RAR și ANAF au muncit și anul trecut

RAR dă un comunicat:

Registrul Auto Român a verificat în trafic, din punct de vedere tehnic, pe parcursul anului 2020, 64.096 de vehicule, la nivelul întregii țări. În urma controalelor, inspectorii RAR au constatat că 45,61% dintre acestea aveau deficiențe tehnice majore și/sau periculoase și au fost declarate neconforme.

OK. Nu găsesc câți angajați are RAR, dar lucrăm cu materialul clientului. 64.000 împărțit la 12 luni împărțit la 25 zile lucrătoare pe lună. 213 mașini pe zi au verificat. Pe toată România. Jalnic.

De ce jalnic? Pentru că, dacă oprești X număr de mașini, și le alegi în special pe cele mai vechi, că alea sunt cele mai periculoase, și ai 45% din ele cu probleme, ce concluzie tragi de aici? Că parcul românesc e într-un anume fel? Nu știu, e informație nouă că parcul nostru auto e învechit? Nu se vede asta cu ochiul liber, avem nevoie de RAR ca să ne spună asta?

Nu. Când ai 45% mașini problematice, mărești numărul de verificări până ajungi la 30%. Apoi la 20%. Și la 10% te relaxezi.

La fel, orice jurnalist care vrea să-și piardă acreditarea poate întreba: care a fost numărul total de acțiuni pe teren? Și atunci îți dai seama că oamenii stau 1 zi pe teren, după care restul dorm, că munca e obositoare. Cam ca polițiștii cu 121 amenzi în 5 ore și apoi gata.

„Agenția Națională de Integritate a constatat existența unei diferențe nejustificate în cuantum de 230.161,34 lei (aprox. de 57.436,48 euro), între averea dobândită și veniturile realizate de către LĂCĂTUȘU CARMEN, funcționar public în cadrul Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice Iași – Administrația Județeană a Finanțelor Publice Neamț, în perioada 20 noiembrie 2006– 31 decembrie 2017”, au anunțat reprezentanții ANI.

Au găsit un funcționar public, i-au dat și numele, că se poate dacă nu omori doi oameni, că nu poate justifica 57.000€. UN FUNCȚIONAR!!!

Râd inspectorii ANAF și cu fundul la știrea asta! 57.000€!!! A fost bolnavă? A stat mai mult pe acasă? Avea Bentley-ul pe numele unei mătuși?

Tot ce trebuie să facă ANI e să se ducă în parcările ANAF, să facă niște poze și apoi să-i scarmene pe ăia care au mașinile alea pe numele lor. Că îi dau ei în gât pe proprietari până la urmă.

Apropo, ANI, de Mark ce se mai aude? De unde avea bani un student de un cinciar cinstit? E cam rasism să ne întrebăm asta, nu?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

46 comentarii

  1. în alte știri, fostul șef al ANAF a prins glas după ce a fost dat afară și știe el cum e cu colectarea de bani la buget

    https://www.facebook.com/gelustefandiaconu/posts/3331264723642114

  2. Media ar fi de 5 maşini pe zi verificate pe judeţ, din care 2 maşini şi ceva nu ar fi conforme. Cam o ora de muncă.

    00
    • 5 mașini pe zi… rămâi fără cuvinte.

      00
    • Pot sa afirm (e drept, informatie obtinuta din presa) ca in ultimii doi ani, cei de la RAR au iesit pe teren in Craiova O SINGURA DATA. Nu pun la socoteala filtrele de tir-uri pe soseaua de centura si pescuitul de spagi. Acea singura zi in care au muncit a fost in 2019, in 2020 a fost pandemie, probabil in 2021 va fi la fel.

      00
  3. Cum doar 64k/an?
    In Irlanda sunt cam 1 milion de masini testate anual. Si Irlanda e sub 1/4 din Romania!

    10
    • Toate mașinile mai vechi de 3 ani sunt inspectate anual (cu mici excepții).

      00
    • Da boss,da aia-s cu volan pe dreapta,de aia! :)

      00
    • Cheia este „In Irlanda”.
      La noi, controalele sunt anuntate dinainte. Sunt grupuri de whatsapp pe care se raporteaza miscarile celor de la RAR. Sunt microbuze cu 1-2 milioane de km, de pe care pica tablele, care se defecteaz brusc si nu mai pleaca in cursa daca se anunta un control pe traseu.
      Sunt statii ITP care fac urmatoarea schema. Ai o masina vai steaua ei, care nu ar trece sub nicio forma. Te duci si te „programezi” pt ITP – lasi un numar de telefon si te cheama cand e sigur. Cei da la RAR pot bloca din softul lor orice masina pe linia de ITP de la orice statie din judet. Dupa ce o blocheaza, se deplaseaza la statia respectiva pentru a asista la verificare. In timpul asta, se comunica pe grupuri – statia x are masina blocata. Cum RAR-ul are putini oameni, uzual una maxim doua masini pt verificari la statiile itp pt un judet, alte statii sunt libere sa cheme „programatii” cu rable.

      00
    • E vorba de masini trase pe dreapta in actiuni rutiere, nu verificari propriuzise la statii ITP sau RAR.

      00
    • Toate masinile ar trebui inspectate la 2 ani dar NU sunt. Adica daca tu ai verifica maine masinile care au ITP din Romania, toate cele 10 milioane cred ca 8 milioane sunt fara ITP valabil

      00
  4. Daca masina mea e oprita in trafic si e declarata neconforma, asta e problema mea, sau a statiei care mi-a dat ITP-ul si care, practic, mi-a spus ca e conforma?

    00
    • Depinde daca ai dat spaga ca sa fie declarata confirma…

      00
    • E foarte subiectiva treaba – o statie ITP poate spune oricand ca la momentul cand a declarat masina admisa conform normelor, ea era conform normelor…si ei nu pot fi responsabili pentru starea masinii la momentul verificarii.

      Eu as schimba sistemul – as face ca fiecare verificare ITP sa fie filmata in detaliu si as obliga operatorul sa tina filmarile min 1 an ( poate si 2-3). Pe urma – cand l-as gasit pe gigi cu tigaia in trafic cu fum cat maneca de la cojoc, sa verific si filmarea sa vad cum era masina la momentul ITP-ului. Sigur asta presupune 2 neuroni si un sistem foarte usor accesabil, baza de date interconectabile etc – lucruri care azi in 2021 nu mai sunt noutati pentru nimeni… mai putin pentru statul roman.

      00
    • @geretus – verificarile ITP sunt filmate, din mai multe unghiuri

      00
    • @MihaiDB – sunt camere in spatiu , da. Dar nu e filmare in detaliu si nici nu exista stocare. Daca te duci sa faci RAR in anumite locuri ( stiute de altfel) o sa vezi ca sunt momente cand efectiv nu se intampla nimic pentru 1-2-3 ore ( se sta efectiv , trec 1-2 masini) De ce? Pentru ca atunci intra RAR-ul live sa vada care-i treaba. Vede 1-2 masini max ( din alea bune) se plictiseste si iese. Cam asa functioneaza treaba…

      01
    • A ta. Statia ITP iti certifica ca masina e buna in momentul inspectiei, nu dupa 6 luni sau dupa ce ajungi acasa si dai jos rotile imprumutate.

      00
  5. -Bulă, ce vrei să te faci când o să fii mare ?
    -Bugetar !

    00
  6. Au zis „vehicule”. La asta intră și motocicletele cu burlane în loc de eșapament sau cu modificări nasoale la eșapament plus lumini. Anul trecut picau în medie 2-3 motociclete la ziua de control în bucurești dacă e să mă iau după ce se discuta pe group urile de facebook. Zilele de control nu erau în fiecare zi.
    Anyway, RAR n a specificat dacă la cifra aia se adaugă motocicletele sau nu dar chiar și așa, cifrele alea nu s ok.

    00
    • @RAIDER in 2020 se plangeau multi pe grupul de motociclism de pe FB ca sunt controale RAR. Ba chiar ii pescuiau politisti pe motoare din trafic catre control si de regula le saltau talonul pentru esapament.
      La noi cum se cuvine, e cam dubios cu legea si e greu sa ai orice altceva in afara de toba stock omologata, chit ca iei ceva bun, nu burlan gol din Autovit.
      In fine, eu o am pe a mea stock, nu-mi fac griji.
      Dar e cam trist ca au verificat doar atatea masini in conditiile in care au fost filtre constant in Bucuresti.

      00
  7. Ultimele dati cand am trecut prin Bulgaria, respectiv de 5 ori in 2019 si 2020, am fost impresionat de numarul mare de masini ale inspectiei auto de stat ce opreau pentru control toate rablele, in special dube.
    E adevarat, parcul auto bulgaresc, cel putin cel din orasele de provincie e la pamant, in general masini de 20-25 de ani, lovite si neingrijite.
    Pe un traseu ruse – sofia intalneam cel putin 4-5 echipaje de control, inclusiv in weekend. Initial am crezut ca sunt masini de politie, dar ulterior mi-am dat seama cu ce se ocupa.

    Pe drumurile din Romania, drumuri pe care le-am frecventat mult mai intens decat pe cele bulgaresti, nu am vazut in ultimii ani mai mult de 3 echipaje in total.

    00
  8. Eu locuiesc vizavi de stadionul national (intrarea de pe Bvd.bBasarabia). Regulat, cam doua, trei zile la rand sunt 2 mașini de la rar și una de poliție opresc și verifică mașini din trafic. Cam de un an ii tot văd și revin cam la 2saptamani. Acțiune serioasa, nu făcută pt statistica, ce m a surprins, stau la program, vin dimineața pleacă cam după ora 15.00.

    00
  9. 2020 a avut 251 de zile lucratoare, carevasazica 255 de masini verificate pe zi :)

    00
  10. Cum au făcut, cum n-au făcut, dacă o iei la rece din raport, jumătate din vehicule nu sunt în regulă.

    Toți ziariștii care scriu știrea asta vor bea dup-aia gazul corect și vor redacta și știrea cum „sunt multe accidente în România că n-avem autostrăzi”.

    Repet, din verificări, anul trecut, jumătate din mașini aveau „deficiențe tehnice majore”. Plm.

    • esac. din cele DOAR 64.000 pe care le-au verificat. restul cum or fi?

    • Ideea e ca avem jumatate in neregula din ce li s-a parut lor dubios, caci ma indoiesc ca au oprit tot. Din start procentul e alterat. E ca si cum Vasile s-ar duce intr-un bar, ar ochi tot ce e mai gras, urat si prost, ar izbandi la 5 din 5 si apoi s-ar lauda ca are un procentaj de 100% la agatat.

      00
    • știm și noi ideea, am expus-o aici acum câțiva ani, si acum o menționează și ei în comunicat. dar tot e mult. 45% din ce au oprit, și nu au oprit foarte multe!!!

    • @Eftimie – tot conform RAR „Rezultatele controalelor desfăşurate în trafic NU reflectă starea generală a parcului auto din România, deoarece echipajele mixte RAR-Poliţie opresc pentru verificare doar acele vehicule care sunt susceptibile de a prezenta defecţiuni”, informează RAR”

      Ceea ce eeste ironic tinind cont de ce vezi prin oras ;-)

      00
    • adi, vezi comentariul meu de deasupra comentariului tău. faza aia au adăugat-o după ce le-am tot atras atenția că sunt stupizi.

    • Nu e concluzia corecta, Eftimie… ca masinile astea sunt oprite dupa ochi. O masina buna tehnic are sanse mici sa fie oprita la control.

      00
  11. Daca ar avea norma cum zici tu ar susta acel procent imediat. Nu mai opresc toate harburile, asa cum fac acum, ci incep sa opreasca masini vizibil bune unde eventual gasesti DPF off. Problem solved, am scazut la 20%.

    Cand controalele RAR la ITP-uri nu vor mai fi anuntate si vor fi mai dese atunci vom incepe sa scapam de harburi. Pana atunci mai pui 100 lei la domn inspector, mai bagi un aditiv in motorina, o forjezi bine inainte si treci linistit.

    00
  12. Crezi ca nu se stie ca suntem plini de harburi cu pb gramada ? Dar ca si in alte domenii nu poti aplica legea. Ar fi o bomba sociala sa tragi pe dreapta 50-60% din masini ce nu respecta normele si standardele. Este situatie similara cu autorizarile ISU. Ar trebui sa inchizi pe capete hoteluri, birturi, fabrici, scoli, spitale, primarii, etc ca nu au autorizatie. Ar trebui o iesire parca la fiecare 500mp, stropitori cu sistemul aferent si toate astea costa bani ce societatea noastra nu ii are. Asa ca merge si asa.

    00
  13. Stiti nu, cine e specialist PR la RAR, conform linkedin-ului ei?

    00
  14. acum ceva vreme se lauda o primarie de sector cu numarul impresionant de masini parcate ilegal ridicate. la un calcul simplu reiesea insa ca ridicasera doar in zilele lucratoare, si mai putine masini pe zi decat aveau autospeciale.

    00
  15. Bai un cocalar ieri avea ditamai spartura pe parbriz exact in ochii lui. Deci 99% spartura era facut de bata de baseball ca era coscovit parbrizul pe interior. Chiar ma gandeam ce bucurie ar fi pe politisti daca ar calca ala pe vreunu, ar aparea la tv cu cazul rezolvat. N-a vazut domne, ca avut parbrizul spart.

    00
  16. Poate nu stiu eu sa interpretez datele da plm:
    Aproximativ 2,5% dintre vehiculele verificate prezentau probleme legate de inspecţia tehnică periodică – ITP fals, expirat sau anulat, arată RAR.

    ce ar fi ca pentru diferenta sa se duca la toti baietii aia veseli cu ITP si sa le inchida cosmelia.

    00
  17. Ba deci la femeia aia au gasit 57,000 nejustificati in 11 ani si o dau ca si mare stire??? E ca si stirea aia cu bancnotele insiruite confiscate de la un cersetor de politia locala.

    De prin vami ce se mai aude, ca nu a mai fost nimeni prins ca ia cate ceva, tot liniste si frumos. S-or fi linistit astia si nu mai iau bani de la fiecare transport de persoane care trece, cate 5 euro de persoana sa nu fie probleme?

    00
  18. Citeste mai bine stirea, 22% din ele polueaza, 15% au luneta sau parbrizul crapat. Alea ne pun in pericol? Aia ard gunoiu langa bucuresti adus cu containere din UK da pe noi ne omoara luneta sparta pe drum.

    00
    • eu de exemplu cu vectra mea 2001, euro 4 si pe gpl fiind „cazan” poluez mai mult ca x5 2014 fara cat/dpf cu fumu dupa el de la o posta…

      00
  19. Eu credeam ca de aia se numesc RAR. De la cat de des ies în trafic la control.

    Lasand gluma la o parte, ăștia aparțin de Ministrul Transporturilor? Sau sunt undeva la mijloc și fiecare arunca pisica?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.