Maşina nu e un drept, e o comoditate

Cele două propuneri de zilelea astea (cauciucuri de iarnă obligatorii şi taxa pe autostradă) asta par să spună. Nu îţi permiti să îţi dotezi maşina cu cauciucuri de iarnă, să nu mai rămâi înzăpezit în mijlocul drumului? Iei autobuzul sau trenul, că ăia au cauciucuri. Ai bani să îţi iei maşină cu motor mare, dar nu ai bani de taxe, ca dobitocii de pe reno.ro? Şi Tico e tot maşină, şi are taxe mai mici.

dacia_1300

Mare parte din activitatea mea de blogger constă în căutat şi documentat. 3/4 din timp citesc ce scriu alţii, mă uit la poze, la anunţuri, la pr0n… Acum câteva zile eram pe siteul BMWUSA şi îmi configuram un M5. La final, uitându-mă pe ce făcusem, am văzut Gas Guzzler Tax: $3700. Care e o taxă impusă producătorilor care nu reuşesc să scoată maşini care să consume mai puţin de 10%. Ce s-a întâmplat după introducerea acestei taxe în 1978? Păi, dimensiunea maşinii americane s-a redus şi producătorii au început să se preocupe în mod serios de problemă.

Dincolo de ocean, urmaşii lui Burebista au dezvoltat nu un simţ al ridicolului sau al muncii, ci o rezistenţă deosebită la logică şi bun simţ. De ce să îmi impoziteze mie maşina mea mare? Să îi impoziteze pe altii, nene, nu pe mine! De asta am murit noi la revoluţie?

Şi o reclamă la anvelope de iarnă + lanţuri:

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

104 comentarii

  1. Mi se pare normal sa folosesti cauciucuri de iarna, daca e IARNA. Marea parte a dobitocilor care se plang de zapezi, nu folosesc cauciucuri de iarna.

    Intretinerea unei masini + celelalte briz-brizuri = cam scump pentru romani.
    Ah, mai tre s-o si spal ?

    00
  2. Intrebare: Cate cauciucuri de iarna trebuie sa am daca masina are 4 roti si 2 motrice?? Rezerva trebuie sa aiba cauciuc de iarna??? daca fac pana si rezerva e de vara am voie sa circul??? Eu nu am nimic impotriva insa ar trebui putin explicata problema si nu aruncat iar cu cacat in ventilator si vedem noi dupa aia.

    00
  3. in sfarsit o decizie buna a fost luata in tara asta. cauciucurile de iarna m-au scos de multe ori. renuntati la tigari 2 luni pe an si luati-va cauciucuri de iarna!

    00
  4. @daniel rus: eu am renuntat la tigari pe un an intreg sa imi fac dantura…acu la ce sa mai renunt? :lol:

    00
  5. Dragă didi, nu așa se pune problema. Tu vei vrea, cu sau fără lege, să ai 4, pe toate cele 4 roți, pentru că doar așa n-o să ieși in șanț la prima curbă și n-o să omori pe cineva într-o intersecție. În mod obligatoriu, dacă ai ESP, vei vrea să ai roți identice. Legea ar trebui să prevadă același lucru. Stai măcar s-o formuleze.

    00
  6. offf…ba da de ce draqu vorbiti de masini si cauciucuri aiurea? ba ai masina pune draqu cauciucuri de iarna si gata. sunteti in stare sa dezvoltatii teorii complicate despre un fapt normal. eu am un grand numai pt delta si iarna si un x5 pt vara(masini cu peste 4l aduse din US ca nu dau banii aiurea labelor din UE). dar acu i-am pus si astuia c de iarna sa fie. sa moara masa daca nu discutati de lucruri banale. erea ma fan cind citeam de aia din stenograme cum se disculpau ei ca ori au fost „supape” ori nu au apucat sa fie :cool: pai ori suntem bagabonti, ori nu mai suntem bagabonti :mrgreen:

    00
  7. Io am boala pe aia de conduc Hummer H3 si se plang domn’le de taxe, benzina si impozite – ca nu au bani.

    00
  8. Atâtea mii de ani s-a mers fără cauciucuri de iarnă, şi v-aţi găsit voi acum să cereţi cauciucuri de iarnă şi pentru trotinete. Io cred că aveţi ceva interese în direcţia asta, vă iese vouă ceva de aici, nu se poate.

    00
  9. @rzv: Amice, eu nu pun cauciucuri de iarna ata timp cat nu stiu cate sa pun. Tinand cont de faptul ca de 10 ani de cand circul cu masina am circulat in fiecare iarna fara cauciucuri de iarna si nu am avut niciun incident mi le voi pune doar pt ca ma constrange legea. Nu imi garanteaza nimeni ca daca am cauciucuri de iarna nu voi ajunge in sant. Sunt oameni care au ajuns in sant cu cauciucuri de iarna. Nu e un camp protector in jurul masinii ca la Star Trek doar pt ca ai cauciucuri de iarna. Bun, e lege, o respect insa vreau sa stiu cate cauciucuri tre sai mi cumpar. Cand o sa imi permit sa dau dintr-un foc 12-15 milioane pe cauciucuri o sa imi cumpar si la rezerva. Pana atunci probabil o sa imi iau cele mai ieftine posibil iar daca as putea saimi iau doar 2 ar fi perfect.Apropos. Salariulmeu e de 15 milioane net. Daca imi iau 5 cauciucuri acu pana in 1 novembre eu ce plm mananc luna asta? Chestiile astea se fac din timp. Nu imi puit tu stat pe criza asta sula in coaste ca in 5 zile sa scot 15 milioane cash.

    00
  10. rzv ai omorat limba romana :(
    Iti permiti sa ai masina, iti permiti si niste amarate de cauciucuri de iarna si la asta se rezuma discutia parerea mea. Nu te obliga nimeni sa iei cele mai scumpe cauciucuri de pe piata dar si daca le iei pe cele mai ieftine tot vei trece mai bine iarna decat daca mergi cu unele de vara.

    00
  11. daca tot aveau de gand sa fie lege dai un termen rezonabil. spui in ianuarie ca de la 15 noiembrie anul curent cine nu are cauciuc iarna amenda etc. ai timp toata primavara vara sa ate dotezi dupa posibilitati. sa nu fie o balarie cum a fost cu trusa si extinctorul omologate importate de 2 firme ale baietilor destepti.eu am all seasons. sunt omologate,nu sunt grozave dar imi fac treaba pentru care le-am cumparat (90% circul in oras).

    00
  12. Da… multi viteji deotologi p’acia.

    Pune frate anvelope de iarna!
    In acest fel ajungi mai gre in sant, scad sansele sa botesti masina (ta si a altora) si poate cine stie… reusesti sa nu omori pe nimeni cu masina pe post de sanie.
    Pe scurt, cresc sansale ca tu si ceilalti sa ajungeti acasa la familie.
    Nu cred ca e asa de greu de inteles, nu?
    Anvelopele de iarna nu sunt o solutie magica, sunt pur si simplu mult mai bune pe timp de iarna, dar mai ales pe zapada.

    Daca ai salariul net 1500 RON, probabil ca nu ai jenti mai mari de 16 inch, deci gasesti anvelope destul de ieftine.

    Ca fapt divers nemtii saraci cumpara cauciucuri de iarna resapate si se abtin sa mearga cu 200 km/h pe autobahn iarna.
    Si in Romania se aduc astfel de anvelope.

    Ca alternativa exista marci chinezesti destul de ieftine.
    Nu sunt UHP, dar te scot din rahat.

    * si… e nevoie de toate rotile sa aiba anvelope de iarna, altfel dansezi pe strada ca un betiv.

    Cat despre impozitarea motoarelor, cine are ochi sa faca un calcul scurt o sa vada ca in Romania motoarele mari sunt deja puternic impozitate (peste 2999 cmc) si chiar nu are rost sa ne raportam la puterea de cumparare a romanului.
    Nu toti care merg cu SUV/Cayenne au dat pe ele 100 000 EURO, iar intre un KIA Sorento nou de 30 000 sau un BMW X5 SH de 40 000, prefer oricand un BMW.

    Desigur, invidia e boala nationala :)

    00
  13. O fi taxa aceea in USA dar acolo nu s-a schimbat nimic din 1978 pana dupa 2000 cand pretul petrolului a luat-o razna si ei s-au trezit cu masini gurmande in garaj. Tocmai pentru ca aveau motoare de ii statea inima europeanului in loc cand ajungea la benzinarie au dat faliment companiile americane din zona auto.

    00
  14. Nu mi se pare corect din punct de vedere moral sa ai masina dar sa nu iti permiti o investitie in cauciucuri de iarna, insa atata timp cat vad Audi A6 in parcare dat cu vaselina peste aripa proaspat lovita pentru ca sa nu se intinda rugina de la atatea ploi, ce rost mai are sa vorbim despre ce e moral sau nu?

    00
  15. Intr-o statistica de acum ceva vreme se arata ca in Romania cele mai multe masini raportate la o marca, implicate in accidente sunt BMW-urile. Dupa cum se stie BMW este o masina destul de sofisticata, care are foarte multe sisteme de siguranta,ESP, ABS, EBD, etc…si uite ca desi are atatea sisteme de siguranta este pe primul loc la accidente. Care ar fi cauza atunci?! Posibil soferii??? In concluzie,anvelopele de iarna nu iti garanteaza ca nu faci accidente si nu iti scad sansele sa intri in sant. Atat timp cat intra in sant oameni pe asfalt uscat, vara cu caucicuri de vara nu vad de ce cu caucicuri de iarna nu ar intra in sant iarna. Sunt bune caucicurile de iarna nu zic nu atat timp cat ai grija cum circuli. Daca e obligatoriu iarnacu cauciucri de iarna ar trebui sa fie obligatoriu si vara cu cauciucuri de vara. Nu?!
    Ideea e ca tot nu stiu si vad ca nici altii nu stiu cate caucicuri e obligatoriu sa ai. 2? 4? 4+rezerva?

    00
  16. @darius: nu mi se pare moral sa ai masina daca nu mergi cu ea zilnic. Stii de ce? Pt ca ocupi un loc de parcare cu un lucru pe care nu il folosesti. Daca mergi cu ea doar jumatate de an e exact ca si cand cealalta jumatate de an e o rabla nedeplasabila in parcarea blocului in timp ce altii care circula cu masina nu au loc sa parcheze. Aici nu e vorba de moralitate. E vorba de o lege care trebuie respectata. Insa vreau sa stiu la ce ma obliga legea. E o intrebare de bun simt nu?! Sa spui „e obligatoriu sa ai cauciucuri de iarna” dar sa nu spui numarul lore de rahat.
    P.S Motocicletele de viteza au cauciucri de iarna?
    P.P.S Pietonii fara bocanci cu crampoane evidente au voie sa circule pe drumurile publice? Daca aluneca sub masinile cu cauciucuri de iarna??
    Suntem un popor de saraci care vrem sa parem bogati. Pute Romania de dacii cazan…provincia e plina. Obliga tu pe Nea Ion din Buhushi care castiga 6-7 milioane sa isi puna cauciucuri de iarna pe Dacia din ‘”77. Daca o luam cu cine isi permite merge cine nu nu atunci o sa fie 10% din poplatia tarii pe sosele.
    Pentru uniimersul cu masina nu e o comoditate ci o necesitate. Transportul in comun nu ajunge peste tot.

    00
  17. La aceeasi chestie ma gandeam si eu @didi:
    Chestiile astea se fac din timp. Nu imi puit tu stat pe criza asta sula in coaste ca in 5 zile sa scot 15 milioane cash. ca n-am de unde. Urmatorul salar e in 15.
    Cred ca legea asta trebuie aplicata doar daca faci drumuri in afara orasului…sau macar sa fie anuntat din timp. Sunt de acord ca iarna trebuie sa circuli cu cauciucuri de iarna, mai ales pe zapada…dar eu cu Peugeot-ul meu de 17 ani cu care nu mai ies din oras am o problema de $$$. Iar pentru cei care o dau cu tramvaie & stuff…la mine nu e vorba ca pot merge cu tramvaiul..pentru ca efectiv trebuie sa ocolesc tot orasul cand merg cu vreun mijloc de transport, si sa mai schimb si doua din ele => 2 ore de mers si asteptat in statii, cand cu masina in 15-20 minute sunt la munca.

    00
  18. Păi domnu Claudiu, benzină pui din timp să nu râd de tine la Romană că blochezi traficu, nu? Ce pizda mamii voastre vă trebe explicat din timp la ceva evident precum cauciucurile de iarnă, iarna?

    Și da amice, e iarnă și în oraș. Ia-ți caucicuri second. Nu te costă mai mult de 200 lei.

    00
  19. comentariu la magicfm pe tema asta: ‘ce-o sa ne facem cu 1 set extra de anvelope daca n-avem camara sau balcon si locuim la bloc?”
    epic, nu ?

    00
  20. Bai baieti, ia lamuriti-ma si pe mine, ca am o dilema… eu stiam ca acele cauciucuri de iarna au o aderenta mai mare, sunt mai moi, si cu striatii mai adanci. Scopul lor fiind sa se intareasca la temperaturi mai mici decat alea de vara. Adica alea de vara ingheata la… sa zicem -15 grade, astea stau moi pana la -30, de exemplu… fiind moi, ai aderenta, poti franta, ai „grip”.

    Deci nu au nicio legatura cu zapada! Au legatura cu drumul deszapezit, cu asfaltul pur, fara gheata, zapada sau amandoua. Pentru gheata si zapada se folosesc lanturi, tot pentru a avea aderenta. Deci daca nu deszapezeste nimeni, cam faci pe ele de cauciucuri, fie ele de iarna, vara, noapte, zi de post etc.

    Pentru ca pe gheata si un cauciuc mai moale si mai putin inghetat, cum e cel de iarna, se duce tot cam la fel in sant ca ala de vara, care se duce mai repede in sant, ca e mai rigid.

    Deci eu asa stiu ca stau lucrurile si drept urmare nu prea sunt pentru zapada cauciucurile de iarna. Pentru ca civilizatia presupune deszapezire din banii contribuabililor.

    Eu am cauciucuri de iarna, ca circul foarte rar cu masina :) Doar pe ploaie si iarna, daca am nevoie. Si am observat ca am aderenta mai mare pe ploaie primavara de exemplu cu alea de iarna. Franeaza mai bine, vireaza mai bine etc.

    O iarna usoara!

    00
  21. Cu cauciucurile de iarna si taxele mari pentru motoare mari sunt de acord, dar sa pui inca o taxa pe cacaturile alea de autostrazi care sunt platite si rasplatite din banii nostri inca de pe vremea lui Ceasca mi se pare deja prea de tot. In plus, taxele pe autostrazile astea (in special in cazul A1) mai atarna o piatra la gatul transportatorilor de marfa care vor scumpi tarifele, de aici se va scumpi si mancarea pe care o bagam in gura (asta pe langa alte produse)… Guvernul asta si CNADNR-ul are dreptul sa puna taxa pe o autostrada atunci cand va construi una. Capisci?!?

    00
  22. Bun post . Exista oameni bogati , clasa mijlocie(care la noi nu prea mai exista) si oameni saraci . Fiecare trebuie sa aiba atat cat isi poate permite sa plateasca . Ca si tine Megan Sedan a fost maxim cat mi-am putut permite fara sa fac sacrficii mari la buget si sa pot trai decent .
    Nu poti sa te duci in „Jermania” sa iti iei Passat la mana a 3-a cu bani imprumutati de la banca cand tu esti vai de mama ta si cade casa pe tine – exemplu cunoscut de mine . Am vazut multe cazuri de oameni fara venit ( somaj ) sau care castiga pana in 800ron/luna care isi cumpara BMW/AUDI/VW la mana a 10-a fabricat acum zeci de ani , care consuma mult si costa foarte mult taxele si intretinerea etc doar sa se mandreasca si din dorinta de a avea masina „de firma” . Romanii inca nu s-au obisnuit cu ideea ca nu toti o sa aveam vila , piscina si super bolid in garaj . Putem visa toti dar unii o sa stea in chirie toata viata , altii o sa traiasca intr-o garsoniera toata familia pentru tot restul vietii iar multi o sa se intoarca la tara dupa ce executorul le va vinde apartamentul si alte bunuri pentru a le acoperi datoriile mari la intretinere si/sau la banci .

    00
  23. didi, 4 cauciucuri trebuie sa ai, cel puţin. Nu trebuie sa ai doar pe rotile tractoare, pt că asta ar favoriza deraparea. Succese la cumpărături!

    00
  24. didi. faci cum vrei bai maestre. cum vrei tu.
    klaus: ai inteles ideea si nu te da marele academician graur ca ala e mort si devii impostor :lol:

    00
  25. bai didi … intrebarea e la ce etaj stai tu la bloc.
    tu reprezinti blocatarul tipic. Citam: „nu mi se pare moral sa ai masina daca nu mergi cu ea zilnic. Stii de ce? Pt ca ocupi un loc de parcare cu un lucru pe care nu il folosesti.”
    bai frate, tu respiri aerul romaniei degeaba. ai auzit de emigrat in canada? mars afara!

    00
  26. didi: :lol: :lol: :lol: ba ia un singur cauciuc si ii zici la militean ca al2lea sa spart si ai dat cu el pe cimp::))))

    00
  27. Auziti, da politistul cum isi da seama ca ai cauciucuri de iarna? :))

    00
  28. @clausss: teoretic, eu imi permiteam mai mult, dar sunt mai zgarict decat un evreu. dar e ok, e o masina buna, isi face treaba foarte bine, imi cumpar si o pereche de lanturi pentru la iarna si ma doare la boc.

  29. Ma gandeam sa desenez niste fulgi pe astea ale mele.

    00
  30. vrea statul sa impulsioneze vanzarile de anvelope, nu v-ati prins? toti politicieni acum isi deschid firme ce vor vinde anvelope de iarna! Logic, nu?

    00
  31. Pe noi iarna mereu ne surprinde si nu putem sa facem fata.

    00
  32. Iarna nu se conduce numai pe zapada sau pe gheta asa ca e exagerat sa se afirme ca nu-s bune de nimic asemenea cauciucuri speciale din cauza ca ninge sau ca e gheata.
    Mai bine sa privim jumatatea plina a paharului, ca asta e motivul obligativitatii de a folosi cauciucuri de iarna.
    Sunt si eu deacord cu un lucru: preferabil ca o asemenea lege sa se fi adoptat inca din primavara-vara pentru a le da timp si soferilor cu situatii financiare mai modeste sa-si puna bani deoparte pentru echiparea masinii. Nu e vorba de masina ca necesitate sau comoditate, ci de o admitere a unei realitati: problema de a se conforma acestei cerinte este in special a soferilor cu mai putini bani.

    00
  33. Pui problema din perspectiva omului care isi permite aceste taxe si costuri fara probleme. Totusi, undeva trebuie trasa o linie.

    Pana cand taxe? Rovigneta, taxa in benzina, impozit pe masina, taxa pe autostrada… ok, dar se si face ceva din taxele astea? N-am nimic impotriva sa platesc taxa de autostrada, dar o voi si vedea vreodata in stare perfecta?

    Similar si cu cauciucurile de iarna… unde tragem linie? Maine ESP, poimaine 4×4, cine decide ce anume trebuie sa aiba minim o masina si ce nu? E asa o solutie general acceptata ca daca ai cauciucuri de iarna gata, te scot alea din orice kkt? Pentru ca mai degraba as vrea sa vad oamenii invatand cum sa iasa cu balans din zapada, cum sa puna frana, cum sa ia metroul. S-a facut vreun studiu si s-a descoperit ca daca ar fi avut cauciucuri de iarna, n-ar mai fi fost blocaje si aglomerari iarna trecuta?

    Si alta treaba: de ce-i pasa statului daca cineva are sau nu cauciucuri de iarna? Nu tin minte sa fi vazut angajati ai statului mergand sa scoata masinile din troieni. Cu siguranta nu m-au impins afara din parcare iarna trecuta si nici nu m-am dojenit apoi ca n-am cauciucuri de iarna, altfel as fi iesit singur de acolo. Ii doare undeva. Cand se blocheaza masini pe coclauri, singuri se scot cumva din kkt, nu vine careva sa-i traga afara. Sau daca vine, o face pentru ca nici cauciucurile nu i-ar fi salvat de viscol precum cel ce-a fost pe autostrazi iarna trecuta.

    Inteleg ca o astfel de lege exista in Finlanda si alte tari europene. O fi, dar banuiesc ca acolo si vin niste servicii de urgenta sa te scoata din nameti. Daca pot dovedi ca ai fost tu neglijent ca ai ajuns acolo pt ca nu ai avut cauciucuri, ok, plateste. Dar la ce ierni avem noi… La noi doar stirile fac sa para tragica situatia.

    00
  34. @Radu Cauciucurile de iarna au legatura si cu zapada, pe langa cele spuse de tine. Datorita profilului mai adanc acestea reusesc sa sape mai usor in zapada iar cantitatea de zapada impinsa de roata este mai mica. Profilul are si rolul de a nu incarca anvelopa cu zapada si in acest fel poti inainta mai usor. Cauciucurile all season se fac toaca in jurul temperaturii de 0 grade (depinde de fiecare marca in parte), de cele de vara nu mai vorbesc. Din aceasta cauza ai sa vezi diferente semnificative chiar si la -5 grade si nu -15 sau -30 cum spuneai tu. Poti citi aici mai multe:
    Cat despre civilizatie, sa stii ca sunt alte tari mai civilizate decat Romania si care nu au strazile luna atunci cand ninge. Diferenta e ca oamenii din tarile respective isi dau seama ca n-au ce cauta cu masina pe strada si incearca cu metroul sau tramvaiul. In Romania inca mai exista fudulia cu fundul in masina in orice conditii.

    00
  35. @nwradu: în Finlanda ăia au servicii care te scot din zăpadă pentru că ăia își plătesc taxele, au taxe mari, fură mai puţin din banii publici și (nu în ultimul rând) le pasă de cei care sunt blocaţi de boii care nu au maşinile echipate adecvat.
    Să umbli cu cauciuri „all season” sau de vară pe timp de iarnă nu înseamnă neapărat că o să rămâi tu blocat, ci că mă blochezi pe mine care sunt conștiincios și ies pe stradă pregătit. N-ai bani să îți te pregătești corespunzător? Ghinion, stai acasă sau mergi perpedes. Da în liniște, da?

    Mai nasol este că la noi șpăgarii ăia de polițai nu o să aplice o astfel de lege nici într-o mie de ani. Ăștia nu știu să dea amenzi de parcare care să nu poată fi contestate, darămite să își dea seama în ce parte a mașinii sunt cauciucurile.

    00
  36. Abia astept legea minunata. Mi se pare normal ca daca nu iti permiti cauciucuri de iarna, sa nu pleci cu masina pe zapada. Ok, ar fi normal ca politia sa te opreasca doar daca temperatura e sub 7 grade/carosabilul este inghetat/acoperit cu zapada. Sincer mi se pare inconstienta cronica sa te aventurezi pe zapada cu masina neechipata corespunzator. In primul rand nu te gandesti la siguranta ta si a celor din masina personala si nici la siguranta celorlalti participanti la trafic.

    @zoso: cum e in poiana, trebuie sa dau o fuga zilele astea pana acolo, se „justifica” gumele de iarna? :P

    00
  37. Chestia cu cauciucurile de iarna e foarte normala si trebuia implementata mai demult. Pentru cine are Dacie 1300 si un set de cauciucuri l-ar costa de doua ori valoarea masinii… ghinion. Sau o tine parcata pana la primavara, sau cumpara cauciucuri, sau se aventureaza cu ea si plateste o amenda serioasa, cam juma’ din valoarea masinii, daca e prins.
    Claudiu: tre’ sa scrie M+S (Mud+Snow) pe ele…
    nwradu: da, exista servicii private de remorcare. De fapt, eu n-am vazut servicii „de stat” in domeniul asta. Vin „serviciile”, te scot din nameti, dupa care se face factura. Daca n-ai cauciucuri de iarna, daca sunt uzate dincolo de limita legala, daca ai mers cu 150 pe zapada batatorita… ghinion, asigurarea nu iti acopera costul. In plus, pe langa factura, iti mai vine si o „felicitare” de la politie.
    Taxa de autostrada? Ce gluma…

    00
  38. @didi (#2) :
    Citat:
    „…Intrebare: Cate cauciucuri de iarna trebuie sa am daca masina are 4 roti si 2 motrice?? Rezerva trebuie sa aiba…”

    Tu când pui frână… frânezi doar din 2 roți?
    :)

    00
  39. @janel @claudiuc aveti dreptate, ne-am saturat de astfel de situatii cand drumul e inchis din cauza accidentelor si stam la cozi infernale doar ca unii sunt mai „smecheri” si merge si asa. In California vrei sa mergi la munte unde e zapada, ninge ….. la urcare e politia daca nu ai lanturi sau 4×4 te trimite acasa. Acum sa ne imaginam ca va sta politia la urcare in Poiana si toti care nu vor fi echipati vor fi trimisi acasa.

    00
    • @alex24: in bulgaria, in ianuarie 2008, atunci cand a nins puternic, nu te lasau sa iesi din oraş fără lanţuri. pur si simplu te trimiteau inapoi, sa te cazezi sau sa cumperi lanţuri. toti bulgarii intalniti pe drum aveau insa lanţuri.

  40. Un exemplu de „bogatan” cu audi care n-are bani de cauciucuri sau lanturi: https://youtube.com/watch?v=bHuFq5jGFvI

    00
  41. @ didi si claudiu: voi ati trait pana acum la ecuator? e prima data cand auziti de iarna si de cauciucuri de iarna?

    00
  42. Masina e mai mult un moft, e o fita. Daca tu nu ai ce manca, daca tu esti plin de rate si iti iei masina inseamna ca esti tampit. Pentru masina trebuie asigurari, taxe, benzina, si o gramada de astfel de lucruri.

    Sunt multi din pacate pentru care masina e mai importanta decat casa. Ca ala din viralul cu Audi A6 parca. „Vai, dar vai, masina e pe numele meu, am muncit 5 ani in Italia si mi-am luat o masina de 40.000 euro, vai!”

    00
  43. bine bine si ce faci daca anu asta nu vine iarna? :D

    00
  44. @ralu stai sa vezi ce iarna o sa vina…

    00
  45. @ralu: iarna nu inseamna zapada

    00
  46. Eu am pus pe masina cauciucurile de iarna in 1 oct. De altfel am in portbagaj o lopata, lanturi si nisip. Toate astea in conditiile in care in fiecare week-end ies din oras (Cluj-N) si ma indrept catre zone mai de munte. Sincer nu dau doi bani pe legea lor si nu cred ca o sa se aplice in vreun fel, am schimbat cauciucurile numai pentru ca vreau sa fiu cat de cat in siguranta pe minunatele noastre sosele care cu siguranta o sa fie acoperite cu zapada din plin in urmatoarele luni.
    Am o masina care valoreaza maximum 5.000 Eur si cauciucurile m-au costat 1000 lei montate pe masina, dar s-ar putea ca asta sa fie una din cele mai constructive cheltuieli facute in ultima vreme, plus ca o sa pot folosi probabil doua sezoane aceleasi cauciuri, anul viitor nu mai dau bani.
    In alta ordine de idei, daca ai avut bani la un moment dat sa-ti cumperi masina, sau ai mostenit-o/primit-o cadou de la tata/mama si doresti sa circuli cu ea si in conditii de iarna, pune-i si cauciucuri corespunzatoare (sa-ti cumperi si rovinieta, probabil si aceea iti lipseste), e in joc masina ta/viata ta/viata celor pe care-i plimbi in masina ta/viata celor pe care destinul ii aduce in apropierea masinii tale.
    Numai faptul ca trebuie sa se apeleze la aparatul coercitiv al statului ca tu sa ai grija de tine e un mare rahat.
    Daca nu ai bani sa faci lucrurile astea – stai naibii acasa sau mergi cu un prieten ori cu planorul si vinde masina ori da-o la fier vechi, cu siguranta o sa ajunga o povara tot mai mare.

    Numai bine!

    00
  47. iarna nu-i ca vara… si nici cauciucurile de iarna ca alea de vara…
    daca esti sarac si ai o dacie 1300 si iti schimbi cauciucurile la 10 ani, cumpara-ti o pereche de iarna si o sa le schimbi pe fiecare la 20 de ani

    00
  48. Spunem si noi ca „nu ne-am asteptat sa ninga, ne-a luat prin surprindere.” :))

    00
  49. Si eu vreau masina. Da nu vreau sa dau bani pe ea :ideea:

    00
  50. Iarna trecuta am impins aproape zilnic, in parcarea din fata blocului, aceleleasi masini echipate cu anvelope de vara sau „all season”, ale caror propietari se incapatanau sa plece cu ele la munca si inevitabil ramaneau blocati in primul sleau blocand astfel singura iesire din parcare, obligandu-ne pe toti ceilalti sa-i ajutam sa iasa cu masinile. Si nu, nu era vorba de oameni fara posibilitati materiale din contra, cei cu dacii vechi le-au lasat in parcare. Am impins de clio, peugeot 307, logan chiar si de audi A4, toate echipate cu genul de cauciucuri mai sus mentionat. Deci „las-o ma ca merge asa” e valabila pe spinarea prostilor care sunt obligati sa-i ajute pe cei care raman blocati in trafic din cauza masinilor neechipate corespunzator. NU am nimic cu cei care nu isi permit cauciucuri si ies numai la nevoie si mai raman intepeniti ci cu cei care isi fac din asta un obicei.

    00
  51. Ok, nu ai cauciucuri de iarna o lasi in parcare… dar daca nu ai parcare?
    M-am mutat recent in Brasov si nu am loc de parcare. Azi tocmai au montat un indicator cu stationarea interzisa in zona in care eu si alti nefericiti obisnuim sa lasam masina seara. Ce-i de facut? O echipez pt iarna ca sa o pot lasa la 1km de bloc?

    00
  52. „Daca n-ai cauciucuri de iarna, daca sunt uzate dincolo de limita legala, daca ai mers cu 150 pe zapada batatorita… ghinion, asigurarea nu iti acopera costul.”

    Pai si altfel ti le acopera? Care asigurare e aia… RCA-ul e de accident si raspundere, CASCO e pentru furt si daune. Unde e clauza aia cu zapada?

    Cum zice Zoso, si eu am mers pe autostrazi doar de 2-3 ori pe an, nu m-ar deranja o taxa. Dar cei care merg saptamanal sau mai des pe ele si mereu trebuie sa faca slalom printre gropile de pe A1 vor fi mai greu de convins sa dea bani in plus.

    Sunt sigur ca se vor gasi niste destepti sa mearga spre mare pe vechiul drum, prin sate, unde creste riscul de accidente. La fel si spre Pitesti si zona de pana acolo, ia sa vezi cum o sa duduie masinile prin Chitila, Bragadiru si alte zone, doar ca sa ocoleasca autostrada.

    Cat despre cauciucuri, nu tin minte ultima oara cand am asteptat mai mult de 3 minute dupa cineva blocat in zapada. Mai ales ca drumurile se deszapezesc in maxim 2 zile. Eu am cauciucuri de iarna, dar sunt convins ca mai degraba roata mai mare, garda la sol mai mare si masina puternica m-am ajutat mai mult anul trecut.

    00
  53. @daniel rus: inseamna temperaturi negative si mizerie pe jos.

    00
  54. @all care dau din gura aiurea pe aici:
    uitati-va in plm aici: https://youtube.com/watch?v=GlYEMH10Z4s si nu mai faceti pe desteptii!
    Cauciucurile de iarna sunt bune si pe uscat, si pe zapada si pe gheata!
    Urmariti filmuletul ala si o sa intelegeti toata povestea asta stupida cu cauciucuri de irana, de vara, de cacat!!! Atatea comentarii pentru o chestie de bun simt pana la urma!
    Nu aveti bani de cauciucuri, vinde-ti-va masina si luati metroul!
    Hai pa!

    00
  55. @_azazel_: hai si monteaza metrou in Brasov.

    PS: tocmai a inceput sa ninga :)

    00
  56. Ba sa nu va cumparati frate cauciucuri de iarna!
    Sa iesiti in fiecare dimineata cu o ora inainte sa faceti partie ca sa puteti sa va scoateti masina din zapada!
    Dupa aia sa realizati ca plugurile nu intra pe stradutele laterale si ca nu aveti cum sa curatati 300 de metri pana la bulevard si sa va duceti cu tramvaiul la serviciu!
    Sa nu va incumetati sa intrati pe vreun loc de parcare unde sunt mai mult de trei centimetri de zapada!
    Sa mergeti cuminti,cu 10 km pe ora, incolonati frumos pe banda intai!
    Sa vanati apoi prin toate magazine ultima pereche de cauciucuri FirePower sau StarTrek si apoi sa stati 48 de ore la coada la service sa vi le montati in ajunul Craciunului cand va dati seama ca trebuie totusi sa ajungeti la tara sa taiati porcu’!

    Dorinta mea catre Mos Craciun anul asta este sa ninga de la 1 Noiembrie pana la 30 Martie, sa avem o iarna alba ca intr-o poezie de Alecsandri.

    00
  57. Niciodata cauciucuri de iarna! Asa cum am mers 10 ani fara ele, asa voi merge si in continuare. Apoi nici n-am chef sa dau 2 salarii pe 4 cauciucuri.(salariu boc=580 lei). In cel mai rau caz ma duc la baieti sa-mi vulcanizeze un abtibild cu semnele alea idioate de zapada.
    De o suta de ani se circula cu cauciucuri normale si acum gata, nu se mai poate. Desigur cand poplatia are din ce in ce mai putin creier evident ca masina tre` sa gandeasca si sa actioneze pentru suplinirea inteligentei primatelor de la volan. Chiar intrebasem acum ceva timp niste colegi in de distanta se opreste o masina de la 100km/h si am primit raspunsuri de genul 10 m, 15 m. Pentru astia cu siguranta trebuie cauciucuri de iarna, macar sa fie cu constiinta curata cand isi busesc masina iarna!

    00
  58. Eu unul am avut bafta ca am luat masina cu cauciucuri de iarna pe ea si mi-am cumparat eu de vara, exasperat de zgomotul pe care il faceau in rulare (bine, le-am incaltat abia in iulie :P). Asa ca, de bine de rau, acum am doua seturi, unul pentru fiecare sezon. Adauga la asta o masina suedeza si iarna deja e mult mai prietenoasa. :D
    @_azazel: exces de cratime.

    00
  59. O bogăție de proști, da are Petcu și cititori dăștepți și înțălepți aicilea.
    Faraoane, de ce nu-i recompensezi cumva pe ăia cu ghemotoc de celule nervoase?

    00
  60. @ zoso Nu pot sa gandesc pozitiv, numai saptamana trecuta am fost de doua ori (dus-intors) pe A1 :))

    00
  61. nwradu: acilea la mine sunt si asigurari cu serviciu de asistenta; in plus, daca te duci „sanie”, sansele sa lovesti ceva/pe cineva sunt relativ mari, deci intra la capitolul accident. Mai sunt si diverse asociatii (gen ACR) care vin sa te scoata din rahat in caz de probleme tehnice – asta, evident, daca esti membru. Dar nici macar membership-ul nu te acopera pentru cazuri de tampenie de genul celor enumerate mai devreme, si atunci platesti…

    00
  62. In ceea ce priveste ideea cu caucicurile de iarna…este ceva care toti soferii ar trebui sa o faca din bun simt. Degeaba se da o lege care nu va fi respectata oricum de cei care nu vor sa-si ia cauciucuri si din aia care vor fi prinsi…nu stiu cati se vor lasa amendati.

    Parca si vad specimenele de politisti cum analizeaza ei talonul masinii sa vada daca sunt de iarna sau nu….eu unul o sa le zic la misto ca sunt all-season…sa vezi erori atunci

    00
  63. Vad aici intrebari cretine gen: cate cauciucuri trebuie sa-mi pun la masina? Daca masina are 4 roti, tu cate crezi ca iti pui? unul la o roata si restul sa fie de vara? Ganditi si voi ca nu e asa greu. Si normal ca daca ramai in pana, roata de rezerva trebuie sa aiba tot cauciuc de iarna. Of, greu cu ganditul asta :|

    00
  64. Re cauciucuri de iarna – absolut obligatorii iarna.
    Re taxa de autostrada pentru autostrazile viitoare – muie.
    Re impozit suplimentar pe masini capacitate mare – dubla muie. N-am platit mai mult pe ea? Din banii aia nu plateste dealer-ul impozit? Nu platesc taxa de drum / accize / kkt-uri de cate ori imi pun benzina?
    De ce trebuie sa platesc o taxa mai mare pentru a putea avea ceva mai scump? Imi scapa ceva sau bijuteriile de 100k, ceasurile de 20-80k, costumele de 5k, pantofii de 500 EUR, care se vand bine-mersi in Romania si pe nimeni nu fute grija, vin fara taxe suplimentare? Sa-mi explice si mie cineva de ce trebuie sa platesc ceva suplimentar pentru ca-mi permit sa-mi cumpar o masina buna. De ce nu exista impozit pe silicoane (e clar ca are bani, nu? ), pe haine de blana sau pe tablouri valoroase? Alea sunt bunuri care s-ar preta mult mai bine impozarii, pentru ca, nu-i asa, nu mai platesti nimic pe ele dupa ce le-ai cumparat, pe cand masina cere combustibil, piese etc.

    00
  65. @Radu: corect spus

    Cu sau fara cauciucuri de iarna tot sanie te faci cand dedesubt e gheata de 2 degete sau cand pe aleaa din jurul blocului a trecut doar soferul grederului in drum spre casa.

    Ideea nu este daca e bine sau nu sa fie trecuta in lege prevederea ci ca legea sa se respecte de ambele parti, ADICA ADMINISTRATORUL DRUMULUI sa raspunda CIVIL si PENAL ! Eu mi-am pus lanturi, cauciucuri ca de tractor, am mers cu 15 la ora, dar culmea, tot in sant am ajuns. De ce? pai simplu era gheata nu zapada. Si atunci trecem „”pe partea cealalata”” si vine frumos politia si face o constatare si onor CNADR sau primarie sau cine mama draq raspunde de drum intra la parnaie sau plateste pana ii vine acru.
    Q.E.D.

    P.S. Apropo, cati dintre noi a sunat vreodata la Politie sa spuna ca drumul cutare este IMPRACTICABIL si conform legii AR TREBUI INCHIS?! Si nu numai iarna ci si atunci cand e plin de gropi.

    00
  66. Nu inteleg , au bani sa isi tuneze masina , sa isi puna boxe de nu stiu cati decibeli si motor puternic ca sa te auda vecinul de la 9 si nu au bani sa plateasca taxele si sa isi puna cauciucuri de iarna. Vezi ce inseamna romanul cu mertan in fata blocului care sta cu chirie.

    00
  67. Eu sunt de parere ca era necesar sa devina obligatorii cauciucurile de iarna. Dupa cum zicea si didi, acestea nu te impiedica sa ajungi in sant, dar macar iti scad sansele. Mai ales ca stim cu sta treaba cu dezapezirea drumurilor la noi.

    00
  68. In Cehia daca provoci un accident iarna (sau esti implicat in unul) asigurarea nu iti acopera nimic daca nu ai cauciucuri de iarna , chiar daca nu esti vinovat . Ca sa nu mai zic de autostrada D1 pe care este obligatoriu sa ai cauciucuri de iarna. Si amenzile sunt mari. Si nu mai spun ca in general le pasa. Democratia s’a inteles prost la noi si asta e diferenta intre o tara mai civilizata si rromania .

    00
  69. Frumoasa discutia :) … tre’ sa ma bag si io cu cateva comentarii:
    Sunt un cetatean normal „amarat” din Bucuresti. Sa nu dati cu pietre ca am 2 masini: Solenza si Audi A4. Ambele au toate taxele si asigurarile platite, ITP sis RAR luat fara shpaga si OK dpdv tehnic. Am familie si copil. Stiu ca pentru unii e ciudat … dar chiar tin la copilul meu, asa ca fac tot ce este posibil pt siguranta mea si a familiei mele. Copilul meu sta doar in scaun. Curios … niciodata nu mi-a facut probleme ca sta in scaun (cum se plang unii ca al lor copil zburda prin masina si nu poa’ sa-l lege). Intrebare: credeti ca am cauciucuri de iarna? Pai sa va zic:
    – 4 pe solenza: Sava Eskimo S3 – 390 ron toate
    – 4 pe audi: Dunlop WinterSport M3 – 1080 ron toate.
    Si aici or sa zica toti ca asta are bani nu gluma. :) Intradevar au costat ceva. La dimensiunile lor sunt printre cele mai bune, deci au costat. Se pot cumpara si mai ieftine: 150-200 ron pt 13″ si 5-600 ron pt 15″.
    Inutil sa spun ca la audi un plin de motorina costa aproximativ 300 ron. Deci cauciucurile de iarna le poti lua cu 2 plinuri. Chiar exista oameni care au bani de benzina / motorina si nu au bani de cauciucuri??!
    Cand sunt bune cauciucurile de iarna: sub 7 grade Celsius indiferent de carosabil (uscat, ud, zapada, gheata). Cu cauciucurile de iarna treci prin zapada de 10-15cm. Important este ca nu ramai decat daca pui toata masina cu burta pe zapada. E important de stiut este ca pe zapada batuta si pe gheata aderenta este de 2 sau chiar 3 ori mai buna (masurata in distanta de franare).
    Si inca ceva: de ce trebuie sa-mi iau? Pt ca sunt de iarna (cand nu merg pe strada in slapi sau bascheti) si din bun simt si respect fata de ceilalti. Iarna trecura eram cu masina printre blocuri. Zapada ok pt cauciucuri de iarna si nameti stanga, dreapta. Se chinuie un domn sa iasa cu un logan. Eu si cei 2-3 soferi din masinile din spate ne dam jos si il ajutam. Merge 10m si iar se opreste. Iar ne dam jos si iar impingem. Porneste … pentru 15m si iar ramane pe loc. Ne dam iar 5-6 oameni jos din masini (era coada mai mare acu’ :)) si ii spunem: bai frate, daca nu poti, stai acasa …. nu suntem aici sa impingem la masina ta. De ce trebuia sa stam 5 oameni dupa dansul si sa ne dam jos din 10 in 10 metrii ?? Ati ghicit noi aveam cauciucuri de iarna … el nu.
    Asta a fost pe o straduta mica intre blocuri. Pe sosea e mai romantic: Unu se roteste si ajunge in sant sau pe sens invers, se loveste cu alti 2-3-4 soferi nevinovati, mai intra cativa in el si uite asa ajunge stire la jurnal ca accident pe DN1. Ai care vad stirea zic ca e de vina guvernarea si trec mai departe. Aia care au fost acolo ori plang, ori au stat 1-2-3 ore sa se elibereze soseaua.
    Concluzia mea:
    Am cauciucuri de iarna pentru ca imi iubesc familia si pt ca ma respect pe mine si pe toti ceilalti soferi. Poate ca daca tori am gandi asa si am avea putin respect si bun simt, traficul ar fi mai decent si traiul in tara asta un pic mai bun.

    00
    • @Costin BARZON: sa stii ca da, sunt oameni care si-au luat masina pentru a nu mai merge cu autobuzul. si de la 20 lei, cat costa un abonament de metrou, au trecut la 400 lei pe luna, doua plinuri de benzina. si de aici apar oameni fara casco, oameni fara revizii si compania

  70. in lumea a 3a nu numai masina e o fita, ci si lingura, furculita, hirtia igienica…

    00
  71. Pentru cei care intreaba cate cauciucuri sa-mi iau: 2 sau 4 ??
    2 sunt mai bune decat nici unul. Nu ramai in zapada. Pericolul apare pe franare si in curbe. „Fata” are aderenta iar „spatele” nu, drept urmare „popoul” masinii e mai vesel si face ce vrea el … cateodata poate sa o ia inaintea „fetei” si atunci nu mai e de gluma. Initial am luat 2 cauciucuri doar, si dupa ce le-am pus, pe o mica strada cu sleauri de gheata masina mergea fara probleme incetisor cu fata iar spatele dansa in functie de ce era pe jos.
    Strada fiind ingusta am tras concluzia ca am fost norocos ca nu am lovit nici o masina parcata. Asta e experienta mea la 5 km/h cu 2 cauciucuri de iarna.
    In aceeasi zi m-am intors si am mai cumparat inca 2.

    00
  72. Gumele de iarna e pentru aia de nu stie sa conduce. Ca voi.
    Eu nu-mi iau, merg putin mai serpuit, o controlez din schimbator, oricum stau numa cu mana pe el la polei si n-am treaba.
    Imi pun bullbar fata-spate de banii aia.

    00
  73. sunt unii asa prosti p’aici incit e pacat ca-i obliga sa poarte centura de siguranta.

    @all the retards: legea asta nu e numai pt voi, bai cocalari cocliti de 2 bani, cu bmw-uri vechi si geamuri negre. legea e si ca sa ii protejeze pe altii de timpenia voastra colosala, ca sunteti multi soferi talentati si priceputi si n-aveti nevoie de nimic pina intrati pe contra-sens si omoriti vreun nevinovat pt ca mergeti mult prea tare si nu sunteti in stare sa controlati masina.

    altfel sunt de acord ca legea trebuia data din primavara, dar mai bine asa decit deloc.

    Similar si cu cauciucurile de iarna… unde tragem linie? Maine ESP, poimaine 4×4, cine decide ce anume trebuie sa aiba minim o masina si ce nu?

    eu zic tie sa-ti dea masina fara cauciucuri de iarna, fara esp, fara abs, fara airbags, fara centuri de siguranta si fara frine. si sa-ti dea drumul de sus de pe transfagarasean (dupa ce in prealabil au oprit circulatia, ca sa nu victimizezi vreun nevinovat). sa te filmeze si dupa aia sa-ti dea un darwin award.

    pt retarzi din astia ca tine banuiesc ca nici marcajele de pe sosea nu-s utile. ca oricum le ignorati.

    00
  74. bă @camionagiule, când n-ai aderență nu controlezi nimic, din nici un schimbător. las-o-n pulă cu bravada asta de om prost. zău acuma.

    00
  75. Eu am inteles ca aceste cauciucuri de iarna sunt bune la temperaturi scazute, temperaturi ce nu tin cont de data din calendar. Daca am zile cu 15 grade in ianuarie…au mai fost….ce fac eu atunci??? Dau jos cauciucurile de iarna si le pun pe cele de vara???

    00
  76. @ didi: cum sa faci asa ceva cand legea spune ca daca e iarna, atunci pui cauciucuri de iarna? Nu o sa scrie nicaieri ca daca sunt zile cu cinspe grade, didi isi da jos cauciucul.
    Eu nu stiu de ce va lamentati atat, cand legea e aceeasi pentru toti soferii. Daca te opreste nenea politistul, tu ce faci? Ii arati comentariile de pe pagina lui zoso sau platesti amenda? :)

    00
  77. @c3: nu fi bou. Am condus masini fara cele numite de tine si am ajuns la destinatie. Am condus masini cu toate dotarile posibile si la fel. Da, e misto sa ai cauciucuri si electronica la bord. Nu, nu e normal sa fii obligat PRIN LEGE. Ca nu-ti plateste asigurarea despagubire, ca te factureaza ACR-ul cand te scoate din sant… excelent, e intre tine si ei asta. Dar nu prin lege.

    Ce-mi plac mie oamenii care n-ar mai conduce nici morti masini fara ABS si ESP si controlul tractiunii si alte dotari… Nu pot fara, le e frica. De parca zeci de ani n-ar fi mers oamenii in toate partile lumii cu Beetle-uri, Lada, Dacii, Renault-uri vechi si altele.

    00
  78. Eu vad doar o solutie insa si aia la limita si foarte bine reglementata pentru a putea fi aplicata: sa nu iti aprobe asigurarea daca ai facut prostii sau sa iti iei amenda de la politie daca ajungi sa blochezi drumul sau sa platesti interventia pompierilor/salvarii care te scot din blocaje, evident toate doar daca n-ai fost echipat corespunzator (anvelope de iarna, lanturi, etc).
    Desi pare simplu la prima vedere, sunt multe detalii: cum se aplica pentru rca (ca oricum aia care nu-si cumpara de iarna n-au bani nici de casco), eventual sa poata sa vina firma de asigurare dupa tine sa isi recupereze dauna, dosar penal ca la bautura e mult prea mult. Ce inseamna „de iarna” ca le boteaza toti „all-season” si gata, sunt conforme…
    Oricum orice „obligativitate” in privinta asta e aproape imposibil de aplicat.

    00
  79. @didi poate ai tu zile cu 15 grade celsius la amiaza dar daca trebuie sa pleci noaptea cand sunt 0 grade celsius ? Tu esti gica contra ? Pui numai intrebari de om retard. Cand o fi lege, o sa fie lege pentru toti, cat de bine o sa se aplice, Dumnezeu cu mila.Pana atunci incepi sa strangi bani.Intrebare pentru persoanele cu venituri de ~1500 lei: 20-25% din salariu/luna nu e cam mult intretinerea masinii? Adica benzina, taxe de drum impozit, verificari, alte consumabile, spalatul masinii, revizii…un calcul simplu pentru un logan de exemplu imi rezulta in medie cam 300-400 lei/luna intra in masina. Vi se pare normal sa bagati pe luna atatia bani in masina? Daca da atunci ar fi bine sa reganditi prioritatile in viata. La metrou inca baga caldura iarna si aer conditionat vara. Cheers!

    00
  80. domnu’ @nwradu, să te ajut să-ți folosești pornirea în scopuri lucrative. dincolo de aspectul uman al deciziei prin care bă, e cu cel puțin 25% mai safe pentru toată lumea iarna dacă am avea toți cauciucuri de iarnă, mai există și niște considerente financiare deosebit de puternice.

    de pildă, decizia poate să fi fost susținută prin lobby precoce de către firmele de asigurări care vor să-și eficientizeze profiturile. s-or fi săturat și ei de sutele de mii de tamponari (cu pagube ce puteau fi evitate) din cauza campionilor care refuză logica cauciucurilor de iarnă. multe astfel de tamponări se intâmplă în parcare, fără nici o mașină în jur. cetățeanul scârțar se chinuie să urnească mașina care derapează cu latul și lovește un stâlp. iaca dauna de 800€ pe care n-o plătește mă-ta și putea fi evitată.

    în fapt, măsura ar fi desăvârșită –
    creștem vânzările la ăia cu gume
    creștem banuțu la ala care le schimbă
    creștem cererea de servicii de depozitare peste iarnă
    apar noi job-uri
    crește flow-ul bănuțului în economie
    salvăm vieți
    scădem cheltuieli enorme la companiile de asigurări
    scădem cheltuielile cu combustibili arși aiurea de mașini care alunecă ineficient
    decongestionăm service-urile
    decongestionăm traficul

    în esență, cu o simplă lege, facem o groază de fapte sociale și economice dezirabile.

    în țări cu o cultură națională solidă lucrurile astea se întâmplă natural. în cele precum România cu a sa cultură-i bizantină de dog-eat-dog, se vor scrie legi.

    00
  81. Anul trecut un prieten a facut masina de firma praf, chiar cand se intorcea de la atelierul unde isi pusese cauciucuri de iarna. Era gheata pe jos si nu a avut ce face.

    Eu cred ca sunt bune cauciucurile astea dar nu fac minuni.

    00
  82. dan: jos palaria. As mai adauga doar un punct la lista beneficiilor: scade numaru’ tamponarilor aiurea -> scad daunele platite de firmele de asigurari -> nu mai e nevoie sa umfle aiurea costul primelor de asigurare (ca sa-si acopere pagubele) -> tot posesoru’ de masina beneficiaza.

    00
  83. @all fani cauciucuri de iarna: Eu cred ca ar trebui sa faceti o comunitate unde sa va bateti intre voi prieteneste pe spate si unde sa va simtiti bine ca va intelegeti si aveti toti aceleasi idei…un club ceva. Eu cred ca nu aveti habar in ce tara traiti. Ultima oara cand am verificat salariul MEDIU in Romania era 1200. Nu stiu daca inainte de -25% sau dupa…oricum ideea e ca marea majoritate a poplatiei Romaniei trebuie sa dea salariul pe o luna pe 4 cauciucuri. E mult duzilor…e foarte mult.E exact ca atunci cand nu poti sa pui amenda la radar 10.000 de lei…nu are lumea bani sa o plateasca. degeaba faci o lege daca poplatiei ii e imposibil sa o respecte. E nu va fi respectata. Romania e o tara prea saraca sa se comporte ca Germania. Cat despre cei care considera ca salariul de 15 milioane e salariu de mers cu metroul, ii intreb cam de la ce bani in sus ai voie cu masina??? Dupa care sa imi faca un calcul raportat la poplatia tarii si sa imi spuna cam cati ar trebui sa renunte la masini in toata tara. Le mai amintesc ca in Romania exista si provincia unde se castiga jumate cat se castiga in Bucuresti…Si inca ceva…intr-o familie mai exista inca un membru al familiei,sa zicem sotul/sotia care o mai castiga si el ceva si atunci nu mai iese calculul cu 20% cost masina.
    Ca si concluzie: E clar ca multi traiesc intr-o lume a lor si habar nu au de ce se intampla in jur.

    00
  84. @nwradu

    @c3: nu fi bou. Am condus masini fara cele numite de tine si am ajuns la destinatie.

    ai condus masini fara frine si ai ajuns la destinatie ? zeule.

    Ce-mi plac mie oamenii care n-ar mai conduce nici morti masini fara ABS si ESP si controlul tractiunii si alte dotari… Nu pot fara, le e frica.

    asa e, io-s fricos. da ma bucur cind vad curajosi ca tine infasurati in jurul cite unui stilp.

    asa retard cum esti, daca ai muri de sete nici macar nu m-as pisa in gura ta ca sa te salvez.

    De parca zeci de ani n-ar fi mers oamenii in toate partile lumii cu Beetle-uri, Lada, Dacii, Renault-uri vechi si altele.

    omenirea a supravietuit zeci de mii de ani in pesteri, fara caldura, fara electricitate, fara apa curenta, fara medicamente, fara anti-biotice si fara multe altele.

    ce-ar fi sa te dai jos de pe net si sa te cari in jungla ?
    doar oamenii au supravietuit si in jungla si tu esti asa de curajos …. din moment ce esti asa taliban si te opui progresului, ce-ar fi sa nu mai beneficiezi de roadele lui ?!

    00
  85. Acum serios: cauciucurile de iarna, in conditiile Romaniei sunt necesitate. Trebuie sa ne luam.
    restul e de discutat, a se observa ca la noi deja e o tehnica: facem obligatorii tot felul de chesii sa mai ciupim de la poplatie.
    Nu obligi, educi. Cine face accident, plateste.

    00
  86. Nu toata lumea gandeste ca tine. Legile din Vest, chiar daca sunt corecte, ni se par total aberante. Spre exemplu eu am pe scara niste oameni care nu inteleg de ce nu e frumos sa fumezi in lift!

    00
  87. Discuta lumea despre cauciucuri de iarna ca despre guvernu Boc. Fiecare stie bine de tot cum stau lucrurile. Cum naiba or fi circulat masinile pana acum fara ele?

    00
  88. Imposibil, nu-mi vine sa cred. Am citit doar prima pagina de comentarii si am gasit fix 2 comentarii cu cap. Chiar nimeni din tara asta nu este in stare sa gandeasca ? Ok frate, pun`mi taxa pe autostrazi dar FA AUTOSTRAZI ! Chiar mi se pare o grosolanie avand in vedere situatia actuala. Si nu, nu merge faza cu „drumurile VOR FI modernizate/intretinute”. Sa le vad facute si apoi. Iar cu caucicurile de iarna … care le e rostul daca pe strada e tot zapada ? Intai sa-si faca ei datoria, prioritar e SA POT IESI DIN PARCARE si apoi cu ce ies din ea …

    00
  89. Cine sunt „ei”, prietene @Revo? Probabil alea două comentarii cu cap erau despre cum tu nu ai nici o obligație ci doar beneficii în raport cu statul și societatea. Good luck with that!

    00
  90. cauciuc de iarna, cauciuc de vara, ulei gros, ulei subtire, duralube, banzina fara plumb, consumati cat mai mult va rog! mergeti ca niste bivoli si cumparati tampenii. pentru ca asa e bine. pentru ca e lege sau pentru ca asa zice zoso.

    eu ani de zile am urcat pe munti cu o dacie si habar nu aveam ce cauciucuri am.

    si ala care a zis ca o masina inseamna ca ai bani e tampit. masina inseamna un efort pe care il fac pentru binele meu. ca sa nu il mai miros pe el in metrou.

    00
  91. eu nu sunt de acord. consider ca romanul nu trebuie fortat sa se doteze cu cauciucuri de iarna+lanturi. de exemplu: iarna trecuta a fost ceva zapada prin bucuresti. eu am avut cauciucuri de iarna si traficul mi s-a parut foarte bun in conditiile in care 80% din masini nu puteau iesi din parcare. anul asta sper la fel. legea asta ma enerveaza la culme!

    00
  92. ce sa incerci sa ii civilizezi pe romani ?! chiar cind aia din parlament dau (intimplator) o lege buna, bizonul mioritic se revolta. lui ii place in cocina. asa au trait si stramosii lui, asa ca nu vede vreun rost sa schimbe ceva. „progres ? ce e ala ? e de mincare ? daca nu e de mincare, nu ne intereseaza.”

    ma intreb cum ar reactiona toti bizonii astia daca s-ar da o lege care sa oblige oamenii sa faca un dus macar o data la 3 zile (ca dus zilnic e pt avansati)

    00
  93. Daca nu au ABS si au cauciucuri de iarna desteptii cu cauciucri de iarna vor fi mai in siguranta decat cei cu cauciucuri de vara/all season si ABS? Eu zic sa ne oblige guvernul sa ne vindem masinile fara ABS si sa ne luam unele cu ABS altfel nu avem voiesa circulam pt ca punem siguranta celorlalti in pericol.

    00
  94. Cei fără ABS dar cauciucuri de iarnă au un control substanțial mai mare al mașinii decât cei cu all season sau de vară si ABS.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube