De ce naiba lasă spuma pete pe mașină?

Am pus spuma în dispenserul ăla, am dat cu ea pe mașină, am așteptat câteva minute, am spălat și, la final, arată așa. Spuma e noname, am diluat-o cum zicea în specs, 1 litru la 5 litri de apă. Dacă o spăl la o spălătorie cu fise e ok, dacă o spăl acasă rămâne mereu cu pete.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

81 comentarii

  1. Spuma e noname

    00
  2. Calcarul din apa lasa acele pete, nu e de la spuma.

    01
    • La spalatoria cu fise in Brasov se specifica ca au Oxy… ceva adica e apa dedurizata tocmai ca sa nu lase pete. Apa din zona este destul de dura si contine calcar care la evaporare lasa urmele caracteristice.

      00
    • Cel mai probabil sau mult praf în zonă. Trebuie ștearsă mașina de apă cu o cârpă / piele de căprioară :> – nu trebuie lăsată apa să se usuce pe ea.

      00
    • NOU
      #9

      si dedurizata lasa pete, darmite asa.

      00
    • Clatire cu apa osmotica ftw!

      00
    • Dar ce am zis așa grav de m-ați îngropat? Sau e doar din cauză că m-am exprimat ca ceapa?

      00
    • Dacă nu ștergi mașina de apă, praful din aer o să fie atras de stropii de apă ce rămân pe mașină și apoi, când apa se evaporă, o să rămână pete precum cele din poză.

      00
  3. Eu patesc fix asa la spalatoria cu fise daca cumva aplic si ceara. Presupunerea mea e ca trebuie luata la carpa pana cand e complet uscata masina, dar following the thread sa aflu :)

    00
  4. Mie mi se intampla sa lase pete cand nu clatesc suficient . Nu stiu daca este asa si in cazul de fata.

    00
  5. @zoso incearca sa o clatesti cu ceva apa demineralizata. Petele alea sunt provocate de sarurile de calcar (si mangeziu si ce mai mai e dizolvat in apa).

    Solutia la mine a fost un prieten vopsitor (din ala cu scoala si vreo 25 de ani de experienta) cu diploma in polish si intetinerea vopselei/lacului.

    01
  6. Asa e când ești avut, speli masina cu apa minerala.

    00
  7. cel mai probabil e de la calcar dar poti sa incerci pe o portiune(deja curata) sa speli doar cu apa sa vezi daca ramane ceva in urma

    00
  8. apa dura lasa pete . Petele se pot sterge simplu cu o carpa fina inmuiata in otet si aplicata foarte usor .

    00
    • Sau se pot curăța dacă ștergi mașina imediat ce ai terminat de spălat și nu o lași să se usuce.

      00
    • Important e sa fie piele de căprioară.

      00
    • Gresit, atelierele de detailing nu folosesc niciodata pielea de caprioara, a e „sefa la paianjeni”. Ideala este laveta de microfibre speciala pentru stergerea masinii – preferabil cu firele cat mai lungi pentru a absorbi particulele de praf ramase si a nu zgaria lacul (ex – supertwist de la prodetailing sau pe unde gasiti ceva similar). in nici 5 min ai sters masina si nici nu e nevoie sa storci laveta. Miscarile de stergere trebuie sa fie liniare, fara a presa laveta. Un alt sfat ar fi sa se stearga geamurile mai intai pentru a se umezi laveta inainte de a trece la caroserie. Best 70 lei ever spent :D

      00
  9. N-ai ce face, avem apa destul de dura in Romania. Se pot curata cu (foarte putin) sapun de vase si alcool amestecate in apa. Dar in timp, asta poate afecta tratamentele din fabrica aplicate pe parbriz.

    00
    • Ha ha ha, încă un comentariu aiurea despre cum România e nașpa. România și Spania au apa cu cea mai mica duritate din Europa.

      Doar asa, cu titlu de exemplu:
      – București 6° dH
      – Brașov 13° dH
      – Madrid 5° dH
      – Berlin 20° dH
      – Paris 24° dH
      – Londra 28 °dH

      Io zic sa iei dimineața o pastila de Calgon pe stomacul gol, sa fii sigur.

      00
    • Sunt de acord că în București apa nu e foarte dură.
      Când eram în București eu beam apă de la chiuvetă, dar când am luat pisicul mi-am zis că e mai ieftin să-i cumpăr apă plată îmbuteliată decât să plătesc la un moment dat hrană specială și/sau dializă.
      Dar am văzut că o apă considerată bună (nu mai știu exact, posibil Borsec) lăsa urme pe vasul de inox. I-am pus de la chiuvetă, n-au mai fost urme.

      Când ne-am mutat într-un oraș cu apă nașpa la rețea, eu beau cea mai ieftină apă plată din supermarket, el bea ceva mai scump, aleasă după ce am studiat serios etichetele în privința compoziției. (Am ales Bucovina. Nu lasă urme pe vas). :)
      Inițial alesesem Aqua Carpatica, că asta dădea cumnată-mea copiilor când erau bebeluși, cu gândul că dacă e ok pt rinichii bebelușilor, o fi ok și pt ai pisicului, dar am observat că lăsa urme și m-am reorientat.

      Dar sunt zone unde apă e mult mai dură. Și dacă la noi e așa, cum o fi la Londra, unde indicele e 28?! Nu e de mirare că prin multe locuri lumea bea doar îmbuteliată.

      00
    • Sfinte futai!!! O matza la dializa mai trebuia sa vad, din cauza ca nu a baut Evian.
      Now I’ve seen them all!
      PS: o apa minerala …contine minerale! Socant, nu?

      00
    • Șocant da, dar mineralele alea sunt în concentrații diferite.
      Știu pe cineva care a plătit 6 luni dializă pisicii.
      Întreabă orice veterinar și o să-ți spună că pisicile castrate și mai ales motanii au un risc destul de mare pt probleme cu rinichii.
      Zici că iau pisicului apă din banii voștri!

      00
    • Mishu – nu ma mai pot opri din ras, am si un motan pe care il cheama Mishu ( si care de 19 ani vea apa de la robinet si nu are nici pe dreaq)

      00
    • @Mike, ai citit ce am scris?
      Când locuiam în București și eu și pisicul beam apă de la rețea fără apăsări.
      Eu am băut apă de la rețea cam toată viața mea și sunt ok.
      Ne-am mutat într-un oraș în care un fost primar s-a gândit el să foreze puțurile de extracție în zona unui fost combinat de substanțe chimice. Dacă eu, care am băut apă de la rețea aproape 40 de ani, am decis să cumpăr apa de băut, de ce aș decide să dau apă de rețea pisicului?!

      00
    • Asta cu duritatea apei e un basm la fel ca aia cu intoleranta la lactoza a matzelor.

      Acum multi ani, cand au aparut cacaturile alea de reclame cu calgon si aia care dcoteau calcar cat dintr-o pestera din masina se spalat a batut la noi la usa un agent d-asta. L-a luat tata de-o aripa, l-a bagat in baie si a bagat un tester d-ala d-al lor in chiuveta. A iesit verde cum ca calcar aproape zero. ‘daca te mai prind pe aici iti rup picioarele’.

      In ce priveste matzele mele, apa de la chiuveta. Eu bag de la pet ca imi place cu bule, dar ceai ciorba mancare de la retea tata. Si la ultimele analize am iesit in parametri optimi. Iar matzele mele baga lapte la greu. Nu de putine ori il prefera apei.si elr sunt in parametri optimi din punctul asta de vedere.

      00
  10. Trebuie re-vopsita masina. Vopseaua mașinii e problema.

    00
  11. Apa + soare puternic

    00
  12. Prosop de microfibra. Stearsa undeva la umbra si scapi de pete.

    00
  13. Eu mi-am luat prosopu asta gigant cu microfibra de la Decathlon: https://www.decathlon.ro/prosop-microfibra-xl-gri-id_8387957.html
    Toata lumea se uita dubios la mine cand scot ditamai prosopu dupa ce o spal, dar isi face treaba.

    00
  14. Sunt interese mari la mijloc 😉 dacă ar fi OK cum ai mai ajunge la o spălătorie auto?

    00
  15. E de la apa.
    La spalatorie este un program special „apa osmozata” care de fapt e apa trecuta prin dedurizare, osmoza inversa etc., d-aia nu lasa pete.

    00
  16. La fel patesc si eu, masina e neagra, am un Karcher K3, concluzia mea a fost ca nu se compara cu cel de la spalatoria cu fise, adica nu face presiune la fel de mare. Daca insist mai mult cu clatirea si stau aproape cu lancea iese mai bine. Ce aparat de spalat ai?

    00
  17. Incearca sa colectezi apa de ploaie si spala cu ea ca e „moale” – inclusiv fara calcar – si nu lasa astfel de urme. Eu am spalat cu spuma oarecare de la Dedeman.

    00
    • Apa de ploaie nu este deloc „moale”. Poate nu are calcar, dar în general este destul de acidă. Mai ales dacă discutăm de un oraș cu un nivel crescut de poluare.

      00
  18. Daca dupa ce dai spuma se usuca( a venit incalzirea globala si la Iasov) lasa pete, sau e de la apa cum zice lumea de mai sus. La partea cu apa( ca tot iti place sa bricolezi) cumpara un IBC( cubitainer) de 1000 si captezi apa de pe garaj. Eu asa am rezolvat problema. Gsesti : https://www.hornbach.ro/shop/Element-captare-Bravo-90-mm-zinc/10339419/produs.html sau la gradina in exterior mai au un kit pt altfel de diametre.

    00
  19. maşina se spală dimineaţa sau seara, pe răcoare.

    00
  20. Ai folosit un prosop absorbant / magnetic towel pt ștergere după ce ai clătit mașina? Dacă nu atunci încearcă o sa fii plăcut surprins!

    00
  21. Daca aveai probleme cu calculatorul ti-as fi recomandat sa reinstalezi windowsul.
    Daca ai colanta masina viu colorat nu s-ar mai vedea petele. Poate o reclama la Catena, ceva…

    00
  22. Cam dupa cat timp nu se mai vede diferenta intre spalare cu pete si spalare fara pete? 20, 30 min?

    00
  23. Petele alea sunt de calcar sau alte minerale. Orice acid ușor scapa de ele. Daca nu ai un detartrant, moaie o cârpă în oțet sau zeama de lămâie. Daca spuma nu era noname, probabil conținea și detartranti.

    00
    • Exact aia e problema.
      De aceea la spalatorie fie self service sau clasica la final ai apa osmotizata pt finisare si apa demineralizata pt clatire. Si lumea recomanda carpe de polish.. Ffs

      00
  24. Piele de căprioară. Așa mi-a spus unu’ care lucrează la o spălătorie auto de câțiva ani.
    Fara alte cârpe.

    00
  25. Spal-o o data doar cu apa ca sa vezi de unde is petele. O laveta buna face minuni, dar e foarte important sa o speli dupa fiecare folosire altfel aduna praf si firicele mici de nisip care vor lasa zgarieturi.

    00
  26. De la laveta sau piele de caprioara nu raman acele panze de paianjen pe masina de toata frumusetea?
    Ar fi interesant un articol cum se spala masina fara a se zgaria vopseaua …

    00
  27. Voi vă spălați singuri mașinile?

    00
  28. Câteva tips-uri utile:
    – nu spala mașina dacă folosești o apa dura.
    -dacă totuși o faci, nu o spala când este foarte cald afara, pt ca pana vei vrea sa o usuci, soarele va face asta în locul tău, iar micile picături de apa funcționează fix ca niște lupe.
    – NU FOLOSI NICIODATĂ PIELE DW CĂPRIOARĂ pentru a usca mașina. Pielea de căprioară e pt orice altceva, numai nu pt lacul mașinii.
    Masina se usucă cu laveta fin microfibra clătită des pt a nu rămâne reziduuri.
    – cel mai simplu și eficienr mod da a spala o mașină rapid e sa mergi la un selfwash care are apa dedurizata, iar după ce o speli sa pleci cu ea, astfel micile picături de apa se usucă rapid fără sa lase urme.

    00
  29. Ca sa te convingi, incearca doar cu apa fara spuma !

    00
  30. Voi aveți prea mult timp liber și încercați toate căcaturile sa o spălați singuri…dacă ma duc la orice spălătorie și vad pete pe ea, o spala din nou pana iese cum trebuie…

    00
    • Petele alea nu apar pana te urci în mașină. Și la spălătorie o șterge cineva.. La fise, dacă pleci cu ea fără șters, asa se întâmplă în jumătate de ora.

      00
  31. La spalatoriile cu fise, ultimul program (cel de clatire) foloseste apa osmozata/osmotica/demineralizata, ceea ce nu iti va lasa pete de calcar dupa ce se usuca.

    00
  32. E de la apometrul ala din fata casei

    00
  33. Petele apar de la calcarul din apă, nu de la spumă.

    00
  34. NOU
    #76

    Cel mai probabil apa e de vina.
    Fa un test simplu. Ia o spuma mai buna si vezi daca si aia lasa pete. Daca e la fel, e clar de la apa.

    00
  35. @vali prosop de uscare pentru mașină(eu am unul de la Gyeon fără margini) care nu trebuie spălat niciodată cu balsam de rufe ca poți sa l arunci.Si nu laveta ca are suprafață mica și se usucă pe mașină. Și ce ai tu în poza este de la apa și nu ai șters repede. Pentru pete eu folosesc spotless de la carpro cu o laveta de microfibra cu fir mai lung(de finish) 😉

    00
  36. petele nu sunt de la spuma, sunt de la mineralele din apa, dar poti rezolva cu otet in apa de clatire.

    00
  37. … spuma sau apa. Treaba i simplă, fă o spălare cu două – trei linguri de detergent de vase la un litru de apă după care clătește. Dacă nu rămâne urmă sau rămâne insesizabil, a fost spuma.
    Pe motociclete se vede cel mai rapid dacă spuma e de căcat (în 90% din cazuri e de căcat) și e spumă pentru suprafețe vopsite mat, aka spumă pentru utilaje agricole.
    Spumă care tot activă e, tot efect zăpadă are dar are sodă cât China și pe care proprietarii de spălătorii o preferă fiindcă e mai ieftină.
    Pe suprafețele de aluminiu se vede cel mai repede efectul distructiv, rămân pete închise și atacă foarte repede oxidul de pe suprafața aluminiului. Multe motociclete au bloc din aluminiu pe care l fwți iremediabil dacă speli cu căcat. Pe vopseaua lucioasă rămâne pată specifică cam ca urma de labă, dacă e uscată complet se simte alunecos pe piele când încerci s o înlături cu degetul.
    Dacă problema e apa, sterge voios cu lavetă si dă lustru cu lavetă uscată.

    Lucrează la umbră, indiferent dacă speli sau lustruiești ca să minimalizezi evaporarea rapidă.

    00
  38. Pune un filtru cu osmoza si nu mai ai probleme.

    00
  39. @Vali
    Iti recomand sa stergi masina cu prosop de microfibra ca sa eviti petele respective. Daca petele alea raman pe masina si apoi sunt coapte de soare nu prea mai ai cu ce sa le scoti. Daca sunt proaspete poti folosi un produs de genul CarPro Spotless sau sa incerci cu otet diluat cu apa.
    Ca prosop iti recomand: https://www.emag.ro/prosop-valet-pro-carpa-uscare-super-absorbant-50x80cm-verde-mf12vpro/pd/DDYDYYMBM/
    Cand speli masina incearca sa o te asiguri ca o speli la umbra si ca masina nu este incinsa.

    O alta recomandare pe care ti-o pot face este sa folosesti un produs ce iti asigura hidrofobicitate. De exemplu Sonax BSD este un quick detailer care odata aplicat face ca apa sa alunece foarte repede de pe masina, astfel este mai usor sa usuci masina.
    Alt produs pe care il poti folosi este Car Pro Reload sau Qyeon WetCoat (asta se aplica pe masina umeda si se activeaza in urma contactului cu jetul aparatului de spalat).
    CarPro Reload si Qyeon WetCoat nu sunt quick detailers, ci sunt sealants.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube