De ce moare biznisul Telekom în România

Am niște internet prin 4G în Brașov de la Telekom, SmartWiFi, văzusem o ofertă. E foarte prost, sub Orange, o să renunț la el, dar partea care m-a impulsionat e alta.

Ca orice firmă care mimează profesionalismul, și Telekom are un robot de-ăla care te sună să te întrebe cum mai merge treaba și „pe o scară de la 1 la 10 cât de mulțumit ești de cum fentăm munca?”

E, pentru că sistemul e făcut de un IT-ist de-ăsta foarte bun de-al nostru (nu voi, ceilalți IT-iști, știți care) s-a stricat și m-a tot sunat în prostie ca să dea 10 secunde de tăcere și să închidă. Și am vrut să sesizez asta companiei, că poate îl repară. Chit că trebuie să discute cu nepotul CEO-ului de la Telekom, omul care s-a ocupat de treabă.

Ei bine, Telekom nu poate fi contactat direct în niciun fel. Au numere de deranjamente la care răspunde un robot, au un robot pe site, au un formular contact în contul myTelekom în care trebuie să mai bagi încă o dată toate datele posibile și imposibile și nu are opțiunea „deranjamente de robot” și multe altele. Dar nu poți vorbi cu un om.

Pentru că banii sunt puțini, încasările sunt slabe și salariul pentru om este dat tipului ăla care scrie știrile pe site-ul telekomsport, ălea cu „uite cum i s-a văzut vaginul prietenei sportivului ăsta obscur, bălește te rog un pic, scoate-o din pantaloni, măcar vârful”. Sunt curios dacă atunci când vor termina nemții de vândut afacerea din România îl vor transfera și pe ăla la noua companie. „Fluffer la divizia jurnalism-sport, o bucată”.

Până una alta am blocat numărul ăla de la Telekom și nu mă mai poate suna robotul să afle pe o scară de la 1 la 10 cât de labagii cred că sunt.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

98 comentarii

  1. cum n-au bani? ocupa un etaj intreg in pipera (telecomsport ceva-tv)

    00
  2. Telekom sunt cea mai mizerabila companie. As vrea sa pot sa scriu asta undeva si sa ajunga public. Cand am rupt contractul cu ei, am predat router si ce mai aveam de la ei si, dupac e ca facusem cererea cu 30 de zile inainte ( asa cum era normal ) si m-au mai pus sa astept vreo 30 zile in plus pentru „ultima factura” si mi-au cerut sa si platesc o factura, desi eu nu mai aveam device-urile de la ei, acea „ultima factura” a venit cu costul aferent device-urilor, ca si cand nu le-as fi predat. A mai durat 2 luni de ping pong pana au inteles ca trebuie sa-mi emita o singura facutra, fara acele device-uri si fara alte luni de folosire a serviciilor, eu nemaiavand device-urile. Practic, a durat 3 luni din momentul cererii de reziliere, pana la incetarea relatiilor comerciale efective.

    00
    • Măcar ai correspondant cu un uman, judecând după articol tot e ceva

      00
    • Pe mine m-au salvat in urma cu 12 ani, de aia la care sunt acum, cu r si s. Au mers excelent pana in 2016. Dupa ce i-a luat neamtu’ s-a vandut tot: sedii, infrastructura, inclusiv cupru din retele subterane. Mergea in topitorie,direct la Bistrita.
      E un jaf grneralizat acolo. Probabil mai mare ca la Petrom sau BCR.

      10
    • Eu am patit similar cu Orange. Nu inregitrau cererea de reziliere desi m-am prezentat cu 30 zile inainte de expirare. Abia a 3-a oara sub amenintari de OPC am avut rezultate. Noroc cu reprezentantele fizice ca altfel tot te mananca robotul. Banuiesc ca e la fel si la ceilalti. Vanzatorii dau cu miere pana semnezi, apoi ramai cu robotul :)

      00
  3. Multi au tendinta asta de a renunta la interactiunea cu un operator. Si nu ma refer numai la furnizorii de servicii de telecomunicatii, dar si la magazinele online am vazut ca este din ce in ce mai des intalnit.
    Vrei sa vorbesti cu cineva, sa ceri un sfat, nu se poate. Fa tu o sesizare prin sistemul de ticketing si te contactam noi cand putem / cand avem chef. Vrei sa mergi sa vorbesti fata in fata cu cineva, nu se poate, ca ei nu au sediu

    00
    • Mie imi place chatul.

      00
    • Ca și o persoană care a dezvoltat până acum câțiva ChatBoți (ManyChat) – mă rog, impropriu spus dezvoltat, mai bine spus implementat, îți spun că oricâte spețe ai încerca să acoperi, tot nu vei reuși să înlocuiești o interacțiune umană, indiferent cât de inteligent poate fi GPT3 sau viitorul laMDA al lui Google.

      Din acest motiv, ai nevoie de factorul uman, care să discearnă, să aibă conștiință și să înțeleagă spețe și situații, nu doar niște chestii implicite, ca de exemplu: „Mi-a venit factura si am constat o eroare pe ea…”. Cum rezolvi asta cu un bot prin chat?

      Într-un final, tot de factorul uman ești legat, indiferent că e LiveChat sau suport tehnic (verbal).

      Și eu (lucrând cu niște companii din țările cu apă caldă), folosesc software-uri precum LiveAgent care se poate conecta la toate conturile Social Media și chiar telefonic, astfel încât să ai toate interacțiunile cu clienții tăi scrise undeva. Sunt mai ușor de analizat.

      Chiar dacă acele convorbiri sunt înregistrate, nimeni nu stă să analizeze că un gigel de la TLK mi-a vorbit pe un ton sictirit.

      00
    • @Mihai – dupa 1 luna de corespondat 2x zilnic cu botii de la xiaomi global, imi dau seama ca se comporta ca niste chinezi de gasca „te intelegem, pare sa fie o problema, dar avem si rezolvarea, mergi la vanzatorul produsului si ala o sa te rezolve” problema fiind de serviciu web al lui xiaomi nu la produsul in sine.

      am insistat 1 luna si dadeam reply cu acelasi text cu 3 sub puncte la care ceream punctual sa-mi raspunda iar roboteii raspundeau in dorul lelii cum ziceam mai sus

      dupa 1 luna si probabil un 60-65 de mesage, deja modificam titlul in primul meu rand, hello xon, bon, gon, …. si restul numelor folosite de boti, interesant ca au aparut si umani care au inceput sa raspunda la ce ziceam eu acolo

      ps. cred ca totusi poti face un robotel care raspunde la problema semnalata de un client cu putin (mai multa) compasiune si eventual sa povesteasca din intamplarile lui cu alti provideri unde a fost pacalit, eventual sa zica ceva de tuica (daca detecteaza moldova), palinca (daca detecteaza ardeal), etc si eu cred ca romanul clasic o musca si nu ar crede ca problema lui nerezolvata a fost tratata de un robot super prefacut :D cu multe povesti si bancuri in baza lui de date care a facut pe victima cu el :D

      00
    • Fac economie. Scopul lor e sa faca profit cat mai mare, nu sa plateasca angajati.

      00
  4. Da, mare greseala sa cumperi asa ceva.

    00
  5. Nici nu știam că Telekom au și site de sport. Am căutat de curiozitate, am intrat și șoc! Intra și tu să vezi ce a mai zis Anamaria Prodan, se desparte de Reghe sau nu?!

    00
  6. Am pe cineva in familie care lucreaza la ei. E un angajator de toata jena. Pana si serviciul de IT support pentru angajatii lor e externalizat si e de cacao.
    E un mastodont sprijinit cu scobitori, ca firma.

    00
    • Din ce stiu este inca plin de securisti care habar nu au ce fac si se joaca de-a managerii pe acolo, urla, fac figuri si fut pe la amaratele alea care lucreaza acolo.

      00
    • Toate companiile Telecom au tendința de a neglija clientul după ce îl agata cu, contractul.

      00
    • Corect, telekomul e dovada vie ca poti privatiza o companie romaneasca, dar nu poti scoate „statul” din ea. Au trecut o mie si unul de ani de cand nu mai sunt romtelecom, dar in continuare e plin de incompetenti, curve si securici. I-au terminat pe greci, ii termina si pe nemti. Singura solutie e sa ii cumpere cineva si sa le dea cineva foc la sediu cu toti angajatii inauntru. La fel Posta Romana, CFR, TAROM si alte bijuterii ale coroanei.

      10
    • Degeaba se numeste Telekom. Firma e tot Romtelecom, managementul e tot romanesc, sistemul PCR e ca la el acasa.

      00
  7. Buni, nebuni, Telekom ne-a ajutat pe toți practicând prețuri de dumping. Nu vreau să știu cât ar fi costat un abonament standard Orange/Voda dacă telekom nu exista.

    00
    • incurci telekom cu digi ma man

      10
    • Poate ești prea tânăr să știi că Vodafone și Orange ne-au ajutat pe toți să scăpăm de prețurile obscene, furturile frecvente și bătaia de joc a companiei Romtelecom (actualmente Telekom). Dacă vrei să știi cât ar fi costat un abonament fără Connex/Dialog întreabă un adult.

      Plus ce spune omul de deasupra.

    • Pentru cei mai tineri: a fost o perioadă în care abonamentul de telefonie la Romtelecom era mai scump decât o cartelă de mobil Conex / Dialog (cum se numeau atunci Vodafone / Orange). Cartelă pe care dacă o foloseai cum trebuie vorbeai cât pe fix de aceeași bani.
      Plus că trebuia să mai aștepți câteva luni să monteze telefonul… sau dacă erai la țară și locuiai mai departe de drumul principal spuneau că nu au infrastructură.

      00
    • Ce zice em are legatura cu oferta lor de prin 2006 cu 2000 de minute la vreo 3 EUR, cand Vodafone si Orange inca te jumuleau de bani.

      00
    • @lrpx în 2006 abia se trezeau la realitate după ce se terminase monopolul pe piața de telefonie fixă și încercau să recupereze clienți… Aceeași clienți care plecaseră sau nu îi foloseau pentru că era mai ieftin să vorbești pe mobil decât în rețeaua lor. Prețurilea alea erau că pierduseră mulți clienți care au plecat la concurență imediat ce au putut.
      Cât au avut monopol singurele știri de la ei erau ”s-a scumpit abonamentul”.
      Așa prin 2007 și la mine la țară și-au adus aminte că există un grup de vreo 20 de case noi la 300m de drumul principal care aveau cereri depuse de doi ani și au tras un cablu până acolo.

      00
    • @alexzen încurci digi cu cosmote, ma man.

      00
    • Toata lumea a iubit Romtelecom, uite aici un site din tineretea mea online zbuciumata si din tineretea Internetului in Romania: https://web.archive.org/web/20050208144157/http://antirtl.tripod.com/

      Sa nu va aud ca nu aveam talent, pe vremea aia verdele pe negru era deosebit, era cu hacheri si d-astea.

      00
    • Asa e. Au intrat la baioneta in 2006. Dupa DT, potopul.

      00
  8. trebuie sa intram mai adanc. Telekomu ca si BCR au mostenit pe langa resursele uriase ale defunctului Romtelecom si o piatra de moara: personalul tipic „doamna cu coc”

    Robotu e nou in ecuatie, totul se trage de la parazitii din interiorul companiei. Am fost abonat Romtelecom/Telekom vreo 5/6 pe: cablu, internet, telefon fix. Aveau monopol la mine in sat pana am pus mana de la mana cu vecinii si am platit fibra digi.

    Timp in care experienta a fost absolut sinistra:
    – Se incapatanau cu cacatu ala de ADSL, tehnologie moarta;
    – Se incapatau sa imi tina obligatoriu telefon fix, noi ambii tineri cu mobile trebuia sa vb cu bunica pe fix ca fara nu se poate abonament de la ei;
    – au tinut mortis sa ne tepuiasca cu telefonul ala a lor gratuit: intai baietii cu montatul ne-au cerut spaga sa „il primim pe loc”, pe urma fata din sucursala ne cerea bani pe el desi venea gratuit in ab, ca la final dupa ani buni sa ne plimbe vreo cateva zile la predarea aparatului ca sa putem inchide contractul;
    – Ne-au tepuit vreo 2 ani si vreo 10 sesizari cu „pachetul unguresc” ca in final concluzia sa fie ca „nu vrea satelitu domle'”
    – Aveam defectiuni constant pe cacatul lor de ADSL si ping sinistru;
    – Au prelungit contractul din oficiu;

    In tot acest timp suportul nu era inca robot, era o tanti (probabil cu coc) care de fiecara data nota sesizarea si nu rezolva nimic. Singura interactiune cu o fiinta relativ umana a fost la reziliere cand au inceput sa sune ei disperati ca avem de platit „taxa de reziliere anticipata”.

    00
    • ADSL-ul încă este o treabă bună. Chiar foarte bună.
      Nu mai că, de exemplu, in Germania, Fritz-urile merg țais.
      Dar, telekom a păstrat toată „infrastructura” romtelecomului și ce să vezi domne, nici măcar ADSL ul nu merge bine dacă alea două fire de pe stâlp au multe zeci de ani și la conexiune/inaditura, contactele sunt ruginite.

      00
    • eu stiu ca toata infrastructura romtelecomului era noua, de aia tineau fosilele de el.

      Nu stiu ce mai merge din germania cu ADSL dar mai mult ca sigur e legacy, avem proiecte de fiber to the home acolo, deci ei si renunta.

      00
    • Adsl-ul e pentru bogatanii din vest care aveau fire de cuplu cand noi incepeam sa tragem fibre prin Romania. Am un amic in Austria care plateste 32 de euro/luna pentru o conexiune ADSL de 10 Mbit download/5 Mbit upload. Teoretic, ca daca dai un speed test de la el de acasă, rar sare de 512 kbps.

      Fiti fericiti ca v-ati nascut aici unde se leagana pe stalp Fibra Maicii Domnului.

      00
    • @Rumbu, eu plătesc 29, 90 euro pe lună. La speedtest îmi afișează 27 ping ms, download Mbps 97.88, upload Mbps
      129.32. Cică pe fibră optică mi-au făcut cea mai bună ofertă. Întreb ca prostan, că nu mă pricep.

      00
    • @Paco, ca să scrii căcaturi pe bloguri io cred că este OK :)

      00
    • Eu vorbesc de adsl, nu de fibra, amicul meu sta intr-o suburbie a Graz-ului, nu are fibra in zona. Replica mea era pentru op care considera adsl o tehnologie a viitorului.

      00
    • @alxzen: in ’70-80,da poate atunci era nouă. Puii mei, dacă în Pitești știu cel puțin zece cazuri, reale, cărora le mergea prost netul pe Romtelecom și s-a rezolvat absolut de fiecare dată cu venirea echipei și schimbarea contactorilor sau ce au ei pe stâlp acolo, despre ce vorbim?
      Infrastructura nouă poate era în București sau în centrele lor, dar în partea finală, spre consumator/pe stâlpi era și este de zeci de ani.

      00
    • @Rumbu, îmi cer scuze pentru deranj. Eram doar curios, vorbesc aproape zilnic în Austria , conexiunea e de rahat. Ăla zice că e de la mine, eu zic ca e de la el. Dacă știam care e diferența dintre adsl și fibră, ping, donload și upload jur ca nu te întrebam nimic.

      00
    • @Shoric. Pentru că sunt o persoană mărinimoasă, am hotărât sa iau la fel ca Mântuitorul care a postit 40 de zile, o pauză de 40 de minute de postat pe bloguri( de fapt e doar un blog, nu bloguri). Astfel că din doi care scriu căcaturi, vei rămâne singur. Tu bagă mare, urmez și eu pe turnantă.

      00
  9. Cel mai fain si logic la Telefon e urmatoarea:
    1. Te suna robotul și te intreaba daca vrei sa auzi surpriza pe care o au pentru tine si sa te conecteze cu un operator sau dorești să te mai gândești
    2. Dacă îi spui că vrei să te mai gândești iti spune merci si la revedere.

    Să mă gândesc la ce? :)

    Acum la ce

    00
    • Te mai gandesti daca vrei sa auzi surpriza sau nu. Si cand te suna din nou peste 1-2 luni, le dai raspunsul.

      00
    • Clar. Să mă gândesc dacă vreau o surpriză. Si apoi le mă spun că mai vreau sa ma gandesc.

      00
  10. Sa zicem ca am inteles partea cu robotul (nu si ce povestesti tu), dar cel mai penibil e cand te suna de la Orange (cel mai recent exemplu) sa iti faca o „oferta” dar dupa ce raspunzi esti intampinat cu „Va rugam asteptati, operatorii sunt ocupati!”.

    00
  11. La 0766121234 nu răspunde nimeni?

    Ca idee, cu cei de la Nestle România am avut o interacțiune faină. Suni la numărul lor și-ți spune că toți operatorii sunt ocupați. Poți să aștepți sau poți să apeși tasta 1 și te sună ei atunci când au timp. Eu am ales a doua variantă și m-au sunat după 15 minute.

    00
  12. Nici Telekom Germania nu sunt mai buni. Astepti jumatate de ora pana te conecteaza, pe urma te plimba prin 3 angajati diferiti, ca la final sa nimeresti la unul gen Ilie Dobre care te lasa si mai nelamurit. Am pierdut 3 zile de concediu sa vina sa imi faca conexiunea la internet. Prima data am primit mesaj ca vine intre 9 si 11, am asteptat in fata usii, primesc mesaj pe la ora 13 ca a fost deja si nu era nimeni acasa. Sun sa reclam, iarasi povestea cu robotii, iarasi 3 angajati diferiti, ramane pe a doua zi sa vina altul. Vine, leaga firele pe acolo, masoara si zice ca gata, merge. N-a mers. Iarasi reiau procedura, de data asta specific ca omul sa nu plece pana nu imi arata pe laptop ca am internet. A fost cu noroc. Problema e ca in Germania cam detin monopolul. Abia anul acesta s-a dat lege ca nu mai au voie sa livreze internet fara fibra optica si s-au sinchisit si ei sa faca niste investitii. Cand le vad culoarea aia roz ma apuca greata.

    Daca ajung sa acapareze si piata din Romania sa vezi atunci preturi si servicii.

    00
    • La sate e roz 80%. În scădere.

      00
    • @Bebito85, nu au cum sa mai acapareze piata din Romania fiindca au vandut divizia de servicii fixe catre Orange. Au ramas doar cu vreo 80% dintre clientii de telefonie mobila. Pe care incearca sa-i vanda si sa iasa de tot din Romania, dar nu gasesc cumparator.

      00
  13. Adică nimeni de pe aici nu a încercat sa vorbescă în vreun fel cineva de la Vodafone? De la Enel? De la Engie? De la Orange? Pe bune? Acum ati aflat?
    P.S Nu stiu cum e la Brașov dar la București am rezolvat totul pe net. Compeltat cerere etc.Si imediat am primit sms cu nr.persoanei/tehnician de la Telekom care urma sa vina a 2a zi sa-mi instaleze fibra.

    00
    • Ca sa faci un abonament la ei, nu trebuie sa misti un deget , ti’l face pe loc, ca sa rezolvi o problema …. La mine doar un an si jumatate, cei de la tehnic imi confirma ca este o problema cu o antena 4G in zona, cei de la „birouri” imi spun ca nu este nici o problema totul merge in parametrii normali :)) abea astept sa scap de ei

      00
    • Nu știu ce ghinioane ai avut tu pana acum, dar de câte ori am avut ceva de discutat cu cei de la Enel sau Orange am reușit sa dau de un angajat fără sa aștept prea mult. În schimb as zice de Emag…2 din 3 telefoane la ei s-au închis automat după câteva zeci de minute în coada de așteptare…

      00
    • Eu detin recordul la Enel, ma rog Enel Distributie Dobrogea, aproape o ora pana sa dau de o tanti sictirita maxim care nu intelegea de ce nu pot accesa ultima factura electronica, cand mie imi cazuse curentul.

      00
  14. Am pierdut două ore în magazin la ei cu tot felul de căcaturi că să-mi cumpăr un telefon în rate, de prost ce sunt. La sfârșit dau să plătesc avansul cu cardul, nu se poate, doar cash. De ce nu a știut nimeni să-mi spună. A, au sunat de două ori și la București că să mai ceară aprobare pentru te miri ce.

    00
  15. Pentru Eftimie. De unde ai scos tu că Vodafone și Orange ne-a ajutat mult? Da, pe undeva ai dreptate, ne-a ajutat să scăpăm de bani la greu. Nu la altceva. Când a apărut Cosmote, au ,,nenorocit” pe Orange și Vodafone. Au dat minute mai multe pe vremea aia,când ceilalți doi operatori îți dădeau cu rația. După Cosmote a venit Digi, cu prețuri și mai ieftine. Și la ora actuală Digi este cel mai ieftin de pe glob. Zi frumoasă vă doresc tuturor!

    00
    • “preturi ieftine”!??! Cand te exprimi asa, nu are rost sa citesc mai departe. Repeta dupa mine: preturi mici/ mari si produse scumpe/ ieftine! Ce dracu, dupa 10-12 ani de scoala inca vorbim ca ultimii analfabeti.
      @ zoso: nu il mai lasa sa comenteze. E pacat de trafic, toti prostii folosesc resursele aiurea

      00
  16. NOU
    #57

    La modul cel mai serios întreb: din punct de vedere al semnalului 4G, merita sa renunț la Telekom pt Digi?

    00
  17. Te cautau ei daca ii dadeai in judecata pentru hartuire.

    00
  18. Angajații call center-ului Telekom au demisionat în grup și s-au angajat toți la McDonald’s. Una e bună ziua, ce v-a făcut mama și vă rog să îmi lăsați morții în pace și alta e să o arzi în engleză cu Happy Meal, Mc Nuggets, Supreme Chicken și McFlurry. Am făcut degeaba facultatea de jurnalism în limba engleză?

    00
    • sunt curios unde o fi mai naspa sa lucrezi. call center in limba romana sau pipita la cazino.

      00
    • Ca pipita la cazino poate prinzi intre falci un crenvursti cu barba, nu ii mai dai drumul și te-ai scos. La call center nu cunosc necesarul de limbi, ca sa poti aprecia daca jobul e naspa sau misto.

      00
  19. Le moare biznisu’ pentru ca-s prosti si hoti. Ma rog, mai prosti si mai hoti decat concurenta.

    Prima bila neagra o au inca de la prima campanie prin care au incercat sa atraga abonati. A venit la mine la usa o tanti care mai ca nu ma certa ca nu voiam maretul pachet cu pret exprimat in ieuroi (net+fix+TV). Nu pricepea ca mi-era bine cu ce aveam deja.

    Mi-aduc aminte cum nu puteam avea 4G in oras daca nu aveam roaming activat. Roaming-ul era in reteaua Zapp (aia mai vechi sigur isi mai aduc aminte reclamele cretine de la Zapp Online).

    Cand erau Cosmote, numai de bine. Inca am vie in minte campania cu ‘jde mii de minute la cartela. Cum se intampla ca eram in delegatie la Timisoara si nu puteam sa-mi sun colegii. Evident nici ei pe mine.

    Blană frate!

    00
    • Aveai 2000 de minute la cartela, dar uneori stateai si 20 de minute sa poti initia un apel. Mai ales la inceput cand toata lumea vorbea in prostie.

      00
    • Cosmote a cumparat o retea cu putini clienti si o infrastructura care tindea spre zero, Cosmorom. Au avut nevoie de bani ca sa dezvolte reteaua, bani pe care nici o banca nu ii dadea. Au lansat ofertele cu mii si zeci de mii de minute si au capatat clienti. Cu numarul de clienti s-au dus la banca si au facut rost de bani ca sa puna reteaua pe picioare. Intre timp datorita preturilor mici promovate de ei si concurenta Vodafone si Orange (sau sa fie Connex si Dialog la vremea aia) au mai taiat din preturi. Pana la urma eu zic ca a fost bine pt toata lumea.

      00
  20. Dublat din burta o factura, reziliat contractul, m-au amenintat cu ceva taxa de reziliere anticipata, dat reply cu textul din lege si explicatii de ce sunt prosti, inchis abonament.
    Ba frate, stiam exact cat am de plata in fiecare luna. Fix valoarea abonamentului x2. Fix in luna cat a fost telefonul inchis doua saptamani a venit factura x4. Erau cosmote pe atunci.

    00
  21. NOU
    #73

    A trecut un an de la rezilierea contractului cu telekom-ul ma-sii. Nici acum nu am reusit sa recuperez cei 400 si ceva de lei cu care m-au jecmanit. Cale bătută!

    00
  22. Mai au campania publicitara cu ciobanul exaltat?

    00
  23. Ha! Sa vezi poveste. După ce îmi schimb telefonul nu mai merge nici pe date mobile nici pe apeluri. Cartela mea in alt telefon ok, alta cartela in telefonul nou ok, combinația cartela in telefonul nou pauză. Fac sesizare și pe net și pe telefon, ajung și la un operator – nu se rezolvă o zi, doua, trei (in care am tot revenit cu telefoane la ei). Aici am tras linie și m-am portat la alții. Mai, și după o lună!!! primesc telefon de la Telekom: bună ziua, aveți o sesizare depusă, mai aveți problema? Nu, nu o mai am, pentru că nu mai sunt clientul vostru. Mulțumesc, o zi bună! La fel!

    00
  24. Telekom au inceput sa mearga prost de foarte mult timp. La relatii clienti stateam zeci de minute pana eram preluat de un operator uman.

    O intamplare de-a mea reala, pe care o pot sustine cu facturile de atunci, m-a facut sa tot sun la ei. Eu mai lenes cu plata facturilor si ca sa nu raman fara semnal, am achitat in avans cam 9 luni de abonament. Aveam in cont la ei 600 lei dati in avans. Cand, tot asa un soft facut de un „nepot” de-al CEO-ului a hotarat la 2-3 luni de la plata avansului, ca trebuie sa platesc penalitati pentru intarzieri de plata, eu avand in cont peste 600 lei. Am sunat, am explicat, aia erau socati, cum adica de vi se intampla asta, vom rezolva de indata.

    Am asteptat calm urmatoarea factura si supriza, a venit cu o penalizare si mai mare, ca am intarziat sa platesc, eu inca avand pe plus in cont. Sunat din nou, aceeasi placa, „vom rezolva, nu se poate asa ceva”, clar rezolvam imediat. A venit si a treia factura, deja aveam in jur de 70-80 lei penalizari de intarziere, eu inca avand sold pe minus la ei. Sunat, de data asta nervos si le-am zis ca daca in 24 de ore nu rezolva, le fac sesizare la ANCOM. Surpriza, in jumatate de ora m-a sunat o tanti, ceva mai sus de aia din call center, sa-si ceara scuze, ca soft-ul, ca programul etc. si ca s-a rezolvat. Deci 2 luni si ceva de ping-pong cu o sesizare de 2 lei. Le doresc moarte rapida.

    Gunoaiele de intalatori cand vin prin bloc sa recableze pe fibra abonatii vechi pe cupru, desfac dozele, lasa in urma lor gunoi, moloz, fire scoare din pereti si isi leaga fibra de canalul de cablu al Digi. Mizerii de oameni.

    00
    • „Gunoaiele de intalatori cand vin prin bloc sa recableze pe fibra abonatii vechi pe cupru, desfac dozele, lasa in urma lor gunoi, moloz, fire scoare din pereti si isi leaga fibra de canalul de cablu al Digi. Mizerii de oameni.”

      Ironic, având în vedere mizeria asta de reclamă.
      https://youtu.be/M5muXGmHMvQ

      00
  25. Mătușa și bunica mea (fie-i țărâna ușoară) au cam același nume mic și de familie. Acum vreo 11 ani, am renunțat la telefonul fix de la Romtelecom, în ciuda ”ofertelor” lor de retenție. Peste două săptămâni sună o tanti de la ei.

    – Bună ziua, de la Romtelecom sunt, aș dori cu doamna Elena… (m-am prins că voia cu bunica, că ea era trecută pe contract, nu s-a mai obosit nimeni să schimbe, dar am zis să fac un pic mișto)…
    – Este plecată acum…
    – Și când revine?
    – Păi este la… cimitir.
    – Da, dar când se întoarce, ca să știu când să revin cu un telefon eu?

    00
  26. sindromul „eu sunt cetățean european” lovește din nou

    00
    • Sindromul „ești prost și tre să mai scuipi o părere idioată pe internet” te lovește din nou.

      00
  27. @daniel
    Și eu le doresc la fel.

    În funcțiille lor de conducere de nivel ceva mai înalt erau și sunt și acum niște oportunisto/securiști pe stil nou grețoși care au călcat pe cadavre la propriu. Acu vreo 10 ani refuzau să le dea tehnicienilor ce lucrau la înălțime scări noi deși vechile lor scări din aluminiu erau praf. Au fost accidente mortale prin Brașov, Mureș, etc., cu zecile. S-au căcat cât au putut în capul tehnicienilor de teren, a șefilor de echipe, a lucrătorilor din back-office, într-un cuvânt al pălmașilor obligându-i să lucreze ani de zile pe bani de nimic câte 16 ore pe zi. Mi-a intrat în casă pentru o lucrare mai complexă un tehncian căruia mai că îi dădeau lacrimile când îmi explica că are alocate pentru un cli nt 15 minute și ce are de făcut la mine durează 2 ore. A venit după program, a terminat ce avea de făcut și a refuzat să bea o cafea, bere nu i-am dat că era cu tărăboanța lor de mașină. Grija lor în relația cu colaboratorii ce pe bază de contract instalau/reparau tv Dolce era cum să-i întârzie la plată, măcar vreo 3 luni, 6 luni era mai bine, în timpul ce ăștia din asta trăiau. Niște gunoaie.

    00
  28. NOU
    #82

    Dacă zice telekomsport să o scot, o scot, nu aștept să îmi zică de două ori. Nu contează că citesc telekomsport în tramvai.

    00
  29. Toti o apa si un pamant. Pe mine m-a jefuit Vodafone de n-am avut aer. Mi-a expirat contractul de internet in octombrie 2020 si timp de 7 luni m-au taxat 15 Euro fara TVA pt 1 Gb de traffic. Ceca pe abonamentul vechi aveam bonus 100 de Gb si daca a expirat… asta este. Am solicitat inchiderea si ceca dureaza 30 de zile. Deci jaf la drumul mare ca doar suntem cea mai bogata natie cu cei mai bogati cetateni securisti.

    00
  30. Da. Praf tot. Management, angajati, tot praf praf la Telekom. De aceea vor falimenta. Problema este ca ramanem cu oligopolul celorlalti. Un fel de firme private cu apucaturi de institutii obosite de stat.

    00
  31. Daca nu îsi schimbă Telekom atitudinea față de clienți sigur ca v-a pierde si abonatii persoane juridice.Este o firma foarte greu de abordat .

    00
  32. Dupa ce am scapat de ADSL-ul gaozarilor de la TLK trecand pe fibra DIGI, tot mai aveam un mobil la ei prilej de noi „oferte”
    La o ciocnire cu CC mi s-a oferit ce aveam inainte dar bineinteles mai scump, cu aerul ca la poarta e o masina cu vreo doo milioane de dolari in portbagaj si ca as fi complet retardat sa refuz marea pomana a lui TLKAKAT

    nu m-a rabdat inima sa-i spun cucuanei ca am de 15 ori viteza rahatului de ADSL, platind de 3 ori mai putin, doar i-am adus aminte cum m-au tinut fara net de joi pana luni cu o scadere de doar 2 lei din factura.

    Drum bun si cale batuta Telefoamea!

    10
  33. 1. Alo Maria?!

    2. Enel, sesizare pe 3 ianuarie, din cont, am uitat pentru ce; primit raspuns in luna iunie sa le dau CNP-ul (evident fara a preciza despre ce e vorba); raspuns cu „‘tu-va muma-n cur sunteti o rusine, am si uitat pentru ce am facut sesizare, sunteti o jena penibila daca imi dati raspuns dupa 6 luni – directionati la management, nu la agenti, ca aia iau deciziile de cacat”. inca astept.

    Deci se poate si mai rau.

    3. La Orange n-am probleme, deobicei dau de agenti cu care sa ma cert, apoi le zic fuck off inchideti contractul, apoi incep sa ma suga de icre incercand sa ma convinga cu cacaturi – eu nu, ei da, eu nu, ei hai ca poate – finalmente le dau cu jet si trec pe YOXO ca sa nu mai am de a face cu perioade contractuale, conditii de cacat, si agenti cacanari. Am deja toti parintii/socrii pe Digi, am ramas doar eu pe Yoxo pentru viteza/acoperire mai buna; pentru restul de 99% e foarte ok Digi.

    00
  34. Si altii trebuie sa o lase mai moale cu feedback-ul si spam-ul, stim noi cine. :) Daca am cumparat un TV chiar nu trebuia sa imi mai trimiti pe mail si alte TV-uri, e redundant. Nu mai intereseaza sa dau note pe livrare, pe experienta(?!?), pe orice pishat cand am luat niste plicuri cu mancare umeda pt pisica sau un cablu. Daca a fost nasol ca a intarziat sau ceva pb va caut eu. Nu am comandat stripteuse sa explic experienta deci nu ma bombarda cu mail-uri. :)

    00
  35. NOU
    #89

    Am net prin fibra optică de la Telekom(ăștia sunt singurii care au rețea in bloc). Am ping de 19ms și ei zic ca e normal.

    00
  36. Fibra de la telekom de 1 GBit merge conform speedtest. Net cu 300 mb download si 600 upload la 30 lei pe luna. Aveam inainte de Telekom abonament de 30 lei de la Digi – abonament de 300 mbs cu 180 mbs download si 200 mbs upload. Din punctul meu de vedere am avansat si primesc un raport calitatr pret mult mai bun. Cei care vb de rau aceasta firma probabil ati avut sau aveti serviciul intr-o zona a tarii unde infrastructura este diferita/mai proasta sau/ si angajatii sunt de kakao… Intradevar, cand vrei sa modifiic sau sa reziliezi un contract te vor suna niste „money people” angajati la ei care incep cu targuirea ca si la piata. La vodafone, de exemplu, dupa ce mi-au inregistrat cererea de reziliere, mi-au mai trimis inca 6 luni o factura lunar inclusiv o firma de recuperari creante m-a tot sunat sa le dau vanii datoratu desi eu platisem inclusiv pt luna in care au inregistrat cererea de reziliere. Aceste metode de a obtine bani ar trebui sa fie faultate cu dosare penale… Dar cat timp cei de la stat le permit… Toate firmele mari vor fura in continuare astfel clientii…

    00
  37. 1. La Orange am pățit la fel. Ne am luptat vreo 2 ani, am câștigat.
    2. Încearcă la vodafone să vorbești cu un operator. Vei vedea că foarte greu te descurci in acel meniu. Dupa îndelungi căutări am găsit un articol care să mă ajute. Secventa este 2501, pentru cine are nevoie sa vorbească cu un „om”.
    3. La UPC era rău. De când i-a preluat vdf e și mai rău. Am fost la RDS să mă conectez, mi-au dat cu flit pt că nu e cablat blocul. N au vrut să cableze pe motiv oficial că nu le încape cablul langa cel de la UPC (deși ai eu fibra). Neoficial, și-au împărțit zona și nu intră unii peste alții.
    4. Tot Vodafone, cu vdf flex: scrie mare că îl poți anula oricând, in realitate nu se poate. Am plecat în concediu și am vrut sa adaug roaming, timp de o săptămână nu au reușit să îl închidă și să îmi activeze ceva cu roaming. Noroc că a expirat de la sine și mi am putut activa o extra opțiune.

    00
  38. Cand vreau sa iau legatura cu o companie care are robot, eu procedez astfel:

    Cand ma intreaba daca sunt client nou sau client vechi, selectez ca sunt client nou sau vreau sa devin si caut sa selectez chestii care tin de creare abonament sau oferte.

    Daca sunt nevoit sa introduc date sa ma indentifice in sistemul lor pentru ca sunt deja client, caut meniul care imi zice despre oferte, upgrade-uri, etc.

    Timpul de raspuns e cel mai mic aici.

    Cand raspunde un operator ii zic ce problema am si de cele mai multe ori m-a putut ajuta el, iar daca nu, imi face transfer direct catre departamentul cu pricina si rezolv imediat.

    00
  39. Telekom … aia care se laudau cu ce tehnologici sunt ei.

    Eu tot ma raportez la o faza de anul trecut cand am vrut sa ma portez la ei. In pandemie, pe la inceput, abia incepuse starea de urgenta.

    Trebuie sa veniti la noi.
    Pai cum, toate companiile pot face treaba la distanta. M-am despartit de Vodafone amiabil (pentru ditai compania nu-si poarte permite sa plateasca 80 de euro pe an sa-si publice aplicatie de iOS global, nu doar in Romania – ca exemplu Orange/RDS/Telekom fac asta, daca esti fost capsunar investit in App Store de Spania, sa poti folosi chestii de la noi).

    Orange: facem contract la distanta, stiti ca aveti extra drepturi (denuntare unilaterala in x zile de la intrarea in vigoare fara penalitati, etc), facem eSIM, primiti QRcode pe mail, bun.

    RDS: facem contract la distanta, va trimitem sim prin curier cu semnatura.

    Telekom: facem contract la distanta, dar veniti sa luati SIM din magazin. Cum asa? Pai trebuie sa semnati pentru el + trebuie sa notam seria, nu stiu ce. Pai nu puteti nota seria si sa trimiteti prin curier? Nu eSIM, ceva? Nu, nu stim – veniti musai in magazin. Pai pandemie, stare de urgenta – portarea nu e motiv valid de iesit din casa? Nu va faceti griji, se rezolva, nu va ia politia pe strada, avem dezinfectant la intrare, no problem.

    00
  40. Pai angajatii TelekomSport au fost preluati de ceva timp de catre Clever Media (LookSport & Prima TV). Nemtii si-au taiat singuri craca de sub picioare. Nefiind un management de doamne ajuta, au pierdut mult in fata celor de la Digi, si le-au dat si avans. Asa ca Orange trebuie sa-i prinda din urma, iar pe Vodafone nu ii prea vad sa tina pasul pentru ca nu au infrastructura de retea fixa in toate orasele.

    00
  41. Da, într-adevăr sunt niște nemernici. Am încercat să-i contactez dar tot răspunde robotul, dar când fac oferte suna operatorul. Am reînnoit abonamentul pentru fix și mi-au trimis și cartela pentru abonament mobil. Le-am spus ca nu am telefon mobil dar nu-i interesează. Operatorul a spus ca dacă dorim reînnoirea telefonului fix și ca abonamentul o sa fie sub 100 lei. M-am trezit și cu abonament mobil și cu factura de 145 lei. La ei cursul valutar e de 5 lei și ceva. Internetul de la ei, ce pot sa spun, e în marșarier. Niște escroci. Toți ar trebui sa renunțăm la serviciile lor.

    00
  42. Nesimțiți. Abia aștept sa scap de ei

    00
  43. Intr-un clasament al abjecției corporatiste, Telekom e campionat absolut la toate categoriile. Abuzarea repetată a clienților, majoritatea pensionari legați de numărul de fix? Bifat! Angajați complet demotivați, cu comportament de drone? Bifat! Aplicații de kkt, fără suport? Bifat! Distribuitori hoți (IQBox Telekom din Coresi, mi-au trecut două numere de mobil în contract,după ce am plătit abonamentul de fix al maică-mii)? Bifat! Privatizare cu valize de bani, făcută de Ciumara de la PNTCD. I-a cumpărat Orange, o să-i infecteze și pe ăia.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.