Știri noi ne vin din localitatea Drumul Taberei:
Linia de metrou din Drumul Taberei nu atrage foarte mulți călători, deși a fost o investiție așteptată ani de zile de locuitorii din zonă. Noua magistrală de metrou are, în medie, 47 de mii de călători zilnic, potrivit zf.ro. Spre comparație, Magistrala 3 de metrou are un trafic de 3 – 4 ori mai mare.
OK. Hai să facem un sondaj printre oamenii care stau în trafic la suprafață, cu două întrebări simple (De unde veniți și unde trebuie să ajungeți) și să centralizăm rezultatele. Am făcut eu asta, v-am zis că mă bag tare pe studii de fezabilitate, le-am dat preț bun, am luat și un bonus.
Sunt două tipuri de răspunsuri. Primul, de la oameni care nu au intenția să folosească metroul, și își caută scuze, cea mai frecventă fiind “păi nu mă duce fix unde am treabă și trebuie să schimb” sau clasica “e prea mult de mers 200m până la stație”. Al doilea e cel la care vă gândiți și voi, dar doar eu am luat bani ca să îl aflu, e că vin din Prelungire/Domnești/Clinceni/Bragadiru și nu au unde lăsa mașina ca să se suie în metrou. Transport public în zonă există, dar e rar, oamenii nu au ce face decât să continuie drumul cu mașina, deși li se scurg balele după locuri unde să-și lase mașinile și să nu (se) mai obosească la volan.
Veți zice că avem experiența parcării Străulești, care zace goală, deși acum e aproape gratis. Acolo a fost un cumul de factori, cel mai important fiind că nu există amenzi pentru cei care parchează ilegal în zonă în loc să dea 3 lei pe zi pentru parcare. Ce om întreg la cap ar alege varianta plătită când varianta gratis e mai simplă, chiar dacă e ilegală?
Dar nu poți să începi să dai amenzi pentru parcare ilegală în jurul clădirilor de birouri cu 10 locuri de parcare și 5.000 oameni din Pipera până nu le pui la dispoziție parcări la capăt de metrou.
Photo by Brydon McCluskey on Unsplash
Nu ar fi o problema așa de mare distanța până la stație, dar trenurile vin la 8-10-12 minute. Așa că dacă vrei să ajungi la Victoriei de exemplu, vei lua tramvaiul sau troleul până la intersecția de la AFI și apoi tramvaiul 1 care are interval de succedare la 5-6 minute la ore de vârf și e din generația nouă, deci cam 200 de persoane.
Circul in fiecare zi cu metroul si stiu ca vine la maxim 5 minute la orele de varf. Alea 8-12 minute se aplica probabil in weekend si nu ai mentionat.
Traseul pana la Victoriei mentionat de tine se aplica daca stai in zona bulevardului Timisoara. Altfel, e mai comod tot cu metroul.
Legat de traficul mic, eu schimb cu M1 la eroilor si traficul de acolo e poate cu 10% mai mare fata de M5 (drumul taberei).
Scuza cum ca nu ai unde lasa masina este proasta. Sunt o gramada de locuri publice libere dimineata unde poti sa parchezi in apropierea gurilor de metrou pentru ca multi pleaca cu masinile si se elibereaza (logic).
Romanul e lenes/comod, va gasi intotdeauna scuze sa nu renunte la masina.
Dacă nu vrei să stai mult în stația de metrou există aplicația de transport în comun care îți arată orele de plecare a metrourilor din stație (perg de 2-3 ori pe sptămână linia aia și metroul a ajuns tot timpul la ora indicată). Bonus: aplicația aia îți arată și unde se află autobuzele pe traseu așa că poți să îți vesi de treabă și să mergi în stație când autobuzul e aproape.
Mulți încă lucrează de acasă. Dacă trebuiau să mergă toți la muncă fizic nu cred că mai era o soluție bună troleul. Poate ăia de la blocuri ar fi folosit mai des metroul și ar mai fi lăsat mai mult loc în trafic pentru cei care vin din Domnești.
Zoso se referea la metrou in general. Spune-mi te rog, la ora 8.30 unde gasesti locuri de parcare la Preciziei, Pacii, dar asa fara sa il cauti 30 de minute. La Preciziei, nici macar daca traversezi WestGate nu mai gasesti loc.
@Cristian J – Imediat ce ieși din ora de vârf trenurile vin la 12-17 minute. Am picat de destule ori pe treaba asta și e cumva aiurea să stai un sfert de oră pe peron. Dar tot e mai bine decât să circul pe sus. Iar în weekend vin și la 20 de minute, aici ai dreptate.
Pentru mine nu este o problemă. Pentru alții da, deși poți pleca de acasă luând acea marjă de siguranță.
Am fost duminica trecuta pe la pranz pe linia aia si a venit la 8 minute. Verificat pe ceas, ca pierdusem metroul anterior exact cand am ajuns in statie. M-am si mirat, ma asteptam sa stau 15 minute. Am fost norocos?
@Cristian J.
Nu locuiesc in zona, doar ajung ocazional. Nu stiu ce intelegi tu prin ora de varf, eu am plecat la un 10 din zona Valea Oltului. Pana si Metrorex da intervale la fel cu ceea ce am spus
http://www.metrorex.ro/program_circulatie_in_zile_lucratoare_p1379-1
Unde a venit la tine la 5 minute, nu stiu. Dar hai sa vorbim aiurea, de ce nu?
@Cristian J și alții
La ore de vârf trenul are cadența de 5-6 minute după stația Romancierilor. Acolo se unesc cele două ramuri (Valea Ialomiței și Râul Doamnei). Pe ramurile individuale timpul de așteptare se dublează. Acolo chiar ai nevoie de programul cu orele de plecare ca să nu cobori în weekend și să stai pe peron 15 minute.
Același lucru pe sens invers, dacă vrei să cobori dincolo de Romanicerilor ai de așteptat mai mult până vine metroul care o ia pe ramura potrivită.
@Cristian J. Metroul vine la 5 minute începând cu stația Romancierilor. Daca vii de la Raul Doamnei, Brâncuși sau V. Ialomiței, trenul vine dimineața la 12 minute.
Eugen, site-ul Metrorex e o gluma, acolo scrie că pe M4 vine la 7-8 min dimineață,dar în realitate sunt 12-15 min. Merg zilnic cu el.
Nush altii cum sunt dar mie 50 de mii trafic pe un tronson nou deschis mi se pare o cifra decenta, ce ar vrea astia de la zf, sa stea calatorii înghesuiti pe vreme de pandemie sau sa nu mai faca metrou?!
Vor sa fie full ca la unirii la 4, plin de transpirati si batrâni reanimati la cum pute carnea pe ei.
Fmm lasati ne in pace e f bine asa cum eeeeee
t. Pleb care schimba 4 metrouri zilnic.
@xxx
Sunt teoretic cam 300 000 de locuitori in Drumul Taberei, in realitate mai multi, deci nici 10% nu folosesc metroul. Ti se pare OK?
@Eugen cum ai calculat procentul ala de 10%, ca mie nu imi da
Deocamdată ala care zice ca magistrala 5 e tichie de mărgăritar e chiar ministrul transporturilor, Cătălin drula. Zilele trecute la B1 tv explica negru pe alb ca deocamdată costurile de exploatare sunt 170 milioane lei pe an iar veniturile 19 milioane lei pe an. Deci 150 milioane subvenție ce sa mai vorbim de amortizare. Nici dacă vei creste traficul de 5 ori nu va deveni profitabila.
O idee revolutionara: se cresc preturile de calatorie la RATB si Metrorex + se fac cateva campanii de popularizare sa circule lumea cu metroul si RATB ul.
Cresti preturile si pui amenzi maxime peste tot pt parcarea ilegala, cam 99% din bucuresti si se rezolva problema, win-win, venituri mai mari pt metrou si venituri imense din parcari ilegale. Romaneche uita de masina o vinde o caseaza ii da foc, se elibereaza si orasul si transportul in comun si apar parcuri , strazile mai libere, zgomot mai mic, apar piste de biciclete, romanche o sa slabeasca ii creste durata de viata ca se misca si se misca prin mai putin fum/smog/praf.
O gramada de win winuri. (vin acuma indienii cu mi-am luat masina sarakule, merg pe unde vreau eu cu ea ca am dat banu nu tu biciclistule ce nu platesti impozit pe soseaua lu mama)
Cred că voi n-ați înțeles faza cu salariile de la Metrorex.
Da, poți să alegi să crești prețul la bilete de 5 ori sau sa aduci de 5 ori mai mult popor în metrou sau să scoți șobolanii din subteran și să nu le mai dai zeci de sporuri pentru nimic.
@f
Sau o idee și mai revolutionara: nu mai aprobi puz-uri idioate care conduc la aglomerații. Prețul la metrou/ratb este într-adevăr prea mic dar nici nu poți creste foarte mult (normal ar fi vreo 5 lei)
@octavyan
Au început prin bucuresti sa apară stâlpi cum ca parcarea e cu plată. O idee cu care în esență sunt de acord nu și cu implementarea ei (sa spunem de exemplu ca nu se poate plăti cu numerar). Asa cum arata acum pare ca scopul nu e decongestionarea traficului (sau, doamne ferește! eliberarea trotuarelor de mașini) ci creșterea veniturilor la bugetul local. De acord cu mersul pe bicicleta dar iarna sau pe ploaie e cam complicat ca să nu mai spun ca unii bicicliști își cauta cu lumânarea accidentele (ieri mi-a sărit iar de pe trotuar în viteza, evident pe trecerea de pietoni, un „colaborator” food panda). Plus(scuze de misoginism) ce facem cu femeile? Dacă dai la pedale 10 km (din drumul taberei în pipera) sigur transpiri și se duce dracu tot machiajul. De la mana pe ghidon faci bătături. Hai ca sunt rău! Ar fi loc pentru toți în orașul asta dacă nu ar fi atât de înghesuit construit. Și uite ca mai se întrevede un pol de aglomerație. Vai de aia de și-au luat locuințe în luxuria domenii https://www.g4media.ro/ccr-a-respins-sesizarea-cu-privire-la-trecerea-gratuita-a-terenului-de-46-de-hectare-de-la-romexpo-la-camera-de-comert-legea-a-fost-declarata-constitutionala-si-merge-la-promulgare-la-presedintele-io.html
Sigur probleme rezolvabile da noi nu incepem de niciunde. Va las mai jos un link cred ca l-am mai pus pe aici, cum au rezolvat unii problemele de trafic/oras destinat oamenilor etc… Nu zice nimeni sa renunti la masina, dar daca orasu asta ar fi mai putin aglomerat fara miliarde demasini poate si transportu in comun ar merge mei repede si ar fi mai eficient, de obicei orasele sunt contruite pt a folosii resursele in comun, blocuri/transport in comun/termoficare – chestii integrate apropiate, daca mergem toti locuitorii unui bloc, sa zicem 50 de apartamente cu un minim de 50 de masini si extrapoland la tot orasu se blocheaza totu iremediabil pt ca nu pt asta a fost gandit cand ai 5 minute pana la metrou pe jos…
Eu as aprecia daca bucurestiu nu ar mai fi gandit in ura pt locuitorii sai, deci calitatea vietii de aici e 0 si o zic stand aici de cand m-am nascut dar nu o sa vad asta in timpul vietii mele si ca urmare, la fel ca multii altii cochetam deja de ceva timp cu Brasovu etc…
Enjoy: https://youtu.be/sEOA_Tcq2XA
Mai multe aspecte:
1) nu stau in zona, dar am prieteni care stau pe acolo si care, avand in vedere problemele, amanarile si incertitudinea legata de acest metrou, au zis ca prefera sa astepte un timp pana sa-l foloseasca, un an acolo, sa vada daca nu cumva apar probleme grave.
2) la cat l-au asteptat, multi si-au gasit metode deja stabilite, reflexe, prin care fac drumul respectiv, deci mersul la metrou nu ii atrage asa mult.
3) pandemia: am vazut ieri, un autobuz intr-o statie, era plin ochi, ca si cand nu ar fi niciun virus, nimic. Lumea cu masti pe fata, usile nu se inchideau, efectiv.
4) sunt foarte multi oameni in Bucuresti cu mentalitatea: ce, eu mi-am luat masina X ca sa merg cu metroul?!
punctul 4 defineste gandirea romanului
eu nu inteleg pct3 – autobuz plin, metrou gol. Pandemia e doar in metrou ?
@dny: nu, incercam sa spun doar ca ala e un motiv pentru care cei din DT sau care tranzitau DT prefera sa mearga cu masina personala, probabil. Daca asa arata autobuzul, probabil si metroul ar putea fi la fel de aglomerat si mai si astepti aiurea in statie, prefera sa stea in masina personala, in aglomeratie. Asta era logica acelui punct.
dny :Metroul este gol și autobuzul este plin deoarece la metrou trebuie să sari un gard și să nu fi prins sa mergi gratuit dar în mijloacele de transport în comun supraterane intri și nu te întreabă nimeni de sănătate daca ai cartela sau abonament daca ai validat și dacă controlorii prind pe cineva mai guraliv și mai scandalagii scăpa..
pct 3 – in metrou nu prea intri fara bilet, in autobuz da (cand e aglomerat nu te controleaza nici dreaq)
Am stat 3 ani in Bucuresti si am vazut cum oamenii (majoritatea) se cam impart in 2 – cei care merg doar cu transport in comun (orice combinatie de vehicule) si cei care merg doar cu masina. Rar sunt oameni care le combina. Singurele cazuri auzite de oameni care au incercat lucruri „de pe partea cealalta”, sunt cei care s-au convertit de la RATB la masina proprie, si par greu de razgandit inapoi, chiar si partial. Ca ala e sensul perceput ca „evolutie” la noi in societate.
Confirm. Am crezut ca se vor face imediat ce vor da in utilizare linia de metrou (parca asa promitea un fost primar). Nu s-a intamplat, deci da, continuam drumul cu masina spre munca.
Apropo de poza: cam asa fac toti romanii, daca vad pe unu ca a parcat ca un bou, ei continua la fel, desi ar avea loc bine mersi si pe strada.
Asa patesc si in zona unde stau: parcheaza unu pe trotuar(ca un muist) asa fac si restu. Ii doare in pla pe baieti ca tu ca pieton tre sa mergi pe strada, el are masina frate, tre sa aiba grija de ea.
3) Metroul nu este gratis pentru pensionari.
Statiile sunt facute aiurea. Cateodata sunt la distanta de cativa metri una de cealalta.
Stai sa vezi Viena, nenorociții aia au statii chiar și la 300 metri…
Viena are cel mai fain transport public din Europa
Daca vrei sa se schimbe ceva tocmai cu amenzi trebuie sa incepi. De ce sa plateasca 200-300 lei parcare lunar cand poate la fel de bine sa parcheze aiurea fara sa se intample nimic dar daca ar fi amenda 500 lei lucrurile ar sta altfel.
Statul e incompetent iar privatii nu au niciun interes sa faca parcari daca nu sunt profitabile.
Amenda cu tot cu ridicat e 1100 de lei
Geniule, sa vii să-mi desenezi tu unde sa parchez pe str. Târgu Neamț și împrejurimi!! La dat cu gura ne pricepem toți!
1. Faci analiza de trafic in plina pandemie, oare de ce nu merge lumea cu metroul.
2. „Veți zice că avem experiența parcării Străulești, care zace goală, deși acum e aproape gratis. Acolo a fost un cumul de factori, cel mai important fiind că nu există amenzi pentru cei care parchează ilegal în zonă în loc să dea 3 lei pe zi pentru parcare.”
sausage much, am comentat de o gramada de ori pe tema asta, am incercat straulestiul, dar:
Daca merg spre centru trebuie sa schimb la basarab si la victoriei.
Metroul oricum vine rar;
Parcarea de la straulesti e dupa intersectia cu centura de la mogosoaia. Sa zicem ca esti buftean sau mogosoian, dimineata stai in trafic 30 min pana la parcarea vietii dupa care inca 30 min pana la birou cu metroul. Ai facut o treaba.
Si lovitura de gratie:
cu trenul pana la gara de nord faci 10 minute, de acolo ai metrou la 3/4 minute nu 15-20.
si te mai intrebi de ce nu te pun astia SS la MT.
Cu parcarea de la Straulesti mai e o alta cauza (cel putin pentru locuitorii din Buftea / Ilfov). Greul e sa treci de Mogosoaia, si se sta acolo de te canta cucii, din cauza infrastructurii de localitate mica de acum 50 ani ce acum trebuie sa suporte trafic de 100x mai intens. Se inghesuie tot poporul din Mogosoaia, Buftea si restul localitatilor din zona pe o strada cu o banda pe sens, ce da in intersectia cu soseaua de centura.
Si atunci, cine se indura sa o ia pe acolo, nu se mai opreste la Straulesti si se duce inainte cu masina daca tot a stat atat in coloana. Cine nu, cauta rute alternative.
Oarecum offtopic, dar vreau sa-mi spun oful. De ce Dzeu nu poti sa parchezi overnight la Straulesti, pe mai multe zile, in regim park and ride? Mi se pare absolut antieconomic sa faci ditamai parcarea si infrastructura in jur, dar sa nu permiti parcarea pe termen lung pentru cei care vin in Bucuresti sau chiar pentru localnici din zona. Dar se intreaba de ce parcarea e goala. Cat de prosti sunt unii oameni?
că nu vor bani
parca au abonament, cum e abonamentul, cu program?
wtf
Sa le puna domne pasapoarte la aia de Buftea si Mogosoaia.Cu viza de tranzit.
Langa statia de metrou pipera, pe strada George Constantinescu ai o parcare publica, care sta goala. Lumea parcheaza pe trotuar, treceri de pieton..ca e gratis. Multi inca merg cu masina ca Inca e relativ liber prin Bucuresti. Din Militari- Apusului pana in Pipera fac cam 40 de min pe sens. E mai rapid ca metroul.
La ce ore?
Pun pariu ca nu ai masina sau daca ai nu ai parcat acolo niciodata!
Parcarea de care zici nu este publica (in sensul gratuita). Este o parcare privata cu plata, 15lei/h sau 60 lei/24h.
Daca faci un calcul lunar este mai ieftin sa platesti abonamentul in parcarea cladirii. Asta daca compania la care lucrezi ar lua locurile de parcate iar ele nu ar sta goale pentru ca cladirea nu le inchiriaza direct catre oamenii care lucreaza in cladire iar angajatorii nu ar refuza sa la (sub)/inchirieze la pretul de „achizitie” angajatilor.
Iti spun asta din 3 exemple: GlobalWorth, cladirile de la HP si Honeywell ca fost angajat acolo.
nu-s ce sa zic, eu l-am folosit, imi place ca pot sa citesc sau sa ascult carti timp de 30 min in loc sa ma enervez si sa stau lipita de oglinzi si volan, imi place ca e liber, ma simt ca in copilarie cand mergeam la antrenament cu metroul dimineata, eu zic sa nu mai bateti toba ca se aglomereaza si devine agasant sa te freci pe coate cu diferiti. Sunt si prea multe statii, dar ajung in pipera in 40 de minute fara sa am nervii pe bigudiuri. ma sincronizez cu movit, nu am asteptat niciodata metroul.
Mai există oameni pentru care un abonament la STB + Metrorex poate fi cam mult, așadar dacă e nevoie să folosească și STB până la metrou preferă să circule doar cu STB și scapă de necesitatea abonamentului pentru Metrorex.
Hm…stai sa inteleg…abonament la STB+Metrorex poate fi cam mult, dar deplasare zilnica cu masina e ok…ceva nu se leaga
@Leon: se referea la combinatia stb+metrou care e mai scumpa decat STB singur
Nici acum nu am inteles de ce sunt doua linii de metrou, una are un capat intr-o statie si celalalt la doua statii mai incolo.
Parcarea Straulesti este goala si va fi goala ptr ca nu exista trafic si nici interes. Stau in zona de 25 ani, nu e nimic aglomerat in zona aia, nu are de unde sa vina sa ii trebuiasca metrou. Iar ca trafic, odata trecut de centura, aluneci usurel in ce directie vrei: bucuresiti noi – jiului – pt presei – arcu. etc sau pe grivitei spre gara.
Si da, sunt locuri de parcare absolut oriunde in jurul metroului.
Si unde parchezi in directia unde aluneci asa usor? Pe trotuar, normal.
Asta nu intelegeti voi, parcarea de la Straulesti nu e ca e aglomerata zona, ci pentru a lasa masina acolo si a nu mai ocupa trotuarele din centrul orasului.
De acord ca e mai greoi sa schimbi 2 metrouri si sa astepti 15 minute la cel de la 1 Mai si nu am nimic cu tine daca preferi sa mergi cu masina pana unde ai treaba si s-o parchezi legal.
Daar, daca te plangi ca e faci mult cu metroul si preferi sa mergi cu masina ca sa ocupi trotuarul unde ai treaba, te bag direct la origini si iti rup si oglinda
Metroul din Drumul Taberei nu este foarte folosit pentru ca se termina in pom. Pana nu se prelungeste pana la Iancului va ramane tot asa.
1.Acum este pamdemie si multi lucreaza de acasa.
2.Daca era pana la Universitate vorbeam de alt scenariu.
3.Eu il gasesc uitl.De la Universitate la Favorit dureaza mai putin teleportarea decat drumul cu metroul. Autobuzul sau troleul sunt niste rahaturi sinistre, aglomerate care colectioneaza fiecare rosu la semafor iar la Razoare e teroare.
4.Am intalnit oameni care nu suporta mersul in subteran.
5.Unii s-au nascut in masina si vor merge in Valhalla tot in masina, adica poate sa fie metroul din aur si traseu pana la Arad.
Am uitat sa specific la punctul 3. ca de la Universitate cu 336 pana la Eroilor si apoi metrou pana la Favorit si tot ies mai repede decat doar cu troleul sau vreun autobuz
Eu nu mai folosesc metroul de 1 an pentru ca nu suport masca pe față atâta timp. Folosesc doar mașina personală.
47.000 calatori /zi in perioada de pandemie cand se lucreaza de acasa mult este ok (in blocul unde am o garsoniera aproape toti lucreaza de acasa)
De asemenea, intersectia de la Razoare este cel putin decenta dimineata vs. perioada cand nu era metroul.
P.S. Exemplu personal – Autogara Militari-Favorit , cel mai ok este cu metroul.
Pe locul II este: per pedes 10 min – tramvai 15-20min – per pedes 10 min
+ Densitatea populatiei in „Drumul Taberei” e una dintre cele mai mici din Bucuresti. (Cam singurul cartier facut pentru oameni)
+ Populatie imbatranita care se deplaseaza 2-3 statii max pana la piata/policlinica
+ Ajungi la Universitate in max 30 min pe deasupra si e mai ieftin…
137 rules!
explicația este că există troleibuzele 69, 90, 91, 93, autobuze 122, 126, 168, 268, 368, 668, 385, 105, 137, 138, tramvaie 41, 47, 8, 25, 35, care te scot la puncte de interes mult mai atractive precum romană, universitate, crângași, inelul central, etc.
metroul ăla te duce până la eroilor unde trebuie să schimbi aiurea, eu văd metroul folositor doar pentru cine are nevoie să ajungă din drumul taberei în câteva zone foarte îndepărtate de-a lungul M1/M3 precum Pallady, Titan, Pantelimon. în rest există legături mai bune pe deasupra
Problema metroului bucurestean sa nu zic doar a M5, este ca nu a tinut cont de timpurile in care traim si mai ales de realitatile pe care le traim. La ora actuala singura magistrala cu un progam decent de functionare cand vine vorba timpii de asteptare, este M2.
Pe M1 si M3 ai momente unde astepti si 12 minute, iar pe M4 si M5 in cel mai fericit caz poti avea ceva la 8 minute M5 si 12 minute M4. Bineinteles ai putea optimiza folosind STB-ul si cu a sa aplicatie, dar deja vorbim de un chin extra si de o planificare a calatoriei tale de zici ca te duci la capatul lumii. Bucurestiul nu este un oras de marimea Tokyo-ului sau a Londrei, dar cand ajungi sa folosesti transportul in comun faci o planificare a traseului de zici ca traiesti acolo.
Metroul si transportul in comun o sa devina mega-atractive, cand din orice punct al orasului vei face 30 de minute maxim si iti poti lasa o marja de eroare de 15 minute. Ca M5 sa fie atractiv ar fi fost util ca magistrala sa comunice cu M2 la Universitate cum era de altfel si planificat, iar zona aia de park-ride din Drum Taberei sa existe.
Circul zilnic cu M1 si M3 si foarte rar am asteptat mai mult de 6 minute, deci nu stiu de unde ti-ai luat datele. Bine, ma refer la ore de varf, nu la 13 sau 21
@punKreas
Am circulat cu M1 si M3 inainte sa inceapa nebunia cu pandemia si pe la orele de varf, foarte rar am vazut metroul sa vina sub 6 minute, poate acum sa se mai fi schimbat. In afara orei de varf sub 8 minute am vazut foarte rar si in anumite intervale orare am stat si 10 minute. Iar daca mai am vreo idee sa ma duc undeva unde sa schimb M1 si M3 trebuie sa ma impac ca voi putea pierde cam o ora, din care 15-20 de minute inseamna asteptare. Asta inseamna ca trebuie sa fiu mega organizat atunci cand plec pe undeva. Si repet pot intelege daca am vorbi de un oras mare gen Londra sau Tokyo. Dar vorbim de un oras inghesuit cu un transport in comun subdimensionat si care nu a tinut niciodata pasul cu nevoile locuitorilor sai.
Nici un om intreg la cap, nu va alege sa stea 1 ora in trafic cu masina daca ar avea ca alternativa 30 de minute cu transportul in comun. Ori in Bucuresti asta e ceva imposibil.
Stau in Drumul Taberei. Cifra este micuta pentru ca multa lume inca lucreaza de acasa. Chill, o sa creasca.
In perioada de pandemie trafic de 50.000 este bun. Majoritatea tinerilor lucrează de acasă, iar pensionarii nu se deplasează prea mult.,deci de unde trafic? Apoi stații le de metrou sunt prea apropiate pe M5, nu am înțeles de ce 2 linii ptr 3 stații diferența, se termină la Eroilor și nu în Patelimon cum a fost proiectat inițial, și un capăt e la Brâncuși ,statie pe care au denumit-o aiurea Valea Ialomiței…
In 2018 am schimbat jobul.
Era si atunci aglomerat metroul, nu prindeam aproape niciodata loc in picioare, dar aveam spatiu sa respir.
In aprilie 2020, parca mai aveam putin si deveneam Tokyo, mai ales la Unirii ( dar nu numai). Am probleme de sanatate si nu doar odata mi-a fost rau de la lipsa efectiva de aer intre noiembrie 2019 – aprilie 2020.
Inainte de lockdown ajunsesem sa plec cu metroul la 6 AM si sa stau la munca pana la 9 seara ca sa prind SPATIU DE RESPIRAT, nu loc pe scaun.
Da stiu, sunt un barbat slab, pizdificat, etc. Asta e, traiesc si eu cum pot.
Ce vreau sa zic, nu mi se pare normal un numar atat de mic de calatori. Pe partea cealalta nici aglomeratia de la Unirii, Eroilor, Victoriei, Dristor, Basarab nu ar trebui sa fie considerat ceva normal sau de dorit.
Poate avem nevoie de mai multe garnituri, de un orar mai bine planificat.
Aglomeratia din acele statii este datorata faptului ca metroul nu a tinut pasul cu dezvoltarea urbana a orasului. Si mai mult traseele au fost proiectate prin anii 70, iar discutia despre metrou a fost inceputa undeva prin 1930 de Dimitrie Leonida daca nu ma insel.
Bucurestiul in acei ani, arata foarte diferit fata de ce este acum si puteai construi lejer lucruri. Numai ca in ultimii 20 de ani fiecare a construit cum l-a taiat capul si acum descoperim ca ne-am aglomerat atat la suprafata cat si subteran. Pentru a mai domoli aglomeratia mai ai nevoie de cel putin inca 2 magistrale complete de metrou, mai precis termini M5 pana in Iancului/Pantelimon, respectiv faci M7 din Voluntari pana in Rahova. Facand asta faci mai liber Eroilor si Unirii si controlezi cat de cat de situatia din Victoriei.
Faza e ca pentru a se intampla asta, ai nevoie cam de cel putin 10 ani timp de executie, ori nimeni nu poate sti ce se va intampla maine, daramite peste 10 ani.
Raspunsul e simplu. Pe ratb merge pe blat la metrou nu merge
Cetatean din Drumul Taberei, cand descuie masina:
– din 2000 in 2019: ” baga-mi-as in el de metrou, ca nu il mai fac astia odata”
– din 2020: „baga-mi-as in el de virus, ca nu ma lasa sa ma plimb cu metroul”
De cand a inceput saga metroului, Drumul Taberei a devenit cartierul simbol al sexului in România. A băga trenul in tunel, ciocanitoarea în scorbură sau cârtița in galerie a devenit de 7-8 ani simbolul acestei comunități. Când zici DT te gandesti automat la o chestie lungă care intră intr-o gaură.
Bineînțeles ca mai sunt locuri in lumea asta care au simboluri sexuale prin bătătură (Paris, Rio, NY) dar este clar deja peste tot că la noi durează cel mai mult.
Toată lumea își sparge creierii sa afle, ceea ce noi ăștia care locuim aici știam demult, metroul din Drumul Taberei nu e rentabil!! Nu era mai normal sa facă studii înainte de a arunca 1 mld euro!??? De ce as lua metroul pentru o călătorie de juma de ora, de la Râul Doamnei la Eroilor, unde trebuie sa schimb, când cu transportul de suprafață, ca sa nu mai zic mașina personală, ajung mult mai repede și comod!?
excelent. ești român sadea.
Și drum taberean din februarie 1973!
Pentru ca ajungi mai repede la Eroilor cu metroul in comparatie cu trolebuzul sau autobuzul iar invers , adica de pe la ora 15 te invit sa stai in trolebuz sau autobuz cand vrei sa te intorci acasa in Drumul Taberei si ai sa vezi diferenta.
Metroul din DT e făcut un bătaie de joc, complet aiurea. Stații prea dese ( 11 stații în 6,6 km de magistrală) . Stații făcute fix in stațiile STB. Metroul e făcut fără cap și fără coadă. Se termină în Eroilor.
Dacă pui timpii de așteptare din cursul zilei + timpul de transport, ieși în aceași timpi cu transportul de suprafață . Poate ieși cu 5 minute in plus. E fix nimic.
Lumea prefera mijloacele de suprafață. Pentru a merge la piața Drumul Taberei … nu ia nimeni metroul. Se ia autobuzul sau se merge pe jos , chiar și din Valea Ialomiței.
Ideea de a face parcări …că vin unii în București și că vor lăsa mașinile în parcări ca să ia metroul e greșită. Nu lăsa nimeni mașina să îți ia metroul 4-5 stații…iar pe distante mari ..clar va merge cu mașina personală.
La fel de greșită e și ideea de a da amenzi celor care parchează pe lângă viitoarea parcare
Sună aiurea. Deci, faci o parcare aiurea (tu zici că e bună) – și ieși la dat amenzi să ți se umple parcarea ? :)))
Eu văd asta ca o formă de obligare/ șantaj a cetățenilor să contribuie la „minunata” parcare (nerentabilă)
Eu zic că tot așa ar trebui procedat cu cetățenii care nu au de gând să vadă parcul ăla de pe Timișoara , trântit aiurea de Mutu. 😁
PS 1: Aveți idee, mai au de gând să pună parapeții de protecție ? Că nu i-a dus capul să bage parapeții de la inceput…..
PS 2 : Stațiile…au toalete sau nu trebuie ? 🤣
În concluzie, metroul din DT e o bătaie de joc
E pandemie. Evit metroul și orice mijloc de transport în comun chiar dacă stau în trafic mai mult. Poate după ce ma vaccinez și scad și infectarile sa revin la metrou. Înainte de pandemie mergeam exclusiv cu metroul la munca. Sunt sigur ca sunt mulți ca mine.
Problema cu aceasta linie de metrou este ca nu e terminata și nu duce nicăieri.
Ca să ajung de la Romancierilor spre berceni, trebuie sa schimb de 2 ori. La eroilor și apoi la unirii. Alternativ, iau tramvaiul și ma duce direct.
Vreau in centru, schimb de 2 ori. Sau iau autobuzul și ma duce direct.
Vreau in nord? Iau 41 și de acolo metroul. Vreau musai cu metroul, merg și iau de la Lujerului.
Aceasta linie, dacă era terminata asa cum a fost planificat nu ar fi presupus sa schimbi petrolul din 3 în 3 stații.
Aditional, timpii de așteptare și distanta redusa dintre stații inseamna ca timpul petrecut pe drum cu metroul e mai mare decât cel petrecut la suprafață în tramvai.
Apoi, e chestiunea pandemiei. Lumea nu iese din casa. Și, bineînțeles, nu folosește metroul.