Azi am condus #576

Nu înțeleg apucătura asta: vin în spatele tău, te aștept politicos, nu te dai de pe banda a doua, deși ai loc, trec eu pe banda 1, accelerez, accelerezi și tu că te-ai activat, eu accelerez mai tare că mă apropii de o mașină în față, trec pe b2, tu te enervezi și stai în fundul meu, deși eu n-am unde să mă dau. Și o fac cu prima ocazie. Și tu tot nervos ești.


Așteptam să ies de pe o stradă lăturalnică în bulevard. Apare oportunitatea să mă încadrez, o calc, băi, în momentul în care m-a văzut că vreau să ies, un XC90 nou a accelerat de i-au ieșit ochii din cap. A oprit milimetric în spatele meu și cred că și el se întreba ce naiba a fost cu reacția aia necontrolată.


Să notăm a treia mașină zgâriată prima oară de când o am în parcare în București.


Vineri după masă, pe la 3pm, pe la Bușteni mi-a bipăit ceasul. M-am uitat și el credea că merg atât de încet încât sunt pe jos.


Cum să nu iubești castraveții care fac din astea și, când sunt din sensul opus, se întreabă de ce merge șirul așa greu?


Mergeam pe serpentinele de la Siriu cu un conservator 70-90. Mă depășește un CX5. Nema semnal, nema lumini. Mergea cu o roată peste linia continuă, ca să depășească. Trece timpul, castraveciorul nimic. Mă scarpin un pic în cap, mai trece timpul. Nimic. OK, dau semnal, depășesc eu unde pot. Când eram în dreptul lui, cu lumini, cu semnalizare, Giani trage și el de volan să iasă din rând ca să…nu știu. M-am înfipt în claxon și a tras violent de volan dreapta, că și-a dat seama că e prost.

Așa. Pentru că nici eu nu am foarte multă minte, zic, hai să vedem dacă a învățat ceva. Îl las să mă depășească. Dar cu greutăți. Mă trag pe dreapta. Încetinesc. Abia la a treia tentativă a reușit, dar greu, tot fără semnalizare. Mai mergem un pic și îi fac din nou schema. Tot nu se uită în spate. Tot revoltat că e prost.

B171HAG, dacă îl știe cineva.


Da, acela este un tractor care a mers pe banda a doua jumătate de sat, în paralel cu acel TIR, pentru că făcea stânga la un moment dat. Cred. Sper. N-am apucat să văd, că TIRul a mers un pic mai repede și am devansat tractorul.

Și am observat asta din ce în ce mai des: mașini care n-au ce căuta pe benzile superioare dorm acolo, pentru că nu există pedepse sau logică. Autobuze. Camioane. Taxiuri.


Când mergi așa înseamnă că vrei să depășești. Eu așa mă gândesc. Că nu are logică să tot insiști să stai în coasta ăluia, peste linia continuă. Bun. Dar dacă trec două ocazii și nu depășești, ori ești prost, ori ești prost. Nu te supăra că te depășesc eu.


 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

39 comentarii

  1. cred că nici 10% dintre șoferi nu știu că este în lege articol cu ocupatul benzilor succesiv de la dreapta la stânga. sau dacă știu îi doare la bască, inclusiv la americani am văzut atitudinea asta. cică ‘plătesc impozite pt drumuri, merg pe ce bandă vreau’.. mai ales prin Texas, deh, rednecks

    la faza cu depășitul sunt probabil precauți, nu au încredere în mașină sau în accelerație
    lasă mai bine așa, decât să facă accident. nu câștigi nimic cu câteva depășiri, câștigi niște minute, un beneficiu minim cu risc maxim

    00
    • Hai sa recitim si sa intelegem ce a vrut sa spuna autorul aici:
      „Când mergi așa înseamnă că vrei să depășești. Eu așa mă gândesc. Că nu are logică să tot insiști să stai în coasta ăluia, peste linia continuă. Bun. Dar dacă trec două ocazii și nu depășești, ori ești prost, ori ești prost.”
      Eu am inteles asta: daca esti precaut, esti legal, ai tigaie… stai in linie, si lasa i pe altii care nu sunt ca tine.

      00
    • Daca peste tot unde se pregatea ala sa depaseasca era linie continua ca acolo, nici eu nu as depasi.
      Mi-am luat-o rau pe DN1A cand am depasit un camion la deal pe linie continua (aveam loc, se vedea bine, dar era linie continua). A iesit o dacie banala din coloana cu girofar din ala cu magnet si m-a rezolvat 1 km mai incolo.

      00
    • B1 nu este banda circulabila in orase, de aici numaratoarea de la B2 in sus :-)

      00
    • Prin CT e plin de instructori care-și obișnuiesc elevii cu mersul pe B2 deși B1 e goală.

      00
  2. Ma uit la ultima imagine de pe A3 si imi amintesc ca si in UK sunt chiar mai rau de prosti cu respectarea benzilor…

    00
    • portiunea aia cu trei benzi din A3 e dovada limpede ca romanul stie sa numere doar pana la doi; toti stau lipiti pe doi si trei; as vrea sa vad si politia ca nu sta doar cu radarul si mai intreaba si ei: ia zi Gigigele de ce mergi pe B2 cand B1 e libera..bine, nu m ar mira un raspuns de genul ca B3 e ocupata.

      00
    • @Venom e ok, de fiecare data cand merg pe A3 si merg pe prima banda, devansez constant adormiti pe banda 2, ca stiu ei ca se inchide prima banda…20 km mai incolo.

      00
  3. Referitor la cei care “stau” pe B2, ai grijă dacă ajungi prin Turcia! Destul de mulți se instalează pe banda a doua imediat după ce intră pe autostradă, indiferent de viteză și fără vreo intenție să se miște de acolo. Chiar depășiți și prin stânga, și prin dreapta, n-au niciun stres. Doar dacă au nevoie să iasă, trag brusc de volan sau dau cu spatele dacă au trecut de ieșire.

    00
    • Da. Ai grija daca ajungi in turcia. Că la noi, spre deosebire de acolo, e fix la fel. si pe autostrada si in oras

      00
    • Norocul nostru e ca nu avem prea multi km in tara asta cu 3+ benzi. Altfel eram mai rau ca turcii dupa ce vezi cum stau romanii oriunde numai nu pe b1. Prefera sa circule pe acostament, aia e si mai mare smecheria decat sa mergi doar pe b3.

      00
    • @dude: La noi nu s-a ajuns încă la nivelul ăla. Poate și datorită, cum zice @Webber, “norocului” că nu prea avem autostrăzi. Dar, suntem pe drumul cel bun.

      00
    • Si la italieni e la fel. Banda 1 din 3 pe autostradă e folosită doar de străini. Poate și pentru că intrările pe autostradă sunt periculoase și lumea se aruncă la sacrificiu. Ca fapt divers, ei au mai multe apucături stranii, de exemplu unii dau flash-uri când intră în depășire, probabil tocmai să fie siguri că ăla din față e conștient….

      00
    • @A., eu nu am vazut asta in Italia. Intradevar, nu prea se da nimeni de pe banda 3, este la fel de ocupata ca banzile 1 si 2, dar asta din cauza ca aproape nimeni nu depaseste viteza legala de 130 km/h.
      Si toti merg legal fiindca au peste tot radare care calculeaza viteza de deplasare. Senzor la intrarea pe autostrada is la iesire (30-40 de km mai incolo) si in functie de timpul de circulatie afla care a fost viteza medie pe portiunea respectiva.

      00
    • După 10 luni de condus prin Bursa și Istanbul, pot să zic că acolo se merge parfum.
      100 km/h bară la bară in oraș, cu particularitățile de rigoare.
      Dacă la semafor e roșu, dar nu e nicio mașină, culoarea e cu rol informativ, că trec băieții fără probleme. Pietonii fac slalom printre mașini, că nu oprește nici dracu, decât atunci când efectiv se urcă pe ei.
      Turcii nu au sensuri giratorii, ci ronduri. Prioritatea de șmecherie și prioritatea de dreapta sunt sfinte: pe ăstea nimeni nu le încalcă.
      Comportamentul ăsta cu flashurile l-am văzut practicat la turci și stând acolo l-am adoptat și eu pe autostrăzi: când pe autostradă ți se dau flashuri inseamnă că vrea să depășească și să nu te bagi, pentru a evita accidente. E o chestie bună în calitatea lor de șoferi. Acolo e greu cu semnalizările și cu incadrările. Se trece de pe banda de urgență, pe banda 4 la modul kamikaze. Dar na, fiind obișnuiți cu stilul de acolo, se lasă, se tolerează și se respectă așa.

      00
    • @Andrei G: phahaha italienii și limitele de viteză. Să fim serioși, sistemul Tutor e prezent numai pe unele autostrăzi. Unde nu e, merg ca nebunii. Pe statale și provinciale localnicii fac ceva asemănător cu viteză pe traseu montan. Întâmplător chiar ieri pe autostradă la 130 la oră stătea un nene cu Panda de 20 de ani la 5 metri în spatele meu. Când m-am dat la o parte dus a fost.

      00
  4. De vreo săptămână au băgat radare în cascada pe dn1 între București și ploiesti. Echipe din doamne polițist cu aparatul si motocicliști..
    Problema e ca toți vitejii franeaza la 40 cu 2 km înainte (ca cică te ia de la 2 km, chiar dacă e după curbă) chiar dacă limita e 70

    00
  5. „Să notăm a treia mașină zgâriată prima oară de când o am în parcare în București.”

    Yup, am patit-o si eu tot cu trei masini noi. Au bucurestenii o alergie fata de ele si tin nevoia sa le zgarie. Culmea, dupa prima zgarietura, nu s-a mai atins nimeni de ele vreun an.

    Ah, si pe una am facut-o pe casco, ma rog, prima masina noua, primul casco, am zis sa profit si aveam pitici pe cap ca masina noua trebuie sa arate ca noua pentru mai mult de o saptamana. Eh, dupa ce au revopsit-o, tot in prima saptamana, mi-au mai tras unii o zgarietura.

    Acum nu mai am stres. Ba chiar ma gandesc sa o zgarii eu in parcare inainte de plecare de la dealer. Macar o zgarii unde ma deranjeaza cel mai putin.

    00
    • Despre ce fel de zgarietura vorbim? o dunga cu cheia pe portiere, sau una de la o alta masina care iese din parcare?

      00
    • Cel mai probabil despre a doua varianta, am patit si eu. Luat masina de la dealer si a doua zi urma pe bara din spate de la “senzorul de parcare” care mai e si carlig 😀

      00
    • Cheie, surubelnita, orice cu varf metalic, ca n-am de unde sa stiu ce au folosit oamenii. Portiere deschis in parcarile de la mall/hypermarket in masina mea sau de la alte masini nu am avut placerea sa le vad pana acum. Sa fiu sincer, cred ca tot norocul meu s-a concentrat pe astea si nu mi-a mai ramas deloc pentru astia cu cheia pe portiera/capota/plafon (da, am avut si asa, si nu, nu am frecat-o eu de crengi). Ah, si nici nu parchez ca nu gibon pe oriunde vad cu ochii. Altfel, ar fi fost mai zgariata in 10 ani de zile de Bucuresti.

      Ca o alta ciudatenie cu masinile, intr-un oras din moldova, resedinta de judet, mi-au decupat 1 senzor de parcare din bara de pe spate. Unul singur. Nu stiu pentru ce le-a trebuit.

      00
    • „Acum nu mai am stres. Ba chiar ma gandesc sa o zgarii eu in parcare inainte de plecare de la dealer. Macar o zgarii unde ma deranjeaza cel mai putin” asta imi aduce aminte de o intamplare de acum vreo 3-4 ani, era asa de cald la o oprire de autostrada soarelui ca parca ma prelingeam spre masina, deschid din alarma, si cu cheia in mana sa deschid portiera imi fac un 15 cm de zgarietura de toata frumusetea …

      00
  6. testul cel mai simplu pentru prostia si lipsa totala de cunostinte despre legislatie e atunci cand apare o masina de politie in trafic, idiotii incetinesc brusc, nu mai fac nimic, panica, panica, panica

    00
    • Pai multi stiu ca nu sunt ok cu ceva si nu vor sa bata la ochi sa fie opriti ca apoi iese la iveala ca n-au rca, itp, stingator sau c-au mai degustat una mica inainte de drum etc.

      00
    • Stiu cand aveam o masina de politie in spate. In localitate meargeam cu 58 km/h pe GPS. Ala facea spume. Dupa 2 localitati de mers regulamentar m-a depasit, in localitate, pe linie continua si a bagat apoi 90 km/h.

      00
    • @ev21 si cine crezi ca e oprit in trafic? in general din astia de bat la ochi:
      – baietii cu folii pe geamuri cand la -20 de grade ei merg cu geamurile deschise;
      – cei ce franeaza brusc la vederea politiei
      – mai baga si tu…

      In general, daca nu e filtru care opreste tot ce misca, nu opresc decat pe astia care bat la ochi. Se mai intampla, daca nu bate nimic la ochi, sa mai ia pe cate unu din coloana dar ata e foarte rar.

      00
    • pe A1 duminica trecuta gugustiucii franau la 90 pe B2 si 70 pe B1 la fiecare echipaj dupa care ii dadeau blana la 160.

      00
    • @zidanne morala e ca trebuie sa fii atat de in regula cu totul incat sa iti permiti sa NU pui frana cand vezi politia 😀

      00
    • @ev21 eu conduc masina de muncitor Cand e rost de filtre mergem cu limita plus 9 pe GPS. Nu m-a oprit nimeni pana acum.
      Cu a href=”https://zoso.ro/skoda-octavia-2009-1-6tdi-review/”> cealalta masina de muncitor am batut tara in lung si in lat. Nu m-a oprit nimeni.

      Am o singura amenda in 500.000 de km. Pe la inceputuri cand eram si eu mai mic si mai tamp.

      00
  7. Tu o să mori la volan. Dar nu din cauză de accident ci de cât stres si „sânge rau” îți faci.

    00
    • si eu sunt ca el. De ex eram cu trotineta, pe langa mine un viteaza cu bicla cu manusi cu tot ce trebuie, in plin trecere de pietoni pe rosu, nema stat la stop rosu, aveam aceisi directie, il prin la un mom dat si il intreb, auzi da voi nu erati astia cu „respect in trafic” ca vad ca ai laut 3 de rosu pana acuma in plin? Ce raspudne inteligentu – ” Nu trebuie sa fi imbecil daca nu vine masina”
      „Pe bune?daca daca esti cu masina ce faci devi imbecil brusc?”
      Nu mai avea ce sa zica a facut stanga…

      00
  8. „Când mergi așa înseamnă că vrei să depășești” Nu, boss. Merge ca sa se vaza valoarea. Pentru ca el e suveran si l-a fatat ma-sa in Passat sau cine stie ce troaca. Sunt unii de castiga premiul de „cel mai prost individ de pe strada” detasat.
    Am mai vazut un exemplar ce m-a lasat cu gura cascata. De data asta in Austria, pe autostrada. Un MCV cu numere de AU. Autostrada cu trei benzi pe sens. Mergea pe banda 1, dupa cativa km, semnaliza, ajungea pana pe B3, mergea ce mergea acolo, revenea pe B1. A tot facut asta cativa zeci de km. Nu am inteles deloc de ce trebuia musai sa ajunga pana pe B3, ca uneori, era destul de liber si pe B2. M-a depasit de vreo doua dati (mergeam pe B2, destul de constant), dupa cativa km a ramas in urma pe B1. Am ramas cu gura cascata, nu am inteles deloc ce vroia, de fapt

    00
    • Hahaha, mi-ai adus aminte de un drum de-al meu (acum vreo 8 ani) cu un MCV de la firma prin Germania, pe „no limit”.
      La vale prindeam 160-170, hop pe banda a 3-a, ca depaseam la greu. Si la deal maxim 125, asa ca hai inapoi pe prima banda. Si tot asa… Eram viteji (vitezi ;) ) doar la vale. :D

      00
    • eu cand stiu ca nu ma duce masina sau dorm pe mine stau fromos pliat, problema e ca imi place sa las si suficient spatiu de franare si mereu sa gaseste cate un destept care intelege ca am lasat locul ala sa intre el.

      Nu inteleg pe aia care stau in curul tau cand vor sa te depaseasca.

      00
    • Argeșenii mei fac din aia: te depășesc pe banda 2, se pun in fața ta pe banda 1 și apoi frânează. L-am intrebat odată pe un isteț din ăsta pe stație, de ce a făcut asta și mi-a zis că ce treabă am eu cu el, că ce a făcut greșit? Bravo bă, ești isteț.
      Am totuși o curiozitate legată de următoarea situație: merg dandy-relaxat pe banda 1 100-110, 130 doar când depășesc tiruri, și primesc flashuri deși banda 2 e liberă.
      Nu am reușit să pricep fenomenu ăsta.

      00
  9. Haa! Mofturi!
    Eu am devansat pe banda 1 pe autostrada 1 idiot care a mers cu un passat de la sibiu pana la deva pe autostrada. Salaj, ce mai.
    M am oprit in peco, am luat benzina si apa, l am mai devansat o data…
    Nu mai povestim de clovnii de arges care din oficiu reclama gluma aia de autostrada dintre bucuresti si pitesti ca fiind a lor. Si sa coste avioanele de 10 ori mai mult, il dau dracului de condus in rumeinia!

    00
  10. Toate situatiile din articol sunt clar din cauza aceleași premise, din pacate:
    ‘nici un roman nu dorește a fi depășit indiferent de troaca, tigaia, cazanul, bolidul, limuzina pe care o conduce. ‘

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube