O nedumerire legată de cele mai vândute mașini din România: Octavia – Megane – Focus

Sunt curios de ceva. Anual se publică un top șchiop al mașinilor noi vândute în România și în fiecare an topul arată așa: Dacia, Dacia, Dacia, Octavia (1200 bucăți), Clio (600 bucăți), Megane (500 bucăți), Focus (500 bucăți).

Sunt oare manageri de la companiile astea două care se întreabă de ce românii cumpără în continuare Octavia în numere record și nu cumpără Focus sau Megane, care, vorba aia, sunt ale constructorilor locali? De ce, chiar și la flote, se preferă Octavia?!

Că eu mă mir. Nu se poate să fie doar prețul (care e, desigur, mai mare la cele două, dar nu cu mult, și la flote oricum se fac reduceri). S-au făcut oare sondaje pe tema asta? Sunt curios cum a fost topul motivelor pentru care nu și-au luat Focus sau Megane. Interior infect pe unu sau pe doi? Service scump și neprofesionist pe doi? Fiabilitate pe unu sau pe trei?

Că trebuie să existe niște motive.

focus-megane-octavia

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

172 comentarii

  1. Spațiul interior? La noi nu pleci în concediu fără trei sferturi de șifonier.

    00
    • Corect – in Skoda incape chiar tot sifonierul.

      10
    • Si bagi si masina de spalat „sa fie”

      00
    • Crezi? Eu sunt sigur ca plecam cu sifonierul. S-a stricat masina si voia nevasta la ma-sa mare. Zic ok luam un autocar 2 bagaje de caciula si plecam.

      „Fitz” atenti ce cam ajuns sa car la un moment dat.

      Aveam asa:
      – in spate un ghiozdan,
      -pe umar o geanta gen alea de cara flacaii la sala (imi scapa numele acum pls help)
      -in mana stanga carutul copilului (impachetat)
      -in dreapta trolerul

      Zic :))
      -Femeie NICIODATA nu mai mergem pe jos la ma-ta mare. De acum inainte nu car mai mult de un ghiozdan in spate si o geanta intr-o mana.
      -Aaaah voi barbatii sunteți tare sensibili

      Pababibam. Pai daca ar fi dupa femeile noastre toti ar trebui sa conducem Porsche Taycan si sa incapa in el ca in duba.

      00
    • Off- tu esti Sorin de la softwin? cu super oltcitu vietii?:)
      On-Femeile decid topul asta pana la urma?

      00
    • @Ionut

      Acuma știi și tu de ce a scos Porsche varianta combi la Panamera.

      00
    • Păi nu mai bine puneai o remorcuță la Porsche ?

      / end troll

      00
    • NOU
      #8

      @IonutO
      -„-pe umar o geanta gen alea de cara flacaii la sala (imi scapa numele acum pls help)” => duffle bag

      00
    • @Ionut O – duffle bag

      00
    • Asta chiar asa e. Cu 6 transporturi am mutat o casa-ntreaga, inclusiv florile.

      00
  2. La Ford sunt reduceri mai mari, iar la flote au modele speciale, mai puțin dotate și mai ieftine. În plus, Octavia are spațiu interior mai mare și beneficiază de umbrela VW / fiabilitatea germană

    00
    • Octavia e germana cum e loganul francez.

      00
    • Ford pleaca cu -20% din pretul de lista odata ce pasesti in showroom.

      00
    • Stiu ca Skoda nu e germana, dar ia discuta cu oamenii sa vezi cum zic „e vw de generatia anterioara, chiar daca scrie Skoda pe ea, e masina germana, e buna”

      00
    • @ dan – bine ma!

      10
    • @vasi, cam ce problema ai cu fiabilitatea Logan-ului?
      In general este considerata una dintre cele mai fiabile masini de pe piata.

      Si da, Skoda este masina germana atunci cand are aceleasi motoare si este construita pe aceeasi platforma cu masinile Volkswagen.

      00
    • Fiabilitate germana? De cand sunt recunoscute masinile germane pentru fiabilitate? Serios vorbind.

      10
  3. La Renault e și o politică de protecționism. Firmele cu acționariat francez cumpără Dacia / Renault / Nissan.

    00
  4. Romanii nu se pot obisnui cu ideea de masina mica. Prefera sa mearga cu sifonierul zi de zi prin oras ca sa aiba spatiu suficient pentru doua concedii pe an. Pe langa asta, Skoda e VW, nu se compara cu celelalte rable.

    Pentru mine alegerea a fost simpla acum 3 ani. Octavia era mai scumpa decat Focus cu dotari si motorizare similare cu 3-4 mii de euro, nu mi s-a parut ca materialele interioare sunt de o calitate care sa justifice diferenta, iar de spatiul suplimentar nu am considerat ca am nevoie. Ca sa nu mai mentionez ca Focus e mult mai placut la condus.

    Legat de ce zici tu, si interioarele si service-ul sunt la fel de „infecte” din proprie experienta. Iar agenti de vanzare mai scarbosi decat la Skoda nu gasesti nicaieri.

    00
  5. Ești manager de companie, începi să primești ofertele pentru reînnoirea parcului auto, chemi reprezentanții, unii dintre ei se uită la tine, știu că ți-e foame, că se vede pe fața ta, te lovesc cu un bonus personal de X mii de euro în contul tău dacă accepți oferta lor.

    Cinci ani mai târziu nu mai ești manager, dar poți să fii „consultant” cu casa în Greenvile sau undeva, nevastă cu beauty salon și o piaristă pe care-o arzi la plictiseală să mai publice un articol despre cât de bun ești tu la biznis.

    • Aha, si francezii au o jena sa aplice acelasi tratament… Ma lasi?

      00
    • La majoritatea multinaționalelor nu se face așa. Deciziile pentru achiziție flote, model, motorizare, brand, se fac global și se aplică regional. In firmele mici se aplica ce zici tu acolo.

      00
    • @ev Ce înseamnă majoritatea multinaționalelor și de unde ai aceasta informație falsă?

      Așa, ca idee, știi care e procentul de manageri de multinațională condamnați pentru fraudă și corupție în România? Că ăla de la Oracle e doar un caz cunoscut de public. Ai idee câți ca el sunt? Crezi că toți își cumpara imunitate ca ăla de la Raiffeisen?

    • Eftimie si mentalitatea lui de buticar…de aia nu o sa apara in Forbes.

      00
    • Eftimie, cunosc fiindcă lucrez pe o poziție regională în departamentul financiar la o multinațională și peste tot din cunoștințele mele se face la fel. Tu ai dreptate dar exemplul ales e prost. La mașini decizia vine global. Legat de fraudă, e prăpăd.

      00
  6. Fiabilitate? La Skoda? (Sau VAG in general)? Ce gluma :)). A rămas doar legenda fiabilității, in realitate caută pe forumuri și vezi probleme la mașini aproape noi, de care nu auzi nici după 10 ani de exploatare la alte mărci.
    Ce m-ar face pe mine sa aleg Octavia din alea 3 din poza e hayonul. Toate au alură de sedan, pe placul romanului, dar hayonul face Octavia de 10 ori mai practica.

    00
    • True, umblam cu sticla de ulei în portbagaj.

      00
    • @Damina.. da, am auzit de povestea cu consumul de ulei. Intre timp am renault cu 230.000 km si nu e nevoie sa completez intre schimburi.

      00
    • NOU
      #32

      Am un prieten cu Octavia la care i-a explodat motorul si ambreiajul a luat foc si tapiteria s-a rupt si volanul…
      Nu conteaza ca s-au vandut unspe triliarde de Octavii in lume. Conteaza ca am eu un prieten care mi-a zis el ca are ulei in porbagaj.

      00
    • @ Walter White, problema cu distributia si consumul de ulei la TSI e una foarte bine documentata, nu e din auzite.

      00
    • Nu stiu la Octavia TSI cum e – dar stiu ca a mea are 23k KM fara nici o picatura de ulei completata – dar pot sa-ti spun ca am vazut Rapid 1.2 TSI cu 240.000 KM facut in 4 ani fara probleme majore(toti KM facut in tara) – doar consumabile.

      00
    • Citesc comentariile și mă crucesc. Acuș fac doi ani și 60000 km cu Fabia (sic) și în afară de tabla ce mi-a îndoit-o un moș grăbit, n-am avut alte probleme cu ea. Să mă gândesc la altceva când termin leasing-ul ?

      00
    • Posesor de Skoda Fabia aici, 1.2. TSI, 88.000 de kilometri in 5 ani si la fel, nicio problema, doar schimburile periodice de ulei/filtre. Am ce-i drept o sticla de antigel uitata in portbagaj, deci am si eu si o sticla in portbagaj.

      00
    • Flocsvagine polo noi, 2 bucati, teseii d-alea meseriase produse in 2018. Unul dintre ele, la 7k km, se aprinde becul de ulei, nici o urma fina de ulei pe joja. Al doilea, pe la 10k km verific joja, mai avea 0,00001 mm de ulei. Caut in manuale si scrie acolo negru pe alb ca poate sa consume cacalau ulei si ca e normal. Mno, daca producatorul zice asta, poate cineva sa-l contrazica? Mai ales ca e masina nemteasca, cea mai cea dintre toate.
      In alta ordine de idei, la masinile alea proaste, facute de frantuji cu mana de lucru autohtona sau spaniola, nu a fosrt niciodata necesar vreun mililitru de ulei intre revizii, fie ele pe benzina sau diesel.

      00
  7. păi octavia e practic un passat mai ieftin, toți businessmenii știe

    00
    • octavia e jetta, golf cu portbagaj

      00
    • Vasile – still marea dezbatare la VW? Ce e Jetta? un Passat mai mic sau un Golf cu portbagaj?
      99% din posesori o sa iti zica ca nu Passat mai mic. Nu sunte fraieri sa ne comparam cu aia mai mici.

      00
    • NOU
      #42

      eu am jetta. si am avut doar vw pana acum, doar benzina. polo si golf inainte. vw sunt masini ieftine insa confortul si designul interior sunt foarte mari pentru pretul lor (ma raportez la categoria proprie, nu la s-class). de asemenea dotarile. fiabilitatea eu zic ca e buna. nu am intampiant vreo problema de motor la nici una dintre masini. nici la clima sau ambreiaj ori cutia de viteze sau electronica. sondele lambda insa da – si la polo si la jetta. la banii astia nu stiu ce alta masina poti cumpara care sa satisfaca toate astea. tot explorez de mai mult timp un 4 x 4 si as lua tiguan, ca efectiv am urcat in outlander, rav4, yeti, qashqai, grand vitara si nici nu se apropie. singurul pentru care as face trecerea (repet, suntem la categoaria masini ieftine) e patriot-ul, pentru designul exterior clasic si faptul ca tractiunea 4×4 e destul de buna.

      00
    • toti cunoscutii care au facut marea trecere catre SUV 4×4 regreta. consumul s-a dublat, consumabile cam la fel (un cauciuc pe 15 e 200 lei, unul pe 19 e 500), sansa de probleme tehnice e mai mare, iar 4×4 iti foloseste fix pix in oras, adica 90% din timp.

      00
    • au făcut trecerea la un suv care e de fapt un sedan înălțat. cu 4×4 uneori.

    • cu atat mai rau

      00
    • NOU
      #46

      eu nu mi-as lua 4 x 4. si nici nu imi trebuie ceva din categoria G-class sau Samurai ori Land Cruiser. Alea sunt 4 x 4 pentru salvamonti, pentru profesionisti. imi termin in cateva luni casa langa oras si de la sosea am vreo 300 m pana la casa pe drum pietruit, urcand pe deal (a fost decizie calculata,d e ani de zile sa-mi fac casa, deci nu e o chestie la porumb ca a venit oferta la corporatie). e perfect practicabil drumul, insa cand ninge mult sau cand ploua torential e mai cu emotii. am deszapezire, ca e drum comunal oficial, insa prefer sa am un 4 x 4 light pentru a nu avea emotii. cam asta e motivatia.

      00
  8. Dacă nu-și permit Passat, românii își iau ce vine imediat după. De acord și cu neaorin: portbagajul ăla naște vise umede pentru dâmbovițeni.

    Însă ceva îmi spune că Octavia va ieși în curând din top. Noul model începe de pe la €22.000 (€21.000 cu Rabla). Poate de-aia au și băgat Scala în gamă.

    00
    • @Dan – daca ti-as zice ca in 2018 Passat 2.0 TDI(la oferta adevarat) era mai ieftin decat Octavia 1.0 TSI(tot la oferta) – ai mai avea aceeasi parere despre ce-i face pe oameni sa cumpere Octavia?

      00
  9. Sunt doua aspecte, care tin in general de TCO (total cost of ownership).
    1. PF
    – viseaza la BMW, dar isi ia VW.
    – viseaza la VW, dar isi ia Skoda
    – viseaza la Skoda, dar isi ia Ford/Renault.

    Problema este ca piese si dorei mecanici pt grupul VAG gasesti usor si ieftin, ceea ce nu se intampla la Renault, care isi protejeaza priesele si nu permite decat piese de origine => costuri mari.

    Renault a mers to timpul pe motorizari subnutrite in Romania, iar romanul visa la 1.9 TDI, cand Renault face push pe 1.5 dCI de 85CP!

    2. PJ – adesea are in vedere TCO, care se rezuma per total la cat te costa masina pe cei 3-5 ani de leasing. Cand vorbim de leasing operational, firmele de leasing stiu sigur ca Renault te rupe la costuri si sta prost la revanzare, deci per total te taxeaza mai mult la Renault, iar clientul final vede costurile leasingului si alege Skoda, ca e VAG, consuma mai putin si e mai fiabila + aratoasa in mintea romanului.

    Nu e VAG monument de design, dar Renault a simplificat asa de mult masinile lor, incat in curdand vei avea doar volan, scaun si o mufa inc are sa iti bagi telefonul. Sa nu vorbim despre plasticul ordinar, desi nu credeam ca poate fi mai prost decat la VAG.

    00
    • pt grupul VAG gasesti usor si ieftin, ceea ce nu se intampla la Renault, care isi protejeaza priesele si nu permite decat piese de origine => costuri mari.

      când aveam megane, acum 6 ani, la reprezentanța renault brașov mi se ofereau și variante de piese aftermarket. mereu.

    • Pentru ca nu mai era masina in garantie.

      00
    • @Kulcsy – pai si daca e in garantie, nu platesti din buzunarul tau, deci nu te intereseaza cat costa.

      00
    • S-a schimbat treaba. Prin niște circumstanțe mai interesante am nissan și am mers la reprezentanță unde au vrut 400 euro pe un singur amortizor spate.

      Am zis că ei nu monteaza aftermarket? A zis ba da, dar trebuie să îmi iau eu piesa. Pai nu puteți să o comandați voi? Nu, politica firmei care vine de sus.

      Așa că am comandat de pe epiesa, 950 ron (ambele, nu unul) și am mers inapoi la ei și le-au montat.

      Dar ei oficial nu pot pune piese aftermarket. Au ceva brand al lor in schimb care ei îl numesc ‘alternativa pentru cei sensibili la cost’ :))

      00
  10. Octavia este vazut ca si VW si cu asta cred ca am spus tot.
    Am lucrat pe la 2 firme de distributie in ultimii 5 ani, la prima am avut Megane de care am fost extrem de multumit – nu am avut nici o problema in 220000km, in flota mai erau cateva Octavia si Golf 7 din care mai mereu era cel putin una la service. Cand s-au schimbat masinile au fost intrebati si angajatii ce isi doresc. Am fost singurul care vroiam noul Megane, restul toti au vrut Octavia, asa ca toti am primit Rapid.
    La urmatoarea firma m-am pricopsit cu o Skoda Scala, din ce am inteles Skoda a fost aleasa tot la cererea angajatilor, dar din nou, in flota sunt masini cu probleme aparute sub 10000 km, gen EGR schimbat la 1000 km, scaune care se plimba singure, centuri blocate, consum exagerat de adblue, un volan montat stramb etc.
    Dar VW e fudulia romanului, e cea mai tare, cea mai fiabila, si mentalitatea asta nu o scoti prea repede.

    00
    • mai degrabă la concernul vag li s-a urcat la cap că sunt cei mai tari, cei mai cei și și-au cam băgat picioarele în ea de fiabilitate, că oricum lumea revinde mașinile. Pe deasupra, de la ultima criză încoace toți producătorii s-au scurtcircuitat pe cost cutting și super eficiență ca să mulțumească investitorii de la ultimul nivel. mUE impun niveluri tot mai scăzute de emisii, de parcă asta ar rezolva problema poluării în vreun fel, așa că apar tot felul de soluții care taie bazma curată din poluții, în loc să renunțăm la consumerism și mofturi, că apoi pică economia. Nu, car sharing-ul nu e o soluție, nici uber, nici mașina electrică, ci să îți păstrezi actuala mașină cât mai mult timp, chiar dacă vehiculul nou are emisii cu 2% mai mici.

      tl;dr Mașinile noi sunt mai proaste decât alea vechi. Sunt interese mari.

      00
    • la Skoda se plimba scaunele, dar nu au rafinamentul francezilor, care au pus fotolii-balansoar https://www.youtube.com/watch?v=4MUzTuoFUuw&t=2305s

      00
    • @Itaa, nu mai spune chestii dinastea in public pentru ca risti sa te scuipe romanii in figura! :)))
      cum, tu insinuezi ca grupul vag nu e chiar asa de calitativ cum spun romanii??
      ai grija! spui pe riscul tau asemenea treburi! :D

      Si lasand sarcasmul la o parte, „Mașinile noi sunt mai proaste decât alea vechi.” – asta cred ca e deja axioma.

      00
    • este o opinie pur subiectivă, alimentată de părerile citite online. Asta nu înseamnă că ai devenit proaste, ci doar că nu mai au acel nivel stelar de calitate, au devenit o companie ca oricare alta ce produce pe bandă rulantă, pentru care inovația înseamna Adblue, hybrid, electric, display-uri in bord si marketing pentru tinerei

      00
  11. Pentru ca orice companie mare si foarte mare se uita la finantare. Mercedes/BMW/Porsche au venit in romania cu propriile servicii financiare si programe de leasing operational

    00
    • Toate au. Francezii au RCI, Ford are Țiriac (deși dealerii au mai multă libertate și fiecare și-a aranjat o relație reciproc avantajoasă).
      Plus că toată lumea știe că Porsche Leasing sunt cei mai scumpi :)

      00
  12. In 20.00 euro, la reinnoire, daca ma intreba cineva din firma ce masina vreau, as fi raspuns Mazda 3 sau CX-3. Dar nu m-a intrebat nimeni, asa ca am primit Duster in banii astia.

    00
  13. Ca posesor de Octavia luata acum 6 luni (m-am uitat și la Megane, iar Ford nu era pe lista mea), dar fără a avea pretenția de a știi ceva despre masini:
    – a fost mașina cea mai plăcută de condus în acel buget: ținută de drum, cum sta în curbă, cât de „responsive” e acceleratia
    – toate controalele interioare foarte intuitive și puse exact unde trebuie. Nu vreau sa ating un touchscreen când sunt pe drum, iar la Skoda nu eram nevoit sa fac asta.
    -DSGul merge ca uns și e setat sa schimbe vitezele mai bine decât as fi știut eu sa le schimb.
    – poziție la volan comoda

    In principiu as fi vrut sa iau Scala ca n-am de carat saci de cartofi, dar cand am făcut eu achiziția era cu vreo 1500 euro peste Octavia, so fuck it.

    00
    • Pentru context, eram destul de pornit sa iau un CH-R (can tot la aceeași bani) pentru ca mașina aia arata bestial, dar după o săptămână în care a trebuit sa conduc Octavia unui coleg de munca am ales o mașină mult mai confortabila.

      00
    • Scala e practic cu o generație mai nouă decât Octavia ta, de-aia e mai scumpă. Și probabil mai proastă

      00
    • CH-r e buna daca nu sta nimeni in spate. niciodata.

      00
    • @Itaa: corect. Octavia era din generația mai veche și prețul de lista era teoretic mai mare dar aveau ceva promoție în perioada respectiva. M-am uitat la preturile actuale și Scala e mai ieftina decât versiunea noua de Octavia.

      @Anda: pe lângă spațiul mic din spate (de care nu-mi prea pasa), poziția la volan e mai incomoda , vizibilitatea din poziția șoferului era ceva mai scăzută, controalele sunt dezastruoase (AC controlat doar de pe touchscreen plus alte chestii minore), nu mi s-a părut la fel de stabila pe drum și mi s-a părut ceva mai leneșă (cam aceeași putere dar cuplu mai mic și CVT în loc de DSG)

      00
    • „-DSGul merge ca uns și e setat sa schimbe vitezele mai bine decât as fi știut eu sa le schimb”
      O fi desegeul de octavia mai bun ca ala de polo, nu stiu, dar la asta de serviciu e superb: se face verde, accelezi, desegeul se gandeste ce sa faca, mai accelezi nitel, aia din fata sunt deja departe – desegeul inca se gandeste ce sa faca, mai accelezi nitel si … tetrezesti in portbagajul aluia din fata ta. Deci da, ca uns. Si mai si paraie-caraie de cand masina afisa 0 km la bord. Fireste, la service – asa face toate.

      00
    • Oarecum similar aici, aveam de ales intre masini din grupul VAG si ceva BMW mititel in acelasi buget. Am ales o Octavia combi 4×4 DSG cu 184 CP, pe care am putut sa o cofigurez eu. Inainte aveam Golf Variant tot DSG, de 150cp. Destul de multumit dupa 2 ani si 60-70000 km. In cei 30000 km intre revizii mai completez ulei, dar sunt ok cu asta. Finisajele interioare, sub golf, dar ok-ish. Naspa luciul negru al consolei centrale (sub versiunile de top ale octavia de pe Octavia II facelift de acum 8-9 ani) Daca se aseaza o musca pe el, se zgarie. Mai bine antifonata decat Golful (poate si pentru ca Golful avea trapa si izola mai putin zgomotul exterior, chiar cu ea inchisa). Pe multimedia m-a enervat ca a trebuit sa iau GPS ca sa pot pune camera de marsarier, dar am Android auto, am senzor de unghi mort, si ACC, care e misto, dar ma enerveaza ca, neavand frana electromagnetica, la semafor sta 2 secunde dupa ce s-a oprit si pleaca de proasta catre masina din fata.

      00
    • @jay, tu nu stii cam cum vine treaba cu curba de cuplu a unui motor turbo, nu? :-)

      00
    • @jay prima data cand conduci masina e posibil sa ai senzatia asta, dar dupa 2 ore de condus cam inveti treptele de acceleratie si ce face in functie de cat de tare apesi.

      Ce descrii tu acolo suna de parca ai apasat putin acceleratia, ai fost dezamagit ca ramai in urma si apoi te-ai enervat si i-ai dat pana in capat.

      00
    • tinky, clar, dupa vreo 20+ ani de permis si condus tot felul de masini, niste mii bune de km cu masina de care zic, sigur nu stiu eu cum sa apas acceleratia, eventual ambreiajul de la dsg. :)

      00
  14. Pt ca Octavia e cea mai buna calitate pret. Octavia e tanc: de la motor la bucse si tot ce vrei, tine mult peste concurenta. Ford-ul e prost, au pb motoarele alea ECO boost. Stiu ca o sa sara Gigel si Costel ca ei au Ford de 10 ani cu care abia fac 800-1000 de km/luna in medie si le tine fara pb si fac si economie de 5 lei pe rezervor. Una e sa ai 2 drumuri prin oras si mergi vara la mare si alta e cand biroul tau e in masina. Cand faci un 3000-5000 de km pe luna se schimba treaba, pica injectoarele pe ECO Boost intr-o veselie. Meganul nu stiu…. arata bine la exterior, are fiabilitate peste Ford. Ce nu imi place este interiorul cu consola obscen de mare la miljoc, e gandita parca pt oameni mai mici: stai inghesuit la volan, portbagaj mic.

    00
  15. NOU
    #73

    Tata are Skoda, cumnatu’ are Duster. Ambele la aproape 10 ani vechime. Cumnatu’ a fost șocat să afle cum unele piese de schimb de Skoda se găsesc la preturi de câteva ori mai mici decât alea pentru Duster. Poate de aceea preferă Skoda. Și pentru că ei cred că e mașină germană. :)

    00
    • Pai din cauza ca piesele la duster sunt de origine, iar la skoda sunt bosch de turcia.

      00
    • @ Radu: sau poate pentru ca piesele de Duster sunt de fapt de Renault, adica scumpe. Dacia nu-i mai de multa vreme masina aia ieftina la piese.

      00
    • Sunt destule piese de origine la Skoda care sunt facute in Germania. De exemplu, am luat de curand bielete antiruliu spate la Octavia 2 si sunt Made in Germany. :)

      00
  16. Pentru ca cultura auto a romanilor se reduce la vw, audi, bmw, de la ospatari pana la directori.

    00
  17. sunt posesor de octavia din 2014 si nu am ce sa-i reprosez, 0 probleme pana acum.
    cand am luat masina nici nu m-am gandit la renault sau orice alta masina franceza pentru ca nu auzisem lucruri bune de ele si design-ul din interior este oribil
    echivalenul pe ford era mai scump
    acum vreau alta masina doar ca sa fie pe benzina si automata, daca actuala masina le avea o mai tineam 4 ani
    acum nu m-as mai indrepta spre octavia pentru ca preturile sunt mari, aproape cat un ww passat

    00
  18. Toyota?

    00
  19. Nu sunt manager de flota, dar sunt roman, asa ca am o parere despre orice si sunt dispus sa o impartasesc:

    Finantare.
    Cand mi-am luat masina, la masinile din VAG aveam DAE 7% prin banca lor de casa, la Ford aveam 11%…

    00
  20. Bai, e o tema constanta prin comentarii pe aici sa apara gigei care sa se planga de fiabilitatea masinilor germane – grupul VAG in general – si ca „nu mai e ce-a fost, e proaste dom’le, se strica in 1000 de km”. Nu stiu cum vine asta, da’ daca citesti pe aici parerea comentatorilor, ai zice ca VAG produce niste chinezisme de unica folosinta. Sau poate e coincidenta dom’le – s-au adunat absolut toti ghinionistii pe blogul asta, ca altfel nu-mi explic.

    Si stiti de ce? Pai uite, eu traiesc in tara care produce una din cele mai blamate marci din grupul VAG – Skoda. Aparent Skoda e atat de proasta incat a existat si un baiet cu un site ceva „nuskoda”. Insa, daca tineti minte, am zis ca traiesc in tara in care se face aceasta Skoda. Si – evident – pe motiv de mandrie nationala toata lumea aici cumpara Skoda. Skoda se vinde in tara asta mai bine decat se vinde Dacia in Romania. Rezultatul e ca majoritatea posesorilor de masina pe care-i cunosc conduc o Skoda – de la Fabia la Superb, unii mai extravaganti se dau un Karoq. Si nu stiu, poate ne baga ceva in apa aici sa nu vedem adevarul – ma, nici un cunoscut n-a avut probleme cu masina – probleme de genul alora de care citesti pe aici.

    Apoi, dupa Skoda, majoritatea cunoscutilor au masini germane. Cei mai multi din grupul VAG, dar destui au BMW, Mercedes, ba chiar si Opel. Si ma, la fel, nu i-am auzit sa se planga de faptul ca masinile lor ar fi de cacat si se strica des. E unu’ mai aventurier, se incapataneaza sa se plimbe cu un BMW E39 din 2000, ca-i indragostit de modelul ala. Masina de 20 de ani – sa ne intelegem – si-i merge fara probleme; ar trebui sa-l intreb care-i secretul, ca sa-l impartasesc si cu cei mai ghinionisti care comenteaza pe aici.

    Asa ca nu stiu ce alta concluzie sa trag decat…. nu mai cumparati in pula mea masini de la samsari tepari care va vand daune totale reparate cat sa para ok, ca d-aia aveti probleme cu fiabilitatea masinilor.

    PS. ah, am uitat de unu’ cu masina VAG care avea ceva probleme ciudate – ii ploua ma in masina. Da’ si masina era un Porsche decapotabil si tare mi-e ca aia care propavaduiesc aici ca nu mai e masina germana ce a fost, nu prea au buget de Porsche.

    00
    • Si stiti de ce? Pai uite, eu traiesc in tara care produce una din cele mai blamate marci din grupul VAG – Skoda. Aparent Skoda e atat de proasta incat a existat si un baiet cu un site ceva “nuskoda”. Insa, daca tineti minte, am zis ca traiesc in tara in care se face aceasta Skoda. Si – evident – pe motiv de mandrie nationala toata lumea aici cumpara Skoda. Skoda se vinde in tara asta mai bine decat se vinde Dacia in Romania. Rezultatul e ca majoritatea posesorilor de masina pe care-i cunosc conduc o Skoda – de la Fabia la Superb, unii mai extravaganti se dau un Karoq. Si nu stiu, poate ne baga ceva in apa aici sa nu vedem adevarul – ma, nici un cunoscut n-a avut probleme cu masina – probleme de genul alora de care citesti pe aici.

      LE FAC MAI PROASTE PENTRU EUROPA DE EST!!!! E O CONSPIRAȚIE!!! NU NE MINȚI TU PE NOI!!! :D

    • NOU
      #83

      Ala cu nuskoda isi luase masina noua din reprezentata, si mai era un post pe blog, parca tras la indigo. Nu ca alte marci ar fi lipsite de probleme, dar nu poti sa nu observi frecventa cu care apar defecte la TSI-uri si DQ200.
      Pe diesele treaba e ok la vag.

      00
    • Lucruri clare:
      – VAG si-a batut p**a de normele de poluare cu scandalul diesel gate, nu au scuza, e o faza de r***t.
      – TSI-urile consuma ulei intr-o veselie, iar VAG zice ca sub 1l / 1000km e normal. In SUA au fost dati in judecata si au pierdut. E rusinos asa ceva.
      – la anumite TSI-uri se rupe distributia (pe lant!) si e recomandat sa o schimbi la 60.000km. Repet, pe lant! Iar rusinos.

      Acum spune-mi tu mie, de ce sa imi iau o masina VAG (Skoda, Audi, VW, etc.) in conditiile in care problemele de mai sus sunt documentate, dezbatute si rasdezbatute, validitatea lor nu poate fi contestata.

      Si bun, hai sa zicem ca sunt masochist si vreau una. Ce motor sa iau? TDI? La care te poti trezi din nou ca cine stie ce test mai fenteaza, are DPF si adblue (bataie de cap), plus ca se zvoneste ca va fi interzis prin vest? Atunci hai benzina… TSI? Cu problemele enumerate mai sus? Iese din discutie… Deci, doar prin faptul ca nu ai un motor pe care sa te poti baza, ar trebui sa scoata VAG de pe lista oricui.

      Si cu toate rahaturile pe care le face, inca vand masini multe… de ce? Nu stiu si nu inteleg.

      00
    • Si cu toate rahaturile pe care le face, inca vand masini multe… de ce? Nu stiu si nu inteleg.

      Poate chiar or fi bune masinile alea, poate mai bune decat ai tu impresia? PLM, intreb si eu…

      Ma, treaba aia cu normele de poluare are 0% influenta in decizia de cumparare. Pentru ca omul de rand, dupa ce ca el e ala care duce-n spate costurile ecologiei prin mii de taxe, vede ca corporatiile (toate) nu dau 2 bani pe ecologie. Asa ca nu-l intereseaza nici pe el ca masina polueaza.

      ar VAG zice ca sub 1l / 1000km e normal

      Mananci cacat. Serios. Aia inseamna 3 litri la 3000 km. NIMENI de la VAG nu zice asa ceva.

      la anumite TSI-uri se rupe distributia (pe lant!) si e recomandat sa o schimbi la 60.000km. Repet, pe lant! Iar rusinos.

      Daca distributia e pe lant, nu inseamna ca lantul ala n-are moarte. Ala e mit de pe vremea Daciei 1300, care tot pe lant avea distributia, si daca ajungea masina la 100000 de km era deja rabla, deci n-avea timp sa se futa lantul. Astea fiind zise, intr-adevar, au fost ceva probleme, care s-au REMEDIAT, in plus VAG a extins garantia pe treaba aia la 10 ani si au suportat cheltuielile in caz de probleme. Ma, uneori, mai ales cand se face cate un proiect nou, pot exista niste probleme si asta se intampla la toti producatorii, ca deh, masinile astea sunt proiectate tot de oameni, iar oamenii mai si gresesc. Si chiar si treaba aia cu lantul, nu e atat de raspandita precum vrei tu sa lasi impresia.

      Acum spune-mi tu mie, de ce sa imi iau o masina VAG

      Pai eu nu-ti zic ce sa-ti iei tu – doamne fereste – tu iti iei masina care-ti place si care te multumeste pe tine.

      00
    • @Zarax, dacă nu ți-ai mai lua informațiile din Almanahul Auto din ‘85, n-ai mai mânca cacat pe aici. Sau dacă ai sări peste părerile forumiștilor români cu ale lor mașini luate moca, cu S-Line, full fără piele și cu km 1000% reali (neverificați fiindcă au cumpărat ei direct din Germania ca știu ei mai bine, iar vânzătorul era neamț bronzat de încredere).

      Da, au fost loturi de motoare cu probleme, dar aici era vorba despre mașini noi. Și la diesel au avut probleme la modelele PD de 2l, dar, ce să vezi, alea nu se mai fabrică din 2009.

      Da, da, știu, sunt fanboy 2.0 TDI. Și mai știu ca își cumpara o grămada VAG-uri de proaste ce sunt (/de prosti ce sunt?). N-or fi auzit toți de irefutabila fiabilitate japoneză.

      00
    • Ulei:
      https://www.drive.com.au/motor-news/qa-why-so-much-oil-20120913-25uj5
      https://www.team-bhp.com/forum/technical-stuff/82683-excessive-engine-oil-consumption-vag-tsi-engines-3.html
      Doar 2 exemple… mai sunt pe net. Raspunul OFICIAL – pana la 1 litru / 1000 km e normal.

      Cum ziceam si altcuiva: https://www.timingchainlitigation.com/ E site special creat pantru cei care vor dezpagubiri de la VAG pentru lantul rupt. Nu zice nimeni ca lantul ala e nemuritor, dar tine mai putin ca o curea de distributie la alte marci. Si nu e normal sa se rupa…

      „Masina potrivita” are o intreaga serie legata de probleme TSI (exemplu: https://www.youtube.com/watch?v=_WrifW27FGc)

      Dar luati fratilor in continuare. VW se bazeaza pe mitul fiablitatii 1.9 TDI / Golf 4 / Passat B5 sa va vanda petarde.

      00
    • Aia cu 1 litru la mia de km e perfect adevarata și oficială. Știu pentru că cu tot haosul ăsta cu dieselgate mă interesa benzinare și am rămas afiș când am aflat.

      Chiar și la TDI cică 1 L la 10,000 km e normal. Păi ce facem aici, umblu cu litrul de ulei după mine?

      Am avut doar de la Peugeot hdi-uri și n-am știut ce înseamnă aia să completezi ulei. Nici nu știam că există așa ceva, credeam că asta e o problemă care trebuie rezolvată ca oricare alta.

      Radem de americani cu benzinarele lor V6 dar ăia nu știu ce înseamnă aia probleme la motor, completat ulei, distribuție, din astea.

      Noi europenii cu pocnitoarele noastre de 1.4 trebuie să fim mecanici auto în timpul liber, cu mașini noi. Verifică uleiul, verifică lanțul, verifică adblue, verifică filtrul de particule să nu fie înfundat, etc.

      Și mai ziceți că mașina electrică nu e viitorul:))

      Ai scos-o din priză, te-ai urcat în ea și ai plecat :)

      00
    • NOU
      #89

      „Mananci cacat. Serios. Aia inseamna 3 litri la 3000 km. NIMENI de la VAG nu zice asa ceva.”
      @sabotor ia consulta manualul, daca nu gasesti, mai citeste o data

      00
    • Despre Ulei, in manual:

      Depending on how you drive and the conditions in which the car is used, oil consumption can be up to 0.5 ltr./1000 km. Oil consumption is likely to be higher for the first 5000 km.

      „Up to” inseamna maximul maxim si in anumite conditii – practic daca o tii in 1-a a 2-a si-a 3-a la 4-5000 rpm constant, in oras, da, probabil ajunge la 0.5. MAXIM 0.5 e diferit de „e normal 1l la 1000 km” si, iti zic eu sigur ca daca te duci in service (decent) si le spui ca-ti ia juma de litru la mia de km, in conditiile in care conduci normal, n-o sa-ti zica ca-i normal. Zic asta pentru ca – surpriza MOTHAFUCKA – am avut o masina cu motorul ala, schimbam uleiul la 25k si nu trebuia sa completez intre schimburi.

      In alta ordine de idei, daca unu comenteaza pe vreun forum si daca dealershipul din zona lui e de cacat, nu inseamna nimic.

      00
    • nici un ulei nu tine mai mult de 10k-15k. intervalul de service marit la 20k-30k distruge motorul, cuzinetii nu se lubrifiaza, uleiul se transforma in mazga si infunda canalele de ungere si sorbul din baie.
      primul proprietar nu e afectat, el o vinde dupa 3-5 ani si e multumit de valoarea de revanzare. dar metalul mancat din cauza lipsei lubrifierii nu se mai pune inapoi, oricat de des schimbi uleiul in continuare.
      au cei de la coasta de est pe youtub multe exemple cu motoare „longlife”.
      +bonus pilitura de la pompa de inalta

      00
    • Am avut vreo 3 ani o Octavia din 2009 pe benzina.
      In afara de schimb de ulei si filtre la 15.000km, am schimbat doar un bec.
      Pentru familie e o masina minunata, nu am avut de ce sa ma plang, simpla si buna.
      Si rezistenta.

      00
  21. La nivel de flote: pretul+discount+finantatorul si conditiile lui+ce mai primesti de la dealer (pachetul obligatoriu/presuri/cacaturi/revizii moka/etc).
    Cateodata mai conteaza si reteaua de service-uri autorizate, daca iti da replacement cat e in service si alte chestii dar cine se uita la detaliile astea nu prea are cine stie ce cuvant de zis in achizitie… deobicei ramane pretul :-)

    Personal inclin sa cred ca puterea obisnuintei: acu 10 ani sefi/sefuti aveau Superb/Octavia… cei care au ajuns acum in locul lor in lantul trofic vreau ce aveau aia.

    00
  22. Topul ala zice si pe ce segment sunt vanzarile? Nu de alta dar am senzatia ca Skoda rupe la parcuri auto. Daca vezi o Skoda Rapid prin oras sunt 99% sanse sa fie „de firma”.

    00
  23. NOU
    #96

    Cand nu platesti tu reparatiile, nu te intereseaza altceva decat confortul si puterea.
    Din ce stiu, pe reno si ford sunt limitate modele/motorizarile disponibile cu automata, spre deosebire de vw.
    Si la flote iei diesel de obicei, deci mai putine probleme decat tsi-urile.

    00
  24. Ca unul care am avut ocazia să conduc mult timp toat cele trei modele (două de Megane, două de Octavia, două de Focus) pot spune:
    – Renault cere service foarte frecvent. Deși era la final de ciclu de viață, Megane-ul cumpărat de nou a avut tot felul de probleme sâcâitoare și costisitoare. Service-ul e plin de șmecheri, care așteaptă șpagă (experiență din două service-uri)
    – Renault – feeling la volan deplorabil, totul pare că se dezmembrează în mers. Văd că și în modelele noi interiorul este făcut pentru lumea a treia. Iar softul de pe unitatea multimedia zici că e scris pentru Spectrum…
    – Focus – service al dracului de scump (Cluj)
    – primul model de Focus jenant și ca dotări și ca feeling la volan, respectiv ținută de drum
    – al doilea model Focus consum uriaș care nu vroia să se ducă sub 10 L/100. Interior mai bun și plăcut. Ținută de drum la fel de nașpa. Mașina părea mai robustă totuși, față de modelul precedent
    – Octavia 2 – deja de 13 ani în proprietatea familie, fără probleme (bine, acum deja caroseria cere intervenții, mai ales că a fost și mașină de șantier). Interior super și confortabil, păcat că demodat dpdv tehnologic. Ținuta de drum foarte bună, dar eu tot dup Altea plâng, care stătea mai bine.
    – Octavia 3 – mai slab interiorul, feeling că mașina nu e la fel de robustă ca modelul anterior. Dar tot nu aș schimba cu Ford sau Renault.
    – la Skoda service impecabil (Cluj), rezonabil ca preț, niciodată nu mi s-a cerut șpagă, ba din contră am primit eu servicii gratuite. Motiv principal să rămân pe mașinile concernului.
    Toate mașnile – cu excepția Megane-ului al doilea – au ajuns la noi din fabrică.

    00
    • Cred ca e ceva de obisnuita la tinuta de drum. Personal nu as da Focusul pe nicio alta masina din aceeasi clasa, mai ales pe curbe.
      Skoda e ok, merge frumos, e mai confortabila, dar Focusul la mers mai tare, parerea mea, e lider, mai ales intre astea trei despre care vorbim.

      00
    • Aberații cu ținuta de drum. De departe Focus se ține cel mai bine din clasă. De departe. Octavia e o barcă.

      00
    • Emil C – după cum vezi am condus toate cele trei modele. Câte două generații din fiecare. Și nu ocazional, ci mult prin oraș, mult la drum lung. Am permis din 1992. PEste 1 milioan de kilometri sub fund. Crezi că nu îmi dau seama care stă bine și care nu pe drum?! Cel puțin din pucntul meu de vedere.
      De asemenea, pentru un utilizator mediu, ținuta de drum nici nu e foarte importantă, fiindcă nu face raliuri. Însă câte drumuri face la service, cum e tratat acolo sau cât de des trebuie să oprească la pompă sunt chestiuni importante.
      Când ultrapremiatul EcoBoost de 1L îmi consumă invariabil peste 10 L la sută, îmi bag picioarele în ea de ținută de drum, ambient și altele. Și mă duc la bătrâna Octavia care se mulțumește cu 5,5 – 6 L la 100. Ah, și mai are și 40 de căluți în plus…

      00
  25. NOU
    #101

    Firma pt. care lucrez imi ofera masina de serviciu (nu locuiesc in tara), pe care mi-o pot alege eu. Am ales un C-Klasse, in 2017, full configurat, care m-a dus pana la 75.000 EUR. Acum, dupa trei ani, trebuie sa schimb masina (politica firmei) si am ales o Skoda Karoq.
    De ce? Pt. ca aici taxele pt. masina de serviciu sunt enorme (1% din pretul brut al masinii lunar), plus ca mi-a fost sparta de doua ori cand am venit in tara la parinti.
    Asa, cu Skoda Karoq primesc o masina decenta (43.800 EUR full) si economisesc 350 de EUR net lunar.

    00
  26. VAG vinde de rupe pe corporate pentru că au politici de discount masiv, începând de la un nivel foarte mic de flotă. Eu, pentru 4 mașini (2 + 2 la șase luni diferență), am primit ofertă pentru Scala cu 1000€ sub Focus, la aceleași dotări, în condițiile în care, aparent, discounturile de la Ford sunt legendare. Renault este cel mai rigid dintre toate, dealerii nu au voie să facă nimic fără aprobarea Renault. Vând pe flote Dacia, că e ieftină.

    La o mare multinațională am văzut rată de leasing operațional pe 4 ani la un Passat de 38.000€ preț de listă de 400€+CASCO (încă vreo 100€). (Rata aia e fără TVA, dar la B2B TVA e o ficțiune). În plus, VAG e aspirațional și dacă angajatul e mai fericit cu Octavia decât Ford, mai contează și asta. De asemenea, la orice firmă de leasing operațional, rata la o mașină VAG este mai mică decât la una de altă marcă fiindcă știu că le revând mai ușor. Și dacă ai 30€ pe lună mai puțin, deja e o economie chiar și dacă ai 2 mașini.

    00
  27. Are sora-mea focus, jesus fucking christ ce fiabilitate de rahat. Nu o fi ea cea mai sofer din lume, dar in 5 ani isi lua alta masina la cati bani a bagat in ea

    00
  28. 15 ani am lucrat intr-o multinationala franceza. In primii ani se cumparau doar Clio / Megane. Satui de a vizita service-urile, au trecut acum vreo 10 ani pe VAG (Skoda si VW) si asa au ramas pana in zilele noastre.

    Vad prin comentarii consumuri de ulei aberante. Vorbesc din experienta, am doua masini din grupul VAG, una veche de 15 ani. Invariabil, am completat intre revizii cate 400-500 ml (reviziile le fac la 15.000, cam pe la 9000 – 10000 se aprinde martorul in bord sa completez). E atat de mult 500 ml la 15.000 km?

    As mai avea multe de spus, dar per total, daca nu exploatezi masina ca un disperat, problemele ar fi mult mai putine. Ma uit la o gramada de cunoscuti care, dupa ce si-au luat un 2.0 tdi, au impresia ca si-au „tras” masini de formula 1.

    00
    • Un motor in regula nu trebuie sa consume ulei, sau hai, sa nu fim absurzi, nu trebuie sa consume in cantitati sesizabile.
      Ce naiba frate? Acum 10 ani cand trebuia sa completezi ulei intre schimburi, te duceia la service sa vezi ce are, acum daca trebuie sa mi adaugi jumatate de litru intr revizii e ok…
      Tehnologia ar trebui sa avanseze nu sa dea inapoi…

      00
    • um 10 ani cand trebuia sa completezi ulei intre schimburi, te duceia la service sa vezi ce are, acum daca trebuie sa mi adaugi jumatate de litru intr revizii e ok…

      atunci dacă prindeai 100 te dădeai jos și făceai mătănii. acum dacă nu prinzi 200 cam strâmbi din nas.
      oamenii forjează mașinile. la greu. și nu recunosc.

    • Off – topic: Cat de mizer pot sa scriu… trebuie sa ma calmez… Fiecare face ce vrea cu banii lui pana la urma.

      00
    • @Zarax
      Trebuie sa te calmezi, asa e. Este adevarat ca poate n-ar trebui sa consume acel ulei, dar repet, 500 ml la 15.000 km chiar nu este o tragedie. Prefer sa fac asta decat sa stau prin service cu diverse alte probleme. Poti accepta ca sunt oameni multumiti de o anumita marca de masina? Serios, daca aveam probleme frecvente, crezi ca parerea mea era una pozitiva? Sau a altora?

      00
    • Cand va aud cu schimb de ulei la 15k km imi vine sa ma iau cu mainile de cap. La o masina medie te costa 2-300 lei uleiul filtrul si manopera. De ce sa nu il schimbi la 10k km sa prelungesti viata motorului, mai ales ca masinile mai moderne sunt mult mai sensibile?

      00
    • @Kulcsy pentru ca de exemplu in cazul meu, masina e setata sa ma avertizeze la 20.000km/1an . Dar cum fac 10-12.000 pe an, nu-mi bat capul. Si gandeste-te ca alti producatori recomanda chiar 30.000. Un 15.000 e deja la jumatatea intervalului, zic ca esti safe.
      Si nu e vorba de costuri cat de timp pierdut cu service-ul / in spatele blocului.

      00
    • @Kulcsy
      Masina moderna veche de 15 ani? De ce la 10k si nu la 8k sau la 12k? Lasand ironia, hai sa-ti raspund:
      1. Este recomandarea producatorului. Daca as fi facut preponderent drumuri in oras, ignoram recomandarea si as fi facut precum spui si tu, schimburi mai dese. Este cazul celei de-a doua masini din grupul VAG, unde recomandarea este la 30k, dar le fac la an sau 7k-8k (mers putin, exclusiv oras).
      2. Asa cum vezi la punctul 1, nu este o problema de costuri. Dar, ca idee, doar uleiul este undeva la 550-600 lei (original, nu aftermarket). Cu filtre si manopera este in jur de 900 lei.

      00
    • Opel au service la 30.000km de… vreo 8 ani stiu eu. La fel si Mercedes Benz inclusiv la 8+1 locuri.

      Daca se pierde din vascozitate peste un anumit prag se aprindea in bord un indicator (la Dacia e service la 20.000, patisem la Logan sa se aprinda pe la 17000 si nu stiam ce vrea).

      00
    • Un tip de la VAG mi-a zis ca intervalul de km la care se schimba uleiul difera si in functie de tara. In vest se face la 30.000, in tarile de mana a doua cum suntem noi la 15.000 si in celelalte gen Moldova, Ucraina, Somalia… la 7.500.

      00
    • pai e logica treaba. in vest faci foarte multi km pe autostrada, turatie constanta, motorul merge optim. la noi stai in coloana si cand prinzi cate 500 m liber ii duci acul la 5 mii.

      00
    • Un motor in regula nu trebuie sa consume ulei, sau hai, sa nu fim absurzi, nu trebuie sa consume in cantitati sesizabile.

      Ba consuma. Cand pistonul urca in cilindru, uleiul din „spatele” pistonului lubrifiaza peretii cilindrului. Apoi, cand pistonul coboara, ramane o pelicula de ulei pe peretii cilindrului, care va fi arsa. De acolo rezulta consumul de ulei. Iar cu cat motorul e mai mare, cu atat consumul e mai mare; cu cat conduci mai turat, cu atat consumul e mai mare. _Daca conduci normal_, un consum de 500 ml la 1000 de km nu e normal si – inca o data – daca service-ul la care te duci iti spune asta, e un service de cacat – nu te baza pe faptul ca-i reprezentanta; reprezentanta e un gogu SRL care s-a obligat sa respecte niste standarde, dar de multe ori sunt niste tepari.

      00
  29. In general nu cred ca se fac cine stie ce analize. Statistica reflecta dorintele romanilor cand vine vorba de masini: renault e ieftin, ford scump la intretinere, iar skoda un volkswagen mai ieftin. Unele nu sunt adevarate dar asta e gandirea colectiva. Totusi, din toate marcile de mai sus skoda tine cel mai bine la pret la revanzare si asta conteaza pentru o flota.

    00
  30. Am skoda octavia 1.9 tdi cumparata noua in 2007. Am facut 100.000km
    Probleme minore pina acum:

    Macara geam sofer schimbata de 2 ori ca fumez si fortez geamul iarna deci e vina mea.
    La ploi mi a intrat apa ca nu am curatat mizeria din caroseria din fata rotii de pe fata. Acum nu mai intra.
    Motoras stergator luneta cu electronica coclita ca a intrat apa sau solutia ieftina de parbriz a corodat garniturile. Am renuntat la stergator luneta.

    Probleme mai costisitoare:
    Ceva senzor ca pornea greu la cald vreo 350 lei.
    Placa ambreiaj + volanta schimbate. Ca era placa sparta (cam devreme la 100.000 km zic eu).Vreo 1000 lei.

    Consumabilele gen placute discuri revizii, distributie, nu le socotesc.
    In mare sint multumit de masina si cred ca o mai tin citiva ani.

    00
    • Ca sa nu fiu 100% carcotas, Octaviile pana pe la 2013 sunt tanc.

      00
    • Aia cu stergatorul de luneta e problema veche. Am luat si unul de rezerva de curand cu 280 de lei ca cel de pe masina da semne de oboseala. Nu as renunta la stergatorul lunetei fiindca mi se pare foarte util atunci cand ploua sau ninge.

      00
    • NOU
      #120

      @Zarax
      Culmea e că alea până în 2013 au probleme cu consumul de ulei și DSG-ul

      00
  31. NOU
    #121

    Taximetristii spun ca sunt mari, fiabile si ca ca se repara ieftin.

    Visul oricarui loganist e sa aiba o Octavia. (Cunosc cel putin 3 care si-au indeplinit visul)

    00
  32. E simplu: reputatia, imaginea masinii „germane” care inca domina toate visele soferilor romani (myself included :)).

    Dar apropo de actuala criza in domeniul auto, anul asta voiam sa cumpar o masina noua insa am amanat din motive evidente probabil pentru la anul. Am fost in ian-feb-martie la drive testuri la Hyunday, Renault, Vag, am cerut si primit oferte de pret, de finantare, negociat, intrebat, vorbit le telefon, schimbat e-mailuri etc. De atunci nu am mai fost contactat insa de nici un agent de la nici una din marcile de mai sus. Sa ma intrebe de sanatate, daca mai vreau sa cumpar, daca m-am razgandit, daca mi-am luat alta masina, daca nu mi-a placut oferta etc. Mi se pare cel putin ciudat modul asta de a vinde al dealerilor de la noi.

    00
  33. Mai este un aspect – flotele mari sunt cumparate inclusiv pentru cei din top-management (care decid intr-un final). Cand iei Skoda pentru toata lumea, poti sa bagi cateva Audi sau Porsche pentru cei mai speciali, pe acelasi contract.
    Daca mergi pe Ford sau Renault, top-management ar trebui sa se multumeasca cel mult cu un Mondeo sau Talisman…

    00
    • Abia poate încadra alea două mașini pe vertical, dar măcar se vede calumea HDR-ul la S20

      00
  34. NOU
    #126

    Nu că vreau să mă laud, doar spun: Ford Fiesta 2004, suport motor praf în 2009; Ford C-Max 2010 luat de nou, căzut motorul în mers la 20 km/h în 2014.
    Luat BMW X3 din 2011 în 2014 și n-am schimbat la ea decât lichidul de parbriz și uleiul.
    Luat BMW 750d din 2017 și deocamdată n-are nici pe dracu’. De ce BMW? Pentru că, pentru mine, Mercedes-Benz și-a băgat pula-n plăcerea condusului în momentul în care a plasat schimbătorul de viteze-n spatele volanului și urăsc la sânge mizeria aia de consolă centrală și bordul cu tabletele chinezești.
    Fiecare om are piticii lui.

    00
    • Nu vad legătura dintre plăcerea condusului şi poziția schimbătorului…

      00
    • Anda știe

      00
    • Pai nu compara x3 / seria 7 cu focus si fiesta. Un seria 7 dotat ajunge sa coste cat 10 fiesta, ar fi penibil sa nu fie mai buna.
      Lasand asta la o parte , cum naiba sa cada motorul? Cum se intampla asta? Tu iti dai seama cate elemente trebuie sa cedeze in acelasi timp ca sa se intample asta?
      Da-ne mai multe detalii. Chiar sunt curios.

      00
    • NOU
      #130

      @Ștefan: tu nu, dar eu, da. E chestie de pitici. Efectiv mă freacă pe creier. Frate-miu are un C220d 2017 și nu vreau să mă urc în el. Mi se pare, mie, că-i mașină de babalâci.
      Părere strict personală, asta nu înseamnă că mașinile-s de rahat.

      00
    • NOU
      #131

      @Zarax: mergeam cu 20 km/h pe un drum pietruit și deodată zgomote ciudate d-alea de ziceai că-i cineva cu bormașina-n motor, apoi clanc-zdrang și aia a fost. Tamburii ăia pe care stă motorul s-au dus dracu’. Ambii pe partea dreaptă.
      Eu n-am făcut comparație între Ford și BMW.
      Eu doar am spus motivul pentru care am trecut de la Ford la BMW.
      Că tot veni vorba, are frate-miu un Opel Insignia combi (full, fără piele :D) din 2008 care ș-acum merge fără probleme, dar omul a visat Mercedes, așa că și-a luat. Motivatia lui a fost că a făcut cu Opelul 250 mii kilometri.

      00
    • @John Temple – unele modele de Insignia au fost hulite… depinde de motorizare. In akta ordine de idei km sunt irelevanti daca masina a fost intretinuta, a schimbat-o ca se plictisise cel mai probabil.
      Legat de tampon motor… mi se pare incredibil asa ceva. Sigur nu a umblat cineva in service si a uitat sa stranga ceva? La constatare ce au zis , de ce s-au rupt?
      Mama naibii, la viteze mai mari poti sa si mori la o faza din asta…

      00
    • NOU
      #133

      @Zarax: în service la Ford mi-au zis că se știe că tampoanele alea de cauciuc se uzeaza-n timp. Adicătelea e din fabrică mizeria pentru că folosesc materiale ieftine.

      00
  35. Eu am masina de servici Octavia cu motor de 1,0. Sunt probabil in leasing operational sau inchiriate, nu am idee. Are in jur de 34 000 km, uleiul nu cred ca a fost schimbat vreodata, are revizia la 2 ani banuiesc.. E chel line, dar e superioara unui renault de exemplu, am avut inainte, in sensul ca scaunele sunt mai placute, pozitia la volan, amortizare, antifonare chiar si sistemul audio e mai bun. Ambele au fost chele. Pentru 3 luni am avut un Focus 1,5 turbo automat, cu multe dotari. Focus-ul mi s-a parut excelent din orice punct de vedere, probabil si din pricina optiunilor, dar superior ambelor masini.

    00
  36. Nu știu exact motivul însă la noi în companie se înlocuiesc toate Meganurile cu Skoda Rapid. Din ce am înțeles, și performanța Meganurilor ar avea un rol în schimbarea asta.

    00
  37. e superioara unui renault de exemplu

    clio în plm?

    00
  38. E in linkul de mai jos o statistica pentru Octavia: 75% din cumparatorii sunt business.
    https://www.jato.com/the-dacia-sandero-once-again-leads-europes-private-registrations-ranking-in-2018/
    VW Passat, vesnica masina de familie, are 84% cumparatori business.

    Cum se ajunge la asa ceva?
    Simplu. Car policy din multinationale.
    – pentru reprezentant regional de vanzari: Skoda Octavia sau echivalent
    – pentru reprezentat national de vanzari: VW Passat sau echivalent
    – key account manager: Audi A4 sau echivalent
    – sales manager: Audi A6 sau echivalent
    Daca esti la inceput se aproba numai masina de referinta. Daca ai cativa ani in firma poti alege si altceva.
    Daca managerul de flota este strict, se aproba numai masina de referinta.
    Daca e o subsidiara mare, poti alege culoarea la masina de referinta.
    Daca e o subsidiara mica, poti sa iti negociezi masina.

    Piata romaneasca de masini noi e cel putin 80% cumparatori business.

    00
  39. Pentru ca WAG

    00
  40. Cutia de viteze e mai buna și mai performanta la VAG. Spațiul interior mult mai mare la Octavia decât la Focus. Interiorul mai bun la Octavia dar asta e o chestiune subiectivă. Posesor de Focus mai vechi ce înainte de virusul chinezesc era tentat sa ia Focus nou.

    00
  41. Simplu: Skoda e noul Volkswagen. Anul trecut n-au reusit sa produca atit ca sa satisfaca clientela. Din cite stiu din cauza cererii mari mai nou Skoda se produce si in Germania, la Zwickau, intro fabrica VW.
    Succesul Skoda consta in technologia VW. Ei nu prea fac cercetare/proiectare, ci pun mina pe piesele din concern si unde exista posibilitatea mai fac imbunatatiri.

    00
  42. Pentru ca nemtii e nationalisti.

    00
  43. Am auzit pe la unii că Skoda ar fi mașină de manageri

    00
  44. Cea mai buna masina este cea de la firma.

    La masina personala te bucuri de doua ori: cand o cumperi si cand o vinzi …

    00
    • Nu peste tot. De exemplu la nemti platesti mai mult impozit daca ai masina de serviciu pe care o poti folosi si in interes personal.

      00
    • @Driver . Cum adica? Eu ar trebui sa platesc impozit pentru masina firmei?

      00
    • Platesti impozit, nu masina cu totul …

      00
    • @Zarax: da, se ia in calcul la regularizarea anuala de impozit. Mai mult nu stiu sa zic ca n-am tangenta, insa contabila ma intreaba de fiecare data.

      00
    • @Zarax

      Cum adica? Eu ar trebui sa platesc impozit pentru masina firmei?

      Nu boss. Firma plateste impozit de masina pentru masina, ca masina-i a firmei. Dar, masina de firma fiind un beneficiu, tu platesti impozit pe beneficiul ala. Se vorbea si-n romania sa se bage asa ceva.

      00
  45. n-a zis nimeni nimic de farul de la megane2. sunt dezamăgit. nu mă meritați :(

    • @zoso ești rău

      00
    • Da, farul din dreapta nu se prea vede. Poti roti poza te rog?

      00
    • @zoso vad ca te tentează un Tiguan gen 1. Daca te uiți la 2.0 TSI, mai cere vreo 3000€ reducere.
      EA888 gen 2 a fost un motor mișto. Cat timp n-aveai nu se ovalizau cilindrii (aliaj prost in bloc) si papa celebrul 1l+ de ulei la 1000 de km (aici segmenții sunt de vina), mai pica lantul de distribuție, variatorul de axurile cu came, uneori cu probleme la chiuloasă – sapa in lagare pentru ca nu au cuzineți.
      La gen3 (220cp) au rezolvat cam toate aceste probleme: suprafața cilindrului tratată mai bine, segmenți noi, pistoane noi (au bolt de diametru diferit deci ai nevoie si de biele). Daca ai bafta sa refaci motorul, diferența de 2000€ pana la Tiguan 2 nu acoperă manopera.

      00
    • nu nu, poza aia e cu alea 2 din constanța, benzinare, aduse pe vapor după ce au fost pocnite în SUA.

    • @zoso never again comentarii la 0337 ;))
      Nici eu nu înțeleg complet a patra propoziție. „N-aveai” n-are ce căuta acolo ;))

      Am văzut că e un trend să iei mașini mai mult sau mai puțin ciobite, să le repari la cotul blocului si să te dai rotund că ai mașină de fitze la 1/2 din preț ;))
      Cât timp mi-am căutat mașină in 2018 cred că am văzut zeci de mașini așa. Proprietarul nici usturoi n-a mâncat, nici gura nu-i miroase.
      Faza dura e ca unii am bagat 20-25k într-o mașină și acum așteaptă de 1an plus sa o înscrie. Ca ie greu și nu prea (mai) merge pe pile.

      00
  46. Octavia e o varianta mai buna la Passat, de care au cocalarii.
    Focus are rotita aia smechera pe varianta cu cutie automata.
    Megane arata foarte bine, chiar au nimerit francezii designul de data asta.

    Deci, de ce ti-ai lua BMW ca toti cocalarii?

    00
  47. Pai de ce sa iau Megane si Focus cand pot sa iau Volkswagen, adica mult mai bun, ca e marca nemteasca, doar ca are Skoda scris pe el? Pai ce sunt fraier ca aia care cumpara Megane si Focus? Sau Volkswagen? Eu sunt ala destept. Iau calitate nemteasca, la pret redus. Afacerea vietii mele.

    Asta ar fi principalul motiv. Al doilea e ca principalul motiv are si un pic de adevar de el. E un pic din calitate nemteasca in masina, pretul e un pic mai mic. Si la nivel european Octavia vinde mai bine decat Focus si Megane. Asta e, e un model care prinde mai bine la public. Eu as adauga ca e posibil ca lumea sa vada Octavia dintr-o clasa un pic mai mare. Adica spre Passat. Superbul e echivalentul Passatului, dar lumea probabil vedea mai degraba Octavia inspre zona aia.

    Da chiar Megane se vinde in Romania chiar mai bine decat la nivel european. Probabil datorita culturii sedanului.

    Uite cateva motive pentru Octavia: ai interior deschis la culoare, la Megane si Focus nu ai. Ai motorizari foarte numeroase, pe o gama larga de putere si combinatii multe de cutie automata. Ai reputatia unei fiabiltiati foarte bune, fiabilitate foarte bine create de generatiile 1 si 2.

    00
  48. „Garantia noastra de producator Ford asigura o utilizare fara griji a vehiculului tau pe o perioada de pana la doi ani.” situl ford.ro

    00
  49. „Toate autoturismele ŠKODA comercializate începând cu anul 2014 beneficiază de 4 ani de garanție în limita a 120.000 km (sau 2 ani fără limită de km).” situl skoda.ro

    00
  50. Amintiri pre – covid:

    Corporatist, vânzări, delegație, 8:00 AM, orice hotel de 4 stele, mic dejun pe terasa privind cele 25 de Octavii din parcare. Toate de București, toate cu umeraș în spate, toate cu multe muște topite la 160, toate cu stație. După mic dejun corporatiștii își iau gentile cu Lenovouri și își încep rutina.

    Îmi aminteam de copilăria în curtea blocului și de bucuria primelor mașini străine între atâtea dacii și oltcituri. Trăim într-o lume de Octavii.

    PS: Am un golf trist de corporație.

    00
  51. NOU
    #167

    Lasand la o parte considerațiile legate de perceptia marcii in Romania, motivele pentru care Octavia vinde foarte bine pe segmentul company car sunt
    A. Caroseria tip liftback cu portbagaj imens si spatiu interior enorm. Octavia e o combinatie ideala intre masina care poate fi utilizata ca automobil de serviciu serios si ca masina de familie foarte practica. Intra si un MTB de dimensiuni medii in portbagaj si pe platforma de Golf ai spatiu apropiat de Passat la pret ok. Romanul iubeste acest tip de caroserie care ii aminteste de sedanul de odinioară (desi este in fapt o caroserie in 2 volume)
    2. Pretul. Desi Ford si Renault dau ocazional in preturi grav, Octavia are oferte excelente la leasing pentru ca are valori reziduale foarte bune iar deprecierea e mica deci rata de leasing este si ea decenta.
    Intre noi fie vorba, ca om cu tagente si experienta in lumea auto, Skoda, ca si VW, nu mai este de ceva timp un monument de fiabilitate. Insa preturile la service si piese, sunt in general mai rezonabile decat la Ford si Renault.

    00
  52. Nu prea există meseriași de cartier pentru Ford și Renaul. Nici o diagnoză nu îți faci prea ușor. Skoda însă! este VW cu altă caroserie. Mașinile nemțești se desfac și se montează ușor, e plin de meseriași, sunt și fiabile, nu au nici greieri, ai și loc la picioare în spate ..
    Și alt motiv ar fi designul exterior și interior care dă impresia de om serios și aduce mai mult cu liniile drepte cu care e obișnuit românul.

    00
  53. NOU
    #169

    La flote e doar discutie de parandarat.

    00
  54. Am lucrat aproape 2 ani la un dealer SKODA & SEAT MARICEL. Ma rog, partea de Seat e moarta si in ingropata și poate fi complet ignorata, nu prinde o astfel de masina la noi, patronul o tinea doar ca să fie multimarca. Și își plătește angajații Seat din încasările SKODA, atât de bine se vinde.
    E o marca care merge de la sine, în inerție, se vinde ca pâinea calda efectiv, atât noua cât și SH. Comparativ cu mărcile prezentate de tine, beneficiază de umbrela VAG, se mizează extrem de mult pe „calitatea germana” în comunicare, la care se știe ca romanul e foarte sensibil și e dispus sa plătească mai mult doar pentru asta, chiar dacă la nivel calitativ, Octaviile cel puțin sunt paguba. Se întorceau în service cu o gramada de belele, mecanicii de reprezentanta care migreaza de la alte mărci, când ajung la VAG își pun mâinile în cap. Când a venit unul de la Ford și i-a intrat o SKODA cu probleme la volanta, pana s-a prins, pana i-a dat de capăt și a ascultat sunetul ala, a fost asa de surprins ca și-a chemat toți colegii sa asculte, el nu mai auzise problema asta la masina atât de noua, cel puțin nu la Ford. :))
    Whatever, o alta explicație mai pământeana este ca atât fabrica, cât și importatorul, oferă prin dealeri niște disocunturi substanțiale și MAI ALES pe partea de finanțare, condiții net superioare. Își permit sa facă asta din volum.
    La dealerul la care am lucrat eu, dar și în rețea în general, peste jumătate dintre vanzatori sunt praf. Praf la modul oameni extrem de prost dotați la mansarda. Prosti cu diplome de vanzatori, și cu toate astea au vânzări record, mereu ne întrebam cum dracu reușesc. E simplu, vine omul la ei. Nu e mare bătaie de cap.

    00
    • Ah, plus ca generația 1 la Octavia a fost chiar mega fiabila, o Dacie nemțească, mergea unsa cu orice și orice mecanic știa sa o facă și apoi sa dea cu basca de pământ și sa zică ASTA DA MASINA, cât sa gâdile orgoliul proprietarului. A prins și s-a ținut atât de bine încât, din modelele alea mananca și acum. Din reputația lor, ma rog, nu modelele alea efectiv.

      00
  55. Octavia e cea mai mare masina din clasa compacta iar romanul, sarac, vrea sa cumpere mai multa masina cu aceiasi bani. Degeaba Focusul e superior la tinuta de drum, nu ai nevoie de asa ceva cand cari mancarea de la mama soacra. Plus ca un hatch nu e considerata masina de tarani, e neterminata mah..
    Dacia e evitata de multi, au avut parintii lor acum 40 de ani, nu reiese succesul la oras.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube