Am parte de următoarea discuție, halucinantă după mine.
– Tocmai mi-am adus mașina asta.
– Nais!
– Da, are de toate, dar nu pot să-i aflu istoricul, să văd ce s-a lucrat la ea și ce nu.
– Nu e mare schemă, o duci la dealer sau la un service și văd ei.
– Păi nu, că nu vreau.
– Revizia i-ai făcut-o?
– Ce?
– Revizia. De obicei, după ce cumperi un sh, o bagi imediat în service, să vezi ce e cu ea, mai ales dacă o iei de la cineva pe care nu-l știi bine.
– Nu, eu vreau istoricul mașinii…
– OK, dar revizia i-ai făcut-o?
– Poate dealerul de la noi să contacteze dealerul din Germania și să…?
– Revizia?
– Nu cred că e necesară.
Meh. Sunt convins că în 2-3 săptămâni, când vine frigul, începe să caute anvelope iefine, ca istețul ăla cu Q7.
De obicei se ajunge să dai toți banii pe o mașină pe două căi:
- au niște bani și se întind la maxim. mai adaugă și salariul, și alocația copilului, tot ce pot, ca să fie mai mult.
- nu au buget pentru ce vor ei, de aia se împrumută pe la prieteni, înghiț țepele alea bune, cu mașini sudate, cu acte nașpa și așa mai departe.
De aia o verificare la service e scumpă. 100 sau 200 lei e mult în situațiile astea. Anvelope decente, iar, scumpe. 700 lei pe toate 4 anvelopele e rezonabil, 500 lei bucata nu e.
Pe asta se bazează și samsarii, pe oamenii care se întind până la punctul la care nu mai au 200 lei de dat la o verificare. De aia e plin de gioarse care se vând ca pâinea caldă, că nu le verifică nimeni. Și să nu credeți că asta se aplică doar la mașini ieftine, am auzit la mașini de 10-15-20 luate fără verificare. E aceeași teorie pe care o scriam acum ceva vreme la case. Oamenii care iau pe credit nu au 100€ să dea la un arhitect sau inginer să se uite la ce cumpără, pentru ei așa ceva e o cheltuială inutilă.
Eu as mai zice si „nu lua masina de la vanzator care iti spune sa te grabesti ca mai are clienti in asteptare”
Si asta nu e valabil doar la masini.
Am fost ieri sa vad un teren. Parea decent, avea ceva dezavantaje pe care trebuie sa la pun in balanta. Insa in momentul in care mi-au zis ca mai au pe cineva interesat care are banii, i-am intrebat pe proprietari de ce nu l-au vandut inca. A fost un moment de liniste, dupa care fiecare si-a vazut de viata mai departe.
Sunt in cautare de masina pentru socrul meu. Cautam ceva pana in 3000-3500 euro. Nu-s toti banii pe care-i avem, dar nu are rost sa dam mai mult pentru ca va fi masina de carat si tavaleala. Insa un minim 500 euro tot ma astept sa mai cheltuim cu o revizie si anvelope/mici reparatii daca va fi cazul.
Am sunat la cateva anunturi si mai bine de jumatate pun presiunea asta cu „azi vine altcineva sa o vada”. Asta la masini care-s la vanzare de saptamani/luni bune.
Vand eu o masina in bugetul tau si in care nu mai trebuie sa bagi 500€, doar sa ii faci revizia.
Ce masina ?
Mazda 3 BK 1.6i 2005 158k km
Mereu m-am intrebat.. ajuta cu ceva sa spui minciuna asta?
Am mai auzit eu alta mai eleganta: “analizati, dar sa stiti ca masina e f buna si ma gandesc sa o tin pentru mine si nu o mai vand”. asta spusa de samsar cu inca 3 masini in parcarea kaufland. Functioneaza schemele astea, sunt multi care pica.
eu fug instant când aud din astea. marș mă și vinde altuia dacă ești așa viteaz!
https://zoso.ro/cand-vedeti-tactica-omul-prost-bunul-furat-defect/
Sunt atat de uns cu toate alifiile incat faze de genul asta, ca „Mai vine cineva” sau „Ma gandesc sa nu o mai dau” au efectul contrar la mine. Ma fac sa fug cat mai repede.
Raspunsul e foarte simplu la chestia asta. A da? Pai atunci ne auzim, suna-ma dupa te rog ca sunt interesat.
De obicei daca sunt samsari nu suna pentru ca sunt versati si stiu ca vine alt fraier. Cazu fericit e ca ai scapat de o tzeapa
fraier ăla, de obicei răspunsul este că persoana interesată a pățit ceva, o problemă medicală urgentă și de aia nu mai poate dar era sigur sigur semnat altfel
Un mondeo MK3 2006 break tdci – 2000 Euro
@Alin daca voi vindeti Mondeo cu 2000E, eu cat sa mai cer pe un Megane? :))
Nu mai cumparati masini de la persoane fizice … decât daca te pricepi la asta, gen esti mecanic si ai unde sa o testezi.
Daca vrei sa iti iei masina te duci pe autovit (sau bestauto, nu stiu daca functioneaza asta) si selectezi firme si cauti numele firmei pe google maps si citesti recenziile. daca nu are recenzii vezi ca era o firma pe acelasi loc cu alt nume. f rar se întâmpla sa fie multe recenzii false sau firma noua fara recenzii
E tactica de vanzari pentru a pune presiune pe cumparator si a forta decizia de cumparare.
Depinde foarte mult de masina (in general de produs).
Daca produsul are un raport calitate/pret foarte bun, atunci stii ca se vinde repede.
Daca nu, incerci tot felul de tactici pentru a impinge produsul (in cazul masinilor: dat cu silicon, dat km inapoi, am pe altcineva care vine sa o vada, etc.).
dacă e megane2, păstrează-l, e mai bine făcut decât astea mai noi
@vali , si eu care ma gandeam sa fac upgrade la versiune mai noua
Cum a zis și zoso, dacă e Megane 2 nu merită să îl dai.
Am unul de 5 ani (fab. 2004) benzină, am călătorit în toate vacanțele prin Europa fără să am vreo problemă. Motorul e stas.
Modelul este foarte devalorizat, am încercat să-l dau, dar nici cei 4-5 interesați nu au mai venit, probabil s-au pierdut pe drum. Așa că-l țin în familie.
@Marius e la fel si la emag cand iti apare „Grabeste-te, inca n persoane se uita la acest produs!”
După câteva luni îi vezi că se plâng peste tot că modelul ‘X’ este prost, se strică repede, au numai probleme.
Nu pot intelege cum plm sa dai atatia bani pe o masina fara verificare.
1. E viata ta si a celor din jur in joc daca masina are ceva bube serioase
2. Aia sunt toti banii tai, de ce sa-i pierzi pentru 200 lei ?
Pot intelege ca unii nu se gandesc la viata celor din jur.
Dar la viata ta cum sa nu te gandesti??
Pentru ca e de neinteles. Dar important pentru ei e sa se dea mari, sa fie vazuti si „apreciati” de „prietenii” lor care si-ar dori sa-si rupa gatul.
Nu mai dați banii aiurea pe ingineri și arhitecți, dați-mi mie 100$ și vă zic eu că e de căcat.
După cum am învățat la școală: Apa, aerul, fraierul…. Cele 3 resurse inepuizabile. ..
nu stiu ce sa zic de primele 2….
Sunt niste oameni manati de emotivitate. In tot procesul de cumparare ei au ganduri simple precum ce bine le va sta la volan in masina aia, ce o sa moara neamurile, vecinii.
Odata acaparati de gandurile astea, nu mai primeaza gandirea logica, iar asta se intampla foarte des la oamenii care au crescut cu lipsuri financiare si educatie data de anturaje proaste.
Lasand gluma la o parte, chiar mor neamurile si vecinii, daca se intampla sa stea in dreapta :)))
Eu caut de cateva luni bune o masina second ( ar fi prima masina ce planuiesc sa o tin < 2 ani – nu vreau sa dau o avere, desi mi-as permite una noua ). Si nu am pretentii , am si un post pe softpedia ( am vazut ca esti foarte activ acolo , ca am tot citit la postarile de pe "Sfaturi cumparare") . Problema majora care am avut-o e ca atunci cand gasesc o masina cat de cat ok cu ce vreau eu , si contactez vanzatorul , accepta testare, totul ok , imi zice seara ca nu mai e, a dat-o. De 2 ori am avut asa, inclusiv de Craciun, cand am scris cuiva, ramasese sa ne auzim Luni 28.12 cand se intorcea in oras, eram deja pe film , "am masina" ( da , stiu , sunt naiv) , si vad ca duminica seara dispare postarea. Ii scriu si imi zice ca l-a "bazait" unu sa o vada fix cand s-a intors in oras ( duminica seara ) si a dat-o pe loc. Nu am ce sa il acuz pe om , a avut banii pe loc versus sa se plimbe cu mine sa o verificam/testam.
Oh well, mai caut. Dar idea e ca as investi cu ochii inchisi la o testare la reprezentanta + o verificare + daca o iau sa ii schimbe tot ce e de schimbat .
Pentru ca sunt multi prosti care arunca cu banii din prima, fara sa se uite. Si in functie de noroc cumpara si masini proaste si masini bune. Iar fata de ei tu esti dezavantajat. Pana te duci sa o vezi, sa mergi la service, sa te hotarasti, dureaza cel putin 2 zile. Prostul cu bani o cumpara intr-o ora.
P.S. Tu daca ai pretentia ca vanzatorul sa schimbe vanzatorul ce e de schimbat inainte sa ti-o vanda tie, nu o sa-ti cumperi niciodata masina.
Nu le mai zi la telefon de testare, stabileste o intalnire cat mai rapida si atunci pe loc baga-i galusca cum ca ce-ar fi sa mergem acum la un service sa vedem ce si cum? Si daca ai si banu pregatit, probabil te alegi cu o masina. Ca asa, la telefon, toti accepta testarea dar apoi brusc masina s-a vandut. Oare de ce?
Pai depinde ce vrei să cumperi. Îți asumi că o să cumperi un cazan și pregătești încă 2-3000 pentru investiții. La mașini sh mereu trebuie sa ai bani pregătiți pentru cheltuieli neprevăzute (reviziile, cauciucurile, asigurare, vigneta nu intra în calcul). Trebuie să te aștepți mereu să îți cadă ceva, un alternator, compresor, senzor, rulmenți, amortizor, ambreiaj etc.
yeap. de unde și titlul articolului. asumă-ți că o să aibă nevoie de investiții și nu da toți banii pe ea.
@Zarax, am folosit o exprimare ambigua. nu , nu ma astept sa schime el, logic. Eu platesc verificarea. Daca aia imi zic „domne,a fost lovita cam nasol si nu e cea mai safe”, clar pa. Daca zic mai e una alta de schimbat, dar overall ok , am luat-o si dupa investesc ce am de investit / schimbat. Inclusiv bani deoparte pentru cheltuieli neprevazute.
@vali, da, ma astept sa mai am ceva de investit , fiind masina second hand. O sa avem sa facem tot ce e de facut. Dar ar fi nasol la o masina de 5-6 mii de euro sa trebuiasca investit 3 mii de euro in primele 6 luni. Stiu ca se poate, stiu ca e acest risc oricand la o masina sh, dar macar inainte sa o iau sa stiu ca a fost verificata de cineva competent. Daca e sa ajung sa bag 3 mii de euro, macar sa o pun pe seama ghinionului meu si nu ca am fost eu prost ( in contextul in care sunt afon la masini ) si nu i-am facut o verificare.
de ce nu te duci la o reprezentanta sau la un parc auto? experienta mea cu vanzatorii pe olx a fost demna de filme horror
Incearca si Brady Trade. Noi am luat 4 masini de acolo si am fost multumiti.
Fiind dealeri Skoda, majoritatea marcilor sunt evident, Skoda. Dar mi se pare ca au si ceva Ford si Opel.
Ideea e sa mergi direct la ei, daca esti din Bucuresti, pentru ca au multe masini care nici nu ajung pe site.
Si cei de la vanzari super ok, iti spun tot ce a avut masina, in ce ar urma sa mai bagi bani, etc. Cel putin, asa mi-a zis barbati-miu, ca el se pricepe, el s-a dus mereu.
Nu stiu ce sa zic, dar sunt destul de seriosi.
Dar daca nu esti sigur, ia pe cineva care se pricepe la masini, sa stie sa puna intrebarile potrivite.
Oricum, nu exista masina second hand, care sa nu fi avut mici accidente, zgarieturi, etc. Macar stii ca nu iti vand o masina cu probleme foarte grave (nu isi permit, fiind dealeri Skoda si lucreaza si cu Porsche Leasing).
Si poti sa faci si test cu ea, te lasa sa te plimbi cu ea pe acolo. Din nou, al meu s-a ocupat, nu stiu cat si cum te lasa, cert este ca mi-a zis ca le-a testat inainte.
Eu n-as avea curaj sa cumpar masina SH de pe Autovit sau OLX, prefer oricand un dealer autorizat.
Am mai cumparat o masina, tot SH, acum 6 ani, de la Neste Automotive. Sunt dealeri Ford, luaseram o Mazda. N-am avut nicio problema cu ea, 5 ani de zile. Deci, ai putea sa incerci si la ei.
Tu spui de masini? Romanasii cumpara case de 100-1500mii fara o minima verificare a structurii.
Recent vine unul la mine, IT-ist smecher, cu o problema foarte grava. A cumparat o casa cu 120 mii euro, bineinteles cu credit ipotecar, fara sa verifice structura. Casa noua, construita acum 3 ani. Acum s-a trezit cu crapaturi prin pereti de se uita copii in dormitorul parintilor prin ele.
Cand l-am intrebat de ce n-a apelat la un specialist sa verifice, stii ce mi-a zis?
Ca i s-a parut prea mult se plateasca un specialist cu o mie de euro pentru a verifica casele ce le-a vizualizat. O mie de euro!!! 1% din valoarea de achizitie a casei i s-a parut mult pentru siguranta proprie.
Acum consolidarea casei il va costa minim 15-20 mii.
De acord că trebuie verificată, dar… 1000 euro ?
Ce face omul ăla ?
Am cumpărat recent o casă de 60 de ani, în oraș.
Am chemat un arhitect și un inginer structurist. Cumulat m-au costat 1.000 lei.
Să nu exagerăm cu prețurile și să mai și afirmăm că e un chilipir.
poate voia sa zica ca 1000eur pt mai multe case vazute, ca asa si mie mi se pare mult 1000eur/casa. ce fac daca vad 5-10 case?
Tu cand cumperi un laptop de pe emag, apelezi la un IT-ist ca sa verifice daca procesorul e ok?
Oameni buni, 1000 de euro pentru minim 10 case analizate. In care este inclus si deplasarea la amplasament. Vi se pare mult 100 euro pentru o casa?
LOL? Casele noi nu vin cu garanție de la constructor?
@punkreas Bravo, pai sa ii faca retur casei daca nu ii place.
Se mai intampla ca cel care a construit/vandut casele sa plece/dispara dupa ultima casa vanduta, ca doar nu e fraier sa ramana prin zona :))
Când te gândești că îți amanetezi viitorul și economiile pe 20 de ani, să cumperi o clădire de valoare mare, parcă nu mai sunt atât de mulți bani.
Dar așa e când nu ai ținut în viața ta in mână 50 de milioane. Banii ți se par niște cifre pe un ecran, un curent electric.
Când calculezi la rece, adunat tot, costurile reale, parcă nu prea îți mai vine să dai banu pe sentiment sau necunoaștere. 1000 de euro acum, scutesc 20-30k mai târziu în ranforsări, întăriri de teren și ce dracu mai trebuie.
Am fost chemat recent să mă uit la instalația electrică a unei case la solicitarea cuiva și când m-am uitat in prize, tablouri, cabluri trase prin pod, direct pe lemn, fără copex metalic sau ignifug, cârpeli și contacte negre, i-am zis din prima că vreo 10.000 de lei îl costă numai instalația electrică. Trebuie refăcut tot de la 0…ca să fie în siguranță. Dracu știe ce o fi ascuns prin pereți și prin anexele din curte.
Și genul ăsta de gherle le fac oameni cu școală, cu pretenții de la ei. Ce să mai zic de un om simplu, care nu știe prea multe și vrea să își cumpere o casă?
Am platit eu 1000 RON pentru o verificare a structurii și a actelor.
Casa a fost verificată cu echipament de specialitate.
S-au verificat structura betonului, punțile termice.
S-a descoperit că casa avea probleme mari la structură și calitatea materialelor.
Nu am mai cumpărat.
Banii au meritat.
In tarile mai civilizate, asa ceva se numeste viciu ascuns, cumparatorul este protejat de lege, regulile sunt clare pentru vanzator, are un termen rezonabil sa se intoarca impotriva vanzatorului, persoana fizica sau juridica(casele noi au garantie de 10 ani), iar vanzatorul este obligat sa remedieze defectele(prin firma, nu cu nea caisa), sau sa suporte factura, in caz de imposibilitate de reparatie, se anuleaza tranzactia.
Iar de frica, vanzatorii nu fac porcarii, sau isi fac asigurari peste asigurari, asa cum, eu , ca si cumparator, nu verific structuri, ci semnez o tranzactie in fata notarului.
Dragos, si nu ne spui si noua cui ai platit? sau e secret?!
Ok, dai o mie de euro. Inginerul stabileste ca nu e buna casa si sa nu cumperi.
Gasesti alta. Dai inca o mie de euro? Daca gaseste inginerul aceleasi probleme?
Te saturi si te hotarasti sa iti faci tu casa. Dar tot esti pe minus cu 2 k euro
Punkreas esti autist ? A specificat omul ca aia 1000 de euro cumulează mai multe verificări .
Alta varianta mai rapida pt masini „pedestre” e sa dai o fuga pana la primul ITP. Sunt o droaie si sigur gasesti unul care sa te bage intre doua masini. Zici ca vrei o testare fara sa bage in sistem. Daca ies noxele, franele si nu pare a avea nimic tragic la directie sanse bune masina sa fie ok.
Am eu o poveste si mai faina. De la unii care se ocupa de studii geotehnice. Studiul geotehnic e chestia aia pe care o faci cand construiesti ceva, vin unii, iti dau foraj, fac analize de laborator ale solului si pe baza lor structuristul iti dimensioneaza structura de rezistenta. Adica sa ai grija sa nu bagi nici prea multi bani in fundatie, nici prea putini. Ideal e de facut inainte sa cumperi terenul, sa nu te trezesti cu surprize. Fix ca la masini.
Cica mai bine de jumatate din cei care se intereseaza, nu vor foraj. Vor doar hartia ca sa-si ia autorizatia de constructie. Degeaba le explici avantajele. Degeaba le zici ca daca isi iau un studiu geotehnic facut din burta, doar hartia, si ajunge structuristul sa se ia dupa el, o sa aiba date de teren prost, acoperitor pentru cel care l-a facut, si o sa ajunga sa bage mii de euro aiurea in fundatie. Diferenta de bani intre un studiu inventat si unul pe bune? 100-200 de euro.
Lasa domle, ca mai sunt si altii cu case in jurul meu, nu e terenul rau. Atata pot oamenii.
Sau cica la autostrada aia din Transilvania de a fost surpata 1 an de zile. Foraje facute din 200 in 200 de metri. Ca sa iasa ieftin. Au ratat fix portiunea unde s-a surpat. Normativul spune ca trebuie la fiecare 20 de metri. Cat ar fi fost un studiu geotehnic cu foraje la 20 de metri? Vreo 5000 de euro. Cat e kilometrul de autostrada? Un cost insignifiant, dar au zis ca merge si mai ieftin. SI pe urma i-a costat de 10000 ori mai mult decat economia de cost initiala.
Noi suntem un popor rupt de foame. Aia 100-200 de euro merg mai bine la un bairam, dati pe un cadou, la o nunta, un botez, sau doar ca sa te lauzi ca i-ai „economisit”.
La „optimizat” costurile romanul e lider, mai ales daca diferenta merge la el in buzunar.
Eu as plusa un pic. Nici masina nou-nouta nu ti-o cumperi de toti banii. Da, la masina noua nu-ti pui problema ca or trebui schimbate niste cauciucuri sau niste placute de frana, dar trebuie sa bagi niste benzina, mai trebuie o asigurare, ceva.
Altfel, am vazut mult prea des modul asta de gandire – am strans 5500 de euro, vine salariul saptamana viitoare, o sa am inca 500 de euro, hai sa caut masina de 6000 de euro. Il stiu pe unu’ care si-a luat masina de efectiv toti banii, dupa care s-a imprumutat de la unu pentru bani de benzina, de la altul pentru bani de mancare. Cat de imbecil sa fii incat sa-ti cheltui si banii de mancare pentru o chestie (nu conteaza ca-i masina sau altceva, cunosc un imbecil ce si-a cheltuit toti banii pe un aparat foto, apoi se plangea ca n-are bani de mancare)?
Cand vine vorba de masina SH, chiar daca masina e luata de la reprezentanta, cu garantie, istoric la zi si sigur nu e teapa, e masina folosita totusi. S-ar putea sa trebuiasca inlocuite niste consumabile – cauciucuri, placute de frana, ulei. Cand am cumparat masina precedenta, mi-am lasat o rezerva de aproximativ 3000 de euro. La masina curenta rezerva a fost de aproximativ 2500 de euro. Si astfel n-a trebuit sa fac foamea pentru ca am cumparat masina si nici n-a fost vreo problema sa inlocuiesc franele, cauciucuri, sa schimb un ulei. Masini cumparate de la reprezentanta, cu garantie.
„daca masina e luata de la reprezentanta” – sunt niste articole pe aici, unde era masina cu dauna, vanduta de reprezentanta ca intacta, iar cand i-a luat la rost de fals, s-au facut ca nu aud si l-au ignorat. (daca tin minte bine)
Hahaha, human.
Și apoi nu merită să râzi de proști și prostie, ca model de așa nu?
Boss, ai fost ciumeg, ți-ai luat-o peste bot? Aia e. Taci și înghite. Ți-o asumi.
Și eu cu prima mașină mi-am luat muia vieții. Am băgat bani in ea, că reparam una și picau 3. Și era un amarat de Opel Astra g.
Om care se ocupă de reparat mașini, el a ales-o, el a reparat-o, l-am plătit că mi-a ales-o, plătit că mi-a reparat-o și tot prost a ieșit. Prieten de al meu. Și tot mi-am furat-o.
Din nefericire, daca la reprezentanta sunt tepari, patesti cu masina noua. Ala de care zici tu a patit-o cu o reprezentanta BMW, luase masina de la ei cu 1000 de km, i-au zis ca a fost masina de test drive, ca sa descopere ca nu. Dar daca iei de la reprezentanta mai ai cai de atac – scrisoare la BMW in cazul aluia – te mai ajuta aia. Si-n plus, eu o zic la modul „sa ai niste bani pusi deoparte chiar daca masina e luata de la reprezentanta”. Si oricum o dai, e mai putin probabil sa-ti iei teapa de la reprezentanta decat de la Giani de pe strada. Sau vrei sa spui ca nu-i asa?
Noi am luat doar masini SH de la reprezentante.
Da, niciuna nu vine tipla, e logic. Dar nicio reprezentanta serioasa (de regula astia care sunt si dealeri autorizati) nu iti vinde masini cu istoric de accidente grave, facute pe bucati, etc.
In rest, majoritatea au fost zgariate, busite, dar nu reprezinta un pericol pentru noul propietar.
Apoi, cand iei masina de la reprezentanta, ai garantie 1 an de zile. Nu stiu daca e si la banii jos, ca noi mereu am luat in leasing pe 2 ani (eu nu pot sa dau toate economiile pe o masina, mi se pare prostie in stare pura, prefer leasing-ul), dar una din masinile noastre a avut probleme la frana de mana si au reparat-o fara sa croncane, ca era in garantie. Si n-am scos un ban din buzunar.
Masina mea a venit cu 4 cauciuri diferite si vibra volanul ca dracu la mers. Aia e, a trebuit sa cumpar cauciucuri noi (1600 de lei). Ambele masini fiind alta marca fata de vechea masina, musai a fost nevoie si de cauciucuri de iarna, macar pe una din ele (inca 1600 de lei).
La ambele masini a trebuit sa cumparam covorase din alea de cauciuc, ca au venit fara ele (inca 600 de lei).
Una mai avea nevoie de placute de frana si nu mai stiu ce.
Adica, problemele care apar sunt maruntisuri, fata de problemele care apar daca iei de la geani. Ce garantie iti da geani daca descoperi ca frana de mana nu tine? Asa, la reprezentanta sunt obligati sa ti-o inlocuiasca pe garantie.
Eu cand am luat masina, am facut programare la dealerul de marca si m-am dus impreuna cu samsarul acolo. Cu toate ca aveam programare la o anumita ora, ne-au intarzat 4 ore, samsarul facea spume ca „dai banii degeaba pe verificare”, ba ca il suna altii sa vada masina. Pana la urma i-am zis ca daca o vinde altcuiva asta e si ca nu ma deranjeaza 200 lei cheltuiti de mine pentru a dormi linistit noaptea ca nu mi-am luat teapa. Si i-am inchis gura. Cand au bagat-o la tester, ne-a chemat in service pe amandoi si mecanicul l-a luat la pwla pe samsar (cred ca avea boala pe aceasta subspecie de oameni). Masina avea o groaza de erori in computer plus ca a descoperit ca lipsea cu totul soclul pentru bricheta, plus catava zeci de mii km dați inapoi. Din fericire , masina avea bateria aproape terminata si a pornit-o cu curent de la alternator de unde si erorile pe computer. Dupa ce a sters erorile si a repornit-o totul a fost ok. Pe drum inapoi i-am zis samsarului ca sunt dezamagit si ca ma mai gandesc. In tot acest timp el incerca sa-mi vanda clasicul „ma mai suna si altii clienti interesati, uite chiar acum”, de fapt erau asociati lui probabil la capatul celalalt al firului. Dupa ce l-am lasat 2 zile, l-am sunat si l-am intrebat cat lasa din pret avand in vedere problemele cu bricheta si km dati inapoi. Pentru toata faza asta am scos 1000$ avantaj eu.
Primul lucru facut a fost sa o programez la service si i-am schimbat distributia, pompa apa plus schimb ulei si filtre si fluide de frana/antigel, baterie + set noi de gume.
Masina merge super bine si in ziua de azi.
ai făcut superafacere cu ăia 1.000€. doar că nu.
Nu ai inteles, probabil nu am explicat eu bine. Masina o luam oricum pentru ca avea deja pret bun, testam piata de 2 luni si masina asta era ceea ce cautam la cel mai mic pret. Faza cu km nu m-a deranjat deoarece nu erau oricum multi iar un diesel duce multi km, vorba unui mecanic, schimb jumatate de masin apana iti crapa un motor diesel bun, drept dovada ca masin are 4 ani de cand o am si merge beton.
Dar na, era mai bine daca dadeam cu 1000 euro in plus in acceptiunea ta.
„i-am schimbat distributia, pompa apa plus schimb ulei si filtre si fluide de frana/antigel, baterie + set noi de gume”
Distractia asta nu a fost vreo 2000E?
@unsirb, ce a schimbat el acolo intra la costuri de intretinere. Cand cumperi o masina SH primul lucru schimbi ulei, filtre, lichide si distributia. SI daca tot umbli la distributie schimbi si pompa de apa, ca e ieftina, dar daca pica, trebuie iar schimbata distributia cu totul.
Gumele cum ti-e norocul. Daca ai cumpara-o pe a mea de exemplu, cele de iarna au 6 ani, vara 1 an. Deci trebuie bugetat un set de cauciucuri.
Nu cred ca la BMW schimbi pompa de apa (sau orice altceva) ieftin
@unsirb
piesele la un BMW (seria 3) sunt mai ieftine decat la un Megane. Problemele sunt la teparii de la reprezentanta (care sunt o firma oarecare, in fond) si care-si pun preturile asa, dupa cum vor ei. Drept exemplu: reprezentanta BMW Praga – 800 de euro schimb de ulei. BMW Dresda (filiala a BMW AG, nu reprezentanta) – 300 de euro acelasi schimb de ulei. Dar ii inteleg pe cei care se plang ca orice la BMW e scump, daca n-au ce face si sunt la mana teparilor de la Automobile Bavaria Baneasa.
Intri la orice service/itp pe usa, schimb de ulei si filtre: 100ron. Consumabilele pe la 300 ron de pe autokarma. Total: <100 euro.
@Jan
Depinde de masina. Uite, pe autokarma, doar filtrele schimbate odata cu uleiul costa 300 de lei. Uleiul costa 282 de lei. E un pic mai mult decat aia 300 de lei de care vorbesti tu acolo, stii ce zic?
astia fac parte din categoria de soferi care baga benzina de 50 de lei
băi io sincer bag de 99 lei. ca de la suta in sus cere pin-ul la card și n-am chef să-l bag, plus că asa e mai covid-safe sa nu atingi butoanele alea.
@mobutu
Plătește cu telefonul și nu mai cere pin indiferent de sumă, confirmarea cu telefonul se consideră suficientă.
Eu nu inteleg de ce mai scrii povesti pentru sarantoci din astia, credeam ca pe aici suntem doar din astia cu salarii de la 2000 EUR in sus. Pe cine intereseaza asta?
Acum la subiect, sunt masini second pe care le iei de la reprezentante de afara, verificate de ei acolo. Mai au si regsitru electronic in care se tine evidenta a ceea ce trebuie verificat si schimbat si te avertizeaza in bord. Pentru cazurile astea verificarea in tara si revizia devin superflue.
Pacat ca n-am eu timp si nici cine stie ce talent la scris sa va povestesc un guest post despre experienta mea cu masina cumparata de la dealer neamt.
Hai ca punem o vorba buna la zoso, sa nu-ti dea deadline-ul maine si scrie-ne in week-end experienta cu neamtu’.
gicu https://zoso.ro/verificam-atunci-cand-cumparam-masina-aducem-masina-germania/
Legat de studiul geo, am facut si eu prostia sa accept doar actele (400lei) in loc de forare pe bune(800 lei). Surpriza a fost ca terenul , fiind agricol, era mai mult negru si am sapat fundatie de 2 metri jumate in loc de 1 m. 30 m cubi beton doar un fundatie.
Terenul era deja al meu de ceva ani. Am facut beci ( ma rog, subsol ) cu ocazia asta. Una peste alta oricum n-aveam ce face.
Frate tu ai gresit articolul :))
As adauga si eu o regula, si anume „la fiecare an de vechime, calculezi 30.000km, indiferent de ce scrie in anunt”.
Apoi, inainte sa cumperi, ceri VIN-ul si il verifici pe aida.ro, vezi daca a fost dat inapoi kilometrajul, etc.
Alta regula e ca sunt anumite masini recunoscute pentru fiabilitate pe termen lung, de genul Skoda Octavia. De ex. o Octavia 2 din 2006 poate avea si jumatate de milion de km la bord si sa mearga perfect.
Cand ai dubii, ia-ti prietenul care lucreaza la un service auto sau la un magazin de piese si vedeti impreuna masina.
Tu esti ITist, si e foarte bine, dar nu te pricepi la masini, si asta e la fel de ok. Lasa orgoliul si mergi pe mana aluia care se pricepe, ca sa nu ajungi tot la el ulterior sa ti-o repare pe multi bani.
Dar romanul e o specia aparte la cumpararea unei masini. Vreau doar Audi, BMW maxim 4-5 ani vechime, 80 000 km la bord cu pret de Logan. Am vandut in trecut un A6 din 2014 si un seria 7 din 2011, ambele masini personale. La un moment dat, am crezut ca nu mai am rabdare, efectiv veneau toti parlitii, samsarii, bombardierii pulii, comentau dotarile masinii, o experienta nasoala pentru mine. Ala care a cumparat audi-ul, dupa ce i-am lasat 700 euro, numai sa dau masina aia odata, am facut actele si deodata imi spune sa-i mai las 50-100 euro ca sa bage si el niste motorina. Va imaginati ce saracii de oameni..
e plină românia de oameni care se îmbracă de la decathlon, dar conduc seria 7.
Da mă, dar omu are Audi. Asta contează în văzul tuturor. Restu-s detalii.
Hai nu mergem cu mașina ta la munte? Că nu am anvelope bune, că nu am asigurare, că mi-a expirat ITP, că a mea consumă mult, că ne combinăm mai mulți la motorină, că am un defect la ea, că e in service, că 10000 de motive. Jump cu minusurile
Ai dreaq economiști și antreprenoriinmilei.
@ Vali: Decathlon e scump, Pepco e the new shit … nu chiar asa new, dar în fine, înțelegi
Si i-ai lăsat?
Interesant e ca aproape oricine isi poate cumpara totusi o masina noua. Un Logan Plus, adica are totusi aer conditionat si geamuri electrice fata, masina cinstita, luata prin rate de la Dacia, cu 5 ani garantie inclusa si revizii incluse, adica trebuie doar sa bagi benzina in ea, vine cu o rata de vreo 600 lei, timp de 5 ani. Dar efectiv in 5 ani nu ai nicio grija. Pot sa fac pariu ca daca iei un SH din zona de bani a avansului, in 5 ani o sa bagi mai multi bani in ea.
Cu conditia sa ai grija de ea. Ca aici intervine smecheria. SH-ul devine mai ieftin pentru ca lumea nu mai are grija de ea. Cauciucuri de la SH. Motorina eventual de la soferii de RATB. Tapiteria rupta. Vreo 3 butoane care nu merg. Ulei pe la motor. Etc etc.
Dar schimba uleiul la 5000 km. Ca sa nu-i moara motorul, ca deh, nu stie, poate pica in orice moment, ca in sinea lui stie ca de fapt kilometrajul e triplu. Dar cu pneuri SH, pentru ca siguranta lui e mai putin importanta decat aia a motorului.
Nu e adevarat. Eu am avut doar masini SH, in general le iau cu maxim 4-5 ani vechime. Luate doar de la reprezentante, nu de la geani de pe OLX. Ai si garantie 1 an, la una din ele mi-a reparat toate bubele fara niciun cost (care nu erau mari oricum, doar chestii de inlocuit).
Cu niciuna nu am avut probleme, toate au functionat perfect. In afara de consumabile nu a fost nevoie de nicio reparatie majora.
Si n-am cumparat niciodata cauciucuri SH, tocmai ziceam intr-un post mai sus, ca am luat cauciucuri noi la ambele masini.
Nu stiu de unde deduci, ca daca iei masina sh, automat cumperi kktuiri aftermarket sau cauciucuri sh. Eu tratez orice masina ca pe una noua.
Citesc comentarii și mă minunez. 15 ani de lucrat în piața auto, știu o grămadă de chestii, citesc păreri și simt că parcă nu știu nimic.
Sunt conștient că pot fi subiectiv (pledez pentru cumpărat mașină nouă la orice oră), dar înțeleg că există segmente de cerere în bugete de 2500 – 7500 EUR pe care nu le poți acoperi decât cu second-hand.
Ca să împac și capra și varza, părerea mea este că cine are peste 15.000 EUR buget nici nu ar trebui să se gândească la second-hand (hai, poate cel mult o mașină de pool-car de la un dealer de marcă din Germania pe care o vinde la 1 an vechime). Eu zic că suma aceea o poți da avans la o finanțare pentru o mașină nouă, iar ratele constituie valoarea reparațiilor pe care ar trebui să le faci la cazanul luat de la samsar + o mică sumă ca buget de comfort (e mașină nouă, are garanție, practic pleci la drum la orice oră și te doare în bască).
Pentru bugetele mai reduse, recomand clar mașina luată dintr-un parc de ocazie de la un dealer de marcă. Da, știu, e cu 15% mai scumpă. Mulți oferă și 3-6 luni de garanție. Și nu uitați: orice firmă poate fi trasă la răspundere dacă vă oferă un produs viciat. Cu samsarul… prinde orbul, scoate-i ochii. Cred că e mai simplu să găsești bătrânica aia din Germania care s-a dus la piață cu mașina :))
margelatu, cu 15K iau un forester 2017, care a fost nou 40K.
extrapolează asta la orice marcă vrei tu.
@Vali – Nu-i mașină ca Subaru, nici echipă cum e Farul.
Probabil devalorizările la Alfa Romeo sunt chiar mai mari.
@Margelatu’
hai sa-ti spun eu o chestie, care pare ca te ocoleste: masinile se devalorizeaza cel mai mult in primii ani. Na, acu stiu ca pe aici se plimba numai miliardari, dar uite, mie nu-mi surade sa pierd in cativa ani 2 treimi din pretul masinii. Nu ma incanta foarte mult ca o masina pe care dau 15k euro noua o pot vinde cu 5k de euro 5 ani mai tarziu. E o pierdere de 10k de euro. Imi convine mult mai mult ce am facut cu masina dinainte: am dat 12k euro pe ea si am vandut-o 6 ani mai tarziu cu 6k de euro. Am pierdut doar 6k de euro in 6 ani. Si cu cat te duci la masini mai scumpe, cu atat pierderea asta e mai mare in primii ani. De exemplu, masina curenta. Noua costa 53k de euro. Am cumparat-o eu cand avea 4 ani, 77k km (si garantie de un an) cu 16k euro. Te rog explica-mi acum cat de misto e sa pierzi aproape 10k de euro pe an. Si nu, n-o baga pe aia cu „garantie” chestii, ca nu se bulesc masinile dupa 5 ani. Sunt cazuri, nu zic nu, ca sunt si imbecili care nu intretin deloc masina (si se mira apoi ca marca X nu mai face masini ca inainte), dar iei – cum ai zis tu – de la reprezentanta, cu garantie.
Băi nene, ai 15 ani experiență în domeniul auto, dar tot ești captiv în cele două extreme. Ori mașină nouă, ori cazan. Nu există mașini cu 2-3 ani vechime, cu rulaj redus, eventual cu garanție extinsă, pe care să le poți lua cu 45-50% din prețul de listă (poate și 40% dacă prinzi un chilipir). N-ai cum frate…
@Sabotor – după cum am zis, pot fi subiectiv. Nu sunt miliardar (never will be), până acum mi-a ieșit să dețin (nu vorbesc de mașinile de serviciu, ci de ale mele) doar mașini noi-nouțe sau de max 1-2 ani cumpărate de la foști angajatori – și știam care a fost istoria lor.
Depinde foarte mult ce primează pentru fiecare cumpărător – are perfect sens faptul că tu ești un om pentru care este important cost of ownership / depreciere, și calculezi simplu pe această axă.
La mine este mult mai emoțional de ex., contează mirosul de mașină nouă, tehnologia de pe ea și configurația ei mai mult decât doare costul achiziției. Prefer să aștept 3 luni după o mașină comandată fix cum vreau eu decât să o iau „p-aia gri de pe stoc la reducere”.
Nu am spus că se bulesc mașinile după 5 ani, dar foarte multe chilipiruri din piața de samsari sunt daune în diverse stadii, aduse din DE / FR / NL / BE, reparate la nea Gică în curte. Iar aia nu va mai fi mașină în viața ei. Iar altă categorie sunt cumpărătorii pentru care „180.000 km nu sunt mare lucru”. Și în timp ce eu plăteam liniștit o rată de leasing, aflam cât costă o rampă de injecție de Opel, o suspensie de Ford, o chiulasă de Skoda, supape noi etc etc. Da, știu, se pierde mult la o mașină nouă dar confortul ăsta este pentru mine de neînlocuit.
Pai am zis, nu iei masina SH de la Giani de pe strada. O iei din reprezentanta, ca ai si garantie la ea.
Pai daca vorbim de cazane, ai dreptate. Dar nu totuna e o masina de 10+ ani cu 250k km la bord si alta e o masina de 3-4 ani, sub 100k. In principiu, masinile din ziua de azi n-au probleme pana-n 200k km. De la 200k in sus incep sa cada ba una, ba alta. Nu motorul cu totul, dar un senzor ici, un furtun colo, o valva EGR dincolo. Ultimele 2 masini le-am vandut dupa ce au ajuns la 200k km – prima pentru ca imi sarise mustarul – schimbasem valva EGR (si uleiul cu ocazia aia) in Noiembrie; in Decembrie a trebuit sa schimb si sonda Lambda, iar in Ianuarie pornise intr-o dimineata in 3 cilindri. M-am gandit scurt ca n-am chef sa merg la service in fiecare luna, asa ca am cumparat alta masina pe care am maritat-o cand a ajuns la 220k km desi n-am ajuns sa am probleme cu ea, dar stiam ce va urma. Acum are 260k km si inca n-are probleme majore, ar mai fi mers un pic ;). Si uite cum si eu am stat (si stau) linistit, cu masina SH, in timp ce altii – cum ai zis – afla tot felul de chestii dragute. Astea fiind zise, inteleg si partea cu „vreau sa fiu eu primul in masina”. E ok. Dar in rest… Tehnologia? Pai o masina de 3-4 ani e inca in generatia curenta… aceeasi tehnologie. Configuratia? Pai nu stiu, eu cand mi-am schimbat masina tocmai de asta m-am lovit – ma uitam la un Hyundai; varianta de baza avea tot ce-mi doream eu, mai putin motorul, dar daca voiam un motor mai mare, trebuia musai sa iau si un pachet de 4000 de euro cu chestii care nu-mi erau necesare. Iar piata de SH e atat de mare incat gasesti masini cu tot felul de dotari. Da, s-ar putea ca masina X sa nu aiba exact dotarile dorite, dar gasesti pe piata alte masini, e imposibil ca una sa nu aiba ce vrei tu.
Decathlon este ok…in comparatie cu trentele China sau Turcia pe care scrie marca cat mai vizibil.
Tine minte, cu cat o masina este mai curata la exterior (gen luceste), cu atat sunt sanse mai mari sa fie samsarita. Fugi cand vezi ca are motorul spalat :))
eu i-am făcut detailing interior înainte să i-o dau lu tata
Pai tu ai facut asta pentru sange din sangele tau :))
Absolut necesar sa faci testele necesare înainte de o achiziție. Mai ales ca unele nu costă mai nimic.
Am un prieten cu un service auto in zona Plaza. La el daca se oprește o mașină in poartă cu ceva probleme și i se solicita un test, își face cateva minute și pune testerul pe mașină, apoi îi explica omului ce are de făcut și se intoarce la treaba lui. Absolut gratis, el consideră că e doar un prea mic ajutor, gen schimbarea unui bec.
@Papi: Imi place abordarea prietenului tau, nu neaparat ca face asta gratis cat faptul ca ajuta cat ii permite timpul. Poti sa ne spui numele service-ului? Mersi!
Andrei, daca ar fi un prieten de-al tau, tu i-ai spune numele? Cam ce crezi ca ar fi in fata service-ului ar stii jumatate de Bucuresti ca face constatari gratis?
Aș da numele service-ului, dar ar fi reclama pe față și asta nu se face. Am spus zona, acum fiecare poate cauta intre alea 5-6-7 din zonă. Dacă aveți nevoie de un service bun si de încredere, luați adresa mea de mail de la stăpânul blogului.
@w: I-as spune numele in context-ul in care serviciile pe care le presteaza sunt de calitate si ar beneficia atat el cat si potentialii clienti in urma reclamei. Acum avand in vedere ca se vor strage multi oportunisti la poarta omului, este o posibilitate foarte mare, dar ma bazez si pe faptul ca o parte din cei care merg la pomana o sa si lase masina la reparat.
@Papi: In regula, mersi pentru detalii. Voiam numele intrucat un service decent si corect este mai greu de gasit.
@Vali: Daca poti si vrei sa ne pui in contact as aprecia.
Zilele trecute pe valea oltului in coloana erau 5 BMW-uri, unul avea sanse sa fie nou si decent, celelalte diferite cazaturi din diverse stadii de degradare.
Amuzant era un baiat cu x5 . Se grabea doar in linie dreapta da cum dadea de o urcare mergea mai incet ca mortul, de treceau dubele pe langa el.
Ieri intre slobozia si braila iar plin de BMW-uri.
Zilele urmatoare am treaba prin zalau, o sa trec si pe la targul de gioarse sa vad proportiile, de obicei e 60% VAG 30% BMW/Merc – febletea romanilor.
La plata rezidualei pe firma dealerul a oferit si setul de vara cu 100/buc. Pt o balena romaneasca de 1.6 (masina are cu totul aproape 35mii) deci setul de vara nu a vazut mai mult de 10mii de km. Se poate sa iei si roti ieftine
Sultane, împărăția ta ce conduce?
O coreeana cinstita.
Daca le zic la astia ca anvelopele de pe Logan (195/55 R16) m-au costat 480 ron/bucata, ii ia cu leșin.
păi nu găseai la 400 lei toate, fraiereeeee?!?!?!? și de restul țigări!!!
@Notnow
Ba da te cred, deoarece sunt o mărime ușor atipică, jante pe 16 țoli, ceva marcă premium. Nu mă miră nimic.
Pai cam mult. 100 de euro pe bucata (sau ceva peste) sunt Continental sau Dunlop de 17…
Nimeni nu intelege cand le spun ca am cumparat masina cash si am in cont inca de 2 ori acea suma.
Efectiv nu inteleg de ce am cumparat o masina ieftina in loc sa cheltuiesc mai mult pe masina cand pot.
Ei, e simplu, fiecare face ce vrea cu banii lui, unii vor să se simtă bine în mașină, alții vor să impresioneze cu ea dar stau cu chirie într-o garsonieră și cei mai mulți au alte priorități în viață, gen bricolaj, scule pe lângă casă, vacanțe exotice în străinătate și lista continuă lejer.
Vorbiti de masini cu combustie, dar nu vad pe nimeni zicand nimic de Tesla, ca tot vin in Romania. Stiti ca astea nu prea se devalorizeaza, dar nu sunt pentru toti saracanii: https://insideevs.com/features/435693/tesla-model-3-exceptional-resale-value-among-cars/
nu prea se devalorizeaza ca le foloseste lumea la taxi/uber/bolt
Masina in Romanistan reprezinta un statut social. Este singura sansa sa demostrezi ca esti peste cea ce esti de fapt. De aia vedeti plin de rupti in cur cu masini ce nu si le permit.
Am 4000 de euro, maxim 4500. Ce îmi recomandați, BMW 520 din 2005-2006 sau E klasse din 2005 ? Manuala, ca să simt mașina..
stop trollin.
Dizãl cu gpl
si verificarea la service tot teapa este. masina lovita si reparata pe genunchi, piese lipsa sau luate de la alta marca de masina si facute improvizatii sa se potriveasca, masina dusa la service reprezentanta de marca si n-au vazut nimic.
singurul lucru bun in povestea asta este ca am luat masina foarte ieftin si ma asteptam la vicii ascunse.
Bai, e foarte adevarata treaba cu pastrat bani de o urgenta. Dar asta e aplicabila, cum bine au enumerat parte din antevorbitori, pentru o mica parte a populatiei. De regula, cheltuielile mari din viata omului (case si masini, nu vb de aifoane, ca te nasti cu 2 rinichi, nu te plange!) atrag o incarcatura emotionala. Multi uita de partea logica si raman victime emotionale, ca ce misto o sa fiu eu cand ma duc la Dâlga cu caruța noua / pun poze cu cazan cu proiectoarele aprinse doar cand nu e ceata. Daca te mai si gandesti un pic la costurile ulterioare, sigur ar trebui sa ai un robotel in cap care sa iti blocheze mana cand vrei sa scuturi portofelul. Dar, din fericire (cica), nu toti gandim la fel.
Caz personal, acum 1 an jumate: gasesc masina, pret de 15k, si era fix ce cautam. Si se vedea pe ea ca era cap-coada intreaga, dar pt ca erau multe lucruri care puteau sa mearga naspa, mai ales dpdv financiar, am insistat sa o verific in 3 service-uri, pt diferite parti ale ei. Ca ala care le putea face pe toate era full, si „mai am un baiat care vine sa o vada in wkd”. Cert e ca am vazut masina miercuri seara, iar marti aveam hartiile si cheile. Cu toate verificarile facute. Si tot a crapat compresorul de AC, dupa vreo 6 luni. Din ce am vb cu mecanicul si am vazut si dupa ce l-au demontat, nu prea aveai cum sa stii ca se duce dracu’. Aia e, 1800 lei si s-a pus altul, dar asta nu pot spune ca e din cauza ca e „manarita” masina. Sunt facute sa ceara bani, si se pare ca la 5 ani incep rateurile pentru multe din ele.
@Margelatu: Ce mișto e când spargi semințe și scuipi cojile, lucrezi de 15 ani în piața auto dar măcar recunoști că ești, poate, subiectiv. Ia spune-ne tu ce mașină nouă poți lua cu 15 mii de euro, în afară de Logan și toate neamurile sale, eventual Fiat (se mai fac de astea?) sau WV Polo? Dar atât să coste când ai semnat contractul, nu „de la…” cu motorul de 900 cmc, fără roată de rezervă, geamuri electrice față și de culoare albă? Înainte de a-mi cumpăra mașina actuală, am făcut test drive (și am cerut oferte de preț) cu Ford Kuga, T-ROC, Tiguan, Mazda CX-3/CX-5. Ghici ce? Pe primele 4, cu dotări medii spre sus, le bătea la poponeț cazanul meu de Passat (Highline, 140 de cai din 2007) cel puțin la confort și la „mâncat asfaltul” când mă înfingeam în pedală. Și nici una dintre ele nu era sub 20.000 de euro, cu tot cu rabla. Singura care m-a impresionat a fost CX-5 (de 150 de cai) dar care, la ce voiam eu, costa 37.000+. Așa că m-am decis și am luat o CX-5, Top Revolution Sport, la 175 de cai, din 2014, la 83.000 de km, printr-o firmă din România, neplătitoare de TVA, de la o firmă de licitații din Germania și m-a ajuns aici 16.200. Da, recunosc, nu are facelift-ul ăleia din 2019 și nici head-up display dar are 25 de cai în plus, restul dotărilor sunt similare. Dacă te-aș fi citit anul trecut dădeam banii ăștia pe un Clio super full sau pe un Fluence chel. Da, vor sări hater-ii în sus că stau în cele un milion de bășini ale neamțului, numai că și voi, posesorii de mașini noi la 15.000 de euro, cu miros de plastic ieftin și cu maxim 115 cai, când mergeți la un restaurant de fițe sau vă relaxați într-un lodgy, la mare, pe o canapea, e posibil să stați în mai multe bășini de bombardieri decât a dat neamțul în mașina mea. Iar aia cu leasing-ul de care se vorbea la alt articol, hai să fim serioși, în România rentează doar la persoane juridice, dacă ești persoană fizică găsești mulți cămătari mai omenoși decât firmele de leasing. Numai cine nu a trăit-o pe pielea lui nu recunoaște asta. Eu am pățit…
Ba Gicule da’ furi curent rau. Si tu ca idee unde mergi la mare? Iti inchiriezi plaja, restaurant, ca din ce spui pari parlit, mai ai si Passat highline de 140 cai, racheta ce mananca asfaltul. Pai daca iti dau sa conduci o masina de peste 300 cai, ce naiba mai zici de aia? Un Kuga dotat e in jur de 30 000 ca idee, si nu il poti cumpara cu passatul highline, ce dracu o mai insemna si asta
Din pacate „gluma” asta cu daca nu cumparati acum mai am alti 3 la coada functioneaza in 90% dintre cazuri . Urmatorii 3 care vor veni unul tot o va cumpara , fara carte service , fara verificari .
Asta cu cartea service mi se pare mizerabila – stai bre putin – ok , revizii ai facut ?! DA – NU – arata-mi actele sau zi-mi la ce service a fost ultima revizie . Pai nu stiu …. atunci du-te si adio . Am dat LOGAN-ul dupa 7 ani cu revizii la zi, fara probleme si am luat pret bun ,pentru ca eram primul proprietar si am raspuns corect la intrebari . Carte service da – 5 ani la DACIA , 2 ani la service-uri bune , dar am documente justificative pentru piese si garantia lucrarilor .
Da , km se pot verifica pe seria de sasiu , inscrisa in fiecare an la ITP . A facut proba de condus , a vazut ca anvelopele sunt bune , nu shanlian sau alte mizerii ci era Continental , nu a pus alte intrebari . A sunat la ultimul dealer service sa se asigure ca e conforma stampila si ca s-a facut revizia la ei .
A intrebat de reparatii – i-am aratat poze si discutia cu service-ul (mecanicul) , ca nu s-au facut magarii (discutie de 2 ani) . In 25 de minute el a plecat cu masina , eu cu banii. Dupa 5 ani masina are 380k km (vreo 270k in plus vs cand a plecat) :)) cred ca e multumit .
Mașinile noi sau sh sunt incredibil de scumpe de cumpărat și de întreținut. Spun asta ca proprietar de Logan diesel din 2008 care încă merge decent.
Cu revizii la zi și schimbat cam tot ce e necesar, plus combustibil ajung la cam 700 Ron/luna.
Îmi e groaza sa cumpăr un sh mai ales ca eu știu cât de greu e sa întreții masina corect.
Din când în când ma apuc sa ma uit pe autovit la sh. Imediat ce fac un calcul simplu îmi dau seama ca orice upgrade ar fi o pierdere.
As lua cam 2000 euro pe o masina de 141.000km (reali ca eu am condus) și cu istoricul de service foarte real.
Cam orice iau cu combustie interna va costa și întreținerea initiala(distribuție, fluide, cauciucuri, plăcute, discuri) inca1000 euro.
Automat dacă merg pe turbo diesel trebuie și bani de turbina+injectoare(1000 euro minim) și filtru DPF(2000 euro)
Daca aleg cutia automata ar trebui și aia sa aibă un buget de reparații.
Deci 5000euro extra trebuie bugetati
Cel mai ieftin e sa tii masina curenta in stare buna cât mai mult timp.
Regula ca masina sa nu depășească 10% din venitul anual e critica. La mine se aplică.
De fapt se aplica cu masina actuala la valoare ei curenta.
Daca as cumpăra o masina mai scumpă as deveni stresat.
Ratele și leasing ul sunt pentru oameni disperați sau fraieri. Nu fac decât sa ridice prețul mașinii noi.
@Saragea (nu cumva e Săracea?) Ai înțeles 100% subiectul articolului și comentariul meu. Eu zic să nu-mi dai o mașină de 300 de cai, păstreaz-o pentru tine (pun pariu pe un euro că ai văzut o mașină de 300 de cai doar în poze)! Pentru berbecuți ca tine, care nu știu ce înseamnă ceva (Passat highline, e.g.), există google. Iar pentru cei care nu înțeleg un text (tot despre tine e vorba), există o categorie în care vă încadrați numită analfabeți funcțional. Explică-mi, cu cuvintele tale, de unde ai dedus tu că eu aș fi vrut să cumpăr un Ford Kuga cu banii obținuți pe Passat. Loganul tău din 2005 câți cai are? Sau poate tu ai doar „șasă cai frumoși” și, în cazul ăsta, te înțeleg perfect.
Salut, Vali!
Tare aș vrea să indexeze google VIN-ul unei mașini, așa că las un comentariu pe care sper să-l aprobi.
După toată tărășenia, am pus pe OLX un anunț de atenționare în care am descris toată povestea (vezi mai jos), la care am atașat și rapoartele CarVertical și RAR. OLX mi-au dezactivat anunțul de atenționare, dar îl păstrează pe cel al vânzătorului nesincer și neserios. Cool story.
Serie sasiu: JMZDE145200187402
Vânzător: AdriXX LaXXX
Nr. actual: IF XX KPF
Succintă prezentare a evenimentelor:
Văd un anunț pe OLX pentru o Mazda 2, 2008, 1.5L benzina + GPL, la prețul de 17.500 lei.
În dimineața zilei de 15 martie 2023 l-am sunat pe vânzător și am discutat câteva chestiuni de bază. Întrucât, printre altele, vânzătorul a confirmat că mașina este în stare perfectă de funcționare și este de acord cu verificare în service, am stabilit să ne întâlnim seara în parcarea Leroy Merlin Bragadiru (intersecția Soseaua Alexandriei cu DNCB).
„Starea perfectă de funcționare” a fost infirmată la fața locului:
– ușa stânga spate nu rămâne deschisă;
– compresorul AC scoate zgomote puternice (clănțănit metalic) în timpul funcționării;
– la apăsarea pedalei de ambreiaj se simte un hop, care este însoțit de un click metalic.
Pentru evitarea oricărui dubiu, nu am verificat funcționarea sistemelor electrice, iar test-drive-ul a constat într-o simplă tură de parcare (nu am cunoștințe de mecanică).
Cu ocazia vizionării, vânzătorul a afirmat că:
– ușa stânga spate ar fi „uzată de nepoți”;
– climatizarea scoate respectivele sunete încă din 2019, însă e funcțională. Înlocuirea costă mult (2.500 lei compresorul, exclusiv manoperă și alte materiale necesare) și nu merită;
– de când se află în posesia lui (2019), mașina n-a fost implicată în niciun incident, cu o singură excepție, anume că în 2022 a fost zgâriată pe partea stângă de o mașină mare;
În urma unor discuții amicale, vânzătorul a fost de acord să scadă costul compresorului din prețul inițial, rezultând astfel un preț final de 15.000 lei. Am convenit împreună că mă voi ocupa să fac programare la service cât mai curând posibil și, sub rezerva că nu vor fi depistate probleme GRAVE, facem actele imediat după verificare.
După întâlnirea cu vânzătorul, în pofida faptului că bătusem deja palma, am observat că prețul din anunț a fost scăzut la 15.000 lei.
În 16 martie, după insistențe îndelungi pe la diverse service-uri și mecanici, am reușit să obțin o programare la Asko București (reprezentanță Mazda) pentru dimineața zilei de 17 martie și l-am sunat pe vânzător spre a-l anunța, exact așa cum am convenit. Vânzătorul a refuzat să meargă la service. Principalele motive invocate de vânzător (V) și contraargumentele pe care i le-am expus (C):
V: pierd timp și starea de sănătate nu-mi permit să conduc și să aștept atât (1h dus, 2 ore așteptat, 1h întors);
C: de la bun început ne-am înțeles că nu o cumpăr fără verificare în service; poate să meargă fiul/fiica/vecin/prieten, putem încerca să reprogramăm dacă nu vă grăbiți;
V: nu vreau să-mi creez obligații;
C: o duc eu la verificare, vă las garanție orice act (CI/permis/declarație/pașaport);
V: n-am încredere, nu ne cunoaștem; oricum am negociat prost și am scăzut prețul prea ușor, e prea puțin 15.000 lei;
C: am observat că imediat după ce am văzut mașina, prețul a fost scăzut și în anunț;
V: vreau s-o dau repede;
C: deci nu prețul e problema. mergem mâine la verificare și, dacă mașina e ok, facem actele și aveți banii în mână/cont, mai repede de atât e imposibil s-o dați;
V: nu pot;
C: trimit INTEGRAL prețul în cont, o duc eu la verificare și după verificare fie facem actele, fie v-o dau înapoi și îmi restituiți prețul;
V: ne complicăm inutil;
C: mașina are vreo problemă sau eveniment pe care ați omis să mi-l spuneți?
V: nu. cui chiar îi place, o cumpără. nu vreau să pierd timp.
Mașina a fost lovită de 3 ori de când e la vânzător. La ultimul incident (sfârșitul lui 2022) se pare că a fost afectat un LONJERON. Știam deja de acest lucru înainte de a programa verificarea la Asko (cost 500 lei), dar nu am considerat că mașina nu merită cumpărată – poate a fost reparată corespunzător sau, în cel mai fericit caz, e o eroare în raportul RAR.
Vânzătorul este relativ în vârstă, cu voce mieroasă și lasă senzația de sinceritate. De altfel, afirmă în mod constant că are probleme de sănătate și nevoie de bani, de aceea este nevoit să-și vândă mașina.
Nu știu cu precizie dacă/ce probleme are mașina și de ce natură, însă vânzătorul este complet nesincer și neserios.
man, e o răpciugă de 3.000€ veche de 15 ani. nu are cum să fie în stare bună.