Online: Renault nu se vindecă de prostie

Renault au lansat zilele trecute modelul Arkana. Teoretic. Au invitat niște oameni să vadă modelul, din suspiciunile mele lingăi și alți țuțeri pe bani, că toți s-au făcut că nu observă nimic problematic la mașină, nici bordul ăla lucios, unde se va reflecta soarele în mers, nici deschiderea portbagajului pusă prost, jos, să se umple de noroi și mizerie instant.

Și nimeni nu a avut voie să spună nimic de motorizare, dar toți au menționat, pentru că așa trebuia, că mașina se găsește pe siteul de vânzări online al Renault. Intrai acolo și modelul nu era.

După care azi au pornit o campanie online pe tema asta și modelul tot nu e online pe site.

În paralel, au dat și niște interviuri stupide în ZF:

“Vânzările online ajută la concretizarea achi­zi­ţiilor de automobile noi, iar un site specializat pe comerţul online reduce timpul de aşteptare” a spus Alexandru Vescu, Renault marketing director pentru Clusterul Europa de Est şi Sud în cadrul Groupe Renault.

Din puțul gândirii.

Mișto landing page-ul Arkana, se vede că a fost făcut de oameni care se pricep și la mașini și la online. Acolo unde am tăiat eu, cu hibride, acolo se termina pagina cu informații despre model. Și ei au zis, cu mintea lor, că e OK și merge publicat.

Atât de speciali sunt oamenii de la Renault. Și asta nu de ieri sau de acum 2 ani. Așa sunt de minim 10 ani. Și situația e simplă: te angajezi la ei, vezi că sunt praf, pleci după 6 luni sau un an. Dacă rămâi acolo înseamnă că ești la fel ca ei.

Și nu poți să zici de rău de ei, că odată nu mai pupi mașini la teste și, mai important, te vede industria și se simte amenințată. Păi stai un pic, ăsta nu atacă doar proștii de la Renault, ăsta atacă toți profesioniștii din industria auto, toți oamenii din agenții, cine se crede el de face din astea, ce dacă ălora de la Renault le curge scuipat din gură, așa ceva nu se face, ne dorim premii internaționale, ne dorim oscaruri, dar să pice din cer, să nu cumva să ne profesionalizăm noi și să mai dăm afară din incompetenți.

Altfel, Renault continuă să nu dea în teste mașini oamenilor din presă sau online care au Renault, că ar însemna să spună chestii în cunoștință de cauză, iar Mihai Tănase, șef pe digital la Renault, îl are naș de cununie pe Buhnici, un caracter, și e în continuare supărat pe mine că gagică-sa acum nevastă spunea prostii despre mașini.

ps: nu, nu vreau mașini în test de la Renault, pot testa oricând orice model, peste capul lor de capsomani de la centru.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

78 comentarii

  1. “Au invitat niște oameni să vadă modelul, din suspiciunile mele lingăi și alți țuțeri pe bani” de aia era Radu acolo… 🙂

    Comentariu apreciat.10211
    • Mă întreb ce părere o fi având Mihai Vasilescu despre asta cu lingăi și țuțeri. Văzusem că ai fost primul care a postat la textul lui de azi. 🙂

      204
    • mihai are renault luat recent, al doilea. el ar cam fi potrivit pe campanie, cred.

    • Bogdan Alecu ar zice ca e un SUV de lux

      173
    • bogdan alecu are iqul necesar unui jurnalist la un ziar economic românesc.

    • Am citit mai devreme la Vasilescu despre lansarea Arkana.
      Cică e disponibil exclusiv on-line, iar invitații nu îl pot conduce. Mașinile sunt rezervate exclusiv pentru ăia care o să comande.
      Păi stai așea, boss, că nu pricep.
      Vor 30j da mii de coco pe un obiect pe care nu îl văd în realitate? Adică nu pot să îi dau o pedală, un condus ceva, dar pot merge pe încredere în opinia lor?
      Cam idioți ăștia ai mei, pe unde dau cu sapa. Bine că nu mă pun să le dau și 90% din sumă înainte, cu hârtie de mână.

      Comentariu apreciat.323
    • se putea sa lipseasca? 😀

      11
  2. Scrie mic acolo, motorizare turbo cu 1,3l . E elegant si arata sportiv. Arata.

    Comentariu apreciat.493
  3. dar ce e numai la Renault?
    incearca sa-ti faci o configuratie la Ford si sa ai la final pretulpentru varianta aleasa, sau mergi la Peugeot si incearca sa faci o configurare…

    Comentariu apreciat.281
  4. Site-urile sunt niste mizerii, indiferent de producător. Primul lucru când mă uit la o mașină, sunt specificațiile tehnice. Nu mă interesează descrierile lor “o mașină moderna, plină de personalitate care încorporează ultimele tehnologii”. Și trebuie să dau 7 clickuri până ajung acolo. Apoi mă uit la dotări și prețuri, adică ce primesc în funcție de cât sunt dispus să dau. Pozele cu gagici cum se dau jos din mașină și le flutură vântul părul sau cu mașina sărind peste dune prin deșert sau făcând ture pe nurburgring sunt irelevante când vine vorba de a te decide să cumperi o mașină.

    Comentariu apreciat.1230
    • A trebuit sa caut specificatii la niste laptop-uri pe site-urile de vanzari din America. Misiune aproape imposibila. Uite, poze frumoase cu ce poate sa faca laptop-ul asta pentru tine, cum e tot ce ti-ai dorit de la viata. Ba, vreau specificatii, ce procesor, ce placa video, de care ram are.. N-ai nevoie! Buy us, f**k you!

      Comentariu apreciat.630
  5. La Renault partea de IT mai grea e facuta de angajati externi, cea mai usoara de angajatii lor care nu-s de meserie. In ambele cazuri, sefii sunt oameni cu orice specializare in afara de IT, si ei iau toate deciziile. Daca exista exceptii, sunt liderii de proiect care sunt IT-isti mediocri, nu stiu sa scrie cod dar stiu sa fie lideri :). Jumate sunt frecatori de Excel si datatori cu parerea, noroc cu munca de acasa ca am mai scapat de unii care f** timpul altora ca nu aveau ei nimic de facut. So, sunt cam praf pe partea asta; pe masini nu ma pronunt, ca nu stiu, dar sunt si niste baieti foarte isteti pe acolo.

    Indecis. Tu ce zici?257
    • Din experienta proprie, cam asa e in toata industria automotive. Oameni care nu au nici o treaba cu IT, UX, UI etc. iau decizii de cele mai multe ori stupide. Si nici nu asculta/cer feedback din partea celor care se pricep. Apoi peste un timp vin si intreaba, “de ce aplicatia noastra are 1.2 stelute pe app stores?”

      Comentariu apreciat.272
    • Nu stiu de ce discutia voastra m-a dus cu gandul la stirea de ieri cu Zara care a dat sute de angajati afara pt ca le-a scazut profitul. In loc sa se gandeasca oare noi nu vindem mizerii care nu sunt cautate, ei se gandesc angajatii sunt de vina.

      52
  6. ” nu, nu vreau mașini în test de la Renault, pot testa oricând orice model, peste capul lor de capsomani de la centru.”

    we got a badass over here

    Comentariu apreciat.671
  7. Voi chiar nu intelegeti ca pentru Renault,piata romana este neglijabila(stiu si ei dragostea romanilor pentru diesel german dpf off,si mai cunosc nivelul financiar al romanilor),asa ca nu investesc nimic nici din punct de vedere financiar,online sau resurse umane.
    Legat de masina,este ok,interiorul plin de piano black este in tendintele pietei,iar motorizarile sunt doar variantele de lansare,sunt convins ca urmeaza hibride.
    In alta ordine de idei,cine plm cumpara masini online,acum daca tesla a convins fraierii sa arunce banii pe masini fara butoane cumparate online,asta nu inseamna ca toti vor reusi…pai cum obtii discount,e ceva bazat pe AI care iti face pretul online???

    Indecis. Tu ce zici?1525
    • E discutabil in cateva puncte:
      – reno face masini ieftine, adica plastice proaste care o sa se vada si pe asta care o sa fie mai scump.
      – passatu meu b.5.5 are o calitate de fabricatie net superioara chair daca are 15 ani
      – suntem prea saraci sa luam masini noi ( noi ca romani) de aia preferam sh. Stiu vechea poveste sa vezi ce beamveu imi iau de 10k, nu de asta zic ci de a lua o masina de 4000-8000E vs una noua de 16000-20000.
      – motoare, au scos 1.5 dci care era dumnezeu pe fiabilitate si avem 1.3 turbo kkt sau 1.0 pe logan, sa depasesti tu cu ala, da probabil se adreseaza altor oameni ce nu depasesc 50 in oras si 100 afara, probabil ala e targetu plus euro 6 blah blah, se pare ca in anumite piete baga 1.5 la loc…
      – dragostea romanilor considerand cele de mai sus pt diesel e simpla si pot vorbi doar de mine aici – putere/consum/fiabilitate – si vb aici de masini ok nu de rapciugi.
      – am un prieten ce si-a luat fluence nou acum 3 ani sau 4 nici nu mia stiu, cu 1.6 dci bun motoru da masina e cazuta, la 79k cat are acuma, arata si s-a uzat rau de tot, de la cums e inchid usile pan ala cum stai in ea, cum arata, si a fost 25k sau ceva… Reno nu face masini premium.

      Indecis. Tu ce zici?2937
    • Daca nu-i interseaza piata romaneasca atunci de ce mai incearca sa vanda aici? Ii intereseaza doar piata franceza acolo unde pierd cota in favoarea Peugeot? Tu confunzi piata auto rulate cu cea noua.

      182
    • @Octtavyan -> m-ai facut curios, fiind posesor de 1.3 tce-ul care e pe nissan. Ce probleme are acest motor? In cei 5000 km de pana acum nu ma pot plange deloc de el.

      524
    • @Dan
      5000 km? Ce probleme sa ai? Daca-l asambleaza Vali in beci si tot trebuie sa duca 5000 km..!

      Comentariu apreciat.321
    • iti pot raspunde altfel, Dan. Eu am 300k+ cu passatu si nu intentionez sa il schimb in urmatorii 3-4 ani, adica minim inca 100k lejer. Crezi ca masina ta ajunge la acest numar “colosal” de km fara interventii majore al motor/caroserie?
      Si tine cont ca am zis mai sus ca 1.5 dci si 1.6dci sunt motoare super ok. Am avut pe 3 masini cu peste 200k la bord si nu aveau nici pe draq.
      A e noua ok…vinde-o sub 80k nu te risca…

      1017
    • Octtavyan, passatul ala al tau trece ITP-ul pe bune?
      vad multe masini vechi pe strada care, indiferent ce capodopere erau la lansare, ne cam omoara putin pe fiecare dintre noi.

      Indecis. Tu ce zici?2116
    • asta cu pasatu lui vechi e ala de depaseste fara semnal, merge cu 100 in localitate, scoate fum si e muist in trafic.stie el smecherii , se descurca si e super ofuscat pe altii care pot mai mult. In general specia asta e de evitat. Astia cu Skoda sunt iar o specie misto de tot.

      Indecis. Tu ce zici?1828
    • Florin boss ala e cu pisicuta fara catalizator. Nu ma incadrez. stiu te-am dezamagit… lasa ca iti trece

      56
    • fluenke e făcut în turcia, la fel și megane sedane, deci ai nivelul de lucru de acolo, furnizorii de acolo cu tehnologia de acolo. de asta e (și) mai slab, și nici design-ul nu excelează, deși s-au chinuit să tragă liniile alea

      20
  8. După forma caroseriei, imi pare o versiune de X6 mai low budget, pentru bombardierii care sunt la început de drum

    Comentariu apreciat.462
    • i-am luat-o lui ăla micu să se plimbe cu ea prin curte până face 18 ani și își ia permisul…

    • Adica taximetristii..

      90
    • @RDK ce bombardier care se respecta, chiar si la inceput de drum, isi cumpara Renault?

      X6 “low budget” e X4 sau chiar mai rau… X2

      111
    • Că tot ați adus vorba de bombardieri.
      Am văzut de câteva luni de zile niște lover-boys din ăștia, că au tras pe dreapta și nu mai conduc fix genul ăsta de vapoare cu roti. Chiar povesteam cu unu care repară tarabe, că băieți adevărați cu pretenții și înclinație către lux, merg cu Megan 3 1.5 duci de mamă mamă. Au venit cu mașinile la reparat, dar așa mai subțire și cât să nu se dărâme. Bă chiar unii au mers pe economie și conduc Megan 2 sau Logan.
      Ăștia cu Loganu sunt sufletul meu, că pot fi și eu un mic bombardier de scara blocului.
      Pe unde aveau ei pe pisi la supt, s-a închis momentan și cred că nici pe on-line nu e wow.

      55
    • e juke cred? o fi aceeasi platforma?

      daca nu din ce vad e echivalentul toyotei mici, CHR cred, si in aceeasi plaja de pret.

      23
  9. la ce pret are isi dau seama cei de la Reno ca Romania nu e o piata tinta

    41
  10. Renault spera sa ia clientii cu arkanu’, cum s-ar zice prin Moldova.

    140
  11. Sa-ti iei Renault Arkana, sa dai peste 25k euro, iar gagicile bete sa-l confunde cu loganul…

    Comentariu apreciat.363
  12. Site-urile sunt sabotate din interior pe doua componente:

    1. Nestiinta si lipsa integrarii online/offline.
    2. Nu exista legatura intre site (experienta/info) si partea de vanzare, care vede in site o concurenta neloiala.

    In rest, Renault e infipt in metalitatea franceza, care penalizeaza caii putere, de aceea viitorul Renault ramane masina cu motor de 1l, 70 de ponei subnutriti si cutie automata.

    Asta e viziunea lor si din pacate nu par a fi singurii, mai ales in portiunea lor de pret. (15-30 000 eur).

    113
    • companiile sunt sabotate de angajații care nu folosesc produsul

    • Pai ce angajati isi permit sa foloseasca produsul ? Eu lucrez momentan la functiile de Adaptive Cruise Control (sunt mai multe tipuri). N-am folosit in realitate functille de genu, personal nu-mi permit masina cu functiile astea, masina de teste de la munca…mumu. Sa testez pe ceva simulare ? Nici atat, ca sunt scumpe softurile si licentele. E doar teorie, discutii cu programatorii, cu clientii.

      Comentariu apreciat.341
    • cătălin, tu ești mai fraier, că vrei să testezi. eu vorbeam de apucătura de a angaja oameni fără permis sa vândă mașini, oameni care nu fumează să vândă țigări, oameni care au iphone să vândă oppo și tot așa. toate companiile sunt pline de oameni care nu au legătură deloc cu produsul în posturi în care ar trebui să aibă legătură cu produsul. să aibă termen de comparație. să detecteze când e ceva în neregulă.

      aici vorbeam de siteurile auto. sunt praf pentru că sunt făcute de oameni care nu cumpără mașini și nici nu se pricep prea bine la internet.

      https://zoso.ro/despre-silva-mercenari-toate-felurile/

    • mda, acolo e o problema. Sau poate cine angajeaza sau apeleaza la influenceri fara treaba cu domeniul, fac anume, ca daca nu te pricepi nici nu stii sa compari, nu stii ce sa zici de rau.

      Mna, oricum e valabila asta cu “oameni ce nu folosesc produsul” si la aia ce il fac. Am vazut inginer, fara treaba cu UI, UX, fara resurse (masina, ceva simulare) sa defineasca la un model de masina, iconitele din bord, mesajele, culorile, ceasurile de viteza si turometru, ce si cum se intampla pe acolo.

      31
    • astia de la Renault platesc inginerii de la ei ca pe vanzatoarele de mall. Este normal sa fie asa.

      91
  13. Oare au găsit designer de front-end pentru softul de pe ecrane? Că ce am văzut eu arăta mai nasol decât Windows Mobile…. Nu că m-ar interesa să cumpăr sau posed vreun Renault. Gaură neagră de piese și consumabile…

    1016
    • Piesele in aplicația lor New Dialogys sunt mai scumpe cu 80% in medie fața de ce se găsesc la magazinele de profil. Vorbesc de piese pe origine, nu producători alternativi. Mă uit la o piesă care e 100 de euro, că la distributor mare de piese, cu magazin fizic in oraș este 60 euro.
      Mai au marca aia a lor Motrio. Un gunoi

      22
  14. Au mentionat site-ul asa cat se poate de ascuns, nici unul nu a dat link. Ghiciti cui apartine minunatul citat de mai jos din postarea de Facebook.
    “Din 27 aprilie se poate precomanda pe vanzari.renault.ro. Masina, bre!”

    51
    • toți au pus așa, nici unul nu a știut să dea link.

    • Păi și drive-test unde?
      500 de euro la precomandă și apoi drive test. Apoi ne mirăm de ce coreenii au luat avânt aici și sunt tot mai multe KIA și Hyundai pe străzi. Parcă e un semn.

      51
    • Pe Renault îi doare fix undeva de coreeni, dacă e ceva serios îi salvează statul francez orice ar fi, pentru că locuri de muncă și pensii.

      Mașini mai fac doar așa, ca să nu zică lumea că consumă uzina curent degeaba :))

      184
  15. Sunt 2 site-uri diferite. renault.ro si vanzari.renault.ro . Pe al doilea par sa fie toate detaliile legate de masina, pe primul mai nimic :))

    51
  16. Povesti auzite de la nasul care are un prieten cu masina luata de nu stiu unde:
    Am detinut o dacia,ulterior un nissan,ambele cumparate de noi,am rulat cu dacia vreo 77.000 km,cu nissan vreo 112.000,la nissan s-a sectionat un furtun de clima(made in romania,funny)…in rest zero probleme.si astea sunt masini din familia renault…
    Bonus,la nissan aveam in garantie si asistenta rutiera in toata europa,taxi in primele 24 de ore pe 200 km,si apoi masina minim echivalenta pe durata imobilizarii masinii mele,imi aduceau masina mea acasa si o luau ei pe cea data in chirie,toate pe costul lor.
    Dar na,passat-ul ala clar ofera mai multa serenitate si confort decat ceva nou….hai sa nu fim patetici.
    Eu tocmai,susin ca pentru cine are buget limitat,bani putini,sa isi ia ceva nou,sau ceva garantat,sa nu stea cu morcovul ca se poate defecta ceva,sau sa cheltuie banii cu masina si sa stea fara dinti in gura,sau sa nu cumpere o carte la copii,sa ii duca la un teatru.
    Am inchiriat un a class cu motorul ala de 1.3,nu stiu cum ca evolua in timp,dar eu zic ca duce 200.000 km(daca iei masina noua,cam la orice marca poti face extensie pana la rulajul asta),pai poti aduce mama tdi-ului langa si tot nu se poate compara,este puternic si consumul este foarte bun.
    Nu e nici o conspiratie mondiala,motivul pentru care oamenii isi cumpara autoturisme noi,cu precadere in tarile dezvoltate,este ca pur si simplu cele noi sunt mai bune,mai sigure si mai confortabile(pai aveam eu acum 15 ani acc,faruri adaptive led,asistenta la pastrarea benzii,asistenta la franare,conectivitate),iar serviciile conexe,gen asigurari,asistenta iti asigura o viata linistita.

    Indecis. Tu ce zici?1715
    • le cumpără și pentru că au cui să le vândă.

    • Hai să nu exagerăm, sincer mi-aș lua un Nissan X-trail și mi-aș putea lua mâine cu banii jos dar nu concep pe ditai hardughia să-mi dai motor 1.3. Dacă era ceva gen Kadjar mai înțelegeam, dar așa nu văd logica. Apoi mai e și cutia aia CVT leșinată. Nu degeaba îi paște falimentul, efectiv nu își înțeleg publicul.

      Iar aia cu asistența rutieră e o găselniță, la orice Casco ai asistență rutieră gratuită inclusă într-o limită rezonabilă de evenimente pe an și km, deci cade. Iar dacă nu-ți faci Casco la mașină nouă e ca și cum ai juca la păcănele cu banii tăi (dacă e luată cu banii jos mă refer, pentru că la leasing știu că ești obligat).

      Singurul beneficiu real este garanția unei mașini noi, dar nu tehnologia sau confortul, pentru că pe multe din aceste mașini noi se fac multe sacrificii ca să iasă la preț care nu se făceau la modelele produse în anii precedenți. Presiunea pe preț și concurența e din ce în ce mai mare.

      Nu poți spune că o mașină e mai confortabilă și mai sigură doar pentru că e mai nouă, depinde din ce clasă face parte, categoria de preț, dotări.

      Și la dotări e schemă veche, îți prezintă varianta full care ajunge să coste dublu de modelul care l-au testat ei la euroncap și a luat 5 stele, multe din ele strict din cauza dotărilor fancy gen emergency brake assist dar fără un aport real în siguranța pasagerilor în cazul unui accident serios.

      TLDR: Nu merită o mașină nouă doar de dragul de a fi nouă, depinde de marcă, model, dotări, etc, la fel ca orice altceva.

      Indecis. Tu ce zici?1912
  17. Gen GLE-ul sarakiului e acest Renault

    36
  18. Bag ceva in Arkana, chiar si in Renault. Un auto german, la pret dublu, e de 10x mai masina si mai tot ce vrei decât Renault. Nu polemizez legat de alte marci, nici macar de Dacia, dar Renault sucks big time, cauza fiind decideți, indiferent ca e it, marketing sau producție si design auto.

    319
  19. Eu nu înțeleg treaba asta cu Renault vs germane, șamd….

    Vali și-a luat Toyota. Ce nu pricepeți?
    Iei o japoneză (sau coreeană, că pentru români e tot japoneză) și scapi de grijile cu configurarea, cu garanția și fiabilitatea.

    Eu aștept Toyota Rav4 prime. Că e plug-in, am unde încărca. Între timp merg cu bătrânica i30, pe gpl, de 13 ani (luată de nouă). Mă bucur când încă oamenii îi dau doar 5 maxim 7 ani.

    910
    • eu am luat tot i30, da nou, dupa ce am mers (mers insemnand am tras de ea un an) cu un accent mai vechi ca ce ai tu.

      Cand am vazut cum se tine, si ca i30 e predecesorul mult imbunatatit, mi-am bagat picioarele in skode, leoane, renault si WW sh.

      63
    • *accent e predecesorul i30, nasol cu WFH ca pe la 16.00 deja dau iama la vitrina cu spirtoase.

      22
  20. Lucrez la renault, si da, confirm: Renault este varza si pe online si pe productie de asa zise masini. Masini facute ieftin vandute scump.

    Suportul after-sales este varza. Tot departamentul After-sales este varza.

    Si mai stii ceva: a ajuns articolul asta printre ei. Sunt toti ofuscati la maxim. Figuri dalea gen: zoso este un neica nimeni. Nimeni nu il baga in seama pe zoso.

    Comentariu apreciat.394
    • auch, și ai și IP de franța. doare.

    • Suportul after-sales la Renault e decent, ce tine strict de Renault, crede-mă. Față de acum 2 ani, lucrurile s-au îmbunătățit enorm în after-sales. Nu are rost să dezvolt, dar fiind acolo, îți pot confirma că lucrurile s-au schimbat mult în bine, în partea de clienți. Probleme mai sunt, nu le neagă nimeni, se lucrează la rezolvarea lor, dar cere timp.
      Problema lor mare pe care eu o văd este rețeaua, deoarece au acceptat drept parteneri/concesionari/service agreate, entități care nu sunt capabile să livreze un minim de standarde și care nu investesc în pregătirea oamenilor care lucrează efectiv la elevatoare, depozite. Există documentație, există materiale, există Renault Academy. Aș vorbi prostii dacă aș spune că toți concesionarii sunt așa.
      Am o întrebare către tine. Poți să îmi zici concret ce ai pățit?

      87
    • Interesant, oare a ajuns la urechile lor faptul că una din cele mai mari reprezentanțe Reno din București – MV – din octombrie 2017 NU REUȘEȘTE să facă o geometrie corectă unui Reno cu 4control? Oare cei de la sediul central știu că cei de la MV habar n-au sa se uite în programul informatic și să pună în aplicare o soluție ACTIS? Sunt multe de spus, poate chiar prea multe …

      20
    • Cazul particular al MV probabil este cunoscut de cei care concep, dezvoltă soluțiile ACTIS. Sunt și alții din Reno care citesc pe aici și sunt mai aproape de așa ceva decât mine.
      După cum ziceam mai sus, ține de bucătăria internă a fiecărui service. De cele mai multe ori, deși există documentație, există proceduri, există toate mijloacele necesare pentru a face un lucru, oamenii din service-uri nu consultă ceea ce li se pune la dispoziție. Lipsesc formările, lipsesc cursurile făcute angajaților, nu se investesc bani în personal.
      Angajații de la elevatoare, mecanicii de service, electricienii sunt plătiți execrabil, nu au cunoștințele necesare pentru a face ce trebuie. Nu vorbesc despre mentenanța uzuală, ulei, filtre, plăcute, discuri și anvelope. Vorbim de chestii mai complexe. Aia sunt schimbători de piese. Și situația asta nu e numa la romb. Peste tot e așa. Plus fluctuația mare de personal.

      01
  21. Bre, eu am renuntat sa mai spun adevarul, ca imi fac multi dusmani. Din partea mea sa vina chinezii si coreenii cu masinile alea noi electrice si sa ii faca praf, ca nici nu se pricep la nimic…
    Cat despre Renault, e amuzant sa ii vezi cum tot incearca sa isi rupa capul pe segmente care nu vor fi niciodata ale lor, venind ba cu nuj ce Lagune, Latitude-uri (care de fapt sunt Samsung), Talismane (tot Samsung), Koleos-uri cat X5 si submotorizate si acum evolueaza pe segmentul SUV-coupe, acolo unde toata lumea stramba din nas la sigla cu rombul. Cred mai bine aduceau, dreaq pickup-ul Oroch incoace, ca oricum intelegerea cu Mercedes a cazut, ca aia si-au rupt capul cu X-Class

    61
    • soluția e să dăm din cap, să lăudăm tot ce scot și să le luăm banii, buhnici style. că de schimbat ei nu se schimbă, de reclamat nu ai cui să îi reclami, e pierdere de timp să-ți faci sânge rău.

    • coreenii rup fasu la orice in gama de economy european sau american.

      31
  22. renault au scos bucata aia de declaratie imbecilă din știrea de pe ZF https://streamable.com/oig1l5

  23. Poți sa spui ce vrei, dar Reno și-a făcut o masa de talibani aici în România care te ataca imediat ce zici ceva rău despre marca.
    N-am nicio problema cu masina în sine, dar 99% care au Reno vin de pe Logan și au presa ca l-au prins pe ăl’ dă sus de picior, bolizi de lux, nu alta.
    Și asta se vede în ultima vreme și în trafic, s-a umplut România de melteni cu Reno care conduc ca plua.
    Cât despre marketing, tot românasul neaoș e la butoane, ca este externalizat.

    108
    • Baxt inlocuieste in ce zici tu Logan cu Skoda (insert oricare model din marca) si Reno ci VW si o sa vezi ca ce zici tu se aplica si la alti talibani, ai si un exemplu mai sus prin comentarii. Asa ca hai sa nu ne cacam pe noi ca numai astia sunt asa.

      33
  24. Eu nu inteleg asociere stupide intre om si branduri. Din ambele directii mi se pare prostie:
    – Ca brand nu vinzi nimic daca promovezi vin de 90 de lei pe pagina unor sparte care mor de foame si sa hahaie in rest;
    – Ca “influencer” iti futi imaginea construita pe o nisa daca pe langa single maltu ala bun recomanzi cos cu cozonac si martini; Mergi pe nisa ta si long term creezi mai multa valoare adaugata daca te stie lumea ca esti asociat unei chestii clare, nu ca sari la orice piscot.

    61
  25. Și n-ai intrat în aplicația de client al marii lor firme de leasing care nu are oameni să răspundă la telefon iar la mailuri răspund „în 10 zile lucrătoare”. Aplicație dezvoltată de prietenii tăi de la FintecOS, că la niște speciali nu pot trage decât alți speciali 🙂
    Noroc că mai am până în decembrie și scap de ei 😀

    23
  26. Salutare, buna remarca cu lingăii, să arunci un ochi si pe situatia cu best electric car romania, au chemat aceiasi jurnalisti, majoritatea niste apropiați ai directorimii prin grade de rudenie, colegialități de camera de cămin, si au premiat cu locul 1 o masina pe care nu a vazut-o nimeni live, nici angajatii firmei care o vinde ( skoda enyaq ).

    In corporatiile romanesti este plin de directori de vanzari care nu au vandut in viata lor nimic, nici macar un telefon pe Olx, si poarta sandale cu ciorapi si alte ciulamale si merdenele de la CCC, curea peste buric si costume cu 2 numere mai mari.

    Eu la Atelierul de Detailing incerc sa filmez si mașini noi, si la unii producători este un PR care ofera raspunsuri ambigue de tipul noaptea e mai frig ca afară.

    Oamenii nu sunt pasionati, (inca) au un buget, si il toaca cu amarastenii astia de jurnalisti de-ai casei care nu ar putea sa funcționeze intr-un mediu concurențial real, si care fac prezentari descriptive si recitări de fise de specificații de forma aici avem o roata, se poate vedea ca roata e rotunda, aerul se respira si apa se bea…cosorul lui Moceanu 😅

    74
    • m-am uitat la review-urile la forester eboxer și sandero și am concluzionat, după ce mi-au auzit urechile tot felul de aberații, că sunteți tobă de teorie și ați văzut mașini doar în poze. sorry, dar ăsta e adevărul: aveți zero înțelegere asupra cumpărătorului sau privitorului sau celui care folosește mașina (sau gama de mașini) despre care vorbiți.

      repetă după mine: nu-i pasă nimănui de ce crezi tu despre mașină, spune-mi o părere din punctul de vedere al celui care ar cumpăra sau ar folosi o asemenea mașină!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      care fac prezentari descriptive si recitări de fise de specificații de forma aici avem o roata, se poate vedea ca roata e rotunda, aerul se respira si apa se bea

      ironie 🙂

    • Am lucrat 11 ani in vanzari cu rezultate bune din perspectiva clientilor si ma pricep bine la ceea ce fac, tot conform urmăritorilor, in stilul asta de raspuns taios îmi pare ca esti prea combativ.

      Am filmat sute de masini de tot felul, inclusiv modele retro într-un fel în care nu prezinta nimeni pe la noi.

      Dupa filmarea cu eBoxer clientii au lansat cateva comenzi, deci nu e cum zici tu zero intelegere.

      Am vazut, condus, si desfacut mai multe masini decat jurnalisti sau alti youtuberi.

      85
    • de acord. 🙂

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link, de la PCGarage prin acest link sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube