subaru nu e masina de mers la intalniri de afaceri. Mai bun e un Polo in 3 cilindri sau un Yaris. Macar arati ca nu vrei sa poluezi la fel de mult ca si altii.

    00
  41. in mediul in care m-am invartit a fost foarte important sa nu ai o masina. Firma de consultanta unde am lucrat la un moment era exclusiv pe skoda(si inca e) patronul are un kodiaq… nu pentru ca nu-si permite, dar nu trebuie sa se vada ca face mai multi bani decat oamenii pe care ii consilieaza. oricand are cash pentru G Klasse.

    Am un amic in Belgia e presedintele CA a unui lant de clinici 1mld euro/an. are un Seria 7 si masinile care ii plac le tine in Spania. ca nu poate fi vazut cu masini mai scumpe decat oamenii carora trebuie sa le dea impresia ca ei castiga foarte bine.

    and so on. Depinde in ce medii te invarti. In domeniul meu sa ai masini din gama de lux e o mare problema de imagine. aaa sa nu mai vorbesc de oamenii care au avioane personale inclusiv in Romania si care la fel se ascund.

    Si acum cu sotia ne gandim sa ne luam un Duster. pentru ca nu da bine sa ne luam altceva.

    00
  42. Am observat chestia asta pur romaneasca de a face evaluarea ca si client sau ca si orice: cum e imbracat, ce femeie are, ce masina, cu ce primar bea la masa, cacaturi de 2 lei. Asa se dau cel mai usor tepele, la creduli. Un prieten a pierdut 15000 de euro avans dat pt constructia unei case la un pularau cu X6 care ia dat cel mai mic pret(doh) desi avea o groaza de tepe date. Nu conteaza masina, costumul si povestile urbane. Te interesezi de firma lui cum sta cu datoriile sau cu procesele, ii ceri referinte cu ce proiecte a facut si ce clienti are. @Vali: Chiar ar fi util te rog sa tratezi tema asta, a verificarii/evaluarii cat se poate a celor cu care urmeaza sa ai de a face pt o afacere mare sau mica.

    00
    • A mai facut treaba asta. A pus pe aici destule articole cu tepe. Si ne-a atentionat de cateva ori. Acum trebuie sa mai gandim si cu capul nostru.

      00
  43. Du-te la o florarie si comanda un buchet de flori pentru mireasa. O sa coste de 2 ori mai mult decat un buchet la care nu specifici ocazia, dar care e identic.

    00
    • Mi-aduc aminte de o cununie. Am iesit din incinta casei unde se oficia casatoria, sa iau de la un magazin de cartier de langa un pachet de orez. I-am dat 10 lei si in loc de rest mi-a urat … ceva ce se ureaza. I-am zis „bre, lasa asta, ada restul”.

      00
    • In vanzari se numeste…spill the beans. Sau don’t spill the beans, adica nu da detalii mai mult decat e nevoie, strict necesar ca asta patesti. La fel si daca te vede cu masina scumpa, iti face o oferta scumpa.

      00
  44. Ce zicea și cum mă batjocorea Jupaneasa & Co. ? Că sunt virgin… Că mașină „cinstită”? Să meargă ea cu Renault Clio la întâlniri de afaceri. Sau cu S-Klasse (bine, asta depinde de branșă, dar în general cam lafel de ne serioasă în domeniul meu).

    Încă o poveste scurtă:

    Till are o Firm mare. Face aparate de aer condiționat în China și le vinde în restul lumii, fie sub brandul lui fie face labeling. Till este un surfer. Cum are o zi libera um își punea bordul în mașină și se ducea în Nordeney la surfing. Till avea un Bulli California mai vechi, cu aprox. 500′ de km. A luat un chinez de la aeroport, ălauia ia fost frică să facă afaceri.
    Till și-a cumpărat după aceasta experiență un Cayenne S custom made in auriu (dă bine la chinezi, nu da bine la nemți).

    Deci….

    00
    • Ma bucur sa aud ca nu m-ai uitat.

      N-am Clio, am Octavia, ca-s prea saracie, dar eu inchei deal-uri de acasa, din pijamale. Ca-s prea saraca sa fac 10 minute pana la birou, in Pipera. N-am eu bani de rezidens la militari, sa imi permit sa ard combustibil 2 ore pe zi pana la munca. Sunt un om cinstit, care locuieste intr-o zona cinstita.
      Csf.. n-am csf.

      *crying in poor*

      00
  45. Bai, romanii sunt saraci. Cate masini premium se vand in tarile din vest si cate in Romania, sa fim seriosi. In vest leasingul e dezvoltat, pentru ca oamenii cu studii, educati au salarii bune din care isi permit un a6 in leasing operational la fiecare 5 ani plus rata aferenta casei in care stau. La fel si cu hainele mai scumpe, in Romania ce magazine scumpe de haine ai tu, pe cand la aia in fiecare oras de genul Brasovului se vor gasi branduri scumpe. Imi cumpar masini premium pentru ca imi plac si ma si ma simt bine in ele, asa cum am cunostinte carora nu le pasa ce conduc, dar la fiecare 5-6 ani isi schimba skoda superb-ul cu modelul nou. Repet, ma refer la oameni educati, middle-high management. La fel imi place sa imi cumpar si haine mai scumpe, e ceva ce ma face sa ma simt bine, simplu. Iar in domeniul in care lucrez, la diferite negocieri, cine, e esential sa vii imbracat intr-o camasa ok, sa arati prezentabil. Doar nu o sa vii in trening abibas mirosind a transpiratie, ca doar tu esti a free spirit si asa ceva nu conteaza, sa fim seriosi.

    00
  46. Pentru unii conteaza masina, pentru altii nu prea conteaza… Sincer dupa atata vreme prefer sa merg cu o masina naspa si in felul acesta sa filtrez clientii pentru care masina scumpa ar conta… Din experienta, clientii care se ghideaza dupa masina nu prea apreciaza serviciile pe care le ofer, deci nu prea suntem compatibili si imi vor da doar dureri de cap si mult timp pierdut pe viitor.

    00
  47. O sa povestesc si eu doua intamplari. Una de la o intalnire din Romania si una din Germania. La ambele am participat eu (ca tehnic/vanzari) si patronul firmei (neamt). Firma se ocupa cu comert produse din industria cauciucului si avea in acel moment cam 1 milion de euro cifra de afaceri.
    1. Romania. Era deja al 2 lea sau al 3 lea meeting cu clientul, la ei la sediu. Directorul tehnic ne conduce la masina. Eram cu un Opel Astra cam de 2-3 ani. O vede, se uita ciudat si incepe sa rada (binenteles politicos si cam pe furis). Ne intreaba daca chiar aceea este masina de firma. Eu confirm, el incepe sa faca putin misto de noi. Zambim si plecam. Pana la urma s-a concretizat afacerea si dupa alte cateva meetinguri am semnat un contract.
    2. Germania, prin Bavaria. Era tot al 3 lea meeting. Ne conduce la masina patroana de vreo 70 ani si fiul ei, director vanzari. Noi eram cu un Mercedes CLA inchiriat. Doamna se opreste cam la 5 metri de masina si intreaba vadit surprinsa, daca aceea este masina noastra. Noi spunem ca da, atunci ea foarte contrariata spune ca daca ne permitem sa avem Mercedes ca masini de firma, inseamna ca suntem bogati si a lasat sa se inteleaga ca vom negocia altfel la urmatoarea intalnire. Seful meu zambeste politicos si spune ca este masina de inchiriat si ii explica faptul ca CLA nu este asa scump, chiar daca este Mercedes. Atunci doamna s-a linistit si am plecat in termeni foarte prietenosi. Ea ne-a aratat in parcare masina ei, un BMW Z3, vechi de cativa zeci de ani cred. Firma ei fusese infiintata de tatal ei prin 1950 (ca si context) Pana la urma si aici am semnat contract.
    Concluzia ar fi ca mai bine ne duceam cu Mercedesul in Ro si cu Opelul in De :)

    00
    • Exact, ar trebuie clarificat ca acest articol este valabil doar pentru Romania si alte tari „ca a noastra”. „Pe afara” este asa cum zice @Mbmotw, adica „mai bine ne duceam cu Mercedesul in Ro si cu Opelul in De”.

      00
    • Cred ca lucrurile stau putin diferit pentru firme. Masinile sefimii se iau in leasing si dupa cativa ani se dau mai departe/inapoi. Oricum ‘ca sa dea bine’, masina nu trebuie sa fie mai veche de cativa ani. Un patron/afacerist arata ca firma sa are cash-flow bun daca nu se afiseaza cu o vechitura/rabla. Un fel de ‘daca firma are probleme, se vede dupa masina’. Firma nu cumpara masinile, ar fi bani aruncati.

      Mai sunt si excentrici care conduc vechituri (desi aici e o discutie, daca ai bani sa intretii o masina premium, dar clasica, joci in alta liga).

      00
  48. ce usurare ca nu sunt femeie de afaceri. cred ca as fi deprimata tot timpul.

    00
  49. deci subaru e masina de zei, honda de iobagi.

    00
  50. Pe principiul asta, cei care parcheaza fix in usa de la Mall sau in usa restaurantului, vor neaparat sa fie observati ca au venit cu acea masina. Nu cumva sa parcheze mai departe si sa creada ceilalti ca a venit cu ceva masina ieftina.
    Cu toate astea, ati auzit pe cineva sa intrerupa colaborarea cu X sau cu Y doar pt faptul ca ii mârlan si parcheaza pe locurile de handicapati sau la intrarea in Mall? Nu…. deci pt ei functioneaza.

    00
  51. perfect adevarat.

    da merge si fake-ul, eu cum sunt prea sarac sa merg status clasic (bmw/ merc) trebuie sa merg la fake: pataguci

    00
  52. primul meu job full time, vreo 21 de ani, fata de papagal, creieru cat nuca, tot pachetul. seful meu avea un A6, negru, nou, cu sofer, ca nu ii placea sa se enerveze prin bucuresti.

    la un moment dat, voiam sa contractam ceva servicii, hosting sau plata cu cardul am si uitat ce era si m-au trimis pe mine sa „negociez” lol. m-a dus soferul pana acolo si m-a asteptat pana am terminat. fara sa exagerez catusi de putin, erau aia cu gura cascata si mi se adresau de ziceai ca sunt ambasadorul norvegiei.

    la nivel inconstient sa gandeau cum mama dracu opereaza firma asta, daca un angajat aleator si low level beneficiaza de un astfel de tratament. in final am primit un mega deal de la ei, desi nu aveam nu stiu ce volume sa zici ca meritam neaparat.

    00
  53. Am citit cam jumatate din comentarii (mai precis pana la discutia despre Alfa Romeo si gluma despre ce inseamna „FIAT”) si am tras o concluzie personală: dacă vreodată mă apuc de o afacere și merg la vreun business meeting, tre’ să-mi amintesc să pun în parbrizul Loganului o copie după ultima chitanță de la taxe și impozite locale.

    00
  54. Doamna Gheroghe, CEO la cea mai mare companie din RO, cea mai puternica femeie din RO, doctor, savant de renume mondial, mama iubitoare etc, avea de la munca un seria 5 GT. Daca Marean care are 12 angajati si invarte el niste chestii are nevoie de A6 sau seria 5 pimped ca sa faca biznis insamna ca cineva face ceva gresit.

    00
  55. Asta presupune ca intalnirile de afaceri sa se desfasoare prin benzinarii sau parcari de mall-uri. Ca doar nu intri cu masina in biroul omului. Sau in restaurant. Sau unde te intalnesti. Si atunci ce faci? Ii arati omului o poza pe telefon cu masina ta? Plus ca in ziua de azi, mai faci afaceri si la telefon sau online, fara sa te vezi fata in fata.

    Sincer mi se pare superficial sa judeci omul dupa astfel de aparente. Plus ca risti sa-ti iei tepe majore.. vine cineva cu o masina imprumutata, inchiriata sau luata in rate pe ‘jde ani, si gata? Iti schimba impresia? Iti inspira mai multa incredere?

    00
  56. acu’ 20’j de ani un prieten vindea web dizain imbracat la costum si coborand dintr-un BMW nou. Vindea de rupea. Concurenta mergea la intalniri in tricou si pe jos. Inca o data: era acum 20 de ani! In acelasi timp in Olanda un milionar mergea la intalnire cu un van pentru ca avea 5 copii si dimineata trebuia sa ii lase la scoala. Oricum nu interesa pe nimeni cu ce venea.

    Oarecum constat ca mentalitatea e cam aceeasi. De-aia suntem oameni bogati intr-o tara saraca.

    00
  57. Dreptul patronasului roman de a avea SUV de lux sa fie lege. Ca de acolo vin banii la sarantoci, daca nu v-ati prins. Datorita puterii de negociere care creste prin miracol de la masina :)

    00
  58. E fain cum jonglezi cu ideile si faci engagement, parca e un fel de filozofie aplicata :)
    Imi place ca e un challenge sa intelegi ‘unghiul’ articolului si cam ce vrei sa scoti din noi, cititorii. Un pic de introspectie a societatii in care traim.
    Altfel, ontopic, always be closing: cauta sa intelegi cui vinzi, abia apoi te gandesti cu ce masina sa umbli. Un pic de manipulare nu a stricat niciodata.

    00
  59. Am făcut două achiziții imobiliare personale, fiecare de peste 100.000 euro, la care m-am prezentat la semnarea actelor pe bicicletă. Șocul și oroarea de pe fața agenților imobiliari: priceless! :D La primul deal, nenea mai avea un pic și mă întreba: „dar părinții când vin să semneze?”

    Da, regula se aplică perfect în țările balcanice cu o puternică cultură a ploconirii. În California sau Elveția, poți fi milionar și totuși să umbli în tricou și teniși și să vii pe jos sau cu bicicleta sau tramvaiul la muncă. Eu prefer genul ăsta de cultură, motiv pentru care am și plecat din România și am renunțat și permanent la mașină.

    Pe de altă parte, nu știu dacă vreau să fiu partener de afaceri cu cineva care a „investit” într-o mașină foarte scumpă imediat ce a dat de bani. E un semn că nu știe să-și administreze banii. Bine, nu e ok nici să vii cu mașina nespălată, cu toba ruptă, cu blugii murdari sau tricoul pătat la întâlnire.

    Cred că ce lipsește din societatea românească este echilibrul și decența. Lumea ori e pe opulență, ori e ruptă în cur, iar oamenii, în general, pun foarte repede etichete celorlalți.

    00
  60. La faza cu Skoda nu ma asteptam.

    00
  61. Dar Volvo ce are?

    00
  62. La naiba, nasoala zi de miercuri!

    00
  63. mi-e lene sa citesc toate comentariile, deci plm. daca e e.
    Nush bre ce ai cu Honda. Accordu arata epic. Asta il avea sefu meu. Un 7tar vechi si Accordul. (cam la fel si la skoda, cu superbu)

    toti cu „vai, romanii”. Sa vezi cum e la arabi. Ai mei s-au dus doar 2 din 3 la o intalnire ca doar doua rolexuri aveau. Cu aia era satana, cand s-au intalnit in Italia au trebuit sa isi inchirieze un 7tar. Nu mergea cu jucarii la discutii.
    La clientii din Romania mergeam cu metroul sau cu focusul vechi al PM-ului

    00
  64. NOU
    #219

    Dovada ca avem nevoie de mai multe BMW-uri.
    Deja privesc blogul cu alti ochi.

    00
  65. NOU
    #221

    „Alt gust are p**a in BMWeu”-Nevasta

    00
  66. Masina conteaza in Europa de est mai mult decat in alte tari, dar conteaza cam peste tot.
    BMW, Mercedez,Audi, Volvo, Lexus sunt vazute in america ca luxury cars, cu toate ca John poate are camioneta de 80,000$.
    Nu poti merge sa vinzi servicii financiare de sute de mii sau milioane cu o masina ieftina, cum de altfel nu poti merge sa vinzi un acoperis cu seria 6 sau un Q7.
    Super bogatii 0.1% de care pomeniti apar in articolele PR cum ar conduce masini normale sa se „blend in”, in general nu conduc aproape deloc ca au soferi si security cu ei care a sunt imbracati normal sa nu atraga atentia asupra lor, deci nu au cefe late dupa ei. To astia super bogati stau in case normale doar ca 10 case in jur sunt tot alea lor cu angajatii lor. Musk are vreo 6 case pe aceeasi strada, una la care merg copii la scoala, una in care isi petrec timpul liber dupa scoala, una pentru pisica …..
    Wannabe – inchiaza masini scumpe sa impresioneze pe altii ca si ei, sa ne uitam la intalnirea din NY despre criptomonede de anul trecut.
    In concluzie ai nevoie de o masina care se preteaza domeniului tau de activitate.
    Am intalnit cativa multi milionari si 2 miliardari in $/Euro( unul a venit cu golf cart, celalalt cu mercedes sprinter limuzina cu sofer), iar multi milionarii isi conduceau masinile lor in general SUV-uri premium, dar nimic care sa atraga atentia gen lamborghini, ferrari…..
    Oameni astia erau relaxati, foarte prietenosi,daca nu le convea ceva(fara urlete, strigate) isi trimiteau armata de personal asistant sa rezolve problema, astia la randul lor foarte diplomati si prietenosi intrebau ce si cum se poate face sa se rezolve problema cutare.

    00
  67. Tot la 1.9 TDI viseaza multi, ce BMW, Mercedes, Audi…

    00
  68. La polul opus:
    Stiu un director de liceu care si-a luat un Renault Laguna/Velsatis (ala mai mare ca Megane-ul, acum vreo 2-3 ani), full, fara literele de pe spate si cand veni vorba de masini zicea ca el are „doar un Megane amarat”

    00
  69. Nu ma pricep, dar ma uit la niste antreprenori ok de pe la noi. Florin Talpeș de la Bitdefender, n-are mașină, (merge cu taxi sau uber), Radu Georgescu cred c-a trecut de faza cu Cayenne (el oricum ia masa la împinge tava alături de muritori). Si exemple mai sunt o grămadă si la noi și afară. E vorba de felul omului de a fi. Ce-ai construit vorbeste despre tine cât n-o poate face o mașină vreodată. Te întâlnești cu Talpeș, vine cu taxiul și tu te gândești: „ce sarac, n-are bani de mașină” ?. C’mon, gândirea asta e so ’90.

    00
  70. Da’ Nissan unde se încadrează? La săraci sau la semi?

    00
  71. Și uite așa ajung unii fraieri să împrumute o mașină mai de Doamne ajută de la prieteni, ca să meargă la meetingurile cu clientul și să dea bine.
    Am pățit-o cu unul care încerca să se dea mare expert pe domeniul lui, dar care nu știa să facă nimic din ceea ce trebuia. Venea îmbrăcat la cămășută și cobora din mașină mai scumpă decât a mea, încercând să arate că e un businessman prosper (desi culmea, domeniul de activitate justifica o ținută mai lejeră). În timpul liber el mergea de fapt pe jos și cu rucsacul în spate, locuia cu mama , iar mașina era a altcuiva :)

    00
  72. Nu pot decât sa spun ca se vede clar ca cititorii de aici sunt cetateni care bat 1 si 0 la laptop în general sau alti designeri de tip predominant urban.

    Conteaza mult ce masina ai când esti antreprenor de f multe alte chestii în afara de programari si desenator de meniuri de restaurante pe computer.

    Ca mergi mult în locuri unde nu e nici metrou, unde mai trebuie sa ai ceva obiect model schita de carat, si unde firmele la care mergi chiar au parcarea lor si se vede cu ce vii.

    Cum a zis colegu de mai sus, nimeni nu vrea sa se asocieze cu saraci, dar nu din snobism ci fiindca daca tu faci un contract cu firma x sa îti livreze 100 de chestii, nu ai chef sa se întrerupa dupa chestia 50 ca a dat faliment. Masina e cum era burta pe vremuri, semn de sanatate.

    00
  73. 200 de comentarii si un film pe youtube mai tarziu se schimba datele problemei. Articolul initial nu mentioneaza nimic de „afacere la inceput” iar clipul mai adauga si faptul ca Romania e o „societate inapoiata”. Daca existau precizarile astea doua in articolul initial, nu mai apareau 200 de comentarii… acuma lucrurile par cu totul altfel, nu? Probabil ca da, ca sa scoti capul in afaceri intr-o societate inapoiata ai nevoie de mertz sau bemveu. De aia turcii si romanii se dau in stamba in masini pe care nu si le permit sau de care nu au nevoie. Nimic deosebit aici.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube