Subaru are printre cele mai proaste sistem de încălzire a habitaclului din lume. Pur și simplu n-au mai avut bani de un specialist și au luat pe cineva din piață și l-au pus să gândească sistemul de încălzire. Una dintre probleme e că au guri doar în față și mașinile fiind mai lungi, în față împinge aer, mie îmi e cald și bine, și ălora din spate le e frig.
A doua e asta din imagine. Pun 21 grade, apăs butonul de auto și, logic, el ar trebui să facă 21 grade în toată mașina. Așa e normal, așa e și la Megane și la Passat. Nu și la Subaru. La Subaru, dacă merg 20 minute cu „auto” apăsat, îmi bagă aer doar la picioare. Nu contează. 30 minute. La fel. Două ore. La fel.
Nu-mi dau seama ce e în capul lor. Am verificat aeroterma, e în regulă. Am pus freon. Nimic.
La loganul meu e si mai rau, in loc de butonul de AC am doar un capac de plastic si vara cand dau drumu la aer rece vine tot cald, ca si cum ar fi direct de afara !
La Loganul tau e o conspiratie
O fi căzut stickerul de pe buton și de asta nu merge
Femeilor le este frig la picioare. Deci este o mașină de femei
Asta e din categoria toate japonezele face asta.
Ori modifici temperatura si o sa se schimbe si gurile de ventilatie (daca modifici peste ce vrea el) ori pur si simplu apesi pe buton si directionezi aerul pe gurile pe care le vrei tu. Daca era auto inainte, o sa ramana auto si pe urma, chiar daca nu o sa mai afiseze asta pe ecran.
Suna ilogic, dar la honda mea asa spune manualul. Si eu ii banui pe astia ca nu au investit nimic in logica de functionare a AC-ului. Si senzorul de masurat temperatura la mine e fix in dreptul genunchiului drept si e mereu acoperit de piciorul meu.
Confirm: si la mazda la fel
Japoneza mea (Honda) nu face asta. Pe auto suflă după scenariul programat de ăia în fabrică. De exemplu iarna la pornire prioritar e parbrizul, abia mai încolo se mută la picioare.
La nissan insistă enervant ca la fiecare pornire să se comute pe recircularea aerului din habitaclu, nu să aducă aer de afară.
Am citit în manual și e așa pentru că se încălzește/răcește mai repede dacă reciclezi același aer, drept urmare economisești combustibil
Trebuie tu manual să-l comuți de fiecare dată pe aer înapoi.
Iar ca răspuns la de ce bagă aer cald la picioare, e pentru că se merge pe ideea că aerul cald are tendința să se ridice în sus, deci îl bagă jos, ca să se ridice sus singur. Acuma cât au testat și gândit ei asta nu știu…
Zoso, dăi foc și stai în ea. Să vezi ce cald ți se face, peste tot. Parol
dacă-ți răspund cum meriți te superi.
Nu mă supăr mah, că nu sunt domnișorică.. doar eu ți-am băgat primul, bățul prin gard
Oricum, te ataci și tu, blană, să mor :))
Aerul cald se ridica de la sine în sus. Și da toate japonezele fac asa.
Doar aerul cald japonez se ridica singur . In rest ar trebui sa circule cum vrea clientul, da-o dracu de fizica.
Iti dai seama daca aerul bogat in entropie s-ar ridica in jos? Intrinsec de la sine?
La Avensis(2008) nu baga la picioare cand e pe auto
La una din masinile anterioare, recomadarea din manual pentru selectia gurilor de ventilatie pentru eficienta maxima era asa: pt racire vara, directionarea aerului pe gurile din bord, iar pt incalzire, directionare catre picioare si parbriz. Climatizarea ta automata poate de asta face asa. De ce nu da pe parbriz?! E cumva incalzit electric? S-o gandi ca dai tu daca e aburit?!… Manualul ce zice?
Pe auto, baga aerul cald pe jos, ca se ridica, iar pe cel rece pe sus, ca se lasa in jos. E destul de logic sa se comporte asa, daca asa o face. Altfel, e stricata.
Nu pusca logica asta deloc. Daca baga jos, la picioare, spatiul ala e obturat de scaun si picioare. Treaba asta ar functiona intr-o hala, nu intr-o masina.
Dupa principiul tau, o basina trasa discret ar ramane secreta intre buci si scaunul de la masina, pana cand te dai jos.
E facuta cu cao treaba.
Jetul ala de aer cald sau rece sau cum e daca ti-ar sufla direct in fata ti-ar usca mucoasele,recte gura si narile ca sa nu dai in alte chestii.
Aerul din AC este un aer cu umiditate scazuta , de asta sezabureste bine geamul vs. Aeroterma simpla.
Boss, realizezi ca mirosul n-are mare legatura cu modul in care se distribuie caldura?
Bai, ca sa functioneze treaba asta cu „se incalzeste jos, ca aerul cald se ridica, deci incalzeste toata masina” ar trebui ca toata partea de jos sa se incalzeasca. Dar in cazul masinilor, daca sufla aer cald doar la picioare in fata, aerul ala cald n-ajunge si in spate, ca e blocat de scaun – adica in spate nu ajunge aer cald care sa se ridice. Ca sa se incalzeasca masina cat mai repede, baga aer cald sus, spre parbriz, ca ala circula pe langa tavan si ajunge si-n spate (vezi aici cum circula aerul intr-o masina, e o simulare a vitezei aerului, rosu – viteza mare, albastru – viteza mica). Iar pentru nonbelievers, aveti aici un document despre cum se incalzeste/raceste habitaclul unei masini; e un grafic misto la pagina 4. Astept sa-mi explicati in continuare cum e cu aerul cald jos, ca se ridica si incalzeste toata masina.
@Silvanus
Pai atunci nu inteleg de ce mai exista guri de ventilatie care sa-ti sufle direct in fata. Si, la fel, nu inteleg de ce majoritatea masinilor o sa bage aerul racit de AC cu predilectie pe gurile alea (exceptand primele minute de la pornire, cand baga spre parbriz, sa-l raceasca, ca ala se comporta ca un radiator cand e incalzit de la soare). Iar iarna (ma rog, sub 5 grade parca) AC-ul oricum nu porneste, asa ca aerul ala e (poate fi) destul de umed.
Majoritatea mașinilor cu climă automată au niște motorașe de ajustare în bord. Passatul are vreo 4 parcă, la Volvo am găsit 2.
Aveam o problemă similară: mie îmi arunca aer doar pe sus, iar la picioare mă cloceam.
Singura varianta este să scanezi mașina cu un tester original, care să-ți scaneze efectiv modulul de confort. Testerele de la service-urile de cartier scanează doar modulele de motor, numai cel original Subaru va fi în stare să-ți zică dacă e ceva în neregulă. Posibil totuși să fie bad design…
V-a luat mințile asta cu „toate japonezele fac asta”.
N-am sezisat să insiste vreodată pe zona de la picioare la mine, mi-ar fi fost cald dacă era așa. Auto își face ok treaba, doar vara mai mut pe picioare să nu dea rece direct în nas. Ca să bage iarna cald trebuie să fie și motorul încălzit puțin, altfel bagă la minim câteva minute.
teniescu, folosește creierul, că de aia îl ai!!! zi și mașina și anul, teniescu!!! folosește creierul, teniescu, că se îmbâcsește altfel!!!
Tot japoneză, bos, dar Toyota (Corolla, dar clima e la fel pe N modele de la ei), că de aia m-am și legat de afirmația cu „toate”.
Daca nu ar baga aer cald pe jos, pe gurile de ventilatie de sub scaunele din fata, cei din spate nu ar primi nimic! Baga asa ca sa se incalzeasca habitaclul mai rapid.
confirm pe teniescu. honda mea face fix ce trebuie. bine, dupa 10 minute, ca pana se incalzeste faci turturi. DAR FACE!!
dacă și honda e mașină…
Dacă nici Honda nu e masina….Confirm. Si la Civic e la fel. Începe de jos. Doar la cald. La rece direct in fata. Si am avut si Subaru. Legacy. La fel. Cred totusi ca japonezii au avut o logica. De ar fi toti prosti ca japonezii! Cred ca am trăi într-o lume mai buna.
Are guri de ventilatie sub scaunele din fata pentru spate. Nu-s mari și dacă ai chestii pe sub scaune nu mai sunt eficiente. Sunt oricum mici.
eu zic sa incerci si cu niste lemne …
Pai cu lemne pana faci jar si apoi carbuni peste, parca asa era nu?
Exista o logica in ventilatia habitaclului, cea cu aerul rece coboara si cel cald urca, doar ca logica aia nu se potriveste cu dorintele tuturor utilizatorilor. Macar daca se gandeau sa dea posibilitatea celor cu preferinte in afara normei ingineresti sa regleze cum vor ei aerul. Acum se poate teoretic, pentru ca aerul este directionat cu clapete actionate independent, nu ca la masinile de la inceputul anilor 2000, care aveau niste clapete legate de cabluri si nu exista independenta in actionare. Spre exemplu, eu as vrea sa am aer parbriz-bord, ca sa am parbrizul si suprafata bordului racite, ca parbriz-picioare este disponibil, dar nu foarte util la racire. Prima nu merge default la Suzuki, nu pot selecta asa ceva. Am gasit un hack din intamplare, pun aerul doar pe parbriz din butonul dedicat dezaburirii, apoi apas butonul de selectie a ventilatiei si baga si pe bord. Nu stiu daca e o scapare sau intentionat au permis inginerii acest scenariu.
E atat de simplu sa legi comenzile motoraselor la o interfata grafica si sa pui clapetele alea cum vrei tu …
Răspunsul corect ar fi: așa face toate și zoso habar nu are și hatereste fără sens ca de obicei.
Toate mașinile bagă pe AUTO aer cald la picioare majoritar și aer cald pe sus, și e normal să fie așa, pentru că aerul cald se ridică și încălzește tot corpul.
Cred că diferența la Subaru este că pe Auto arată și pe unde este băgat aerul și asta îl disperă pe zoso, de exemplu la VAG dacă dai pe AUTO nu îți mai arată pe unde bagă decât dacă faci tu override si apoi reglează automat clima dar bagă pe unde vrei tu.
Tot așa majoritatea mașinilor care nu sunt niste coji ordinare au guri de ventilație sub scaunele față tocmai ca să ducă aerul cald și la pasagerii din spate, până și Logan deci dacă nu ai ți-ai luat o coajă ordinară.
Btw Logan diesel are printre cele mai bune sisteme de încălzire văzute de mine pe un diesel, au ceva rezistențe electrice care încălzesc aerul când e motorul rece și bagă căldură de rupe. În schimb la VAG la motoarele mari cam nasol cu încălzirea, dacă nu ai scaune încălzite iarna la temperaturi negative îți cam îngheață curul.
Ba, nu ca mi-o laud pe a mea, dar pe auto o las la 22 grade si nu stiu pe unde baga sau cum baga caldura, ca nu-mi arata, dar face cald/rece uniform in masina si niciodata nu mi s-a aburit parbrizul sa fiu nevoit sa apas pe butonul de dezaburire. Pur si simplu clima isi face treaba cum trebuie, nu ma mai intereseaza decat setarea temperaturii in functie de nevoie.
Se stieee! Dacea face cele mai bune masini.
Numa’ descultii au Subaru,deaia iti da la picioare, ca sa nu le ai bocna. Acum la modul serios,la Ford Focus pe modul ” la picioare” baga doar in spate. Daca dau jos aerul conditionat ca sa nu imi umfle ochii,in fata ciuciu iar cei din spate au picioarele bocna
Mda, in A6-ele meu e perfect oricand, vara sau iarna, 4 zone, nu curent, nu zgomot etc. Deci e bine. Merci, n-am nimic de zis doar ma laud
Am un fost coleg care acum cativa ani si-a cumparat un Subaru Forester nou, din reprezentanta. Avea si el probleme cu incalzirea.
Dupa ceva sapaturi a aflat ca masina facea parte dintr-un lot destinat tarilor arabe, dar care din diverse motive a ajuns in Europa/Romania. Instalatia de incalzire era pare-se simplificata din motive de reducere de costuri, japonezii mizand pe faptul ca nu o sa fie folosita niciodata la temperaturi scazute.
Stai asa manao, nu sunt guri de ventilatie pt picioarele celor din spate, plasate sub scaunele din fata ?
nu știu, bos.
cauta pe net
si la aia veche pateai la fel? Mie imi plae autoul de la subaru
aia avea o scuză, era veche.