Mașina e Mercedes C200 4MATIC FL AMG, 2018 (cel puțin așa scrie pe factură). Decizia de cumpărare a fost luată repede (împreună cu soția), fără prea multe analize și discuții, aveam banii de mașină și am zis să o schimbăm. Prima opțiune a fost BMW, dar, din cauze diverse (dealer isteț) am ajuns la Mercedes.
Partea mecanică: motorul e de 1,5 litri, benzină, 170 CP + EQ Boost starter alternator, adică încă 14 CP pe care îi ”bagă” la turații mici ca să ajute la demaraj. Cutia e 9G-TRONIC. Tracțiune integrală permanentă, 4MATIC, cu repartizarea puterii 45:55.
Selecție dotări: (ordinea e cea de pe ofertă, denumirile sunt traduse, deci s-ar putea să nu corespundă cu ce există pe piața din România, plus că le-am mai tradus și cu google)
- Stopuri frână adaptative, cu flash la frânarea de urgență
- Apple CarPlay (merge brici) și Android Auto (nu l-am încercat)
- Scaunele față reglabile electric și încălzite, plus 3 sloturi de memorare a poziției, cu suport lombar
- Asistență la frânare (Active Brake Assist)
- Sistem telefonic de urgență Mercedez-Benz
- Trapă panoramică
- Padele pentru schimb viteze pe volan
- Stingător (poziționat foarte bine, sub scaunul șoferului, mare plus la faza asta)
- Volan sport, cu comenzi
- Tapițerie din piele
- Interior AMG
- Elemente decorative opționale în lemn de frasin antracit cu pori deschiși. (anthracite open-pore oak wook trim elements)
- Pachet lumini interioare
- Linie exterioară AMG
- Jante de 18”, aliaj, cauciucuri runflat
- Suspensii AGILITY CONTROL cu setare confort
- DYNAMIC SELECT
Nu am avut vreun cuvânt de spus la dotări, mașina era pe stoc, am luat-o și asta a fost.
Are 5 moduri de condus: ECO, confort, sport, sport+ și individual (pe ăsta nu l-am folosit). În cea mai mare parte am condus pe confort, e OK. Când am mutat-o pe sport+, mașina s-a schimbat total, mi se pare că se lasă în jos și devine cam periculoasă pentru ”gusturile” mele. N-a dat vreun semn că ar forța ceva, nici nu prea se simte la interior, dar curbele le ia diferit, e mai agresivă per total.
Condusul e foarte ușor, comenzile sunt poziționate foarte bine, nu trebuie să te miști prea mult să găsești ce ai nevoie (radio, multimedia, AC etc.).
Consumul mediu pe care-l arată după aprox. 30.000 km este de 8,5. Condusă cam 50:50, urban:extraurban.
Asistența la frânare își face bine treaba, te atenționează sonor, crește în intensitate dacă nu ”iei măsuri” și apoi frânează. Dacă are ”impresia” că nu are timp de toate astea, frânează direct. Dacă eu frânez și ”crede” că nu e destul, mai ajută puțin. N-am avut probleme să frâneze aiurea până acum, sistemul mi se pare foarte bun. Mai nasol e când trec pe altă mașină care n-are așa ceva.
Spațiul interior e mai mult decât necesar pentru ce am nevoie, în spate pare că nu prea e destul pentru cei mai înalți de 1,80. Portbagajul este OK, la fel și accesul. Bancheta spate e rabatabilă fracționat.
Parcarea automată e alt lucru bun, mai ales când sunt mai obosit sau n-am chef de manevre. A dat rateuri de vreo două ori, când ”credea” că încape, dar după câteva încercări ”mi-a zis” să preiau controlul. Ceea ce am și făcut și m-am dus puțin mai în față, unde era loc mai mult.
Are și comenzi vocale, se poate porni încălzirea în scaune, AC, regla temperatura etc. În engleză, n-am încercat în română.
Cam asta e, dacă sunt întrebări răspund în comentarii (asta presupunând că-l publica Vali).
Preț??
Ne scrie Țiriac, nu mai știe cât a dat
portofelul e tot runflat?
Îmi pare rău, dar nu pot da detalii despre preț acum, din motive personale.
Nu mai mult decât ar fi pe site.
Nu acum, ca vede nevasta postarea, nu poa’ sa zica ca a dat 40j de mii pe ea, cand din cont lipsesc 60j de mii.
Pai, nu luam noi un Matiz si la amanta? :))))
@Jupaneasa Bună asta, dar sunt prea leneș pentru chestii gen amanta. Mai ascund un preț la o placă video+procesor, dar pentru amanta ar fi mult de muncă.
@Jupaneasa – Ai de plm cat e pretu la Matiz azi…
Am dureri cronice de spate de 7 ani aproape 24/24. Momentan am un Golf 5 pe care as vrea sa-l schimb cu ceva in care sa nu simt gropile. Ce masini ai mai condus si cum se compara cu acestea la confort? Cum se simt gropile/denivelarile?
Scuze că răspund așa târziu, dar cred că a apărut comentariul tău mai greu!
Și eu am probleme cu spatele, nu chiar așa nasoale, dar suportul lombar la scaune face treabă foarte bună. Mi-a luat puțin până l-am reglat cum îmi trebuie mie (bine, mi-a luat puțin mai mult să găsesc butonul), dar acum e foarte bine. Denivelările le cam simte, dar cu un scaun reglat bine, totul e OK.
Am mai condus Dacia, Ford, VW, BMW, la capitolul confort, Mercedesul ăsta este top.
Suspensiile sunt doar un element de luat in calcul,insa trebuie sa te intereseze:
1.scaunul -poti avea scaune agr,ergo condort,confort(am listat doar niste denumiri comerciale ale unor scaune mai rasarite)
2.pozitia la volan:pozitia scaunului si posibilitatile de reglare fata de campul vizual optim,oglinzi,volan,pedale(da,am condus masini ba cu pedalele aiurea aliniate fata de scaun si volan,unghi aiurea al pedalei).
Mergi si incearca temeinic,cu orele,diverse modele(eu avand probleme cu spatele,nu e intotdeauna usor sa gasesc o marca/model ok).momentan am un opel cu scaune agr,sunt ok fata de ce am mai incercat….dar ma gandesc cu groaza ca o sa o schimb,parca vad ca ajung la renault (au masini confortabile)
@Mihai te poți uita și după BMW cu pachet M la interior. Scaunele au toate reglajele posibile și stai cum trebuie în ele.
@Mihai
Acum multi ani am avut un golf 5 in care si eu mi-am rupt spatele ( zona cervicala ) in 3 ani si 150.000 km. Cred ca si in autobuze scaunele sunt mai bune. Am trecut prin mai multe auto de atunci si fara dubii, cele mai bune scaune le-am avut in volvo si in merc.
Un C5 cu suspensie hydractive. Gasesti sh la preturi ok si neobosite.
Asta solutie de buget. Am auzit ca si audi mai au suspensii de genul, dar alte scoruri.
18″runflat cum e confortul?Ai mers pe piatra cubica-macadam / drum pietruit etc ?
Cam simte orice pietricică, am prins o dată un drum cu multe denivelări, mai mult acordeon decât șosea, mergeam cu 60 și mi se părea mult. Alte mașini mă depășeau fără stres.
Bă, ej nebun? Dureri de cocoașă și voi vă luați gume cu balon mic? Roți de căruță cu doar o bandă de cauciuc pentru aderență…
marinel vezi daca esti sarac? nu stii ca scaunele de la Mercedes aproape ca leviteaza.
Felicitări și sa o stăpânești sănătos.
Totusi de ce se cheamă c200 dacă are motor de 1,5 l? Normal trebuiau sa ii spună c150. Ma rog, asa face și bmw.
E luata pe persoana fizica sau pe firma? Cât e întreținerea?
Mulțumesc!
Nu mai respectă nici Mercedes convenția. E vorba mai mult de dotări.
E pe persoană fizică. Revizia trebuie făcută la 15.000 sau un an. Am plătit la prima (echivalent în lei) 1.500 și la a doua cam 2.000.
Intr-un fel e ok. Raportat la caii de la un mai vechi c200, restul e marketing
La un E 220 luat tot nou in 2018 fac revizia la 25.000 km. E drept ca in alta țara.
Are 170 de cai și se cheamă AMG? Poate apar și niște Trabanturi atunci, că tot mașină germană e.
Motorul nu e AMG, doar caroseria și interiorul. Mercedes-Benz merge pe ieftineală la multe, din 1990 încoace.
Bine că măcar evacuarea nu mai e „100% fake”. Asta-i parte din „pachet exterior AMG”.
Audi are S line, Bmw are pachet M. Da, odata insemnau putere maxima, azi doar ceva optionale si un lip fata/spate. Welcome to 2021.
Deja daca are pe 18 sau 19 gentile e un amg stile.Cred ca mai are clapete schimbator viteza volan scaune sport si alte briz-brizuri,…mercedes logo iluminat pe prag…
Are motor 1.5 benzina. Plus „opționale în lemn de frasin antracit cu pori deschiși”.
Frasin AMG?
@vax E corect ce au spus @John Temple și @Robert.
@Dorul Le are pe toate.
@Cristi Am copiat traducerea de pe mercedes.ro
Acestea sunt cu motoare de Renault ? Am o ruda care detine unul si e foarte multumit. Desi mi-e greu sa inteleg filosofia aceasta. Sau la SAAB, motor de Opel.
@androidul cu sobolani Îmi pare răi, dar nu știu sigur. Eu așa știam, dar am mai citit și alte păreri și cică n-ar fi. Oricum, merge bine.
@androidu cu sobolani
cele diesel sunt aceleași motoare cu Renault, am eu unu are 230.000km fără nici o problema consum mediu de la 5.1l/100.
@androidul cu sobolani
SAAB avea motoare de Opel fiindca au fost ambii luati sub umbrela GM si de atunci SAAB a avut parte de opelizare la maxim pana au disparut. Multi nu stiu ca Insignia trebuia sa fie un nou model de SAAB, dar cand SAAB au refuzat sa isi bata joc de siguranta si calitatea masinii, a ajuns pe mainile Opel si de acolo SAAB e istorie, la propriu.
@posesor: să te bucuri de ea.
Mulțumesc!
AMG nu are legatura cu puterea motorului. Iti poti pune pachet AMG cam pe orice model de la Mercedes-Benz daca ai bani si apreciezi design-ul diferit.
Sau la Smart, ai Brabus, o varianta cu 101 cai in talon. Pe dyno scoti 98 cai cu el. Nici nu mai apare Smart la sigla si
Corect despre AMG.
Da. E draguta sa stapaniti fara accident
Cum e la drum lung?
In spate e suficient loc pt picioare adult mediu? Mi se pare cam mic spatiul in spate.
Mulțumesc!
La drum lung e foarte confortabilă. Chiar și după 12 ore de condus (cu pauze), e foarte OK.
Din ce mi-au spus alții, în spate e OK, nu foarte confortabil, dar OK.
Se poate proiecta navigația pe dispayul digital?
Prin Apple CarPlay se proiectează meniul telefonului pe ecranul central. Iar apoi, Google Maps. N-are navigație, mai bine zis nu are hărți încărcate. Nici n-am simțit nevoia.
La grupul VAG se poate proiecta pe display-ul digital Virtual Cockpit, îi zic ei, navigația mașinii. Așa pe tabletă proiectează toate mărcile, e deja standard. Pe Virtual Cockpit mi se pare cea mai bună variantă fiindcă este permanent în câmpul vizual, mai ales că alte informații afișate de regulă acolo sunt inutile.
Oare doar mie mi se pare tableta aia la Mercedes de pe toate modelele ca arata oribil? Chiar o fi atat de greu pentru inginerii nemți sa o integreze în bord ca sa nu mai para prinsa cu superglue?
Ai vazut tableta pe Tesla?
Nici mie nu mi s-a părut o mare realizare, dar m-am obișnuit. Chestie de gust.
pana acum n-am vazut nicio masina/model care sa aibe tableta aia nativ incastrata in bord, la absolut toate e ca nuca in perete, out of place
Inainte se prindeau in bord, dar si-ai dat seama ca e prea jos si distrage atentia soferului de la condus, asa ca le-au adus mai sus, in campul vizual. Problema e ca nu pot sa inalte si bordul mai sus, pentru ca ar arata si mai rau decat acum.
Dacă se poate regla intensitatea luminoasă a display ului nici nu o mai observi după câteva ore de condus. Altfel….
Motor 1.5. Daca ma gandesc bine in mintea mea as zice bine ca nu e 1.4 sau 0.9 ca si la Logan.
Motoarele mici alea sub 2.0 la mercedes sunt motoare fabricate de Renault.
Când citesc comentariile de la articolele cu review-uri la mașini, am impresia că majoritatea cititorilor au mașini cu motoare de 3L, minim. Rar se mai strecoară câte un sărac cu motor sub 2L.
Nu m-a entuziasmat motorul, aș fi preferat Seria 3 cu motor de 2 litri, dar chiar n-am motive să mă plâng.
@Dorul
Nu (mai) exista motoare de la Renault decat pe modelele de clasa compacta, 1.33 benzina si 1.5 diesel. Acest motor e de la Mercedes si are 184cp, nu 170cp cat spune autorul in articol.
@Stefan Ai dreptate, am dat-o de gard la faza cu puterea. Mulțumesc de corectură!
Altul care nu si-a luat mazda. Citesti mai rar pe aici, nu-i asa?
daca citea pe aici cumpara skoda.
@dude De vreo câțiva ani citesc aproape zilnic (dacă publică Vali, evident). Dar am prins ideea.
@sfatuitoru Nu m-a atras marca respectivă, nu că n-ar fi mașini bune. ”Visul” a fost Mini Cooper S, l-am atins, dar doar de puțin timp, n-am prea multe pentru un review.
Eu nu pricep de ce a fost nevoie de frânarea automata a mașinii de atâtea ori.. Dacă nu ai fi avut dotarea asta, ai fi făcut numai accidente? La mine in 3 ani și 50.000 km nu țin minte să fi fost nevoie decât în prima zi când am luat-o și mi-a tăiat unul calea..
Îmi pare rău pentru exprimare, probabil că nu a fost cea mai potrivită. Nu a frânat singură (dar nu până la oprire) decât de două ori: când a schimbat unul banda pe autostradă și apoi a frânat; a doua, când depășeam un autobuz oprit numai pe jumătate în stație, am făcut o manevră mai bruscă, altfel îl loveam cu partea dreaptă, când ”s-a prins” că am schimbat traiectoria totul a fost OK.
La asta ma gandeam si eu. La mine si avertizarea sonora porneste foarte rar
@VuAd Felicitări! Mie nu prea îmi iese, dar lucrez la asta.
Bijuterie. Stii ca exista Mercedes si restul, nu? Enjoy. Acceseaza-i meniul secret (google it, youtube) pentru si mai multe optiuni, putere.
Da, e ceva în plus față de altele. Mulțumesc pentru sfaturi, mă interesează partea cu meniul, putere are destulă.
Am auzit pana acum… volkswagen si restu, audi si restul, bmw si restul, acum mercedes si restul… Hai, ce urmeaza?
Ma bucur ca proprietarul nu e genul…
@Zarax Din punctul de vedere al confortului, pentru mine este peste tot ce am condus până acum. Dar, e chestie de gust.
Misto masina. Si eu am cochetat cu modelul T dar fiindcă am 2 m nu mai incapea nimeni in spatele meu. Tableta din mijloc chiar daca nu e integrata nu mi se pare deranjanta ca la alte masini. Are si pilot automat si daca da pana la ce viteze funcționează si pentru cat timp poti sa nu misti volanul?
Am avut un coleg care are cam pe la 2 m, a încercat-o și nu prea merge, încape, dar cam dă cu capul de plafon.
Are cruise control, funcționează de la 20km/h în sus. Îmi pare rău, dar nu înțeleg partea cu mișcarea volanului.
Dacă e pe modul economic, viteza până în 100 km/h (parcă) oprește motorul și merge pe electric.
Scuze. Exprimarea mea a fost aiurea. A mea invarte volanu singura ca sa zic asa. Dar doar pentru cateva secunde la viteze gen 100 kmh sau pana la cateva minute in ambuteiaj. Apoi te avertizează sa misti volanul. Ma uitam la tesla ca face asta pe autostrada de exemplu pentru un timp mai lung. Eram curios daca are si Mercedesul tau optiunea asta si cum funcționează
Inca o data exprimarea mea lasa de dorit.
Are pilot automat?
Daca da, cum functioneaza?
Asa ar fi trebuit sa scriu.
Singura situație, cel puțin din ce m-am prins până acum, când mașina învârte singură volanul e la parcare. Nu cred că am opțiunile de care spui tu.
Cruise control funcționează cum am scris mai sus.
De fapt nu stia
scuza-ma, ce lucrezi?
O fi bugetar
Actionar la GameStop.
Inginer, dar pot spune că am avut noroc în viață.
Ai facut un review a la presa de specialitate din Romania.
Nu m-am prins dacă e ironie sau nu, dar, orice ar fi, mulțumesc!
Felicitari pentru achizitie, pachetul amg interior/exterior ar fi fost perfect completat si cu o motorizare amg, insa downsizing-ul la motorizari e la moda in ue, oricum daca nu esti pasionat de ce se intampla sub capota pachetul ales e perfect
Mulțumesc! N-am fost prea încântat la început de motorizare (nu sunt adeptul downsizing-ului), aș fi preferat un 2 litri, dar până acum n-am motive să mă plâng. Bine că e în 4 cilindri (sper)!
Pai nu ai ridicat inca capota sa vezi ce e acolo? 🤔
Gugalu zice ca are 4 in linie
Doar cât să completez cu lichid pentru parbriz și să mai adun frunzele, dar am apucat să număr, sunt 4.
Felicitari pentru achizitie. Sa o stapanesti sanatos
Mulțumesc!
Din ce stiu eu, acel motor are 184 de cai plus inca 14 cai putere de la un motor mic electric. Ai specificat 170 cp + 14 cp mai sus, esti sigur ca este asa?
Am greșit în prezentare, este așa cum ai scris tu.
Mi se pare aberant sa cumperi un mertz pe o gramada de cascaval si sa il configurezi cu motor de scuter (1.5 man :)))))) bine ca nu e 1.5 dci lol) … pute a sarakie si parvenitism pe langa el in parcare..
După cum am zis mai sus, aș fi preferat Seria 3 cu motor de 2 litri, dar … așa a fost să fie. Nu am configurat nimic la mașină, era pe stoc și am luat-o.
După cum am zis și mai sus, aș fi preferat Seria 3 cu motor de 2 litri, dar…așa a fost să fie. N-am configurat nimic la mașină, era la dealer, am zis că pe asta o vreau și…atât.
@anukoi exact, ai cumparat cel mai bling bling lucru care intra in bugetul tau, puteai alege orce dar ai primit un pret super smecker pe o masina configurata aiurea (pentru showroom ?!) de aia nu poti zice pretul… probabil e mult mai jos ca pretul pietei pentru o masina de genul.
Prin configurata prost ma refer la combinatia pachet AMG – motor de Logan, dar e bine.. consum mic, asigurare mica, pulimea nu stie ce si cum si tu ai ramas cu asa a fost sa fie, sa o stapenesti sanatos, o sa vezi tu cat o sa ii fie zilele.
Nu e chiar așa cu prețul, dar nu pot intra acum în detalii. Peste vreun an, dacă o să vrea Vali să publice, o să-i trimit o încercare de articol referitor la ”prețul pieței” în industria auto.
@ anukoi lol, ce roman esti, acum ca ai cumparat o masina ai devenit si expert pe automotive, felicitari si drumuri bune. Ma bucur ca am nimerit-o daca tot m-am plictist si am intrat asa ampulea in vorba. Sa o conduci fericit si cand a fi mai greu gandestete ca macar nu ai luat A Class.
Super mașina, felicitări pentru achiziție. Eu prin natura jobului mai iau ocazional câte un E sau un S la plimbare și e o încântare sa ma dau cu ele. Era mai mișto dacă prindeai varianta cu tableta mare continua in bord, cam pe atunci au început sa le pună standard cred. Eu am avut pe mana in 2016 un E nou, după in 2017 modelul nou ( era 200, mult mai leneș dar și mai silențios ) și acum mai conduc ocazional ‘modelul 2018 și cu un motor de 2L diesel face ceva senzație. Merg deseori cu el in Sport+, îmi place ca nu mai schimba vitezele aiurea și când frânezi nu pierzi treapta, Răspunde imediat după frâna.
Autohold la Mercedes iar e foarte tare apropo de ce zicea Vali la RAV, aici doar apeși puțin mai tare frâna și se activează.
Sistemul de Brake assist iar e f Ok, începe sa bipaie și îți trântește o frâna de înghețată mașina. Am pățit-o odată când mergeam in coloana și eram cu ochii in telefon ( i know ) . Clasa A mi se pare acum f frumoasa și mi-as lua așa ceva ca second vehicle.
Mulțumesc!
Îmi place și mie Sport+, dar n-am curaj să-l folosesc prea des, nu că ar fi mașina problema, dar prefer să nu risc. Dar, da, răspunsul mașinii e total altul.
Referitor la comentariul de mai sus, revizia o faci la ”25.000/un an” sau ”25.000/2 ani”?
@Maniak, nu avea cum sa prinda nici o „tableta mare continua” pentru ca C class nu are asa ceva
@anukoi, nu se lasa masina pe nici un mod, pentru asta e nevoie de suspensie pe aer. Cel mai probabil se intaresc amortizoarele
Superba masina, felicitari!
Ai dreptate, de aceea doar am zis că mi se pare că se lasă, asta e senzația, n-am stat să măsor distanțele.
Mulțumesc!
>mercedes
>motor 1.5l
Clar e bugetar
@ ciocolatiulverde IT-ist* — astia cred ca le stiu pe toate.
am o veste buna: motorul terminc dezvolta 184CP singurel, la care poti sa ii adaugi si pe cei 14 de la alternator din cand in cand
Așa este, ai dreptate. Mi-a rămas mie greșit în memorie informația, oricum erau destui și 170.
„Când am mutat-o pe sport+, mașina s-a schimbat total, mi se pare că se lasă în jos și devine cam periculoasă pentru ”gusturile” mele”
Daca la 1.5 turbo ai patit asta, o sa ai nevoie de psihoterapeut dupa o tura cu un 3.0T
De genul ăla de motoare nici măcar nu mă apropii.
Surprinzator de multe comentarii de „romani prosti”. E o banala prezentare a unui tip ce si-a luat ce masina a dorit. Dar, apar „romanii’ ce maraie ca are motor de 1,5 si pachet amg. Sunt sigur ca voi aveti minim vreo Panamera s ca masina de zi de zi, iar in garaj zace vreun lamborghini. Amuzant!
Există și reversul, vezi în alte review-uri. Orice ți-ai lua, găsești X experți pe blog care să-ți evidențieze greșelile pe care le-ai făcut pe banii tăi, deși intenția articolului e cu totul alta.
s’o stapanesti sanatos!
e frumoasa masina… dar ai fi putut sa te straduiesti mai mult la pozele de la interior
Mulțumesc!
Așa este, am fost cam leneș.